همایش ها و کنفرانس های معماری

raha

مدیر بازنشسته
حالا من عسکش از کجا گیر بیارم؟

توي صورت سوال ذكر كردم كه حتي المقدور با تصوير... اگر جوابتون درست باشه. بدون تصوير هم ميpذيرم... بعد تصاوير رو خودم در تكميل جواب اضافه ميكنم.
 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال41

مقايسه ي سبك شعله سان(مشعشع) با سبك شعله آسا در معماري گوتيك. هم به لحاظ نوع معماري و هم دوره تاريخي ؟ (با مثال و حتي المقدور تصوير)


سوال خیلی سختیه !:cry:

هر دو از ظرافتکاریهای فوق العاده ایی برخوردارن .

سبک مشعشع که اصالتا مربوط به دربار لوئی هفتم بوده ؛ ولی در قرن سیزدهم میلادی مشهوریت پیدا می کنه و به عنوان یک سبک مستقل درمیاد.

در کلیساهای این سبک؛ باريكي جزرها و نازكي نوارها و كشيدگي برجها و مناره ها و تیزی سر مناره ها که تکرار میشد و همین طور ستون ها ظریف و قاب بنديهاي كشيده و نازك ، و رديف پنجره هاي عمودي همه تاکید به ارتفاع ساختمان داشتند . علاوه براين سطح ديوارهاشون سراسر شيشه بندي منقوش پوشيده شده بود تا نور بيشتري به داخل برسه . نقش برجسته كاري با ردیف پیکرهای كوچیک برقوسهاي مکرر در درگاههاي ورودي و مشبك كاري روی سنگ و تزئينات سطحي در این سبک نسبت به قبل افزايش پیدا کرد . ( کلیسای سن شاپل ، از کلیساهای معروف این سبکه )

اما در معماری شعله آسا این جزرها و نوارها و كشيدگي برجها و مناره ها و تیزی سر مناره ها بیشتر و کشیده تر و نازکتر و همچنین ظریفتر و مرتفع تر از سبک مشعشع شد. بالكانه هاي سوراخ سوراخ ؛ قوس بنديهاي تارعنكبوتي با شيب کم و روي هم افتادن تمام عناصر و سوراخ سوراخ بودنشان باعث آشفتگي خطوط ساختمان مي شد و مناظره ی پيچيده و گيج كننده اي بوجود می آورد . استفاده از نقش و نگارهاي نوک تیز و پر پیچ و خم هم یکی دیگه از ویژگی ای مهم این سبک بود. ( که در سبک مشعشع به این شکل نبود ) در این سبک کلا مناره ها و نوارها و جرزها که بر ارتفاع و خطوط عمودی بنا تاکید می کردن ؛ بیشتر تکرار می شد و چون نوک تیزتر و ظریف تر هم بودن بیشتر یادآور شعله های آتیش بود . ( کلیسای سن ماکلو و میلان و جامع کلن در آلمان از کلیساهای معروف این سبکه )









پرسپکتیو کلیسای مبلان - سبک شعله آسا

« سایت های که عکس این کلیساها رو زدن ؛ ف ی ل تر شدن و من متاسفانه نتونستم عکسش رو براتون بذارم.»







اگه درسته خودتون سوال رو مطرح کنید.

اگر نه ؛ برای اصلاحش لطفا راهنمائیم کنید. ممنونم :gol::smile:
 
آخرین ویرایش:

raha

مدیر بازنشسته
سوال خیلی سختیه !:cry:

هر دو از ظرافتکاریهای فوق العاده ایی برخوردارن .

سبک مشعشع که اصالتا مربوط به دربار لوئی هفتم بوده ؛ ولی در قرن سیزدهم میلادی مشهوریت پیدا می کنه و به عنوان یک سبک مستقل درمیاد.

