موزه ها Museums

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
تحلیل و بررسی موزه اکروپلیس

تحلیل و بررسی موزه اکروپلیس

موزه جدید آکروپلیس پس از سال ها بحث و جدل و ۱۳۰ میلیون یورو هزینه شنبه شب ۲۰ ژوئن با حضور مقامات برجسته در پای تپه بنای باستانی آکروپلیس افتتاح شد. این موزه مدرن که محل نگهداری مجموعه های آثار باستانی یونان است توسط برنار تسشومی، آرشیتکت فرانسوی سوئیسی طراحی و احداث شده و معماری آن به سبکی است که با استفاده از شیشه می‌توان ارتباطی بصری را میان موزه و عمارت باستانی پارتنون برقرار ساخت…
.
.
.


فایل پی دی اف، ۱ مگابایت

پسورد: www.m-farhang.ir​


[h=5]مطلب از: m-farhang ·[/h]
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
تحلیل و برسی موزه پل کله – رنزو پیانو

تحلیل و برسی موزه پل کله – رنزو پیانو

برن، سوئیس: رنزو پیانو با ساخت موزه ۸۶ میلیون دلارى پل کله در شهرى در اطراف پایتخت سوئیس آن را احیا کرد. این شهر که زیر سلطه کوه هاى آلپ قرار دارد، از این پس شما را به بازدید بدون شتاب از این موزه عجیب دعوت مى کند.معمارى این مرکز عجیب و محتاطانه است. این مرکز از سه «تپه» که با استیل درخشان ساخته شده، تشکیل یافته است و در آنها از سه عنصر کارهاى نیمه انتزاعى کله، یعنى خط، فرم و رنگ استفاده کرده اند.و اتفاقاً این مرکز در حدود ۱۰۰ یاردى شرسهالدن سمترى، جایى که کله در آن دفن شده، قرار گرفته است. معمارى این مرکز یادآور دیگر کارهاى پیانو است….




فایل پی دی اف، ۱ مگا بایت​

[h=5]مطلب از: m-farhang ·[/h]
 

Aihab

عضو جدید
The Savings Museum

The Savings Museum



















 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه جدید والر ؛ معماران مویو

موزه جدید والر ؛ معماران مویو

والر یک روستای آرام در نزدیکی اسلو -نروژ- می باشد که توسط جنگل نزدیک به مرز سوئد احاطه شده . چند سال پیش ساکنان آن شاهد در آتش سوختن کلیسای چوبی و باستانی خود و نابودی آن شدند . به همین دلیل در پایان سال 2011 ، آنها تصمیم به دعوت از معماران در سراسر جهان برای طراحی یک معبد جدید گرفتند که به معنای یک آغاز جدید برای جامعه مذهبی آن روستا می باشد . معماران mooiio برای والر یک ساختمان متفاوت و با گونه شناسی جدید طراحی کردند تا تلاشی برای حل دو مشکل شهر در یک زمان باشد . آنها نیاز به یک کلیسای جدید داشته و دارای یک فضای عمومی معرف نمی باشند ؛ یک نقطه ملاقات که در آن تمام ساکنان قادر به دیدار بوده یا با والر ارتباط برقرار کند . معمولأ معابد و کلیساها یک نمای اصلی رو به فضای عمومی دارند . معماران mooiio با این ساختمان ، یک امکان جدید برای این رابطه قدیمی ارائه می دهند که همزمان یک معبد و فضای عمومی نیز می باشد . نمای اصلی آن در حال حاضر سقف آن است و می تواند برای تمام ساکنان والر به عنوان یک فضای نماینده مورد استفاده قرار گیرد . به لطف این ساختار منحصر به فرد ، مردم می توانند نمای جدیدی به شهر ، خرابه های کلیسای قدیمی ، گورستان و کلیسای کوچک داشته باشند . تمام ساختمان با تابعیت از سنت ساخت و ساز محلی از چوب ساخته شده که اهمیت زیادی به انتشار کربن و کاسته شدن آن می دهد .
interior
model-plan
model-studies



منبع
 
آخرین ویرایش:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنرهای معاصر MOCAPE

موزه هنرهای معاصر MOCAPE

شرکت اتریشی coop himmelb(l)au نمایشگاه و موزه هنرهای معاصر MOCAPE در شنزن -چین- را طراحی کرده اند . ساختار متشکل از دو نهاد ، موزه هنرهای معاصر MOCA و نمایشگاه طراحی PE بوده و مرکز اطلاعات مدرن و پیچیده دارای ویژگی های راه حل های نوآورانه از طریق سیستم های ساختمانی زیست محیطی و کانسپت های ساخت و ساز می باشد . ساختار پویا فعالیت ها را در مرکز فرهنگی futian در مرکز ساختار جذب می کند .
منبع
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنر Datong از فاستر و همکاران



