همه چیز درباره ی آزمون GRE

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

لغات با مضمون حیوان در آزمون GRE​



Molt
(پوست انداختن، پر ریختن) وقتی حیوانی پوست می اندازد، پرهایش، خزش، موهایش یا پوستش می ریزد یا عوض می شود. این چرخه ی طبیعی زندگی بیشتر حیوانات است. در بعضی موارد این لغت می تواند به طور کنایی برای اشاره به عوض کردن چیزهای گذشته برای تغییر یا پیشرفت یک اتاق استفاده می شود که معمولا این تغییر مثبت است.
Ferret
(راسو) جانوری کنجکاو و زیرک که می تواند در داخل و بیرون هر مکان تنگ و تاریکی دزدکی حرکت کند.
To ferret
به معنای، به دنبال چیزی گشتن یا با سرسختی دنبال چیزی بودن و یافتن آن می باشد. اغلب می بینید که با پس وند و پیش وند
Out, around به کار می رود. مانند : Ferret around
شما می توانید در کمدی شلوغ به دنبال چیزی بگردید یا Ferret out
Carrion
(لاشه) گوشت جسم گندیده ی حیوان مرده که معمولا در حیات وحش طعمه ی حیوان دیگری می شود. می توان به طور کنایی برای توصیف چیزی که خراب شده و توسط چیزی دیگر بلعیده شده به کار برده شود. 'مدیر اجرایی لاشه ی فاسد از رده خارج شده را مهر کرد.'
Chameleon
(سوسمار کوچک-فرد دمدمی) مارمولکی است که برای یکرنگ شدن با محیط اطراف تغییر رنگ می دهد. جای تعجب نیست که این لغت به طور کنایی معمولا در توصیف شخصی که در شرایطی خاص تغییر رنگ یا تغییر رفتار می دهد که آن طرز برخورد طبیعی آن شخص نیست
Fodder
(علوفه-غذا دادن) عموما غذایی است برای دام و طیور که معمولا شامل علف و یونجه می شود. این معنای اصلی و لفظی آن است. به طور کنایی، به هر چیزی که وسیله ای برای برطرف کردن نیاز ها می شود، گفته می شود.
مثال، 'تصمیمات هولناک وی باعث تمسخر در اداره میشد.' یا 'کارگران بیچاره قربانی پیشنهاد اضافه کاری او شدند.'
someone’s showy or attractive outfit or appearance.
Plumage
(پرهای زینتی- خودنما) لغتی است که برای پرهای پرندگان به خصوص پرهای رنگی یا پرزرق و برق استفاده میشده است. به طور کنایی در توصیف فردی خودنما یا با سر و وضع یا ظاهری پرزرق و برق یا جذاب آورده می شود.
Earmark
نشانی است که برای شناسایی بر گوش دام می گذاشتند. بنابراین، نشاندار کردن چیزی به معنای اختصاص دادن آن برای هدف یا صاحبی خاص می باشد. همچنین به معنای خصوصیت یا ویژگی هویتی می باشد، مثل نشاندارکردن حیوانی برای تعیین اینکه چه کسی صاحب آن است.
Gadfly
(حشره-مزاحم-مردم آزار) هر نوع حشره ای که دام و طیوذ را نیش می زند و موجب آزار آنها می شود. طبق این معنا، آن را برای توصیف شخص مزاحم، به خصوص شخصی که با انتقاد کردن از دیگران افراد را خشمگین میکنند. مثال، من مطمينم که شما در اداره تان یک فرد مزاحم(موی دماغ ) دارید.
Prey
(طعمه) حیوانی که برای غذا طعمه ی حیوانی دیگر می شود و طعمه قرار دادن یک حیوان، شکار کردن و کشتن آن برای تهیه غذاست. به طور کنایی یعنی پیدا کردن شخصی خاص و خراب کردن یا سواستفاده کردن از وی. مثال، وام دهنده می تواند مشتریان نیازمند را خراب کند، یا یک فروشنده می تواند با مهم نبودن قیمت ماشین برای شما از شما سواستفاده کند.



Menagerie
(باغ وحش- دامگاه) به طور تکنیکی مجموعه ای از حیوانات وحشی که برای تماشای مردم جمع آوری شده است، مثل باغ وحش. به طوری بی ربط برای توصیف افراد یا چیزهای عجیب و غریب، جالب و متفاوت به کار می رود.
Minnow
(ریز ماهی) به معنی ماهی های کوچک است. 'کوچک'در اینجا کلمه ی مهمی است. همانطور که به ریزماهی ها در دریا توجهی نمی شود و به راحتی می توان با ماهی ریز دیگری جایگزینش کرد. بنابراین، این لغت را می توان برای افراد و سازمانهای کم اهمیت و خرد نیز به کار برد.
برای مثال، شما می توانید بگویید، 'فراورده های شرکت تام در فراورده های صنعتی ذخیره شده این شرکت ناچیز است.'
Feral
(حیوان وحشی و شکاری) به معنی حیوانی وحشی است. عموما برای توصیف حیوانی که در بند است یا در خانه نگهداری می شود، به کار برده می شود. مثل گربه یا سگ خانگی. به طور کلی در توصیف حیوان، فرد یا عملی وحشیانه و تربیت نشده به کار برده می شود. برای مثال، کودکی تربیت نشده از راهروی مغازه خوار و بار فروشی پایین می رود وقتی از او می خواهید آرام باشد امکان دارد به طور وحشیانه به شما غرولند کند. Fancier
معمولا شخصی است که حیوانی را بزرگ کرده یا به گونه ای خاص به حیوانات علاقه مند است. می توان برای توصیف هر شخصی که خبره یا مشتاق نسبت به چیزی خاص می باشد، گفته می شود. شخصی می تواند عاشق شراب باشد یا قلم خودنویس.
Flounder
(نوعی ماهی) ماهی ای است که به پهلو شنا می کند.
To flounder
به معنای کشمکش داشتن، بال بال زدن یا پیچ و تاب خوردن است.
به طور لفظی می تواند اینگونه استفاده شود، ' کودک در آب گل آلود دست و پا می زند.' و معمولا به طور کنایی استفاده میشود. لغات بسیاری در رابطه با حیوانات (یا گیاهان در رابطه با این موضوع) با جستجو در تصاویر آنها در سایت گوگل به شما کمک می کند که با تصاویر آنها آشنا شوید. با این کار به این حقیقت پی می برید که برخی از لغات مربوط به حیوانات هیچ معنای دیگری ندارند.
مثل، گرگ و میش، پشتی، جانداران، اسب سوار، گیاه خوار، میش و پرنده شناس.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

لغت هایی که معنی کل جمله را در GRE تغییر می دهند​



بذارید یه نگاه به یه تعدادی از مفید ترین کلمات بخش لغت GRE بندازیم. این کلمه ها به تنهایی اونقدر مهم به نظر نمیان ولی می تونن معنی کل یه جمله یا عبارت رو تغییر بدن. بذارید با این سوال GRE شروع کنیم:
Incensed, and perhaps spooked, by the implications of the bureau’s purportedly _______ inquisitions, the Hollywood film director shuttered his studios, suspended production of numerous projects, and decamped with his wife to Europe.
(A) suspicious
(B) benign
(C) risqué
(D) vainglorious
(E) orthodox
کلمه ای که به این جای خالی می خوره باید bureau’s inquisitions رو توصیف کنه. درباره ی این inquisition ها دیگه چی می دونیم؟ اینکه خیلی بد بودن، باعث شدن که مدیر از کشور فرارکنه- بنابرین ممکنه خطرناک یا شدید بوده باشن یا ممکن بوده چیزی رو فاش کنن.
با این همه، جواب درست سوال، کاری به هیچ کدوم از این توصیف ها نداره! جواب در واقع benign هست که به معنی 'بی ضرر'ـه. یه کم عجیبه! تازه، اگر این تفتیش ها ( inquisitions ) باعث شده که مدیر استودیوش و تعطیل کنه و بذاره از کشور بره، به هیج وجه نمیتونن 'بی ضرر' بوده باشن.
کلید فهمیدن این تضاد، یه کلمه ی دیگه تو همین جمله س. کلمه ایه که وقتی بار اول جمله رومی خونی، خیلی راحت می تونی نادیده ش بگیری. ( اگه پیداش کردی، یه آفرین به خودت بگو- ولی به خوندن ادامه بده) اون کلمه 'purportedly' هست.
این کلمه وکلمات دیگه ای از این دست، جزء مهم ترین لغات GRE هستن. اصولا معنی ش به claimed یا stated می خوره. ولی توی جمله در واقع معنی اون کلمه ای رو که داره توصیف میکنه کلا برمی گردونه. یه کارمند با سابقه گزینه ی خوبی برای استخدام کردنه، ولی یه کارمند که purportedly با سابقه س، کارمندیه که ادعا می کنه که با تجربه س ولی در واقع با تجربه نیست. یه غذای سالم عالیه، ولی وقتی می گیم یه غذا که purportedly سالمه، یعنی به نظر میاد سالم باشه ولی در واقع سالم نیست.
در سوالی که همین الان با هم حل کردیم، a purportedly benign investigation برمی گرده به investigation ـی که به هیچ وجه بی ضرر نیست. اداره ممکنه ادعا کرده باشه که تحقیق بی ضر بود_ اما درواقع خلاف این موضوع صدق می می کنه.




بیاید یه سوال دیگه شبیه همین و امتحان کنیم. این یه سوال Sentence Equivalence هست، بنابرین باید دو تا کلمه روانتخاب کنید که می تونن جای خالی روپر کنن.
The _______ adventurer, James Branson spends the majority of his autobiography trying to make his life sound like something out of an Indiana Jones movie, but in the end, according to some reviewers, it all comes off rather forced and unconvincing.
(A) hapless
(B) bold
(C) self-styled
(D) unlucky
(E) so-called
(F) intrepid
ممکنه James Branson فکر کنه یا ادعا کنه که یه ماجراجوئه. با این حال جمله روی تضاد بین چیزی که برنسون در زندگی نامه خودش می نویسه و چیزی که منتقدین از اون برداشت می کنن تمرکز کرده. با این اوصاف میشه گفت اون در واقع اصلا ماجراجو نیست! پس جوابهای درست self-styled و so-called هستن.
So-called هم مثل purportedly هست. مثلا یه so-called intellectual ، در واقع اصلا intellectual نیست! self-styled هم همین حالت وداره اما یه کمی پیچیده تر: یه self-styled intellectual کسیه که به غلط خودش رو یه intellectual می دونه، نه اینکه همه ی مردم این عقیده رو در مورد اون داشته باشن.
اینم چندتا کلمه ی دیگه که همین طوری هستن:
  • alleged
  • seeming
  • supposed
  • ostensible
  • putative
اینا کلماتی هستن که یادگیری شون برای GRE خیلی ارزشمنده. کلماتی مثل so-called و purportedly کلمه هایی هستن که میتونن بین درست جواب دادن یه سوال یا انتخاب جوابی که دقیقا متضاد گزینه ی درسته، تفاوت ایجاد کنن. فقط یادتون باشه که هر موقع این کلمات و دیدید، یعنی قراره معنی جمله برگرده. جواب درست ممکنه متضاد اونی باشه که در نگاه اول به نظرتون می رسه.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

ریاضی جی آر ای مبحث شمارش​



در خیلی از مسائل آمار و احتمال ما باید تمام حالت های ممکن برای شرایط داده شده رو فهرست کنیم یا حداقل اونا رو بشمریم.
بیاید این مقاله رو با مثالی ابتدایی شروع کنم:
Suppose that someone wants to go by plane on a week’s vacation to one of the five cities; New York, Washington, Los Angles, San Francisco, Chicago.
برای استفاده در قسمتای بعد تعداد راه ها رو با نمودار درختی نشون میدم:


واضحه که فقط 5 انتخاب برای مسافرت وجود داره. حالا بیاید تعداد روش های سفرشو بیشتر کنیم:
Suppose that someone wants to go by bus, train, or plane on a week’s vacation to one of the five cities, New York, Washington, Los Angles, San Francisco, Chicago. Find the number of different ways in which this can be done.
اگه بازم نمودار بکشیم داریم:

حالا با اضافه شدن وسایل نقلیه دیگه 15 انتخاب وجود داره. اول انتخاب شهر و سپس انتخاب وسیله نقلیه.
برای شمارش حالات ما اغلب از قضیه زیر استفاده می کنیم:
قضیه اساسی شمارش: اگر عملی شامل دو مرحله باشه که مرحله اول به n1 راه انجام بشه و برای هر یک از این راه ها، مرحله دوم بتونه به n2 راه صورت بگیره آنگاه کل عمل میتونه به n1n2 روش انجام بشه.
در مثال قبل مرحله اول یعنی تعداد شهرها 5 تا بود و مرحله دوم یعنی انتخاب وسیله نقلیه 3 تا بود پس در کل 15 روش برای مسافرت وجود داشت.



قضیه بعدی درواقع تعمیمی از قضیه قبله:
اگر عملی شامل k مرحله باشه که مرحله اول به n1 راه انجام بشه و و برای هر یک از این راه ها، مرحله دوم بتونه به n2 راه صورت بگیره و برای هر یک از راه های دو مرحله نخستین، مرحله سوم بتونه به n3 راه انجام بگیره و الی آخر اونوقت کل عمل میتونه به n1n2...nk راه انجام بشه.
A quality control inspector wishes to select a part for inspection from each of four different bins containing 4, 3, 5, and 4 parts, respectively. In how many different ways can she choose the four parts?
با توجه به قضیه قبل تعداد کل راه های انتخاب برابره با 4×3×5×4=240 .
In how many different ways can one answer all the questions of a true–false test consisting of 20 questions?
روی هم رفته تعداد روش متفاوت برای جواب دادن به همه 20 سوال وجود داره. که فقط یه حالت وجود داره که کسی به همه سوالات صحیح جواب بده و فقط یه حالت وجود داره که کسی به همه سوالات غلط جواب بده.
A student can study 0, 1, 2, or 3 hours for a history test on any given day. How many ways are there in which the student can study at most 4 hours for the rest on two consecutive days?
اگه دقت کنید میبینید که این سوال با قبلیا فرق داره. در واقع یه قید یا محدودیت توی سوال مطرح شده و به همین خاطر تعداد راه های مرحله دوم کاملا به مرحله اول بستگی داره. مثلا دانش آموز نمیتونه روز اول 2 ساعت و روز دوم 3 ساعت درس بخونه. بنابراین باید با دقت بیشتری عمل کرد. بذارید از نمودار درختی استفاده کنیم:

اگه تعداد راه ها (شاخه ها) رو بشمریم میبینیم که دانش آموز به 13 روش میتونه جوری درس بخونه که در طول دو روز بیشتر از 4 ساعت درس نخونه
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مبحث باقیمانده در ریاضی GRE​



فرض کنید میخواهیم 34 را بر 8 تقسیم کنیم.
به عبارت دیگر داریم: 34=8×4+2
در تقسیم مقابل عدد 34 را مقسوم (dividend)، عدد 8 را مقسوم علیه (divisor)، عدد 4 را خارج قسمت (quotient) و عدد 2 را باقیمانده (remainder) گویند.
در حالت کلی برای عدد دلخواه x و مقسوم علیه D فرمول زیر را داریم:
همواره تقسیم را تا جایی ادامه میدهیم که باقیمانده کمتر از D باشد. پس باقیمانده یکی از مقدارهای 0 یا 1 یا ... یا D-1 است.
اگر باقیمانده 0 باشد آنگاه گوییم x بر D بخشپذیر است. (x is divisible by D)
گاهی برای یافتن باقیمانده نیازی به انجام عمل تقسیم نیست:
باقیمانده تقسیم یک عدد بر 2: اگر عدد زوج باشد باقیمانده صفر است و اگر عدد زوج باشد باقیمانده فرد است.
باقیمانده تقسیم یک عدد بر 3: باقیمانده برا بر است با باقیمانده تقسیم مجموع ارقام آن عدد بر 3.
باقیمانده 974 بر 3 برابر است با تقسیم 9+7+4=20 بر 3 که برابر است با 2.
باقیمانده تقسیم یک عدد بر 4: کافیست باقیمانده دو رقم سمت راست عدد بر 4 را بدست آوریم .
باقیمانده تقسیم 48763146 بر 4 برابر است با باقیمانده تقسیم 46 بر 4 که برابر است با 2.
باقیمانده تقسیم یک عدد بر 5: اگر رقم یکان کمتر از 5 بود، باقیمانده همان عدد است ولی اگر بیشتر از 5 بود کافیست 5 واحد از آن کم کنیم.
باقیمانده 3584 بر 5 برابر است با 4 و باقیمانده 6428 بر 5 برابر است با 3=5-8
باقیمانده تقسیم یک عدد بر 8: کافیست باقیمانده 3 رقم سمت راست آن عدد بر 8 را بدست آوریم.
باقیمانده یک عدد تقسیم بر 9: ارقام آن عدد را آنقدر با هم جمع می کنیم تا حاصل عددی یک رقمی شود.
باقیماند ه تقسیم 37954 بر 9 چیست؟ 4+7+9+5+4=29 و 2+9=11 و 1+1=2. پس باقیمانده برابر است با 2.



باقیمانده تقسیم یک عدد بر 10: برابر است با رقم یکان آن عدد.
اگر دو عدد دارای مقسوم علیه یکسان باشند آنگاه می توانیم باقیمانده های مجموع، تفریق یا حاصلضرب آن ها را نیز بدست آوریم.
برای این منظور به ترتیب باقیمانده ی آنها را با هم جمع یا تفریق و یا در هم ضرب می کنیم البته در صورتی که مقدارهای اضافه و یا منفی را تصحیح کنیم.
مثلا 2+7×3=23, 4+7×5=39 بنابراین باقیمانده 23+39 برابر است با 4+2=6.
حالا دو عدد دیگر را ببینید 4+7×3=25, 5+7×5=40. اما باقیمانده 40+25 نمیتواند 5+4=9 باشد چون 9>7. پس مقدار اضافی 7 را از 9 کم می کنیم. در نتیجه باقیمانده 2=7-9 است
همچنین باقیمانده 40-25 نمیتواند 1-=5-4 باشد. پس به 1- مقدار اضافی 7 را اضافه میکنیم و در نتیجه 6=7+1- باقیمانده است.
همچنین باقیمانده 25×40 نمیتواند 4×5=20 باشد. باقیمانده حاصلضرب برابر است با باقیمانده تقسیم 20 بر 7. بنابراین باقیمانده تقسیم 25×40 بر 7 برابر است با 6.
در حالت کلی فرض کنیم باقیمانده های تقسیم عدد های x, y بر عدد D به ترتیب برابر باشند با R1,R2.
اگرR1+R2R1+R2.
اگر R1+R2>D آنگاه باقیمانده تقسیم x+y بر D برابر است با R1+R2-D.
اگر 0<R1-R2 آنگاه باقیمانده تقسیم x-y بر D برابر است با R1-R2.
اگر 0>R1-R2 آنگاه باقیمانده تقسیم x-y بر D برابر است با R1-R2+D .
اگر R1×R2>D آنگاه باقیمانده تقسیم x×y بر D برابر است با باقیمانده تقسیم R1×R2 بر D.



مثال هایی از مبحث باقی مانده

1. The product integers f, g and h is even and the product of integers f and g is odd.
Quantity A Quantity B
the remainder when f is divided by 2 the remainder when h is divided by 2
The answer is A.
The product of f and g is odd, then f and g are odd. the product of f,g and h is even and since the product of f and g is odd thus h is even. therefore the remainder of f divided by 2 is 1 and the remainder of h divided by 2 is 0.
2. In set A containing n integers, the average is equal to the median.
Quantity A Quantity B
the remainder when n is divided by 2 the remainder when n-1 is divided by 2
The answer is D.
In evenly spaced sets the average is equal to median, no matter what n it is. thus if n is even the remainder of n divided by 2 is 0 and n-1 divided by 2 is 1. If n is odd the remander of n divided by 2 is 1 and the remainder of n-1 diveded by 2 is 0.
3. If a/b has a remaider of 4, what is the smallest possible value of a+b?
a=Q×b+4, then b is at least 5 (because the remainder is always less than divisor). therefore a≥5Q+4. but the smallest possible for a is 4 when Q=0. thus a+b=4+5=9.
4. m is a three-digit integer such that when is divided by 5, the remainder is y, and when is divided by 7, the remainder is also y. If y is a positive integer, what is the smallest possible value of m ?
m=5Q1+R and m=7Q2+R. thus 5Q1=7Q2 that means Q1 is divisible by 7 and Q2 is divisible by 5. therefore if m=35 then R=0 and If m=36 then R=1. In conclusion if m is a multiple of 35 then R=0 and if we add 1 unit then R=1. the smallest three-digit multiple of 35 is 105 and by adding 1 unit we have m=106.
5. what is the unit digit of 8×9×10×11×12×13?
the unit digit of a number means the remainder of the number divided by 10. since the number is a multiple of 10 then the unit digit is 0.
6. what is the unit digit of 2323 -1717?
the remainder of 23 divided by 10 is 3. So the unit digit of 2323 is equal to 323 . the unit digit of 34 =81 is 1 and since 323=320× 33 therefore the unit digit of 323 is equal to unit digit of 33 that is 7. The remainder of 17 divided by 10 is 7. so the unit digit of 1717 is equal to unit digit of 717. But the unit digit of 72 is equal to 9 and since 717=716×7 therefore the unit digit is equal to the unit digit of 98×7. But we saw that the unit digit of 92=34 is equal to 1. Thus the unit digit is equal to 7.
therefore the unit digit of 2323 and 1717 is 7. In conclusion the unit digit of 2323 -1717 is 7-7=0
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مدت زمان آزمون GRE​

جی آر ای می تواند به نظر به شدت خسته کننده بیاید.آزمون GRE مثل یه دوی ماراتن می مونه و حتی بدتر از اون. آزمون جی ار ای مدت زمان زیادی طول می کشه(حد اقل برای اکثر افراد اینطوریه) و مثل اینه که در خلال دوی ماراتن، چند بخش کوچک وجود داشته باشد که شما باید در زمان خاصی به ۱ چهارم از مسیر برسید و در غیر این صورت جاده دهان باز می کنه و شمار را می بلعه . خب البته، مورد اخر یه اغراق بود، اما حقیقت اینه که برای بیشتر شرکت کننده ها، زمان بی وقفه می تازه(حتی در خلال زمان استراحت که ممکنه دستش رو بالا ببره و بخواد ازسرویس بهداشتی استفاده کنه) و این نشان دهنده استرسی هست که آزمون GRE می تونه برای شرکت کنندگان به همراه بیاوره.

