همایش ها و کنفرانس های معماری

DDDIQ

مدیر ارشد
salam
pishnahad mikonam y seri mosabeghate skis bzarim.ham vase amadegie arshad khoobe ham vase pooyatar shodane javve talaremoon.va vase mozooat ham pishnahadam shabih sazie azmoone arshade ta mosabeghat.bharhal alan oon mohemtare!!mozooate dakheli ham yadetoon nare:)
albatte motevajjeye moshkelatesh hastam.chon mosabeghe majazie o rahe taghallob baz:d
dg halle in masael ba modirane gol
:gol:

سلام خانم مهندس سپاسگزارم از همراهی و فعالیتتون
در رابطه با برگزاری مسابقات طراحی معماری که اشاره داشتین به طور کلی باید مسائل مختلفی رو در نظر بگیریم که یکی از آنها در نظر گرفتن حداقل میزانی از استقبال اعضا هست که شاید اگر بخواهیم تکنیک های ارائه و پرزانته رو هم محدود به اسکیس کنیم که در این صورت ممکن است استقبال کمتر باشد ؛

انشالله بعد از هماهنگی با دیگر دوستان در تیم مدیریت تالار معماری و صحبت در این رابطه , برای نوروز سعی میکنیم مسابقه طراحی جامع تری برگزار کنیم ولی برای دوستان فعال در بخش تمرین گروهی اسکیس اگر که امکانش باشه شاید با گزینش موضوعات مختلف به صورت هفتگی به روند تمرین جهت و روند منسجم تری رو بدیم ولی انشالله ابتدا با دیگر دوستان مشورت خواهم کرد که این روند رو به چه صورتی میتونیم در تالار ایجاد کنیم

شاد و تندرست باشید
:gol:


سپاسگزارم از یادآوریتون ؛ لینک اصلاح شد :gol:
* البته جا داره یک بار دیگر از زحمات دوستانم در فهرست بندی بخش های مختلف تالار به خصوص خانم مهندس مریم بانو که زحمت فهرست بندی و نظم این قسمت ها رو به عهده داشتند تشکر و قدردانی کنم
 

persian_sphinx

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرحله9- سوال 10:
تقسیم نما ب 3 قسمت از ویژگیهای کدام دوره است؟ یک مثال ازین نوع برخورد + طراحش
:gol:
سلام
دوره رنسانس - کاخ روچلایی , فلورانس- لئون باتیستا آلبرتی
؟
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
مرحله9- سوال 10:
تقسیم نما ب 3 قسمت از ویژگیهای کدام دوره است؟ یک مثال ازین نوع برخورد + طراحش
:gol:

تو رنسانس سه بخشی افقی داریم مثل قصر روچلای اثر البرتی
در باروک سه بخشی عمودی ... نمونه: کاخ کارینیانو اثر گوارینی ک نمای مواج سه بخشی عمودی داره
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
تو رنسانس سه بخشی افقی داریم مثل قصر روچلای اثر البرتی
در باروک سه بخشی عمودی ... نمونه: کاخ کارینیانو اثر گوارینی ک نمای مواج سه بخشی عمودی داره


ممنونم از پاسخ کاملت
درسته
منبع: تاریخ معماری غرب.از عهد باستان تا شیکاگو
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایش فیلم Koolhaas Houselife

چهارشنبه 6 اسفند 1393، موزه هنرهای معاصر تهران



 

Nil Nil

عضو جدید
چه جور میشه یه تاپیک جدید نوشت؟میخواستم این پست رو هم اضافه کنم

یه کارگاه عملی یک هفته ای با استاد فرشاد مهدی زاده ساختار های زمانمند
اموزش طراحی از طریق بازی با هندسه برای اولین بار در ایران
زمان برگزاری 7-14 اسفند ماه
سایت ثبت نام: www.naghshe-memar.ir


