هر چه می خواهد دل تنگت بپرس!

دنیای من یه چاردیواری، لحظه هام بوی تاج گل میدن
دوتا دست بریده از ساعد ، منو سمت یه دره هل میدن
زندگیمو سکندری رفتم این خیابون چقد تاریکه
ردِ خون مثل سایه باهامه، رو تنم زخمِ تیغِ گزلیکه
قلبمو توی الکل انداختم، عشقم لهجه ی قفس داره
طرحِ یه دستِ سرخ روی پرده ست، هنوز این سینما نفس داره
من تو این سینمای خاک شده فیلم های پر از جنون دیدم
من رفیقای جون جونیمو سرد و بی جون شده تو خون دیدم
رو لبِ تیغ عاشقت بودم، رو لبِ تیغ زندگی کردیم
راهمون از تو خون گذشت اما، کاش میشد دوباره برگردیم
روی آسفالتِ لاله زار انگار یه نفر داره چونه میندازه
کی میدونه تو پایتخت امشب تیغه ی چندتا ضامنی بازه
من هنوزم قدیمی ام مثلِ قهرمانای توی اون فیلما
تو که رنگت عوض شده دِ بگو پس چرا ضجه میزنه دنیا
 

saharss

عضو جدید
سلام بچه ها کسی هست که اطلاعاتی راجع به ناوبری مغناطیسی و هدایت پرتو سوار داشته باشه یا منابع خوب معرفی کنه مرسی زیاد :)
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سلام
آقا من واسه پروژه پایانی دارم تاثیر suction و blowing رو روی ایرفویل ناکا0012 تحلیل میکنم،فقط نمیدونم چطوری هندسه شو درست کنم و مش بزنم!
لطفا اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره بهم بگه،
 

I.R.IRAN

عضو جدید
سلام
آقا من واسه پروژه پایانی دارم تاثیر suction و blowing رو روی ایرفویل ناکا0012 تحلیل میکنم،فقط نمیدونم چطوری هندسه شو درست کنم و مش بزنم!
لطفا اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره بهم بگه،


هندسه ي ايرفويل منظورتونه؟
خب ايرفويل شما يه ايرفويل ساده ي متقارن هستش
از چه نرم افزاري ميخواي واسه مش زني استفاده كني؟ گمبيت؟
 

mohammad_7777

عضو جدید
سلام
آقا من واسه پروژه پایانی دارم تاثیر suction و blowing رو روی ایرفویل ناکا0012 تحلیل میکنم،فقط نمیدونم چطوری هندسه شو درست کنم و مش بزنم!
لطفا اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره بهم بگه،
سلام
دو بعدی یا سه بعدی؟
کار سختی نیست
امکان داره لازم باشه udf بنویسی تو فلوئنت
 

hossein21

عضو جدید
کتاب

کتاب

سلام
دوستان ، شمامیدونید که missile datcom از چه روابط تئوری برای محاسباتش استفاده میکنه؟
 

a1ir3za

عضو جدید
شروع مبحث هوا فضا

شروع مبحث هوا فضا

سلام به همه...
چند وقته کنجکاو شدم اونایی که هوا فضا می خونن یا کلا حرفه صلیشون همینه از کجا شروع کردن؟؟؟ منظورم اینه که پیش نیاز های این علم چیه؟؟؟ (بجز ریاضیات)
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام
دوستان ، شمامیدونید که missile datcom از چه روابط تئوری برای محاسباتش استفاده میکنه؟

سلام،
گزارش یا کتاب (USAF Stability and Control DATCOM) رو از اینترنت دانلود کنید، تمام روابط این نرم‌افزار رو گفته
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام به همه...
چند وقته کنجکاو شدم اونایی که هوا فضا می خونن یا کلا حرفه صلیشون همینه از کجا شروع کردن؟؟؟ منظورم اینه که پیش نیاز های این علم چیه؟؟؟ (بجز ریاضیات)

سلام،
1. اشتیاق و علاقه
2. قدرت درک فیزیک مکانیک و حل مسائل
3. توانایی تجسم فضایی

4. قدرت تحلیل مناسب
 

I.R.IRAN

عضو جدید
سلام،
گزارش یا کتاب (USAF Stability and Control DATCOM) رو از اینترنت دانلود کنید، تمام روابط این نرم‌افزار رو گفته

سلام
كنجكاو شدم ، اما پيداش نكردم
امكانش هست آپلود كنيد ، يا اگه لينكي داريد براي دانلود معرفي كنيد؟
 

