نمایی از iOS 8 : برنامه Messages و آپدیت های کاربردیش

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
نسل جدید سیستم عامل اپل آی او اس برای دیوایس های iPhone – iPod – iPad به همراه قابلیت های بسیار زیاد و جدیدی می باشد . در واقع در این سیستم عامل جدید امکانات بسیار زیاد و جذاب تری نسبت به آی او اس ۷ مثل نوتیفیکیشن های جدید ، ویجکت ها ، کیبوردی حرفه ای تر و … دارا می باشد .
ما در این مطلب به مرور و بررسی از امکانات برنامه ی کاربردی Messages (‌مرکز پیام ) که یکی از مهم ترین و بهترین برنامه های آی او اس هست و همچنین در این نسخه شاهد تغییرات زیادی بودیم می پردازیم .
جالب هست بدانید خود اپل پیامی مثل زیر برای برنامه Messages iOS 8 داده است :
کار های خودتان و مسیج هایتان را اینبار به صورت شگفت انگیز و حرفه ای تری نسبت به قبل ارسال کنید . پیام های سرگرم کننده و جذاب برای هم داشته باشید ، حتی وقتی به پیام ها فکر کنید تغییر خواهند کرد !
[h=3]و اما چه چیز هایی در Messages – آی او اس ۸ تغییر کرده است :‌[/h]
  • اپل به طور کلی تغییرات و آپدیت های جالبی برای ارسال عکس و فیلم توسط iMessages در iOS 8 ایجاد کرده است ، همچنین قابلیت ارسال صدای (‌Tap to Talk ) همانند برنامه های Whatsapp و Viber هم در آی مسیج اضافه کرده است .در واقع باید گفت وقی برنامه Messages را در iOS 8 باز می کنید تازه متوجه قابلیت ها و طراحی جدید آن خواهید شد حتی وقتی روی گزینه Compose Message کلیک می کنید !
  • اولین تغییری که پس از وارد شدن به Messages در iOS 8 خواهید دید وقتی که می خواهید پیام را ارسال کنید گزینه ها به طور اتومات به قابلیت Tap to Talk تغییر میکند و می توانید با گرفتن دکمه Record صدای خودتان را به راحتی ضبط و حتی بشنوید سپس برای گیرنده به عنوان پیام صوتی ارسال کنید . همچنین گیرنده هم پیام هارا برای شما ارسال و آن هارا با کلیک کردن روی صدا بشنوید .




  • اپل در این نسخه از Messages قابلیت و الگوی مشابهی مثل ارسال عکس برای ویدیوها به صورت راحت تری قرار داده است . شما باکلیک کردن روی دکمه دوربین و کشیدن دست به بالا می توانید عکس های سریع بگیرید و همانجا ارسال کنید و یا با کشیدن دست خود به سمت راست ویدیو ضبط کنید، البته این روش گاهی اوقات استفاده می شود . راحت تر بگوییم این قابلیت از نسخه iOS 7 که باید برای عکس گرفتن حتما کلیک می کردید راحت تر هست در واقع فقط در این نسخه باید دست را بکشید تا عکس یا ویدیو بگیرید .

مشخصات iOS 8



  • پس از ارسال پیام های صوتی یا ویدیویی همچنین می توانید آن هارا برای استفاده بیشتر در همان مسیج نگه دارید ،‌فقط کافیست روی گزینه پایین عکس تب کنید ( کلیک کنید ) . مدت زمان این پیام های ذخیره شده صوتی تصویری هم پس از ۲ دقیقه به صورت اتومات تمام خواهد شد .
  • در iOS 8 وقتی می خواهید عکس یا ویدیویی ارسال کنید فقط کافیست روی گزینه عکس کلیک کنید ، مشاهده می کنید که آپدیت های بسیار زیادی شده است و ارسال عکس را با محیط کاربری ساده و حرفه ای تری بسیار سریع تر انجام می دهد .
  • همچنین در iOS 8 وقتی روی گزینه ارسال عکس کلیک می کنید برای شما آخرین تصاویر گرفته شده و ذخیره شده را نمایش می دهد و دیگر نمی خواهد در لیست تصاویر خود برای ارسال انها جستجو کنید




وقتی که در حال تایپ کردن هستید آیکون میکروفون به صورت اتومات به آیکون Send تغییر می کند .
قابلیت بسیار عالی در iOS 8 همان ایجاد گروه و چت گروهی می باشد . دوستان خود را برای شرکت در پیام ها دعوت کنید و به راحتی می توانید اسم گروه را از قسمت بالا Subject در حین گفتگو تغییر بدید . همچنین می توانید نوتیفیکیشن هم برای گفتگو های گروهی فعال و غیر فعال کنید .




در همین موضوع قابلیت گفتگوی گروهی در iMessages شما می توانید حتی وقعیت دقیق فعلی خود را در نقشه برای فردی که در گروه انتخاب می کنید فعال کنید و یا موقعیت خودتان را حتی برای زمان مشخصی مثل :‌۱ ساعت یا حتی ۱ روز به اشتراک بگذارید . همچنین باقی افراد هم د صورت به اشتراک گذاشتن موقعیت خودشان شما می توانید روی نقشه مکان آنهارا مشاهده کنید .




  • اگر در گفتگوی گروهی نیاز به ضمیمه کردن فایل دارید نگران نباشید ! در iOS 8 می توانید یک حرکت جذابی بزنید . به این صورت که عکس یا ویدیو خود را به همراه توضیحات و مشخصات مربوط در گفتگوی خود ضمیمه کنید (attachments ) .





  • شما در نهایت امکان ذخیره سازی پیام های خودتان را در iOS 8 می توانید مشخص کنید !‌ در واقع با رفتن به تنظیمات :‌ Setting > Messages >Store Messages می توانید زمان ذخیره سازی پیام ها یا فایل های ضمیمه شده را برای بهینه کردن فضای دیوایس خود مشخص کنید ، به طور مثال ۳۰ روز یا ۱ سال پیام شما می تواند ذخیره بماند یا حذف شود .
  • و باز هم در iOS 8 کار ها راحت تر شده !‌ دیگر نیازی به توییک ها ندارید و با راحتی می توانید حتی بدون بسته شدن اپلیکیشن هایی که دارید به پیام هایی که دریافت می کنید در همان جایی که هستید پاسخ دهید . یا در صفحه لاک اسکرین هم پاسخ دهید و در نوتیکیفیشن از آخرین پیام ها با خبر باشید .
 
بالا