نقد و بررسی گوشی HTC Rhyme

DigitalCentary

عضو جدید
مقدمه
معمولا گوشی ها را طوری طراحی می کنند که برای همه مناسب باشند برای مثال در رنگ هایی به بازار عرضه می کنند که همه پسند باشد. با این حال HTC Rhyme گوشی خاصی است که منحصرا برای خانم ها طراحی شده است. همین مسئله باعث شده است که خریداران احتمالی این گوشی به نصف تقلیل پیدا کنند. بیایید این گوشی را با هم بررسی کنیم و ببینیم آیا می تواند به اندازه ی کافی برای خانم ها جذاب باشد!


در جعبه ی این گوشی یک باتری 1600 میلی آمپر ساعتی قابل تعویض ، شارژ دیواری با کابل microUSB، دفترچه ی راهنما ، پایه ی شارژ و لامپ اطلاع رسانی قرار دارد.
نه تنها رنگ HTC Rhyme دلچسب است بلکه نحوه ی بسته بندی ، لامپ اطلاع رسانی و شکل هندزفری آن نیز خانم ها را به وجد می آورد. رنگ گوشی و لوازم جانبی آن یکسان است. گوشی در کل خوش ساخت به نظر می رسد و کار با آن حتی برای دستهای کوچک راحت است. صفحه نمایش این گوشی 3.7 اینچی و از نوع لمسی WVGA TFT است. در بالای صفحه نمایش دوربین جلویی VGA قرار گرفته در حالیکه در پایین آن چهار دکمه ی مجازی قرار دارد. کیفیت صفحه نمایش در مجموع به دلیل ارائه ی باکیفیت تصاویر و خوانا بودن نوشته ها استاندارد است ولی به هیچ وجه نمی تواند با رقبای سرسختی که دارد رقابت کند. میزان روشنایی صفحه نمایش باعث می شود که کار با آن در محیط باز و نور مستقیم خورشید راحت نباشد. کار با دکمه ی بزرگ روشن/خاموش که در بالای گوشی قرار دارد ساده است در حالیکه پیدا کردن و کار با دکمه ی صدا که در کنار گوشی تعبیه شده چندان راحت نیست.
ما از اینکه HTC هندزفری و پایه ی شارژ را روی گوشی گذاشته است بسیار خوشحال شدیم زیرا معمولا شرکت ها این کار را نمی کنند و کاربر مجبور است آنها را جداگانه بخرد. lighted charm یا لامپ اطلاع رسانی نیز در جعبه ی گوشی قرار داده شده که به شما امکان می دهد آن را از خروجی هدست به گوشی متصل کنید. اگر برای شما پیامی بیاید یا تماس بی پاسخ داشته باشید این لامپ چشمک می زند و به نوعی شما را در جریان می گذارد. تعبیه کردن این لامپ کمی عجیب است زیرا موقع زنگ خوردن یا رسیدن پیام صفحه نمایش روشن می شود یا حالت لرزش گوشی فعال شده و شما را مطلع می کند.
رابط کاربری
Rhyme اولین گوشی HTC در سری Verizon است که به رابط کاربری جدید Sense UI 3.5 مجهز شده است. ما همواره از کار با رابط کاربری Sense UI راضی بوده زیرا کار با گوشی را راحت تر می کند و گزینه های زیادی برای شخصی سازی دارد. نمونه ی 3.5 ویژگی های تازه ای را در اختیار شما می گذارد برای مثال روی lock-screen چهار آیکون تماس ، پیام ، دوربین و ایمیل را قرار می دهد تا دسترسی به آنها راحت تر باشد. برای lock-screen نیز شش حالت مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. علاوه بر این برای دسکتاپ سه حالت و سه پوسته به صورت پیش فرض طراحی شده است. این گزینه ها به شما امکان می دهند تا حد زیادی رابط کاربری را شخصی سازی کنید. در این رابط کاربری بیش از 30 Widget تعبیه شده است که تعداد کمی از آنها جدید هستند برای مثال Endomondo به شما امکان می دهد تا با انتخاب حالت های مختلف ورزشی با دوستان خود در فیس بوک رقابت کنید. Quick Launch روی home screen قرار دارد و زمان ، آب و هوا ، آیکون های ایمیل ، پیام ها ، تقویم و گالری عکس را در بر می گیرد. با استفاده از Watch نیز می توانید از آرشیو آنلاین ، فیلم بخرید یا کرایه کنید.
