نرم افزارهای آرشیو الکترونیکی

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
سلام

یکی از دوستان باشگاه از من در مورد "نرم افزارهای آرشیو الکترونیکی" سوال کرد

اینجا مطرحش کردم تا با کمک دوستان بتونیم اطلاعات خوبی بدست بیاریم

و اینکه اصلا این نرم افزارها به چه کاری میاییند و چی هستند ؟!!
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
تنوع و ازدياد شمار مستندات و از همه مهمتر اشغال بيش از حد فضا توسط اين مستندات باعث شده است تا تمامي سازمان ها،کارخانه‌ها، شرکت‌ها و صاحبان صنايع مختلف براي سهولت بازيابي اطلاعات موجود و مورد احتياج در اين مستندات به فکر ايجاد يک پايگاه داده مناسب و بهره‌گيري از فرم‌هاي مختلف براي مکانيزه نمودن سيستم مديريت مستندات خود باشند. آنچه که هم‌اکنون با وجود سيستم‌هاي متفاوت و حجم بالاي مستندات در هر سازمان مطرح مي‌شود، يافتن راه‌حلي براي نگه داري و بازيابي اسناد و مدارک موجود در هر سازمان مي‌باشد.


در اين نرم ‌افزارها سعي شده علاوه بر ارائه يک سيستم نرم ‌افزاري؛ کليه الزامات اين استانداردها پوشش داده شده و با حذف مدارک و سوابق کاغذي فرآيند مديريت مستندات را تسهيل نمايد.

تا جایی که بعضی از این نرم افزار با بهره گیری از یک پایگاه داده مناسب و طراحی تحت وب امکان مدیریت چندین هزار سند را دارا می باشد .

خوب از دوستان کسی مطالب تکمیلی داره ؟!!
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
راستش من اطلاعاتی ندارم در این مورد (چشم،میرم دنبالش یاد میگیرم)
اما با توضیحاتی که شماها دادید و برداشت خودم فکر میکنم استفاده از "پایگاه داده" به صورت "پایگاه داده" باشه! معمولا کاربر پایگاه داده رو نمیبینه اما اینجا قراره حداقل یه انتزاع ازش به دست بیاره.
 

fateh22

عضو جدید
معرفی نمونه ای از نرم افزار آرشیو الکترونیک ج

معرفی نمونه ای از نرم افزار آرشیو الکترونیک ج

نرم افزار جامع مدیریت اسناد « DocuWare »
هنر نرم افزاری به کار برده شده در برنامه نویسی سیستم مدیریت اسناد DocuWare باعث گردیده امکان انتقال، دسته بندی، افزودن ایندکس های قابل جستجو، مدیریت، امنیت و سایر امکانات بدون محدودیت در نوع اسناد الکترونیکی در محیط رایانه ای مقدور گردد .
توابع مدیریتی قابل تعریف برای رکوردهای ذخیره شده باعث افزایش امنیت در دسترسی به اطلاعات، کنترل کلیه اجزاء سیستم و تهیه گزارشات کلی و جزئی مدیریت اسناد می گردد .
همچنین توابع مدیریتی قابل تعریف از طریق Web و مدیریت دسترسی قدرتمند (ECM) در این نرم افزار امکان استفاده گسترده از آن را در سازمان ها میسر می سازد .
اکثر کاربران نرم افزار DocuWare تحت تأثیر ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار و خصوصیت جامعیت پذیری برای مدیریت انواع اسناد و مدارک قرار گرفته و علاوه بر آن محیط ساده و امنیت بالای « DocuWare » باعث گردیده به راحتی توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد .
قاعده اصلی در طراحی نرم افزار DocuWare بر مبنای شبیه سازی محیط کار واقعی در دفتر کار بنا گردیده و اسناد الکترونیکی بلافاصله پس از قرار گرفتن در کازیه و منگنه شدن در صورت لزوم در فایل کابینت ذخیره می گردند .
از دیگر ویژگی های قدرتمند نرم افزار DocuWare توانائی ارتباط با کلیه پایگاه های داده جهت انتقال اطلاعات و ذخیره خودکار اسناد و مدارک الکترونیکی می باشد .
کمپانی DocuWare