دقیقا مدت زمان آزمون جی آر ای چقدره؟

۴ ساعت می تونه براورد خوبی باشد ETS اعلام می کنه که آزمون ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه خواهد بود (بدون احتساب زمان استراحت). حتی این ۴ ساعت بدون احتساب زمانی هست که برای رفت و برگشت و پیدا کردن مرکزازمون GRE صرف میشه. اما آزمون به محض اینکه شما پشت کامپیوتر نشستید، شروع نمیشه. در ابتدا باید به یه سری از سؤلات پاسخ بدید و اطلاعات شخصی خودتون رو وارد سیستم کنید.همچنین ممکنه زمان زیادی به هر بخش اختصاص داده بشه، مثلا ۱۰ دقیقه استراحت و ۵ دقیقه زمان دردناکی که باید درخصوص اینکه می خواید نمره تون رو بپذیرید یا نه فکر کنین. همه اینایی که گفته شد رو ممکنه سریعا طی کنین و در این شرایط ، آزمون کمتر از ۳ ساعت طول میکشه. شما باید به خوبی بدونید که هر مرحله براتون چقدر زمان میبره. در زیر، زمان اختصاص داده شده به هر بخش را براتون قید کردم. بر اساس تجربه تست های تمرینی خودتون و سرعت عملی که داشتید، می تونید طبق اون خودتون رو با سؤال تطبیق بدید و مشخص کنین که آزمون جی آر ای برای شما چقدرمیبره.
  • تکمیل اطلاعات 5-15 دقیقه (بسته به سرعت عمل شما)
  • نوشتار تحلیلی 60 دقیقه (این بخش همیشه بخش اول است)
  • Verbal Reasoning (شصت دقیقه)
  • Quantitative Reasoning (برهان کمی 70 دقیقه)
  • زمان استراحت 10 دقیقه

پذیرش نمره هنگام آزمون GRE

  • پیش از دانستن نمره، می تونید اون رو بپذیرید یا رد کنید
  • اساسا یه آزمون جی آر ای حدودا ۴ تا ۵ ساعت زمان می بره
به طور کل یه آزمون جی آر ای حدودا ۴ تا ۵ ساعت زمان می بره. زمان بررسی های مرکز آزمون جی آر ای چقدر است: ۵ تا ۲۰ دقیقه شما باید در کوتاه ترین زمان وصل بشید، کف دست یا اثر انگشت خودتون رو ثبت کنید،. گاهی باید ازتون عکسی گرفته شه و تمام وسایلتون رو در اتاق رختکن بذارید . حد اقل زمان پیش از نشستن در پشت کامپیوتر، ۵ دقیقه است. شما همچنین ممکنه تجربه ناگوار در صف طولانی انتظار کشیدن را هم تجربه کنید. در این شرایط گاهی ممکنه تا ۲۰ دقیقه برای نشستن در پشت کامپیوتر، انتظار بکشید.من حتی تجربه رفتن به آزمونی که در ان دستگاه گرفتن اثر انگشت یا کف دست، خراب شده را هم داشته ام. ممکن است وقفه های مختلفی ایجاد شه.

تکمیل اطلاعات در آزمون جی آر ای چقدر طول میکشه؟ ۵ الی ۱۵ دقیقه

اگر اولین دفعه س که توآزمون جی آر ای شرکت می کنید، باید اطلاعات شخصی زیادی را وارد سیستم کنید(نگران نباشید، این مسئله در نمره دخیل نیست) این فرایند ممکنه تا ۱۵ دقیقه به طول بکشه. ممکنه نام، سطح تحصیلات، سطح تحصیلات والدین، و تعداد زیادی از سؤالات دیگه ازتون پرسیده شه که برای اهداف آماری مورد استفاده قرار میگیرن. تا جایی که من اطلاع دارم، این اطلاعات را در فروشگاه اینترنتی ای بِی نمی فروشند.

ارزیابی رایتینگ تحلیلی آزمون GRE چه مدت زمان می بره؟

اگه شما در نوشتن سرعت بالایی دارید، این زمان می تونه کمتر بشه. با این وجود، حدس من اینخ که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان، از حداکثر زمان اختصاص داده شده به این قسمت استفاده می کنن. همیشه میشه راه هایی رو برای کم کردن زمان نوشتن، پیدا کرد. یک ساعت زمان زیادیه ، بنابراین این اطمینان را حاصل کنید که در تمریایی که انجام میدید، میتونید۲ مقالۀ کامل را طی این زمان بنویسید. هرگز بدون تمرین مقاله نویسی تحت این شرایط زمانی ، به جلسه آزمون نرید. بخاطر داشته باشید که: این بخش همیشه بخش اوله، می تونید روی اون حساب کنید.

بخش های استدلال کلامی آزمون GRE چقدر زمان می برد؟ ۶۰ دقیقه

هر بخش ۳۰ دقیقه بوده و ۲۰ سؤال دارد. بخش های وربال پشت سرهم نیستن، مگه اینکه بخش آزمایشی، بخش وربال باشه. من صرفا برای نشان دادن زمان کل، دو بخش وربال رو با هم در نظر گرفتم. بسیاری از دانشجویان بر سرزمان درک مطلب مشکل دارند. بنابراین، علی رغم اینکه زمان مشخصه، اما سر و کله زدن با این متون بلند باعث می شه بخش های وربال به اندازه ۴ ساعت، طولانی به نظر برسن.



بخش های استدلال ریاضی آزمون GRE چقدر زمان می برد؟ ۷۰ دقیقه

هر بخش ۳۵ دقیقه است. البته، خوشحال میشید اگه بشنوید که ۵ دقیقه هم اضافه تر وقت دارید. در اینجا نکاتی کلیدی در خصوص صرفه جویی در زمان با محاسبات جی آر ای، ارائه میکنم . اما به خاطر داشته باشید که ، دقت همیشه هدف اول شماست، بخصوص اگر هنوز زمان باقیست. برخلاف ماراتن، شما برای سریع تر رسیدن، افتخاراتی کسب نمی کنید.

بخش ازمایشی آزمون جی آر ای چقدر زمان می برد: ۳۰ یا ۳۵ دقیقه

ممکنه متوجه شده باشید که هر بخش ریاضی ، ۵ دقیقه طولانی تر از بخش وربال هست. بنابراین، اگر تا پایان بخش ریاضی برای بخش ازمایشی بمونید، انتظار میره که ۵ دقیقۀ دیگه هم تومرکز آزمون GRE بمونید.اگر در قسمت ریاضی خوب باشین، زمان کمتری نیاز دارید. گاهی، بخش آزمایشی، مشخص نیست و گاهی آزمون به شما می گوید که این یک بخش تحقیقاتی است. به شکلی عمل کنید که گویی تمامی بخش ها نمره دهی شده است، اگرچه میدانید که اینطور نیست. پیش گیری بهتر از درمان است.

زمان استراحت در آزمون جی آر ای چقدر است: ۱۰ دقیقه

نیازی نیست که الزاما استراحت کنید، اما برای کسب نمره بهتر – والبته سلامت خودتون - پیشنهاد می کنم که این زمان را استراحت کنید. همچنین، اگه به دلیل اینکه تمرکز شما معطوف به آزمون هستش ، از زمان استراحت خود استفاده نمی کنید، این نکته را به خاطر داشته باشید که فشار ناشی از دستشویی، که ممکن است در هر لحظه پیش بیاد، می تواند تمرکز شما را بر هم بزند.

صفحۀ قبول نمره در آزمون جی آر ای چقدر زمان لازم دارد: ۵ دقیقه

شما ۵ دقیقه زمان دارید که تصمیم بگیرید می خواهید نمره خود را قبول کنید یا خیر. اگرچه ممکن است در اینجا فشاری را متحمل شوید، اما حداقلش این است که کار را انجام داده اید! پس یک نفس راحت بکشید!

در کل جی آر ای چقدر زمان می برد؟

  • زمان بررسی : ۱۰-۳۵ دقیقه
  • زمان واقعی تست: ۴ ساعت
بنابراین، از زمانیکه به مرکز آزمون پا میذارید تا لحظه ای که از اونجا خارج میشید، ۴ ساعت و نیم زمان می بره.ازانجا که سپری کردن این تست مشخصا کار طاقت فرساییه، حقیقتا توصیه می کنم که پیش از روز آزمون GRE، حد اقل چند تست تمرینی را انجام بدید تا بتواند شرایط ازمون را براتون شبیه سازی کنه. این بدین معناست که هیچ توقفی بین ۴ ساعت و نیم نداشته باشید. می توانید این کار را انجام دهید؟ (معلومه که می تونید)
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مسائل کلامی در آزمون GRE​



در مسایل کلامی یه متن به ما داده میشه که در نگاه اول به جز چند عدد عبارت ریاضی دیگه ای مشاهده نمیشه. برای حل اینطور مسائل ما باید اونا رو به زبان ریاضی و یا در واقع به صورت عبارات جبری بنویسم.
A steel rod 50 meters long is cut into two pieces. If one piece is 14 meters longer than the other,
what is the length, in meters, of the shorter piece?
مشکل اصلی در این مسائل اینه که نمیدونیم باید از کجا شروع کنیم. برای حل این مسائل باید قدم به قدم جلو بریم. اما این قدما چی هستن؟
قدم اول: باید مجهولات قضیه رو پیدا کنیم.
در مثال بالا میله آهنی که طولش مشخه به دو قسمت کوچکتر تقسیم شده که طولشون رو نمیدونیم. پس طول میله ها مجهولاتمون هستن.
طول قسمت کوچکتر رو S و طول قسمت بزرگتر رو L میزاریم.
قدم دوم: یافتن رابطه بین مجهولات:
طول کل میله 50 متره. پس S+L=50
از طرفی طول قسمت بزرگتر 14 متر بیشتر از قسمت کوچکتره پس L=S+14
قدم سوم: سوال از ما چی میخواد؟
در مثال بالا طول قسمت کوچکتر خواسته شده یعنی ?=S



قدم چهارم: حل روابط ومعادلات بدست اومده از قسمت دوم (اصولا از روش جانشانی استفاده میکنیم طوری که معادله نهایی برحسب مجهول خواسته شده نوشته بشه)
در معادله دوم L=S+14 بنابراین در معادله اول به جای L مقدار S+14 رو قرار میدیم. پس
S+S+14=50 → 2S=36 → S=18
Jack is 13 years older than Ben. In 8 years, he will be twice as old as Ben. How old is Jack now?
با کمی دقت میبینیم که سن Jack و Ben معلوم نیست. پس مجهولات مشخص شدن. سن Jack رو با J و سن Ben رو با B نشون میدیم.
سوال میگه که سن Jack ، به اندازه 13 سال اط سن Ben بزرگتره پس J=B+13
از طرف دیگه گفته که در 8 سال آینده سن Jack دوبرابر سن Ben خواهد بود پس J+8=2(B+8). دقت کنید که به سن هر دو نفر 8 سال اضافه میشه. اگه عبارت رو ساده کنیم داریم
J+8=2B+16 → J=2B+8
سوال از ما سن Jack رو میخواد. پس ?=J
برای حل مسئله کافیه معادله دوم رو بر حسب J بنویسیم و حل کنیم. برای اینکار از معادله اول داریم B=J-13 . حالا J-13 رو در معادله دوم به جای B میزاریم.
J=2(J-13)+8 → J=2J-26+8 → J=18
همینطور که میبینید در واقع داریم یه دومعادله دومجهول حل میکنیم.
در حالت کلی تعداد مجهولات مسئله باید برابر باشه با تعداد معادلات مسئله.
اما برای پیدا کردن هر چه بهتر معادلات، عبارات زیر خیلی میتونن مفید باشن.



Addition
Add, Sum, Total (of parts), More Than: +
اگر هر کدوم از این کلمات ظاهر شد یعنی باید از جمع در معادله استفاده کنیم. به همین ترتیب برای بقیه اعمال هم عبارات زیر هستن.
The sum of x and y: x + y
The sum of the three funds combined: a + b + c
When fifty is added to his age: a + 50
Six pounds heavier than Dave: d + 6
A group of men and women: m + w
The cost is marked up: c + m
Subtraction
Minus, Difference, Less Than: -
x minus five: x - 5
The difference between Quentin's and Rachel's heights (if Quentin is taller): q - r
Four pounds less than expected: e - 4
The profit is the revenue minus the cost: P = R - C
Multiplication: product, times, of, per:×
The number of reds times the number of blues: r ×b
One fifth of y: (1/5) x ×y
n persons have x beads each: total number of beads = nx
Go z miles per hour for t hours: distance = zt miles
Ratios and Division: Quotient, Per, Ratio, Proportion: ÷ or I
Five dollars every two weeks: (5 dollars/2 weeks) -+ 2.5 dollars a week
The ratio of x to y: x/ y
The proportion of girls to boys: g/ b
In a certain word, the number of consonants is 1/4 more than the number of vowels. Which of the following is a possibility for the number of letters in the word?
8 (B) 9 (C) 10 (D) 11 (E) 12
ما چیزی راجع به تعداد consonants و vowels نمیدونیم پس دو تا مجهول داریم. اسمشون رو میزاریم C برای consonants و V برای vowels.
با توجه به صورت سوال داریم C=V+1/4V پس C=5/4V. از طرفی تعداد حروف هر کلمه برابره با مجموع C وV پس تعداد حروف کلمه برابره با
C+V=5/4V+V=9/4V
بنابراین V باید بر 4 بخشپذیر باشد. اگر V=4 آنگاه C+V=9. اگر V=8 آنگاه C+V=18 که در گزینه ها نیست. بنابراین جواب صحیح گزینه B است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مطالبی که شما درباره ی برنامه ریزی برای GRE نمی دانید​



هر هفته شاگردانم ده ها سوال درباره ی زمان بندی و چگونگی برنامه ریزی از من می پرسن. این ها نکاتی هستن که به دردتون می خورن:
آزمونم رو برای چه زمانی برنامه ریزی کنم؟
اگر deadline ندارید، آزمونتون رو برای وقتی برنامه ریزی کنید که نمره ی فعلی تون با نمره ای که می خواید در آزمون بگیرید 2-3 نمره فقط اختلاف داره. اگر deadline دارید، اولین آزمونتون رو برای بیش از یک ماه قبل از deadline برنامه ریزی کنید، به طوری که شانس اینو داشته باشید که بتونید دوباره آزمون بدید.
از چه مدت قبل باید برنامه ریزی کنم برای آزمون GRE؟
این بستگی به این داره که در چه زمانی از سال باشیم. امتحانات آگوست-سپتامبر و نوامبر-دسامبر خیلی زودتر رزرو می شن به دلیل اینکه به deadline ها نزدیک تر هستن. بنابرین اگه می خواید در اون آزمون ها شرکت کنید از 4 تا 6 هفته قبل رزرو کنید. در مواقع دیگر سال احتمالا می تونید از 2 تا 3 ماه قبل رزرو کنید به خصوص در شهرهای بزرگ که مرکز آزمون های بیشتری دارن. البته به روز هفته هم بستگی داره. آزمون هایی که در روزهای آخر هفته هستن زودتر رزرو می شن تا اونهایی که در روزهای هفته برگزار می شن.
آیا مینیمم نمره ای هست که مراکز آموزشی قبول می کنن؟ نمره ی خوب یعنی چند؟
این مسئله از برنامه به برنامه تفاوت زیادی می کنه. بهترین کار اینه که با قسمت ثبت نام مرکز آموزشی ای که می خواید درخواست بدید تماس بگیرید و ازشون بپرسید میانگین قابل قبول از نظر اونا چنده. بعد هدف رو اون نمره یا بالاتر از اون قرار بدید.
آیا می تونم تاریخ آزمون جی آر ایرو عقب بندازم؟
اگر نمراتتون در آزمون آزمایشی هنوز بیش از سه نمره به هدفتون فاصله داره و حدوداً ده روز تا آزمون وقت دارید، قاعدتاً باید اگر می تونید عقب بندازیدش... مگر اینکه از نظر خودتون اشکالی نداشته باشه که به عنوان آزمون تمرینی توش شرکت کنید و آگاه باشید که ممکنه مجبور بشید دوباره آزمون بدید.
آیا برای تغییر تاریخ آزمون باید مبلغ اضافه ای بپردازم؟
بله. اگر آزمونی رو که بیش از 4 روز به تاریخش مونده عقب بندازید، هزینه ی تغییر تاریخ 50 دلار می شه. اگر فکر می کنید که احتمالا نمره تون در آزمون اونی نمی شه که می خواید، می ارزه که این هزینه رو بپردازید. اگر کمتر از 4 روز به تاریخ تست مونده باشه، برای تغییر تاریخ کل هزینه رو دوباره ازتون می گیرن، بنابرین بهتره که در آزمون شرکت کنید.
چند بار باید یا می تونم که در آزمون GRE شرکت کنم؟
در تحصیلات تکمیلی اهمیت زیادی به این مسئله نمی دن. در واقع بهتر هم هست که دو بار آزمون بدید تا شانس یه نمره ی عالی رو افزایش بدید. سه، چهار، یا حتی پنج بار مشکلی نداره. بیشتر از پنج بار دیگه ممکنه کسی رو شاکی کنه، چون ماکسیمم تعداد دفعاتی که می تونید در یک سال در آزمون شرکت کنید پنج باره.
چه موقع می تونم یه آزمون رو دوباره بدم؟
حد اقل باید 21 روز صبر کنید تا بتونید دوباره آزمون بدید. اگر در هر قسمت فقط دو تا سه نمره با هدفتون فاصله داشتید، منطقیه که هر چه سریع تر دوباره آزمون بدید. اگر هنوز بیشتر از 4 نمره با هدف فاصله دارید، بیشتر از 21 روز برای بالا بردن نمره به خودتون وقت بدید.



باید دوباره آزمون بدم؟
جواب دادن به این سوال سخت تره. اگر واقع بینانه نگاه کنید، فکر می کنید که بتونید نمره تون و بالا ببرید؟ وقت و انرژی لازم برای این کار و دارید؟ اگه اینطوره، و اگر نمره تون از میانگین قابل قبول اون مرکز آموزشی پایین تره، دوباره آزمون بدید. اگر نمره تون با میانگین قابل قبول برابره یا از اون بالاتره، شما همین طوری هم یه گزینه ی قوی به حساب میاید.
چه موقع نمره GRE رو می بینم؟
خیلی سریع! بعد از قسمت پنجم، ازتون پرسیده می شه که آیا می خواید نمره ها تون و ثبت کنید (و ببینید) ، یا می خواید اونا رو کنسل کنید و (هیچ وقت نبینیدشون). اگر نمراتتون و ثبت کنید، نمره ی 130-170 وربال و ریاضی تون به سرعت روی صفحه ظاهر می شن. نمرات رایتینگ تون تا وقتی که حدودا دو هفته بعد گزارش رسمی نمراتتون و نگیرید، اعلام نمی شه.
باید صبر کنم تا نمرات اعلام بشه و بعد درخواست بدم؟
احتمالا نه. بیشتر برنامه ها (به خصوص برنامه های MBA) خیلی به نمره ی رایتینگ تون اهمیت نمی دن. بنابرین بهتون اجازه می دن که حتی یک روز قبل از deadline مدرکتون و ببرید. نمرات غیر رسمی تون رو موقع درخواست دادن گزارش می دید و مراکز آموزشی نتایج رسمی (فقط نمره ی رایتینگ، نمرات دیگه تغییری نمی کنن) رو دو هفته بعد می گیرن. اما! اول رشتتون و چک کنید!!! بعضی رشته ها فقط نتیجه ی رسمی رو قبول می کنن. به قسمت ثبت نام زنگ بزنید و بپرسید.
آیا باید نمره مو کنسل کنم؟
نه!!! هیچ وقت نمره تون رو کنسل نکنید!!! اگر cancel رو انتخاب کیند دیگه هیچ وقت نمره تون و نمی بینید و نمی دونید که نمره تون چند بود، و ممکنه خیلی بهتر از تصور شما بوده باشه. بهتره اگه یه نمره ی بد گرفتید اونو ببینید و بدونید که چند گرفتید تا اینکه خطر کنید و نمره ای رو که ممکنه خوب بوده باشه نبینید.
در ضمن با وجود سرویس score select که اخیرا توسط ETS ارائه شده شما میتونید بهترین نمرهتون رو انتخاب و به دانشگاه مورد نظر ریپورت کنید.
می تونم بعدا cancel رو لغو کنم؟
بله! اگر از تاریخ کنسل کردن نمره GRE کمتر از 60 روز گذشته باشه در ازای 50 دلار میتونید نمره کنسل شده خودتون رو دریافت و ریپورت کنید. در این مرحله برای ریپورت نمره به هر یک دانشگاه باید مبلغ 27 دلار پرداخت کنید. حداکثر در هر سری به 4 دانشگاه میتوانید نمره خود را ارسال نمایید
می تونم انتخاب کنم که مرکز آموزشی کدوم نمره ی منو ببینه؟
بله. شما می تونید فقط نمراتی رو که می خواید بهشون نشون بدید.
باید مراکزی که می خوام نمره مو براشون بفرستم، روز آزمون انتخاب کنم؟
بله. اگه می دونید برای کجا می خواید درخواست بدید، این کار و بکنید. فرستادن نمره ها در روز آزمون آزاده، ولی اگر بعداً بخواید این کار و انجام بدید باید هزینه ای رو بپردازیدم [27 دلار برای هر دانشگاه]. حتی اگر مطمئن نیستید، چند مرکز آموزشی که فکر می کنید ممکنه بخواید بهشون درخواست بدید، انتخاب کنید.
مهمه که در چه مرکز آزمونی امتحان بدم؟
نه، قاعدتاً نباید فرق بکنه. من پنج شش مرکز رو دیدم و همشون از لحاظ دمای هوا، صدا و راحتی یکسان بودن. البته از بچه ها شنیدم که در بعضی مراکز سر و صدای ساختمان سازی یا میخ کوبیدن همسایه ها میاد، بنابرین انتظار یه مقداری حواس پرتی رو داشته باشید.
مهمه که چه زمانی در آزمون شرکت می کنم؟
بله، این خیلی مهمه. شما از اون دسته افراد سحرخیز هستید؟ پس ساعت 8 صبح در آزمون شرکت کنید. این وقتیه که شما در بالاترین سطح هوشیاری هستید. اگر سحرخیز نیستید، اصلا خوب نیست که خودتون و مجبور کنید که صبح زود آزمون بدید. در این زمان ذهنتون هنوز کاملا فعال نشده.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مقالات GRE ریاضی مبحث شمارش​



ترکیب r شیئ منتخب از مجموعه ای از n شیئ متمایز رو میتونیم یه اِفراز (partition) از n شیئ به دو زیرمجموعه در نظر گرفت، که این دو زیرمجموعه به ترتیب شامل r شیئ منتخب و n-r شیئ باقیمونده هست. اغلب ما با مسئله افراز مجموعه ای از n شیئ متمایز به k زیرمجموعه سروکار داریم که هریک از n شیئ تنها به یکی از زیرمجموعه ها تعلق دارن و ترتیب اشیاء داخل زیرمجموعه ها اصلا مهم نیست.
In how many ways can seven businessmen attending a convention be assigned to one triple and two double hotel rooms?
تو این مسئله میخوایم 7 نفر رو به سه گروه افراز کنیم. برای اینکار اول سه نفر رو انتخاب میکنیم، بعد دو نفر رو از 4 نفر باقیمونده انتخاب میکنیم و در آخر هم دو نفر باقی میمونن که میرن اتاق سوم. پس تعداد تقسیم کردن 7 نفر به سه اتاق برابره با:
C(7,3)C(4,2)C(2,2))=7!/3!4!×4!/2!2!×2!/2!=7!/3!2!2!
قضیه: تعداد راه های افراز n شیئ متمایز به k زیرمجموعه با n1 شیئ در زیرمجموعه اول و n2 شیئ در زیرمجموعه دوم و ... nk شیئ در زیرمجموعه kkام برابره با : !(n!/(n1! n2!…nk
قضیه: برای هر عدد صحیح مثبت n داریم:
(x+y)^n=C(n,0) xn+C(n,1) x(n-1) y+C(n,2) x(n-2) y2+⋯+C(n,n-2) x2 y(n-2)+C(n,n-1))xy(n-1)+C(n,n)) yn
n!/(r1!r2!…rk!) برابره با x1r1x2r2 …xkrk ضریب (x1+x2+...+xk)n قضیه: در چند جمله ای
What is the coefficient of x13 x2 x32 in the expansion of (x1+x2+x3 )6?
6!/3!1!2!=60 با توجه به قضیه بالا جواب برابره با
A college team plays 10 football games during a season.
In how many ways can it end the season with five wins, four losses, and one tie?
10!/5!4!1! خب با توجه به قضیه افراز داریم
حالا فرض کنید که n شیئ داشته باشیم که متمایز نباشند و بخواهیم آن ها را به k دسته یا زیرمجموعه تقسیم کنیم. دقت کنید که هر دسته میتواند به هر تعداد دلخواه از اشیاء را داشته باشد. مثلا یکی از حالت ها این است که دسته اول شامل کل اشیاء باشد و بقیه دسته ها خالی باشند.
در اینصورت تعداد حالت ها برابر است با: (C(n+k-1,n
At the end of the day, a bakery gives everything that is unsold to food banks for the needy. If it has 12 apple pies left at the end of a given day, in how many different ways can it distribute these pies among six food banks for the needy?
C(12+6-1,12)=C(17,12)
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نکات حیاتی برای نوشتن انگیزه نامه یا SOP​



هنگام آماده کردن اظهارات شخصی که به اطلاعات مهمی درباره‌ی پیشرفت شغلی نیاز داره، خیلی از متقاضیان دوست دارن درباره‌ی مهارت‌هاشون به ترتیب زمانی صحبت کنن. اگرچه سادگی این روش اون رو جذاب می‌کنه، ما شما رو تشویق می‌کنیم تا جایگزینی برای نشان دادن تازه‌ترین و بالقوه‌ترین مهارت‌هاتون پیدا کنین. با انتخاب این رویکرد جایگزین، می‌تونین تمرکز خواننده‌ی خود رو سریع‌تر جلب و خطر گم شدن در میان متقاضیان مشابه خودتون رو کاهش بدین.
یک تحلیل‌گر نرم‌افزاری رو در نظر بگیرین که الان مدیر پروژه‌ایه که بودجه‌ای رو مدیریت و تیمی از 20 برنامه‌ نویس رو هدایت می‌کنه و در عین حال یک تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری در بانک رو در نظر بگیرین که الان سه ساله توی یک شرکت کار میکنه و برای کار مستقیم با یک CFO به خارج از کشور فرستاده شده:
مدیر پروژه:
Chronological: “Joining ABC Technology as a software programmer, I…”
Reverse: “Scrutinizing my plan one last time, I waited to present my team’s $3.7M proposal to our client…”
تحلیل‌گر سرمایه‌ گذاری در بانک:
Chronological: “As an investment banking analyst at Deutsche Bank, I started…”
Reverse: “Arriving in Taipei, I was admittedly nervous to finally meet the CFO of XYZ Co. and lead my firm’s due diligence process…”
در این مثال‌ها، متقاضیان بلافاصله توانایی‌های برجسته‌شون رو عرضه می‌کنن و خواننده رو به هیجان داستان‌هاشون پرتاب می‌کنن. اگرچه این نوع مقدمه‌ی معکوس 'All Purpose' نیست، می‌تونه یه گزینه‌ی محتمل تو خیلی از موقعیت‌ها باشه. تو انتخاب این رویکرد، متقاضی باید بتونه به‌راحتی بعدها تو اون Essay به لحظات اولیه‌ی شغلش برگرده- وظیفه‌ای که به خلاقیت و مهارت نیاز داره.