در کلیساهای این سبک؛ باريكي جزرها و نازكي نوارها و كشيدگي برجها و مناره ها و تیزی سر مناره ها که تکرار میشد و همین طور ستون ها ظریف و قاب بنديهاي كشيده و نازك ، و رديف پنجره هاي عمودي همه تاکید به ارتفاع ساختمان داشتند . علاوه براين سطح ديوارهاشون سراسر شيشه بندي منقوش پوشيده شده بود تا نور بيشتري به داخل برسه . نقش برجسته كاري با ردیف پیکرهای كوچیک برقوسهاي مکرر در درگاههاي ورودي و مشبك كاري روی سنگ و تزئينات سطحي در این سبک نسبت به قبل افزايش پیدا کرد . ( کلیسای سن شاپل ، از کلیساهای معروف این سبکه )

اما در معماری شعله آسا این جزرها و نوارها و كشيدگي برجها و مناره ها و تیزی سر مناره ها بیشتر و کشیده تر و نازکتر و همچنین ظریفتر و مرتفع تر از سبک مشعشع شد. بالكانه هاي سوراخ سوراخ ؛ قوس بنديهاي تارعنكبوتي با شيب کم و روي هم افتادن تمام عناصر و سوراخ سوراخ بودنشان باعث آشفتگي خطوط ساختمان مي شد و مناظره ی پيچيده و گيج كننده اي بوجود می آورد . استفاده از نقش و نگارهاي نوک تیز و پر پیچ و خم هم یکی دیگه از ویژگی ای مهم این سبک بود. ( که در سبک مشعشع به این شکل نبود ) در این سبک کلا مناره ها و نوارها و جرزها که بر ارتفاع و خطوط عمودی بنا تاکید می کردن ؛ بیشتر تکرار می شد و چون نوک تیزتر و ظریف تر هم بودن بیشتر یادآور شعله های آتیش بود . ( کلیسای سن ماکلو و میلان و جامع کلن در آلمان از کلیساهای معروف این سبکه )






کلیسای سن شاپل در پاریس - سبک مشعشع یا شعله سان

« البته اینجا چیزی از مناره های که نوک تیز و مرتفعی داشتن نمونده »







اینم پرسپکتیو کلیسای مبلان - سبک شعله آسا

« سایت های که عکسش رو زدن ؛ ف ی ل تر شدن و من متاسفانه نتونستم عکسش رو براتون بذارم.»





اگه درسته خودتون سوال رو مطرح کنید.

اگر نه ؛ برای اصلاحش لطفا راهنمائیم کنید. ممنونم :gol::smile:


توضيحاتي كه دادين كاملا درسته. ممنون


فقط در رابطه با مثال ها .كليساي بووه هم يكي ديگه از كليساهاي معروف سبك مشعشع هست.

در رابطه با كليساي ميلان هم. چيزي كه من درباره اش خوندم جزو كليساهاي غير فرانسوي دسته بندي شده بود .اما باتوجه به نمايي كه داره و ويژگي هاي كليساهاي سبك شعله اسا فكر ميكنم درست باشه كه جزو اين سبك دسته بندي بشه..

و در مورد تصويري كه گذاشتين. اين تصوير مربوط به كليسا ي سنت شاپل نيست. از روي نماش حدس ميزنم كليسايي مربوط به گوتيك آغازين باشه !!!!!!!!!!!!!:surprise
d:

كليساي سنت شاپل...



اين بنا در شهر پاريس قرار دارد و درابتدا قرار بود كه به كاخ شاهي متصل شود و محل دفن يكسري از مسيحي‌هاي كشته د جنگهاي صليبي باشدچون اصلاً سبك مشعشع مرتبط با دربار لوئي هفتم بود.
در ساختمان سنت شاپل تحليل رفتن ديوار كوچك شدن بدنه ستونها تا نقطه اي تداوم يافته است كه بيش از سه چهارم كل بنا را شيشه منقوش تشكيل مي‌دهد عناصر نگهدارنده را آنچنان كم حجم و كوچك كرده‌اند كه به نظر مي‌رسد به عنوان جرز مياني پنجره‌هاي بزرگ به ابعاد 5/14 تا 5/4 متر از يكديگر جدا كرده است. اين پنجره‌ها در آن زمان بزرگترين پنجره‌هاي طراحي شده بودند هنوز از شيشه‌هاي منقوش به رنگ گلسرخ و بنفش باقيمانده است در كليساي مزبور تاكيد برنازكي و ظرافت هرچه بيشتر عناصر معماري و نمايش خطي بطور كلي با رنگ آميزي دلپسند و كنده كاري ظريف جزئيات است.


