نظرتون چیه ؟؟؟

گلابتون

مدیر بازنشسته
در مورد مصرف سم و كود من نظرم اينه كه به اندازه ايي بايد استفاده بشه كه سم باعث از بين رفتن آفت بشه كه اگر از روي بسته و يا سفارش كارخانه ايش استفاده بشه بهتره...
و همينطور كود بايد اينقدر باشه كه كارايي لازم رو براي رشد بهينه گياه داشته باشه..نه خيلي زياد كه باعث سوختگي بشه نه خيلي كم كه اثر خاصي نداشته باشه..

اما اينكه محمدرضا ميگه كه خانمي ميره و سم يا كود ميخره بدون اسم و بدون مقدار مصرف ...والا الان ديگه فكر ميكنم كمتر اين مسئله پيش مياد...چون اكثرا موقع خريد فروشنده سفارشات لازم يا مقدار مصرفي رو توصيه ميكنه درسته شايد بسته سم يا كود اسم و آدرس نداشته باشه چون اكثر فروشنده ها از ظرفهاي بزرگتر به مقدادير كوچكتر بسته بندي ميكنن براي مصارف خانگي...اما باغدار يا كشاورزي كه ميره براي خريد كود يا سم كه اينطور نيست...آش رو باجاش ميخره...و تمام سفارشات لازم هم روي بسته ها يا ظرفهاشون هست...

يه زماني كه خيلي خيلي گل و گلدون داشتم روي اين مسائل به شدت دقت ميكردم...تاريخ كود دهي رو حتما يادداشت ميكردم و با اصول دقيق و به مقدار ميزان از كود مايع يا جامد براي اونا استفاده ميكردم ...گلدونهام هم هميشه شاداب و سلامت و قبراق بودن.

اما براي سم به نظر من اگر سم پاشي رو در زمانهاي مناسب يعني توي زمستون و قبل برگ و باردهي گياه انجام بديم خيلي بهتره و اثر موثرتري داره...اون موقع ها من منتظر ميموندم تا يه يخبندون حسابي بشه...بعد ميرفتم و تمام باغچه رو به آب ميبستم...و تا بالاي باغچه پر از آبش ميكردم...بعد ميزاشتم حسابي يخ بزنه همين كار باعث از بين رفتن خيلي از آفات ميشد....
يكي از آفات باغچه و يا بهتر بگم منطقه ما آبدزدك بود...كه زمستونها با درست كردن گودال پر از پهن ...تخمها و لاروها شون رو جمع ميكردم و ميسوزوندم...
حالا شايد بگيد اين روشها ربطي به سم و مقدار مصرف و اينا نداره اما اصل استفاده از سم بخاطر از بين بردن آفات هست ...كه به نظر من ميشه به خيلي از روشهاي ديگه اونا رو از بين برد...مثل همين كارتهاي زرد ...يا استفاده از حشرات مفيد...كه رضا جان اطلاعات دقيقتري در اين زمينه داره.

ببخشيد بازم زياد حرف زدم...
 

کاکتوس

کاربر بیش فعال
سلام به همگی
شاید من بتونم بهتر به شما دوستان کمک کنم
با پشتوانه هشت سال مطالعه علمی و عملی وارد عرصه فروش کود و سم شدم وحالا ده سال سابقه کار تو این عرصه رو دارم
چنانچه دوستان سوالی دارن اگه در توانم باشه خوشحال میشم کمکی کرده باشم
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
سلام به همگی
شاید من بتونم بهتر به شما دوستان کمک کنم
با پشتوانه هشت سال مطالعه علمی و عملی وارد عرصه فروش کود و سم شدم وحالا ده سال سابقه کار تو این عرصه رو دارم
چنانچه دوستان سوالی دارن اگه در توانم باشه خوشحال میشم کمکی کرده باشم


فرهاد جان يه زحمت! اين بحثه ديگه .....شما نظرتو بگو ما هم ادامه ميديم شايد فرجي شد به نتيجه رسيديم :razz:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
نوبتی هست یا هر کی می تونه یه بحث شروع کنه؟
الان نوبت کیه؟

سلام حباب جان...والا فكرنميكنم نوبتي باشه من خودمم به اين بحث تازه وارد شدم اما ظاهرا بحث قبلي ناتمام مانده و به نتيجه ايي نرسيده..
بحث كه از جانب زهراجان برقرارشده اينه:


دوستان

برای مبارزه با آفات و بیماری ها
از سموم
استفاده می کنیم

برای کمبود ها
از کودها استفاده می کنیم


حالا بحث اینکه :

چه نوع سمی؟
چه نوع کودی؟
چه میزان؟
در چه زمانی؟
به چه منظوری؟
دوره کارنس سموم ؟
و .............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟� �؟؟

حالا شما هم اگه نظر يا عقيده خاصي داريد بفرماييدتا استفاده كنيم عزيز:w27:



 
  • Like
واکنش ها: fgni

hobab2007

اخراجی موقت
ماشاالله که زهرا یه بحثی کرده که ماها زمان می بره تا جواب دادم اما بازم به نتیجه دلخواه نمی رسه ادم یه بحث کلی نامفهوم وسنگینی هست یه خورده جزئی تر بحث کنید:surprised:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
بچه ها من در مورد اين دوره كارنس خيلي بحث دارم...خيلي مايلم دوستان مطلعمون اين بحث رو بشكافند.



خوب در مورد دوره كارنس يه توضيح بدم

دوره كارنس به مدت زماني گفته ميشه كه اثر ماده موثره سم در محصول باقي ميمونه و ميدونيم هر ماده شيميايي داراي اثراتي بصورت مخرب يا غير مخرب بر جانداران هست مثل بعضي سموم حشره كش كه دوره كارنس يا ماندگاري در محصولشون به يه 0هفته و ماه نميكشه يا سمي مثل ددت كه دوره ماندگاري بسيار طولانبي داره و بصورتي هست كه در طبيعت در چرخه هاي مختلف ماندگاري خودشو حفظ ميكنه و اثر سميت اون همچنان پابر جا ميمونه


در مورد گياهان بهتره سموم با دوره كارنس كم هم در سبزيجات كه مصرف تازه خوري دارن اصلا استفاده نشه
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماشاالله که زهرا یه بحثی کرده که ماها زمان می بره تا جواب دادم اما بازم به نتیجه دلخواه نمی رسه ادم یه بحث کلی نامفهوم وسنگینی هست یه خورده جزئی تر بحث کنید:surprised:
جزئی بحث کنید ...
منم در اولین وقت به بحثتون ماحق میشم
مسله کود و سم خیلی مهمه ...
 

hobab2007

اخراجی موقت
با کسب اجازه از دوستان عزیز من یه بحث را شروع می کنم وامیدوارم همه دوستان نظرات وتجربیاتشون را در اختیار همه بذارند:gol:
کلمه کود شما را یاد چه چیزی می اندازه؟
کود چی هست؟
چند نوع کود داریم؟
بهترین کود چه نوع کودی هست؟
جدیدترین کودها چه نوع کودهایی هستند؟
مقدار مصرف کود چقدر باید باشه؟
طریقه کود دادن به چه صورت هست بهترین شیوه چه جوری هست؟
چقدر آگاهی داریم ازکود دادن وتغذیه گیاه چه زمانی گیاه احتیاج به کود دادن دارد؟
بیایید همه این بحث را مفصل دنبال کنیم وانشاالله با کمک همدیگه اطلاعاتمون را از نظر کود وتغذیه گیاه از طریق همین بحث وسایت بالا ببریم:gol:
منتظر نظر وپیشنهاد واطلاعات شما بزرگواران هستیم:gol:
 

hobab2007

اخراجی موقت
کل مسله درباره کود دادن ست خواهشا اسپم نزنید

کل مسله درباره کود دادن ست خواهشا اسپم نزنید

تاريخچه مصرف کود

مصرف موادي مانند خاکستر، کود حيواني و غيره بعنوان کود از قديم رايج بوده است. اما تاريخچه کود شيميايي به سال ۱۸۳۰ ميلادي بر مي‌گردد. در اين سال مصرف کود شروع شد. در سال ۱۸۴۳ ميلادي کود سوپر فسفات توليد شد، و در سال ۱۹۱۳ يک نظريه به نام واکنش ‌هابر بوش مطرح شد. در اين واکنش گاز آمونياک توليد شده بعنوان ماده اوليه براي توليد انواع کودهاي ازتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و پس از آن نيز کودهاي مختلفي بتدريج توليد شدند و مورد مصرف قرار گرفتند.متأسفانه امروزه يکي از مشکلاتي که در ارتباط با مصرف زياد اين کودها مطرح شده، مسائل زيست محيطي است. محققين سعي دارند تا مصرف كودهاي شيميايي را پايين بياورند و بجاي آن از مواد طبيعي مثل كودهاي حيواني در امر تغذيه گياه استفاده کنند.
 
آخرین ویرایش:

hobab2007

اخراجی موقت
کود چی هست؟

کود چی هست؟

کود ها موادی هستند که به خاک اضافه میشوند تا محصولات پربار و پایداربه بار آورند. بر اساس منبع تولید، کود ها به دو دسته کود های طبیعی وکودهای مصنوعی طبقه بندی شده اند. کودهای طبیعی، بیشتر از مواد آلی تشکیل یافته اند، به عنوان مثال، فضولات گاو و اسب، استخوان خرد و پودر شده که بهعنوان غذای حیوان استفاده می شود، کمپوست و کود آلی وغیره را می توان ذکر کرد. کود های مصنوعی اصولاًدر کارخانه های شیمیایی با تلفیق یا به وسیله کار بر روی مواد معدنی موجود در طبیعت تولید می شوند. بدین علت آن ها تحت عنوان کودهای صنعتی نیز خوانده می شوند. بنابر ترکیبات شیمیایی این کودها شامل دو گروه کود های آلی و معدنی هستند. بر اساس مواد اصلی تشکیل دهنده، این کودها را با نام عنصراصلی نیز، نامگذاری کرده اند . به عنوان مثال کودهای نیتروژن دار، فسفات دار، پتاس دار و کودهای عناصرکمیاب تحت عناوین ذکرشده خوانده می شوند .
 

hobab2007

اخراجی موقت
انواع کود

انواع کود

کود دارای انواع بسیاری مختلفی است که هر کدام دارای خصوصیات مختص به خود می‌باشد .
کود زیستی
کود شیمیایی
کود حیوانی
کود انسانی
کود کمپوست
کود گیاهی
کود سبز
 

hobab2007

اخراجی موقت
کود زیستی

کود زیستی

کودهای زیستی (کود بیولوژیک) به مواد حاصل‌خیزکننده‌ای گفته می‌شود که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم‌های سودمند خاکزی هستند. کودهای زیستی، ریزاندامگان هایی (میکروارگانیسم‌هایی) هستند که قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرآیند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامینها و دیگر مواد معدنی کرده و به ریشه خاک برساند. مصرف کودهای زیستی کم هزینه تر هستند و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی‌آورد. کودهای زیستی مواد نگه‌دارندهٔ میکروارگانیزم‌های سودمند خاک می‌باشند.

پیشینه
در دهه‌های گذشته بدلیل مصرف کودهای شیمیایی اثرات زیست محیطی متعددی از جمله انواع آلودگی‌های آب و خاک و مشکلاتی در خصوص سلامتی انسان و دیگر موجودات زنده به وجود آمد. سیاست کشاورزی پایدار و توسعه پایدار کشاورزی، متخصصین را بر آنداشت که هر چه بیشتر از موجودات زنده در خاک در جهت تأمین نیازهای غذایی گیاه کمک بگیرد و بدین سان بود که تولید کودهای زیستی آغاز شد. نخستین کود زیستی در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت و از آن تاریخ به بعد سایر کودهای بیولوژیک ساخته شدند. اندامگان (ارگانیزم‌هایی) که در تولید کودهای بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرند عمدتاً از محیط زیست جداسازی می‌شوند. در شرایط آزمایشگاه در محیط‌های کشت مخصوص تکثیر و پرورش پیدا می‌کنند، آماده و مصرف می‌شوند.البته مصرف کودهای زیستی دیرینگی زیادی دارد. تولیدکنندگان محصولات برای تقویت زمین‌های کشاورزی، گیاه تیره‌ای به نام لگومینوز را کشت می‌کردند و بر این باور بودند که با کشت آن باروری خاک افزایش پیدا می‌کند.

هدف
هدف از مصرف کودهای زیستی، تقویت حاصل‌خیزی و باروری خاک، و تأمین نیازهای غذایی سالم و غنی تر، برداشت بیشتر بدور از آلوده سازی زیست بوم است.