وظیفه‌‌ی دیگه‌ای که به مهارت نیاز داره، مشخص کردن زمان استفاده از وجه معلومه. بسیاری از نویسندگان از وجه مجهول تو Essaysهاشون استفاده می‌کنن اما نویسندگان ماهر می‌دونن که باید به‌ندرت از وجه مجهول استفاده کنن.
وجه مجهول فعل رو تو مکان 'اشتباهی' در جمله قرار میده و در نتیجه، 'کُنش' رو از جمله میگیره. تو جملات مجهول، فاعل به جای اینکه عملی انجام بده، عملی بر روی اون انجام میشه. جملات مجهول نوعاً از عبارت‌هایی همچون 'was' یا 'has been' استفاده می‌کنن. مثل جملات زیر:
'It was determined,'
'The project has been completed,'
این جمله‌ی مجهول رو هم در نظر بگیرین:
“The marathon was run despite my injury.”
تو این جمله، از ارزش فعل (یا عمل) کاسته میشه چون نویسنده میگه: “The marathon was run”. روش بهتر توصیف این عمل استفاده از وجه معلومه:
“I ran the marathon despite my injury.”
دو مثال دیگه از تفاوت جملات معلوم و مجهول از این قراره:
مجهول: “The contract was awarded to us.”
معلوم: “We won the contract.”
مجهول: “It was decided that I would be in charge of the project.”
معلوم: “My boss selected me to be in charge of the project.”
به یاد داشته باشین شما محور و سوژه‌ی Essays تون هستین. بهترین روش برای گفتن داستان‌تون و توضیح توانایی‌ها و مهارت‌هاتون اطمینان از این موضوعه که شما کاتالیزگر داستان‌هایی هستین که میگین. استفاده از وجه معلوم این اطمینان رو بوجود میاره که کمیته‌های پذیرش شما رو به‌ عنوان شخص فعالی ببینن که باعث انجام شدن کارها میشین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نکات فوری GRE مشکلات Inference​



آیا شما با مشکلات Reading Comprehension Inference دست و پنجه نرم می‌کنید؟ در اینجا نکات فوری GRE برای حل این مشکل در اختیارتون قرار میگیره.
از قانون طلایی آگاهی داشته باشید
مشکلات Interference زیاد به‌نظر میرسه، اما همه‌ی اونا از یک قانون پیروی می‌کنن. جواب صحیح برای هر مشکل interference حقیقتیه که شما می‌تونین با استفاده از اون‌چیزی که تو متن نوشته شده ثابتش کنین.
این هم یک مثال فوری:
Government restrictions have severely limited the amount of stem cell research conducted by companies in the United States. Because of these restrictions, many scientists specializing in stem cell research have signed long-term contracts to work for foreign companies.
Which of the following can most properly be inferred from the information above?
(A) In the near future, U.S. companies will no longer be at the forefront of stem cell research.
(B) At least some foreign companies have fewer limits on conducting stem cell research than U.S. companies do.
هر دوی این جواب‌ها کاملاً معقول به‌نظر می‌رسن. با این حال، شما می‌تونین فقط یکی از اونا رو انتخاب و ثابت کنین. گزینه‌ی B جواب صحیحه. متن میگه دانشمندان بدلیل محدودیت در ایالات متحده به کمپانی‌های خارجی رفتن- اگر این درست باشه، محدودیت‌ها نباید بر اون کمپانی‌ها اعمال بشه.
گزینه‌‌ی A اشتباهه، نه فقط چون غلطه، بلکه چون نمیشه اون رو فقط با اطلاعاتی که دارین، به طور قطع ثابت کنین.
مثال نقض ایجاد کنید
چه‌‌جوری می‌فهمید که نمی‌تونین گزینه‌ی A رو ثابت کنین؟ یک مثال نقض ایجاد کنین. مثال نقض سناریوی 'What if'هست که تو اون گزینه‌ی جواب مورد نظرتون درست نیست.
آیا ممکنه کمپانی‌های آمریکایی در صف مقدم تحقیقات سلول‌های بنیادین در آینده‌ای نزدیک باشن؟ این بعیده اما محتمله. برای مثال، دولت می‌تونه فردا محدودیت‌ها رو برداره و در این‌صورت، دانشمندان می‌تونن قراردادهاشون رو فسخ کنن و به ایالات متحده بازگردن.
اگه تونستین یک مثال نقض ایجاد کنین، پس بدونین دارین به جواب اشتباه نگاه می‌کنین. ایجاد یک مثال نقض برای جواب درست نباید ممکن باشه- نه بدون مخالفت با اونچه متن میگه.
از انواع جواب‌های نادرست آگاه باشید
اگر نمی‌تونین یک گزینه رو ثابت کنین، پس اون گزینه اشتباهه. البته ثابت کردن برخی چیزا کاملاً سخته، اگر غیرممکن نباشه.
قضاوت‌های شخصی: اگه تو جواب کلماتی همچون better، worse، smart، risky، ethical، successful و .... وجود داره، شما باید تو اون گزینه شک کنید. اثبات عبارت‌های خشک و مبتنی بر واقعیت آسونه. اثبات عبارت‌های ذهنی همچون “cats are better than dogs” خیلی سخت‌تره.
پیش‌بینی آینده: اثبات عبارت‌هایی درباره‌ی آینده تقریباً غیرممکنه!



خیلی از چیزها ممکنه فردا تغییر بکنن.
تعمیم‌ سازی: اگه متن درباره‌ی یک نویسنده‌ی غیرمعمول صحبت میکنه، جواب درست نمیگه: 'بیشتر نویسنده‌ها غیرمعمول هستن.'
زبان Strong: اگه تو جواب کلماتی همچون every، always، never یا cannot مشاهده کردین، اثبات اون سخته. بلافاصله این گزینه‌ها رو حذف نکنین، اما مراقب اونا باشین.
هیچ اطلاعاتی وجود نداره: حذف این گزینه‌ها ساده‌اس! اگه متن به شما چیزی درباره‌ی یک موضوع نمیگه، پس نمی‌تونین جوابی رو انتخاب کنین که درباره‌ی اون موضوع بحث میکنه. مثلاً اگه متن درباره‌ی زندگی شخصی یک نویسنده صحبت می‌کنه، نمی‌تونین جوابی رو انتخاب کنین که نوشته‌های اون رو توصیف میکنه.
چیزهای ملال‌آور زیباست
جواب درست به شما نکته‌ای جالب، جدید یا بنیادی نمیگه. علاوه بر این، شما باید بتونین اون رو کاملاً ثابت کنین.
جوابای درست غالباً زبانی 'نرم' یا 'شُل و وِل' دارن. نگاه دوباره‌ای به سوال ابتدای این مقاله بندازین. جواب درست با کلمات 'At least some' شروع میشه. این کلمات اون گزینه رو به عبارت ضعیفی تبدیل میکنن. این عبارت فقط میگه که حداقل یک یا دو کمپانی خارجی با محدودیت‌های کمتر در تحقیقات سلول‌های بنیادین وجود داره. ثابت کردن اون خیلی سخته.
عبارت های کوچک خوب هستن!
جواب صحیح ممکنه فقط بر اساس یک یا دو جمله از متن باشه و قرار هم نیست ایده‌ی کلی متن رو پوشش بده- این فقط وقتی ضروریه که شما دارین به سوال ایده‌ی اصلی متن جواب میدین.
وقتی شک دارین، با مشکلات Inference همچون سوالای با جزئیات خاص برخورد کنید
اگه با مشکل inference دقیقاً به همون شکلی برخورد کنین که با سوالای با جزئیات خاص رفتار می‌کنین، کارتون درسته. در واقع ماهیت این نوع سوالا اینجوریه! اونا ممکنه گمراه‌کننده‌تر به نظر برسن و بعضی‌وقتا هم هستن- اما قوانین یکسانه. برای جواب تو متن پشتیبان پیدا کنین و اگه نتونستین اون رو سریع پیدا کنین، یک حدس هوشمندانه بزنین و جلو برین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نکاتی که زمان گرفتن دعوت نامه ی مصاحبه پذیرش از دانشگاه های خوب لازمه بدونید!​



وقتی دعوت‌ نامه‌ی مصاحبه‌ی مدرسه‌ی عالی رو دریافت می‌کنین، نهایت تلاش‌تون رو برای حفظ خونسردی انجام و اجازه بدین کمیته‌ی پذیرش کار خودش رو انجام بده. اگه هنوز دعوت‌نامه دریافت نکردین، شاید کمی دلشوره داشتن طبیعی باشه، اما تماس گرفتن با اداره‌ی پذیرش و پرسیدن اینکه آیا اون مدرسه‌ی عالی پرونده‌های شما رو داره یا اینکه تصمیمی برای انجام مصاحبه‌ی پذیرش در مدرسه‌ی عالی گرفته شده یا نه قطعاً احتمال دریافت دعوت‌نامه رو برای شما افزایش نمیده. در حقیقت، این تماس‌ها می‌تونه اثر منفی بر درخواست پذیرش شما داشته باشه و ناخواسته باعث بشه شما پُررو یا حتی پرخاشگر به نظر برسین.
اداره‌های پذیرش بسیار شفاف هستن و باید به حرفاشون اعتماد کرد. اگه اونا بگن که همچنان در حال تصمیم‌گیری هستن، پس واقعاً دارن همین کار رو می‌کنن. اگه بگن که در زمان تصمیم‌گیری درباره‌ی مصاحبه‌ی شما، ترتیب اولویت‌ها مهم نیست، پس واقعاً چنین چیزیه. اگر اتفاق مهم و قابل‌توجهی در درخواست پذیرش شما نیفتاده، تنها کاری که باید انجام بدین-که ممکنه ناخوشایند هم باشه- انتظار صبورانه داشتن و تلاش برای فکر نکردن به این پروسه یا پیش‌بینی جایگاه‌تون تو مصاحبه‌اس.
از اونجایی‌که فصل ارائه‌ی درخواست پذیرش به مراحل پایانی خود رسیده، ما فکر کردیم که بحث درباره‌ی فرصت‌‌های چالش‌برانگیز مصاحبه‌ی پذیرش در مدرسه‌ی عالی که شما احتمالاً با اون مواجه میشین مناسبه. بیشتر مصاحبه‌های پذیرش در مدرسه‌ی عالی فرصت خوب و مناسبی برای مصاحبه‌کننده است تا از پیشینه‌ی حرفه‌ای و شخصی داوطلب، اهداف، دلایل انتخاب یک مدرسه‌ی خاص و تجارب گروهی/رهبری او بیشتر اطلاعات کسب کنه. با این حال، مصاحبه می‌تونه از یک مدرسه به مدرسه‌ی دیگه به شکل قابل‌توجهی فرق کنه و گاهی‌اوقات این مصاحبه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستن. خُب، با این اوصاف، یک مصاحبه‌ی سخت پذیرش در مدرسه‌ی عالی دارای چه ویژگی‌هاییه و چه‌جوری شما می‌تونین یک مصاحبه رو به بهترین شکل ممکن از سر بگذرونین؟



مصاحبه‌ کننده‌ی خویشتن‌دار
برخی مصاحبه‌ کننده‌ها ممکنه سرد و خشک باشن و از ارائه‌ی هر نوع علامتی که نشون بده شما تاثیر مثبتی بر اونا گذاشتین یا نه، خودداری می‌کنن. در میان فشار بالای مصاحبه، شما می‌تونین این فقدان واکنش مثبت و شفاف رو به‌ عنوان نشانه‌ای از عدم‌تائید خودتون در نظر بگیرین. کلید مدیریت چنین موقعیت‌هایی عدم توجه به فقدان احساسات از سوی مصاحبه‌کننده است. بر روی جواب‌های خود تمرکز کنید و نهایت تلاش خود را برای از دست ندادن تمرکزتون به هنگام مصاحبه انجام بدین و هر چیزی رو جز سوالاتی که ازتون می‌پرسه، نادیده بگیرین. تفسیر و تعبیر مصاحبه‌ کننده تو زمان حقیقی می‌تونه چالش‌ برانگیز باشه، پس شما باید بر نشون دادن توانایی‌هاتون تمرکز کنین.
سوالات فلسفی
بیشتر داوطلبان آماده‌ی بحث درباره‌ی تجارب و موفقیت‌های‌شان هستند اما خیلی‌ها آماده نیستن درباره‌ی ارزش‌ها و فلسفه‌شان در زندگی صحبت کنند. مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد دوست داره تا از انگیزه‌های متقاضیان سر دربیاره و سوالاتی همچون این رو می‌پرسه: 'انگیزه‌ی شما برای موفق شدن چیه؟'، 'چه‌چیزی در شما انگیزه ایجاد میکنه؟' و 'چه‌چیزی به شما تو زندگی هدف میده؟' کلید جواب به این نوع سوالا خیلی ساده‌اس: انتظار پرسیده شدن این سوالا رو داشته باشین و خودتون رو از قبل برای اونا آماده کنین (علاوه بر این، ما همین الان داریم بهتون هشدار میدیم). با این حال، نباید فرض کنید که تمام سوالاتی که در طول مصاحبه ازتون پرسیده میشه، تجربیه.
پیوسته سوال کردن
گاهی‌اوقات یک مصاحبه‌کننده‌ی سمج دائماً می‌خواد وارد عمق یک موضوع بشه، مثلاً بعد از پرسیدن سوال اول، مکرراً از شما میپرسه: 'آیا می‌تونی درباره‌ی {موضوع تحت بحث} با جزئیات بیشتری صحبت کنی؟' این نوع تاکتیک‌های فشار غیرمعمول می‌تونه آزاردهنده باشه اما نکته‌ی کلیدی و مهم فقط باقی ماندن بر روی موضوع مورد بحثه. مهم نیست چقدر مصاحبه‌کننده بر سوالاتش پافشاری میکنه، اون همیشه از شما درباره‌ی موضوعی می‌پرسه که شما خیلی خوب از اون آگاه هستین- خود شما! پس با اجتناب از فقدان تمرکزی که این تاکتیک بوجود میاره و باقی ماندن بر روی موضوع مورد بحث‌تون، نباید مشکلی داشته باشین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نمونه سوالات ریاضی جی آر ای - بخش اعداد​



چند سوال ریاضی این قسمت میذارم که جوابهاشو در پست بعدی خواهم گذاشت.











 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نکات مهم در زمان نوشتن رایتینگ GRE​



یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در رایتینگ تحلیلی جی آرای می تونیم بکنیم بکارنبردن مثالهایی هست که به تحلیل مطلب طرح شده تو رایتینگ بتونه کمک کنه ،البته باید دقت کنیم مثال باید ماهیت تحلیلی باشه وگرنه بکار بردن مثالهایی با جزییات بسیار که فاقد این ماهیت باشه هر چند زیبا و وزین ، بازهم به نمره رایتینگ GRE چیزی اضافه نمیکنه و مهمتر اینکه بکار بردن مثال نباید بصورت مصنوعی باشه یعنی انگار از یه جا دیگه برداشته شده و به متن ضمیمه شده به قول معروف رایتینگ نباید وصله پینه ای باشه باید منسجم و دارای سیر منطقی باشه .
واقعیت اینه که GRE میخواد ببینه ما بلدیم یه مساله رو تحلیل کنیم یا نه ، بیشتر دنبال ارزیابی قوه استدلال و استنتاج ماست برای همین از ما میخواد قبل از رسیدن به موقعیتی که صرفا جوابش بله یا خیر باشه تجزیه و تحلیل کنیم.
نگاه استدلالی در رایتینگ جی ار ای بیشتر معطوف به سیر منطقی نوشته هست نه نتیجه گیری یعنی میخواد ببینه چطوری یه مو ضوع رو مطرح میکنیم ،مقدمه رو چگونه شروع میکنیم وبه قول منطقی ها تالی رو چگونه ارائه میدیم و در نهایت نتیجه گیری به چه نحو انجام میشه و در این بین مثالهایی که میاریم با موضوع سنخیت داره یا نه و آیا به شفافیت و ملموس شدن موضوع طرح شده کمک کرده یا خیر؟.

بررسی اجمالی بخش رایتینگ تحلیلی جی آر ای

بخش Analytical Writing، مهارت‌های تفکر انتقادی و رایتینگ نقادانه‌ی شما را آزمایش می‌کند و توانایی شما را در بیان و پشتیبانی از ایده‌های پیچیده، ساخت و ارزیابی استدلال‌ها و حفظ یک بحث متمرکز و منسجم ارزیابی می‌کند. بخش Analytical Writing، دانش محتوای خاصی را ارزیابی نمی‌کند. بخش Analytical Writing، شامل دو تسک Analytical Writing با زمان‌بندی جداگانه است:
  • یک تسک 'Analyze an Issue' 30 دقیقه‌ای
  • یک تسک 'Analyze an Argument' 30 دقیقه‌ای
تسک 'Analyze an Issue'، نظری را درباره‌ی یک موضوع عمومی ارائه می‌دهد و به‌دنبال آن، دستورالعمل‌های خاصی در مورد نحوه‌ی پاسخگویی به آن موضوع ارائه می‌شود. شما باید آن موضوع را ارزیابی کنید، پیچیدگی‌های آن را در نظر بگیرید و برای تائید نظرات خود، با آوردن دلیل و مثال بحث کنید. تسک 'Analyze an Argument'، شما را ملزم می‌سازد که یک استدلال مشخص را طبق دستورالعمل‌های خاص ارزیابی کنید. شما باید منطقی بودن استدلال را بیشتر از موافقت یا مخالفت با موضع ارائه شده، در نظر بگیرید. این دو تسک، از این نظر مکمل هم هستند که یکی از شما می‌خواهد استدلال خود را با موضع‌گیری و ارائه‌ی شواهدی تائید کنید که نظر شما را در مورد یک موضوع تامین می‌کند و دیگری از شما می‌خواهد تا استدلال شخص دیگری را با ارزیابی ادعاهای او و شواهدی که ارائه می‌دهد، مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.
افرادی که در آزمون کامپیوتری شرکت می‌کنند، از یک واژه‌پرداز کلمه استفاده می‌کنند که توسط ETS ساخته شده است. این واژه‌پرداز کلمه شامل ویژگی‌های زیر است: درج متن، حذف متن، Cut و Paste کردن و Undo کردن اعمال قبلی. ابزارهایی مانند بررسی‌کننده‌ی املا و گرامر در نرم‌افزار ETS وجود ندارد تا عدالت برای آن‌دسته از داوطلبانی حفظ شود که باید مقاله‌های خود را روی کاغذ بنویسند.

آماده شدن برای بخش رایتینگ تحلیلی جی آر ای

همه- حتی باتجربه‌ترین و بااعتمادبه‌نفس‌ترین نویسندگان- هم باید قبل از رسیدن به مرکز آزمون و شرکت در امتحان، مدتی را برای آماده‌سازی خود صرف کنند. درک مهارت‌های ارزیابی‌شده و نحوه‌ی امتیازدهی این تسک‌ها مهم است. همچنین مرور راهنمای نمره‌دهی، نمونه‌ی مباحث، نمره‌گذاری پاسخ‌های مقاله و ارزیابی هر تسک، کار مفیدی است. تسک‌های بخش Analytical Writing، مربوط به طیف گسترده‌ای از موضوعات است- از هنرهای زیبا و علوم انسانی گرفته تا علوم اجتماعی و فیزیکی- اما هیچ تسکی به دانش درباره‌ی یک موضوع خاص نیاز ندارد. در واقع، هر تسک آزمون ®GRE دارای چندین ویژگی مهم است، از جمله:
  • داوطلبان آزمون GRE، صرف‌نظر از رشته‌ی تحصیلی یا علایق خاص خود، باید آن تسک را درک کرده و به‌راحتی بتوانند به آن پاسخ دهند.
  • یک تسک انواع تفکر پیچیده‌ای را از داوطلب بیرون می‌کشد که دانشگاه آن را برای موفقیت در دوره‌ی تحصیلات تکمیلی مهم می‌داند.
  • سوالات از نظر محتوا و شیوه‌ی توسعه‌ی ایده‌های نویسندگان آن، متنوع هستند.



Published Topic Pools برای بخش رایتینگ تحلیلی جی آر ای

برای کمک به شما در آماده‌سازی برای بخش Analytical Writing، برنامه‌ی GRE، مجموعه‌ی کاملی از تسک‌ها را منتشر کرده که از بین آن‌ها، تسک‌های امتحانی شما انتخاب می‌شود. بررسی تسک‌های زیر برای شما مفید خواهد بود:
  • Issue Topic Pool
  • Argument Topic Pool
  • Test-taking Strategies for the Analytical Writing Measure
قبل از شرکت در آزمون اصلی GRE، استراتژی‌ها، نمونه‌ی مباحث، پاسخ‌های مقاله و تفسیر ارزیابی برای هر یک از تسک‌های موجود در این بخش را مرور کنید. راهنمای نمره‌دهی برای هر تسک را مرور کنید. این کار به شما درک عمیق‌تری از چگونگی ارزیابی رای‌دهندگان به مقاله‌ها و عناصری را که در یک مقاله به‌دنبال آن هستند، می‌دهد.
مهم است که زمان خود را به‌درستی اختصاص دهید. در محدوده‌ی زمانی 30 دقیقه برای تسک 'Analyze an Issue'، باید زمان کافی را برای بررسی موضوع و دستورالعمل‌های خاص و برنامه‌ریزی برای پاسخ و نوشتن مقاله‌ی خود اختصاص دهید. در محدوده‌ی زمانی 30 دقیقه برای تسک Analyze an Argument، باید زمان کافی را برای در نظر گرفتن استدلال و دستورالعمل‌های خاص، برنامه‌ریزی برای پاسخ و نوشتن مقاله‌ی خود اختصاص دهید. اگرچه رای‌دهندگان GRE که به مقاله‌ی شما نمره می‌دهند، محدودیت زمانی برای نوشتن را درک می‌کنند و پاسخ شما را به‌عنوان اولین پیش‌نویس در نظر می‌گیرند، شما همچنان باید بهترین نمونه‌ی ممکن را برای رایتینگ خود ایجاد کنید.
در پایان هر تسک زمان‌دار، چند دقیقه وقت برای خود اختصاص دهید تا خطاهای واضح را بررسی کنید. اگر چه خطاهای هجی یا گرامری گهگاه، بر نمره‌ی شما تاثیری نخواهد گذاشت، اما خطاهای جدی و مداوم از اثربخشی کلی نوشته‌ی شما کاسته و نمره‌ی شما را کاهش می‌دهد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!​




شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، اینجا اونا رو براتون می گم.

