نظر خواهي راجع به كارهاي 3 بعدي(تمام نرم افزار ها)

نظر خواهي راجع به كارهاي 3 بعدي(تمام نرم افزار ها)

  • عالي

    رای: 22 59.5%
  • خوب

    رای: 10 27.0%
  • متوسط

    رای: 4 10.8%
  • بد

    رای: 1 2.7%

  • مجموع رای دهندگان
    37
وضعیت
موضوع بسته شده است.

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
اين تاپيك رو درست كردم تا بچه ها كارهاي خودشونو بزارن واسه نظر خواهي
در مورد نور و متريال و واقعي بودن و ..........
مهم هم نيست كار در چه حدي هست.
لطفاً همه كارهاتون رو بزارن
نرم افزاري هم كه كار كردن مهم نيست
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولي كار خودمو مي زارم
كار تمريني براي تنظيم نور بوده
با مكس هم كار شده
در سيستم منتال ري
 

پیوست ها

  • inter 1.jpg
    inter 1.jpg
    31.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • inter 2.jpg
    inter 2.jpg
    31.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

کدخدا

مدیر بازنشسته
اولي كار خودمو مي زارم
كار تمريني براي تنظيم نور بوده
با مكس هم كار شده
در سيستم منتال ري
به نظر من کلی بخوام از 10 نمره بدم
متریال رو 5(متریال زمینت هنوز جای کار زیاد داره)
نور 4 (نور خورشیدت زمینتو کامل سفید کرده و هیچ اثری از رنگ متریال زمین نیست)
مدلسازی(نمیدونم همش کار خودته یا مدلای آمادست)
دوربین7(به نظرم اگه نمی چرخوندی بهتر بود)
طرح (به نظرم طراحی نداره ببخشید البته)
ببخشید من الان 2 سال دستم به مکس نخورده چیزه دیگه ای به ذهنم نمی رسه.
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من کلی بخوام از 10 نمره بدم
متریال رو 5(متریال زمینت هنوز جای کار زیاد داره)
نور 4 (نور خورشیدت زمینتو کامل سفید کرده و هیچ اثری از رنگ متریال زمین نیست)
مدلسازی(نمیدونم همش کار خودته یا مدلای آمادست)
دوربین7(به نظرم اگه نمی چرخوندی بهتر بود)
طرح (به نظرم طراحی نداره ببخشید البته)
ببخشید من الان 2 سال دستم به مکس نخورده چیزه دیگه ای به ذهنم نمی رسه.
مرسي از نظرات
اين كار بيشتر تنظيم نور مد نظرم بوده
بقيه ايتم ها رو دست نزدم
مثلا متريال معمولي دادم به جاي منتال
مدل ها هم arch model
طرح هم كه مهم نيست تو تمرين
در مورد نظر دادن در مورد نور پردازي داخلي اگه كاركرده باشي 6-5 نكته هميشه مد نظره و كار خوب و بد رو متمايز ميكنه.
منتظر ديدن كارهاي خودت هستيم تا روي اون كارها نكات كليدي نور پردازي رو بگم.
مرسي
 
آخرین ویرایش:

کدخدا

مدیر بازنشسته

اینم یه استادیوم 50 هزار نفری طرح 4 خودم
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
این لابی یک درمانگاهه که اولین کار من تو سیستم photo metric بوده و مال خیلی وقت پیشه.
 

پیوست ها

  • Lobby.jpg
    Lobby.jpg
    79.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

romak_m

عضو جدید
با توجه به اينكه حرفي از كار داخلي و خارجي در اينجا زده نشده منم يه كار گرافيك و طراحي محيطي كه كار كردم رو ميزارم لطفا نظر بديد
اين كار در حال اجراست
 