كليساي بووه...



.............

كليساي ميلان ايتاليا!!!



نماي باشكوه اين كليسا مظهري از درآميختگي آشفته عناصر گوتيك پسين با عناصر كلاسيك است و درمقام نماد روال سبك گوتيك برپامانده است. .



كليساي سن ماكلو...


در روان پايتخت نورماندي نمايي بسيار متفاوت با نماهاي كليساهاي سده سيزدهم دارد كليساي سن مالكو با درازايي نزديك به 54 متر و از تفاعي نزديك به 5/22 متر در مقايسه با كليساهاي بزرگ تقريباً كوچك است پنج سر در كه دوتايشان مسدود هستند با يك قوس به سمت بيرون انحنا پيدا مي‌كند و بربالاي هر كدامشان يك سرپناه سه گوش سوراخ سوراخ ساخته شده است كه درونش با نقش و نگارهاي پر پيچ و خم و سيگمونه شعله آسا پرشده است بالكانه هاي سوراخ سوراخ قوس بنديهاي تارعنكبوتي با شيب آرامي به واحد يا بلوك مركزي مي رسند و از پشت سرپناهاي سه گوش پشت نما ادامه مي يابند روي هم افتادن تمام عناصر و سوراخ سوراخ بودنشان باعث آشفتگي خطوط سشاختماني مي شود و مناظره پيچيده گيج كننده اي پديد مي آورد بااين حال ديكر چندان راهي تا رنسانس نمانده است و سرزمين فرانسه به فاصله يك يا دونسل پس از ساخته شدن كليساي سن ماكلو سبك كلاسيك جديدي را از ايتاليا اقتباس خواهد كرد.
 

Fo.Roo.GH

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان تازه وارد
همگی خوش امدید
منم ترم اخر کارشناسی ام
 

sadaf_b

عضو جدید
سلام من شهریور 87 فارغ التحصیل شدم و دارم سعی میکنم ارشد قبول شم !!!!!!!
 

S@h@r

عضو جدید
سلام بچه ها
من تازه اینجا عضو شدم.;)
منم بهمن ۸۷ فارغ التحصیل شدم و تازه می خوام از تابستون شروع كنم واسه ارشد. :)دلم یه منبع خوب می خواد ، كسی سراغ داره؟


در این دنیا سه هنر هست که هر جای این دنیا که باشی مطمئنا" با یکی از آنها برخورد خواهی کرد: نقاشی که میبینی اش، مجسمه سازی که لمس اش میکنی و معماری که در آن زندگی میکنی ...
 
آخرین ویرایش:

memolarch

عضو جدید
مبحث نوزدهم مقررات ملي ساختمان ضوابط طرح، محاسبه و اجراي عايق‌كاري حرارتي پوسته ساختمان ‌را تعيين مي‌كند و شامل دو روش تجويزي و كاركردي است.
روش تجويزي از سادگي بيشتري نسبت به روش كاركردي برخوردار بوده اما مطابق ضوابط مبحث 19 تنها در مورد ساختمان‌هاي محدودي قابل اعمال است.
اما روش كاركردي كه نيازمند محاسبات پيچيده‌تري روي تمام اجزاي پوسته ساختمان بوده، در تمام ساختمان‌ها قابل اعمال است. در اين روش، به طور خلا‌صه، ضريب انتقال حرارت طرح ساختمان محاسبه و با ضريب انتقال حرارت مرجع مربوط به طراحي مورد نظر مقايسه مي‌شود.
به منظور انجام محاسبات عايق‌كاري حرارتي ساختمان مطابق ضوابط مبحث 19، آشنايي با مفاهيم و تعاريفي در رابطه با انتقال حرارت از ساختمان لا‌زم است كه از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: تعريف فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده تعريف پوسته خارجي و فيزيكي تعيين ضريب هدايت حرارت يك ماده تعيين مقاومت حرارتي جدار يك يا چند لا‌يه تعيين ضريب انتقال حرارت سطحي يك جدار تعيين ضريب كاهش فضاهاي كنترل‌نشده تعيين ضريب انتقال حرارت طرح
محاسبات عايق‌كاري حرارتي ساختمان به روش كاركردي شامل 8 مرحله است: تعيين گروه‌ساختمان، استخراج ضرايب انتقال حرارت مرجع با توجه به گروه و عوامل ويژه فرعي، تعيين فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده ساختمان و محاسبه‌ سطوح خالص عناصر پوسته ساختمان چهار مرحله نخست اين محاسبات است.
در مراحل بعدي، محاسبه‌ ضرايب انتقال حرارت عناصر ساختمان، تعيين ضرايب كاهش فضاهاي كنترل‌نشده، محاسبه ضريب انتقال حرارت ساختمان و مقايسه با ضريب انتقال حرارت مرجع صورت خواهد گرفت.
انتخاب روش‌هاي بهينه‌سازي پوسته ساختمان به منظور دستيابي به ضوابط مبحث نوزدهم و محاسبه‌ ضريب انتقال حرارت ساختمان پس از بهينه‌سازي، آخرين مرحله اين فرآيند است
در مورد تعيين گروه‌ساختمان توجه به اين نكته ضروري است كه اولين گام در انجام محاسبات مبحث 19 (در هر دو روش كاركردي و تجويزي) گروه‌بندي ساختمان موردنظر است. در مبحث نوزدهم مقررات ملي، ساختمان‌ها از لحاظ ميزان صرفه‌جويي لا‌زم در مصرف انرژي به چهار گروه زير تقسيم مي‌شوند:
گروه 1: ساختمان‌هاي با صرفه‌جويي در مصرف انرژي زياد
گروه 2: ساختمان‌هاي با صرفه‌جويي در مصرف انرژي متوسط
گروه 3: ساختمان‌هاي با صرفه‌جويي در مصرف انرژي كم
گروه 4: ساختمان‌هاي بدون صرفه‌جويي در مصرف انرژي
از ديگر نكات، تعيين فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده ساختمان است.
در ابتداي انجام محاسبات در مورد حرارت ساختمان مورد طراحي، لا‌زم است فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده آن، مشخص شود.
فضاهاي كنترل‌شده، بخش‌هايي از فضاي داخل ساختمان هستند كه به علت داشتن عملكرد خاصي، به‌طور مداوم و تا دمايي برابر يا بالا‌تر (يا پايين‌تر) از دماي زيستگاه، گرم (يا خنك) مي‌شوند. فضاهاي كنترل‌نشده بخش‌هايي از فضاي ساختمان هستند كه تعريف فضاي كنترل شده در موردشان صادق نيست (مانند راه‌پله‌ها و سرويس‌هايي كه مورد گرمايش و سرمايش قرار نمي‌گيرند.)
 

