نهی از بیزاری و لعن سایر انسانها و سایر مسلمانان!

هستت

عضو جدید
[COLOR=#00000]قرآن: ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم کذلک زینا لکل امه عملهم ثم الی ربهم مرجعهم فینبئهم بما کانوا یعملون
به آنچه مشرکان غیر از خدا میخوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند! این چنین ما عمل هر قومی را در نظرشان زینت داده این ، سپس بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و خدا آنان را از کردارشان اگاه می گرداند.
عترت:
اقسام ایمان ونهی از بیزاری از سایر مسلمانان:

سراج گفت : ما از آنها بیزاری میجوییم زیرا آنچه ما به آن اعتقاد داریم، آن گروه ندارند
امام صادق: آنها ما را دوست دارند ،آیا چون عقیده شما را ندارند از آنها بیزاری میجویید؟
سراج: آری
امام: اگر چنین باشد ، ما هم دارای عقایدی هستیم که شما نداری ، بنابر این آیا ما هم از شما بیزاری بجوییم؟
... امام: در نزد خدا هم حقایقی هست که در نزد ما نیست ، آیا خدا ما را دور می اندازد؟
امام: آنها را دوست بدارید و از آنها بیزاری مجویی، زیرا بعضی از مسلمانان یک سهم و بعضی دو سهم و بعضی ....هفت سهم ایمان را دارند، بنابراین سزاوار نیست که صاحب یک سهم ایمان را بر آنچه که صاحب دو سهم است تکلیف کند و . . .(باب درجات الایمان-حدیث2-ص43جلد1)}
{نهی امام باقر درمورد بیزاری از غیر شیعه:
زراره خطاب به امام باقر:ما (در رابطه با مردم دارای عقاید مختلف هستیم) خود را همچون ترازو و ریسمانکار بناها (میزان) قرار میدهیم ، هرکس از مردم ، خواه علوی باشد یاغیرعلوی ، با ما موافقت کند(عقیده و دینش مطابق ما باشد) او را دوست میداریم ، واگرنه او را دشمن میداریم.
امام باقر با این برنامه ای که زراره داد مخالفت کرد و فرمود: ای زراره ، سخن خدا درست تر از سخن توست ، پس کجایند آنانکه خداوند در قرآن میفرماید(...الاالمستضعفین من الرجال و النساء و الوالدان لا یستطیعون حیله و لا یهتدون سبیلا)
و کجایند آنانکه خداوند درباره آنها(آیه 106توبه) میفرماید: و آخرون مرجون لامر الله یعذبهم و اما یتوب علیهم
و کجایند آنها که خداوند در باره آنها میفرماید (106توبه): و آخرون یعترفوا بذنوبهم خلطوا عملا صالحا و آخر سیئا عسی الله ان یتوب علیهم(و گروه دیگر به گناهان خود اعتراف کردند و اعمال صالح و ناصالحی را به هم آمیختند، امید میرود که خداوند ، توبه آنها را بپذیرد)
وکجایند اصحاب اعراف (آیات 46 تا 49 سوره اعراف) که عده ای از واماندگان ، راهی به جایی نمیبرند تا اینکه اصحاب اعراف(مانند آل محمد(ص)) آنها را از واماندگی نجات میدهند
و کجایند آنانکه خداوند در ایه 60توبه ، سهمی از زکات را برای الفتو جلب قلوب آنها به سوی اسلام قرار داده است، خواه کافر باشند یا افرادی که ایمان ضعیف دارند.
بنابر این مطابق آیات قرآن نمیتوان از این دسته های مختلف اسلامی که از خط تشیع راستین ، منحرف هستند ؛ بیزاری جست چرا که امید نجات آنها آنگونه که خداوند فرموده است ، وجود دارد –اصول کافی- باب اصناف الناس- حدیث3-ص382-جلد2}

توجه به قرآن به عنوان اصلی ترین سند اسلام:

