نسل جدید گیربکس‌های دوکلاچه

AmiR_112

عضو جدید


شرکت Xtrac، نسل جدید گیربکس‌ها را معرفی کرد که توانایی گیربکس‌های دوکلاچه را به همراه قیمت پایین‌تر و پیچیدگی‌های فنی کمتر در کنار هم دارند. شرکت Xtrac که سابقه طولانی در همکاری با تیم‌های مسابقه‌ای دارد، در نسل جدید گیربکس‌های خود توانسته مشکلات فنی و هزینه بالای سیستم‌های گیربکس دوکلاچه را برطرف کند و سیستم جدید خود را که به اختصار IGS نامیده می‌شود معرفی کند.
در این سیستم که هنوز جزئیات فنی کامل آن اعلام نشده است، با کمک یک ضامن در سیستم گیربکس، دو شفت گیربکس به شفت خروجی متصل می‌شوند و به این ترتیب می‌توان کارایی گیربکس دوکلاچه را با هزینه کمتر به دست آورد.
گیربکس‌های دوکلاچه در داخل مجموعه گیربکس از دو سری کاملاً مستقل از دنده‌ها بهره می‌برند که در یک ردیف دنده‌های زوج و در ردیف دیگر دنده‌های فرد قرار دارد. وقتی راننده دنده‌ای را درگیر می‌کند به طور اتوماتیک دنده بعدی نیز درگیر می‌شود اما به دلیل آنکه کلاچ مربوط به آن در حالت خلاص قرار دارد در کارکرد مجموعه گیربکس مشکلی ایجاد نمی‌شود. به محض آنکه راننده قصد تعویض دنده را داشته باشد کلاچ اول خلاص و کلاچ دوم درگیر می‌شود و به این ترتیب سرعت تعویض دنده‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند. این سیستم‌ها با توجه به تکنولوژی بالایی که دارند گران‌تر از انواع معمولی هستند و کنترل فعالیت دوکلاچ نیاز به یک سیستم پیشرفته الکترونیکی دارد، مشکلاتی که به نظر می‌رسد در سیستم جدید شرکت Xtrac برطرف شده است.
 

Similar threads

بالا