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
مبحث نوزدهم مقررات ملي ساختمان ضوابط طرح، محاسبه و اجراي عايق‌كاري حرارتي پوسته ساختمان ‌را تعيين مي‌كند و شامل دو روش تجويزي و كاركردي است.
روش تجويزي از سادگي بيشتري نسبت به روش كاركردي برخوردار بوده اما مطابق ضوابط مبحث 19 تنها در مورد ساختمان‌هاي محدودي قابل اعمال است.
اما روش كاركردي كه نيازمند محاسبات پيچيده‌تري روي تمام اجزاي پوسته ساختمان بوده، در تمام ساختمان‌ها قابل اعمال است. در اين روش، به طور خلا‌صه، ضريب انتقال حرارت طرح ساختمان محاسبه و با ضريب انتقال حرارت مرجع مربوط به طراحي مورد نظر مقايسه مي‌شود.
به منظور انجام محاسبات عايق‌كاري حرارتي ساختمان مطابق ضوابط مبحث 19، آشنايي با مفاهيم و تعاريفي در رابطه با انتقال حرارت از ساختمان لا‌زم است كه از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: تعريف فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده تعريف پوسته خارجي و فيزيكي تعيين ضريب هدايت حرارت يك ماده تعيين مقاومت حرارتي جدار يك يا چند لا‌يه تعيين ضريب انتقال حرارت سطحي يك جدار تعيين ضريب كاهش فضاهاي كنترل‌نشده تعيين ضريب انتقال حرارت طرح
محاسبات عايق‌كاري حرارتي ساختمان به روش كاركردي شامل 8 مرحله است: تعيين گروه‌ساختمان، استخراج ضرايب انتقال حرارت مرجع با توجه به گروه و عوامل ويژه فرعي، تعيين فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده ساختمان و محاسبه‌ سطوح خالص عناصر پوسته ساختمان چهار مرحله نخست اين محاسبات است.
در مراحل بعدي، محاسبه‌ ضرايب انتقال حرارت عناصر ساختمان، تعيين ضرايب كاهش فضاهاي كنترل‌نشده، محاسبه ضريب انتقال حرارت ساختمان و مقايسه با ضريب انتقال حرارت مرجع صورت خواهد گرفت.
انتخاب روش‌هاي بهينه‌سازي پوسته ساختمان به منظور دستيابي به ضوابط مبحث نوزدهم و محاسبه‌ ضريب انتقال حرارت ساختمان پس از بهينه‌سازي، آخرين مرحله اين فرآيند است
در مورد تعيين گروه‌ساختمان توجه به اين نكته ضروري است كه اولين گام در انجام محاسبات مبحث 19 (در هر دو روش كاركردي و تجويزي) گروه‌بندي ساختمان موردنظر است. در مبحث نوزدهم مقررات ملي، ساختمان‌ها از لحاظ ميزان صرفه‌جويي لا‌زم در مصرف انرژي به چهار گروه زير تقسيم مي‌شوند:
گروه 1: ساختمان‌هاي با صرفه‌جويي در مصرف انرژي زياد
گروه 2: ساختمان‌هاي با صرفه‌جويي در مصرف انرژي متوسط
گروه 3: ساختمان‌هاي با صرفه‌جويي در مصرف انرژي كم
گروه 4: ساختمان‌هاي بدون صرفه‌جويي در مصرف انرژي
از ديگر نكات، تعيين فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده ساختمان است.
در ابتداي انجام محاسبات در مورد حرارت ساختمان مورد طراحي، لا‌زم است فضاهاي كنترل‌شده و كنترل‌نشده آن، مشخص شود.
فضاهاي كنترل‌شده، بخش‌هايي از فضاي داخل ساختمان هستند كه به علت داشتن عملكرد خاصي، به‌طور مداوم و تا دمايي برابر يا بالا‌تر (يا پايين‌تر) از دماي زيستگاه، گرم (يا خنك) مي‌شوند. فضاهاي كنترل‌نشده بخش‌هايي از فضاي ساختمان هستند كه تعريف فضاي كنترل شده در موردشان صادق نيست (مانند راه‌پله‌ها و سرويس‌هايي كه مورد گرمايش و سرمايش قرار نمي‌گيرند.)

دوست عزیزم ، ممنونم .

من روش های عایق کاری پوسته خارجی و یا چگونگی محاسبات و در نظر گرفتن آیتم های مورد نیاز برای این محاسبات ؛ مدنظرم نبود دوست گل و عزیزم .

زحمت کشیدن این مطالب رو اینجا گذاشتین . دستتون هم درد نکنه . اطلاعات خوبی در متنتون هست و همه امون ازش استفاده می کنیم . ممنونم :gol:

اما من تعریف پوسته خارجی ساختمان مدنظرم بود . همون آیتمی که برای محاسبات عايق‌كاري حرارتي ساختمان مطابق ضوابط مبحث 19 ؛ همون طوری خود شما در مطالبتون ذکر کردید ، باید بهش توجه کرد.

پوسته خارجی ساختمان شامل چه چیزهایی میشه ؟ همین پوسته خارجی که در مبحث 19 ازش صحبت شده ، منظور چیه ؟

یه تعریف 2-3 خطی اکتفا می کنه .
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی المان

طراحی المان

مسابقه طراحي المان شهري ميدان وليعصر (عج) آباده
شهرداري آباده جهت طراحي المان شهري ميدان ولي عصر (عج)، از کليه صاحب نظران در اين خصوص با شرايط ذيل دعوت به همکاري مي نمايد :


1. خواسته هاي طراحي :
- نظر به اينکه نام ميدان ولي عصر (عج) مي باشد، ارتباط فرم و محتواي المان طراحي شده از اهميت خاصي برخوردار است و با توجه به قدمت و مرکزيت ميدان، طرح پيشنهادي نمادي شاخص از شهر خواهد بود.