امام باقر(ع) به شاگردانش فرمود:هرگاه که من مطلبی و حدیثی را برای شما بازگو کردم، از من بپرسید در کجای قرآن است؟
سپس فرمود: پیامبر از گفتگوهای بی اساس و تباه نمودن مال و زیاد سوال کردن نهی فرموده.
آنگاه یکی از شاگردان رسید: همین در کجای قرآن است؟ امام باقر در پاسخ فرمود ( . .. نساء114)(....نساء5) (مائده101)-اصول کافی- باب الرد علی الکتاب و السنه – حدیث5-ص60-جلد1)}
به این ترتیب امام باقر به ما آموخت در مسائل مختلف به قرآن رجوع کنیم و از آن به عنوان سند اصلی اسلام بهره ببریم.[/COLOR]
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته عنوان تاپیکتون با متن یک تفاوتی دارد .امام صادق در ان حدیث یک شرط گذاشته اند: آنها ما را دوست دارند
لعن دشمنان معاند با اهل بیت نه تنها اشکالی ندارد خوب هم هست.
در ضمن لعن با دشنام فرق دارد. لعنت کردن به معنای این است که از خدا میخواهیم رحمت خود را از انان دور کند.
در ایات قران اشاره به لعن امده است:
[سوره البقرة (۲): آيه ۱۵۹]
إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَيِّناتِ وَ الْهُدى‏ مِنْ بَعْدِ ما بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتابِ أُولئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ (۱۵۹)

[ترجمه‏]

كسانى كه آنچه از دلائل و براهين كه ما نازل كرده‏ ايم كتمان مى‏كنند و پس از اينكه آنها را در كتاب براى مردم بيان كرده ‏ايم پنهان ميدارند آنان را خدا و ملائكه و مردم لعن مى‏كنند


پس لعن هم جایگاه خودش را دارد و ایرادی هم ندارد اگر در جای درستش بکار رود.

 

هستت

عضو جدید
[COLOR=#00000]
عترت:
اقسام ایمان ونهی از بیزاری از سایر مسلمانان:

امام: آنها را دوست بدارید و از آنها بیزاری مجویی، زیرا بعضی از مسلمانان یک سهم و بعضی دو سهم و بعضی ....هفت سهم ایمان را دارند، بنابراین سزاوار نیست که صاحب یک سهم ایمان را بر آنچه که صاحب دو سهم است تکلیف کند و . . .(باب درجات الایمان-حدیث2-ص43جلد1)}
تا اینجا ، حداقل به نهی از بیزاری آنانی که مهر ائمه در دل دارند میرسیم.

{نهی امام باقر درمورد بیزاری از غیر شیعه:

امام باقر با این برنامه ای که زراره داد مخالفت کرد و فرمود: ای زراره ، سخن خدا درست تر از سخن توست ، پس کجایند آنانکه خداوند در قرآن میفرماید(...الاالمستضعفین من الرجال و النساء و الوالدان لا یستطیعون حیله و لا یهتدون سبیلا)
و کجایند آنانکه خداوند درباره آنها(آیه 106توبه) میفرماید: و آخرون مرجون لامر الله یعذبهم و اما یتوب علیهم
و کجایند آنها که خداوند در باره آنها میفرماید (106توبه): و آخرون یعترفوا بذنوبهم خلطوا عملا صالحا و آخر سیئا عسی الله ان یتوب علیهم(و گروه دیگر به گناهان خود اعتراف کردند و اعمال صالح و ناصالحی را به هم آمیختند، امید میرود که خداوند ، توبه آنها را بپذیرد)
وکجایند اصحاب اعراف (آیات 46 تا 49 سوره اعراف) که عده ای از واماندگان ، راهی به جایی نمیبرند تا اینکه اصحاب اعراف(مانند آل محمد(ص)) آنها را از واماندگی نجات میدهند
و کجایند آنانکه خداوند در ایه 60توبه ، سهمی از زکات را برای الفتو جلب قلوب آنها به سوی اسلام قرار داده است، خواه کافر باشند یا افرادی که ایمان ضعیف دارند.
بنابر این مطابق آیات قرآن نمیتوان از این دسته های مختلف اسلامی که از خط تشیع راستین ، منحرف هستند ؛ بیزاری جست چرا که امید نجات آنها آنگونه که خداوند فرموده است ، وجود دارد –اصول کافی- باب اصناف الناس- حدیث3-ص382-جلد2}
اما این بیزاری از غیر شیعه مسلمان را مردود میداند. چرا که با این کار ما امید بازگشت انها از بین میرود.
[/COLOR]
[COLOR=#00000]
[COLOR=#00000]قرآن:
ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم کذلک زینا لکل امه عملهم ثم الی ربهم مرجعهم فینبئهم بما کانوا یعملون
به آنچه مشرکان غیر از خدا میخوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند! این چنین ما عمل هر قومی را در نظرشان زینت داده این ، سپس بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و خدا آنان را از کردارشان اگاه می گرداند.
و این توهین و سب مشرکان رو نهی میکنه ، اما لعنت با اون عنوانی که شما میگید اگر به مرحله ظهور در مقابل مشرکین نرسه درسته یعنی در دل یا در بین جمع مسلمان ، بر مشرکان لعنت کنیم. دقت کنید باز مشرک با ظالمی که حق الناس رو داره به تاراج میبره فرق داره ، خداوند جای دیگه میگه علیه ظالم میشه صدات رو بلند کنی و فریاد تظلم خواهی بزنی اما بحث بر سر مشرکانیه که فقط دعوت زبانی به سمت غیر خدا میکنن.
[/COLOR][/COLOR]