8sne0o8vee0262m8hwpq.jpg
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
مدیریت ارشد محترم تالار مهندسی معماری:
با سلام-سه مورد :بررسی تئوریک(دانشگاه تبریز)-بهسازی لرزه ای(خواجه نصیر+شذیف)-تاثیر درصد بازشو: دیوارهای برشی فوق العاده جذاب و کاری پژوهشی بودند-که ضرور دیدم شخصا از جنابعالی برای گرد اوری چنین کارهای جالبی تشکر نمایم. امید که شاهد ادامه این روند پژوهشی در معماری وشهرسازی نیز باشیم و امثال بنده با مطالعه انها بیشتر بیاموزند.در پناه حق.
43366854539719973289.jpg
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مدیریت ارشد محترم تالار مهندسی معماری:
با سلام-سه مورد :بررسی تئوریک(دانشگاه تبریز)-بهسازی لرزه ای(خواجه نصیر+شذیف)-تاثیر درصد بازشو: دیوارهای برشی فوق العاده جذاب و کاری پژوهشی بودند-که ضرور دیدم شخصا از جنابعالی برای گرد اوری چنین کارهای جالبی تشکر نمایم. امید که شاهد ادامه این روند پژوهشی در معماری وشهرسازی نیز باشیم و امثال بنده با مطالعه انها بیشتر بیاموزند.در پناه حق.
مشاهده پیوست 233152

سلام دوست گرامی جناب مهندس ترکاشون عزیز
از حسن نظر و توجه شما صمیمانه تشکر میکنم جناب مهندس
بله در کل رشته های نزدیک عمران و معماری و شهرسازی همگی از یک خانواده هستند و وجود تعامل و گفتگو پیرامون مباحث رشته ها میتواند کمک زیادی به شناخت بهتر نسبت به رشته های مرتبط کند که طبیعتا در کار حرفه ای نیز همیشه این همکاری باید وجود داشته باشد , به همین جهت در بخش
مباحث فنی ساختمان و زیرتالار سازه و سیستم های ساختمانی به منظور تعامل و حضور و استفاده از دوستان مهندس عمران این بخش لینک شده که انشالله با حضور بیشتر دوستان متخصصی مثل شما بهتر و بیشتر بتوانیم استفاده کنیم
بنده هم به عنوان یکی از اعضا در کنار شما و دیگر دوستان به مرور سعی خواهم کرد تا مطالب بیشتری رو برای استفاده دیگران در تالار ارسال کنم

از همراهی شما سپاسگزارم
شادکام و تندرست باشید :gol:
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
:que:مرحله9-سوال 11:
عناصر معابد بودایی ،هندی، را نام ببرید .


معابد یونانی
معبد یونانی از لحاظ نقشه ، شباهت نزدیکی به تالار بارگاه میسنی دارد و حتی در پیشرفته ترین شکل این معبد ، سادگی بنیادی ساختمان تالار مزبور به چشم می خورد : یک اتاق تک یا دو اتاق تو در تو بدون پنجره ، با یک در ( دو در برای مقصوره ی تو در تو ) و یک رواق با دو ستون بین دیوارهای پیش آمده ( ستون های بین دو جرز ) ، یا ستون بندی خلفی ( ستون بندی بی دیوار ) ، یا ستون بندی خلفی و قدامی ، یا هر یک از این نقشه ها که به وسیله ی یک ردیف یا دو ردیف ستون بندی محاط شده باشند . معابد پیشین ( متعلق به دوره ی کهن ) غالبا ً دراز و باریک بودند که نسبت میان دیوارهای خلفی و قدامی با دیوارهای پهلویی تقریبا ً یک به سه بود . نقشه های متعلق به دوره ی کلاسیک پسین و دوره ی هلنی به نسبت یک به دو نزدیک شدند ولی هیچ گاه دقیقا ً یک به دو نبودند . دیوارهای پهلویی معابد دوره ی کلاسیک غالبا ً کمی بیش از دو برابر دیوارهای خلفی و قدامی بودند همین نسبت در معابد هلنی کمی کوتاه تر می شد