- طرح پيشنهادي اجرايي ، اقتصادي و توجيه پذير باشد.

- حداکثر ارتفاع المان مورد نظر در طراحي هشت متر لحاظ گردد.

2. آثار ارسالي مي بايست حداکثر تا تاريخ 31/04/88 به دبيرخانه مسابقه طراحي المان شهري مستقر در شهرداري آباده (امور اداري) ارسال و يا حضوراً در قبال اخذ رسيد تحويل گردد. (ارسال آثار به صورت CD يا DVD الزاميست . در صورت نظر طراح حداکثر در قطع 70×50 سانتيمتر ارائه گردد. ) ضمناً ارسال آثار در قالب ايميل تنها مختص به شرکت کنندگان خارج از کشور خواهد بود.

3. آثار وصولي توسط کارشناسان بررسي و انتخاب گرديده و طي مراسمي در تاريخ 15/05/88 به مناسبت ميلاد مسعود امام زمان (عج) از برگزيدگان مسابقه تقدير به عمل خواهد آمد.

4. کليه حقوق و مسئوليت هاي ناشي از ارائه طرح مزبور بر عهده ارائه دهنده طرح مي باشد.

5. آثار دريافتي عودت داده نخواهد شد.

ارائه نقشه ها و تصاوير لازم به شرح ذيل :

1. تحليل سايت و زواياي ديد به ميدان

2. پلان شب و روز ( با مقياس و اندازه گذاري)

3. نما و برش از زواياي مناسب و گويا ( با مقياس و اندازه گذاري)

4. رنگ و جنس مصالح و نور پردازي.

5. تصاوير سه بعدي از طرح ( کامپيوتري، دستي و ... ) از زواياي مناسب و گويا همراه با اشل هاي انساني براي شرکت در مسابقه الزامي است.

6. تشريح ايده هاي طراح حداکثر در يک صفحه A4 .

7. ارائه موارد بيشتر با نظر طراح.

هيئت داوران مسابقه :

اساتيد برجسته معماري استان و دانشگاه.

اعطاي جوايز به شرح زير :

نفر اول : چهارده سکه تمام بهار آزادي.
نفر دوم : هفت سکه تمام بهار آزادي.
نفر سوم : چهار سکه تمام بهار آزادي.
اهداي لوح تقدير براي 10 اثر برگزيده و ارائه در نمايشگاه و سايت شهرداري.
شرکت کنندگان محترم :

خواهشمند است اطلاعات ذيل را به نشاني shahrdariabadeh@yahoo.com ارسال نماييد.

1- نام طراح يا طراحان

2- حقيقي حقوقي

3- نشاني كامل پستي

4- تلفن تماس ( ثابت،‌همراه،‌فكس )

تصاوير ميدان ولي عصر ( عج )

منبع:: آرونا
 

nimalotyoty

عضو جدید
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام
منم می خوام فارغ التحصیل بشم
آقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 

mona.h

عضو جدید
سوال 42

منظور از پوسته خارجی ساختمان (طبق تعریف مقررات ملی ساختمان ) چیست ؟ بصورت دقیق و کامل شرح دهید .


پوسته خارجی(Building envelope):
کلیه سطوح پیرامونی ساختمان، اعم از دیوارها، سقف‌ها، کف‌ها، بازشوها، سطوح نورگذر و نظایر آنها که از یک طرف با فضای خارج و یا فضای کنترل نشده، و از طرف دیگر با فضای کنترل شده داخل ساختمان در ارتباط هستند.
پوسته خارجی ساختمان شامل عناصری که در وجه خارجی خود مجاور خاک و زمین هستند نیز می‌باشد.
 