این فقط یه حسّه، نه اقبال بد!

اضطراب یه واکنش بیولوژیکی عادیه. معنی ش این نیست که شما برای آزمون آماده نیستید. و به این معنی هم نیست که قراره آزمون و بد بدید. احساس اضطراب- اینکه دلتون هُرّی بریزه، دستاتون عرق کنه، تپش قلب داشته باشیدT علامت اینه که بدنتون داره آدرنالین ترشح می کنه. این خوب یا بد نیست، این فقط واقعیت زندگیه. وقتی احساس میکنید که کمی دلشوره دارید، خیلی سعی نکنید هزار جور تعبیرش کنید. با آرامش به خودتون یادآوردی کنید که این یه احساس طبیعیه و حتی کسایی هم که 340 گرفتن، قبل از آزمون استرس داشتن.

به مسائل شکل بدید

احساس فیزیکی اضطراب خیلی شبیه به هیجانه. در واقع بعضی وقتا تشخیص تفاوت بین این دو سخت می شه! با استفاده از تکنیکی به اسم 'ارزیابی متفاوت اضطراب' می تونید از این مسئله بهره ببرید. وقتی قبل از آزمون استرس دارید، این جمله ی ساده رو بلند بلند بگید: ' من هیجان زده ام'. اگه ده بار هم نیازه بگید. تخقیقات نشون داده که انجام این کار می تونه سرعت تپش قلب و پایین بیاره و اضطراب شما رو کم کنه.

نحوه ی صحبت با خودتون رو عوض کنید

ما انسان ها مدام در حال حرف زدن با خودمونیم، چه حواسمون باشه چه نباشه. محتوای حرفایی که به خودتون می زنید و نحوه ی زدن اون حرف ها نقش مهمی در عملکردتون داره. قبل از آزمون جی آر ای، با صحبت های روحیه بخش، به خودتون انرژی مثبت بدید. در طول آزمون، یه جمله رو که یادتون میندازه چقدر برای این آزمون تلاش کردید مرتب با خودتون تکرار کنید. جمله ی من اینه: تو می تونی. وقتی یه سوال و خوب جواب می دی، به خودت تبریک بگو! و وقتی یه سوال و نمی تونی جواب بدی، به خودت بد و بیراه نگو. به جاش این عبارت ها رو در نظر بگیر:«عیب نداره، بریم سوال بعد»، «اصلا مهم نیست»، «دفعه ی بعد بهتر انجامش میدیم».چیزی که در مورد این حقّه جالبه اینه که حتی اگه واقعا به چیزی که دارید می گید باور نداشته باشید هم جواب می ده. حتما امتحانش کنید.



زبان بدنتون رو هک کنید

اغلب میشه بدون اینکه با کسی حرفی زده باشید بدونید که اون استرس داره. اونا معمولا به حالت بسته ای می نشینن. دست و پا رو به سمت بدن جمع می کنن. ممکنه عصبی یا جدی به نظر بیان. ممکنه نگرانی از چهره شون پیدا باشه. اضطراب تغییرهای قابل پیش بینی ای در بدن شما به وجود میاره. هرچند، ممکنه برعکس هم باشه: نحوه ی نشستن یا ایستادنتون می تونه روی میزان اضطراب یا اعتماد به نفس تون تاثیربذاره. در طول آزمون سعی کنید یکی دو دقیقه در طول زمان استراحت، ژست “Wonder Woman” رو به خودتون بگیرید! در طول آزمون هم به خودتون اجازه ندید که خمیده بنشینید. در عوض، یه حالت باز، مطمئن و راحت داشته باشید.

نفس بکشید!

مغزتون هم به اکسیژن نیاز داره و هم اون کارهای ساده ای رو که شما انجام میدید تا آروم و متمرکز بشید دوست داره. با کشیدن یه نفس عمیق قبل از هر کدوم از سوالای آزمون، این دو تا عامل رو در قالب یه رفتار ترکیب کنید. برای خود من، این بخش عظیمی از کاریه که در روز امتحان برای آرامشم انجام می دم؛ چند ثانیه زمانی که برای کشیدن نفس عمیق می ذارم، بهم یاداوری می کنه که از سوال قبلی بگذرمو روی سوال جدید تمرکز کنم.

حواستون به کافئین باشه!

من معمولا قهوه نمی خورم. (من ممکنه تنها کسی باشم که در دوران دانشگاه کافئین و ترک کردم.) این یعنی، من سعی می کردم قبل از هر آزمون آزمایشی یا جلسه ی مهم حتما یه فنجون قهوه بخورم ولی معلوم شد که این کار اشتباهه. درسته که کافئین عملکرد رو بهتر می کنه ولی در عین حال ضربان قلب روهم بالا می بره و می تونه باعث اضطراب بشه. اگه نمی دونید دقیقا چه تاثیری می تونه روتون بذاره، ریسک نکنید. از طرف دیگه، اگه کلا به قهوه معتادید، حتما صبح روز آزمون قهوه تون رو بخورید و برای استراحت ده دقیقه ای بین آزمون یه نوشیدنی کافئین دار توی فلاسک برای خودتون بیارید. درس بزرگتر اینه که تغییر دادن در کارهایی که بهش عادت دارید می تونه در روز آزمون اضطرابتون رو بالا ببره، در حالی که انجام کارها طبق روتین همیشگی تون میتونه بهتون آرامش بده.
اینم یه میانبر کوتاه! اضطراب قبل و در طول آزمون یه چیز کاملا طبیعیه. لزوما تاثیری روی نمره تون نمی ذاره و با تبدیل کردنش به هیجان می تونید در واقع ازش بهره ببرید. کارهای ساده ای هست که می تونید با انجامشون از شر اضطراب خلاص شید و موفقیت خودتون رو رقم بزنید. به اضطرابِ روز آزمون به چشم دشمنتون نگاه نکنید! اگه روزی که وارد جلسه ی آزمون می شید مطمئن باشید که سخت کار کردید و خوب درس خوندید، چه استرس داشته باشید چه نداشته باشید، آماده ی آزمون هستید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE​



در این پست به پنج مورد از ایرادهای معمول در بخش Argument Analysis در آزمون GRE می پردازم.

ایراد اول Unjustified Assumption

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است.
میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه مثلا این نمونه رو ببینید:
Woven baskets characterized by a particular distinctive pattern have previously been found only in the immediate vicinity of the prehistoric village of Palea and therefore were believed to have been made only by the Palean people. Recently, however, archaeologists discovered such a 'Palean' basket in Lithos, an ancient village across the Brim River from Palea. The Brim River is very deep and broad, and so the ancient Paleans could have crossed it only by boat, and no Palean boats have been found. Thus it follows that the so-called Palean baskets were not uniquely Palean.
اینجا موضوع بطور خلاصه به ما داره میگه ' قبلا فکر میکردن یه نوع سبد فقط در جایی به اسم Palea ساخته میشده و الان چون این سبد رو در جایی دیگه به اسم Lithos پیدا کردیم و بین این دو تا مکان که قدیمی هم هستن یه رودخونه عمیق و بزرگ هست و فقط میشه با قایق از اون رد شد و چون قایقی پیدا نشده پس حتما این سبدها در جاهای دیگه هم تولید میشده و منحصر به Palea نیست' این استدلال یکی از ایرادهاش همون Unjustified Assumption هست چون گوینده پیش خودش فرض کرده این رودخانه در سال های قبل هم:
  • وجود داشته (که دلیلی برای قدمتش ارائه نکرده)
  • هم عمیق بوده هم بزرگ (برای این هم دلیلی ارائه نکرده)
  • چون قایقی پیدا نشده پس وجود هم نداشته (برای این هم دلیلی ارائه نکرده که چرا فکر کرده چون پیدا نشده پس هرگز وجود نداشته)
کلا مفروضات بدون دلیل، خیلی برای نقد کردن بهتون کمک میکنه. شما باید توی متنتون حتما بیا کنید که گوینده برای این فرض ها باید Evidence ارائه کنه و اگر نتونه ادله بیاره، نتیجه گیری کلا زیر سوال میره.

ایراد دوم قیاس مع الفارق یا Faulty Analogy

این نوع ایراد در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE به وقتی گفته میشود که گوینده دو چیز را با هم مقایسه میکند ولی به این صورت که مثلا چون فلان کشور فلان کار را کرده و موفق شده پس ما هم باید همان کار را انجام دهیم و موفق شویم. ایراد کار اینجاست که گوینده معمولا به تفاوت های ذاتی این دو کشور اشاره نمیکند و فقط بعد مثبت رو نگاه میکند و در نتیجه ممکن است در عمل، ما به نتیجه ای که کشور اول رسیده نرسیم، به خاطر همان تفاوت ها!
یک نمونه واقعی از سوالات جی آر ای را ببینیم:
'We recommend that Monarch Books open a café in its store. Monarch, having been in business at the same location for more than twenty years, has a large customer base because it is known for its wide selection of books on all subjects. Clearly, opening the café would attract more customers. Space could be made for the café by discontinuing the children's book section, which will probably become less popular given that the most recent national census indicated a significant decline in the percentage of the population under age ten. Opening a café will allow Monarch to attract more customers and better compete with Regal Books, which recently opened its own café.
در این استدلال یکی از ایرادها دقیقا همین قیاس مع الفارق است زیرا بیان میکند ما (کتابفروشی Monarch) باید همان کاری را انجام دهیم که کتاب فروشی Regal انجام داده تا بتوانیم بهتر رقابت کنیم!
متن استدلال را که مطالعه کنید متوجه میشوید گوینده (که از طرف کتابفروشی Monarch صحبت میکند) پیشنهاد داده کهباید بخش کتابفروشی کودکان را ببندیم تا فضا پیدا کنیم در کتاب فروشی خود،یک کافی شاپ راه افتتاح کنیم درست مثل Regal.
حالا سوال این است که ایا اینکار بدون توجه به ابعاد دیگر، موفقیت آمیز است؟؟ مثلا کتاب فروشی Monarch مشهور بوده به اینکه همه نوع کتاب میفروخته و اگر بخش کتاب کودکان را ببندیم آیا بخشی از مشتری ها را از دست نمیدهیم؟ چه تعداد مشتری را از دست میدهیم؟ ارزشش را دارد؟ یا اینکه آیا Regal برای راه اندازی کافی شاپ مجبور به بستن بخش کودکان یا هر بخش دیگری شده که ما هم اینکار را انجام بدهیم؟؟؟
بدون توجه به این تفاوت های ذاتی بین دو کتابفروشی، راه اندازی کافی شاپ توسط Monarch منطقی به نظر نمیرسد.
این نوع ایراد در فرایند استدلال GRE Argument Analysis به نام قیاس مع الفارق یا مقایسه بین دو چیز متفاوت طبقه بندی میشود.



ایراد سوم ایرادهای مربوط به تحقیقات انجام شده یا Study Flaws

در بسیاری از سوال های تحلیل استدلال، GRE نتایج یک تحقیق را مبنای پیشبردن استدلال قرار میدهید و باید در پذیرش نتایج این تحقیقات اصول مربوط به انجام یک تحقیق Valid & Relaiale را مورد بررسی و نقد قرار دهید. این اصول شامل موارد زیر هستند:
1: Sample is not representative
این ایراد وقتی رخ میدهد که مثلا تحقیق روی 'زنان فرانسوی بالای 70 سال' انجام شده ولی نتیجه به تمام زنان جهان بدون قید بازه ی سنی تعمیم داده شده است.
2: Sample is too small
این ایراد وقتی رخ میدهد که تحقیق روی مثلا 10 زن فرانسوی بالای 70 سال انجام شده ولی نتاج به تمام زنان فرانسوی بالای 70 سال فرانسه تعمیم داده شده است. بدیهی است 10 نفر برای تعمیم به کل کشور عدد ناچیزی است.
3: No control Group
این ایراد وقتی رخ میدهد که بخوایم نتایج تاثیر یک نوع دارو را در درمان یک بیماری بسنجیم و گروه کنترلی که باید به آنها شبه دارو یا PLACEBO بدهیم تا اثر خوددرمانی را بسنجیم وجود نداشته باشد. این ایراد VALIDITY تحقیق در سئوال GRE را زیر سئوال می برد.
4: The Ever-changing pool
این ایراد وقتی رخ میدهد که نتایج یک تحقیق که مثلا 2 سال پیش انجام شده است را همچنان به افراد همان کشور تعمیم دهیم. بدیهی است در این 2 سال تغیرات زیادی ممکن است در نظرات افراد بوجود آمده باشد که منتج به کسب نتایج متفاوت در زمان حال می گردد.
5: False results
این ایراد وقتی رخ میدهد که مثلا فرض بر این باشد که نتایج یک نظر سنجی یا آزمایش همیشه صحیح است. توجه داشته باشید در یک آزمایش اعتیاد امکان اشتباه در نتایج همیشه وجود دارد یا در پاسخ به سئوالات نظرسنجی افراد ممکن است دروغ بگویند!
6: Managed questionnaires
این ایراد وقتی رخ میدهد که نوع سوالات نظرسنجی به طریقی انتخاب شده باشند که جواب مدنظر محقق بدست آید مثلا محقق میل دارد به این نتیجه برسد که ورزش های آبی طرفداران بیشتری دارند و سوال را اینگونه مطرح نماید ' شما در اوقات فراغت دوست دارید شنا یا ماهیگیری انجام دهید یا به تماشای مستندی درباره ی جنگ عراق و کویت بپردازید؟' بدیهی است اکثر افراد گزینه آخر را نمی پسندند و نتیجه مورد نظر محقق حاصل میشود.
7: Researcher Bias
این ایراد وقتی رخ میدهد که محقق در نتیجه تحقیق ذی نفع است مثلا لابراتوار یک شرکت کنسروسازی در پاسخ به کیفیت بد محصولاتشان اعلام کنند که طبق نتایج به دست آمده در لابراتوار شرکت خودمان تمام محصولات از کیفیت عالی برخوردارند.
بدیهی است موارد بالا در نقد یک استدلال باید مورد توجه قرار گیرند . به یک مثال واقعی از آزمون جی ار ای توجه کنید.
“A recent study rating 300 male and female Mentian advertising executives according to the average number of hours they sleep per night showed an association between the amount of sleep the executives need and the success of their firms. Of the advertising firms studied, those whose executives reported needing no more than 6 hours of sleep per night had higher profit margins and faster growth. These results suggest that if a business wants to prosper, it should hire only people who need less than 6 hours of sleep per night.”
ایرادهای مربوط به تحقیق فوق عبارتد از:
Sample is not representative:
در تحقیق فوق فقط مدیران اهل Mentee مورد بررسی قرار گرفته اند ولی نتیجه گیری روی تمام مدیران بصورت مطلق سخن میگوید.
False results:
در مورد 6 ساعت خواب احتمال اشتباه از طرف نمونه های مورد تحقیق وجود دارد. شاید این افرار در طول روز هم خواب میانروز داشته باشند ولی چون سئوال خواب شباله را مورد سوال قرار داده این لفرا به آن بخش از خواب خود اشاره نکرده باشند.
Sample is too small:
آیا تعداد 300 نفر که اهل بخشی از دنیا هستند میتواند معیار خوبی برای نتیجه گیری درمورد تمام مدیران دنیا باشد؟
Researcher bias:
در این سئوال واقعی آزمون جی آر ای معلوم نیست انجام دهنده ی تحقیق کیست و از نتیجه چه نفعی میبرد.
البته ایرادهای دیگری در این تحقیق وجود دارد مثلا تعداد زنان و مردان مشخص نشده اند و همچنین ایرادهای فاحش دیگری که در بخش های دیگر به آنها می پردازیم.



ایراد چهارم Short Time Vs. Long Term

این نوع ایراد در آزمون GRE وقتی رخ میدهد که مثلا پروژه ای اجرا میشود و بعد از 6 ماه به این دلیل که نتایج مد نظر به دست نیامده است، شکست پروژه اعلام میشود. شاید این پروژه از نوع پروژه های کلانکشوری بوده و نیاز به زمان بیشتری جهت حصول نتایج ذاشته باشد و یا بالعکس در کوتاه مدت پروژه موفق باشد ولی معلوم نیست در دراز مدت نیز این پروژه همچنان موفق باشد.
به یک مثال واقعی از سوالات جی ار ای توجه کنید:
Two years ago, radio station WCQP in Rockville decided to increase the number of call-in advice programs that it broadcast; since that time, its share of the radio audience in the Rockville listening area has increased significantly. Given WCQP's recent success with call-in advice programming, and citing a nationwide survey indicating that many radio listeners are quite interested in such programs, the station manager of KICK in Medway recommends that KICK include more call-in advice programs in an attempt to gain a larger audience share in its listening area.
در نمونه فوق تغییری که کانال رادیوی WCQP در دو سال پیش انجام داده و باعث رونق این کانال شده مبنای ارائه علاقه شبکه KICK به کپی کردن از آن کانال شده است. فارغ از ایراد قیاس مع الفارق باید به این سئوال توجه کرد که آیا در سال های آینده نیز این رونق پا برجا خواهد ماند؟

ایراد پنجم آینده نگری خوشبینانه یه Rosy Prediction

این نوع ایراد در آزمون GRE وقتی رخ میدهد که یک شرکت یا موسسه با اتکا بر موفقیت های گذشته خود به امید تداوم این موفقیت ها اقدام انجام تغییرات و سرمایه گذلری هایی مینماید که ممکن است در دنیای واقعی به وقوع نپیوندد. دلایا آن نیز میتواند شامل موارد زیر باشد:
  • عدم توجه به رقبا؛
  • عدم توجه به نیازهای آتی بازار؛
  • عدم توجه به تغییرات ژئوپولتیک؛
به مثالی از نمونه سئوالات واقعی آزمون GRE پوجه کنید:
'To serve the housing needs of our students, Buckingham College should build a number of new dormitories. Buckingham's enrollment is growing and, based on current trends, will double over the next 50 years, thus making existing dormitory space inadequate. Moreover, the average rent for an apartment in our town has risen in recent years. Consequently, students will find it increasingly difficult to afford off-campus housing. Finally, attractive new dormitories would make prospective students more likely to enroll at Buckingham.'
در نمونه فوق گوینده بر این باور است که تا 50 سال آینده همچنان رشد دانشجوی نیازمند به خوابگاه افزایش خواهد داشت. آیا بدون توجه به موارد سه گانه بالا این نتیجه گیری Rosy Prediction و خوش خیالانه نیست؟

ایراد ششم Correlation Does Not Equal Causation

این نوع ایراد یا مغلطه در آزمون GRE زمانی رخ میدهد که اتفاق A رخ میدهد و متعاقب آن، اتفاق B رخ میدهد و گوینده سعی در برقراری ارتباط بین این دو رخداد مینماید. مثلا در استدلالی بیان میشود که 10 درصد قیمت بلیط موزه ها افزایش یافته است و پس از آن 10 درصد از تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها کاسته شده است. در این نوع ایراد گوینده معمولا از اعداد یکسان نیز استفاده مینماید تا باورپذیری آن را بیشتر نماید. در این نوع مغلطه ممکن از رخداد A تا حدی باعث رخداد B شده باشد ولی معمولا در این نوع ایراد، گوینده رخداد B را محصول رخداد A بیان مینماید و به طور ساده انگارانه ای دلایل دیگر را که میتواند منتج به رخداد B شده باشد را بیان نمی نماید.
به یک مثال واقعی دقت نمایید:
The following appeared in a letter to the editor of the Balmer Island Gazette. 'On Balmer Island, where mopeds serve as a popular form of transportation, the population increases to 100,000 during the summer months. To reduce the number of accidents involving mopeds and pedestrians, the town council of Balmer Island should limit the number of mopeds rented by the island's moped rental companies from 50 per day to 25 per day during the summer season. By limiting the number of rentals, the town council will attain the 50 percent annual reduction in moped accidents that was achieved last year on the neighboring island of Seaville, when Seaville's town council enforced similar limits on moped rentals.'
در این استدلال، گوینده فرض را بر این گذاشته است که اگر تعداد اجاره موتور گازی ها از 50 به 25 کاهش یابد (یعنی 50 درصد کمتر شود) در نتیجه تعداد حادثه های موتورگازی ها نیز 50 درصد کاهش خواهد یافت. در حقیقت ممکن است اگر با کاهش میزان اجاره موتورگازیها تعداد ترددها نیز کاهش یافته و در نهایت حادثه های رانندگی نیز کاهش یابد اما موضوع وجود رابطه مستقیم و مساوی است که هیچ دلیلی برایش ذکر نشده است. آیا با کاهش 50 درصدی اجاره ی موتورگازی ها، حتما 50 درصد از میزان حادثه ها کاسته میشود؟ آیا تنها دلیل بروز حادثه، میزان اجاره داده شدن موتورگازی است؟ عوامل مقصر در حوادث موتورگازی ها کدامند؟
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

7 عادت خوب در مطالعه GRE​



در این مقاله، من می‌خوام یک توصیه مطالعاتی کوچیک رو با شما در میون بذارم. این سخنیه که من قاطعانه باور دارم که درسته: '30 دقیقه مطالعه‌ی با تمرکز بالا بهتر از 2 ساعت مطالعه‌ی نیم‌ بنده.' هر چقدر فرد تلاش کنه از طریق یک جلسه‌ی ماراتون‌ گونه‌ی پایان هفته‌ای چند ساعته عادت‌های مطالعاتی GRE ضعیفش رو جبران کنه، بازم موثر نیست. دلایل زیادی برای اجتناب از این جلسات مطالعاتی طولانی وجود داره: افزایش خستگی، آسیب رسیدن به قدرت حافظه، خستگی کلی ناشی از نشستن برای ساعت‌های طولانی....
اگه به این شکل زبان می‌خونین، نه فقط نمی‌تونین موفق بشین، بلکه در این فرایند آروم‌ آروم از جی آر ای متنفرمیشین.
به‌ جای انتقاد از جلسات 'مطالعاتی نیم‌ بَند' طولانی، بیاین بر روی این موضوع تمرکز کنیم که یک جلسه‌ی مطالعاتی با تمرکز بالا دارای چه ویژگی‌هاییه. من فکر نمی‌کنم چنین جلسه‌ی مطالعاتی به هیچ عنوان معیاری برای زبان خوندن باشه و بازم فکر نمی‌کنم فرد بتونه به‌ سادگی یا به شکل خودکار به اون برسه. چند کاری که می‌تونین برای دستیابی به یک جلسه‌ی مطالعاتی استاندارد و ایجاد عادت‌های مطالعاتی GRE خوب تو خودتون انجام بدین، از این قراره:
  • 90% زمان‌تون رو به فرایند حل مسئله و 10% رو به خوندن سپری کنین نه به شکل دیگه‌ای.
  • وقتی جی آر ای می‌خونید، با هدف بخونین.
  • برای حل مسائل، زمان برای خودتون تعیین کنین. در صورت نیاز، می‌تونین برگردین، اما از زمان آگاه باشین.
  • فیدبک کارتون رو در انتهای هر مجموعه سوال دریافت کنین.
  • کوتاه مطالعه کنید- بیش از 45-30 دقیقه بدون استراحت نخونید.
  • با کاغذ به‌ عنوان یک منبع ارزشمند برخورد کنین. با دقت و وسواس تو اون بنویسین.
  • جلسات قدیم و جدید رو با هم ترکیب کنین. هر جلسه باید شامل ارجاع به جلسات گذشته باشه.
حالا بیاین وارد جزئیات بشیم و ببینیم چه‌ جوری می‌تونیم این رو راست و ریس کنیم:

فقط اون‌ چیزی که نیازه بخونید

غالباً تو کلاس‌های GRE من، زبان‌ آموزا بعد از 3 یا 4 هفته پیشم میان و بهم میگن تو فرایند مطالعاتی‌شون عقب اُفتادن. اونا دائماً می‌خونن و کار می‌کنن اما هیچ‌ گاه به نظر نمی‌رسه حتی بخش کوچکی از کارایی که بهشون محول شده رو تموم کرده باشن. غالباً این مشکل تا حد زیادی به خوندن شما مربوطه.
قطعاً نیاز به خوندن همه‌ چیز وجود داره. مثلاً اگه قوانین توان‌ها رو فراموش کردین، باید اونا رو جستجو کنین، توضیحات مرتبط با اونا رو بشنوین و کمی درباره‌ی اینکه چرا اونا به این شکل عمل می‌کنن، مطالب مرتبط بخونین. اما دقت کنید که این احتمال مخرب تو پروسه‌ی خوندن جی آر ای وجود داره که قبل از اونکه به نتیجه‌ی درستی برسین، زمان‌تون به پایان برسه.
اگه فقط توضیحاتی درباره‌ی چگونگی حل مسئله‌ها خوندین، پس تو خوندن توضیحات حل مسائل خوب هستین و نه ضرورتاً در حل اونا به‌ تنهایی. این یه کم شبیه تماشای فیلم آشپزی که این حس رو به شما میده که دارین یاد میگیرین اما وقتی خودتون تو آشپزخانه مشغول کار میشین، نتیجه چیزی جز غذای سوخته و یک دوجین ظرف کثیف نیست.