[سوره البقرة (۲): آيه ۱۵۹]
إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَيِّناتِ وَ الْهُدى‏ مِنْ بَعْدِ ما بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتابِ أُولئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ (۱۵۹)
[ترجمه‏]
كسانى كه آنچه از دلائل و براهين كه ما نازل كرده‏ ايم كتمان مى‏كنند و پس از اينكه آنها را در كتاب براى مردم بيان كرده ‏ايم پنهان ميدارند آنان را خدا و ملائكه و مردم لعن مى‏كنند

پس لعن هم جایگاه خودش را دارد و ایرادی هم ندارد اگر در جای درستش بکار رود.
اما این در مورد کفاره ، کافر یعنی کسی که به حقیقتی رسیده و درک کرده اما کتمان میکنه ، اگر چنین فردی رو میشناسیم و دلیل داریم میتونیم لعن کنیم با اون تفسیر قشنگی که شما فرمودید.
بحث برسر تفاوت مسلمان ، مشرک ، منافق ، شیعه ، سنی ، وهابی ، غیرمسلمان و . . . است که تفاوت اینها رو بشناسیم .
متاسفانه مثلا توی یه سایتی با ادعای شیعه بودن دیدم مرحوم شریعتی (از نظر من شهید راه علم و ازادی) رو لعنت کردن!!! اینه که کفر آدم رو در میاره .
آیا میشه همه رو با یک چوب زد؟ اینکه هر که با مانیست دشمن ماست، غلطه.
اماگفتید لعن دشمنان معاند با اهل بیت نه تنها اشکالی ندارد خوب هم هست.
طبق فرمایش امام باقر که هرچه گفتیم سوال کنید کجای قرآن هست؟

سپس فرمود: پیامبر از گفتگوهای بی اساس و تباه نمودن مال و زیاد سوال کردن نهی فرموده.
آنگاه یکی از شاگردان رسید: همین در کجای قرآن است؟ امام باقر در پاسخ فرمود ( . .. نساء114)(....نساء5) (مائده101)-اصول کافی- باب الرد علی الکتاب و السنه – حدیث5-ص60-جلد1)}
به این ترتیب امام باقر به ما آموخت در مسائل مختلف به قرآن رجوع کنیم و از آن به عنوان سند اصلی اسلام بهره ببریم.
این(لعن دشمنان معاند با اهل بیت نه تنها اشکالی ندارد خوب هم هست.
) کجای قرآن آمده؟

 
آخرین ویرایش:

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر میکنم این یا دداشت نمونه های خوبی را مطرح کرده:

لعن بر دشمنان الهي جائز است. چرا كه خدا در قرآن در موارد مختلف گروههايي را لعن كرده، كه از آنجمله به آيات ذيل ميتوان اشاره نمود.
• فلعنة الله علي الكافرين (بقره/89)
• اولَـئك الذين لعنهم الله ومن يلعن الله (نساء/87)
• كذبوا علي ربهم الا لعنة الله علي الظالمين (هود/18)
• الذين يوذون الله ورسوله لعنهم الله في الدنيا والاخرة (احزاب/57)

و من يقتل مؤمناً متعمّدا ً فجزاؤه ُجهنّم خالداً فيها و غضب الله عليه و لَعَنَهُ واعدّ له عذاباً عظيماً (نساء/93)

هركس مؤمني را به عمد بكشد، مجازات او آتش جهنم است كه در آن معذّب هميشگي خواهد بود. خدا بر او خشم گرفته و لعن كند و عذابي بسيار شديد بر او مهيا نمايد .

خطاب با كساني است كه اين قتل را از روي عمد و نه خطا، انجام داده و مرتكب قتل مؤمني ميشوند. خداوند جزاي اين گروه را جهنم دانسته و آنها را مورد غضب و لعن قرار داده است. يعني هر كس مؤمني را عمداً به قتل برساند مورد لعن الهي قرار ميگيرد.
حال كدام مؤمن از امام حسين(ع) افضل و كدام قتل از قتل امام حسين(ع) و ياران و فرزندان ايشان به عمد نزديكتر است؟ جنايتي كه از هولناكي آن آسمان و زمين گريستند!

لذا ميتوان قاتلان روز عاشورا را از مصاديق اين آيه دانست و گفت: خداوند در قرآن بر قاتلان امام حسين(ع) و يارانش در واقعة عاشورا، لعن فرستاده، گر چه آنها بظاهر مسلمان بوده و ادعاي ايمان داشته باشند. حال كه لعن اين گروه از قاتلان در قرآن قطعي است، پس عجيب نيست كه مؤمنين نيز از قرآن پيروي نموده و بر قاتلان حسين(ع) در زيارت عاشورا تا روز قيامت لعن بفرستند وبگويند:

- لعن الله امة قتلتكم و لعن الله الممهدين لهم بالتمكين من قتالكم
- لعن الله ال زياد و ال مروان و لعن الله بني امية قاطبة و لعن الله ابن مرجانة و لعن الله عمر بن سعد و لعن الله
شمراً و لعن الله امة اسرجت والجمت و تنقّبت لقتالك.
- اللّهم العن اباسفيان و معاوية ويزيدبن معاوية عليهم منك الّعنة ابدالآبدين
- اللّهم العن يزيد خامساً و العن عبيدالله بن زياد و ابن مرجانة و عمربن سعد و شمراً و ال ابي سفيان و ال زياد و ال مروان الي يوم القيامة .

آية دوم:
انّ الّذين يؤذون الله ورسوله لعنهم الله في الدنيا و الآخرة و اَعَد ّلهم عذاباً مهينا- و الّذين يؤذون المؤمنين و المؤمنات بغير ما اكتسبوا فقد احتملوا بهتاناً و اثماً مبيناً -... لئن لم ينته المنافقون و الّذين في قلوبهم مرض ٌ و المرجفون في المدينة لنغرنيّك بهم ثمّ لايجاورون فيها اّلا قليلاً-ملعونين اين ما ثُقفوا اُخذو ا و قُتّلوا تقتيلاً"-

بدرستي آنانكه خدا و رسول او را ميآزارند، در دنيا و آخرت مورد لعن الهي قرار ميگيرند و خداوند براي آنها عذابي خوار كننده مهيا ميسازد. و همچنين آنانكه مردان و زنان مؤمن را بدون هيچ عذر و گناهي بيازارند ... اگر اين منافقين و آنها كه در دلهاشان مرض و كينه است و هم آنها كه در مدينه و شهر، اهل ايمان را مضطرب و هراسان ميسازند، از اعمال خود دست برندارند، ما ترا بر آنها برانگيخته و مسلّط ميگردانيم تا پس از آن در جوار تو جز اندك زماني زيست نتوانند كرد. اين گروه مورد لعن درگاه حقند. هر كجا آنها را يافتي دستگير و سپس به قتل برسان، به قتل رساندني. (سوره احزاب-آيات61-57 )