این موزه هنری از چهار هرم به هم پیوسته با چهار رأس همپوشانی شده توسط نورمن فاستر و همکارانش برای شهر دَتونگ -چین- طراحی شده . موزه دَتونگ با 32 هزار مترمربع مساحت ، یکی از چهار ساختمان جدید در پلازای فرهنگی خواهد بود که به داخل زمین فرو رفته است . سقف از فولاد کورتن ساخته شده که در طول زمان هوازده می شود در حالی که یک سری از نورگیرها ، نور طبیعی را مستقیم به داخل گالری وارد می کنند . کانون این موزه ، گرند گالری با 37 متر ارتفاع و شعاع 80متر می باشد که فضای مناسبی برای هنرمندان و نمایش آثار هنری آنها با مقیاس بزرگ است . فرم بیرونی ساختمان مانند یک چشم انداز فوران کرده ، متصور میشود که تنها رأس فرم ها از سطح زمین قابل رویت می باشد . پنجره های سقفی هر حجم ، یک بازی پویا از نور و سایه در داخل ایجاد می کند . بازدید کنندگان از طریق یک پله و رمپ که با میدان یکپارچه شده ، به ساختمان دسترسی دارند ؛ توالی رسیدن به نقطه اوج در یک نمای دراماتیک از گرند گالری .



 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی



یک مرکز توریستی با نمای مزین و جناقی توسط برنارد چومی در سایت باستان شناسی در مرکز فرانسه طراحی شده . مرکز استوانه ای موقعیتی مشابه را که توسط ارتش رم در طی یک نبرد تاریخی علیه گول ها در 200 سال پیش بر جای مانده بود ، اشغال می کند .ساختمان دوم موزه در شیوه ای متضاد ، در پوششی از سنگ می باشد و در حال ساخت یک کیلومتر دورتر از میدان جنگ قرار گرفته و هر دو با هم مجموعه موزه Alesia را تشکیل می دهند . نمایشگاه داخل مرکز بازدید ، حوادث جنگ و پیامدهای آن را به تصویر میکشد در حالی که ساختمان دوم آثار باستانی کشف شده از سایت را ارائه می دهد . باغی از درختان و چمن ، سقف مرکز بازدید را پوشانده که در دسترس بازدیدکنندگان خواهد بود .

مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
مرکز توریستی موزه السیا از برنارد چومی
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
Liangzhu Culture Museum

Liangzhu Culture Museum

نام بنا : Liangzhu Culture Museum

معمار: دیوید چیپرفیلد

زمان ساخت: 2007-2003

محل : Hangzhou, China

نوع کاربری : موزه فرهنگی


______________________________________







David Chipperfield Architects have completed the Liangzhu Culture Museum at Hangzhou, China.







The museum, which will house a collection of archaeological findings from the Liangzhu period, is part of a new garden town called Liangzhu Cultural Village.






The museum is composed of four parallel bar-shaped volumes, clad in Iranian travertine.







The following is from David Chipperfield Architects:

Liangzhu Culture Museum
Hangzhou, China
2003 – 2008
The museum houses a collection of archaeological findings from the Liangzhu culture, also known as the Jade culture (c3000 BC). It forms the northern point of the ‘Liangzhu Cultural Village’, a newly created park town near Hangzhou.







The building is set on a lake and connected via bridges to the park. The sculptural quality of the building ensemble reveals itself gradually as the visitor approaches the museum through the park landscape.







The museum is composed of four bar-formed volumes made of Iranian travertine stone, equal in 18m width but differing in height.







Each volume contains an interior courtyard.







These landscaped spaces serve as a link between the exhibition halls and invite the visitor to linger and relax.






Despite the linearity of the exhibition halls, they enable a variety of individual tour routes through the museum.






To the south of the museum is an island with an exhibition area, linked to the main museum building via a bridge.







The edge areas of the surrounding landscape, planted with dense woods, allow only a few directed views into the park.







The entrance hall can be reached via a courtyard, the centrepiece of which is a reception desk of Ipe wood, lit from above.







The material concept consists of solid materials that age well, Ipe wood and travertine stone, and extends to all public areas of the museum.








Client: Zhejiang Vanke Narada Real Estate Group Co., Ltd.
Project Date: 2003
Completion: June 2007
Opening: October 2008
Architect: David Chipperfield Architects
Principal: David Chipperfield
Director: Mark Randel
Project Architect: Annette Flohrschütz
Project Team: Libin Chen, Marcus Mathias, Christof Piaskowski, Arndt Weiss, Liping Xu
Gross floor area: 9.500 m²
Landscape Design: Levin Monsigny Landschaftsarchitekten
Exhibition designer: Guangdong Jimei Design and Engineering Co.
Graphics: Ute Zscharnt in collaboration with SV Associates, Andrew Mark Lawrence, Nancy Chen Si Min
Local Architect: ZTUDI The Architectural Design and Research Institute Zhejiang
University of Technology
Photographs: Christian Richters




.
.
.


.
.
.


.
.
.



.
.
.


.
.
.



.
.
.
.
.

منبع : کافه دیزاین + dezeen.com
 

e.69a_h

عضو جدید
Enzo Ferrari Museum / Future Systems


16
Jul 2012

Filed under: Museums and Libraries ,Selected , Future Systems, Italy, Modena

Bookmark


© Studio cento29

Architects: Future Systems - Jan Kaplický
Location: Via Paolo Ferrari, Modena, Italy
Project Architect: Andrea Morgante
Project Team: Andrea Morgante, Søren Aagaard, Oriana Cremella, Chris Geneste, Cristina Greco, Clancy Meyers, Liz Middleton, Itai Palti, Filippo Previtali, Daria Trovato
Project Year: 2012
Project Area: 5,200 sqm
Photographs: Andrea Morgante , Studio cento29, David Pasek

The sculpted yellow aluminium roof with its ten incisions – intentionally analogous to those air intake vents on the bonnet of a car – allows for natural ventilation and day lighting, and both celebrates and expresses the aesthetic values of car design. With its 3,300 square metres of double-curved aluminium, the roof is the first application of aluminium in this way on such a large scale. Working together with boat builders whose familiarity with organic sculpted forms and waterproofing made them the ideal partner, and cladding specialists, the form is constructed from aluminium sheets fitted together using a patented tongue and groove system. The bright Modena yellow of the roof is Ferrari’s corporate colour, as seen on the Ferrari insignia where it forms the backdrop to the prancing horse. It is also the official colour of Modena.
Kaplický wanted to create a sensitive dialogue between the two exhibition buildings that showed consideration for Ferrari’s early home and underscored the importance of the museum as a unified complex made up of several elements. The views out of the new exhibition building dramatically frame the house and workshop, while views from outside the house and workshop immediately reveal the function and content of the new exhibition building. The height of the new exhibition building reaches a maximum of 12 metres – the same height as the house – with its volume expanding below ground level. In addition, the new building gently curves around the house in a symbolic gesture of appreciation.
© Studio cento29

The glass façade is curved in plan and tilts at an angle of 12.5 degrees. Each pane is supported by pre-tensioned steel cables and is able to withstand 40 tonnes of pressure. The technical specification of these panes and cables means that greater transparency in the façade is achieved with maximum functionality. In the summer months a thermo-sensor activates the windows in the façade and roof allowing cool air to circulate. With 50% of the internal volume of the main exhibition building set below ground level, geothermal energy is used to heat and cool the building. It is the first museum building in Italy to use geothermal energy. The building also employs photovoltaic technology and water recycling systems.
© Andrea Morgante

Visitors entering the new building have uninterrupted views into the entire exhibition space: a large, open, white room, where the walls and floor transition lightly into one another and are perceived as a single surface. A stretched semi-transparent membrane spreads light evenly across the roof, and in combination with the slits running from side to side which allow air to escape and give a ribbed effect, recalls the language of a car interior. A bookshop and café are situated to one side of the entrance and facilities to the other. Both are painted the same Modena yellow as the roof and take the form of blister-like pods. A gently sloping ramp gradually leads the visitor around the building from the ground floor to the basement level, with display stands designed by Morgante punctuating the circulation path. These stands lift the cars 45 centimetres so that they can be viewed from different angles and appreciated as works of art rather than objects simply placed in a room. Up to twenty-one cars can be displayed in this open space at any one time. Supplementary exhibition material is displayed in leather cases located along the perimeter wall. At the bottom of the ramp and directly below the entrance, an audiovisual room forms a permanent part of the exhibition. A flexible teaching space and a conference room with a carved out opening allowing views up into the entrance area are located next to it.
© Andrea Morgante

The two-storey house and workshop built by Ferrari’s father in the 1830s has been completely refurbished. Later additions to the house and workshop have been removed and, with the exception of two internal bracing structures that have been inserted in accordance with Italian anti-seismic regulations to give structural rigidity, no alterations have been made. The main gallery space is located within what was the double height workshop. Here Morgante has designed a contemporary exhibition display system, which incorporates digital projections, objects owned by Ferrari, information panels and other material. The display system was conceived as a large-scale vertical book that allows the visitor to read the different chapters of Ferrari’s life through various media; a three-dimensional immersive biography. The system takes the form of a sinuous wall separated into pages, so that as visitors progress down the room, they are obliged to gradually discover each page and chapter in sequence. At every point the next chapter is concealed so as to maintain interest and create a sense of excitement. This organic landscape stretches through the entire length of the 40 metre long space and soft, low-level backlighting gently illuminates both it and the room, making the space intimate in spite of its size. At the northern end of the main gallery, in the original house, two smaller exhibition spaces are located next to one another. Administrative spaces are situated directly adjacent to them and on the first floor.
© Studio cento29

The official opening is set for March 10th 2012 and the foundation stone designed by Kaplický will be unveiled on the same day.
Elevation

© Studio cento29 © David Pasek © Studio cento29

© Andrea Morgante © Andrea Morgante © Andrea Morgante
© Andrea Morgante © Andrea Morgante © Andrea Morgante
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیشنهاد موزه کمیک و انیمیشن از سوی EMBT