مثل یک موشک هدایت‌ شونده بخونید

وقتی بخشی رو می‌خونین، با یک هدف تو ذهن بخونین. اگر در ابتدا با چند مشکل مواجه شدین، از اون یادداشت‌ برداری کنین، بعد دوباره برگردین و بخش مرتبط با اون مشکل رو پیدا کنین. اگه قبل از خوندن مشکل داشتین، احتمال بیشتری وجود داره که به سمت اطلاعات خاصی برین که منجر میشه اون مسائل حل بشه. هیچ‌چیز مثل این فکر باعث نمیشه پروسه‌ی خوندن تو حافظه‌ی شما نقش ببنده: 'اُه، لعنتی! این‌جوری انجامش بده. ای‌ کاش 10 دقیقه پیش این رو می‌دونستم.'

برای حل هر سوال جی آر ای زمان تعیین کنید

GRE یک آزمون زمان‌ داره. به طور متوسط برای پاسخ به هر سوال Quant 1:45 و برای هر سوال Verbal 1:30 زمان دارین. این زمان برای پاسخ دادن ممکنه سریع به نظر برسه ... و قطعاً سریع هم هست. تقریباً هر کسی که این آزمون رو برگزار میکنه، خودش رو در محدودیت زمان می‌بینه. وقتی با تمرین، به این شرایط عادت کنین. ببینین اختصاص 5 دقیقه بر روی یک مسئله چه‌جوریه و بعد یاد بگیرین قبل از رسیدن به اون زمان مسئله‌ای رو حل کنین. این معنی تسلیم شدن نیست، بلکه به اون معنیه که شما تشخیص می‌دین چه‌ چیزی رو می‌تونین و چه‌ چیزی رو نمی‌تونین در یک محدوده‌ی زمانی مشخص انجام بدین و سپس بدون در نظر گرفتن زمان می‌تونین مسائل رو حل کنین.
بله، کاملاً می‌فهمم که محدودیت زمانی در جی آر ای می‌تونه استرس‌ زا باشه. اگه فهمیدین محدودیت‌های زمانی برای شما کمی سخته یا با اون راحت نیستین، حداقل ساعت رو جلوی چشم‌تون بذارین یا حداقل یاد بگیرین از زمان سپری‌ شده آگاه بشین. شما می‌تونین زمانی‌ که تو این شرایط قوی شدین، این محدودیت‌های زمانی رو برای خودتون اعمال کنین.

انعکاس کارتون رو دریافت کنید

وقتی از پس مشکل زمان یا مشکلات دیگه براومدین و آماده‌ی بازبینی کردن شدین، اولین کاری که باید انجام بدین چیه؟ باید کلید جوابا رو چک کنین؟ نه هنوز برای این کار زوده.
قبل از رجوع به کلید جواب، باید وارد حالت بازبینی بشین. تلاش کنین کلید جواب خودتون باشین. حل مشکل زمان به یک خودکار یا مداد سیاه نیاز داره. بازبینی به یک خودکار یا مداد آبی کم‌ رنگ یا صورتی نیاز داره. این کار به من اجازه میده اشتباهاتم رو اصلاح کنم، بخش‌هایی رو برجسته کنم که خوب پیش نرفته و یادداشت‌های مخصوص خودم رو برای دفعه‌ی بعد بنویسم تا در میان نوشته‌‌هام خودنمایی کنه. من تمام این کارها رو قبل از چک کردن کلید جوابا انجام میدم. اگه بتونم به اشتباهم پی ببرم و به خودم یاد بدم چه‌ جوری مسئله‌ای رو حل کنم، قطعاً اون به یادم می‌مونه. اگه برای توضیح دادن مجبور بشم به شخص دیگه‌ای تکیه کنم، حداقل برمی‌گردم و اون رو به کلمات خودم به‌ عنوان پیامی برای خودم بازگو می‌کنم. دفترچه‌ی یادداشت من با عبارت‌هایی مثل این پُر شده: 'مواظب جملات منفی وسط سوالای ناجوانمردانه باش'، 'میانگین رو با متوسط قاطی نکن' و 'معادله‌های درجه‌ی دو رو یاد بگیر'. از اونجایی‌ که من تمام این یادداشتا رو با یک رنگ روشن می‌نویسم، فهمیدن چیزای مهم ساده‌اس- حتی هفته‌ها یا ماه‌ها بعد.



برای جلسه‌ی مطالعاتی‌تون زمان تعیین و زمان مطالعه‌تون رو کوتاه‌تر کنید

علاوه بر تعیین زمان برای حل سوالات GRE، برای جلسه‌ی مطالعاتی‌تون هم زمان مشخص کنین. در کل، تمرکز انسان بعد از حدود 30 دقیقه شروع به تحلیل رفتن میکنه. یک مکتب فکری حول تثبیت استراتژی‌های دقیق زمان‌ بندی به‌عنوان روشی برای مطالعه‌ی موثرتر و بهتر وجود داره. این استراتژی‌ها استفاده از زنگی رو توصیه می‌کنن که هر 25 دقیقه به صدا درمیاد و به شما یادآوری می‌کنه تا یک استراحت کوتاه و ضروری 5 دقیقه‌ای داشته باشین. شما این کار رو باید چند بار پشت سر هم انجام بدین و سپس جلسه‌ی مطالعاتی‌تون رو کامل کنین.
تجربه به من فهمانده که یک جلسه‌ی مطالعاتی GRE کامل با حدوداً 5 سوال زمان‌دار در زمانی به مدت 10 دقیقه شروع میشه. سپس 15 دقیقه به حل دوباره‌ی مسائل، گرفتن بازتاب کار خود و الگوهای نوشتن اختصاص پیدا میکنه و با چند دقیقه خوندن یا بررسی یادداشت‌ها یا فلش‌کارت‌ها برای دفعه‌ی بعد به انتها میرسه. علاوه بر این، زمان زیادی هم معمولاً هدر میره. در این‌گونه مواقع، بیرون برین. سگ‌تون رو بیرون ببرین. چند تا پیام برای دیگران بفرستین. قبل از بازگشت، کاری برای Reset کردن دکمه‌ی مغزتون انجام بدین.

کاغذ شما طلاست

در کلاس‌های خصوصی‌ام، همیشه از دانشجوهام میخوام برگه‌ی امتحان‌ هفته‌ی قبل‌شون رو با خودشون بیارن. برگه‌ی امتحان در نهایت چیزی بیش از یک نمره‌ی آزمون آزمایشی یا فهرستی از مشکلات اون دانشجوئه. با این کار، می‌تونین به مشکلات‌تون پی ببرین و سپس از راه‌حل‌های منطق استفاده شده برای حل اون مشکلات استفاده کنین. اگه سازماندهی برگه‌ی شما شفاف نیست، موارد زیر رو انجام بدین:
  • شماره‌ی صفحه و منبع هر مشکل رو بنویسین تا بتونین در صورت نیاز برگردین و اون رو پیدا کنین.
  • متغیّرها و کمیّت‌ها و مقادیر رو بر روی کاغذ شفاف و واضح بنویسین که در صورت بازگشت به اونا بتونین اونا رو به‌ راحتی بخونین.
  • نکات‌تون رو تو حاشیه بنویسین (ترجیحاً به شکل واضح یا با رنگی متفاوت) تا بتونین بارها به اونا مراجعه کنین.
اگه این کار رو تو هر جلسه انجام بدین، یک معدن طلایی از نکات مهم رو به‌عنوان یک حل‌ کننده‌ی مشکل در اختیار می‌گیرین. شما یاد می‌گیرین چه‌ چیزی رو خوب و چه‌چیزی رو بد انجام بدین. شما می‌فهمین careless mistakes چه‌چیزایی هستن. و وقتی متوجه اشتباهات‌تون شدید و اونا رو ثبت‌ شون کردین، نسبت به اونا آگاه‌تر میشین، با دقت بیشتری با اونا رفتار می‌کنین و در نهایت دیگه اونا رو انجام نمی‌دین.

دوباره بخونین

شما مجبور نیستین همه‌ی صفحات همه‌ی کتاب‌ها رو بخونین. شما اصلاً نمی‌تونین همه‌ی مسائل رو حل کنین. اگه این هدف شماست، بدونین که این احتمالاً بر اثر بیماری وسواس بوجود آمده تا یک نگرش حقیقی نسبت به داشتن عملکرد بهتر تو آزمون GRE.
عادت‌های مطالعاتی GRE خوب شامل مقدار زیادی بازبینی دوباره‌اس. روش‌های گوناگونی برای این هدف وجود داره اما اسلحه‌ی انتخابی من ایجاد فولدری با عنوان 'سوال‌های هدفه'. پس از پایان چندین جلسه‌ی مطالعاتی‌- معولاً یکبار در هفته- من به سوالایی که نتونستم حل‌شون کنم، سوالایی که کمی حاده و حل اون زمان طولانی از من گرفته برمی‌گردم. من از اون سوالا اسکرین‌شات می‌گیرم، اونا را توی یک فولدر تو کامپیوترم ذخیره و 2، 3 یا 4 بار قبل از اونکه اونا رو حل کنم، بررسی‌شون می‌کنم. بعدها از اینکه به یاد میارین چه‌جوری مسئله‌ای رو حل کردین، شگفت‌ زده میشین، حتی بعد از دیدن تعداد دفعاتی که برای حل اون مشکل زمان گذاشتین. بعد از اینکه چند بار این فرایند رخ داد، در درون شما نهادینه میشه. وقتی شما با مشکل جدیدی مواجه میشین، این فرایند با شما باقی می‌مونه. علاوه بر این، GRE یک آزمون دارای الگوئه که از اقدامات و ایده‌های مشابهی بارها و بارها پیروی میکنه.

خلاصه‌ی 7 عادت مطالعاتی زبان‌ آموزان موفق در GRE

شاید این گفته‌ی قدیمی رو شنیده باشین که 'شما همونجوری بازی می‌کنین که تمرین کرده باشین.' اگه بد تمرین کنین، نمره‌ی بدی تو آزمون اصلی می‌گیرین. اگه خوب تمرین کنین و عادت‌های مطالعاتی GRE خوبی داشته باشین، از پس این آزمون برمیاین. شما همچنین باید زمان و چه می‌دونم 1000 چیز دیگه‌ای که ترجیح میدین به غیر از مطالعه انجام بدین، رو کنار بذارین. سخت زبان بخونین تا همون اولین بار از پسش بربیاین. بعد مجبور نیستین به احساس نق و نوقی که تو ذهن‌تون هست، پاسخ بدین. وقتی صحبت از مطالعه و درس خوندن میشه، قطعاً خوندن این مقاله می‌تونه کمک‌تون کنه. دوست من، بزن تو گوش کتاب‌ها.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

حل مسئله 'میانگین وزنی' در یک دقیقه یا کمتر در Quant جی ار ایی​




گروهی شامل مرد و زن با هم می باشد. متوسط قد خانم ها 66 اینچ و متوسط قد مردان 72 اینچ می باشد. اگر متوسط قد کل افراد (مرد و زن با هم) در این گروه 70 اینچ باشد، نسبت قد زنان به قد مردان در این گروه چقدر است؟
این مسئله متوسط میزانی می باشد. دو گروه وجود دارد و هر کدام متوسط میزان قد متفاوتی دارند. وقتی این دو گروه یکی می شوند، این میانگین قدی تغییر می کند. در چنین مسائلی، شما باید به دنبال سایز یک گروه، ارتباط بین دو گروه، متوسط قد یکی از گروه ها یا به طور کلی چیزی دیگر باشید. اگر سعی کنید برای استفاده از فرمول های ریاضی آنها را به یاد بسپارید، وقتی این مسئله با چیزی که شما به یاد سپرده اید تفاوت پیدا می کند، گیج می شوید. اما با یک کم خلاقیت و دلیلی منطقی، می توانید هر نوع مشکل متوسط میزانی را به سرعت حل کنید. در اینجا یاد میگیریم که چطور این کار انجام می شود.
تصور کنید که میانگین قدی همه ی افراد مثل محور الاکلنگی زیر می باشد.
حساب کنید هر گروه چقدر با میانگین قدی فرق دارد. با این حساب متوسط قد زنان حدودا 4 اینچ کوتاه تر و مردان 2 اینچ بلندتر از میانگین قدی هستند. بنابراین، زنان به اندازه 4 اینچ به سمت چپ محور و مردان به اندازه 2 اینچ به سمت راست محور قرار خواهند گرفت.
اگر تا به حال الا کلنگ بازی کرده باشید، می دانید که اگر وزن بیشتری داشته باشید بالا قرار می گیرید. کسی که در لبه ی الاکلنگ نزدیک به افتادن است خواهد توانست شخص سنگین تر را متعادل سازد. تصویر آن بهتر است شبیه این باشد.
زنان نسبت به مردان دو برابر از مرکز دور هستند. وزن آنها دو برابر بیشتر است. برای برقراری تعادل دو برابر مردان زن نیاز خواهید داشت.
حال، الاکلنگ متعادل شد و مسئله حل شد. نسبت زنان به مردان 1:2 می باشد. چی می شود اگر ندانید هر گروه چقدر از مرکز فاصله دارند؟ اینجا یک مسئله دیگر می باشد:
متوسط قد هر 13 نفر 70 است. اگر میانگین 10 نفر از این 13 نفر 90 باشد، میانگین 3 نفر دیگر چقدر است؟
الاکلنگ خودتان را بکشید. 10 نفر در سمت راست و 3 نفر در سمت چپ وجود دارند. چون میانگین 10 نفر یعنی افراد بیشتر 90 است، و میانگین 20 است، 20 نفر از مرکز خارج می شوند. شما هنوز نمی دانید ارقام سمت چپ چقدر تا مرکز فاصله دارند. (به هر حال، چون تعداد کمتری از آنها وجود دارد، می دانید که لازم است برای به تعادل در آوردن الاکلنگ 20 واحد از مرکز جلوتر باشد!)
وقتی الاکلنگ تعادل پیدا می کند آن سه نفر چقدر با مرکز فاصله دارند؟ خب، تنها 3 تا از 10 تای آنها وجود دارد. بنابراین برای به تعادل در آوردن همه چیز هر یک از آنها باید 10 به 3 شمرده شود. ؟آنها باید 3/10 مرتبه از مرکز فاصله داشته باشند.
3/10 ضربدر 20 می شود 3/200. با این حال این جواب نیست. این تنها مقدار فاصله ی آن تا مرکز می باشد. اگر آنها 3/200 از مرکز فاصله داشته باشند، میانگین آنها باید 70-3/200 یا 3/10 باشد.
شما حتی می توانید این استراتژی را روی درصدی از مسائل به کار برید. اینجا آخرین مثال آورده شده است. قبل از اینکه پیش روید روی خودتان امتحان کنید. غله ی دارای فیبر ایکس 55 درصد فیبر دارد. غله ی با فیبر بالا 70 درصد فیبر دارد.
فیبر ایکس دو برابر حد میانه می باشد بنابراین وزنش هم دو برابر بیشتر است. باید آن نصف شود تا الاکلنگ به تعادل برسد. اگر در کاسه 12 انس غله وجود داشته باشد، 4 انس فیبر ایکس و مابقی 8 انس بیشترین فیبر را خواهد داشت.
این درس برای این بود تا متوجه شوید که برای موفقیت در آزمون جی آر ای نیاز به حفظ کردن تعداد زیادی فرمول ریاضی ندارید.
در واقع، تلاش برای به یاد آوردن فرمول ها شما را سخت تر می سازد و احتمال اینکه مشکلات خود را بیابید، کم می کند. در عوض، روی مسائل میانگینی مثل این 3 تا مثال که در این مقاله آورده شد و در آن از دلایل منطقی استفاده شد، کار کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چه موقع مطالعه برای آزمون GRE را متوقف کنم؟​




اسمم راجا هست و از دانشگاه بنگلور هند تو مقطع کارشناسی، مهندسی مخابرات خوندم اما خیلی دلم میخواد تو ارشد رشته علوم کامپیوتری رو بخونم .یه خورده بلند پروازم به همین خاطر دانشگاه های خوبی رو هدف گرفتم برا همین باید نمره خوبی تو آزمون جی آر ای بیارم. چندتا مطلب هست که دوست دارم شما هم بدونید شاید به دردتون خورد.
بزرگترین مشکل:
بزرگترین مشکلی که نو آزمون GRE داشتم مساله درک مطلب بود.چون کلا حوصله خوندن متن رو با هدف پیدا کردن مفاهیم کلیدی ندارم.اما بعد از انجام تمرین های مگوش به این اشتباه پی بردم و تصحیحش کردم.الان اگه قرار باشه دوباره برای آزمون جی ار ای آماده بشم حتما زمان بیشتری برای کامل کردن منابع آزمون GRE میگذارم.
  • به خودتون مغرور نشید: فکر نکنید چون تو آزمون های آزمایشی GRE عملکرد خوبی داشتید کاملا بر تستها مسلط هستید.
توصیه مفید:
واقعا نمیتونم بصورت قطعی بگم که روز قبل از آزمون GRE به مرور مطالب یا تست زدن بپردازید یا نه؟
ولی میدونم که اگه تو تست زدن مشکل داشته باشید تاثیر منفی تو روحیه شما داره.اون چیزی که مسلم هست اینه که اگه تا روز قبل از آزمون چیزی یاد نگرفتید ، یکروز مونده به آزمون معجزه نمیشه.پس تمام سعی خودتون رو بکنید تا قبل از آزمون مرحله به مرحله به آمادگی کامل برسید و برای اینکار زمان بذارید چون آزمون جی آر ای شب امتحانی نیست و نتیجه نمی گیرید.
  • خیلی تست های تمرینی رو انجام ندهید: چون هم وقت گیره و هم کاملا بی فایده اما بجاش از سؤالای تمرینی استفاده کنید. 4 ساعت برای 80 تا سؤال، یه آماده سازی بسیار وحشتناکه. نمیگم که هیچ تستی انجام ندید. باید تمام تست های تمرینی ETS رو بزنید، چون میزان سختی آزمون واقعی GRE رو به شما نشون میده .
  • قبل از آزمون ، خوب استراحت کنید: اگه خوب استراحت نکنید، خواب آلود و کسل میشید انوقت نمی تونید بهترین عملکرد رو در آزمون GRE داشته باشید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چه زمانی در آزمون GRE سوالات رو علامت گذاری کنم؟​




GRE به شما اجازه میده وقتی هر بخش از آزمون رو به اتمام رسوندین، سوالا رو علامت بزنین. وقتی به انتهای بخشی می‌رسین، می‌تونین ببینین کدوم سوالا رو علامت زدین:


چند نکته که باید درباره‌ی استفاده از این ویژگی برای بالا بردن نمره‌ی GRE تون استفاده کنین، از این قراره:


دو دلیل خوب برای علامت گذاشتن سوالات وجود داره

شما می‌تونین سوالایی رو علامت‌ بزنین که وقتی به اون برگردین که زمان اضافی دارین. تو هر بخش از GRE، هدف شما جواب درست دادن به هر تعداد سوال ممکنه. مهم نیست سوالا سختن یا آسون- با تمرکز بر سوالای ساده‌تر، شما بالاترین نمره رو می‌گیرین. اگه زمان اضافی پیدا کردین، با پاسخ به سوالای سخت‌تر می‌تونین نمره‌ی بالاتری بگیرین.
شما می‌تونین همچنین سوالایی رو علامت بزنین که سعی کردین اونا رو حل کنین اما از جواب‌تون مطمئن نبودین. مثلاً شاید بین دو گزینه گیر کردین و یکی‌شون رو تصادفاً انتخاب کردین تا از تلف شدن زمان‌تون جلوگیری کنین. زمان زیادی رو بر روی یک سوال سپری نکنین چون ممکنه باعث بشه شما زمان کافی برای سوالای آسون‌تر دیگه نداشته باشین. با این حال، اگه تمام سوالات رو دیدین و براتون زمان باقی مونده، مرور مجدد یکی از سوالای اولیه مشکلی نداره.