هندی:
هر حیطه و مکان مقدسی را که با عبادت در ارتباط باشد چایتیا می‌خوانند که معمولاً در این مکان استوپا نیز و جود دارد و در حقیقت استوپا نوعی از چایتیا می‌باشد.تالار چایتیا نعلی شکل است که در فاصله نه چندان زیادی از دیواره آن ستونهایی قرار دارد. ردیف ستونها با دیوار تالار موازی است. در گودی انتهای تالار استوپایی واقع شده است. طاق تالار بر فراز استوپا منحنی است و با شکل منحنی بدنه استوپا هماهنگ است. حیرت انگیز ترین وجه تالار چایتیا حفر شدن آن در دل سنگهای سخت و دیواره کوهها است
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مسابقه «زی بازیافت ۳»[/h]

انجمن علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز برگزار می کند:موضوع مسابقه زی بازیافت۳ :سایه‌سار زی‌بازیافتی: ایجاد سایبانی که شرایط قرار گرفتن حداقل یک انسان در زیر سایه را فراهم کند و در صورت گسترش، امکان تردد یا انجام فعالیت انسان‌ها را ممکن نماید.قوانین مسابقه زی بازیافت۳ :
۱٫ ابعادسایه‌سارمحدود به اندازه‌های زیرمی‌باشد:
– ابعاد سقف حداقل ۱ مترمربع و حداکثر قابل احداث در فضای موجود غرفه‌ها باشد.
– غرفه‌ها به ابعاد ۳*۳ می‌باشد.
– الزامی ندارد که تمام بخشهای سایبان یک ارتفاع داشته باشد.
۲٫ تعداد افرادی که در آنروز در اجرای پروژه فعالیت می‌نمایند مطابق با ثبت‌نام کنندگان باشند.
۳٫ سهولت اجرا و قابلیت اجرا توسط همه افراد ( عدم لزوم نیروی متخصص) معیار ارزیابی در این مسابقه می‌باشد.
۴٫ در کار از اتصالات خشک استفاده گردد و عدم ایجاد آلودگی زیست-محیطی در اجرای کار معیار ارزیابی مسابقه می‌باشد.
۵٫ قابل تکراربودن در این مسابقه از نکاتی است که در بطن موضوع نهفته می‌باشد و لذا مهم تلقی می‌گردد.
۶٫ سایبان معمارانه بوده و هر چقدر به عوامل متفاوت مانند مقاومت در برابر عوامل جوی فکر شده باشد، امتیاز بیشتری به گروه داده می‌شود.
۷٫ سایه‌سار لازم است که خودایستا بوده و بر خویش برپا گردد.
۸٫ مصالح باید بازیافتی بوده و مصالح نو و خریداری شده نباشد.
۹٫ حداقل ۷۵ درصد حجمی از مصالح بازیافتی استفاده شود، درصورتیکه این میزان بین ۷۵ تا ۵۰ درصد باشد، در بخش “رعایت مصالح بازیافتی درکار “نمره‌ای تعلق نمی‌گیرد. در صورتیکه این میزان از ۵۰ درصد کمتر باشد، کار از دور مسابقه خارج می‌شود.
۱۰٫ زمان ساخت طرح ۱۰ ساعت (۸ الی ۱۸) در نظر گرفته شده است و در صورتیکه این طرح در زمان مقرر ساخته نشود، داوری آن انجام نمی‌گیرد، بنابراین گروهها لازم است.
پیش‌بینی‌های لازم برای انجام کار در زمان مقرر را انجام داده باشند.
۱۱٫ محیط غرفه‌ها و اطراف آن باید در پایان مسابقه کاملا پاکیزه باشد. در صورت نقض این قانون از گروه مربوطه نمره کسر خواهدشد.
۱۲٫ در صورتی که سایبان امکان زیست جانوری و گیاهی را داشته باشد و صفت زی در آن بیشتر باشد، در ارزیابی نمره بالاتری می‌گیرد.
جوایز:
جایزه گروه اول ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال
– جایزه گروه دوم ۱۱۰۰۰۰۰۰ ریال
– جایزه گروه سوم ۷۵۰۰۰۰۰ ریال
تاریخ ها ی مهم:
آخرین مهلت ثبت نام:
تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
تاریخ برگزاری: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
سایت مرتبط: www.zibazyaft.ir
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلسله نشست های قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهرانپنجمین نشست از سلسله سخنرانی‌های معماری معاصر با عنوان ” معماری معاصر ایران از دریچه واقعیت ” برگزار خواهدشد.با سخنرانی:
فرهاد احمدی
اعضای پنل:
داراب دیبا
سعید حقیر
زمان: دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۳، ساعت ۱۰ صبح
مکان: دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، سالن شهید آوینی
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز

مسابقه طراحی A-design 2015، فراخوان بین المللی ثبت نام
مسابقات سراسری A'design 2015 هم اکنون در مرحله ی ثبت نام از شرکت کنندکان در این مسابقه است. طراحان عزیز، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این رقابت بزرگ بین المللی، در بخش مربوط به خود ثبت نام نمایند. برای آن دسته عزیزانی که اطلاعات بیشتری درباره ی A'design Award می خواهند، دو نکته را مطرح می کنیم.
1 - A'design Award چیست؟
مسابقه A'design بزرگترین رقابت در زمینه ی طراحی در سطح بین المللی است. این رقابت در حوزه های طراحی، طراحی مفهومی، تولید محصول و خدمات برگزار می گردد.
2 - چرا باید در A'design Award شرکت کرد؟
شرکت در این مسابقه برای طراح در سطح بین المللی شهرت، اعتبار، به رسمیت شناختن، تبلیغات و آگاهی را به همراه خواهد داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به A'design Award همراه آرل باشید.
اگر در گذشته همراه آرل بوده باشید، حتما اطلاع دارید که چندی پیش رنکینگ کشورها در جدول A'design Award منتشر شد که بنابر تعداد شرکت کنندگان و جوایز کسب شده، ایران در رنکینگ 17 این جدول قرار داشت.
رنکینگ کشورها در رده بندی ارائه شده توسط A-design، ایران : 17
پایان مهلت ثبت نام: 28 فوریه 2015 برابر با 9 اسفند 1393

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت های YANKODESIGN و whatisadesignaward مراجعه نمایید.

ورود به سایت YANKODESIGN

ورود به سایت whatisadesignaward
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
معابد یونانی
معبد یونانی از لحاظ نقشه ، شباهت نزدیکی به تالار بارگاه میسنی دارد و حتی در پیشرفته ترین شکل این معبد ، سادگی بنیادی ساختمان تالار مزبور به چشم می خورد : یک اتاق تک یا دو اتاق تو در تو بدون پنجره ، با یک در ( دو در برای مقصوره ی تو در تو ) و یک رواق با دو ستون بین دیوارهای پیش آمده ( ستون های بین دو جرز ) ، یا ستون بندی خلفی ( ستون بندی بی دیوار ) ، یا ستون بندی خلفی و قدامی ، یا هر یک از این نقشه ها که به وسیله ی یک ردیف یا دو ردیف ستون بندی محاط شده باشند . معابد پیشین ( متعلق به دوره ی کهن ) غالبا ً دراز و باریک بودند که نسبت میان دیوارهای خلفی و قدامی با دیوارهای پهلویی تقریبا ً یک به سه بود . نقشه های متعلق به دوره ی کلاسیک پسین و دوره ی هلنی به نسبت یک به دو نزدیک شدند ولی هیچ گاه دقیقا ً یک به دو نبودند . دیوارهای پهلویی معابد دوره ی کلاسیک غالبا ً کمی بیش از دو برابر دیوارهای خلفی و قدامی بودند همین نسبت در معابد هلنی کمی کوتاه تر می شد



هندی:
هر حیطه و مکان مقدسی را که با عبادت در ارتباط باشد چایتیا می‌خوانند که معمولاً در این مکان استوپا نیز و جود دارد و در حقیقت استوپا نوعی از چایتیا می‌باشد.تالار چایتیا نعلی شکل است که در فاصله نه چندان زیادی از دیواره آن ستونهایی قرار دارد. ردیف ستونها با دیوار تالار موازی است. در گودی انتهای تالار استوپایی واقع شده است. طاق تالار بر فراز استوپا منحنی است و با شکل منحنی بدنه استوپا هماهنگ است. حیرت انگیز ترین وجه تالار چایتیا حفر شدن آن در دل سنگهای سخت و دیواره کوهها است