کاربرد
امروزه با افزایش تولید کشاورزی به جهت رفع نیازمندی‌های رو به رشد جمعیت در حال گسترش، نگرانی در مورد آینده تأمین غذا برای مردم مطرح گردیده است. آلودگی‌های آب، خاک، هوا و فرسایش خاک، مقاومت آفات به سموم و گسترش کود شیمیایی سبب گردید تا به جهت حفظ منابع به گذشته و کشت‌های صنعتی برگردیم. پس برای تولید محصولات سالم و پاک و در نتیجه انسان‌هایی سالم و با نشاط، هیچ راهی جز کشاورزی زيستي نداریم، کشاورزی زيستي و دامی. استفاده از فرآورده‌های گیاهی زيستي رابطه تنگاتنگ با تندرستی افراد جامعه دارد.
با توجه به تقاضای روزافزون برای مصرف فرآورده های کشاورزی زیستی ، که بنمایه آن بر مدیریت درست خاک و محیط رشد گیاه و درخت بنیان است، به گونه‌ای عمل می‌شود که در تغذیه گیاهان و درختان، تعادل بین عناصر مورد نیاز در خاک به هم نخورد و در هنگام رشد نیز، نیازی به استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها نباشد. و در تغذیه خاک کشاورزی، به جای استفاده از کود شیمیایی ار کودهای طبیعی نظیر خاک برگ، جلبک و کودهای حیوانی و بیولوژیکی استفاده شود. در صورت نیاز به مبارزه با آفت‌ها نیز به جای کاربرد سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی، از شیوه‌های زیستی همچون ریزاندامگان کارآ ، کفشدوزک، زنبورها و باکتری‌ها و یا از ارقام مقاوم به آفت‌ها در کشت و زرع، بهره‌برداری می‌شود و در این نوع کشاورزی از دانه‌های اصلاح شده ژنتیکی و در معرض تابش پرتو قرار گرفته استفاده نمی‌شود.
از اینسو، محصول نهایی که به دست مصرف کننده می‌رسد بدور از باقیمانده‌های سمی و شیمیایی و ماده نگه‌دارنده خواهد بود. از سوی دیگر، فرآورده های خوراکی با کیفیت، که محصول کودهای زیستی است نه تنها باعث رضایت مصرف کنندگان می‌شود بلکه تأمین و تضمین سلامت جسمی آنان را نیز در پی دارد.

دسته بندی
دسته بندی با توجه به نوع میکروارگانیسم‌ها کودهای زیستی:

۱- ریزاندامگان کارآ ( میکروارگانیسم‌های سودمند EM )

۲- کودهای زیستی باکتریایی (ریزوبیوم- ازتوباکتر- آزوسپریلیوم-…)

۳- کودهای زیستی قارچی (میکوریزا)

۴- کودهای زیستی جلبکی (جلبک‌های سبز- آبی و آزولا)

۵- کودهای زیستی اکتینومیست‌ها (فرانکیا)

چرا از فرآورده‌های زیستی استفاده می‌کنیم؟
خوراک زیستی به خورراکهایی گفته می‌شود که بدون استفاده از کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌های مصنوعی و دگرگونی‌های ژنتیک تولید شده باشند. نیاز به غذای زيستي(غذای عاری از ترکیبات شیمیایی و فرآیند شده بدون افزودنی‌ها) فاقد سموم دفع آفات به سرعت رو به افزایش است. این سموم برای کشتن ارگانیسم‌ها طراحی می‌شوند و بنابراین یک خطر جدی برای سلامت انسان محسوب می‌شود. طبق اعلام انستیتوی ملی سرطان ۳۰ درصد حشره‌کش‌ها، ۶۰ درصد علف‌کش‌ها و ۹۰ درصد قارچ‌ها سرطان‌زا هستند. و این تنها یکی از اثرات جانبی منفی است. این مواد شیمیایی می‌توانند به سیستم عصبی و هورمونی آسیب برسانند. کودکان بیش از بزرگسالان در برابر سموم کشاورزی آسیب‌پذیرند. در واقع آن‌ها نسبت به اندام کوچکشان در معرض درصد بالاتری از این مواد قرار دارند.

