نکات آرايشي مخصوص دختران جوان براي داشتن آرايشي طبيعي:

nana_IT

عضو جدید
1. اگر در سني هستيد که هنوز آثار جوشهاي غرور جواني بر روي پوست شما نمايان است و دوست داريد با کرم پودر و پنکيک آنها را بپوشانيد و پوست صورت خود را صاف نشان دهيد بهتر است از ضد آفتاب هاي مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط)که داراي کرم پودر هم هستند استفاده کنيد،چرا که شايد الان شما با زدن هر کرم پودر يا پنکيکي پوستي صاف براي آرايش داشته باشيد اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آينده پوست شما اين زيبايي راازدست خواهد داد وبراي شل شدن وپيري زود رس آماده خواهد شدو لکه ها، خيلي زود تر از وقت خود بر روي پوست شما نمايان خواهند شد،پس توصيه مي شودحتي المکان از کرم پودرو پنکيک ها دوري کنيد وتنها کرم آرايشي خود را يک ضد آفتاب خوب انتخاب کنيد

2 . در صورت علاقه ي زياد به زدن کرم پودر و پنکيک مي توانيد در مجالس خاص بر روي ضد آفتابتان کمي از آنها بزنيد و حتما بعد از تمام شدن مهماني با شير پاک کن آنها را از روي پوست پاک کنيد و هيچگاه شب با آرايش نخوابيد

3. در مورد چشمها بهتر است در اين سنين تنها از ريمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشيدن چند بار آرام تنها بر روي مژه هاي بالا به طور کاملا طبيعي چشمانتان را جذاب تر کنيد.

4. در صورت تمايل به خط چشم نيز بهتر است از يک خط بسيار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بيرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبيعي فرم دهيد.

5.سعي کنيد بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنيد تا از شکستگي مژه ها جلوگيري شود واز بغل مژه ها زاويه دار به نظر نيايدوبعد چند بار ريمل را به آرامي به طور افقي وکمي هم به سمت بالا بزنيد،در صورت چسبندگي مژه ها هم بهتر است از يک برس ريمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و يا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنيد تا شکل طبيعي تري داشته باشد.

6. به اين نکته توجه داشته باشيد که براي دختران جوان آرايش تنها پلک بالا بسيار جذاب تر و زيباتر خواهد بود و خط زير چشم را بهتر است در سنين بالاتر اضافه کنيد.

7. در صورت تمايل به زدن سايه که اصلا تو صيه نمي شود چون بعضي از انواع سايه ها چشمها را ريزتر نشان مي دهند ميتوانيد از مدادهاي رنگي مطابق رنگ پوست و لباستان مثل سبز يا آبي بسيار مات و ملايم در پشت چشم يک خط به جاي خط چشم بزنيد که با کمي ريمل چشمها را جذاب تر خواهد کرد و از زدن سايه هاي رنگارنگ که چهره را بسيار زنانه نشان مي دهد خودداري کنيد.

8. اگر چشمان بسيار درشتي داريد که ممکن است با خط پشت چشم زياد جالب نشود بهتر است از يک مداد سياه که داخل چشم مي کشيد حالت بهتري به چشمها بدهيد،البته نه زياد پر رنگ و غليظ و بعد ريمل را افقي بر روي مژه ها به آرامي بکشيد.

9. امروزه اکثر دختران جوان براي به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتما به آرايشگر مراجعه مي کنند که البته شايد اوايل دخترانه به نظر آيد اما به مرور زمان و با هر بار مراجعه يک رديف از ابروها کم خواهد شد و کم کم با کم پشت شدن و تغيير جهت خواب ابروها مواجه خواهيد شدو گاهي هم جاهايي از ابروي شما خالي خواهد شد ،توصيه ما اين است که البته تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنيد وتنها حاشيه هاي اطراف آنها را تميز کنيدو توجه داشته باشيد که رنگ ابرو درريزش هر چه سريعتر ابروها کمک مي کند.درضمن برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگي پلکها خواهد شد.

