ناگفته‌هایی از غرق شدن ۶ نوجوان کرجی + عکس/طلبه فداکاری که جانش را فدا کرد

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در حالی که در روزهای گذشته اکثر رسانه‌ها به پوشش اخبار حادثه غرق شدن ۶ نوجوان کرجی پرداختند، بسیاری از واقعیت‌های این حادثه ناگفته مانده است.


به گزارش ایسنا، حوزه‌نیوز با ذکر این مقدمه نوشت: فرشته نجات این حادثه طلبه‌ای فداکار و و چند تن از دوستانش بودند که به کمک روستائیان و افراد محلی که در ساحل مشغول بازی فوتبال بودند برای نجات غرق‌شدگان دل به دریا زدند.

طلبه فداکار که بود؟


طلبه فاضل میلاد شیرزاداستاد حوزه علمیه امام رضا (ع) کرج در سال‌های گذشته در این حوزه علمیه به تدریس درس منطق مشغول بود. وی و جمعی از دوستان و شاگردانش که برای سفری تفریحی به سواحل شهرک ساحلی پزشکان ایزدشهر رفته بودند حوالی ساعت ۱۹ مشاهده می‌کنند که به خاطر مواج شدن دریا چند نوجوان در حال غرق شدن در دریا هستند؛ لذا این طلبه فداکار با کمک چند تن از دوستان خود و جمعی از روستائیان که در ساحل بودند برای نجات این افراد دل به دریا زدند.


میلاد شیرزاد



سهیل زارعی یکی از نجات‌یافتگان این حادثه است که توسط میلاد شیرزاد نجات داده شد. او ماجرای نجاتش را اینگونه توصیف می‌کند: وقتی دریا طوفانی شد یک موج بزرگ من را به وسط دریا برد. حس کردم دارم غرق می‌شوم که آقا میلاد به کمک من آمد و من را تا کنار ساحل آورد.

این نوجوان در حالی که اشک در چشمانش جمع شده با لحنی بغض‌آلود می‌گوید: بعد از اینکه آقا میلاد من را به ساحل رساند، برای نجات بقیه به دریا رفت و من از ساحل دور شدم اما بعد از تمام شدن ماجرا فهمیدم که آقا میلاد برنگشته و در دریا غرق شده است.

رحیم زمانی یکی دیگر از ناجیانی است که در این سانحه دردناک جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او که یکی از شاگردان مرحوم میلاد شیرزاد بود که به تازگی در آزمون حوزه علمیه پذیرفته و وارد حوزه علمیه شده بود، به گفته شاهدان عینی، در هنگام وقوع حادثه در ساحل مشغول بازی فوتبال بوده و برای نجات جان غرق‌شدگان به دریا رفته است.

یاسر عالمیان از شاهدان عینی این واقعه که در ساحل نظاره‌گر این واقعه بوده می‌گوید: رحیم زمانی مشغول فوتبال بود و وقتی که دید چند نوجوان در حال غرق شدن هستند، به دریا رفت و چند نفر را از مرگ نجات داد و به ساحل رساند اما در نهایت گرفتار امواج شد.


هنگام حادثه غریق‌نجات‌ها کجا بودند؟

چند غریق‌نجات دلیل حاضر نبودن همکارانشان در صحنه را این‌گونه بیان می‌کنند: به علت پرداخت نشدن حقوق غریق‌نجات‌ها در سال گذشته امسال اکثر غریق‌نجات‌ها برای امرار معاش به شغل‌های دیگر مشغول شده‌اند و نتیجه این امر این است که از ابتدای سال ۹۲ تا کنون تنها در سواحل مازندران ۶۳ نفر و در ساحل گیلان نیز ۲۹ نفر غرق شده‌اند!

در این بین اظهارات ضد و نقیض مسئولان جالب توجه است: علی صمدیان فرماندار شهرستان نور در مصاحبه با فارس اعلام کرد که طرح شنا در دریا که زمان رسمی حضور ناجیان غریق است تا ساعت ۴ عصر بوده!