نتیجه‌گیری
بر اساس نتایج به دست آمده در ایران سرانه مصرف سم در محصولات کشاورزی به ازای هر نفر ۴۰۰ گرم و همچنین میزان مصرف کود شیمیایی از ۵/۲ به ۵/۳ میلیون تن در ۱۰ سال گذشته افزایش داشته‌است. در کشاورزی رایج از بیش از ۳۰۰ نوع ترکیب شیمیایی خطرناک نظیر آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و کودهای شیمیایی به منظور کنترل آفات و حشرات و بارورسازی خاک استفاده می‌گردد که بازمانده‌های این مواد علاوه بر آلوده کردن آب‌های زیرزمینی و هوا، جذب گیاهان و درختان شده و بخشی از آن در محصولات کشاورزی به عنوان نمونه میوه‌ها و سبزی‌ها رسوب کرده و در طی مصرف به بدن انسان منتقل خواهد کرد.
طبق اطلاعات کمیته محصولات زيستي، کل سطح کشت محصولاتی که در ایران بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی تولید شده‌اند، حدود ۲۳۹ هزار و ۳۶۴ هکتار که شامل ۱۲۵ هزار و ۸۰۲ هکتار محصولات باغی و ۱۱۳ هزار و ۶۵۹ هکتار محصولات زراعی است و به طورکلی میزان سطح کشت محصولات کشاورزی و باغی که تولید آن‌ها بدون استفاده از کود و سم انجام می‌گیرد، به ترتیب یک و ۲/۷ درصد از کل سطوح زیر کشت محصولات زراعی و باغی ایران را تشکیل می‌دهد.
با توجه به اینکه ۲/۱ درصد اراضی کشاورزی جهان در ایران قرار دارد و فقط ۳/۰ درصد سموم مصرفی جهان در ایران مصرف می‌شود در وضعیت بهتری نسبت به میانگین جهان قرار دارد، بنابراین توصیه می‌شود برای پایه‌گذاری سیستم کشاورزی زیستی در ایران همزمان با توسعه تولید این محصولات در مورد ایجاد زمینه‌های عرضه مطمئن در شبکه توزیع نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد زیرا اقتصادی کردن کشاورزی زیستی برای توسعه و گسترش آن ضروری است
 

hobab2007

اخراجی موقت
کود کمپوست

کود کمپوست

این کود که از پسماندهای خانگی و غذایی تولید می‌شود یکی از عالی‌ترین کودها برای مصارف کشاورزی به شمار می‌رود که تولیدکنندگان گل و گیاه نیز امکان استفاده از این کود را نیز دارند . منیزیوم و فسفات موجود در این کود سبب آبرفتی شدن خاک‌های کشاورزی و جذب سریع تر مواد مغذی درون خاک می‌شود.
 

hobab2007

اخراجی موقت
کود حیوانی

کود حیوانی

کود حیوانی در حقیقت از فضولات حیوانات تهیه می‌شود که بیشتر از کود گوسفند و گاو و اسب و یا مرغ تشکیل می‌شود . کود حیوانی به علت دارا بودن حجم وسیعی از مود آلی و غذایی باقی مانده که برای غنای خاک بسیار مفید می‌باشد در طول تاریخ همواره مورد توجه کشاورزان بوده است .
کود انسانی نیز در رده کودهای حیوانی به حساب می‌آید. در بعضی کشورها از جمله ایران از مدفوع انسانی به عنوان کود در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود:eek:(احتمالا در زمانهای قدیم بوده)
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
با کسب اجازه از دوستان عزیز من یه بحث را شروع می کنم وامیدوارم همه دوستان نظرات وتجربیاتشون را در اختیار همه بذارند:gol:
کلمه کود شما را یاد چه چیزی می اندازه؟
کود چی هست؟
چند نوع کود داریم؟
بهترین کود چه نوع کودی هست؟
جدیدترین کودها چه نوع کودهایی هستند؟
مقدار مصرف کود چقدر باید باشه؟
طریقه کود دادن به چه صورت هست بهترین شیوه چه جوری هست؟
چقدر آگاهی داریم ازکود دادن وتغذیه گیاه چه زمانی گیاه احتیاج به کود دادن دارد؟
بیایید همه این بحث را مفصل دنبال کنیم وانشاالله با کمک همدیگه اطلاعاتمون را از نظر کود وتغذیه گیاه از طریق همین بحث وسایت بالا ببریم:gol:
منتظر نظر وپیشنهاد واطلاعات شما بزرگواران هستیم:gol:
:surprised::surprised::surprised:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
بهت چی بگم:w06:
جون مامانت اسپم نزن:w16:
کمک کن از نحوه وطریقه کود دادن عکس نداری؟:w10:


حباب جان بخدا اينا رو بلديما اون قبلي رو ناراحت شدي پاك كردم اينايي كه ميگي خوب اره هست اما قرار بود سر اختلافهايي بحث بشه نه اينكه كلاس بزاري بهمون بگي كود چيه سم چيه :surprised: الان تو بگو ما بحث كنيم
 

hobab2007

اخراجی موقت
حباب جان بخدا اينا رو بلديما اون قبلي رو ناراحت شدي پاك كردم اينايي كه ميگي خوب اره هست اما قرار بود سر اختلافهايي بحث بشه نه اينكه كلاس بزاري بهمون بگي كود چيه سم چيه :surprised: الان تو بگو ما بحث كنيم

اولا من دوستانه درخواست کردم همه شرکت کنید:w16:
اما متاسفانه بجای شرکت کردن در بحث اسپم می زنید وایراد می گیرید همش حاشیه را مد نظرتون هست وکسی هم می خواد شرکت کنه یا یه بحثی را شروع کرده می زنید توی ذوق طرف:(
من اگر اون مطلب ها را گذاشتم به خاطر اینکه یه یادآوری برای بعضی دوستان بشه نه شما که وارد هستید به قول خودتون!!!
من سعی کردم بحث را دوستانه وخودمونی تر کنم مثلا کودچی هست؟نه اینکه خدای ناکرده کلاس بذارم خواهشا برداشت غلط خودتون را به بقیه تحمیل نکنید:w01:
از نظر سواد باغبانی هم من اعتراف می کنم از همه شما دوستان عزیزپایین ترم واین مطالبی هم جمع کردم برای یادگیری خودم هم بوده ما کی باشیم که به شما درس بدیم:cool:
در ضمن شما که هنوز بحثی نکردید اختلاف نظر بدیم:surprised::surprised::surprised:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
حباب جان من اصلا از اين حرفا كه ميگي نزدم ايده اين تاپيك رو زهرا داد يه بحثي توش شد و كم كم هم فراموش شد اما بالاخره يكي اومد اينو از فراموشي نجات بده اما داشت اشتباه ميرفت بهتره ابتدا هممون بفهميم تاپيك هدفش چي هست بعد مطلب بزاريم من حرفم همينه در مورد نوشته هات منظورم همين بود كه همه دوستان اينجا تو بحث شركت ميكنن ميدونن كود و انواعش چي هست منتحي در نحوه مصرفش نوع مصرف زمان مصرف باهم اختلافاتي دارن برا دادن سم هم نظرات متفاوته خواهش ميكنم در صحبتت نظر شخصيت رو به حرفهاي نگفته من اظافه نكني اتفاقا نظر من هم اينه به حاشيه نريم خيلي خوشحال شدم كه گفتي مطالب جزئي بررسي بشه اما در ادامه فوق العاده به سمت كلي گويي حركت كردي نمونش تعجب زهرا
در اخر هم منو ببخش اگه نتونستم منظورم رو درست بهت بگم و از سوئ تفاهم بوجود اومده عذرخواهي ميكنم :gol:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
حباب جان بخدا اينا رو بلديما اون قبلي رو ناراحت شدي پاك كردم اينايي كه ميگي خوب اره هست اما قرار بود سر اختلافهايي بحث بشه نه اينكه كلاس بزاري بهمون بگي كود چيه سم چيه :surprised: الان تو بگو ما بحث كنيم


بچه ها ببخشيد من يهو پابرهنه ميپرم وسط...شرمنده:redface:

ميگما محمدرضا خيلي هم بد نيست...خصوصا واسه افراد بي سواتي مثل من.
وقتي روي تك تك مواردي كه زهراجون ذكر كره بخوايم بحث رو موشكافي كنيم خوب ظاهرا كاري ميشه كه حباب جان شروع كردن...
يعني مثلا الان فقط روي شناخت كود بحث كنيم...:gol:

مثل موردي كه الان به ذهن من رسيد
نميدونم خبر داريد يا نه...اما از مزارع شهرهاي استان اصفهان فرآورده ايي به خارج از اين استان برده نميشه...مگر اينكه مازاد مصرف داخليشون باشه.
و بازم نميدونم ميدونيد يا نه كه بهترين فرآورده هاي كشاورزي رو توليد ميكنن...حتي يه نوع برنج خاصي
به اسم گرده يا برنج چمپا رو توي بعضي از مناطق اين استان توليد ميكنند كه نمونه اش هيچ جاي كشور ديده نشده...و يا انواع صيفي جات...خربزه گرگاب ...كاهو...كه واقعا محصولاتي عالي و درجه يك دارند...مثل خيار يا گوجه ...كه حتي مناطق مناسب براي كشت هر كدوم از محصولاتشون رو هم به همون نام يا مشابه اون نام اسم گذاري كردند...مثل دستگرد خيار...يا دورچه پياز..كاه ريز كه جايي براي مزارع گندمكاري بوده.
البته اين از تجربيات خودم بوده...و اين مطلب رو نه جايي خوندم و از كسي شنيدم...شايدم واقعيت مطلب اينطور كه من ديدم و تحقيق كردم نباشه...
اما منظور اصليم از همه اين گفته ها اشاره به مطلبي بود كه حباب جان توي قسمتي از نوشته هاشون در خصوص كود انساني نوشته بودند كه شايد در ايام قديم اينطور بوده

حباب جان من خودم اينو ديدم كه در اكثر مزارع اصفهان از فضولات انساني به مقدار متنابه استفاده ميشه...البته به طريقي خاص از اون استفاده ميكنن كه اونم مراحل جالبي داره...

:gol:
 

hobab2007

اخراجی موقت
حباب جان من اصلا از اين حرفا كه ميگي نزدم ايده اين تاپيك رو زهرا داد يه بحثي توش شد و كم كم هم فراموش شد اما بالاخره يكي اومد اينو از فراموشي نجات بده اما داشت اشتباه ميرفت بهتره ابتدا هممون بفهميم تاپيك هدفش چي هست بعد مطلب بزاريم من حرفم همينه در مورد نوشته هات منظورم همين بود كه همه دوستان اينجا تو بحث شركت ميكنن ميدونن كود و انواعش چي هست منتحي در نحوه مصرفش نوع مصرف زمان مصرف باهم اختلافاتي دارن برا دادن سم هم نظرات متفاوته خواهش ميكنم در صحبتت نظر شخصيت رو به حرفهاي نگفته من اظافه نكني اتفاقا نظر من هم اينه به حاشيه نريم خيلي خوشحال شدم كه گفتي مطالب جزئي بررسي بشه اما در ادامه فوق العاده به سمت كلي گويي حركت كردي نمونش تعجب زهرا
در اخر هم منو ببخش اگه نتونستم منظورم رو درست بهت بگم و از سوئ تفاهم بوجود اومده عذرخواهي ميكنم :gol:
واقعا تعجب می کنم از شما:eek:
البته من افتخار اشنایی را با شما نداشتم ولی توی این چند تا تایپک شناختم شما را:w01:
مطلب من درباره کود بود ؟
خوب من سعی کردم با چند تا مقدمه فضارا عوض کنم ویه خورده یاداوری بشه برای بعضی ها از جمله خودم نه به شما خوب این مقدمه وتاریخچه یه بار بیشتر گفته نمی شه واختلاف نظری دربارش نیست خوب سعی کردم زحمت این مقدمه را بکشم بعد از این اگر شما نظری داشتید درباره نحوه کود دادن وطریقه اون بحث کنیم ومقدار بحث کنیم:confused:
شما به هدفتون رسیدی:cry:
من پشیمون شدم از زدن این تایپک سوال خواهشا برید یه بحث علمی تر ومقید تری کنید:w05:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
بابا من عذر خواهي كردما


سايه جان تو اصفهان و بعضي نقاط ايران از كود انساني برا زمينها استفاده ميشه درسته اصلا تو كودهاي جانوري كود انساني بهترين كود محصوب ميشه چون حد اقل بذر علف هرز توش نيست و بخاطر خوراك متنوع انسان غني تر هم هست اما بخاطر انتقال بيماري هاي انساني توصيه نميشه ازش استفاده بشه

اين مطالبتون هم در مورد محصولات اصفهان درسته برنج گرده دليجان يا همون چمپا الان داره تو لرستان چهار محال و ايلام هم كشت ميشه اين برنج گردتر و عطر و طعم خوبي داره اما توليدش در سطحي نيست كه بتونه به خارج از استان هم فرستاده بشه جمعيت شهر اصفهان خيلي زياده كم از كرج شما نداره


در مورد بحث ها هم باشه شما صاحب اختيارين وقتي مدير بخش باغباني هست ديگه ما چكاره ايم راستش هدفم اين بود بريم سر اصل مطلب چون حاشيه بحث رو به بيراهه ميبره همين
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهت چی بگم:w06:
جون مامانت اسپم نزن:w16:
کمک کن از نحوه وطریقه کود دادن عکس نداری؟:w10:
من خودمم اطلاعت جتمع نیست برای همین هنوز وارد بحث نشدم گفتم اول مطالعه کنم تا خدای نکرده بی ربط حزفی نزنم:redface:
بچه ها ببخشيد من يهو پابرهنه ميپرم وسط...شرمنده:redface:

ميگما محمدرضا خيلي هم بد نيست...خصوصا واسه افراد بي سواتي مثل من.
وقتي روي تك تك مواردي كه زهراجون ذكر كره بخوايم بحث رو موشكافي كنيم خوب ظاهرا كاري ميشه كه حباب جان شروع كردن...
يعني مثلا الان فقط روي شناخت كود بحث كنيم...:gol:

مثل موردي كه الان به ذهن من رسيد
نميدونم خبر داريد يا نه...اما از مزارع شهرهاي استان اصفهان فرآورده ايي به خارج از اين استان برده نميشه...مگر اينكه مازاد مصرف داخليشون باشه.
و بازم نميدونم ميدونيد يا نه كه بهترين فرآورده هاي كشاورزي رو توليد ميكنن...حتي يه نوع برنج خاصي
به اسم گرده يا برنج چمپا رو توي بعضي از مناطق اين استان توليد ميكنند كه نمونه اش هيچ جاي كشور ديده نشده...و يا انواع صيفي جات...خربزه گرگاب ...كاهو...كه واقعا محصولاتي عالي و درجه يك دارند...مثل خيار يا گوجه ...كه حتي مناطق مناسب براي كشت هر كدوم از محصولاتشون رو هم به همون نام يا مشابه اون نام اسم گذاري كردند...مثل دستگرد خيار...يا دورچه پياز..كاه ريز كه جايي براي مزارع گندمكاري بوده.
البته اين از تجربيات خودم بوده...و اين مطلب رو نه جايي خوندم و از كسي شنيدم...شايدم واقعيت مطلب اينطور كه من ديدم و تحقيق كردم نباشه...
اما منظور اصليم از همه اين گفته ها اشاره به مطلبي بود كه حباب جان توي قسمتي از نوشته هاشون در خصوص كود انساني نوشته بودند كه شايد در ايام قديم اينطور بوده

حباب جان من خودم اينو ديدم كه در اكثر مزارع اصفهان از فضولات انساني به مقدار متنابه استفاده ميشه...البته به طريقي خاص از اون استفاده ميكنن كه اونم مراحل جالبي داره...

:gol:
گلاب جان مراحلشو میگی؟؟؟مشتاق شنیدنم:)
 

گلشید ساحل

عضو جدید
من خودمم اطلاعت جتمع نیست برای همین هنوز وارد بحث نشدم گفتم اول مطالعه کنم تا خدای نکرده بی ربط حزفی نزنم:redface:

گلاب جان مراحلشو میگی؟؟؟مشتاق شنیدنم:)
بحث جالب هست فقط باید اونایی که اطلاعات بیشتری دارن باید شروع کنند
 

golal

عضو جدید
سلام من فكر مي كنم اگر رقابتي نباشه همه بذرها يك اندازه مي شن.و اين رقابتم به گياه بستگي داره كه تو رقابت برنده بشه يا نه
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
بابا من عذر خواهي كردما


سايه جان تو اصفهان و بعضي نقاط ايران از كود انساني برا زمينها استفاده ميشه درسته اصلا تو كودهاي جانوري كود انساني بهترين كود محسوب ميشه چون حد اقل بذر علف هرز توش نيست و بخاطر خوراك متنوع انسان غني تر هم هست اما بخاطر انتقال بيماري هاي انساني توصيه نميشه ازش استفاده بشه

اين مطالبتون هم در مورد محصولات اصفهان درسته برنج گرده دليجان يا همون چمپا الان داره تو لرستان چهار محال و ايلام هم كشت ميشه اين برنج گردتر و عطر و طعم خوبي داره اما توليدش در سطحي نيست كه بتونه به خارج از استان هم فرستاده بشه جمعيت شهر اصفهان خيلي زياده كم از كرج شما نداره


در مورد بحث ها هم باشه شما صاحب اختيارين وقتي مدير بخش باغباني هست ديگه ما چكاره ايم راستش هدفم اين بود بريم سر اصل مطلب چون حاشيه بحث رو به بيراهه ميبره همين

اختيار داري محمدرضا جان اينجا همه نظراتشون رو آزادانه ميتونن بيان كنن....چون اينجا جاي بحث و گفتگو هست و تمام نظرات و عقايد قابل احترام و بررسي هست...

آره موافقم كود انساني ارزش زيادي داره اما بازم مشكلات خودش رو بهمراه داره...
منظور منم همين بود..بهترين محصولات رو دارن اما فقط به اندازه مصرف داخلي استانهاشون هست...خوش بحالشون....:w01:
 
بالا