مسلما یکی از برنامه های محبوب ما Friend Stream و widget دسکتاپ بود. این برنامه آخرین به روز رسانی ها را از فیس بوک و توییتر در اختیار شما می گذارد ، بدون نیازبه اجرای دو برنامه به صورت هم زمان آخرین پیام های شما را نمایش می دهد و به شما امکان می دهد هر آنچه می خواهید در account توییتر یا فیس بوک خود به اشتراک بگذارید. با استفاده از Friend Stream می توانید محتوای دلخواهتان را در شبکه های اجتماعی آپلود کنید. با این وجود بهتر است برنامه ی فیس بوک را هم روی گوشی خود داشته باشید زیرا ویژگی های تکمیل کننده ی خوبی دارد برای مثال با استفاده از آن می توانید به طور مستقیم با دوستانتان در فیس بوک چت کنید.
لیست تماس ها
با کلیک روی آیکون “People” کشوی برنامه ها لیست تماس های شما را به صورت الفبایی نمایش می دهد. عکس مربوط به هر اسم در سمت چپ آن قرار گرفته است. این لیست تماس می تواند تماس های شما در Google ، Facebook ، Twitter و Flickr را در بربگیرد.
وقتی روی یک اسم کلیک می کنید به صفحه جدیدی می روید که تمام اطلاعات مربوط به آن اسم را شامل می شود. در پایین این صفحه چهار آیکون جزییات ، threads، به روز رسانی و گالری قرار گرفته اند. این برنامه در مجموع بسیار کارآمد است طوریکه ما HTC را به خاطر جامع و در عین حال ساده بودن کار با برنامه تحسین می کنیم.
برنامه ی Organizer و Messaging
برنامه ی تقویم به خوبی کار می کند زیرا اطلاعات account های شما در Google، Facebook ، Exchange و PC Sync را با هم تلفیق می کند و در دسترس شما قرار می دهد. برای مثال وقتی روی آیکون تقویم بروید تمام event های شما بر اساس روز، هفته و ماهشان نمایش داده می شوند. شما حتی می توانید برای هر یک از آنها زنگ هشدار یا یادآور تعیین کنید.
ما هنوز هم به استفاده از صفحه کلید فیزیکی برای نوشتن پیام علاقه مند هستیم ولی صفحه کلید QWERTY این گوشی که روی یک صفحه ی 3.7 اینچی اجرا می شود بسیار کوچک است طوریکه کار با آن بعد از چند دقیقه خسته کننده می شود. ممکن است کار با این صفحه کلید برای خانم ها که دستان کوچک تری دارند مناسب باشد. شما می توانید به طور خودکار ایمیل خود در Microsoft Exchange ActiveSync، AOL ، Yahoo!، Windows Live Hotmail و Gmail را باز کنید یا به صورت دستی دراکانت POP3 و IMAP وارد کنید. وقتی تمام آنها باز شدند می توانید آنها را بر اساس اکانت به صورت جداگانه دسته بندی کنید یا تمام آنها را در یک صفحه قرار دهید به طوریکه رنگ نوارشان نشان دهنده ی اکانت آنها باشد. مسلما می توانید پیام های نوشتاری یا تصویری ارسال کنید یا با استفاده از برنامه ی Mobile IM به لیست تماس های Windows Live ، Yahoo! یا AIM متصل شوید.
شما هم چنین می توانید با برنامه ای جداگانه از Google Talk استفاده کنید.