پیوست ها

  • REN 1.jpg
    REN 1.jpg
    46.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسي دوستم
منتال ري يه موتور رندره كه محيط رو مثل واقعيت نور پردازي ميكنه و تعداد و اندازه فوتون هاي نور رو محاسبه ميكنه و جاهاي كه نور به طور مستقيم به اونجا نمي تابه رو هم روشن ميكنه
اگه با حالت پيش فرض مكس اين كار امكان پذير نيست
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی جالبن مخصوصاً کره ی آخری و اگر اشتباه نکنم از greeble استفاده کردی، راستی...سیستم نورپردازی رادیو سیتی هم بر پایه ی فوتون کار میکنه که من خودم قبلاً خیلی ازش استفاده میکردم، فکر کنم در این مورد شبیه منتال باشه.;)
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره greeble هست
خوبه كه ميشناسي
آفرين
من با راديو سيتي حال نمي كنم
منتال خيلي راحت تره
موفق باشي
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
كاش متريال هم ميدادي
منم به زودي چند تا كار خارجي ميزارم
ايناي كه كار كردم اجرايه نميشه گذاشت
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
اولا ممنون از این تاپیک... ولی به عنوان نقد: این بیشتر مقایسه رندر نرم افزاراس تا نمونه کار ...و مسلمه که یه موتور رندر خوب با یه کامپیوتر خوب + مدلای آماده و کمی هم تنظیم متریال...نتیجه خوب میده... و این چیزی به دانش ما اضافه نمیکنه... شاید بشه تو این تاپیک یه موضوعه دیگه رو بحث کرد: " انواع الگوریتمای رندر" یا انواع رهیافتای مدلسازی..یا..
در مورد رندر چندتا نکته هست:
مثلا ، موافقم که با خود مکس نمیشه به کیفیت منتال،مکسول یا وی-ری، کار کرد ولی در عوض سریعه...و اگه بشه با کلکایی کار منتال رو شبیه سازی کرد ،خیلی خوبه... و واقعا هم میشه...(که بمونه واسه بعد)...
بگذارید یه نگاه کلی به انواع رندر بندازیم:
ما کلا 2 دسته رندر داریم:unbiased, biased که خود این 2 دسته کلی به دلیل تفاوت در رهیافتشون به شبیه سازی دنیای فیزیکی از هم جدا میشن (لطفا به:
http://renderspud.blogspot.com/2006/10/biased-vs-unbiased-rendering.html
و
http://www.cgafaq.info/wiki/Bias_in_rendering
نگاه کنید.
biasedسریع و کم دقت تر و unbiased کند ولی دقیقتره...در واقع از الگوریتمهای متفاوتی واسه شبیه سازی محیط استفاده میکنن. خود biased الگوریتمای مختلفی داره ، مثلا scan line (که پیشفرض مکسه) و خط به خط رندر میگیره تا پایین و دیدید که واسه شبیه سازی سایه هم از الگوریتمای مختلفی مثل area shadowو ... استفاده میکنه... ...تو این الگوریتما ،نور محیط محاسبه نمیشه و فقط نور مستقیم محاسبه میشه (نور محیط مثل اینکه نور خورشید مستقیم به داخل اتاق نمیاد ولی اتاق روشنه و مخففش GI یا global illumination) و برخی از الگوریتمها هم تا حدی نزدیک به محیط فیزیکی میشن ، مثل منتال یا وی-ری یا رادیوسیتی...پس چرا نتیجه رندرا فرق میکنه؟ جواب برمیگرده به نحوه سرشکن کردن خطایی که هر الگوریتم شبیه سازی محیط فیزیکی داره. که بهتره به این نگاه کنید:
http://www.cgafaq.info/wiki/Main_Page
unbiased ها ادعاشون اینه که دقیقترن...ولی بگذارید به این نگاه هم نقد کنیم...مشکل اینه که توی روشای biased با یه تعداد محدود فوتون (مثلا10هزار یا 100 میلیون..) کارو شرو میکنن و مدعین که با دنبال کردن این تعداد فوتون ، محیط رو شبیه سازی میکنیم، ولی واقعیت اینه که 1: تعداد فوتون ارسالی از یه منبع نور نامحدوده و 2 : این تعداد هم ،هرچند انرژیشون کم و کم و کمتر میشه ولی از نظر تئوری هیچوقت تموم نمیشه... لذا در روشهای unbiased رندر هیچوقت رندر تموم نمیشه و اگه تا خود قیامت کامپیوتر روشن باشه ، هزاران بار به محاسبه محیط، ادامه میده (البته بهتون بگم که معمولا ماکسیموم با 100 بار محاسبه محیط شما به یه رندر خوب واقعی میرسید...)
خوب حالا انتخاب کنید که دنبال واقعیت صحیح فیزیکی میگردید، یا یه چیز قابل قبول؟
اگه دنبال فیزیک محض هستید به سایت www.maxwellrender.com/ یا
