نحوه محاسبه مقدار خازن از روی قبوض برق

ACEE

عضو جدید
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی در مورد محاسبه مقدار kvar از روی قبض برق با شرط دسترسی به مقدار توان اکتیو و راکتیو اطلاعات میخواستم ممنون
 

BIGHAM

عضو جدید
کاربر ممتاز
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی در مورد محاسبه مقدار kvar از روی قبض برق با شرط دسترسی به مقدار توان اکتیو و راکتیو اطلاعات میخواستم ممنون
توی سایت بگردید یک فایل اکسل در مورد نحوه محاسبه کابل از روی قبض هست. من هم می گردم پیدا کردم لینک می دم.
 

ACEE

عضو جدید
معزرت میخوام مهندس ولی فکر کنم سایتو اشتباه دادین
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
Qc = Pa (tan a1 - tan a2)

a1 = زاویه اولیه
a2 = زاویه دلخواه بعد از جبران سازی توان راکتیو
Pa = توان اکتیو مصرفی
Qc = توان راکتیو خازن
 
  • Like
واکنش ها: ACEE

apn1388

کاربر بیش فعال
سازمان بهره وری انرژی ایران در حال تهیه دستور العمل نحوه تصحیح ضریب قدرت مشترکین خانگی است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، این دستورالعمل که توسط دفتر مطالعات و بهره وری انتقال و توزیع سازمان بهره وری انرژی ایران و مشارکت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و تعدادی از دانشگاه های تهران در حال تهیه است و پس از نهایی شدن به تمامی شرکت های توزیع نیروی برق ابلاغ می شود.
بنابراین گزارش خازن گذاری در سمت مشترکان خانگی تاثیر بسیاری در کاهش تلفات توزیع و همچنین آزاد سازی ظرفیت های شبکه(کاهش بار مصرف) در زمان اوج مصرف دارد.
به گزارش دفتر مطالعات و بهره وری انتقال و توزیع سازمان بهره وری انرژی ایران دستورالعمل تنظیم شده در مورد نحوه چگونگی نصب، موارد حقوقی نصب، جای نصب و مشخصات فنی این خازن ها و..... است که بزودی اعلام خواهد شد.
آرش مهر افروز کارشناس دفتر مطالعات و بهره وری انتقال و توزیع سازمان بهره وری انرژی ایران با بیان این مطلب در گفت وگو با انرژی نیوز در مورد تاثیر نصب این خازن ها برای مشترکین گفت: نصب این خازن ها برای مشترکین تاثیر خاصی ندارد.
درواقع این خازن ها هیچ تاثیری بر میزان مصرف مشترکین یا بهای برق مصرفی آنها ندارد. تاثیر خازن بیشتردر سطح کلان، بر روی افزایش ظرفیت شبکه و کاهش تلفات شبکه است.
وی افزود: خازن گذاری بیش از چیز در زمان پیک مصرف (اوج مصرف) کمک به افزایش شبکه و راحتی انجام امور می کند. خازن گذاری همیشه برای افزایش ظرفیت شبکه مفید است و هر چه خازن به مصرف کننده نزدیک تر باشد کارآیی بهتری دارد. خازن گذاری در سمت مشترکین باعث افزایش ظرفیت کل شبکه خواهد شد.
 
  • Like
واکنش ها: ACEE

Similar threads

بالا