هك تلفن همراه؛ وقتی باید هزینه مكالمات انجام نشده را بپردازید

morteza_420

عضو جدید
هكرهای تلفن همراه با كمك نرم افزارهای ویژه هك با در اختیار گرفتن كنترل گوشی می توانند از طریق آن پیامك ارسال كنند و هم هزینه پیامك و هم هزینه مكالماتشان را به قبض تلفن همراه فرد قربانی اضافه كنند. مهندس زاهدی، مدیر فنی سایت GSM، ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خراسان اظهار داشت: سرقت اطلاعات، فیلم های شخصی و خصوصی تلفن همراه به وسیله هكرها و از طریق بلوتوث افزایش یافته است. این روش جدید هكرها و سارقان دیجیتالی برای سوء استفاده از عكس، فیلم، دفترچه تلفن، نرم افزار و پیامك های خصوصی و با ارزش موجود در تلفن همراه اشخاص بی خبر از همه جاست.
هر چند هك كردن تلفن همراه باعث دسترسی نیافتن به فایل ها و برنامه ها و نرم افزارهای موجود در آن نمی شود، ولی می تواند زمینه سوء استفاده هكرها را فراهم كند.
امروزه متاسفانه تعداد كثیری از سایت ها و وبلاگ ها، اقدام به ارائه نرم افزار های هك به صورت رایگان می كنند كه در حال حاضر فرد یا ارگانی نیز متولی مقابله با این روند رو به افزایش نیست.
فریب بلوتوث های افراد ناشناس را نخورید. بسیاری اوقات فرستندگان آن ها سارقان دیجیتالی هستند كه به این وسیله و با به كارگیری نرم افزارهایی اقدام به هك و كپی اطلاعات شخصی پر ارزش تلفن همراه شما می كنند، این اطلاعات پر ارزش می تواند عكس، فیلم، دفترچه تلفن، نرم افزار و پیامك های خصوصی و با ارزش شما باشد كه نمی خواهید هر فردی از آن آگاه شود.
كارشناسان تا همین یك سال پیش معتقد بودند كه هك در شبكه مخابراتی معنایی ندارد. اما متاسفانه امروزه شاهد گسترش نرم افزارهای هك توسط برخی از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه به ویژه در شبكه اینترنت هستیم. برای روشن شدن این موضوع كافی است عبارت « هك در تلفن همراه» را در گوگل جستجو كنید. آن زمان است كه با حجم عظیمی از وبلاگ ها و سایت هایی مواجه می شوید كه به صورت رایگان نرم افزارهای مورد نیاز را به همراه آموزش دقیق در اختیار سارقان و سوء استفاده كنندگان از حریم خصوصی می گذارند. حتی چندی پیش در حاشیه برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتالی در بخش تلفن همراه غرفه ای وجود داشت كه نرم افزار هك تلفن همراه را با قیمت ناچیز به طور علنی عرضه می كرد. به هر حال دارندگان تلفن همراه باید كاملا در این زمینه هوشیار باشند.
مهندس زاهدی مدیر فنی سایت GSM می گوید: در حال حاضر سرویس بلوتوث یكی از راه های اصلی هك تلفن همراه است، به طوری كه به وسیله آن می توان تمام فایل ها، عكس ها، فیلم ها و شماره تلفن های ذخیره شده در گوشی را با كپی به گوشی دیگری انتقال داد و به عبارت دیگر به راحتی گوشی را هك كرد.