الان نمیدونم چرا در مورد معابد یونانی صحبت کردید !!! چون سوال در مورد معابد ِ بودایی مربوط ب هند بود !
در مورد پاسختون در رابطه با معابد هندی ،خب کامل نبود جوابتون. اما ب موارد خوبی اشاره کردید.
اگر بخوایم در مورد معابد بودایی هند صحبت کنیم : شامل پرستگاه های غاری میشن که نمونه ای از اون رو شما MaRaL.arch جان گفتید که توضیحی که دادید که تالار نعلی شکلی هستش که در انتهای صحنش استوپایی قرار داره و ردیف ستونهایی که با دیوار موازی هستند و ...
در مورد پرستشگاه های غاری یک نمونه از عناصر انها میتونیم به سر در های نعلی شکل اشاره کنیم مث غار لوماس ریشی
از عناصر دیگر میتونیم به نقاشی های به کار رفته در معابد بودایی اشاره کنیم مث غارهای آجانتا با بزرگترین و با اهمیت ترین نقاشی های بودایی که دارای سالن اجتماعاتی بزرگ هستش با سقفی پر از کنده کار و نقاشی
از همه مهم تر استوپا هستش که بنایی جند عملکردیه. و از مهم ترین بناهای دین بوداست.
در مورد عناصر استوپا : * آندا = گنبد آجری * چاترا * هارمیکا = نرده های محصور کننده چاترا * ودیکا= نرده های سنگی پیرامون معبد * قهورانا = دروازه سنگی


منبع: آشنایی با معماری جهان - دکتر محمد ابراهیم زارعی- فصل پنجم- معماری هند
جزوه تاریخ معماری جهان و معاصر- مانا قابوسی


 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز


الان نمیدونم چرا در مورد معابد یونانی صحبت کردید !!! چون سوال در مورد معابد ِ بودایی مربوط ب هند بود !

چون بودایی رو یونانی خوندم:)))))))
منم از فصل هند و یونان معماری جهان زارعی پاسخ دادم
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
مرحله9- سوال 12:
باغ آب و نور توسط چه کسی طراحی شده؟
و با طراحی این باغ چه سبکی وارد باغ سازی ایرانی شد؟
توضیحی در رابطه با ویژگی های آن ذکر کنید!!!
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
دهمین جلسه از سلسله گفتگوهای معمارانه موسسه تهران در سال 1393معمار مدعو: انسیه خمسه و آرش نصیری
موضوع: مسئله و بازمسئله
اعضای پنل گفتگو: آرش بصیرت، علی کرمانیان، محمد محمدزاده، حمیدرضا ناصرنصیر
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393، باغ موزه قصر


 

nimaart

کاربر بیش فعال
marco-Final.jpg
نشست تخصصی با موضوع:
بررسی تکنیکهای فنی و ساختاری گنبد سلطانیه

سخنران:
مارکو برامبیلا Marco Giovanni Brambila ؛ استاد دانشگاه های هاروارد، پنسیلوانیا، UCLA و …
رئیس شرکت بین المللی داموس دیزاین (Damus)
بنیانگذار رشته مرمت در سیستم آموزشی ایران
دکترای معماری و شهرسازی پلی تکنیک میلان
استاد دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی) سه سال
مدیر سایت آرشیو تخصصی گنبد سلطانیه زنجان

زمان: سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ساعت ۱۵ الی ۱۷
مکان: سالن موزه فرش تهران

– حضور برای عموم آزاد است.
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مرحله9- سوال 12:
باغ آب و نور توسط چه کسی طراحی شده؟
و با طراحی این باغ چه سبکی وارد باغ سازی ایرانی شد؟
توضیحی در رابطه با ویژگی های آن ذکر کنید!!!