اینترنت
مرور گر وب در HTC Rhyme همان مرورگر قدیمی WebKit است. WebKit وب ها را طوری نمایش می دهد که شبیه نمایش آنها روی کامپیوتر است با این حال عملکرد این مرورگر قابل قبول است ، وب ها را به سرعت لود می کند و از زوم دو انگشت پشتیبانی می کند. حرکت روی صفحات نیز به سادگی امکان پذیر است. در یکی از آزمایشات ما سرعت دانلود گوشی به 1-0.80 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به حدود 1 مگابیت بر ثانیه رسید. با اینکه چنین سرعتی چندان بالا نیست ولی برای استفاده ی معمول از اینترنت مشکل ساز نخواهد بود.
Rhyme نیز مانند اکثر گوشی های HTC دکمه های فیزیکی ندارد. در نتیجه برای تغییر مکان زوم می توانید مستطیل زوم را با انگشت خود روی صفحه تکان دهید.

عکس هایی که در فضای باز با دوربین 5 مگاپیکسلی Rhyme انداختیم خوب به نظر می رسند. رنگ ها در این عکس ها طبیعی به نظر می رسند بدون اینکه بیش از حد اشباع شده باشند. کیفیت عکس ها در فضای باز در کل مطلوب است. عکس هایی که در فضای بسته گرفتیم قابل قبول بودند ولی در صورت کاهش نور محیط دانه دار می شدند زیرا فلاش LED دوربین چندان قوی نبود. از آنجا که سرعت فیلم برداری 15 فرم بر ثانیه است ویدئو ها کمی پرش دارند. دوربین 5 مگاپیکسلی Rhyme می تواند تا ابعاد 1280 در720 پیکسل فیلم برداری کند.
نرم افزار:
برخلاف برنامه ی VZ Navigator برای استفاده از برنامه ی GPS guided driving directions یا مسیریاب GPS مجبور نیستید به صورت ماهانه پول بپردازید. با اینکه قالب این دو برنامه با هم متفاوت است ولی هر دو مسیر ها را یک به یک و به صورت صوتی برای شما می خوانند. انتخاب بین این دوعلاوه بر توانایی شما در پرداخت پول به سلیقه ی شما هم بستگی دارد. شایان ذکر است که در آزمایشات ما این دو برنامه بسیار روان عمل می کردند.
برنامه ی PolarisOffice به شما امکان می دهد فایل های Microsoft Office مانند Excelو PowerPoint را ببینید. با این حال برای دیدن فایل های PDF باید Adobe Reader را دانلود و نصب کنید.
عملکرد:
پردازنده ی HTC Rhyme 1 گیگاهرتزی و از نوع Qualcomm MSM8655 است. این پردازنده به خوبی سیستم عامل اندروید نان زنجبیلی 2.3.4 و رابط کاربری Sense UI 3.5 را پشتیبانی می کند. رابط کاربری Sense UI 3.5 در مجموع 7 homescreen دارد. یک RAM 768 مگابایتی پیش فرض نیز پردازنده را پشتیبانی می کند. امتیاز گوشی در آزمون معیار Q2489uadrant 1452 شد که کمتر از امتیاز HTC ThunderBolt (1700) بود. در آزمون AnTuTu نیز امتیاز Rhyme 2489 شد که باز هم کمتر از امتیاز ThunderBolt (2718) بود.
کیفیت تماس:
کیفیت تماس در دو سوی خط را می توان متوسط ارزیابی کرد زیرا می توان صداهای حاشیه ای آنسوی خط را شنید. از آنجا که صدا در حالت بیشینه عوض می شود برای اینکه اذیت نشوید بهتر است صدای تماس های دریافتی را روی متوسط تنظیم کنید. با این وجود می توانید مطمئن باشید که با HTC Rhyme هیچ گاه تماس هایتان را بر اثر قطع و وصل شدن از دست نخواهید داد.
غیر قابل تعویض بودن باتری چیزی بود که اصلا از آن خوشمان نیامد. موقع جابه جا کردن کارت حافظه می توانید قسمتی از باتری 1600 میلی آمپر ساعتی این گوشی را ببینید ولی به هیچ وجه نمی توانید آن را بیرون بیاورید. شارژ باتری HTC Rhyme برای 7 ساعت مکالمه ی پیوسته دوام می آورد. اگر استفاده ی کاربر ترکیبی باشد و شامل مکالمه ، ایمیل زدن ، مرور وب ، حالت آماده به کار و استفاده از برنامه ها شود شارژ باتری برای 16 ساعت دوام می آورد.
نتیجه گیری
اگر به رنگ بنفش کم رنگ علاقه دارید HTC Rhyme یک گزینه ی فوق العاده برای شما خواهد بود زیرا علاوه بر رنگ زیبایش از رابط کاربری جدید Sense 3.5 ، دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفیت ، کیفیت خوب تماس و دوام زیاد شارژ باتری برخوردار است. با این حال رنگ بنفش گوشی بسیاری را دلزده می کند و باعث می شود که خریدار ویژگی های خوب گوشی را در نظر نگیرد. به همین دلیل اگر HTC این گوشی را در رنگ های محافظه کارانه نیز به بازار عرضه می کرد خوشحال می شدیم زیرا در این صورت خریداران احتمالی گوشی بیشتر می شدند.


مزایا:
رابط کاربری جدید Sense UI 3.5 ، کیفیت بالاتر از متوسط دوربین 5 مگاپیکسلی و هندزفری سیم دار
معایب: عامه پسند نبودن رنگ گوشی ، غیرقابل تعویض بودن باتری و بی فایده بودن لامپ اطلاع رسانی
رنگ و طراحی HTC Rhyme طوری است که بیشتر بانوان را به خود جلب می کند. لامپ اطلاع رسان چشمک زن نیز جذابیت خاصی برای خانم ها خواهد داشت. این لامپ در صورت داشتن پیام ، تماس یا ایمیل جدید با چشمک زدن شما را در جریان می گذارد. صفحه نمایش این گوشی WVGA و 3.7 اینچی است و پردازنده ی 1 گیگاهرتزی آن را پشتیبانی می کند. رابط کاربری این گوشی نمونه ی جدید Sense 3.5 است که روی اندروید نان زنجبیلی 2.3.4 طراحی شده است. دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی HTC Rhyme هم می تواند با کیفیت HD فیلم برداری کند.

مشخصات تخصصی و قیمت این محصول در وب سایت منبع : عصر دیجیتال
 

Similar threads

بالا