نفوذ سارقان دیجیتالی و هكرها به دنیای مجازی كاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آن ها به امری فراگیر تبدیل شده است اما در رویكردی تازه هكرهای حرفه ای با افزایش گستره فعالیت خود، مدتی است كه به سراغ كاربران تلفن های همراه نیز آمده اند. مهندس زاهدی در این باره می گوید: متاسفانه در حال حاضر نرم افزارهای هك تلفن همراه در اینترنت و حتی به صورت رایگان، به وفور یافت می شود و افراد سودجو با سوء استفاده از آن، هنگامی كه بلوتوث شما روشن است، می توانند به گوشی شما متصل شوند و هر نوع اطلاعات متنی، صوتی و تصویری ارزشمند را از گوشی شما به داخل نرم افزارهای هك موجود در گوشی خود كپی كنند و حتی از طریق تلفن همراه شما می توانند پیامك ارسال كنند كه در این صورت شما هزینه پیامكی را باید بپردازید كه توسط فرد دیگر و با سیم كارت دیگری ( البته از طریق تلفن همراه شما) فرستاده شده است. البته نفوذ به تلفن همراه همیشه از راه نصب و به كارگیری نرم افزار و استفاده از تكنولوژی بلوتوث خلاصه نمی شود. برخی از وبلاگ ها نیز به آموزش وارد كردن كدهای مخصوصی در گوشی فرد قربانی می پردازند كه با استفاده از آنها پرداخت وجه مكالمه های شما به حساب فرد قربانی گذاشته می شود. حتی در بسیاری از مواقع نیز مشاهده شده است كه به وسیله ارسال پیام كوتاه یا وارد كردن یك كد مخصوص می توان گوشی و سیم كارت مورد نظر را به راحتی سوزاند!
نرم افزارهای هك تلفن همراه به طور فله ای در اینترنت عرضه می شود كه در حال حاضر بسیاری از مشتركان تلفن همراه یا برای كنجكاوی یا سوء استفاده اقدام به دانلود آن ها می كنند و به وسیله بلوتوث فیلم ها و عكس های شخصی شما را كپی می كنند و می بینند و به اطلاعات ارزشمند موجود در سیم كارت شما دسترسی پیدا می كنند.
هر چند گاه فقط از روی كنجكاوی این كار را می كنند ولی گاهی هم می توانند از آن سوء استفاده كنند و برای بازگرداندن برنامه ها، اطلاعات، عكس ها، فیلم ها، پیامك ها و دفترچه تلفن شخصی و خصوصی تان از شما طلب پول كنند یا حتی آن را روی اینترنت قرار دهند. سرعت كپی این اطلاعات بسیار زیاد و در كمتر از ٢ دقیقه انجام پذیر است بنابراین باید توجه داشته باشید كه موافقت خود را برای دریافت بلوتوث فقط برای اشخاصی اعلام كنید كه آن ها را كاملا می شناسید.
مهندس افشار لاریجانی رئیس اتحادیه واردكنندگان گوشی تلفن همراه نیز در مورد نحوه هك گوشی می گوید: از آنجا كه تلفن همراه بر خلاف رایانه به راحتی قابل حمل و جابجایی است و برنامه ریزی خاصی نیز در آن ها انجام نشده است، بنابراین هك كردن آن ها به راحتی صورت می گیرد.
بلوتوث یكی از امكانات گوشی های نسل جدید تلفن همراه است كه بیشتر از طریق آن هك كردن انجام می شود. GPRS و اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه نیز یكی دیگر از مواردی است كه می تواند هك گوشی تلفن همراه را امكان پذیر كند.
هر چند هنوز زیر ساخت استفاده از GPRS برای مشتركان تمامی اپراتورها فراهم نشده است ولی كسانی كه از این طریق به اینترنت متصل می شوند و به هر جایی سرك می كشند، باید متوجه این مسئله باشند. معضل نوظهور دیگر در دنیای تلفن های همراه، ویروس هایی است كه از طریق اتصال به اینترنت، بلوتوث یا پیامك وارد گوشی می شود، تمام نرم افزارهای داخل آن را مختل می كند و حتی كارآیی آن ها راتحت تاثیر قرار می دهد. شمار ویروس های معروف و شناخته شده تلفن همراه در حال حاضر به ٤٠٠ مورد رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به هزار مورد برسد اما این افزایش تعداد ویروس ها نیست كه همه را نگران كرده، بلكه نوع خرابكاری ویروس است كه لرزه بر اندام كاربران می اندازد. ویروس ها در گذشته موجب تخریب دستگاه یا برخی از قابلیت ها و عملكردهای آن می شدند اما هم اكنون نسخه های جدیدتر ویروس ها در قالب جاسوس افزارها (Spyware) به هكرها این امكان را می دهد كه به اطلاعات محرمانه و خصوصی افراد از طریق شبكه دست پیدا كنند.