fry render:
http://www.randomcontrol.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=16
,و یا Indigo
www.indigorenderer.com/
بزنید.... ولی اگه به یه رندر خوب (ولی نه خیلی هم دقیق دقیق) رضایت میدید ، خوب اونوقت وی-ری:
www.chaosgroup.com/
و
www.asgvis.com/
یا منتال:
www.mentalimages.com/
و یا موتور رندرای رایگانی مثل پووری:
http://www.povray.org/
یا یافری:
http://www.yafaray.org/
یا orge3d ویا luxrender
سربزنید و مقایسه کنید.
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا ممنون از این تاپیک... ولی به عنوان نقد: این بیشتر مقایسه رندر نرم افزاراس تا نمونه کار ...و مسلمه که یه موتور رندر خوب با یه کامپیوتر خوب + مدلای آماده و کمی هم تنظیم متریال...نتیجه خوب میده... و این چیزی به دانش ما اضافه نمیکنه... شاید بشه تو این تاپیک یه موضوعه دیگه رو بحث کرد: " انواع الگوریتمای رندر" یا انواع رهیافتای مدلسازی..یا..
در مورد رندر چندتا نکته هست:
مثلا ، موافقم که با خود مکس نمیشه به کیفیت منتال،مکسول یا وی-ری، کار کرد ولی در عوض سریعه...و اگه بشه با کلکایی کار منتال رو شبیه سازی کرد ،خیلی خوبه... و واقعا هم میشه...(که بمونه واسه بعد)...
بگذارید یه نگاه کلی به انواع رندر بندازیم:
ما کلا 2 دسته رندر داریم:unbiased, biased که خود این 2 دسته کلی به دلیل تفاوت در رهیافتشون به شبیه سازی دنیای فیزیکی از هم جدا میشن (لطفا به:
http://renderspud.blogspot.com/2006/10/biased-vs-unbiased-rendering.html
و
http://www.cgafaq.info/wiki/Bias_in_rendering
نگاه کنید.
biasedسریع و کم دقت تر و unbiased کند ولی دقیقتره...در واقع از الگوریتمهای متفاوتی واسه شبیه سازی محیط استفاده میکنن. خود biased الگوریتمای مختلفی داره ، مثلا scan line (که پیشفرض مکسه) و خط به خط رندر میگیره تا پایین و دیدید که واسه شبیه سازی سایه هم از الگوریتمای مختلفی مثل area shadowو ... استفاده میکنه... ...تو این الگوریتما ،نور محیط محاسبه نمیشه و فقط نور مستقیم محاسبه میشه (نور محیط مثل اینکه نور خورشید مستقیم به داخل اتاق نمیاد ولی اتاق روشنه و مخففش GI یا global illumination) و برخی از الگوریتمها هم تا حدی نزدیک به محیط فیزیکی میشن ، مثل منتال یا وی-ری یا رادیوسیتی...پس چرا نتیجه رندرا فرق میکنه؟ جواب برمیگرده به نحوه سرشکن کردن خطایی که هر الگوریتم شبیه سازی محیط فیزیکی داره. که بهتره به این نگاه کنید:
http://www.cgafaq.info/wiki/Main_Page
unbiased ها ادعاشون اینه که دقیقترن...ولی بگذارید به این نگاه هم نقد کنیم...مشکل اینه که توی روشای biased با یه تعداد محدود فوتون (مثلا10هزار یا 100 میلیون..) کارو شرو میکنن و مدعین که با دنبال کردن این تعداد فوتون ، محیط رو شبیه سازی میکنیم، ولی واقعیت اینه که 1: تعداد فوتون ارسالی از یه منبع نور نامحدوده و 2 : این تعداد هم ،هرچند انرژیشون کم و کم و کمتر میشه ولی از نظر تئوری هیچوقت تموم نمیشه... لذا در روشهای unbiased رندر هیچوقت رندر تموم نمیشه و اگه تا خود قیامت کامپیوتر روشن باشه ، هزاران بار به محاسبه محیط، ادامه میده (البته بهتون بگم که معمولا ماکسیموم با 100 بار محاسبه محیط شما به یه رندر خوب واقعی میرسید...)
خوب حالا انتخاب کنید که دنبال واقعیت صحیح فیزیکی میگردید، یا یه چیز قابل قبول؟
اگه دنبال فیزیک محض هستید به سایت www.maxwellrender.com/ یا
fry render:
http://www.randomcontrol.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=16
,و یا Indigo
www.indigorenderer.com/
بزنید.... ولی اگه به یه رندر خوب (ولی نه خیلی هم دقیق دقیق) رضایت میدید ، خوب اونوقت وی-ری:
www.chaosgroup.com/
و
www.asgvis.com/
یا منتال:
www.mentalimages.com/
و یا موتور رندرای رایگانی مثل پووری:
http://www.povray.org/
یا یافری:
http://www.yafaray.org/
یا orge3d ویا luxrender
سربزنید و مقایسه کنید.