پیشنهاد موزه کمیک و انیمیشن از سوی EMBT







سنت و مدرنیته ای در هم تنیده


معماران EMBT ، کار نامعمولی را در زمینه طراحی موزه کمیک و انیمیشن انجام دادند: آنها به مسئله زمینه و بافت توجه نمودند. ایده آنها این بود که در روایتی بصری و مشارکت آمیز، به تعامل با محیط اطراف پرداخته و به ارائه طرحی بپردازند که هندسه کنفسیوسی را به درکی ماوراء طبیعی از طبیعت پیوند می دهد.
رابطه عمیقی میان شیء و چشم انداز و بازگشت زیرکانه به سنت، با این هدف است که این مکان را به آن چیزی بدل نمایند که معماران آنرا "نوعی از سرزمین سحرآمیز می خوانند. آنچه که ناممکن ها را ارتقاء داده و ذهن را در دستیابی به سطح فراتر از انتظاری در تخیل، شجاعت می بخشد". نشانه پردازی در اساس کار و برانگیزش بیش از حد بصری، در اینجا جای خود را به تجربه ای چند لایه از امور تخیلی خاص می دهد.
اشکال سبد گونه موزه، طنین انداز تصاویری از زبان بومی چین هستند. و تطابق آنها، نشانگر هدایت شوندگی کلی در سرتاسر فضای نمایشگاه است؛ آنچه که اصلی ماندگار در اندیشه تائوگرایانه "راه" محسوب می شود؛ و آنچه که در نهایت در طراحی باغ های سنتی چینی تجسم یافته است.
تصویر سازی متمایزی که از مسیرهای باریک و شبکه های پل ها در میان فضای با شکوه سر سبز حاصل می آید در اینجا دوباره به توصیف در می آیند. آنجا که بطور اساسی در مفهوم باغ چینی (بعنوان "شکل کیهانی که بیانگر دیدگاه عمیق و باستانی از جهان و جایگاه انسان در آن است") هم ریشه دارد.
بازدید کنندگان از پلکان آغاز می کنند و به عالم پایین زیر دریا می آیند. و از آنجاست که آنها قادر به تجربه چشم انداز زیر آب دریاچه می شوند. نمایشگرهای بزرگی که به ارائه نمایش های کمیکی از سراسر جهان می نمایند بر فضایی با دو برابر بلندی تسلط دارند و از زیر خوشه های سوسن های آبی تا سبدهای شناور امتداد دارند.
و سقف، بسان چشم اندازی مصنوعی، به یکپارچه سازی "این پیکره های" موزه و حفظ سیالیت جریان آن می پردازد. این سبدهای شناور بواقع ملموس و زنده هستند. بواسطه امکان ورود بازدید کنندگان، آنها این فرصت را می یابند که مستقیما این در هم تنیدگی عالی تار و پود را خود تجربه می نمایند. بناهایی ساخته از چوب های رنگارنگ، با داشتن هماهنگی در نواخت خود با ضربان محیط طبیعی این مکان، آن احساس ظرافت در فرد را ایجاد می کنند تا این طرح را هر چه بیشتر انسانی تر سازند.
برجستگی کیفیت زمینه در این موزه، با این هدف است که میدان ادراکی بازدیدگران را فراتر از پارادایم دیدارمحور در معماری معاصر گسترش دهد. ویژگی های چند حسی موجود در این طراحی، بازدید کننده را با فضا در هم می آمیزد و در حین تماشای نمایشگاه، وی را با نقش صرفا تماشاگری خود تنها می گذارد. این دنیای خیالی کمیک و انیمیشن اینچنین به عرصه هنر معماری انتقال می یابد و بازدید کنندگان را نه تنها تشویق به گذران اوقات می نماید بلکه آنها را در تجربه بودن در چنین فضا دارای ساختاری، مشارکت می دهد.






.

.

.

.

.





















منبع:http://wordlesstech.com/2011/09/01/comic-and-animation-museum-by-embt/
 

پیوست ها

  • pic.zip
    558.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه رویالآنتاریو
موزه رویال انتاریو یکی از موزه های مهم فرهنگ جهان و تاریخ طبیعی در شهر تورنتو از ایالتانتاریو در کاناداست. رام بزرگ ترین موزه ی کانادا و پنجمین موزه بزرگ آمریکای شمالی می باشد و بالغ بر 6 میلیون آیتم و بیش از 40 گالری دارد. موزه در یکی ازتقاطع های برجسته در مرکز تورنتو ( تقاطع خیابان بلور و رود) ، در شمال کویینزپارک و شرق فیلسوفر واک در دانشگاه تورنتو واقع شده است.
رام در سال1912 توسط دولتمردان محلی تأسیس گشت و تا سال 1955 توسط دانشگاه تورنتو اداره شد.همکاری موزه با دانشگاه تورنتو تا کنون ادامه دارد.
ساختمان اولیه موزه توسط دو آرشیتکت اهل تورنتو (
Frank Darlin و John A. Pearson) و به سبک نئو رومانسک ساخته شد و در 14 مارس 1914 به بهره برداری رسید.
استراکچر ساختمان متراکم و سنگین است و توسط قوسها قسمت بندی و احاطه شده. پنجره ها قاب گچکاری شده دارند. و از دیگر خصوصیات آن اجرای تزئینات بر لبه سقف و قرنیزها و گوه هاست.