سوالایی رو علامت بزنین که سختن اما جواب دادن به اونا منطقی به نظر می‌رسه
بهترین سوالا برای علامت زدن سوالایی هستن که جواب دادن به اونا منطقی به نظر می‌رسه اما در عین حال وقت‌گیرن. سوالای سخت یا سوالایی رو که اصلاً نمی‌فهمید، علامت نزنین. بهتره اون سوالا رو حدس بزنین و بدون علامت زدن‌‌شون ادامه بدین. چرا؟ شما می‌خواین هر تعداد سوالی که می‌تونین رو درست جواب بدین. هیچ فایده‌ای تو وقت گذاشتن برای سوالی نیست که بعیده درست جواب بدین. اگه کمی بیشتر وقت گذاشتن بین یک جواب غلط و یک جواب درست تغییر ایجاد می‌کنه، اشکالی نداره، زمان براش بذارین. اما اگه از سوال سر در نمی‌یارین، بازگشت به اون احتمالاً چیزی رو تغییر نمی‌ده و فقط زمان پاسخ به سوالای دیگه رو ازتون می‌گیره.
پس سوالایی رو علامت نزنین که گیج‌تون کرده. اگه نمی‌دونین چه‌جوری یک سوال رو حل کنین، احتمالاً 30 دقیقه‌ی دیگه هم نمی‌دونین. پس بهتره سوالایی رو علامت بزنین که می‌تونین واقع‌بینانه حل‌شون کنین.
هر زمان که سوالی رو علامت می‌زنین، یک گزینه‌ی جواب براش انتخاب کنین
هیچ‌گاه سوالی رو پاسخ‌ داده نشده ترک نکنین، حتی اگه قراره بعداً به اون بازگردین. یک جواب تصادفی انتخاب کنین یا یک حدس هوشمندانه‌ی سریع بزنین. صرف‌نظر از اینکه چقدر دقیق هستین، همیشه ممکنه تو بخشی از سوالا زمان کم بیارین یا فراموش کنین به سوالی برگردین و اون رو جواب بدین. تو GRE نمره‌ی منفی وجود نداره! اگه جوابی رو انتخاب می‌کنین، حداقل احتمال درست پاسخ دادن به اون سوال وجود داره.
تو هر بخش 3-2 سوال رو علامت بزنید
ممکنه خیلی زیاد به نظر نرسه. با این حال، به دفعه‌ی آخری فکر کنین که یک آزمون GRE آزمایشی رو برگزار کردین. بعد از تمام کردن یک بخش، چقدر زمان براتون باقی موند؟ احتمالاً حداکثر چند دقیقه بیشتر براتون زمان براتون باقی نموند. تو این زمان، فقط رو چند تا سوال می‌تونستین کار کنین. پس اون سوالا رو آگاهانه انتخاب کنین. رو هر چیزی که دوست دارین بعداً بررسی کنین، علامت نذارین؛ چند سوالی رو انتخاب کنین که فکر می‌کنین احتمالاً نمره‌ی بیشتری برای شما به همراه داره.
از علامت‌گذاری تو GRE آزمایشی بعدی‌تون استفاده کنین! تعداد سوالایی که علامت می‌زنین و چگونگی تصمیم‌گیری برای علامت زدن یک سوال رو تجربه کنین. تو روز امتحان، باید دقیقاً بدونین چه‌جوری قراره این تصمیم رو بگیرین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چه چیزهایی باید سر جلسه ی GRE همراه داشت؟​




تبریک – دیگه داره روزش میرسه! آیا میدونید که چه چیزهایی باید سر جلسه امتحان GRE بیارید وچه چیزهایی رو باید توی خونه بذارید؟
کارت شناسایی
یه کارت شناسایی از نظر تکنیکی کافیه، ولی جهت احتیاط دو تا بیارید. کارت های شناسایی معتبر شامل گذرنامه، گواهینامه ی رانندگی و کارت پایان خدمت می شن. اسمی که روی کارت شناسایی تون هست، دقیقا باید با مشخصاتی که هنگام ثبت نام درج کردید، منطبق باشه! این شامل هر کاراکتر خاصی هم که در اسمتون هست، می شه.
ایمیل تاییدیه
این همون ایمیلیه که موقع ثبت نام آزمون از ETS گرفتید. اونو پرینت کنید و همراهتون بیارید.
چندتا مداد
مرکز آزمون GRE ممکنه بهتون مداد بده. ولی قانون رسمی ETS اینه که مداد وپاک کن نباید به بچه ها داده بشه. چندتا مداد (نه مدادنوکی) که تیز تراشیده شدن با خودتون بیارید که روز آزمون سردرگم نشید.
یه میان وعده و نوشیدنی و خوراکی هایی با کربوهیدرات ساده
روز امتحان جی آر ای وقت رژیم گرفتن نیست. مغز شما از گلیکوژن که نوعی قند هست، به عنوان سوخت استفاده می کنه. با اینکه موقع آزمون شما نشستید و تحرکی ندارید، ولی مغزتون داره به شدت ورزش می کنه. کم آب شدن بدن هم می تونه باعث بشه نتونید درست فکر کنید. کمی آب یا از نوشیدنی هایی که وقت ورزش استفاده می کنید و همین طور یه میان وعده ی پرکبوهیدرات، مثل میوه ی خشک یا چوب شور، با خودتون بیارید. اگه معمولا برای کار کردن به کافئین نیاز دارید با خودتون نوشابه یا قهوه بیارید. اگه نه، روز آزمون GRE وقت تست کردن نیست، خوراکی هایی بیارید که همیشه با بدنتون سازگاره.



لیست دانشگاه ها یا مدرسه ها
می تونید رایگان نتیجه ی امتحانتون رو به چهار دانشگاه بفرستید. اگه از قبل وقتی داشتید ثبت نام می کردید، لیستی از این مدرسه ها تهیه نکردید، چنین لیستی رو روز آزمون GRE در ذهنتون داشته باشید. موقعی که دارید آزمون می دید این شانسو دارید که دانشگاهی که دوست دارید رو به طور دقیق ذکرکنید.
کفش و لباس راحت
چندلایه لباس بپوشید و به راحتی لباسها هم توجه کنید. موقعی که دارید آزمون می دید، قراره که چند ساعت ثابت یک جا بنشینید؛ قطعا دلتون نمی خواد تموم این مدت یه زیپ یا آویز لباس اذیتتون کنه. روز امتحان جی آر ای وقت خوبی برای استفاده از سویشرت و گرمکن مورد علاقه تونه. حواستون باشه که ممکنه به عنوان قسمتی از فرایند امنیتی، ازتون بخوان که جیب هاتون رو خالی کنید، آستین ها یا پایین شلوارتون رو بالا بزنید، یا کت یا سویشرت تون رو بتکونید.
جواهرات و ساعت ممنوع!
دستبند، گردنبند، کیف دوشی، کیف پول، هدفون یا هر چیزی شبیه اینا نیارید. باید اینا رو در طول آزمون GRE داخل کمد قرار بدید. کمد ها قاعدتا امنیت دارن، ولی اگه وسایل غیر ضروری تون رو توی ماشین یا خونه بذارید، خیالتون راحت تر خواهد بود. فقط حلقه های ازدواج و نامزدی از این امر استثناء هستن.
ماشین حساب ممنوع!
برای قسمت کوانت فقط از ماشین حساب روی صفحه استفاده خواهید کرد.
موبایل ممنوع!
می تونید موبایلتون رو داخل کمد بذارید ولی من شخصا وقتی موبایلمو توی خونه یا ماشین می ذارم خیالم راحت تره. قوانین GRE برای استفاده از موبایل، حتی در تایم استراحت، خیلی سخت گیرانه ست. هیچ کس نمی خواد به خاطر یه اشتباه ساده یا یه سوء تفاهم، نمره ش کنسل بشه.
دوستان یا اعضای خانواده رو با خودتون نیارید.کسی اجازه نداره با شما سر جلسه بیاد.
امتحان کردن راهکارهای جدید ممنوع!
تا اینجای کار خوب پیش اومدی. تا الان کلی تلاش کردی و تنها کاری که الان باید بکنی اینه که آزمون رو تموم کنی. هیچ استراتژی جدیدی رو روز آزمون GRE امتحان نکنید و همون تکنیک های خوبی رو که تا الان استفاده می کردید در طول آزمون هم به کار ببرید: حدس زدن در روز آزمون نیازه، با دقت خوندن، و با دقت به سوال فکر کردن به جای عجله کردن هم از نکات مهمه. امیدوارم روزامتحان موفق باشید!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

با Smart numbers در GRE آشنا شوید​




بدون شک، من یک انسان تابستونی هستم. به‌ محض اینکه هوا گرم بشه، من از پوسته‌ی همیشگی یاس و نااُمیدی خودم خارج و به انسانی تبدیل میشم که واقعاً می‌خوام بشم: خوشحال، پُرانرژی، آرام (تا حدی) و آماده‌ی سپری کردن زمان خود تو آفتاب، نزدیک اقیانوس و با دوستان. طنز ماجرا اینه که فصلی که تو اون من بیشترین انرژی رو دارم، فصلیه که کمترین اشتیاق رو برای انجام کارها دارم.
خُب همه که آدم تابستونی نیستن (من دوستانی دارم که در ماه جولای اختلال عاطفی فصلی‌شون به بالاترین حد ممکن میرسه). اما رشد شما چه تو گرم‌ترین ماه‌های سال باشه و چه نه، می‌تونین از فضای شاد فصل تابستون، روزای طولانی و فضای آرام این فصل بیشترین بهره‌برداری رو به نفع مطالعه‌ی GRE تون کنین. برای رسیدن به این هدف به نکات زیر توجه کنین.
از زمان سفرتون به بهترین شکل استفاده کنید
عروسی، سفرهای کنار دریا، کمپ زدن، سفرهای خانوادگی: برای خیلی از ما، مشخصه‌ی اصلی تابستون سفراشه. فرقی هم نمیکنه، از قطار، اتوبوس یا هواپیما استفاده کنین، همیشه از زمان سفر برای مطالعه‌ی جی آر ای استفاده کنین. شما می‌تونین از منابع آن‌لاین بسیار یا کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنین، پس مجبور نیستین چیزی علاوه بر لپ‌تات با خودتون ببرین. شما شگفت‌زده میشین اگه بدونین چه‌مقدار می‌تونین با استفاده از زمان سفر پیشرفت کنین. وقتی تو مدرسه بودم و تقریباً تمام‌وقت کار می‌کردم، از تمام رفت و آمدام تو مترو برای خوندن استفاده می‌کردم و به این شکل، تونستم بخش بزرگی از کارهای مدرسه‌ام رو انجام بدم. این روشی نسبتاً ساده برای استفاده از ساعت‌های جدی برای مطالعه‌ی GREتونه. اگه قراره تو راه رانندگی کنین، کمی چالش‌برانگیزتره اما غیرممکن نیست. گوش کردن به کتاب‌های صوتی یا پادکست‌هایی که از واژگانی تو سطح GRE استفاده میکنن، روش مناسبی برای ایجاد مهارت‌های درک شفاهی و واژگانه.
یک برنامه‌ی مطالعاتی GRE منطقی ایجاد و به اون دو دستی بچسبید
برای خیلی‌ها، برنامه‌ی کاری تو تابستون سبک‌تره. پس تابستون فصل خوبی برای آماده شدن برای یک امتحان استاندارده. اگه این در مورد شما صدق میکنه، الان خودتون رو به یک برنامه‌ی مطالعاتی تابستونی متعهد کنین. مشخص کنین چند ساعت رو تو هفته می‌تونین به مطالعه‌ی واقع‌بینانه‌ی جی آر ای اختصاص بدین. یک برنامه‌ی واقع‌بینانه برنامه‌ایه که بدون اینکه بی‌جهت سخت باشه، می‌تونین به اون بچسبین. پس این ساعت‌ها رو به الگوی هفتگی عادی تبدیل کنین (من غالباً حداقل 5 ساعت تو هفته و حداکثر 10 تا 15 ساعت رو بسته به زمانی که دارین و سرعت کارتون توصیه می‌کنم.) نذارین همه‌ی ساعت‌های مطالعاتی‌تون به آخر هفته‌ها کشیده بشه. نیم ساعت مطالعه در طول روزهای هفته می‌تونه شما رو از جلسه‌های ماراتون‌گونه‌ی آخر هفته‌ها نجات بده. به خودتون حداقل یک روز رو تو هفته استراحت کامل بدین. اگه فهمیدین منظم به برنامه‌تون نچسبیدین، مشخص کنین: یا برنامه‌تون واقع‌ بینانه نبوده یا باید به برنامه‌تون متعهدتر باشین.



از ورزش‌های خارج از خونه برای کنترل استرس استفاده کنید
آماده شدن برای امتحان جی آر ای هم خسته‌ کننده‌اس و هم استرس‌زا. خیلی از داوطلبایی که باهاشون کار کردم، با مشکل اضطراب امتحان دست و پنجه نرم می‌کنن. به همین دلیل، برنامه‌های کاهش‌دهنده‌ی استرس به اندازه‌ی عادت‌های مطالعاتی GRE مهم هستند. تو آفتاب بودن، ورزش و بازی کردن، سپری کردن زمان نزدیک درخت‌ها و آب: این‌ها روش‌های خوبی برای برطرف کردن استرس است و تابستون زمان مناسبی برای لذت بردن از فعالیت‌های خارج از خونه است. پس اونقدر تو مطالعه‌ی GRE غرق نشین که فراموش کنین از خودتون مراقبت کنین و به یاد داشته باشین که صرف زمانی برای لذت بردن از فصل تابستون حافظه‌ی شما و عملکرد کلی آزمون‌تون رو بهبود می‌بخشه.
به ضرب‌الاجل انتهای تابستون توجه کنید
خیلی از مراکز آزمون اواخر تابستون و اوایل پائیز شلوغن، پس از همین الان برای شرکت تو آزمون‌ها ثبت‌نام کنین. آخر آگوست یا اوایل سپتامبر رو انتخاب کنین تا ضرب‌ الاجل سختی رو برای مطالعه‌تون گذاشته باشین (من خودم اگه ضرب‌الاجل نداشته باشم، هیچ‌وقت نمی‌تونم هیچ کاری رو انجام بدم). آخر تابستون به چند دلیل انتخاب خوبیه.
اولاً، اگه مطالعه‌ی GREتون رو تو ماه ژوئن شروع کنین، حدوداً دو و نیم تا سه ماه برای آماده شدن برای امتحان وقت دارین که اگه متعهد و منظم باشین، زمان خوبی برای خیلی از داوطلباس. ثانیاً شما همچنان زمان زیادی برای دادن دوباره‌ی امتحان قبل از ضرب‌الاجل مشخص دارین. در حالت ایده‌آل، شما فقط باید یکبار امتحان بدین. با این حال، روزای بد هم وجود داره و من دیدم که خیلی از داوطلبا دوبار امتحان میدن (و بیشترشون هم تو بار دوم عملکرد بهتری دارن). ثالثاً شما می‌تونین با زمان زیادی که در اختیار دارین و کار بر روی بخش‌های مهم دیگه سد امتحان رو از سر راه‌تون بردارین.
به یاد داشته باشین تغییر صحنه یک پادزهر بزرگ برای خستگی است
مشخص شده مطالعه‌ی GRE تو مکان‌ها و زمان‌های مختلف به شما کمک می‌کنه بهتر مطالب رو تو ذهن‌تون نگه دارین. اگه اشتیاق‌تون برای مطالعه داره کمرنگ میشه، تغییر عادت‌ها و برنامه‌های روتین می‌تونه به دادن انرژی دوباره به شما کمک کنه. پس این تابستون به یه جای جدید برین و فرقی هم نمیکنه که این مکان نزدیکه یا دوره. تو این سفر چند تا منبع جی ار ای رو با خودتون به همراه داشته باشین. تو مطالعات‌تون موفق باشین، از آفتاب لذت ببرین و به یاد داشته باشین که هیچ فصلی مثل تابستون وجود نداره، چون زمستون تو راهه
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

آزمون GRE دقیقا چه چیزی میخواهد​


برداشت داوطلبین از توانایی هاشون در آزمون GRE

همیشه در اولین جلسه ی کلاس های GRE که تدریس می کنم، از بچه ها می پرسم که فکر می کنن توی چه قسمت ضعیف یا قوی هستن. تقریبا همه ی بچه ها می گن یا کوانت یا وربال. اغلب موارد این جواب بچه ها، بر اساس شرایط واقعی آزمون نیست، بلکه بر اساس نوع دیدگاه بچه ها به خودشونه، اینکه فکر میکنن وربالشون بهتره یا ریاضی شون. بعد از اولین جلسه، به بچه ها می گم برن خونه و به صورت آزمایشی تست GRE بزنن. در موارد زیادی، نتیجه غافلگیرکننده ست. بچه هایی که فکر می کردن در یه بخش خیلی قوی تر از بخش دیگه هستن، می بینن که نمراتشون در واقع خیلی به هم نزدیکه. در بعضی موارد هم بچه ها توی همون بخش هایی که فکر می کردن خیلی قوی هستن، در واقع نتیجه ی ضعیفی می گیرن. چرا؟ اگه قراره بچه های کلاس GRE من، از جلسه اول فقط یه چیز رو یادشون بمونه، امیدوارم اون چیز این باشه: گرچه ممکنه در ظاهر اینطور به نظر برسه، ولی GRE واقعا یه تست سنجیدن هوش ریاضی یا زبان نیست. بلکه، این آزمون از ریدینگ ها، لغت ها و مباحث ریاضی استفاده می کنه تا قدرت استدلال و تصمیم گیری شما رو بسنجه. به طور خلاصه، این یه بازی چهار ساعته ی استراتژیه.

راه حل های تستی در کوانت جی آر ای

به همین دلیله که بچه ها بعضی وقتا تو قسمت هایی که فکر می کنن در اونها قوی هستن، ضعیف عمل می کنن. برای مثال اینو در نظر بگیرید: یکی از دوستانم زمستان گذشته ازم خواست که برای درس خوندن برای GRE کمکش کنم. برای دکتری یه رشته مهندسی درخواست داده بود و پشت سر هم سوالات کوانت حل می کرد. توانایی ش در زمینه ی ریاضی خیلی فراتر از توانایی من بود. ولی در عین حال، با قسمت کوانت GRE مشکل داشت. من دیدم که وقتی یه سوال کوانت بهش دادم و رفتم و پنج دقیقه بعد برگشتم، ایشون هنوز داشت روی اون سوال کار می کرد؛ داشت سعی می کرد از طریق مثلثات حلش کنه .
من راه حلی تستی سی ثانیه ای اون سوال روبهش یاد دادم. به کلی ناامید شد در حالی داشت آروم از من دور می شد زیر لب غر می زد که این تست خیلی احمقانه ست و اصلا حتی تست ریاضی نیست. بله! من هم گفتم؛ نکته همین جاست. این آزمون ریاضی نیست. و اگه شما فکر می کنید که این آزمون ریاضیه، سوال ها رو خیلی پیچیده تر اون چیزی که هستن خواهید کرد، به خصوص اگه ریاضی تون خیلی خوب باشه.



نمره کم وربال در جی آر ای

من خلاف این رو هم دیدم: بچه هایی که ریدینگ و رایتینگ شون عالیه ولی همچنان نمره ی قسمت وربال شون کم می شه. مثل دوست مهندس کله شق من، اونها هم سوالات رو پیچیده تر می کنن و در حالی که سوال می تونه با یه روش منطقی و سرراست حل بشه ، توی سوال دنبال نکات ظریف می گردن.
در کل، بچه هایی که فکر می کنن GRE قراره ریاضی یا زبان شون رو محک بزنه، درس خوندن برای آزمون براشون کار سختی خواهد بود. این بچه ها معمولا راه حل های سریع و کوتاه رو کنار می ذارن و می رن سراغ راه حل هایی که با ابهت تر و در عین حال وقت گیرتر هستن. خیلی هم سریع تر ناامید و دلسرد می شن مخصوصا وقتی که عملکردشون در آزمون، با میزان توانایی ها و نقاط ضعفی که از خودشون سراغ دارن، سنخیتی نداره.

بازی جی آر ای یا آزمون GRE

شخصاً فکرمی کنم آماده شدن برای GRE ، اگه به چشم یه بازی بهش نگاه کنیم، خیلی لذت بخش تره؛ بازی استراتژیکی که در اون سعی دارید یه حریف بدجنس ( طراح سوال جی آر ای!) رو شکست بدید. اولاً، بازی ها برای سرگرمی هستن، و (اگه شما هم مثل من باشید) کمی رقابتی تر شدنش باعث می شه که شما هم بیشتر درس بخونید. دوماً، اگه با این دید بهش نگاه کنید، کمتر شخصی می شه و در نتیجه اضطراب کمتری هم خواهید داشت. سوماً، این باعث می شه که از راههای تستی و میانبرهای بیشتری- مثل مهندسی معکوس، یا حذف گزینه ها استفاده کنید. به طور کلی، این نوع نگرش باعث می شه به روش کم زحمت تر و مؤثرتری خودتون رو برای GRE آماده کنید.
همون طور که همیشه در جلسه اول کلاس های GRE به بچه ها می گم، هیچ کس مادرزادی در GRE استعداد نداره؛ هیچ فردی رو نمی بینید که 'نابغه ی GRE' باشه. بلکه GRE یه مهارت خاصه، یه بازی با قوانین خودش که هر کس که براش تلاش کنه و روش وقت بذاره، می تونه اونو یاد بگیره. پس تموم افکارت راجع به این که در کدوم قسمت مهارت داری یا نه رو کنار بذار، یه آزمون رو بردار وبه صورت آزمایشی بزن (MOCK GRE) و شروع کن به یاد گرفتن قواعد بازی.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اهمیت لغت در آزمون GRE​




اين سئوالي است كه كه تقريبا در هر كلاس جديد بارها از من پرسيده ميشود و ميتوان به يقين بيان داشت كه يكي از مهمترين مسائل پيش روي متقاضيان آزمون GRE همين مبحث لغات است كه البته حق هم دارند! چندي پيش دوستي در گروهي مربوط به GRE واردم كرد ! چه اشتباهي بود اين ورود! تا قبل از ديدن اين حجم از اطلاعات نادرست كه دست به دست ميشود برايم سئوال بود كه چرا تقريبا اكثر افرادي كه براي جي آر اي به من مراجعه ميكنند سئوالات زير را ميپرسند:
  • كتاب 504 براي جي آر اي خوبه؟
  • بارونز و گروبر و مگوش رو بخونم كافيه؟
  • فلان جزوه كه چند برگي بيشتر نيست كافيه براي ازمون؟
  • 1100 براي جي ار اي خوبه؟
  • رايتينگ آيلتس هفت شدم آيا نيازي به كلاس رايتينگ جي ار اي هم دارم؟
البته بعد از ورود به اين گروه متوجه شدم منبع اينهمه اطلاعات نادرست كجاست: راهنماهايي كه در گروه ها به اصطلاح به ديگران كمك ميكنند خودشان به شدت نيازمند كمك هستند! اين را شايد فرد جديدالورود متوجه نشود اما در مدت چند روزي كه در اين گروه بودم بسيار ديدم افرادي را كه به اشتباه، ديگران را راهنمايي ميكردند و چقدر ناراحت كننده بود اشتياق فرد راهنمايي شده! و احساس پيروزيي كه با لايكهايش نمايش ميداد!
قصد پرگويي ندارم و خلاصه چند نكته عرض ميكنم:
به هر چه در گروهي شنيديد چشم بسته اعتماد نكنيد؛ زمان و آينده شما بسيار ارزشمند است ؛ كمي تحقيق لطفا!



