هزینه های تولید!

zarghami1

عضو جدید
سلام!

همه ميدونين که تو کارگاه هاي توليدي (مخصوصا کوچيک و با مديريت سنتي) قيمتي که به مشتري ميدين کاملا کيلويه!
يعني کاري به هزينه تولید، و سود و درآمد و اين حرفا ندارن!
اوني که تو بازار عرفه رو ميگن! اخره کار هم اگه ديدن پولي که گرفتن بهشون حال داده بازم سفارش ميگيرن! اگه پوله زير دندون مزه نکرد، ميگن بازار فلان قطعه ديگه خراب شده؛ يا دست توش زياده و از اين حرفا.....!

چند وقته به اين فکر افتادم که چه جوري هزينه توليد رو حساب کرد! (از قبل هم چيزه زيادي در اين مورد نشنيدم!) یهنی بشه یه جورایی کلاسیک و نٌرم شده کردش!
یه استاندارد خودمونی یا یه سری جدول یا یه فرمولهایی.....
خلاصه یه جوری میشه قضیه رو مرتب و طبقه بندی کرد!

حالا میخوام بدونم نظره شما چیه! کسی 1.ایده، 2.طرح، حرفی در مورده این که 3.از کجا باید شروع کرد 4.یا اصه بگه این کار درسته یا نه ( ارزش وقت گذاشتن رو داره یا نه).5.یا شاید هم چنین کاری انجام شده من خبر ندارم! 6. یا هر چیزی که فک میکنی!!!

منتظر نظراتتون هستم! :)
 

zarghami1

عضو جدید
هیچکی نظری نداره بگه!

اینجا چه قد همه بی حس هستن! :razz:

طرحه خوبی نبود؟:surprised:
 

m.a.m

عضو جدید
سلام دوست خوبم
چرا هم این کار رو انجام میدن هم اینکه فوق العاده این کار برای تولید مهم نه قیمت فروش. الان توی صنایع بزرگ تا میتونن قیمت تولید رو کم میکنن تا بتونن سود بیشتری بدست بیارن هرچه تولید کم سود بیشتر مسلما شما هم بدت نمیاد.
این کار رو میشه از طریق مسایل کنترل کیفیت که TQM هستش شروع کرد.
نظرت فوق العاده عالی ولی باید کار کرد.مهم اینه که اینارو پیاده کردو به کشورهای در حال توسعه رسید.اونا که شاهکار نمیکنن.1 اصل و تحقیق می کنن اجرا می کنن اگر دیدن که جواب داد گسترش میدن مثل FMEA یا از همه معروفتر KIZEN اینا همه اصولیه که واقعا کاربردیه
اگر دوست داشتی با هم بیشتر حرف می زنیم و با هم تحقیق می کنیم و به هرجا رسیدیم هم تو سایت میزاریم هم چیزایی یاد گرفتیم که به دردمون می خوره
 

zarghami1

عضو جدید
سلام!
بله موافقم! مثه این که اطلاعاتت از من خیلی کاملتره! پس یه قرار بذار هم دیگه رو ببینیم! البته اگه هنوز دانشگاه میایی و فارغ نشدی!
من در خدمتم! 09355961533

----------------------------------------------------------
دوستان منتظر نتایج هیئات علمی ما باشید! :)
 

Similar threads

بالا