Hossein_sh_s

کاربر بیش فعال
سلام دوستان

من تا حالا فقط با متلب کار کردم، میخواهم یکم خودمو ارتقا بدم، موندم بین پایتون و ++C با کدومشون شروع کنم، بعضی از اساتید (امروزی) هستند که میگن بهتره وقت یادگیری ++C رو بازهم روی متلب بزاریم (آئرودینامیکی نیستند ولی جزء کار درست ها هستند)، ولی به نظر خودم علاوه بر امسال پایتون(script language) و متلب (interpreter) نیاز به یکی از خانواده compiling language وجود داره.
ممنون میشم منو با توضیح و دلیل راهنمایی کنید.

با تشکر
 

I.R.IRAN

عضو جدید
سلام دوستان

من تا حالا فقط با متلب کار کردم، میخواهم یکم خودمو ارتقا بدم، موندم بین پایتون و ++C با کدومشون شروع کنم، بعضی از اساتید (امروزی) هستند که میگن بهتره وقت یادگیری ++C رو بازهم روی متلب بزاریم (آئرودینامیکی نیستند ولی جزء کار درست ها هستند)، ولی به نظر خودم علاوه بر امسال پایتون(script language) و متلب (interpreter) نیاز به یکی از خانواده compiling language وجود داره.
ممنون میشم منو با توضیح و دلیل راهنمایی کنید.

با تشکر

اگه قصد كار كردن تو فيلد آيروديناميك و كارهاي مرتبط رو داريد ، فرترن ياد بگيري كه خيلي منعطف تره
اگه نه كه همون متلب
 

a1ir3za

عضو جدید
الکترونیک هواپیمایی!!!

الکترونیک هواپیمایی!!!

سلام و .etc

من نمیدونستم که این سئوال رو توی بخش الکترونیک مطرح کنم یا هوافضا... امیدوارم اشتباه نکرده باشم. بسیار خوب سئوال اصلیم راجع به الکترونیک هواپیماییه. در واقع می هوام بدونم که این رشته چه چیزی رو مورد مطالعه قرار میده و کجا کاربرد داره و بازار کارش چطوره. منتظر جوابتون هستم - یا حق!!!
 

I.R.IRAN

عضو جدید
به اين شاخه ، اويونيك گفته ميشه ، يعني الكترونيك هوايي
اسم رشته هم تو صنعت به عنوان E&E شناخته ميشه و تو دانشگاه سازمان هواپيمايي و فكر كنم علمي كاربردي ارائه ميشه .
اما كاربرد اون هم برميگرده به تمامي سيستم هاي الكترونيكي هواپيما كه رشد اين سيستم ها ، از مثلا 40 سال پيش تا كنون بسيار قابل توجه است .
بازار كار هم تو شركت هاي تعميراتي يا خود ايرلاين ها مناسبه ، به شرطي كه تمام مدارك لازمه رو داشته باشي .
درمورد اين رشته نميدونم ، اما A&P كه واسه تعميرنگهداريه ، يه آزمون استانداردي هم داره كه واسه جذب شدن خيلي مؤثره .
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
سلام دوستان

من تا حالا فقط با متلب کار کردم، میخواهم یکم خودمو ارتقا بدم، موندم بین پایتون و ++C با کدومشون شروع کنم، بعضی از اساتید (امروزی) هستند که میگن بهتره وقت یادگیری ++C رو بازهم روی متلب بزاریم (آئرودینامیکی نیستند ولی جزء کار درست ها هستند)، ولی به نظر خودم علاوه بر امسال پایتون(script language) و متلب (interpreter) نیاز به یکی از خانواده compiling language وجود داره.
ممنون میشم منو با توضیح و دلیل راهنمایی کنید.

با تشکر

سلام
قبلا در همینجا پاسخ مفصلی دادم، به این سوال.

ببینید تا شما با c++ کد نویسی نکنید(منظورم یک زبان برنامه نویسی سطح پایین همچون فرترن یا c++ و... است)، و مثلا یک شبیه سازی 6 درجه ننویسید،( یا یک کد دو بعدی تحلیل موتور، یا یک کد دو بعدی لزحج و ... بر اساس نوع تخصص خود) عملا چیزی از رشته خود بلد نیستید و از ان مهمتر نخواهید شد و فاقد قوه تحلیل خواهید بود، چرای این موضوع مفصل....