در اين آيات، خداوند كساني را كه خدا و رسول(ص) را مورد آزار و اذيت قرار ميدهند، در دنيا و آخرت لعن نموده است. در ادامه نيز بر اين لعن تأكيد كرده، منافقان و مسلمانان ظاهري را كه در قلبهايشان مرض است و از كار خود وآزار و اذيّت خدا و رسول و مؤمنان دست نكشند، لعن نموده و حتي امر به قتل آنها نموده است. حال در روايات صحيح است كه پيامبر(ص) فرمود: هر كس فاطمه(س) را بيازارد، مرا آزرد و هر كس مرا بيازارد، خدا را آزارده. و حتي در منابع اهل سنت روايت كرده اند كه:
- انّ الرّبّ يرضي لرضا فاطمة ويغضب لغضب فاطمة (مستدرك الحاكم ، ج 3 ، ص 154)
همانا خداوند با خشنودي فاطمه خشنود و با ناراحتي او ناراحت ميشود .

لذا ما شیعیان که واقعه غدیر و حوادث سقیفه و فدک وعاشورا ... را بلحاظ تاریخی قبول داریم لعنت بر مسببان انها را نیز جایز میدانیم. و چون ازار و ظلم به اهل بیت را ازار حضرت رسول و حق نشناسی در مقابل زحمات پیامبر میدانیم لعن انها را نیز جایز میشماریم.
البته ان ایه کلا گفته لعنت خدا بر ظالمان پس هر جا ظالمی دیدید میتوانید لعن کنید.


 
آخرین ویرایش:

هستت

عضو جدید

البته ان ایه کلا گفته لعنت خدا بر ظالمان پس هر جا ظالمی دیدید میتوانید لعن کنید.
[/COLOR]

بنده با این دیدگاه مخالفم ، کیه که جزو مصادیق ظالم نباشه ، اصلا وقتی گناه میکنیم یعنی داریم به خودمون ظلم میکنیم ، پس همه آدمها رو میشه لعنت کرد!!!!؟؟؟؟
نه خیر ، هر کس ظلم میکنه ، از جانب خدا لعنت میشه ، به حد گناهی که انجام داده ، اما ما مجوزش رو نداریم و نباید همه رو با یه چوب بزنیم.
توی همون آیه ای که آوردید ، كذبوا علي ربهم الا لعنة الله علي الظالمين
تمام ظالمین از هرنوعی رو شامل نمیشه ، بلکه فقط کسانی رو که "کذبوا علی ربهم" هستند رو شامل میشه.

