سلامممم.
نه اتفاقا من هیچوقت دید عمرانی نداشتم تو زندگیم.کلا آدم اجرایی هم نیستماین عنوانی هم که مهندس صدیق بهمون دادن منظورشون معماری اجرایی بوده نه اجرای معماری.
حالا احتمالا سو تفاهم بوده.ولی درز انقطاع کلا یه بحث سازه ایه.من سیستم نقشه های اصفهان رو نمیدونم ولی درز انقطاع رو حتما مهندس معمار محاسبه میکنه و تو نقشه های معماری خودش لحاظ میکنه.غیر از این نه درسته نه قبول میکنن.درست نیست چون اگه درز انقطاع بعدا و در نقشه های سازه به نقشه ها اضافه بشه امکان حذف پارکینگ (به دلیل کمتر شدن عرض زمین) و جابجایی ستون ها(این یکی حتمیه)هست.
کلا نقشه های معماری یه جورایی بعد از تایید فصل الخطابه.
شما ابعاد ستون هارو هم تعیین میکنید.مهندس سازه بدون مشورت شما نمیتونه ابعاد ستون رو بیشتر کنه.نقشه های سازه بعد تهیه شدن باید به تایید مهندس معمار برسه.
یعنی تو نظارت مهندسین سازه و معمار مشکلی ندارن.اگه هم مشکلی باشه باید درخواست اصلاح نقشه بدن.
سلام عرض میکنم
متاسفانه توی اصفهان اصلا اینجوری نیست ، نقشه های معماری واقعا از بعضی جهات ناقص هستند و هیچ کاری هم نمیشه کرد ، دلیلش هم همون اعتراضی هست که قبلاگفتم معمارای گرامی کردن !
شما درست میگین یه جاهایی خیلی میلی متری پارکینگ در میاد و اگر درز رو بعدا در نظر بگیرن عرض پارکینگ خیلی کم میشه، اما خب ، کاریش نمیتونیم بکنیم
اگر همه معمارها مبنا رو بر این میذاشتن و خودشون نقشه ها رو درست می کشیدن می دادن به شهرداری، می شد یه کاری کرد اما اینجوری هم نیست حتی.
مثلا من میخوام نمای یه ساختمان رو طراحی بکنم ، طراح عزیز اومده 2 تا پارکینگ دیده تو ضوابط اینجا حداقل عرض برای 2 خودرو در دهانه ستونها 4.5 هست. حالا در ورودی بدون نازک کاری 4.2 داره ! من واقعا می مونم چطور این نقشه ها تایید میشه !!!