مثلا شاید یک نفر بتواند یک شبیه سازی عالی یا یک کد موتور یا کد CFD بسیار مناسب با مطلب بنویسد و از آن کار بکشد، اما عملا ... است ، زیرا ان فقط یک اپراتور است، مهندس نیست و قوه مهندسی ندارد، تاکید میکنم مهندس نیست بلکه یک اپراتور است.

هنگامی شما بر یک موضوع تسلط می یابید که از تمامی زیر سیستم ها با ریز جزئیات و دقت عملکرد هر یک آشنا باشید، شاید باورش برای شما سخت باشد.

اگر شما اندکی با زبان برنامه نویسی c++ و محاسبات عددی آشنایی پیدا کنید یقینا با داشتن دانش فنی مناسب توانایی شما از مطلب خیلی بیشتر خواهد بود، آنگاه به بونجول بودن Matlab پی خواهید برد.


کلا هدف از ارائه برنامه های همچون Matalb و Fluent و ... پروش یک عده انسان با ذهن بسته و غیر خلاق در کشورهای جهان 4رم همچون ایران، افغانستان، عراق و ... است.



چرا هنوز دانشمندان بزرگی همچون زیپفل، هافن و ... از مطلب استفاده نمیکنند، حتی همین سال گذشته CD پیوستی نیز برای کتاب خود بیرون دادن که همگی بر پایه C++ بود.



حالا خلاصه میگویم اگر بین فرترن و c++ مردد هستید فقط و فقط c++ را به کار گیرید، مستندات غول پیکر، راهنما های عظیم و ...
 

amir_14

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
قبلا در همینجا پاسخ مفصلی دادم، به این سوال.

ببینید تا شما با c++ کد نویسی نکنید(منظورم یک زبان برنامه نویسی سطح پایین همچون فرترن یا c++ و... است)، و مثلا یک شبیه سازی 6 درجه ننویسید،( یا یک کد دو بعدی تحلیل موتور، یا یک کد دو بعدی لزحج و ... بر اساس نوع تخصص خود) عملا چیزی از رشته خود بلد نیستید و از ان مهمتر نخواهید شد و فاقد قوه تحلیل خواهید بود، چرای این موضوع مفصل....

مثلا شاید یک نفر بتواند یک شبیه سازی عالی یا یک کد موتور یا کد CFD بسیار مناسب با مطلب بنویسد و از آن کار بکشد، اما عملا ... است ، زیرا ان فقط یک اپراتور است، مهندس نیست و قوه مهندسی ندارد، تاکید میکنم مهندس نیست بلکه یک اپراتور است.

هنگامی شما بر یک موضوع تسلط می یابید که از تمامی زیر سیستم ها با ریز جزئیات و دقت عملکرد هر یک آشنا باشید، شاید باورش برای شما سخت باشد.

اگر شما اندکی با زبان برنامه نویسی c++ و محاسبات عددی آشنایی پیدا کنید یقینا با داشتن دانش فنی مناسب توانایی شما از مطلب خیلی بیشتر خواهد بود، آنگاه به بونجول بودن Matlab پی خواهید برد.


کلا هدف از ارائه برنامه های همچون Matalb و Fluent و ... پروش یک عده انسان با ذهن بسته و غیر خلاق در کشورهای جهان 4رم همچون ایران، افغانستان، عراق و ... است.



چرا هنوز دانشمندان بزرگی همچون زیپفل، هافن و ... از مطلب استفاده نمیکنند، حتی همین سال گذشته CD پیوستی نیز برای کتاب خود بیرون دادن که همگی بر پایه C++ بود.



حالا خلاصه میگویم اگر بین فرترن و c++ مردد هستید فقط و فقط c++ را به کار گیرید، مستندات غول پیکر، راهنما های عظیم و ...

با درود
با نظر شما مخالفم
پروژه های صنعتی تماما یه مدل ساده نیستند که به راحتی قابل کدنویسی باشند
فلوئنت + udf رو بیشتر می پسندم
 

Asghar_

عضو جدید
سلام دوستان...

من دارم یه مقاله خارجی مینویسم میخواستم یه شکل ایرفویل به همراه نیروهای موثر بر آن رو بکشم و به صورت عکس در مقاله قرار بدم....

با ابزارهای داخل ورد نمیشه...

ممنون میشم راهنمایی کنین....نرم افزاری چیزی هست که این کار رو کنه...کلا اگه نرم افزاری وجود داره که پره رو در حالت سه بعدی و دو بعدی و همچنین نیروهای موثر بر آن وجود داره ممنون میشم معرفی کنین....

تشکر فراوان
 
آخرین ویرایش:

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان...

من دارم یه مقاله خارجی مینویسم میخواستم یه شکل ایرفویل به همراه نیروهای موثر بر آن رو بکشم و به صورت عکس در مقاله قرار بدم....

با ابزارهای داخل ورد نمیشه...

ممنون میشم راهنمایی کنین....نرم افزاری چیزی هست که این کار رو کنه...کلا اگه نرم افزاری وجود داره که پره رو در حالت سه بعدی و دو بعدی و همچنین نیروهای موثر بر آن وجود داره ممنون میشم معرفی کنین....

تشکر فراوان

سلام
اگر روی مدل کار کردین و شبیه سازی انجام دادین با هر نرم افزاری معمولا یه دکمه داخل خود تولبار نرم افزار هست به عنوان ذخبره ایمیج
اگر کد نویسی محض کار کردین با فتوشاپ میتونین یه شکل درست کنین یا با کتیا به مدل سه بعدی درست کنین و با فتوشاپ کاملترش کنین
 

Asghar_

عضو جدید
سلام
اگر روی مدل کار کردین و شبیه سازی انجام دادین با هر نرم افزاری معمولا یه دکمه داخل خود تولبار نرم افزار هست به عنوان ذخبره ایمیج
اگر کد نویسی محض کار کردین با فتوشاپ میتونین یه شکل درست کنین یا با کتیا به مدل سه بعدی درست کنین و با فتوشاپ کاملترش کنین

سلام ...

ممنون..

من مدل کار کردم....

ولی من میخوام مقطع پره سه بعدی خودمو که به صورت ایرفویل دوبعدی در میاد رو به همراه نیروهای موثر بر آن رو بکشم ...که چنین چیزی از نرم افزار شبیه ساز من بر نمیاد...مثل شکل زیر::



یا مثلا اینم در آینده میخوام بکشم:



ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنین...در حالت سه بعدی حرف شما درسته ..ولی معمولا در مقالات برای توضیح نیروهای موثر ،حالت دوبعدی میکشن....

تسکر فراوان
 

Hossein_sh_s

کاربر بیش فعال
سلام
قبلا در همینجا پاسخ مفصلی دادم، به این سوال.

ببینید تا شما با c++ کد نویسی نکنید(منظورم یک زبان برنامه نویسی سطح پایین همچون فرترن یا c++ و... است)، و مثلا یک شبیه سازی 6 درجه ننویسید،( یا یک کد دو بعدی تحلیل موتور، یا یک کد دو بعدی لزحج و ... بر اساس نوع تخصص خود) عملا چیزی از رشته خود بلد نیستید و از ان مهمتر نخواهید شد و فاقد قوه تحلیل خواهید بود، چرای این موضوع مفصل....

مثلا شاید یک نفر بتواند یک شبیه سازی عالی یا یک کد موتور یا کد CFD بسیار مناسب با مطلب بنویسد و از آن کار بکشد، اما عملا ... است ، زیرا ان فقط یک اپراتور است، مهندس نیست و قوه مهندسی ندارد، تاکید میکنم مهندس نیست بلکه یک اپراتور است.

هنگامی شما بر یک موضوع تسلط می یابید که از تمامی زیر سیستم ها با ریز جزئیات و دقت عملکرد هر یک آشنا باشید، شاید باورش برای شما سخت باشد.

اگر شما اندکی با زبان برنامه نویسی c++ و محاسبات عددی آشنایی پیدا کنید یقینا با داشتن دانش فنی مناسب توانایی شما از مطلب خیلی بیشتر خواهد بود، آنگاه به بونجول بودن Matlab پی خواهید برد.


کلا هدف از ارائه برنامه های همچون Matalb و Fluent و ... پروش یک عده انسان با ذهن بسته و غیر خلاق در کشورهای جهان 4رم همچون ایران، افغانستان، عراق و ... است.



چرا هنوز دانشمندان بزرگی همچون زیپفل، هافن و ... از مطلب استفاده نمیکنند، حتی همین سال گذشته CD پیوستی نیز برای کتاب خود بیرون دادن که همگی بر پایه C++ بود.