خیلی ممنون از اطلاعاتی که دادی، برای من یکی که تازگی داشتن، ولی خب ماهم تقریباً سعی میکنیم نمونه کارهامونو بذاریم و البته مقایسشونم میکنیم، اما این نکاتی که شما نوشتی فکر کنم خودش بتونه موضوع یه تاپیک باشه. مثلاً بررسی تخصصی موتورهای رندر.
راستی، در مورد fry render از کجا میتونم آموزش خوب و کامل گیر بیارم؟
به هر هرحال باز هم ممنون. منتظر کارهای خودت هستم.
موفق باشی
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
.....راستی، در مورد fry render از کجا میتونم آموزش خوب و کامل گیر بیارم؟
به هر هرحال باز هم ممنون. منتظر کارهای خودت هستم.
موفق باشی
متریالای فرای رو از :
http://randomcontrol.com/index.php?option=com_rcrepository&Itemid=131&repid=1
و آموزشا رو از:
http://www.randomcontrol.com/index.php?option=com_content&view=article&id=145&Itemid=137
کلا فرای سیستمی کمی متفاوت از بقیه رندررا داره. مثل وی-ری برای متریال لایه قائل میشه و این لایه ها شامل لایه رنگ یا بافت منعکس شونده توسط متریال + میزان انعکاس، لایه عبور نور از متریال یا Transmittance و لایه "پخشایش نور زیر سطح" SSS یا SubSurfaceScatering و لایه Thin Film یا پوشش نازک (مثل حباب آب) میشه...
2 جور رندر هم داره ،کارتونی و واقعی...
...نمونه کارهای بنده هم توی این تاپیک هست:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=42625
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر میاد خیلی قدرتمند باشه ولی تنظیماتش ترسناکه( خیلی زیادن:()
باز هم ممنون از راهنمایی هات.
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
به نظر میاد خیلی قدرتمند باشه ولی تنظیماتش ترسناکه( خیلی زیادن:()
باز هم ممنون از راهنمایی هات.
همه چیز در ابتدا مثل پریدن توی استخره... ولی باور کنید که بسیار سادس (من توی اسکچاپ باهاش کار کردم...بسیار دقیقه و نسبت به بقیه موتور رندرای unbiased سریعتر و خوش آب و رنگ تر رندر میکنه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا