نحوه حذف گوگرد در کوره های القائی

به علت کمبود قراضه نامناسب چند وقتی هست که گوگرد ذوب میرود بالا وما جزئ تخلیه نمیتوانیم کاری بکنیم به نظر شما راهی وجود دارد؟
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
بله هميشه يه راه وجود داره


بهترين راه اضافه كردن عنصر منگنز از طريق فرومنگنز به مذاب تون هست . درصد گوگرد در مذاب نبايد از 0.004 بيشتر باشه ( بسيار مضرره)


حالا اينكه چه درصد وزني از مذاب رو بايد فرومنگنز زد تا به تركيب دلخواهتون برسيد رو الان نصفه شب هست ، ان شا ا... فردا فرمولش رو خدمتتون ميارم .


موفق باشيد
 
آخرین ویرایش:

baran0

عضو جدید
مهندس جان افزئدن عناصرکاربید کلسیم یا اکسید کلسیم یا کربنات سدیم .. کربنات سدیم رایج تر هست از طرفی میزان این عناصر باید 5تا7برابر میزان گوگرد بدرون مذاب باید ب اضافه کرد این عناصر گوگرد زا بیشتر در ریخته گری چدن داکتیل استفاده می شود از منیزیم بعنوان عنصر جوانه زا و عنصر گروی کردن گرافیت استفاده می شود
 

madrakiamir

عضو جدید
خدا لعنت کنه این گوگرد و فسفرو که هرچی میکشیم از همین دو تاس
اول یه نمونه بده کوانتومتری کنن ببینییم اصلا چقدر گوگردش رفته بالا بعد نسبت به اون با نسبت استوکیومتری منگنز اضافه کنه.
 

alireza202020

عضو جدید
به علت کمبود قراضه نامناسب چند وقتی هست که گوگرد ذوب میرود بالا وما جزئ تخلیه نمیتوانیم کاری بکنیم به نظر شما راهی وجود دارد؟
- لطفا از ذوب خود اطلاعات بیشتری بفرمایید(چه نوع :چدن یا فولاد) و بفرمایید ماکزیمم میزان گوگرد در ذوب شما باید چقدر باشد.
جهت اطلاع خدمت شما دوست عزیز عرض کنم که در کورههای القایی حذف گوگرد فوق العاده مشکل است ولی با کنترل ضایعات و استفاده از کربن کم سولفور میتوان این مشکل را حل کرد .ولی استفاده از یک نوع پودر نیز تا حدودی این مشکل را مرتفع می کند ولی بر روی خاک کوره تاثیر منفی دارد.درصورتی که خواهان اطلاعات بیشتری هستید از ذوب خود اطلاعات بیشتری بفرمایید.
واین را نیز اطلاع داشته باشید که به خاطر نوع قلیان کورههای القایی منگنز با گوگرد خنثی نمی شود وفقط در کورههای دوار امکان ترکیب گوگرد با منگنز است.
 
آخرین ویرایش:
بالا