موزه 3مرحله گسترش فضایی را تجربه کرده است.

مرحله اول:
اولین مرحله گسترش موزه با افزودن بال جلویی به سمت کویین پارک آغاز گشت و در 12اکتبر 1933 به بهره برداری رسید.این مرحله با افزودن عناصر زیر همراه بود: آرتدکوی پر کار موزه.ساختمان گنبد دار الهام گرفته از معماری بیزانس و یک ورودی اصلی جدید.

مرحله دوم:
گالری های ایوان ملکه الیزابت دوم در ضلع شمالی ساختمان و مرکز نگهبانی ساختمان مرکزی موزه در جنوب. در سال 1974 شروع و در 1984 پایان یافت. آسمان نمای
McLaughlin در 1964در جنوب افزوده شد. فضایی در دو طبقه به عنوان آتریوم در 1975 ساخته شد. آسمان نما در سال 95 تعطیل و در سال 98 به صورت موزه کودکان موقتاً بازگشایی شد. این فضا در حال حاضر عمدتاً به عنوان انبار وفضای اداری استفاده می شود.. ..


مرحله سوم:
سومین مرحله نوسازی و توسعه این موزه در سال 2002 توسط دانیل لیبسکیند آغاز شد و در ژوئن 2007 افتتاح گردید. این مرحله شامل افزودن 10 گالری جدید به ساختمان تاریخی موجود موزه و نیز افزودن یک بخش الحاقی به آن بود.

(the Michael Lee-Chin Crystal) کریستال میشل لی-چین

بخش الحاقی پویایی معماری جدید را به واسطه احداث یک فضای نمایشگاهی عمومی تازه و جذاب با مساحت100000 فوت مربع میسر ساخت.
اسکلت سازه فولاد است و از روکش آلومینیوم و نمای شیشه ای در آن استفاده شده.
«
برنامه موزه انتاریو فرصتی شگفت آور برای یک معماری چشمگیر و جدید و خلق فضای همگانی و جذاب مهیا نمود. مرکزیت سایت روابط خویشاوندی ژرفِ بین کهنه و نو و سنت و نوآوری را شدت بخشید.
ساختمان های تاریخی با نگاه رو به جلو و معماری جسورانه تکامل می یابند.بدین ترتیب موزه علاوه بر نقش پر اهمیت خود، با بازسازی مبدل به نمادی شهری می شود. و عملکرد نمایشی ، تأسیسات ، برنامه ریزی و سازگاری مجموعه نمایشی بهبود می یابد.


ترکیب هنری تندیس گونه فرم های معماری از مرکزیت ورودی کریستال متشعشع می شوند و در مرکز آن توام می شوند.
یک کریستال/ ساختاری از فرم های منشوری به هم پیوسته، از تقدم فضاهای مشارکتی و سالن های رقص عمومی حمایت می کند.
کریستال این گوشه مهم تورنتو را به برجی شب نمامبدل می کند. یک ویترین حقیقی از مردم، وقایع و موضوعات و تغییر شکل یافتن سراسرموزه به اثری جهانی.

.
ترکیب هنری تندیس گونه فرم های معماری از مرکزیت ورودی کریستال متشعشع می شوند و در میانه آنتوام می شوند .
چند ورودی تازه در کویین پارک تدارک دیده شده و بدین ترتیب فیلسوفر واک(
Philosopher’sWalk
) به واسطه یک ورودی جدید به رستورانی پانورامیک در بالا، متمایز می شود و روحی تازه می گیرد.
بازدید کنندگان به یک آتریوم تندیس گون وارد می شوند که در آن دو بخش موزه (طبیعتو فرهنگ) به وسیله توده فضاهایی به طور مشخصی از هم منفک می شوند این توده فضاهای در هم تنیده ، دیدی محدود اما اشتیاق بر انگیز از فضای نمایشگاهی بالا ارائه میدهند.


