هفته وحدت آمد اما آیا اهل تسنن در ام القرای اسلامی (تهران) حتی اجازه برگزاری نمازهای آیینی خود را دارند !؟

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هفته وحدت‏ میلاد حضرت رسول (ص) (از 12 ربیع الاول به روایت اهل تسنن تا 17 ربیع الاول) بر تمامی مسلمانان و آزاد اندیشان دنیا مبارک

وحدت: یگانه شدن ، یکتایی . یگانگی . انفراد.(دهخدا)

آیت الله خمینی ایجاد تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی را محصول دست های پلید استکبار و اجانب میدانند، توسعه اخوت دینی میان پیروان تمامی مذاهب را دنبال نموده و پیروان مذاهب تشیع و تسنن را از اختلاف بر حذر داشته و به برادری و رفتار نیک با همدیگر سفارش فرموده است. ایشان خطاب به ملت ایران چنین می فرمایند: «من امیدوارم که تمام برادرهای ما در اطراف ایران، چه برادرهای اهل سنت و چه برادرهای اهل تشیع، و تمام کسانی که در این ملت هستند، از اقلیت های مذهبی، با هم جمع باشند و همه مثل برادر با هم رفتار کنند، تا این که این مملکت به پیش برود».

آیت الله خامنه ای در خصوص هفته وحدت و لزوم اتحاد مسلمانان میفرماید:«این هفته وحدت، این هفته مشترک الاحترام بین مسلمین را قدر بدانید، همه سعی کنند وحدت و اتحاد نیروها و در یک جبهه قرار گرفتن نیروهای مسلمین را که رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمین و بزرگترین حربه ملتها در مقابل استکبار جهانی است مغتنم بشمارند و قدر بدانند»


حال که هفته ای برای یگانگی و یکتایی و در واقع وحدت بین مسلمین جهان چه شیعه و چه سنی برپا شده است، به شخصه برای خود بنده سوالی مطرح شده است که ؛

این روزها شاهد هستیم که در برنامه های مختلف تلویزیونی تیم های مختلفی از شبکه های مختلف(همین امروز صبح گروهی در سراوان یکی از مراکز سنی نشین در جنوب شرق کشور) حضور داشتند و اقدام به تهیه برنامه تلویزیونی می نمودند در راستای اهداف این روز و هفته که مطمئنا با ارزش تلقی خواهد شد.

اما آیا با این توصیه های بزرگان دینی آیا اهل تسنن در ام القرای اسلامی تهران اجازه برگزاری آزادانه مراسم و نمازهای آیینی خود را دارند !؟

آیا به آنها اجازه این کار داده شده است؟!

داخل پرانتز باید بگم از دوستان مطلع در این مورد تقاضا دارم در این مورد توضیح بیشتر بدهند که آنها اجازه این کار را دارند یا خیر چون با سرچ اینترنتی به این نتیجه رسیدم که ندارند و حتی سایت های آنها گویا اکثراً فیل تر هست !!

به مانند این سایت
سنی نیوز: مردم اهل سنت تهران که از داشتن حتی یک مسجد برای برگزاری
نماز در این شهر بزرگ محروم هستند، نمازهای خود را در برخی منازل اقامه می‏نمودند، که متاسفانه ساعاتی قبل مطلع شدیم که از برگزاری نماز عید در این منازل هم منع شده اند.

 

karan00

عضو جدید
خیر.به هیچ عنوان اهل سنت در برگزاری مراسم ازاد نیستند تمام انچه اقای خامنه ای تحت عنوان ازادی مذاهب اسلامی وسایر ادیان بیان کرده فقط ظاهر سازی بوده وبس.در همین چند وقت پیش ب.د که یک سری از مساجد اهل سنت در بعضی از شهرها تعطیل شد.
 
بالا