برخی از ویروس های شناخته شده اخیر می تواند اطلاعات دفترچه تلفن، دفترچه آدرس و فهرست یادداشت ها و تماس ها را به سرقت ببرد. در برخی موارد مشاهده شده است، ویروس ها از هكرها فرمان می گیرند و این بدان معنی است كه هكر كنترل كاملی بر گوشی همراه فرد آلوده شده به ویروس دارد و می تواند از جانب او تماس بگیرد یا پیام كوتاه بفرستد. حتی ویروس هایی مشاهده شده است كه از طریق آن ها هكر می تواند به ضبط مكالمه فرد آلوده شده به این ویروس بپردازد. دلیل عمده ظهور ویروس های جدید تلفن همراه و تغییرپذیری آنان، فراگیر شدن شبكه های پیشرفته نظیر فناوری نسل سوم و چهارم (G4G3) است. فراگیر شدن این فناوری ها موجب شده است كه اتصال بی سیم افزایش یابد و در نتیجه شرایط برای ظهور ویروس های خطرناك تر كه به سرقت اطلاعات محرمانه می پردازند، مهیا شود.
یكی دیگر از دلایل اصلی ظهور این ویروس ها پدید آمدن خدمات بانكی و تجارت از طریق تلفن همراه است كه این امر موجب ترغیب نویسندگان ویروس و هكرها برای دستیابی به اطلاعات مالی افراد شده است كه بدون شك برای آنها سود مالی در پی دارد. این ٢ مسئله به همراه عزم هكرها در به دست آوردن پول، موجب شده است كه دارندگان تلفن همراه دچار هراسی روزافزون از ویروس ها شوند.
البته این نوع ویروس ها هنوز در ایران انتشار وسیعی ندارند ولی متاسفانه هك كردن به تدریج در جامعه ایران رو به افزایش است. نرم افزارهای هك و نحوه كار با آن ها به طور كامل در اینترنت شرح داده شده است و حتی آگهی های آن نیز به وفور یافت می شود كه باید مسئولان به طور جدی آن را پی گیری كنند.
مهندس لاریجانی، برای جلوگیری از هك شدن گوشی چند راه را پیشنهاد می كند و می گوید: كاربران عادی، مقامات امنیتی، مسئولان دولتی و تمام دارندگان گوشی های تلفن همراه پیشرفته و دارای بلوتوث اطلاعات مهم، خصوصی و با ارزش خود مانند عكس ها، فیلم ها، شماره تلفن ها، پیامك ها، برنامه های نرم افزاری و متون مختلف را به هیچ عنوان در گوشی ذخیره نكنند. برای ذخیره و آرشیو كردن این اطلاعات از حافظه جانبی استفاده و پس از انتقال، آن ها را از روی گوشی خود پاك كنند. بهتر است حافظه جانبی را در داخل گوشی نگذارند و پس از استفاده، آن را از گوشی خارج كنند و در جای مطمئن قرار دهند.
در محل ها و جاهایی كه نیاز به استفاده از بلوتوث نیست، آن را خاموش كنند و به پیام های ناآشنا جواب ندهند. در واقع بلوتوث باید همیشه خاموش باشد و كاربر باید فقط زمانی كه از هویت شخص ارسال كننده فایل مطمئن است، اقدام به روشن كردن بلوتوث كند، هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه (GPRS) روی لینك های نامطمئن و ناشناس كلیك نكنید و تا حد امكان از هندزفری های مجهز به فناوری بلوتوث استفاده نكنید گزینه های موجود در قسمت بلوتوث گوشی خود را به نحوی تنظیم كنید كه برای دریافت فایل های ارسالی حداقل ٢ بار از شما موافقت بخواهد.
صادق زاده رئیس كمیته مخابرات مجلس نیز با تایید روند رو به افزایش هك تلفن همراه می گوید: با توجه به این كه مدت هاست لایحه جرایم رایانه ای در مجلس معطل مانده است، هنوز راهكار قانونی برای برخورد با هك تلفن همراه وجود ندارد ولی قربانیانی كه به نوعی از این طریق مورد سوء استفاده هكرها قرار گرفته اند، می توانند با مراجعه به مراجع قضایی مشكل را گزارش و پی گیری كنند.
 
این هکرها دیگه خیلی نامردند :wallbash:
ایشالا خداوند همه را به راه راست هدایت کند !!!!!!
 
بالا