فضای پایین از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق به صورت یکپارچه است. وضوح سیرکولاسیون و دسترسی یک اسلاید می سازد که در آن میراث معماری و ساختار جدید تعادل و هم سنگی بدیع و خیال انگیزی بر پا می کنند.
پروژه تنها به روز نمودن نمایش طبیعت و فرهنگ به وسیله تکنولوژی نیست، بلکه جادوی معماری و قدرت فیزیکی فضای ساخته شده همراه آن است. می توان این ساختمان را به عنوان مکانی تصور کرد که در آن مردم با سرگذشت هیجان انگیز و جاری یک موزه ساکن وناپویای قرن نوزدهمی درگیر می شوند که طبیعت مغلوب و فرهنگ آرشیو شده را پیشنهاد می کرد.
ساختمان داستانی منحصر به فرد را روایت می کند که در آن رام به صورت برنامه ریزی شده ای بلورین و متمایز می شود. کریستال به صورت رمز آمیزی دگردیسی می کند و به عضوی دژ مانند مبدل می شود و فضایی ایجاد می گردد که سبب احیای موزه به عنوان مرکزپویای تورنتو می گردد.»
.
پیچیدگی موجود درمعماری بخش جدید موزه نه در تضاد با سادگی ، بلکه در امتداد آن است. به بیان دیگراین پیچیدگی خاصیت ذهن معمار در چنین جامعه ای است.این فرم نماد تکمیل و ادامه روند فکری است. این پیچیدگی در جهت پیشی گرفتن از اثر ساده ی ما قبل خود نیست بلکه خواهان گونه ای هم آغوشی زمینه های موجود با آنچه باید باشد، است.
.
چنین فرم پیچیده ای با تحریکی بیرونی و مداوم ذهن به وجود نمی آید بلکه خود به صورت غیرمحسوس در ذهن معمار ایجاد می شود. در واقع او با طرح پیچیده ذهن خود را تخلیه میکند.
شاید بتوان با تعریف زیر از پیچیدگی هم نشینی فرم کریستال و سایر اجزا ء موزه رابهتر تحلیل کرد:
« پیچیدگی فرایندی تدریجی برای شکل دهی آثاری با ابعاد فیزیکی رشد یابنده در ذهن هنرمند است که برای پذیرا شدن خروج کامل و بدون نقص آن از ذهن احتیاج به نوعی پیچیده اندیشیدن قبل از ایجاد اثر مذکور دارد و باید نیاز کامل به ایجاد یک چنین اثری قبل از تصمیم به خلق آن در هنرمند زاده شود.
هنرمند در کشاکش پارادایم پیچیده شدن نظام جهان و در تلاطم کلیه عوامل بسته بندی شده در کنار هم پیچیدگی را نه فرایندی در تضاد با سادگی بلکه در امتداد و در پس آن و فقط به عنوان عاملی حرکتی و اجباری و نه فقط برای خود بلکه برای همه شئونات میداند. پیچیدگی به صورت مجرد در فرم یا تفضیل در یک اثر، نه یک هنر، نه یک عامل درایجاد اثر هنری با عنوانی مجزاء تحت عنوان « پیچیدگی» است و نه عاملی برای اثبات برتری اثری بر اثر دیگر.

منبع : BLOGFA.COM
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه بين المللي نيروي دريايي؛معماران فنترس

موزه بين المللي نيروي دريايي؛معماران فنترس



موزه بين المللي نيروي دريايي همزمان با 231امين سالگرد نيروي دريايي بيرون از محدوده واشنگتن دي.سي در سال 2006افتتاح شد.ساختمان اوليه اين موزه شامل فضاي گالري به متراژ 120،000 فوت مربع،سالن تئاتر،فضاي اداري،فروشگاه و دو رستوران است.
موزه بين المللي نيروي دريايي که طراحی زیبا و الهام بخشی دارد،با بیان ایده های طراحی اش جذاب تر هم می شود.برای طراحی این موزه از یکی از به یاد ماندنی ترین تصاویر استفاده شده است،تصویر تفنگدارانی که مصممانه پرچم آمریکا را بر فراز کوهستانی در جنگ جهانی دوم به اهتزاز در آورده اند.این ایده در نهایت منجر به فرم تندیس گونه این موزه شد.
از زاویه میله این پرچم،فنترس Fentress طراح این موزه،یک حیطه مرکزی در نظر گرفته است: در ورودی لابی یک میله فلزی 210 فوتی قرار گرفته که پنجره سقفی مخروطی شکل آن محدوده را نگه داشته است.این میله نشانه این ساختمان محسوب شده و روی ساختار بتنی آن بام سبز طراحی شده است.














 

maryam0

عضو جدید
طرح موزه جدید دالیان چین
طرح موزه جدید طراحی پلان دالیان که توسط گروه طراحی 10 انجام شده،به نظر می رسد که قرار است به یک تندیس در قلب بخش دولتی این شهر تبدیل شود.این ساختمان بخشی از اولین گام هایی ست که توسط گروه نقشه کشی باریو برای ترویج معماری شاخص در دالیان برداشته شده و چند پروژه شهری را در کنار خود دارد:کتابخانه ،مرکز علمی،نمایشگاه طراحی شهری،موزه و مرکز فعالیت های نوجوانان.این ساختمان به عنوان یک حوزه رده بالا و ومدرن برای ادارات و نمایشگاهها عمل خواهد کرد و مهمتر از همه آنکه برای عموم در سطح شهر ایجاد فعالیت های فرهنگی می کند.از اهداف این موزه آن است که نمونه ای از معماری پایدار و نو آوری در استفاده از تکنولوژی باشد.