کمپانی DocuWare در سال 1988 و در شهر مونیخ کشور آلمان تأسیس یافته و تاکنون بیش از 6000 نسخه از نرم افزار DocuWare با دهها هزار کاربر در بیش از 50 کشور جهان نصب و راه اندازی گردیده است .
انعطاف پذیری نرم افزار « DocuWare » در ارائه راهکارهای متنوع باعث گردیده در عرصه های مختلف مدیریت اسناد کاربرد داشته و به شکل کاملاً گسترده مورد استفاده قرار گیرد .
400 نمایندگی مجاز در سطح جهان از طریق ارتباط اینترنت و حضور بیش از 1000 کارمند مجرب مستقر در دفاتر بین المللی کمپانی DocuWare باعث گردیده از پشتیبانی منحصر به فردی درخصوص پاسخگوئی به کلیه مشتریان در سطح جهان برخوردار باشد .
 

fateh22

عضو جدید
کمک جدید

کمک جدید

من نرم افزارهای دیگه را میخام.حتما باید خارجی باشه مثل dockware
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
نرم افزار Lucion FileCenter:


نرم افزار Lucion FileCenter برنامه ای قدرتمند در زمینه اسکن، بایگانی، سازماندهی و یافتن فایل های کامپیوتری می باشد.

این نرم افزار به آسانی فایل های شما را مدیریت و سازماندهی می کند و فایل های پی دی اف را از یگدیگر جدا و یا به یکدیگر پیوند می دهد. همچنین توسط این نرم افزار می توانید فایل های پی دی اف را باز و مشاهده نمایید و صفحات را اضافه، حذف و جدا نمایید. جستجوی پی دی اف، اسکن مستقیم برای برنامه ورد، یافتن فایل ها ، ترکیب پی دی اف ها، جداسازی پی دی اف ها، امکان انتقال صفحات بین فایل های پی دی اف، قابلیت تبدیل هر فایلی به پی دی اف، جداسازی خودکار و ذخیره اسکن ها، سازماندهی فایل ها داخل فایل اصلی و ... از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Lucion FileCenter Professional Plus 7:

- یافتن فایل ها توسط OCR
- توانایی اسکن و جستجوی پی دی اف
- اسکن مستقیم برای برنامه ورد
- ترکیب پی دی اف ها با کشیدن و رها کردن
- جداسازی پی دی اف ها بدون باز کردن آنها
- امکان انتقال صفحات بین فایل های پی دی اف
- قابلیت تبدیل هر فایلی به پی دی اف
- جداسازی خودکار و ذخیره اسکن ها
- سازماندهی فایل ها داخل فایل اصلی
- ذخیره مستقیم فایل ها در برنامه
- قابلیت پیش نمایش فایل ها بدون باز کردن آنها
- پیدا کردن فایل ها با جستجوی کامل متن
- رمزدار کردن فایل ها
- قابلیت نصب آسان
- سازماندهی فایل ها توسط Outlook
- و ...


 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
نرم افزار آرشیو مستندات و مدیریت اسناد و مدارک بایگان

نرم افزار آرشیو مستندات مجهز به هوش مصنوعی.

گوشه ای از قابلیت ها و امکانات نرم افزار آرشیو مستندات بایگان:
امکانات مدیریتی:

  • تعریف گروه های مدرک و پوشه های بایگانی، به صورت درختی و بدون محدودیت در تعداد
  • تعریف دسترسی کاربران به مدارک در سه سطح، نمایش، ویرایش و افزودن/حذف، برای هر گروه مدرک
  • تعریف مشخصات وفیلدهای ورودی هر مدرک (فرم ساز) و تعیین نوع فیلد از انواع: عددی، جمله، تاریخ هجری، تاریخ میلادی و ... به همراه امکان جستجو در مدارک بر اساس مقادیر فیلدهای تعریف شده
  • تعریف یا اصلاح گردش کار اسناد توسط کاربر(ایجاد/اصلاح پروسه تولید تا تصویب نهایی مدرک)
  • امکان نمایش محافظ شده اسناد، نمایش مدرک بدون امکان کپی، ذخیره یا چاپ (امکان ویترین)
  • امکان مشاهده و گزارش گیری از تمامی فعالیت های انجام شده کاربران بر روی یک مدرک به همراه تاریخ، زمان، نوع فعالیت و ادرس آی پی و شناسه کارت شبکه کاربر
  • امکان حذف مجازی برای کاربران دارای دسترسی و حذف قطعی و کلی مدرک فقط توسط کاربر ارشد
  • امکان تعریف هشداردهنده تغییرمدارک، جهت اطلاع رسانی به کاربران در زمان تغییر یک مدرک
  • امکان تعریف نقش در سیستم و الصاق به کاربران جهت تسهیل در فرایند کنترل دسترسی به مدارک
  • امکان بروزرسانی تمامی نرم افزارهای نصب شده بر روی شبکه، با یک کلیک
  • امکان تهیه و استفاده از نسخه پشتیبان از اطلاعات، با یک کلیک
  • مدیریت نسخ، آخرین نسخه معتبر و تصویب شده هر مدرک جهت مشاهده در اختیار کاربران قرار میگیرد
  • امکان تعریف مدارک وابسته جهت حفظ انسجام و یکپارچکی یک مجموعه مدارک، که نیاز است تا در زمان ویرایش شدن یک مدرک، سایر مدارک آن مجموعه نیز مورد بازبینی قرار بگیرند(امکان مدارک وابسته)