حالا خلاصه میگویم اگر بین فرترن و c++ مردد هستید فقط و فقط c++ را به کار گیرید، مستندات غول پیکر، راهنما های عظیم و ...
ممنون عزیز

حالا برای ++C از بین این همه آموزش کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
برای تهیه خود نرم افزار چی؟ مثل اینکه ورژن های مختلفی وجود داره؟

با تشکر
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام ...

ممنون..

من مدل کار کردم....

ولی من میخوام مقطع پره سه بعدی خودمو که به صورت ایرفویل دوبعدی در میاد رو به همراه نیروهای موثر بر آن رو بکشم ...که چنین چیزی از نرم افزار شبیه ساز من بر نمیاد...مثل شکل زیر::



یا مثلا اینم در آینده میخوام بکشم:



ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنین...در حالت سه بعدی حرف شما درسته ..ولی معمولا در مقالات برای توضیح نیروهای موثر ،حالت دوبعدی میکشن....

تسکر فراوان

شکل دوم با کتیا به راحتی ایجاد میشه
شکل اول که دو بعدی هستش داخل نرم افزاربه صورت سه بعدی با کانتور توزیع فشار به صورت رنگی خروجی داره مگر اینکه با طول بینهایت باشه و اگر با نرم افزار مثل انسیس کار کرده باشین به صورت فلش هم میشه خروجی گرفت اما این جور که شما نشون دادی چون فشار باید در واحد سطح ضرب بشه و شکل دو بعدی هستش نرم افزار نمیتونه نیرو محاسبه کنه پس فقط کانتور فشارو میتونه بده
بنابراین شما نیروها رو باید با فوتوشاپ به صورت شماتیک رسمش کنید
موفق باشید
 

jamal mousavi

عضو جدید
باسلام وضمن تشكر از اين سايت خوب وهمه دوستان كه مشاركت دارند. بنده اطلاعاتي در خصوص موتورهاي prop fan concept ميخانم و موتور an-70 يهني در اصل دنبال يك سري مطلب در مورد موتورهاي دو ملخه ميخام ممنون ميشم اگه كسي نتونه كمكم كنه با تشكر فراوان
 

zohre256

عضو جدید
سلام دوستان مهندس! من ميخام در مورد موتور مطالعاتي داشته باشم , موتور جت و موتور اتومبيل و ... کتاب خاصي سراغ ندارم ک متاسفانه. هرچي تو اينترنت ميگردم به نتيجه ي خاصي نميرسم. ممنون ميشم اگر کسي اطلاعاتي درمورد کتابايي ک در اين مورد منتشر شدن, واينکه چ کتابي خوبه, داره بهم بگه :-D
شاد باشيد. :)
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان مهندس! من ميخام در مورد موتور مطالعاتي داشته باشم , موتور جت و موتور اتومبيل و ... کتاب خاصي سراغ ندارم ک متاسفانه. هرچي تو اينترنت ميگردم به نتيجه ي خاصي نميرسم. ممنون ميشم اگر کسي اطلاعاتي درمورد کتابايي ک در اين مورد منتشر شدن, واينکه چ کتابي خوبه, داره بهم بگه :-D
شاد باشيد. :)

در چه حدی مورد نظرتون هست
تعمیرات یا طراحی یا فقط اشنایی
 

I.R.IRAN

عضو جدید
باسلام وضمن تشكر از اين سايت خوب وهمه دوستان كه مشاركت دارند. بنده اطلاعاتي در خصوص موتورهاي prop fan concept ميخانم و موتور an-70 يهني در اصل دنبال يك سري مطلب در مورد موتورهاي دو ملخه ميخام ممنون ميشم اگه كسي نتونه كمكم كنه با تشكر فراوان


اين موتورها به طور گسترده مورد استفاده و بهره برداري نيستند و در معدود پروژه ها استفاده ميشوند . مثل همين An-70
شما به رفرنس مراجعه كني بهتره و البته جستجو در اينترنت .
يه كتاب هم هست ، آشنايي با موتورهاي جت ، تو اون كتاب به زبان ساده به اين موتورها اشاره شده .
 

I.R.IRAN

عضو جدید
سلام دوستان مهندس! من ميخام در مورد موتور مطالعاتي داشته باشم , موتور جت و موتور اتومبيل و ... کتاب خاصي سراغ ندارم ک متاسفانه. هرچي تو اينترنت ميگردم به نتيجه ي خاصي نميرسم. ممنون ميشم اگر کسي اطلاعاتي درمورد کتابايي ک در اين مورد منتشر شدن, واينکه چ کتابي خوبه, داره بهم بگه :-D
شاد باشيد. :)

كتاباي زيادي تو بازار در اين موضوع هستند
مثل موتورهاي احتراق داخلي
يا كتاب خيلي عاليه مكانيك و ترموديناميك پيشرانش
يا همون كتاب آشنايي با موتورهاي جت كه بالا معرفي كردم
تموم اين كتابها هم به زبان فارسي هستند .
 