:gol:
- باغ آب و نور ( با نام دیگر باغ ایرانی ) - طراحی توسط گابریل گورکیان
- طراحی کوبیسم
- وی در طراحی این باغ از طراحی مسلط بر باغسازی فاصله گرفت , ترکیب دو بعدی را به جای عمق فضا برجسته و با تجزیه پلان پرسپکتیو را از میان برداشت
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
:gol:
- باغ آب و نور ( با نام دیگر باغ ایرانی ) - طراحی توسط گابریل گورکیان
- طراحی کوبیسم
- وی در طراحی این باغ از طراحی مسلط بر باغسازی فاصله گرفت , ترکیب دو بعدی را به جای عمق فضا برجسته و با تجزیه پلان پرسپکتیو را از میان برداشت

ممنون از جواب کاملتون
منبع: پارادایم های پردیس - آزاده شاهچراغی
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مرحله 9 -سوال 13:
- یک ورزشگاه در ایران به سبک آرت دکو ؟
- معمار و سال ساخت
- در این ورزشگاه از ترکیب کدام سبک معماری ایران با سبک آرت دکو استفاده گردیده بود ؟
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مرحله 9 -سوال 13:
- یک ورزشگاه در ایران به سبک آرت دکو ؟
- معمار و سال ساخت
- در این ورزشگاه از ترکیب کدام سبک معماری ایران با سبک آرت دکو استفاده گردیده بود ؟
ورزشگاه امجدیه
نیکلای مارکف-1306
؟؟
 

DDDIQ

مدیر ارشد
ورزشگاه امجدیه
نیکلای مارکف-1306
؟؟


سلام خانم مهندس مارال بانو سپاسگزارم بله پاسخ درست هست و کامل تر اینکه ...

ورزشگاه امجدیه ( شهید شیرودی )
ساختمان ورزشگاه امجدیه ( شهید شیرودی ) بین سالهای 1313 الی 1315 در سمت شرق خیابان روزولت ( شهید مفتح) توسط نیکلای مارکف طراحی شد . تا زمان احداث ورزشگاه آریامهر ( آزادی ) در سال 1353 , ورزشگاه امجدیه به مدت قریب به چهل سال , مهمترین ورزشگاه در تهران و ایران بود .
دو برج مرتفع بر فراز جایگاه تماشاچیان به علاوه دو برج دروازه ورودی ورزشگاه به صورت پلکانی و به سبک آرت دکو طراحی شده بود . ساختمان جایگاه تماشاچیان , تلفیقی از شیوه اصفهانی ( بدنه آجری , قوس های جناغی ) و سبک آرت دکو بود . در سنوات بعد این جایگاه تخریب شد و جایگاه فعلی که ظرفیت بیشتری دارد احداث گردید .
برج های حجیم دو طرف ورزشگاه نیز با آجر ساخته شده بود و تداعی کننده شکوه و عظمت این مجموعه ورزشی بود. در سالهای بعد, بدنه این دو برج با سنگ سفید پلاک پوشش داده میشود . کاشی های مجوف در شیارهای بدنه دو برج , صورتی نو و جدید دارد و رجعت تاریخی در آن ها ملاحظه نمی شود .
اگرچه مارکف یک معمار سنت گرا محسوب میشود و اکثر ساختمان های وی به این سبک است , ولی طرح برج های ورزشگاه امجدیه , نشانه توانمندی های همزمان وی در سبک های جدیدتر است.

منبع : سبک شناسی و مبانی نظری در معماری معاصر ایران - دکتر وحیدقبادیان - صفحه 207



 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مرحله9-سوال14




بنایی ک بعنوان یکی از بناهای جریان ساز تاثیر عمده ای بر معماری کشورهای اسلامی گذاشته و نیز عامل انتقال جرز، طاق های جناغی و دیوارهای بارو مانند به معماری گوتیک اروپا، به شمار می آید..

نام این بنا و مکان آن؟
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
مرحله9-سوال14




بنایی ک بعنوان یکی از بناهای جریان ساز تاثیر عمده ای بر معماری کشورهای اسلامی گذاشته و نیز عامل انتقال جرز، طاق های جناغی و دیوارهای بارو مانند به معماری گوتیک اروپا، به شمار می آید..

نام این بنا و مکان آن؟

مسجد ابن طولون مصر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

Similar threads

بالا