[COLOR=#00000]و کجایند آنانکه خداوند در ایه 60توبه ، سهمی از زکات را برای الفتو جلب قلوب آنها به سوی اسلام قرار داده است، خواه کافر باشند یا افرادی که ایمان ضعیف دارند.
جواب سوال بنده رو ندادید. کجای قرآن گفته شده ، لعنت کردن دشمنان اهل بیت خوب است؟ اصلا لعنت کردن یعنی چی؟ لعنت کردن یعنی بیزاری از کار زشت و بدی . نه تنفر و کینه توزی از یک نفر خاص.
لعن در مورد کافران و کسانی که حقایق رو میپوشونن جایزه ، لعن یعنی بیزاری قلبی که به زبان هم میتونه جاری بشه یا نشه. اما وقتی این امر با یکی دیگه از موارد که جلب و جذب غیر شیعه و امید پیوستن غیر شیعه به شیعه هستش ، تداخل میکنه ، میشه این لعن رو علنی نکرد.
امام حسین در صحرای کربلا ، در اولین قدم ، دشمنانش رو لعن کرد؟؟؟؟ این طور بود و اگر از ابتدا لعن صورت میگرفت و ناله و نفرین که دیگه حضرت حر ، بر نمیگشت.
لعنت آخرین اقدامه ، وقتی میبینی کسی با لجاجت داره جلوی نیکی ها می ایسته و بدی میکنه . نه اینکه مثلا یه کسی به صورت سنتی و خانوادگی پیرو ایینی زاده شده ، ما بریم اون رو لعن کنیم. کسانی قابل لعن کردن هستند که خدا اجازه لعنت کردنش رو داده باشه ، توی تمام اینها که آوردید ، شامل کسانی میشه که حقیقتی رو پس از آگاهی کتمان میکنن.
این هم میتونه همین امروز یا در گذشته مصداق داشته باشه ، اما برای تعیین مصداقش باید خیلی دقت کنیم. مثلا ممکنه شما یک نفر رو مصداق لعنت کردن ببینید اما بنده نبینم چون مثل شما نمیشناسمش یا اصلا ندیدمش. یا برعکس.
[/COLOR]
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنده با این دیدگاه مخالفم ، کیه که جزو مصادیق ظالم نباشه ، اصلا وقتی گناه میکنیم یعنی داریم به خودمون ظلم میکنیم ، پس همه آدمها رو میشه لعنت کرد!!!!؟؟؟؟
نه خیر ، هر کس ظلم میکنه ، از جانب خدا لعنت میشه ، به حد گناهی که انجام داده ، اما ما مجوزش رو نداریم و نباید همه رو با یه چوب بزنیم.
توی همون آیه ای که آوردید ، كذبوا علي ربهم الا لعنة الله علي الظالمين
تمام ظالمین از هرنوعی رو شامل نمیشه ، بلکه فقط کسانی رو که "کذبوا علی ربهم" هستند رو شامل میشه.

[COLOR=#00000]و کجایند آنانکه خداوند در ایه 60توبه ، سهمی از زکات را برای الفتو جلب قلوب آنها به سوی اسلام قرار داده است، خواه کافر باشند یا افرادی که ایمان ضعیف دارند.
جواب سوال بنده رو ندادید. کجای قرآن گفته شده ، لعنت کردن دشمنان اهل بیت خوب است؟ اصلا لعنت کردن یعنی چی؟ لعنت کردن یعنی بیزاری از کار زشت و بدی . نه تنفر و کینه توزی از یک نفر خاص.
لعن در مورد کافران و کسانی که حقایق رو میپوشونن جایزه ، لعن یعنی بیزاری قلبی که به زبان هم میتونه جاری بشه یا نشه. اما وقتی این امر با یکی دیگه از موارد که جلب و جذب غیر شیعه و امید پیوستن غیر شیعه به شیعه هستش ، تداخل میکنه ، میشه این لعن رو علنی نکرد.
امام حسین در صحرای کربلا ، در اولین قدم ، دشمنانش رو لعن کرد؟؟؟؟ این طور بود و اگر از ابتدا لعن صورت میگرفت و ناله و نفرین که دیگه حضرت حر ، بر نمیگشت.
لعنت آخرین اقدامه ، وقتی میبینی کسی با لجاجت داره جلوی نیکی ها می ایسته و بدی میکنه . نه اینکه مثلا یه کسی به صورت سنتی و خانوادگی پیرو ایینی زاده شده ، ما بریم اون رو لعن کنیم. کسانی قابل لعن کردن هستند که خدا اجازه لعنت کردنش رو داده باشه ، توی تمام اینها که آوردید ، شامل کسانی میشه که حقیقتی رو پس از آگاهی کتمان میکنن.
این هم میتونه همین امروز یا در گذشته مصداق داشته باشه ، اما برای تعیین مصداقش باید خیلی دقت کنیم. مثلا ممکنه شما یک نفر رو مصداق لعنت کردن ببینید اما بنده نبینم چون مثل شما نمیشناسمش یا اصلا ندیدمش. یا برعکس.
[/COLOR]

شما اگر به ایات دقت میکردید جواب سوال در ایات بود.ائمه خودشان بزرگترین ایات الهی هستند.
شما فکر میکنید ایه فقط یعنی ایات قران؟ائمه قران ناطق هستند.
کسانی که اونا رو تکذیب کردند و باهاشون دشمنی کردند شایسته لعنت هستند.
مضاف بر اینکه انها را شهید کردند و ایه دیگری که اوردم میگه کسی که یک مومن را بکشد هم ملعون است چه برسه به اهل بیت.