10.مهمترين نکته ي قابل توجه براي دختران در سنين پايين که دوست دارند ابروهايشان را تاتو کنند اين است که چون اين کار تقريبا کاري است جبران نشدني و هيچگاه شما ديگر ابروي اوليه را نخواهيد داشت تنها زماني دست به اين کار بزنيد که جاهايي از ابروي شما ريخته يا شکستگي دارد و مشخص است و در اين باره نيز از متخصص اين کار بخواهيد تا تنها جاهاي خالي را براي شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروي شما را خط نيندازد تا ابرويي کاملا طبيعي و در عين حال مرتب و زيبا داشته باشيد،لازم به ذکر است که ابروي تاتوشده سن افراد را چندين برابر بالا ميبرد.

11.بهترين رژگونه اي که براي دختران توصيه ميشود در کنار هماهنگي با لباس رنگهاي صورتي خيلي روشن يا مات کمرنگ ويا رنگهاي بژکه معمولا ملايم و کمرنگ ودر عين حال شيک هستند ميباشدکه بهتراست با رژلب نيز که از همين گروه است مطابقت داشته باشد.

13.با رژگونه و رژلب صورتي سايه هاي نيلي،آبي کمرنگ وخاکستري هماهنگي داردوبا رژگونه و رژلب بژ و طلايي سايه هاي آجري رنگ و قهوه اي مات کمرنگ .سعي کنيد رژلبتان را به صورت خنده ودهان نيمه باز بزنيد تا يکدست وصاف و تميزديده شود.

14. البته موي يک دختر شرقي با رنگ طبيعي و بلند يکدست زبانزد بوده وجذابيت خاص خود را داردو اين گروه مورا معمولا همه بيشتر ازموهاي هايلايت و لولايت شده مي پسندنداما گاهي عجول بودن دختران ايراني براي زيباتر شدن آنها را از شکل طبيعي خارج مي سازدو وادارشان مي کند که بلايي بر سر اين موهاي زيبا بياورند که ديگر قابل جبران نباشدچرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند به همان نسبت زودتر هم با ريزش وسفيدي مو مواجه خواهند شدوگاهي حتي حالت زيباي اوليه خود رانيز از دست خواهند داد پس چه بهتر که به جاي هايلايت و مش در مجالس و مهماني ها از ريملهاي مو که به رنگهاي مختلف هماهنگ بالباستان دراکثر لوازم آرايشي ها موجود است استفاده کنيد و بعد از يک شستشو آنها را از روي موها پاک کنيدو موي طبيعي خودتان را سالم و شاداب حفظ کنيد.
15. براي دختر خانمهايي که موهاي فر دارند توصيه ميشود به جاي استفاده از واکسها و کرمهاي مو براي ثابت نگه داشتن فرها در مهماني ها ،هم ميتوانيد از کتيرا استفاده کنيد و هم بعد از حمام مقداري آبليمو به نوک انگشتانتان زده و پايين موها را چنگ بزنند و براي براق شدن آنها، هم در مورد موهاي صاف و هم موهاي فر از کمي روغن زيتون بي بو استفاده کنيد که با استفاده از اين مواد طبيعي نه تنها به موهايتان ضرري وارد نشده بلکه آنها را در عين زيباتر کردن تقويت هم کرده ايد.ناگفته نماند که زدن آبليمو به محکم شدن ناخن هاي شما نيز کمک خواهد کرد.
به خاطر داشته باشيم که همه ي ما با همان چهره اي که خداوند نقش آفريني کرده است زيباتريم.
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
والا من از آرایش که زیاد خوشم نمیاد... آخه اصلا بهم نمیاد.... به پوست صورتم که چیزی نمی زنم... ولی بالای مژه ها رو یکم ریمل بزنید حلله... جذابتره.... چون آرایش غلیظ خیلی بی ریخت می کنه آدمو...
 

Similar threads

بالا