نام كتاب دانستن اصلا راز مگويي نيست؛ روش مطالعه، تكنيكهاي حل تمرين، استفاده از تجربيات، تستهاي مكرر، از دست ندادن انگيزه طي دوره و يافتن نقاط ضعف و بهبود آنهاست كه مهمتر از نام كتاب است
ريشه شناسي و آشنايي با پيشوندها، پسوندها و ريشه ها به همراه يادگيري لغات اشتباه شونده در آزمون و همچنين يادگيري هم معنيها و متضادها!بطور همزمان و همچنين تهيه فلش كارت، تكرار با بازه زماني زير: امروز، فردا، پس فردا، هفته بعد، دو هفته بعد و ماه بعد كه البته سه مورد اول بسيار حياتي است.
آزمون جي آر اي فقط لغت نيست و بارها به شاگردانم ثابت كرده ام كه حتي با دانستن معني لغات نميتوان تست را درست پاسخ داد. پس به فرايند تحليلي تستها نيز توجه كنيد و حتي الامكان از تست های واقعی استفاده كنيد نه از تست های تاليفی مثل بارونز، كپلن، منهتن ،گروبر و مگوش (در اين گروه منهتن از بقيه بهتر است اما فقط در نحوه آموزش لغات كه در تستها به كار گرفته شده و در زمينه تحليل ضعيف است)
هر كتاب و جزوه اي كه سخت تر بود الزاما شبيه آزمون GRE نيست و متاسفانه اخيرا جزوه لغات مگوش را ديدم كه بسياري از اين لغات مربوط به نسل قديم آزمون GRE بود و بی دليل زبان آموز را مايوس ميكرد. پس هر سختي الزاما مفيد نيست.
دسترسي به تستهاي واقعي سخت است اما با كمي تلاش ميتوان به اين تستها دست يافت. يادتان باشد مگوش، منهتن، بارونز و كلا انتشارات و موسسات آمريكايي نميتوانند از لحاظ قانوني از تستهاي واقعي در كتابهايشان استفاده كنند و همين امر باعث غير واقعي شدن سطح سختي كتاب هايشان ميشود.
در انتها ياد آور ميشوم ريشه شناسي بيشتر به اين كمك ميكند كه وقتي لغت را ياد ميگيريد، آنرا ديرتر فراموش كنيد و راحت تر در ذهنتان ماندگار كنيد و اين تصور كه شما بتوانيد معني تمام لغاتي را كه نميدانيد حدس بزنيد اشتباه است!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اهمیت آزمون آزمایشی رایگان جی آر ای​




وقتی تصمیم می گیرید برای جی آر ای بخونید، مهم ترین کاری که باید بکنید، دادنِ آزمون آزمایشیه GRE Mock Test. حتی (مخصوصا) وقتی احساس می کنید برای این کار آمادگی ندارید یا استرس دارید. رو به رو شدن با این استرس می تونه یه مانع بزرگ باشه. حتی احتمال داره داره که نتایج، شما رو غافلگیر کنه، چه به صورت مثبت چه منفی، واین ، شیوه ی مطالعه تون رو شکل می ده.
به همین دلیل، من اصرار دارم که شاگردانم وقتی مدت کوتاهی از دوره شون رو گذروندن، در آزمون آزمایشی GRE شرکت کنن. بعد نتایج این آزمون رو باهاشون مرور می کنم و راه حل هایی رو پیدا می کنیم که در هفته اول مطالعه شون به کار بگیرن. در حین مرور این نتایج، اشتباهاتی رو دیدم که اکثر بچه ها وقتی اولین بارشونه که در آزمون GRE شرکت می کنن این اشتباهات رو مرتکب می شن. خوشبختانه این ها اشتباهاتی هستن که وقتی متوجه شون می شید، به راحتی قابل حل هستن.
اینکه بعضی مسائل ریاضی رو به صورت ذهنی حل کنید ممکنه در ظاهر خیلی کارامد به نظر بیاد. من هم موقعی که برای بار اول در جی آر ای شرکت کردم، این یکی از اشتباهاتم بود. احساس میکردم اینکه مداد رو بردارم و راه حل های ریاضی روبنویسم و بعد بخونمشون، ثانیه های ارزشمندم رو تلف می کنه.
بعدا معلوم شد که خلاف این قضیه صدق می کنه. بله، ذهنی حل کردن جبر ممکنه برای سوال اول کارامد باشه.ولی به سوال بیستم که می رسید خستگی بر ذهن غالب شده و تمام محاسبات ذهنی خیلی کند می شن. روی کاغذ نوشتن راه حل ها، باعث می شه که کمتر از لحاظ ذهنی خسته بشید و بازده کلی تون بالا می ره. نوشتن راهه حل ها یه خوی دیگه هم داره و اون اینه که از اشتباه اجتناب می کنید، اگه اشتباهی ناشی از بی دقتی داشته باشید، قاعدتا اگه روی برگه نوشته باشیدش و رو به روتون باشه، راحت تر متوجه ش می شد تا اینکه توی ذهنتون باشه.



پشتکار داشتن، می تونه در خیلی از زمینه ها به ثمر بنشینه. ولی در GRE، خیلی مهمه که بدونید چه وقتی باید از یه سوال دست بکشید. همه ی سوال ها، صرف نظر از درجه ی سختی شون، نمره ی برابری دارن و سوال هایی که در یک بخش هستن، به مرور سخت نمی شن. به همین دلیل، خیلی مهمه که حتما به انتهای همه ی بخش های کوانت و وربال برسید. خیلی هامون عادت داریم جوری آزمون بدیم که هدف، درست جواب داده همه ی سوالاته. به همین دلیل،خیلی از بچه هایی که اولین باره در GRE شرکت می کنن، وقتی اولای یه بخش به یه سوال سخت برخورد می کنن، خوشون رو برای اون سوال، خیلی به زحمت می اندازن. روی این سوالها دو برابر زمان می ذارن و عموما قبل از اینکه به سوال بیست برسن وقتشون تموم می شه و سوالات راحتی رو که می تونستن جواب بدن از دست می دن. برای اینکه در GRE نمره ی خوبی بگیرید، نیاز نیست که همه ی سوالات رو درست جواب بدید. در واقع مهم اینه که به طور هدفمند از یک سری از سوالات با حدس زدن بگذرید و از این طریق، تعداد سوالاتی رو که در هر بخش درست جواب می دید، به حداکثر برسونید.
بچه هایی که بار اولشونه، معمولا یه جاهایی کله شقی می کنن و بیش از حد روی یه سوال وقت می ذارن و یه جاهایی برای جبران اون، شتابزده عمل می کنن. من معمولا می بینم که بچه ها در سوالات لغت و سوالات quantitative comparison (همون بخش که بهتون دو تا مقدار می دن و ازتون می پرسن که کدوم بزرگتره) عجله می کنن. در اینطور سوالات معمولا یه گزینه ی خیلی شفاف هست، یعنی همونی که در نگاه اول درست به نظر میاد. و در هر دو قستِ لغت و quant comp طراحان سوال اینطور گزینه ها رو در سوالات می ذارن تا بچه هایی که دان عجله می کنن و شتابزده گزینه ها رو انتخاب می کنن، به اشتباه بیفتن.
در مورد این سوال ها، مهمه که سرعتتون رو به اندازه ی کافی پایین بیارید و همه ی گزینه های ارائه شده رو به دقت بررسی کنید و تصمیمی منطقی و بر اساس شواهد برای انتخاب گزینه ی درست بگیرید.
در کل، بالا بردن سرعت در آزمون GRE باید منسجم باشه: کارامد ولی نه شتابزده. نوشتن بهتون کمک می کنه که شتابزده عمل نکنید و از اشتباهاتی که مختص بار اول شرکت در جی آر ای هستن اجتناب کنید. اگه عجله دارید، بیشتر بنویسید و حواستون باشه که کی دارید زیادی می نویسید و روی یه سوال زیادی وقت می ذارید ونوشتن تاثیری که باید رو نداره- این ممکنه علامت این باشه که باید برید سراغ سوال بعدی.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مدیریت زمان در آزمون جی آر ای​



من درمورد این عنوان بیش ازحد اغراق نمیکنم چون به اندازه کافی مهم هست!
دراین بخش اول، درباره اینکه زمان چه نقشی دارد و در درس خواندن و تست زدن چه جایگاهی دارد، صحبت می کنیم. در بخش دوم درباره استراتژی های کاربردی تمرین مدیریت زمان بحث می کنیم
مدیریت زمان به وضوح یکی از مهارت های ضروری در آزمون جی آرای است و مهم ترین این مهارتها می باشد. مهارت هایی که برای این آزمون نیاز داریم، توانایی برای حفظ موقعیت زمانی مناسب می باشد. موقعیت زمانی به ارتباط بین تعداد سوالاتی که باید پاسخ داده شود و زمانی که برای پاسخ به آن سوالات به کار می بریم گفته می شود.
برای مثال، اینطور بگوییم که به سوالاتی که انتظار داریم هر سوال به طور متوسط 2 دقیقه زمان ببرد، پاسخ دهیم. اگر به 5 سوال پاسخ داده باشیم و 14 دقیقه برای پاسخ به این سوالها سپری شده باشه، ،از زمانبندیجلوتر بوده ام، عقبم یا به موقع جواب داده ام؟
در واقع عقب افتادم، چون که پس از 5 سوال تنها 10 دقیقه باید سپری شده باشدو من آن را در 14 دقیقه تمام کردم پس 4 دقیقه عقب افتادم و تا حدودی آن را باید جبران کنم. بیشتر افراد در این آزمون از بعضی جهات عقب می افتند به خصوص اگر استراتژی های به جا و مناسب را نداشته باشند تا در آزمون عقب نیفتند. اگر قبل از تمام کردن این بخش از زمان جا بمونیم، امتیاز منفی های زیادی بدست می آوریم. چرا که به خاطر اینکه به موقع آزمون را تمام کنیم باید پاسخ سوالات زیادی را به طور اتفاقی حدس بزنیم، یا اینکه سوالات را بدون جواب بگذاریم. که در این صورت امتیاز منفی به دست نمی آوریم اما در عوض شانس پاسخ صحیح دادن و امتیاز مثبت کسب کردن را از دست می دهیم.
برخی افراد در رابطه با این آزمون یا بحث زمان بندی آن استرس دارند. و خیلی سریع عمل می کنند. اگر شما به بیشتر سوالات خیلی سریع پاسخ دهید آنوقت احتمال بی دقتی و اشتباه بالا می رود.
با این روش هم در نتیجه شما امتیاز از دست می دهید. به طور مطلوب ما دوست داریم یک لحظه یا بیشتر از زمان در نظر گرفته شده در آزمون بمونیم. گرچه بعضی اوقات از مسیر خارج می شویم. بنابراین چه کنیم تا حد امکان از مسیر خارج نشویم و اگر جلوتر یا عقب تر رفتیم چه کنیم که به مسیر معمول برگردیم؟ این مبحثی است که در این مقالات می خواهیم در مورد آن به بحث بپردازیم.

اگر چگونگی موثر واقع شدن امتیاز را درک نکردید احتمالا وقت کشی می کنید

تذکر: اگر تا به حال برای آزمون کامپیوتری استاندارد دیگری مثل جی مت مطالعه داشته اید، باید بدانید که مدیریت زمان آن با آزمون جی آر ای تا حدودی متفاوت است. جی آر ای دارای بخش های تطبیقی Section Adaptive میباشد در حالی که آزمون جی مت Question Adaptive که در زیر بیشتر به آن می پردازیم.
در آزمون جی آر ای اولین بخش Quant و اولین بخش Verbal آزمون را که میبینید شامل سوالاتی است که برخی آسانتر و برخی دشوارتر می باشد. ابتدا آنهایی که می دانید را پاسخ دهید و 'این بسیار مهم است!' و سپس بروید سراغ آنهایی که خیلی سخت اند. حتی اگر شما برای کسب بهترین امتیاز هم آماده شده باشید برخی سوالات خیلی سخت خواهند بود و در اولویت دوم پاسخگویی قرار میگیرند.
سپس این بخش طبق درصد پاسخ های درست امتیازبندی میشه (تذکر: این آزمون نمره منفی ندارد، پس همه را پاسخ دهید!) بعد از این مرحله بخش دوم را دریافت می کنید. دومین بخش Quant و Verbal، و این مرحله طبق بخش های اول کوانت و وربال شما انتخاب می شود. در بخش دوم سه سطح وجود دارد: آسان تر، متوسط و سخت تر
حالا همه فکر می کنند که چطور مطمئن شوند که در بخش دوم آزمونشان بخش سخت تر رو بگیرن؟ جوابش ساده اس! خیلی درس بخونید! اما توجه داشته باشید که واقعا هیچ ملاکی نیست که بتوانید از نتیجه باخبر بشید. این در رابطه با هر آزمونی صدق میکند: شما فقط تمام تلاشتون رو بکنید. فقط همین. چیز دیگری که همه میگن اینه که چطور بدونم برای سری سوالهای دوم، سئوالاتم چه سطح سختی را دارند؟ راهی برای مطلع شدن وجود ندارد. تنها کاری که می توانید بکنید این است که بهترین را برای چیزی که به شما می دهند پیاده کنید. مثل آزمون های دیگر.
هم چنین ممکن است در آزمون بخش پنجمی هم دریافت کنید که میتواند Quant باشد یا Verbal. این بخش Experimental که نویسندگان آزمون از شما می گیرند. اگر شما کلا سه بخش Quant دریافت کنید سپس متوجه می شوید که یکی از آنها بخش Experimental بوده، اما نمیدونید کدام یک از این 3 بخش بوده.
همچنین اگر سه بخش Verbal دریافت کنید یکی از آنها حساب نخواهد شد ولی شما نمی دونید کدام بخش حساب نشده است.



محدودیت زمانی هر سوال خود را بدانید!

وقتی مسائل آزمون جی آر ای را تمرین می کنید، همیشه زمان را برای هر سوال در نظر بگیرید، چه برای یک مسئله چه برای یک بخش تمرینی.
ما برای پاسخ به 20 سوال در هر بخش کوانت 35 دقیقه و برای پاسخ به 20سوال در هر بخش وربال 30 دقیقه زمان داریم که این موضوع متاسفانه آزمون را پیچیده تر می سازد: پس نیاز است که ما روی خودمان کار کنیم تا به یک حد معمول در این چهارچوب زمانی معین بسته به نوع سوال برسیم.
وقتی سعی می کنیم که متوسط زمان را کاهش دهیم دو چیز را در ذهن یادآوری می کنیم. اول، می خواهم مطمين شوم که به طورکلی زمان کافی ای را روی سوال ها می گذارم که به خاطر سرعت بالا، به سادگی مرتکب بی دقتی و اشتباهات زیادی نشوم، یعنی حداقل 45 ثانیه روی هر مسئله بگذارم. دوم اینکه اگر برای هر سوال بیش از 90 ثانیه وقت بگذارم که بیش از زمان متوسط معمول است، فرصت خوبی است که متوجه شوم این سوال برای من مشکل است (اگر این طور باشد زمان زیادی را تلف خواهم کرد).
لازم به ذکر است، البته شرایط ایده آلی که در بالا آورده شده اگر زمان را هدر دهیم هیچ کدام فایده ندارد. اگر از زمان تعیین شده 45 ثانیه خارج شوید تنها می توانید 10 ثانیه روی هر مسئله که باقیمانده زمان بگذارید. که این زمان، تنها زمان کافی برای جواب دادن است.
برای متن های درک مطلب تطبیقی با بیش از یک سوال، به طور مجزا برای خواندن این متن برای خودتان وقت تعیین کنید و سپس این زمان تعیین شده را بین سوالات تقسیم کنید.
آزمون گیرندگان روی سوال های قیاسی در بخش کوانت 15 ثانیه کم می کنند و روی سوال های حل مسئله word problem معادل 10 ثانیه اضافه می کنند. انواع سوالات را با یکدیگر در جدول گروه بندی کنید (بنابراین، به جای ترکیب انواع سوالات، یک جدول جداگانه برای سوال های کوانت قیاسی، یکی برای سوالات Sentence equivalence و غیره درست می کنیم ). سوالاتی را که احساس کردیم خارج از حداقل یا حداکثر میانگین زمانی است (کلا 45 ثانیه یا 30 ثانیه بیش از میانگین زمانی برای آن نوع سوال) را مشخص میکنیم. .
این جدول شما را از میزان سرعت خود بر روی یک مسئله آگاه می سازد و شما را مجبور می سازد تا همانطور که بر روی مسائل تمرین می کنید زمان را هم در نظر بگیرید. کل این داده برای تعیین آن نوع سوال هایی است که به طور کلی زمان تست زدن شما را افزایش میدهند: به این سوال ها، سوال های با امتیاز منفی می گوییم.

مرحله بعد، توجه داشته باشید که مایلید به این سوال های منفی پاسخ دهید یا خیر؟

برای سوالاتی که پاسخ صحیح می دهید از خود بپرسید: چطور می توانم موثرتر واقع شوم وقتی به این نوع سوالات پاسخ می دهم؟ برای سوالاتی که پاسخ نادرست می دهید از خود بپرسید: چطور می توانم سریعتر به نادرستی این سوال پی ببرم؟
من آن را اشتباه برداشت کردم پس اگر بتوانم سریعتر به این پاسخ نادرست برسم، شانس سوالات بخش دیگر را از دست نمی دهم.
چطور سریعتر به پاسخ نادرست برسید؟ منظورم این است که وقت زیادی را روی این سوالات غلط اندازی که سرعت را پایین می آورد نگذارید. مهم هم نیست چه نوع سوالی باشد. شاید شما یاد بگیرید که چطور درست حدس بزنید و بهتر است که واقعا این کار را بکنید! بیشتر از اینها شاید تصمیم بگیرید یک بخش یا موضوع خاص را بهتر و دقیق تر بخوانید تا نتیجه ای بهتر بگیرید. حالا خودتان را از خیلی چیزها محروم کنید و خوب درس بخوانید.
همچنین توجه داشته باشید که سوالات مثبت آنهایی هستند که زمان شما را حفظ می کنند. اول، مطمئن شوید که اشتباهات از روی بی دقتی زیادی یا اصلا نکنید؛ سریع عمل کردن هیچ کار مثبتی نمی باشد اگر شما سوالی را که پاسخ صحیح آن را می دانستید از دست بدهید. شاید در بعضی موارد نیاز باشد که سرعت خود را کاهش دهید تا میزان اشتباهات از روی بی دقتی خود را به حداقل برسانید
اگر شما به حدی برسید که هم بتونید درست پاسخ دهید و هم موثر یعنی در زمانی کوتاه، خب این خیلی عالی است؛ این توانایی های شماست که در هنگام تست زدن از آن آگاه می شوید. برای مثال، اگر حس کنید که عقب ماندید و برای جبران این عقب افتادن نیاز است بعضی از سوالها را از دست دهید، بهتر است زمان معمول خود را روی سوالات با امتیاز بالا بگذارید: سوالی را که پاسخ درست آن را می دانید از دست ندهید! در عوض به صورت اتفاقی سوالات آسانتر را حدس بزنید تا در مسیر بیافتید. (عقب ماندن خود را جبران کنید)
خب این همه ی چیزهایی بود که امروز باید گفته میشد. منتظر بخش دوم باشید، بخشی که درباره ی استراتژی های کاربردی برای عقب نماندن در مسیر آزمون بحث خواهیم کرد. یک دقیقه ی خود را با ارزش کنید، از معیاری استفاده کنید تا طبق آن کل تست را از بازه زمانی عقب نمانید و دریابید که اگر در آزمون جلو زدید یا خیلی عقب ماندید چه کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اعداد صحیح در آزمون GRE​



اعداد مثبت (positive) و منفی(negative) و صفر را میتوان به صورت زیر روی محور اعداد(number line) نشان داد.

اعداد مثبت سمت راست صفر و اعداد منفی سمت چپ صفر قرار دارند.(در واقع +و- به ترتیب حرکت به سمت راست و چپ هستند.) صفر نه مثبت و نه منفی است.
اعداد را {... و3 و2 و1و0 و1- و2- و3-} اعداد صحیح (integer) می نامیم.
فاصله یک عدد تا صفر را قدر مطلق(absolute value) آن عدد می نامیم و با نماد | . | نمایش می دهیم.
مثال: 6=|6| و 12=|12-| و 0=|0| و 6=|6-|
اما جمع (addition) ، تفریق (subtraction)،ضرب (multiplication) و تقسیم (division) این اعداد چگونه است ؟
اگر دو عدد علامت یکسانی (same sign) داشته باشند ابتدا قدرمطلق دو عدد را با هم جمع میکنیم و سپس علامت مشترک را پشت حاصلجمع قرار می دهیم.
5+7=13, - 6 - 9 = - 6 + (-9)= - (6+9)= - 15
در غیر اینصورت (different signs) ابتدا عدد با قدر مطلق کوچکتر را از عدد با قدر مطلق بزرگتر کم می کنیم و سپس علامت عدد بزرگتر را پشت حاصلجمع قرار می دهیم:
-8+12=+(12-8)=+4=4, 3-7=-(7-3)=-4
روی محوراعداد می بینیم که منفی یک عدد در واقع قرینه آن عدد نسبت به صفر است.
مثال: قرینه 3 برابر است با 3- و قرینه 5- برابر است با 5.
پس می توان قرینه یک عدد را به عنوان منفی آن عدد در نظر گرفت. مثلا 7=(7-)-.
یعنی قرینه قرینه یک عدد برابر با خود آن عدد است. پس می توان نتیجه گرفت که
−×+=− , −×−=+
برای ضرب یا تقسیم دو عدد صحیح ابتدا قدرمطلق های آن ها را در هم ضرب/تقسیم میکنیم و سپس حاصلضرب علامت ها را پشت حاصل قرار میدهیم:
5×(-6)=-(5×6)=30, (-7)×(-4)=-(-(7×4))=-(-(28))=28
(-10)÷2=-(10÷5)=-2, (-32)÷(-8)=-(-(32÷8))=-(-(4))=4
اگر تعداد اعداد صحیح با علامت منفی در ضرب یا تقسیم زوج باشد آنگاه علامت عدد حاصل مثبت است واگر فرد باشد علامت عدد حاصل منفی است.
می بینیم که جمع و ضرب اعداد صحیح همواره یک عدد صحیح است اما در مورد تقسیم دو عدد صحیح چیزی نمی توان گفت. مثلا : 5÷(8-) جواب صحیح ندارد.



نمونه سوال های GRE
1.
Quantity A Quantity B
14-3(4-6) (4)(-3)(2)(-1)
the answer is B.
14-3(4-6)=14-3(-2)=14-(-(3×2))=14-(-(6))=14+6=20
(4)(-3)(2)(-1)=-(-(4×3×2×1))=-(-(24))=24
2. 5-(4-(3-(2-1)))= ?
5-(4-(3-(2-1)))=5-(4-(3-(1)))=5-(4-(3-1))=5-(4-(2))=5-(4-2)=5-(2)=5-2=3
3. what is the sum of numbers in the grid below?