23046348282780191628702012199169.jpg



230463482827819402472520121994029.jpg

عکس ها ادامه دارد
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
موزه هنر xixi wetland

موزه هنر xixi wetland

موزه هنر تالاب Xixi واقع در طبیعت روستایی در نزدیکی شهر هانگزو از چين خواهد بود و مقصدي براي طبیعت و هنر خواهد بود.
طراحان استودیو پي زوبر اين باورند كه : "مفهوم طراحی ، تعامل ناشی بین ساختمان و طبیعت است. برگي كه از درخت سقوط می كند به طور طبیعی ، پناهگاهي در برابر زمین ایجاد مي كند. "
پنج ساختمان مانند پنج برگ، كه برخی از آنان همپوشاني دارند در ارتباط با يكدیگر پراکنده شده اند ؛ در زبان بصری وقتي برگي جداگانه بماند ، هنوز هم با برگهاي ديگر مرتبط است. ساختمان بر روي حداقل زميني كه مي تواند قرار دارد گويي در حال گسترش به سمت بالا و بیرون به سمت آسمان باقی مانده است. همچون یک برگ پيچ خورده بر روی زمین كه انهنايش به سمت درختان بالا می باشد.همانطور که هیچ دو برگ یکسان نيستند هر ساختمان دارای یک شکل منحصر به فرد است. چهار برگ مرتبط شامل عملكردهايي برای کسب و کار، تفریح و سرگرمی، هتل ها، رستوران ها، و پذیرش مي باشند و برگ مفرد به موزه هنر اختصاص دارد. فرم های آزاد ارگانيك ، فضاهای داخلی را با حداکثر انعطاف پذیری ایجاد مي كنند.




نور از طریق پنجره ها و نورگیرهای سقفي به داخل ساختمان راه ميابد و كيفيتي از آن مي سازد که یادآور نور نرم و ***** شده ي خورشید از طریق پوشش جنگل هاست.






این ساختمان با پانل های روی بازتابنده، پوشش داده شده که یک بازتاب افشان و نرم را ایجاد مي كند.رنگ، نور، و جزئیات به عنوان اجزاي جداگانه در يك ساختمان قابل بررسي و درك نيستند بلكه اين تصوير يكنواخت و طبيعي بك بناست كه آنرا متمايز و برجسته مي سازد. مردم با تجربه ي اين پروژه ، ساختمان و طبيعت را در تركيبي منسجم و آرام مي يابند.​
























 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
طراحی موزه سالوادور دالی گروه معماریHOK

طراحی موزه سالوادور دالی گروه معماریHOK

این موزه در سایتی واقع در کنار ساحل شهر سنت پترزبورگ فلوریدا ساخته شده و مساحت آن 86000 فوت مربع برابر با اندازه قبلی بنا در سال 1982 می باشد . کاربری موزه با رویکردی هنری می باشد و آثار نقاشی سالوادور دالی به شکل آب رنگ و رنگ روغن و طرح های مجسمه بالغ بر 2140 قطعه در آن به نمایش گذاشته شده است . با وجود فرآیندهای پیچیده مورد نیاز برای ساخت این ساختمان و با توجه به فرم هندسی و ارتفاع 75 فوتی آن هزینه بالغ بر 29.8 میلیون دلار برای نمای شیشه ای و 700.000 $ طراحی داخلی آن هزینه شده است .






شرکت بین المللی AIA- Weymouth سازنده این موزه طراحی این پروژه را به گروه HOK واگزار نموده ، این گروه پروژه های زیر را انجام داده است.


- جان و موزه Ringling Mable و مجتمع فرهنگی در ساراسوتا

- جناح هاف هازل از موزه هنرهای زیبا در سن پترزبورگ

- پاتریشیا و فیلیپ فراست موزه هنر در دانشگاه بین المللی فلوریدا در میامی

- جزیره پرنس ادوارد برای هر دو بال شرقی گالری ملی هنر در واشنگتن، DC

- موزه لوور








کانسپت:
مفهوم مد نظر این گروه ترکیب هنر سورئالیست سالوادور دالی با خطوط اصلی سایت کناری ساحل فلوریدا می باشد . سالوادور دالی یکی از پیشگامان هنر قرن بیستم بوده است و این موزه بیانگر پویایی این هنر در این قرن خارج از هرگونه تقلید و ابتذال است






58 پایه اصلی گوشه های زاویه دار و فرم هندسی اقلیدسی و قرار گیری آن در بتن مصلح و ورود نور به این بنا از طریق شیشه مثلثی "انیگما" (1929 دالی نقاشی) نهضت سنت شکنی و تغییر جهت هنر در ذهن را بیان می کند. در حقیقت هدف ایجاد یک فضا بصری تلفیق داده شده با بتن مصلح خام و نور می باشد ،که نمایانگر قدرت تصور ذهن در شکستن چهار چوب فکری را در بعد مکان و زمان را می باشد و این تضاد آگاهی عقلانی و بصری موضوع ثابت آثار دالی می باشد .