امکانات کاربری:

  • افزودن مدرک به آرشیو از اسکنر به صورت مستقیم
  • افزودن فایل به آرشیو بدون محدودیت در حجم فایل
  • افزودن فایل از محیط ویندوز و با استفاده ازDrag And Drop فایل به محیط نرم افزار و در پوشه مربوطه
  • مشاهده کارتابل شخصی و ارجاع، تایید یا رد تغییرات ایجاد شده در مستندات (امکان گردش کار)
  • امکان باز شدن مدرک و آماده ویرایش شدن مدرک، با یک کلیک
  • ذخیره کلیه تغییرات و بازگرداندن مدرک به آرشیو با یک کلیک
  • امکان بازگردان هوشمند مدرک به آرشیو، پس از پایان انجام تغییرات توسط کاربر (امکان چشم ناظر)
  • مشاهده تمامی نسخ یک مدرک و مشاهده فایل هر نسخه از مدرک به همراه تغییرات انجام شده
  • امکان مشاهده مدارک، بدون نصب نرم افزار نمایشگر مرتبط با آن مدرک(امکان ویترین)
  • جستجو در مدارک با استفاده از مشخصه های تعریف شده برای هر مدرک (امکان فرم ساز)
  • امکان ارسال تمامی مدارک(تصویر، ورد، اکسل، پاورپوینت، اتوکد، فتوشاپ و ...) به وسیله فکس و به صورت مستقیم از طریق نرم افزار، تنها با یک کلیک (مدارک قابل چاپ در دستگاه فکس باشد)
  • امکان ارسال مدرک از طریق خط تلفن، بدون نیاز به اینترنت و بصورت مستقیم
  • امکان جستجو در متن مدارک (مدارک دارای متن تایپی) ورد، اکسل، پاورپوینت، اتوکد
  • ایجاد میانبر(Shortcut) از یک مدرک آرشیو، بر روی میزکار ویندوز(یا هر مکان دیگر)، جهت سهولت دسترسی به مدرک
  • امکان انتخاب سریع گروه های مدرک (پوشه های مدرک) پر استفاده و آخرین گروه های استفاده شده، جهت تسهیل انتخاب گروه مدرک
  • پشتیبانی از تمامی فایل هایی که ویندوز قابلیت شناسایی آن را دارد

امکانات و مشخصات فنی:

  • تولید شده با تکنولوژی .NET
  • استفاده از بانک اطلاعاتی قدرتمند SQL
  • امکان کاربر بر روی شبکه و کنترل تمامی موارد مربوط به همزمانی در شبکه
  • دارای فایل نصب (Installer ) تمام خودکار، جهت نصب بر روی رایانه های سرویس گیرنده در شبکه
  • امنیت بالای مدیریت اتصال و دسترسی کاربران
  • قابل کار بر روی سرورهای ضعیف با مدیریت منابع و انتقال بار، توسط خود نرم افزار

خدمات جانبی:

  • پشتیبانی یکساله رایگان
  • امکان پرداخت هزینه بر اساس تعداد کاربر مورد نیاز و امکانات درخواستی
  • امکان دانلود و نصب رایگان نسخه آزمایشی نرم افزار جهت مشاهده امکانات و قابلیت ها


منبع : www.ZRNCo.com
 

monmon

عضو جدید
درخواست کمک پروژ در رابطه با موضوع ارشیو کردن مستندات الکرونیکی

درخواست کمک پروژ در رابطه با موضوع ارشیو کردن مستندات الکرونیکی

بچه ها سلام مجدد امیدوارم حالتون خوب باشه.:gol:
کسی هست که پروژه ای در رابطه با این موضوع سراغ داشته باشه ؟اگه انگلیسی باشه خیلی بهتره .خیلی ممنونم ازتون واقعا نیاز دارم بهش.
 
آخرین ویرایش:
بالا