As you see the four left columns have the symmetry so that the numbers cancel out each other. therefore the sume of numbers is equal to the sum of the numbers in two far-right columns. using calculator we have 3+4+6+8+9+12+12+16+15+20+18+24=147
4. 1-2+3-4+...+99-100=?
As you see there are 50 pair of numbers 1-2, 3-4, ..., 99-100. thus
1-2+3-4+...+99-100=(-1)+(-1)+...+(-1)=-50
5. the sum of 20 numbers is equal to -1. how many numbers can be more than 20, at most?
all numbers can be more than 20 but one number and it is enough that the sum of 19 number just be 1 unit less from the 20th number.
6.
Quantity A Quantity B
(3-9)1001 -(1-2)999+(2-3)1001
(3-9)1001=(-6)1001. Since 1001 is odd then the result is negative.
-(1-2)999=-(-1)999. Since 999 is odd then (-1)999=-1, thus -(-1)999=1. In the same way (2-3)1001=-1. therefore quantity B is 0 and quantity A is a negative integer. hence the answer is B.
7. If x=-|-(100-101)2y-(2-5)| and y is an integer, what is the value of x?
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اعداد زوج و فرد در آزمون GRE​



داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فرصت های بیشماری را برای هر فرد به وجود می آورد. در تحقیقات اخیر اثبات شده است، هرچه مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد و نرخ بیکاری در این گروه کمتر است. اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را در رشته های مدیریت، حقوق یا سایر رشته ها ادامه دهید، شرکت در آزمون جی آر ای قدمی بزرگ برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان است. آزمون جی آر ای توسط موسسه ETS برگزار می شود و آزمونی کامپیوتری است، این آزمون در گروه آزمون های استعداد تحصیلی است که در آن توانایی های فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد و مدرک این آزمون جز مدارک لازم برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در اکثر دانشگاه های آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و کشورهای اروپایی است. آزمون جی آر ای در دو ماژول جنرال و سابجکت برگزار می شود. در آزمون جی آر ای جنرال سه مبحث Verbal Reasoning، Quantitative Reasoning و Analytical Writing مورد ارزیابی قرار می گیرد. اعتبار آزمون جی آر ای برخلاف آیلتس و تافل که دو ساله هستند، پنج سال است. نمره مبحث ریاضی در آزمون جی آر ای بین 130 تا 170 و مبحث وربال نیز به همین صورت است، بنابراین نمره کلی در آزمون GRE برابر با 340 است. هزینه ثبت نام در آزمون جی آر ای 205 دلار آمریکا است و لازم به ذکر است که برخلاف آزمون جی مت که در ایران برگزار نمی شود، آزمون جی آر ای در ایران برگزار می شود. اگر بخواهید زمان آزمون خود را تغییر دهید باید 50 دلار پرداخت کنید و اگر بخواهید مرکزی که برای آزمون انتخاب کرده اید را تغییر دهید، باید هزینه 50 دلاری را پرداخت کنید. شما می توانید نمره ی GRE خود را به صورت رایگان برای چهار دانشگاه و موسسه آموزش عالی ارسال کنید و اگر بخواهید نمرات خود را به موسساتی دیگر ارسال کنید به ازای هر گزارش نمره باید هزینه ای معادل 20 دلار پرداخت کنید. فاصله دو آزمون جی آر ای شما از هم باید حداقل 21 روز باشد و در یک سال تنها می توانید 5 بار در آزمون شرکت کنید.
اعداد زوج (even) اعداد صحیحی هستند که بر2 بخشپذیرهستند :
…, -6, -4, -2, 0, 2, 4, 6, 8,10, …
رقم یکان این اعداد 0و 2و 4و 6و 8 هستند. مثلا 156 و 74810و 586492 زوج هستند.
بنابراین باقیمانده تقسیم هر عدد زوج بر 2 برابر است با 0، پس هر عدد زوج را می توان به صورت 2k نمایش داد (k عددی صحیح است) مثلا 17×2=34.
اعداد فرد (odd) اعداد صحیحی هستند که بر 2 بخشپذیر نیستند :
…, -7, -5, -3, -1, 1, 3, 5, 7, 9, …
رقم یکان این اعداد 1و 3و 5و 7و 9 هستند. مثلا 253و 14841و 18761327 فرد هستند.
بنابراین باقیمانده تقسیم هر عدد فرد بر 2 برابر است با 1، پس هر عدد فرد را می توان به صورت 2k+1 نمایش داد (k عددی صحیح است) مثلا 1+23×2=47 .
همانطور که میبینیم هر عدد صحیح یا زوج است و یا فرد. در واقع اعداد زوج و فرد به صورت یکی در میان ظاهر می شوند.
اعمال روی اعداد زوج و فرد:
  • مجموع یا تفاضل یا حاصلضرب دو عدد زوج عددی زوج است. مثال: 56=12+44, 18-=24+42-, 192=16×12
  • مجموع یا تفاضل دو عدد فرد عددی زوج است. مثال: 36=15+21, 8=7-15
  • مجموع یا تفاضل یک عدد زوج و یک عدد فرد عددی فرد است. مثال: 19=7+12, 13-=17-4
  • حاصلضرب دو عدد فرد عددی فرد است. مثال: 63=9×7
  • حاصلضرب یک عدد زوج و یک عدد فرد عددی زوج است. مثال: 30=5×6
اگر عدد زوج را با E و عدد فرد را با O نمایش دهیم آنگاه عبارات بالا را به صورت زیر نمایش می دهیم:
E±E=E, O±O=E, E±O=O, E×E=E, O×O=O, E×O=E
بنایراین اگر تعدادی زوج عدد زوج (فرد) را جمع یا تفریق کنیم حاصل عددی زوج است. مثال: 24=2+6+12+4, 5=1+5-3+3
  • حاصلضرب عددی زوج در هر عددی، عددی زوج است و حاصلضرب اعداد فرد در هم عددی فرد است. مثال: 168=3×8×7
  • اگر n عدد زوج را در هم ضرب کنیم آنگاه عدد حاصل بر بخشپذیر است. مثال: 240=10×4×6 بر 8 بخشپذیر است (البته 240 بر 16 هم بخشپذیر است).
  • تقسیم عددی فرد بر یک عدد زوج همواره عددی غیر زوج (ناصحیح) است. (چون عدد فرد عامل 2 ندارد). مثال: 3.75=4÷15



نمونه سوال هایی از جی آر ای:
If xyz is even, x+z is odd and y+z is odd, z is:
choose just one answer.
(A) even (B) odd (C) indeterminable (could be even or odd, or a fraction)
چون xyz زوج است پس حداقل یکی از اعداد باید زوج باشد. اما x+z فرد است پس یکی از اعداد x و z باید زوج و دیگری فرد باشد، به طور مشابه یکی از اعداد y و z هم باید زوج و دیگری فرد باشد. چون z در هر دو عبارت مشترک است بهتر است درباره آن بحث کنیم.
اگر z فرد باشد آنگاه x و y باید زوج باشند و اگر z زوج باشد آنگاه x و y باید فرد باشند و در هر دو حالت xyz زوج است. بنابراین جواب گزینه (C) است.
Quantity A Quantiry B
the tenths digit of the product of 5 even integers divided by 32 the tenths digit of the product of three even and two odd integers divided by 16
حاصلضرب 5 عدد زوج حتما بر 32 بخشپذیر است پس رقم یک دهم آن 0 است در حالی که حاصلضرب 3 عدد زوج بر 8 حتما بخشپذیر است اما ممکن است بر 16 هم بخشپذیر باشد (کافیست یکی از اعداد 16 باشد). پس در حالت کلی نمی توان به یقین صحبت کرد. بنابراین ما اطلاعات کافی نداریم. در نتیجه گزینه D جواب مسئله است.
If ab+c is odd, which of the following must be true? Indicate all that apply.
(A) a+c is odd (B) b+c is odd (C) abc is even.
تنها حالتی که مجموع دو عدد فرد می شود زمانی است که یکی زوج و دیگری فرد باشد. فرض کنیم ab زوج و c فرد باشد پس یکی از a یا b زوج و دیگری فرد است. اگر a فرد باشد آنگاه (A) نادرست است. اگر b فرد باشد آنگاه (B) نادرست است ولی در هر دو حالت (C) صحیح است. اگر c زوج باشد باز هم (C) صحیح است. بنابراین گزینه (C) جواب صحیح است.
202 divided by some prime number x yields an odd number. 411 multiplied by some prime number y yields an even number.
Quantity A Quantity B
x y
حاصل تقسیم 202 بر x زمانی عددی فرد می شود که x=2. همینطور چون 411 عددی فرد است پس تنها با ضرب در عدد اول y=2 حاصل عددی زوج می شود. بنابراین x=y=2. در نتیجه جواب گزینه C است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

کسب نمره ی خوب در آزمون جی آر ای​



اگه تا حالا براتون پیش اومده که سعی کنید یه ورزش یا زبان جدید یا نواختن یکی از آلات موسیقی رو یاد بگیرید، حتما این ضرب المثل قدیمی به گوشتون خورده:'کار نیکو کردن از پر کردن است'. متأسفانه این ضرب المثل بعضی وقتا گمراه کننده ست. ممکن هم هست که کسی چیزی رو سالها تمرین کنه و هیچ وقت پیشرفتی نکنه. چیزی که واقعا اهمیت داره و باعث پیشرفت می شه، اون اتفاق خاصیه که در حین تمرین می افته: اینکه چطور به اشتباهات خودتون واکنش نشون می دید.
همه وقتی دارن برای GRE می خونن اشتباه دارن. در واقع کسایی که نمره ی بالایی در جی آر ای میگیرن، از همون ابتدا به همون اندازه اشتباه داشتن که کسایی که نمره شون پایین بوده داشتن. خب این خبر خیلی خوبیه چون نشون می ده که بر اساس تعداد اشتباهاتتون نمی شه پیش بینی کرد که نمره تون چند می شه! اما چیزی که خیلی مهمه اینه که واکنش شما به اشتباهاتتون چیه.
اینجا براتون می گم اشتباه واکنش نشون دادن به اشتباهات چطوریه.
یه سوال رو حل می کنی و بعد هم کلید سوالات رو چک می کنی. اوه! این سوال رو اشتباه حل کردی. از پشت کتاب توضیح سوال رو می خونی. آها، حله، این معادله اینطوری حل می شه، نه اونطوری. حالا که جوابو دیدم، کاملا معنی شو فهمیدم. گرفتم. بریم سوال بعد.
اگه این به نظرتون آشنا میاد، بدونید که خیلیا این کارو میکنن! این راه آسون و سریع برای تمرینه و کمکتون می کنه توی مدت کوتاهی ،روی کلی سوال کار کنید. مشکل اینجاست که حرفه ای ها اینطور کار نمی کنن. تنها تمرین کردن زیاد منجر به حرفه ای شدن در جی ار ای نمی شه، باید مثل حرفه ای ها تمرین کنید تا حرفه ای بشید.
مثل یه حرفه ای تمرین کردن، سخت و ناامیدکننده ست و خیلی جالب نیست. برای حرفه ای شدن، باید زمان طولانی ای رو صرف فکرکردن به اشتباهاتتون بکنید. این خیلی سخته! نگرش پایه اینه: دلیل اشتباهاتی که در GRE دارید، رفتارتونه. شما قدرتش رو دارید که این رفتارها رو عوض کنید، و وقتی این کار رو بکنید، دیگه اون اشتباهات رو انجام نمی دید. با این حال، این یعنی اول باید اشتباهاتتون رو پیدا کنید، و بعد دلیل اونا رو بفهمید. اینجاس که حرف از یه 'لیست اشکلات GRE ' به میون میاد.
ببینید دوست دارید لیست اشکالات GRE تون چه شکلی باشه. شکلی رو انتخاب کنید که بهتون انگیزه می ده. می تونید از یه دفترچه یادداشت دست نویس، یا یه لیست توی اکسل یا یه تعداد کارت استفاده کنید. اولین کارتون اینه که عادت جدید رو ایجاد کنید. هر بار که یه مسئله GRE حل می کنید، کنارش یادداشت بردارید. اول های کار که دارید عادت یادداشت برداری از اشکالاتتون رو شکل می دید، سخت نگیرید، خودتون رو خسته نکنید! یه یادداشت ساده از اشکالات GRE می تونه شامل این چیزا بشه:
  • کجا به این اشکال برخوردید، که بعدا بتونید دوباره پیداش کنید؛
  • راه حلی که برای این اشکال دارید؛
  • آیا می خواید بعدا دوباره این مسئله رو حل کنید یا نه؛



وقتی به یادداشت برداری از اشکالاتتون عادت کردید، یادداشت برداری رو یه کم ارتقا بدید. خودتون رو مجبور کنید که خودتون بفهمید اشکال کارتون کجاست، نه اینکه از آخر کتاب توضیح سوال رو نگاه کنید. وقتی به مشکل برمی خورید، در برابر میل تون برای چک کردن توضیح سوال، مقاومت کنید! در عوض، یه راه دیگه رو برای حل این مسئله امتحان کنید یا بدون تایمر سوال روحل کنید. اگه بدونید با دادن وقتِ بیشتر به خودتون، چندتا مسئله ی دیگه رو می تونید حل کنید، غافلگیر می شد. اگه راه حل درست اون سوال رو پیدا کردید، بعد سعی کنید که سریع تر این کار رو بکنید. یا می تونید از توضیح کتاب، به عنوان راهنمایی استفاده کنید. اگه بدونید جواب درست یه سوال چیه، شاید بفهمید چرا طراحان GRE فکر می کنن این جواب درسته. در سوال completion یا sentence equivalence بعدی، اگه سوال سخت بود، سعی کنید با چک کردن معنی لغاتی که نمی دونید، تقلب کنید. این برای اینکه خودتون بتونید جواب و بفهمید، کافیه.
قدم بعدی اینه که به درک بهتری از اشتباهاتتون برسید. یادتون باشه که اشتباهات، حتی اونهایی که ناشی از بی دقتی هستن، دلیل دارن. اگه بتونید اون دلیل و پیدا کنید و حلش کنید، دفعه بعد می تونید از اون اشتباه اجتناب کنید. برای این کار، دو چیز دیگه رو به لیست اشکالات GRE تون اضافه کنید. اول، هر بار که یه سوال رو غلط جواب می دید، دلیل ریشه ای اشتباهتون رو پیدا کنید. آیا می دونستید که اون سوال چطور باید حل بشه؟ آیا کلمه ای بود که معنی شو نمی دونستید؟ در این صورت، شما می فهمید که یه مطلب هست که باید یاد بگیرید- برید یادش بگیرید! یا بی دقتی کردید؟ آیا چیزی رواشتباه خوندید؟ آیا چیزی رو به اشتباه برداشت کردید؟ اینو توی لیست اشکالات GRE تون بنویسید. هفته ای یک بار به لیستتون نگاه کنید و الگوها رو شناسایی کنید. این الگوها، رفتارهایی رو که شما باید تغییر بدید بهتون نشون میدن.
اینم یه مثال: در طول یه هفته از شتباهاتی که داشتید یادداشت برمی دارید و بعد متوجه می شید که در قسمت کوانت، بارها با اشتباه فهمیدن منظور سوال، اون رو غلط جواب دادید. فقط ینو با خودتون تکرار نکنید که دفعه ی بعد باید سوال رو با دقت بخونم. در عوض، رفتارتون رو تغییر بدید. برای اینکه سوال رو اشتباه متوجه نشید چی کار می تونید بکنید؟ این راهو امتحان کنید: هر بار که می خواید یه سوال کوانت حل کنید، اول سوال رو یه بار بنویسید. بعد دورش خط بکشید و قبل از اینکه شروع به جواب دادن کنید، سوال رو یه بار دیگه چک کنید.
با یه کم دقت می تونید راههای دیگه ای پیدا کنید که بشه اشکالات دیگه رو هم حل کرد. لیست گرفتن از تمرین ها و پیدا کردن و فهمیدن اشتباهات و حل کردن اونها، کاریه که حرفه ای ها در هر رشته ای اعم از موسیقی و ورزش و حتی GRE (!) انجام می دن. امروز کمی وقت و بذارید و از اشتباهاتتون حین تمرین کردن برای GRE یه لیست تهیه کنید و بعدا می بینید که چه نتیجه هایی خوبی خواهد داشت و چقدر تقویت تون می کنه.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه نمره GRE خود را پیش بینی کنید؟​



چگونه این کار رو بکنیم؟ فاکتورهای زیادی رو باید در نظر بگیریم اما با این سوال مهم شروع میکنیم که بخش کوانت و وربال امتحان جی ار ای چطوری نمره دهی میشن؟

تبدیل نمره خام جی آر ای

بخش کوانت و وربال GRE برمبنای نمرات خام آزمون محاسبه میشن، نمره خام هم یعنی تعداد سوالاتی که به درستی جواب دادیم.
کوانت و وربال GRE هرکدوم 20 سوال داره پس بالاترین نمره خامی که میشه تو هر دو بخش گرفت نمره 40 هست و نهایتا این دو بخش بر مقیاس 130 تا 170 نمره دهی میشن.تا اینجا نمره خام ،دقیقا همون نمره نهایی نیست . چون ETS نمراتی رو که شما بر مبنای سوالاتی مشخص گرفتید رو بر اساس میزان دشواری نسبی سوال ها تطبیق میده.اگه تعدادی بیشتر از متوسط داوطلبین، به یک سوال جواب منفی بدن ،این سوال جز سوالایی در نظر گرفته میشه که سخت تر از حد متوسط هست در نتیجه جواب صحیح به این نوع سوالات دارای امتیاز بیشتری در نمره نهایی هست.
به بیان ساده تر نمره نهایی جی آر ای شما بر مبنای سطح دشواری سوالات از نمره خام محاسبه میشه،اما لازمه بدونید که این نوع تطبیق ها نسبتا کم هستن و تفاوت ها در سوالای کوانت و وربال GRE ناچیزه.

چگونگی محاسبه نمره رایتینگ تحلیلی در GRE

با دو سؤال مقاله نویسی در قسمت ارزیابی رایتینگ تحلیلی جی ار ای مواجه هستیم، نحوه ی پاسخگویی به سوالات، تو این بخش بصورت درست و غلط نیست و بازه نمره دهی در این بخش از 0 تا 6 هست و بر اساس سرفصل نمره دهی میشه و نمرات با افزایش نیم نمره ای محاسبه میشن. در قسمت رایتینگ تحلیلی GRE به جای تطبیق بر اساس سطح دشواری ، سؤالات بر مبنای تفاوت های موجود بین چندین نمره دریافتی، ارزیابی میشن. هر رایتینگ تحلیلی جی آر ای، به یه ممتحن برای نمره دهی داده می شه. همزمان به کامپیوتر هم داده می شه، اگه نمره ی ممتحن با نمره کامپیوتر شباهت داشته باشه نمره نهایی، میانگینی از این دو نمره میشه. اما اگه نمره کامپیوتر خیلی تفاوت داشته باشه با نمره ممحتن، یه ممتحن دیگه رایتینگ رو تصحیح میکنه. در اینجا نمره رایتینگ، میشه میانگینی از نمرات دو ممتحن. پس نمره رایتینگ تحلیلی GRE، به طور کلی میانگینی از نمرات شما در ISSUE ANALYSIS و ARGUMENT ANALYSIS خواهد بود.



چگونه از سیستم نمره دهی ETS برای پیش بینی نمره جی آر ای استفاده کنیم؟

قبلا هم گفته شد، تطبیقاتی که توسط ETS برای نمرات خامِ کوانت و وربال، انجام میشه بسیار کم اهمیته.به این معنا که تبدیل نمره خام، مولفه خوبی برای نمره تطبیقی اخذ شده در امتحان اصلی هست. مثلا فرض کنید که شما از 40 نمره در بخش وربال آزمون جی آرای، نمره 30 رو گرفتید.با توجه به این نمره خام، شما میتونید نمره واقعی جی آرایِ 160 رو برای خودتون حدس بزنید البته با کمی کم و زیاد. برای بخش رایتینگ تحلیلی، پیش بینی نمره مقداری دشوارتره اما امکان پذیره. می تونید رایتینگ های خودتون رو با مشورت با راهنماهای نمره دهی Argument Task و Issue Task ارزیابی کنید. اما بعضا این 'خود ارزیابی' کفایت نمی کنه. پس برای پیش بینی نمره رایتینگ تحلیلی خودتون، نیازمند کمک هستید. یه معلم، دوستِ هم درس یا انجمن تخصصی جی آرای، میتونه در زمینه ارزیابی عملکردتان در بخش رایتینگ تحلیلی GRE، بهتون کمک کنه. اما باز این مراقب باشید و حتما در چند آزمون آزمایشی جی ار ای شرکت کنید. مطمئن باشید در آزمون هایی شرکت کرده اید که مثل آزمون واقعی GRE هستش.مطمئن ترین تمرین، تمرینای خود ETS هست. شما می تونید در دو آزمون آزمایشی رایگان در وبسایت ‹ETS’s Powerprep II website شرکت کنید. همچنین پیشنهاد میشه به کتاب GRE Official Guide که 4 تمرین اضافی دارد نیز مراجعه کن.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه متون بلند GRE را بفهمیم​



قطعا پیش اومده براتون، یه جمله یا پاراگراف از یه کتاب رو میخونید ولی وقتی تموم میشه متوجه میشید که هیچ ایده ای از اون متن تو ذهن تون نقش نبسته.به لحاظ روانشناسی این مساله یه پدیده جذاب بحساب میاد .چون درست زمانی که بخشی از ذهن درگیر متن هست بخش دیگه مسایل روزمره رو دنبال میکنه مثل ناهار درست کردن یا خبر مرگ دوستی که به تازگی مطلع شدیم. درهرصورت این یه موضوعی طبیعی و فراگیر هستش ولی نکته مهم اینه که این مساله نباید روز آزمون GRE درست وقتی که داریم در بخش وربال یه متن بلند رو می خونیم رخ بده. تو کارای روز مره شاید بشه بین کارا فاصله انداخت اما روز آزمون موقع خوندن متن کامل تمرکز کنیم و اضطراب و از هم گسیختگی فکری رو از خودمون دور کنیم. برای این موضوع هم خوشبختانه راه کارهایی وجود دارد که با یادگیری و بکاربردنشون میشه مهارت درک مطلب رو تقویت کرد.یادمون باشه الان هدف ما حفظ کردن کل متن نیست بلکه دو تا موضوع از اهمیت زیادی برخورداره یکی اینکه باید درک درستی از هدف و ساختار پسج GRE پیدا کنیم، دیگه اینکه دنبال جزئیاتی تو متن بگردیم که ممکنه ازشون سوال بشه.
برای اینکه راحت تر به منظور خودمون برسیم به 3 نکته توجه داشته باشیم:

خودمون رو بجای نویسنده متن بگذاریم

معمولا متن های GRE از متن های اصلی و یا شبیه به نشریات علمی، تاریخی، ادبی گرفته شدن. این یعنی مبحثی که طرح شده ما قبلا باهاش آشنایی داریم و یا اینکه نویسنده فکر و ایده ای واقع گرایانه داره که میخواد به بهترین روش در اختیار خواننده غیر متخصص بگذاره. اینطوری ما میتونیم ذهن نویسنده رو بخونیم و یه تصویر روشن از محتوا و منظور پسج یا متن در ذهن خودمون بسازیم. پس حتما این سوالات رو از خودمون بپرسیم تا بهتر بتونیم با متن ارتباط برقرار کنیم و منظورش رو بفهمیم: (1) نویسنده میخواد چه چیزی رو به ما منتقل کنه؟ (2) اگه شما نویسنده بودید چگونه ایده ها رو مطرح میکردید؟



از احساسمون کمک بگیریم

اگر کسی از ماجرای جدایی من از همسرم سوال کنه قطعا در بیاد آوردن جزئیات و پاسخ به این سئوال مشکلی ندارم چرا؟ بدلیل اینکه انسان موضوعات مهم رو بهتر بخاطر میاره.وقتی موضوعی از اهمیت بالایی برای فرد برخوردار میشه مغز بیشتر از همیشه فعال شده و با ایجاد رشته های عصبی، فرد رو در حافظه کمک میکنه. پس تا میتونیم خودمون رو با محتوای متن GRE درگیر کنیم چون سیگنال های مغز ما فعالتر و تصور ذهنی روشنتری بوجود میاد.خیلی از ما از برخورد با متون تخصصی، علی الخصوص علمی بیزاریم و تا چشممان به کلماتی مانند: الکترولیز یا تکتانیک میوفته مایوس میشیم. اما اگه یه داستان تخیلی جذاب درباره هسته مذاب زمین در ذهن تجسم کنیم دیگه اون موضوعی که قبلا برامون کسل کننده بود جذاب جلوه میکنه و بهتر تو ذهن می مونه.

بدونیم چه چیزایی رو نخونیم

مهمترین مساله در جی ار ای ، مساله زمان بندی هستش.اکثرا از کم آوردن زمان گلایه دارن و میگن که اگه زمان داشتیم می تونستیم به همه سوالا جواب بدیم.این حرف درسته اما به هرحال باید متن رو تا جایی که ممکنه بصورت موثر و کارامد خوند.مواظب باشیم وقتی به تعدادی لغت سخت و سنگین برخوردیم جای اونا رو تو متن مشخص کنیم اما دیگه لازم نیست تمام جزئیات رو با ریزش بدونیم. سوال:آیا باید توصیف کاملی از بعضی عنوانهای فرعی که داخل متن اومده توجه داشته باشیم؟پاسخ منفیه-فقط باید اون قسمت رو با یه علامت مشخص کنیم. سوال: آیا باید متن طولانی که بی ربط به موضوع اصلیه مورد مطالعه قرار بگیره؟خیر ، در حقیقت وقت این کار رو نداریم پس درگیر این مسایل نمی شیم. اگه احتمالا پیرامون این موارد سوالی مطرح شد میتونیم به همان جاهایی که قبلا توی متن معلوم کردیم مراجعه کنیم. ولی در هر صورت باید یه تصویر کلی از متن رو بخونیم و در ذهن داشته باشیم.
در پایان نکته مهم و اصلی در موفقیت عبارتست از برقراری تعادل یعنی سعی کنیم بامتن عمیقا ارتباط برقرار کنیم اما در اون غرق نشیم. هر چه بیشتر بتونیم این استراتژی ها رو با متن های آزمون های قبلی تمرین کنیم و تو خودمون تقویت کنیم در نتیجه با گذشت زمان از اضطراب و استرس اولیه کم شده و احتمال موفقیت مون بیشتر میشه.
 

Similar threads

بالا