سوال اینجاست که در گرمای سوزان ظهر روزهای شهرهای شمالی کشور کدام انسان عاقلی برای شنا به دریا می‌رود؟ یا منطقا ساعت شنای افراد در دریا از ساعت ۴ عصر که کمی از گرمای هوا کاسته شده تا حدود نیم‌ساعت قبل از غروب آفتاب نیست؟

ایسنا - ناگفته‌هایی از غرق شدن ۶ نوجوان کرجی + عکس
 
آخرین ویرایش:

...ARASH...

عضو جدید
آدم واقعا متاثر ميشه

بي مسئوليتي مسئولان بيشتر آدمو ميسوزونه،نونه خودشونو خونوادشونو با پشت ميز نشيني و مديريت در رده يك مسئول بدست ميارند اما واسه مسئوليتشون ساعت تعيين ميكنن

دريا درياست،هر لحظه ممكنه جون بگيره،ساعت كار كه نداره
ده نفر بيشتر استخدامتون باشن ازتون حقوق بگيرن،نونتون كم ميشه؟؟
 

hamid_diba

اخراجی موقت
درسته دریا دریاست

اما سواحل مازندران بخاطر کف ماسه ای که داره وز مان قدیم دریای امروزی که پیشرفت زیادی کرده مناطق مسکونی با چا های عمیق بوده

ممکنه هر یک از چاها بر اثر اب ریزش کنه که یه مکش قویی در اون ناحیه ایجاد میکنه

من تا جایی که یادمه دریای مازندران رو تقسیم بندی کردن به منطقه پرخطر و مناطق بی خطر که حق شنا داری

چرا شخص باید بره تو منطق پر خطر شنا کنه که غرق بشه به فکر خوش مسولان گاون که این مناطق رو جز پرخطر قرار دادن میپرن تو اب و (هوالباقی)

بعد بیایین اینجا شما بخاطر عدم اگاهی یکی رو فحش بدین

من دلم نمیسوزه برا اینجور افراد خودسر

شوخی شوخی با دریا هم شوخی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درسته دریا دریاست

اما سواحل مازندران بخاطر کف ماسه ای که داره وز مان قدیم دریای امروزی که پیشرفت زیادی کرده مناطق مسکونی با چا های عمیق بوده

ممکنه هر یک از چاها بر اثر اب ریزش کنه که یه مکش قویی در اون ناحیه ایجاد میکنه

من تا جایی که یادمه دریای مازندران رو تقسیم بندی کردن به منطقه پرخطر و مناطق بی خطر که حق شنا داری

چرا شخص باید بره تو منطق پر خطر شنا کنه که غرق بشه به فکر خوش مسولان گاون که این مناطق رو جز پرخطر قرار دادن میپرن تو اب و (هوالباقی)

بعد بیایین اینجا شما بخاطر عدم اگاهی یکی رو فحش بدین

من دلم نمیسوزه برا اینجور افراد خودسر

شوخی شوخی با دریا هم شوخی

دقیقا و من قبلا این مساله رو تو یکی ازتاپیکهام با نام طرح سالم سازی دریا عنوان کرده بودم .........شما فکر میکنید دلیلش چیست؟
 

persian_land

عضو جدید
کاربر ممتاز
داستان دهقان فداکار شنیده بودم، خوب شد داستان طلبه فداکار رو هم شنیدم، پس فردا اگه یه طلبه انگشتش رو تو سوراخ سد کرج کرده بود نباید تعجب کنم، یا مثلا یه طلبه با پنیر بالای درخت و یک فتنه گر که بهش میگه چه صدایی داری، آخ چه بلایی.

اینجور چیزا اسمش فداکاری نیست.
اسمش حماقت مسئولینه، اینکه انسان ها با جانشون باید تاوان حماقت های حاکمین رو بدن یک ارزش نیست، یک فاجعه هست.
دیگه عصر حجر نیست، معلوم نیست چرا هیچ مسئولی عذرخواهی نمیکنه تو این مملکت بی صاحاب.