من گفتم کسانی که معاند هستند.
تشخیص این ساده نیست که امروزه کی معانده.
اما ریشه ها و عاملین اصلی چطور ؟
اونا رو که میشه لعن کرد.
البته الان بخاطر امر وحدت بین مسلمانان بهتره این امر علنی صورت نگیره و ما باید مقابل دشمنان اصلی بایستیم.
الان مسلمانان از هر جهت در فشار هستند و نیازی بدامن زدن به این مسائل نیست. ما اشتراکاتمون زیاده و بجز فرقه وهابیت و ناصبی ها اکثر سنی ها به اهل بیت احترام میگذارند.
بنابراین ما با اونا مشکلی نداریم بخصوص اینکه اونها ابا اجدادی دین دارند نه با تحقیق.

 

هستت

عضو جدید
شما اگر به ایات دقت میکردید جواب سوال در ایات بود.ائمه خودشان بزرگترین ایات الهی هستند.
شما فکر میکنید ایه فقط یعنی ایات قران؟ائمه قران ناطق هستند.
کسانی که اونا رو تکذیب کردند و باهاشون دشمنی کردند شایسته لعنت هستند.
مضاف بر اینکه انها را شهید کردند و ایه دیگری که اوردم میگه کسی که یک مومن را بکشد هم ملعون است چه برسه به اهل بیت.

من گفتم کسانی که معاند هستند.
تشخیص این ساده نیست که امروزه کی معانده.
اما ریشه ها و عاملین اصلی چطور ؟
اونا رو که میشه لعن کرد.
البته الان بخاطر امر وحدت بین مسلمانان بهتره این امر علنی صورت نگیره و ما باید مقابل دشمنان اصلی بایستیم.
الان مسلمانان از هر جهت در فشار هستند و نیازی بدامن زدن به این مسائل نیست. ما اشتراکاتمون زیاده و بجز فرقه وهابیت و ناصبی ها اکثر سنی ها به اهل بیت احترام میگذارند.
بنابراین ما با اونا مشکلی نداریم بخصوص اینکه اونها ابا اجدادی دین دارند نه با تحقیق.

ببینید راجع به ریشه های اصلی ، لطفا شما بگید سود و نتیجه لعن کردن به صورت علنی چیه؟
توی اینکه توی دلتون لعن کنید بحثی ندارم ، همونطور که امروز هم ظالمین رو هرکس توی خونه ش نشسته لعن میکنه(با برداشت و دلایلی که خودش داره) اما مثلا امروزه لعنت کردن علنی کشندگان مردم افغانستان نتیجه های مثبتی میتونه داشته باشه. اما نمیدونم لعنت کردن چند نفر که دیگه نیستن چه فایده ای داره؟ اینطور نیست که ضررهاش بیشتره و عده ای به خاطر تعصب و علاقه به اونها دیگه باب گفتگو رو میبندن و از ما رو میگردونن؟
ببینید گاندی جمله خوبی داره : از گناه متنفر باش نه گناهکار. به عمق اینکه نگاه میکنیم میبینیم با روشن شدن گناه و معرفی مسیرهای گناه ، و بیزاری جستن از گناه (بدون ذکر نام شخصی) میشه وجدان مخالفین رو هم تکون داد و اونها به فکر بیافتن.
لعنت علنی طبق سبک و سنگینی که بنده میکنم و سنجشی که میکنم ، جز تفرقه و تعصب بیشتر چیزی به بار نمیاره. بازهم میگم جنایتکاران امروزی رو میشه با سنجش درست اوضاع و سنجش مفسده ش علنی لعن کرد.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید راجع به ریشه های اصلی ، لطفا شما بگید سود و نتیجه لعن کردن به صورت علنی چیه؟
توی اینکه توی دلتون لعن کنید بحثی ندارم ، همونطور که امروز هم ظالمین رو هرکس توی خونه ش نشسته لعن میکنه(با برداشت و دلایلی که خودش داره) اما مثلا امروزه لعنت کردن علنی کشندگان مردم افغانستان نتیجه های مثبتی میتونه داشته باشه. اما نمیدونم لعنت کردن چند نفر که دیگه نیستن چه فایده ای داره؟ اینطور نیست که ضررهاش بیشتره و عده ای به خاطر تعصب و علاقه به اونها دیگه باب گفتگو رو میبندن و از ما رو میگردونن؟
ببینید گاندی جمله خوبی داره : از گناه متنفر باش نه گناهکار. به عمق اینکه نگاه میکنیم میبینیم با روشن شدن گناه و معرفی مسیرهای گناه ، و بیزاری جستن از گناه (بدون ذکر نام شخصی) میشه وجدان مخالفین رو هم تکون داد و اونها به فکر بیافتن.
لعنت علنی طبق سبک و سنگینی که بنده میکنم و سنجشی که میکنم ، جز تفرقه و تعصب بیشتر چیزی به بار نمیاره. بازهم میگم جنایتکاران امروزی رو میشه با سنجش درست اوضاع و سنجش مفسده ش علنی لعن کرد.
تا جاییکه من میدانم لعنت کردن نشانه ای است برای اعلام برائت.
میدانید که ما در فروع دین هم تولی داریم هم تبری.
این طوری تبرای خودمان را نشان میدهیم.
همانطوریکه با صلوات تولی را بیان میکنیم.
ذکر لعنت نیز اثرات روحی دارد بیشتر روی خودمان.

