هما یش روسای جوا مع سردفتری در بیرجند

NAZANIN.IR

عضو جدید
رييس کانون سردفتران و دفتر ياران کشور از اجراي امضاء الکترونيک از ابتداي سال 90 در دفاتر ثبت اسناد رسمي در خراسان‌جنوبي خبر داد.
به گزارش خبرنگار کانون سردفتران خراسان
محمدرضا دشتي اردکاني در همايش روساي کانون ها و جوامع سردفتران و دفترياران سراسر کشور در بيرجند افزود: قانون تخلفات راهنمايي و رانندگي و ثبت سند اتومبيل بايد در دفاتر سناد رسمي تنظيم و تعويض پلاک خودرو ها بايد در مراکز تعويض پلاک انجام شود.
وي با اشاره به قانون پيش فروش ساختمان که در 10 بهمن ماه جاري توسط رييس جمهور ابلاغ شد، افزود: با تصويب اين قانون بتوانيم خريد و فروش املاک در کشور را سامان‌دهي کنيم.
رييس کانون سردفتران و دفترياران کشور با اشاره به کاهش بوجه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: براي اينکه در سال 91 به ثبت آني اسناد برسيم اين بوجه بايد افزايش يابد تا در نتيجه زير ساخت هاي دفاتر اسناد رسمي کشور را افزايش دهيم.
دشتي اردکاني درخصوص امضاء ديجيتال که تفاهم نامه آن با سازمان بازرگاني و کانون سردفتران کشور افزود: يکي از کارهايي که بايد در دفاتر ثبت اسناد رسمي انجام گيرد، امضاء الکترونيک است که اجراي آن را در استان هاي خراسان رضوي، تهران، ‌البرز، سمنان و چند استان ديگر آغاز شده که بتوانيم با گواهي امضاء الکترونيک زير ساخت ها را در استان ها محيا کنيم.
وي با اشاره به افتتاح شوراي حل اختلاف در تهران تصريح کرد: اولين شوراي حل اختلاف ويژه دفاتر اسناد رسمي را در تهران افتتاح کرديم که از اين طريق بتوانيم مشکلات دفاتر را حل کنيم.
رييس کانون سردفتران و دفتر ياران کشور از افتتاح کميته ورزش براي دفاتر اسنادرسمي در دو سه ماه اخير در کشور خبر داد و افزود: همايش‌هاي پياده‌روي و برنامه‌هاي ورزشي را براي خانواده ها وکارکنان دفاتر اسناد رسمي در سراسر کشور محيا کند.
دشتي اردکاني از اجراي آموزش سردفتران و کارکنان دفاتر اسناد رسمي در سال آينده خبر داد و اظهار کرد: در خصوص آموزش سردفتران کارهاي خوبي انجام شده که بتوانيم در خصوص موضوعات ديگر از قبيل اسناد وکالت به سردفتران آموزش دهيم.
وي از تدوين آيين نامه پيش فروش ساختمان خبر داد و تصريح کرد: دفتر حقوقي کانون در اين زمينه کارهايي را انجام داده است که اميدواريم اين آيين نامه برکات خوبي را براي مردم سراسر کشور ارائه کند.
رييس کانون سردفتران و دفتر ياران کشور با اشاره به افتتاح وبگاه کانون سردفتران سراسر کشور گفت: اولين گامي که در خصوص الکترونيکي کردن انجام داديم، ثبت نام روساي کانون سردفتران در اين وب گاه بوده است که مسوولين کانون و کارکنان دفاتر اسناد رسمي را تشويق به ثبت نام در اين وب گاه مي کنيم.
دشتي اردکاني از اجراي بيمه کانون سر دفتران در سه استان کشور خبرداد و خاطر نشان کرد: اين بيمه به صورت خصوصي در سه استان سيستان و بلوچستان،‌يزد و قم انجام خواهد شد که اين سه استان به عنوان پايلوت در سال 90 انجام خواهد شد.
 
بالا