نتايج تحقيقات دانشمندان // حسادت واقعا زنان را کور مي‌کند

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نتايج جالب تحقيقات دانشمندان
حسادت واقعا زنان را کور مي‌کند ... :gol::gol:


جام جم آنلاين: محققان دانشگاه «دلور» به تازگي دريافته اند حس حسادت که از توانايي تضعيف پر اعتماد به نفس ترين افراد دنيا نيز برخوردار است واقعا افراد را کور مي کند.


به گزارش لايو ساينس ، طي مطالعه اي بر روي گروهي از زوج هاي داوطلب، دانشمندان دريافتند برانگيختن حس حسادت در ميان افراد مختلف تاثير بسيار شديدتري بر روي زنان حسود مي گذارد.
در اين آزمايش زوجها در کنار يکديگر و پشت رايانه هاي مجزايي که توسط يک پرده از هم جدا شده بود قرار گرفتند. زنان داوطلب بايد از ميان يکسري از تصاوير مرتبط با طبيعت و معماري تعدادي تصوير را انتخاب مي کردند و در عين حال بايد از تصاوير آزار دهنده و ناخوشايندي که در ميان اين تصاوير قرار داشتند نيز چشم پوشي مي کردند.


در اين ميان آزمايش کنندگان با برانگيختن حس حسادت زنان داوطلب نسبت به همسران خود دريافتند زناني که از حس حسادت شديد برخوردارند، نسبت به برانگيختگي اين احساس بيشتر آزرده شده و در نتيجه تصاوير ناخوشايند موجود در آزمايش تاثير بيشتري بر روي آنها گذاشته و توانايي خود را در ديدن و انتخاب تصاويري که مورد نظر محققان بود از دست مي دادند.
بر اساس نتايج به دست آمده محققان دانشگاه دلور اعلام کردند به نظر مي آيد مغز در سازماندهي اطلاعات ويژه احساسي عملکردي عجيب دارد و از اين رو زماني که داوطلبان در هنگام دريافت سيگنال هاي حسادت تصاوير آزار دهنده را بر روي نمايشگر رايانه مشاهده مي کردند چشم پوشي از آنها برايشان امري سخت و غير ممکن بود.


محققان باور دارند زماني که محرک هاي احساسي به وجود مي آيند توجه فرد را به سوي خود جلب مي کنند و در نتيجه تمرکز فرد بر روي ديگر رويدادهايي که در همان لحظه در حال رخ دادن هستند، مختل خواهد شد. اين رويداد براي افرادي که به اضطراب مبتلا هستند تاثيرات شديدتري به جا خواهد گذاشت و با افزايش شديد سطح اضطراب و تشويش، تمرکز و نيروي بينايي اين افراد را به شدت مختل خواهد کرد.
 
بالا