اما درباره علنی بودنش در شرایط حال اصلا درست نیست بالا هم که گفتم.الان ما احتیاج به وحدت داریم.

اتفاقا چندوقت پیش ایت الله وحید خراسانی هم از انجام عملی این کار نهی کردند.

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=2522

http://www.shia-news.com/fa/pages/?cid=20733
اما درباره جمله گاندی خدمتتان عرض کنم که جمله ای داریم از امام علی در نهج البلاغه که متفاوت است و من بالشخصه این رو قبول دارم و اون این حدیث است:

نیکوکار ، از کار نیک بهتر و بدکار از کار بد بدتر است.
http://www.shia-news.com/fa/pages/?cid=20733
 
آخرین ویرایش:

هستت

عضو جدید
تا جاییکه من میدانم لعنت کردن نشانه ای است برای اعلام برائت.
میدانید که ما در فروع دین هم تولی داریم هم تبری.
این طوری تبرای خودمان را نشان میدهیم.
همانطوریکه با صلوات تولی را بیان میکنیم.
ذکر لعنت نیز اثرات روحی دارد بیشتر روی خودمان.

اما درباره علنی بودنش در شرایط حال اصلا درست نیست بالا هم که گفتم.الان ما احتیاج به وحدت داریم.

اتفاقا چندوقت پیش ایت الله وحید خراسانی هم از انجام عملی این کار نهی کردند.

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=2522

http://www.shia-news.com/fa/pages/?cid=20733
اما درباره جمله گاندی خدمتتان عرض کنم که جمله ای داریم از امام علی در نهج البلاغه که متفاوت است و من بالشخصه این رو قبول دارم و اون این حدیث است:

نیکوکار ، از کار نیک بهتر و بدکار از کار بد بدتر است.
بنده از حکمت ، اثر و نتیجه این کار سوال کردم. جوابم رو نگرفتم و برای جمله گاندی دلیل آوردم.
قرون وسطی از زمانی آغاز شد که گفته شد ، فلان کتاب این رو گفته پس همینه به دلیلش هم کاری نداریم.
اگر کسی داره دلیل میاره ، شیوه ائمه اینطوره که با دلیل و رد دلیل جواب میدن نه اینکه بگن چون ما میگیم اون غلطه.
اسلام رو باید درونی کرد، نه اینکه سطحی نگاه کنیم و به فروع و اصول و فقه فعلی محدودش کرد و حکم کلی داد.
 
بالا