ناتو هکر حرفه‌اي استخدام مي‌کند

Ali Namdar

عضو جدید
تعدادي از هکرهاي حرفه‌اي دنيا با يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" همکاري مي‌کنند. اين هکرها به ارتش‌ها و نهادهاي دولتي کمک مي‌کنند تا حفره‌هاي امنيتي در سيستم‌هاي کامپيوتري‌شان را مسدود کنند. "هک کردمت!" چارلي ميلر در حضور شرکت‌کنندگان در کنفرانس سالانه يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" کامپيوتري را هک مي‌کند. چارلي ميلر که دکتراي رياضي دارد، کارشناس امنيت سرويس‌هاي کامپيوتري و يکي از ده هکر برتر دنياست! ملير مي‌گويد:«يک ايمل با آدرسي فرستادم که گيرنده به آن اطمينان کامل دارد. همراه ايمل لينک صفحه‌اي بود که آن هم مورد اطمينان گيرنده است. وقتي روي لينک کليک مي‌شود مطابق انتظار، صفحه باز مي‌شود و به نظر مي‌رسد هيچ اتفاقي نيافتاده است ‌آن‌هم در حالي که کامپيوتر هک شده است!
حققيت اينجاست که موتور جستجوگر نقطه ضعفي دارد که هکرها از آن سواستفاده مي‌کنند.» از طريق اين نقطه ضعف يک برنامه تخريب کننده همراه ايمل فرستاده مي‌شود که به سرعت روي کامپيوتر گيرنده نصب مي‌شود.

به اين ترتيب کنترل از راه دور کامپيوتر ممکن مي‌شود آن‌هم تا جايي که ميلر حتي کنترل دوربين کاميپوتر را هم در اختيار گرفته و مي‌تواند عکس بگيرد. او براي حاضران در نشست سالانه يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" توضيح مي‌دهد که از روشي استفاده کرده است که در حال حاضر هيچ راه چاره‌اي براي مقابله با آن وجود ندارد.

تاریخ خبر : 14/04/1389
منبع خبر : روزنامه جام جم
 
بالا