فکر کنم شما از اون آدم هایی که اگه از آسمون بارون نیاد حتما یکی مقصر... از اونایی که میگه چرا در گنجه بازه ...چرا دم گربه دراز؟؟؟
یکی رفته یکی رو نجات داد و جون خودش رو از دست داده شما بگو حماقت من بهش میگم انسانیت ...مهم نیست تو چه لباسی باشه ...من میگم اینقدر مرد بوده که رفته برای نجات بقیه ...
کلا شما معنا کامل انسانیت رو با داوری هات داغون کردی ....
از این به بعد هم یه طرح میزاریم اگه کسی خواست کاری انجام بده حتما به لباسش توجه بشه که شما ازش ایراد نگیری ......
آقا شما مثل اون میمونی که فتند برو عقب از اینور بام نیفتی خطرناک اینقده رفتی عقب از اونور افتادی ها ..... بابا چرا کسی رو پشت بوم نیس
 

entezar89

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینطور که تو تاپیک نوشته نجات دهندگان زیاد بودن یکیشون هم این روحانیه بوده .چون نوشته طلبه و دوستان اون و عده ای از اهالی روستا .واین طور هم که نوشته به غیر از ایشون نجات دهنده گانی هم بودن که جونشون رو هم از دست دادن .نمیدونم چرا این طلبه رو محور قرار میدن و تیتر میکنن .مگه فرق بین طلببه وبقیه چیه؟ یا این که کمک کردن یه طلبه اینقدر عجیبه که انو تیتر میکنن؟
 

shidokht777

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودت میفهمی چی میگی؟
یه بار دیگه دقیق بخون چی گفتم بعدا بیا اینجا مارو مستفیذ کن.
گفتم حماقت مسئولین و حاکمینه نه اینکه حماقت اونیکه رفته جون دیگران رو نجات داده.


یه چند ثانیه وقت بذاری کامل بخونی بهتره تا سریع نقل قول بگیری و هرچی تو توهماتت در مورد دیگران قضاوت میکنی بهشون نسبت بدی.


در ضمن اگر حرکت انسانی هست فقط از جنبه فردی که 100 درصد همینطوره، طلبه و غیر طلبه کردنش چیه؟
فرق ادم عادی با طلبه چیه که اینقدر توی تیتر تاپیک مهم شده که طلبه بوده نجات داده.

من چی میگم این بابا چی برداشت کرده !!! :cry:


همونطوری که دوستمون گفتن مهم انسانیته که این روزا خیلی کم شده...مثالشو خودم زیاد دیدم...وقتی صدای جیغ یه زن شنیده میشه همه فقط بلدن سرشونو بکشن از پنجره ببینن چه خبره حالا هر بلایی سر اون ینده خدا بیاد برا اونا میشه و وسیله تفریح.........
حالا اگر بخوایم زحمت و فداکاری یه قشر رو مورد تحسین قرار بدیم کار بدیه؟؟؟
چرا هر چی میشه ربطش میدیم به قشر روحانی ولی برای اتفاقای خوب اسم اونا نباید بیاد؟؟؟؟
بهتره یکم عادل تر باشیم تو حرفامون و قضاوتامون...درشته طلبه ها و روحانیون مثه ما آدم های عادی هستن ولی خیلی هاشون به خاطر اعتقاد عمیقی که به انسانیت و فداکاری دارن میتونن آدمای برتری باشند نسبت به بقیه آدما
 

katee_h

عضو جدید
همه ی کسانیکه این فداکاری رو انجام دادن و جونشونو از دست دادن روحشون شاد . به این میگن مردانگی .:gol:
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای من هم مثل بعضی از دوستان جای تعجب بود از اینکه تیتر مهم زده طلبه فداکار.
ما از این داستاهای فداکارانه اینجا در گیــلان زیاد دیدیم و شنیدیم.
یکیش دو هفته پیش که یه آقای جوانی که برای نجات یه نوجوان رفت که متاسفانه هردو غرق شدند...
خوبه این دوستان خبرنگار فداکاری افراد معمولی رو هم ببینند.
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا وظیفه اقای طلبه جوان بوده که قبل از همه افرادی که اونجا بودن بره جونشو به خطر بندازه
دوما اتفاق خاصی نیفتاده خون همه قرمز رنگه مال هیچ کس ابی یا سبز نیست مطمئن باشین

دست همهشون درد نکنه
 

hamid_diba

اخراجی موقت
بچه ها من همین جا برا تفریح رفتم یه سوال کردیم فهمیدم یارو اصلن روحانی نبوده معلموشون بوده و هنوز هم جسدش پیدا نشده حالا چطور گفتن روحانیه؟
 
بالا