نياز جامعه مهندسين صنايع به سازمان نظام مهندسي

mohsenjoon

عضو جدید
مهندسي صنايع يكي از حرفه هاي بسيار مهم جهت رشد و توسعه جوامع صنعتي در حال رشد به شمار مي رود. از طرفي رشد صنعتي نيازمند داشتن يك رويه و قانون منسجم است تا بتواند به درستي جزئيات خود و صنايع لازم را به بهترين نحو انتخاب كرده و با يك مهندسي و مديريت موفق بتواند دوره هاي رشد و شكوفايي خود را سپري كند و نيز بايستي قوانيني تدوين شوند كه از افتادن صنايع بدست انسانهاي فاقد تخصص لازم جلوگيري كند يا حداقل آنان را مجبور به استفاده از تخصص مهندسين صنايع و ساير متخصصان مربوطه نمايد. مسلما اين تا زماني كه شاهد تحقق چنين وضعي نشده ايم صنايعي با راندمان بسيار پايين و حتي ضرر ده بسياري را در جامعه مشاهده خواهيم كرد. لازمه تحقق اين امر ايجاد سازمان نظام مهندسي صنايع است.در ضمن به نظر مي رسد با تحقق اين امر بازار كار مهندسين صنايع نيز بهتر شود. لطفا نظرات و راهكارهاي پيشنهادي خود را در اين خصوص بنويسيد.
 

ترزبان

عضو جدید
كاملاً موافقم، در شرايطي كه متخصصان رشته هايي مثل مهندسي عمران ، برق و مكانيك با تشكيل نظام مهندسي ساختمان مي توانند از حقوق مادي و معنوي خود دفاع كنند بنابراين مهندسان صنايع هم مي توانند با ايجاد چنين تشكلي و با حمايت و الزام دولت و وزارت صنايع براي استفاده از اين تخصص جهت اخذ پروانه هاي امور صنعتي و توليدي جايگاه بهتر و مستحكمتري براي خود فراهم نمايند.
 

mohsenjoon

عضو جدید
اين بسيار موجب تأسف است كه هيچ كس در اين باشگاه وجود اين مهم را درك نكرده و جوابي در اين قسمت وارد نكرد ه است به هر حال وجود سازمان نظام مهندسي صنايع براي رشته ما و اينده كاري ما بسيار مهم است ولي معلوم است كه كسي به ان اهميتي نداده است:(
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
همین طوره که شما می گین ولی جواب ندادن بچه ها به این معنی نیست که موافق نیستن یا براشون مهم نیست
شما راه کار خواستی ولی راهکارش دست مسئولان هست نه بچه ها
البته من شنیدنم که واسه صنایع هم قراره نظام مهندسی تاسیس بشه ولی خب از بچه ها شنیدم نه از جای موثق
خودم هم که توی اینترنت گشتم دیدم نوشته دولت می خواد سازمان نظام مهندسی صنعت و معدن رو تاسیس کنه که گفتن "این سازمان به منظور نظارت بر تمامی واگذاری ها و اقدامات در این زمینه نظارت می کند"

دلیل دیگه اینه که این موضوع قبلا دو بار در موردش تاپیک زده شده
خوب بود اول یه سرچ می زدید تو سایت و مطلبتون رو در ادامه اون مطالب می گذاشتید
 
بالا