همه چیز درباره گوشی ایمنی و لوزم استفاده از آن

ali5280

عضو جدید

گوشی ایمنی، یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم و تجهیزات حفاظت فردی است که هر فردی که در کارگاه ها و کارخانه ها مشغول به کار است، باید از آن استفاده کند. امروزه، مشاغل صنعتی یکی از خطرناک ترین مشاغل به شمار می روند و علت هم سر و کار داشتن با دستگاه های عظیم و بزرگ، و کار کردن در شرایط خطرناک می باشد. در واقع، برای هر فردی که در کارگاه ها و کارخانه ها مشغول به کار است، لوازم و تجهیزات حفاظتی بسیار زیادی وجود دارد که برای سلامت این افراد و محافظت از آن ها مورد استفاده قرار می گیرند و نقش بسیار مهمی را دارند. گوشی ایمنی نیز یکی از این تجهیزات ایمنی می باشد که برای استفاده از آن، باید به خوبی با این گوشی ها آشنا باشید و ویژگی ها و خصوصیات آن ها را بدانید.

امروزه به منظور افزایش ایمنی اپراتور ها، به سلامت آن ها اهمیت بسیار زیادی داده می شود و در نتیجه، افرادی که در محیط های پر سر و صدا کار می کنند و یا در شرایط خاصی هستند، باید از گوشی ایمنی استفاده کنند. لازم به ذکر است که گوشی ایمنی، دارای انواع مختلفی می باشد و هر فردی باید متناسب با نوع نیاز و استفاده های خود، اقدام به خرید گوشی ایمنی کند. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره گوشی ایمنی بیان کرده ایم و شما را با انواع مختلفی از گوشی ایمنی آشنا کرده ایم.

اگر در محیط های شلوغ و پر سر و صدا کار می کنید و یا علاقه مند به داشتن اطلاعات در خصوص گوشی ایمنی هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید با تمامی موارد و نکاتی که در خصوص گوشی ایمنی وجود دارد آشنا شوید و همه چیز را درباره آن بدانید.

مختصری درباره گوشی ایمنی

گوشی ایمنی، وسیله ای است که از زمان های بسیار قدیم، برای محافظت از گوش ساخته شد. گوش یکی از مهم ترین اعضای بدن بوده که برای محافظت از آن باید اقدامات بسیار زیادی را انجام داد و همچنین، در محیط های مختلف، از ابزار ها و وسیله هایی برای محافظت از آن استفاده کرد. در واقع، قرار گرفتن در محیط هایی که میزان صدا و نویز در آن ها بسیار بالا است، می تواند خطرات بسیار زیادی را برای گوش به همراه آورد و در نتیجه، گوشی ایمنی، وسیله ای است که از آن برای محافظت از گوش در مقابل صدا استفاده می شود. امروزه برخی مشاغل وجود دارند که در آن ها، اپراتوری که مشغول به کار است و یا در شرایط خاصی کار می کند، مجبور به استفاده از گوشی ایمنی است تا بتواند از گوش های خود در مقابل صداهای بسیار زیاد محافظت کند.

چه افرادی باید از گوشی ایمنی استفاده کنند؟

گوشی ایمنی، یکی از مهم ترین ابزار ها برای مراقبت از گوش می باشد. استفاده از گوشی ایمنی در برخی از مشاغل بسیار مهم است. به عنوان مثال، مشاغلی که در کارگاه ها هستند و اپراتور در نزدیکی دستگاه های پر سر و صدا کار می کند، یا مشاغل عمرانی و کارگرانی که در مجاورت ماشین ها و وسیله هایی با صدای بسیار بلند هستند، و همچنین در نجاری ها، تراشکاری و ... نیاز به استفاده از گوشی ایمنی دارند. عدم استفاده از گوشی ایمنی در این مشاغل می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای اپراتور آن ها به وجود آورد و در نتیجه، اگر در این مشاغل مشغول به کارید، توصیه می کنیم حتما از گوشی ایمنی استفاده کنید.

انواع گوشی های ایمنی

گوشی ایمنی، دارای انواع مختلف و بسیار زیادی می باشد. هر کدام از گوشی های ایمنی، با توجه به شرایط کاری و همچنین نیاز های کاربران ساخته می شود. در نتیجه، آشنایی با این نوع گوشی ایمنی ها وظیفه هر فردی که در محیط های پر سر و صدا کار می کنند می باشد و باید بداند که چه گوشی ای مناسب استفاده در محیط های کاری او می باشد. لازم به ذکر است که گوش گیر ایمنی، باید به گونه ای باشد که از ورود فرکانس های خاص و صداهای بسیار بلند جلوگیری کند. اما این جلوگیری نباید به حدی باشد که اپراتور قادر به شنیدن هیچ گونه صدایی نباشد و در مواقع و شرایطی خاص مانند شرایط اضطراری دچار مشکل نشود. از جمله انواع گوشی ایمنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایر پلاگ (Ear plag)
  2. نیمه ایر پلاگ (Semi-inserted Ear Plag)
  3. رو کلاهی
  4. رو گوشی (Ear Muff)

نکاتی که قبل از خرید گوشی ایمنی باید به آن توجه کنید!

گوشی ایمنی، وسیله ای است که به طور مداوم باید به آن توجه کرد و همچنین از سالم بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کرد. توصیه می کنیم برای محافظت از گوش های خود به طور مدام گوشی های ایمنی خود را بررسی کنید تا از عدم فرسودگی آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید اشاره کنیم که میزان صدایی که می تواند به گوش آسیب برساند، صدایی بالاتر از 85 دسی بل می باشد. به همین سبب، توصیه می کنیم با آشنایی با میزان صدای موجود در محیط کاریتان، اقدام به خرید گوشی ایمنی با بهترین و مناسب ترین شرایط کنید. عموما بر روی گوشی ایمنی، مشخصات آن و میزان جلوگیری آن از صدا نوشته شده است. این مقدار با مشخصه ای به نام NNR نوشته شده است و می توانید متناسب با آن اقدام به خرید بهترین گزینه برای خود کنید.

همچنین باید اشاره کنیم که بر روی هر گوشی ایمنی، درسورالعمل های استفاده ار آن، به همراه نکاتی برای نگه داری و تمیز کردن این لوازم حفاظت فردی ذکر شده است. به همین سبب، توصیه می کنیم این دستورالعمل ها را به خوبی مطالعه کنید تا بتوانید از گوشی ایمنی خود به خوبی محافظت کرده و طول عمر آن را بیشتر کنید.
منبع: فارکو
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
عادله عاشق نظرتون درباره مهندسی صنایع چیه؟ مهندسی صنایع 89

Similar threads

بالا