Asghar_

عضو جدید
شکل دوم با کتیا به راحتی ایجاد میشه
شکل اول که دو بعدی هستش داخل نرم افزاربه صورت سه بعدی با کانتور توزیع فشار به صورت رنگی خروجی داره مگر اینکه با طول بینهایت باشه و اگر با نرم افزار مثل انسیس کار کرده باشین به صورت فلش هم میشه خروجی گرفت اما این جور که شما نشون دادی چون فشار باید در واحد سطح ضرب بشه و شکل دو بعدی هستش نرم افزار نمیتونه نیرو محاسبه کنه پس فقط کانتور فشارو میتونه بده
بنابراین شما نیروها رو باید با فوتوشاپ به صورت شماتیک رسمش کنید
موفق باشید

سلام دوست عزیز..

فک میکنم اشتباه متوجه شدید..شاید من اشتباه بیان کردم...

ببنین من فقط دنبال نرم افزاری هستم که شکلی رو که میخوام رو رسم کنه وگرنه من شبیه سازی هامو انجام دادم و ریزالت رو دارم...فقط یه شکلی از مقالم که ریزالت نرم افزار نیست رو میخوام با یه نرم افزاری خاص به صورت خشگل بکشم....در واقع میخوام با شکل توضیح بدم نیروهای موثر بر پره چیا هستن!!!....من ریزالتامو از نرم افزار فلوئنت گرفتم و در مقاله قرار دادم...منظورم رسم شکل با یه نرم افزار...نرم افزار ورد هم شکل میکشه ولی نمیتونه ایرفویل رو بکشه که نیروها رو روش بکشم...

باتشکر
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام دوستان

من تا حالا فقط با متلب کار کردم، میخواهم یکم خودمو ارتقا بدم، موندم بین پایتون و ++C با کدومشون شروع کنم، بعضی از اساتید (امروزی) هستند که میگن بهتره وقت یادگیری ++C رو بازهم روی متلب بزاریم (آئرودینامیکی نیستند ولی جزء کار درست ها هستند)، ولی به نظر خودم علاوه بر امسال پایتون(script language) و متلب (interpreter) نیاز به یکی از خانواده compiling language وجود داره.
ممنون میشم منو با توضیح و دلیل راهنمایی کنید.

با تشکر

سلام،
هر نرم‌افزار و زبان برنامه‌نویسی، کاربرد مخصوص به خودش رو در زمینه هوافضا داره.
زبان ++C قابلیت‌های برنامه نویسی بالایی داره. برای ساخت نرم‌افزار شی گرا، نرم‌افزارهای کنترلی، برنامه نویسی میکرو و سخت‌افزار بهترین گزینه است.
MATLAB‌و کدنویسی در اون برای انجام طراحی مفهومی، بهینه‌سازی و شبیه‌سازی بهترین گزینه است.
فرترن، با وجود اینکه زبان دلچسبی نیست اما بهترین گزینه برای کدهای CFD هست.
پایتون رو بیشتر بچه‌های سازه دیدم استفاده کنن برای کدنویسی در نرم‌افزارهایی مثل آباکوس.

اینکه، کدوم نرم‌افزار یا زبان بهتره، بستگی داره به کار و هدفی که می‌خواید انجام بدید. می‌خواید یه سری مراحل طراحی رو انجام بدید، شبیه‌سازی کنید و تحلیل کنید، MATLAB بهترین گزینه است. با C هم میشه اینکار رو کرد اما مثل این می‌مونه که می‌خواید یه ماشین بسازید، از ساختن آچار و پیچ‌گوشتی شروع کنید. هر‌چند، از لحاظ تجربه بهتون پیشنهاد میدم هم C‌ و هم MATLAB رو یاد بگیرید. این دو تا نرم‌افزار حکم الفبای اول دبستان رو برای کارهای مهندسی و طراحی دارن.
با نظر دوست عزیز، zxo003 (که هنوز اسمش رو نمی‌دونم)، هم تا حدودی موافقم تا اون خط که گفتن اگر شما اندکی....
 
بالا