آخرین ویرایش:

Nazanin F

عضو جدید
کاربر ممتاز
پوسته خارجی(Building envelope):
کلیه سطوح پیرامونی ساختمان، اعم از دیوارها، سقف‌ها، کف‌ها، بازشوها، سطوح نورگذر و نظایر آنها که از یک طرف با فضای خارج و یا فضای کنترل نشده، و از طرف دیگر با فضای کنترل شده داخل ساختمان در ارتباط هستند.
پوسته خارجی ساختمان شامل عناصری که در وجه خارجی خود مجاور خاک و زمین هستند نیز می‌باشد.

کاملا درسته .

آفرین و ممنون . :gol:

لطفا سوال بعدی رو بفرمائید.
 

sara.sss27

عضو جدید
سلام به همه خوبان. من فارغ التحصیل 85 هستم و امسال می رم دوباره دانشگاه. یعنی فوق تکنولوژی
 

eng.f.b

عضو جدید
سلام، ميشه منابع رو برام بفرستي اخه من هم مي خوام تكنولوژي بخونم،ممنون ميشم.
 

shahrsaz 84

عضو جدید
سلام.من دانشجوی شهرسازیم و امسال ارشد طراحی شهری دادم.میخواستم بدونم شما اطلاع داری با توجه به این که امسال قطع عوض شده برای اسکیس باید چکار کنیم؟در ضمن من برای اسکیس پیش مهندس شقاقی میرفتم،شما از نتایج کلاسهای ایشون اطلاعی دارید؟
 

rozhann

مدیر بازنشسته
واژه شناسی : اسپانیانیی : esquicio، ایتالیایی : schizzo، فرانسوی : esquisse، انگلیسی : sketch. ریشه آن از زبان لاتین schedius به معنای در لحظه انجام دادن است. معنای این واژه به یونانی : انجام کاری با شتاب. مفاهیم عام اسکیس در زبان فرانسوی (esquisse):
1. مجموعه ای از یادداشت های زمان بندی شده جهت شروع یک کار
2. مطالعه ای که مختصر اطلاعاتی در مورد موضوع یا روشی ارائه دهد
3. شروع یک اقدام.
کلمات مترادف : کوتاه شده، چاشنی، خلاصه، پیش نویس، شروع، طرح مدادی، طرح، مطالعه، ماکت، شِما، اسکلت، ساختار، پا گرفته، اولیه. معانی دیگر : اولین طرح یک اثر، اولین خط یک نقاشی؛ یک ترسیم. معنای اسکیس در نقاشی : اسکیس خطی است که با سرعت رسم شده و مرحله اولیه تکمیل شکل است. تکنیک هایی که معمولاً برای اسکیس استفاده می شوند عبارتند از : آب مرکب، آبرنگ، مداد، زغال و بسیاری روش های دیگر. معنای اسکیس در معماری : اسکیس اولین ارائه یک پروژه معماری است.
 

mona.h

عضو جدید
خیلی ممنون از جوابتون.
مطلبتون خیلی کامل و مفیده و معنای "اسکیس" رو از لحاظ لغوی و اصطلاحی بیان می کنه .
ولی انگار من منظورم رو بد بیان کردم.منظور من این بود که این واژه از کجا وارد معماری شد ؟یک مکان خاص مد نظرمه که این لغت رو برای اولین بار در معماری استفاده کرد و باعث شد ما اون رو با معنای اصطلاحی امروزیش استفاده کنیم.
جواب سوال من اسم اون مکان و مفهوم کاربرد اسکیس در اون مکانه.
 

parva.farhang

عضو جدید
خیلی ممنون از جوابتون.
مطلبتون خیلی کامل و مفیده و معنای "اسکیس" رو از لحاظ لغوی و اصطلاحی بیان می کنه .
ولی انگار من منظورم رو بد بیان کردم.منظور من این بود که این واژه از کجا وارد معماری شد ؟یک مکان خاص مد نظرمه که این لغت رو برای اولین بار در معماری استفاده کرد و باعث شد ما اون رو با معنای اصطلاحی امروزیش استفاده کنیم.
جواب سوال من اسم اون مکان و مفهوم کاربرد اسکیس در اون مکانه.
واژه ی اسکیس در لغت (Sketch) از ریشه ای یونانی (Schedios) گرفته شده
 

Similar threads

بالا