سازه این بنا :


این بنا متشکل از سازه هندسی آزاد می باشد و برای اولین بار درآمریکا از سیستم مدل سازی (BIM) برای طراحی قاب آن استفاده شده است و از نرم افزار سیستم سازه Novum برای طراحی حجم و اندازه شیشه های استفاده شده است . این نرم افزار متعلق به شرکت lgloo می باشد .
مقاوت این بنا در مقابل باد 165 مایل در ساعت
بتن مسلح به ضخامت 18 اینچ
مقاومت آن در مقابل موج ساحل دریا 30 پا
پانل های شیشه ای مثلثی یک و نیم اینچی
مقاومت در مقابل بارش باد و باران MPH 135







طراحی پله :
در مرکز این بنا یک پله مارپیچ که با نرده های استیل محصور شده است نمایان می شود این پله نمایش از شیفتگی ذهن دارلی به اشکال مارپیچی و DNA در طبیعت می باشد .




منبع : مارپیچ
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
موزه Holon

موزه Holon

با تشکر از mm.h عزیز ، در تاپیک *** نقد و تحلیل آثار معماری *** ، و پست ِ #78 ؛

جهت ِ تجمیع ِ مباحث ِ هم خانواده ( مثل ِ موزه ها ، هتل ها و . . . ) ،علاوه بر وجود ِ این مطلب در اون تالار ، اون رو در اینجا هم قرار میدم. ( با اضافه کردن چند تا عکس ) .




گروه معماری : Ron Arad Architects Ltd (RAAL)
مکان: Holon ـ فلسطین اشغالی
طراح اصلی: Ron Arad
مدیر پروژه: Asa Bruno
معمار پروژه : James Foster
تیم طراحی: Marta Granda, Tavis Wright
مهندس سازه: Harmel Engineering
معمار اجرایی: Waxman Govrin
پیمانکار اصلی: Green Construction Ltd
مساحت پروژه: 4100 مترمربع
بودجه: 11.1 میلیون پوند
سال اجرای طرح: 2010 ـ 2003
عکس: RAAL, Yael Pincus, Marzorati Ronchetti


اختصاصی معماری نیوز: در ماه مارس 2003، شهردار شهر Holon از گروه معماری(RAAL) Ron Arad برای طراحی و گسترش اولین موزه ملی طراحی در فلسطین اشغالی دعوت به همکاری کرد.

موزه طراحی Holon محلی برای نشان دادن طرح ، ایجاد مجموعه نمایشگاه دیدنی و جالب ، بازتاب طراحی فلسطین اشغالی در زمینه طراحی جهان و تأیید اهمیت طراحی در یک کشور جوان نوظهور می‌باشد.




طرح این مجموعه در زمینی به مساحت 3700 مترمربعی و به شکل نیمه مستطیل است.

میدان عمومی باشکوه در قسمت شمالی سازه فضای عمومی مناسب مقدماتی و مسیر ورودی به موزه است.

ایجاد و بهره‌برداری از کشش بین ترتیب داخلی فضاهای کارآمد جعبه مانند و پوشش خارجی پویا و قوس‌ها و انحناهای ظریف، اصل هدایت طراحی برای کل موزه است.




بخش بزرگتر ظاهر خارجی موزه با پنج نوار از جنس فولاد Corten پوشیده شده که به داخل و بیرون و اطراف طبقات داخلی موزه موج‌دار و پر پیچ و خم کشیده شده است.



این نوارها ستون‌های ساختمان هستند. تأکید توپوگرافی افقی نوارها بر درجه‌بندی پتینه‌های به کار رفته و تأثیر عوامل جوی بر روی فولاد به مرور زمان است.

این نوارها هیچگاه به طور کامل از نظر بازدیدکنندگان پنهان نمانده و به عنوان یک کلید بصری برای شرح چند و چونی فضای داخل موزه عمل می‌نماید.

این موزه با پهنه ساختمان 4100 مترمربعی با بودجه ناخالص 11.1 میلیون پوند و با بودجه دولت ساخته شد.

ساخت آن در آگوست 2006 آغاز و موزه طراحی در سی و یکم ژانویه 2010 افتتاح شد.








ادامه دارد . . .
 

liya.s

عضو جدید
موزه ملی ماکسی
فضای‌بیرونی موزه ماکسی آدم را یاد کارهای فرانک گهری،‌ معمار مشهور معاصر می‌اندازد؛ ‌همان جسارت در به‌نمایش درآوردن فضاهای غریب و همان تأثیری که در زیباتر شدن شهر دارند.

فضای‌بیرونی موزه ماکسی آدم را یاد کارهای فرانک گهری،‌ معمار مشهور معاصر می‌اندازد؛ ‌همان جسارت در به‌نمایش درآوردن فضاهای غریب و همان تأثیری که در زیباتر شدن شهر دارند.

این ساختمان با نمای رنگارنگش بخشی است که به یک مدرسه قرن نوزدهمی اضافه شده. رنگ‌های نما مستقیماً از محیط اطراف گرفته شده‌اند: آجرهای ساختمان قدیمی مدرسه ، آسمان، درخت‌ها و گیاهان زمین بازی رنگ‌هایشان را به این ساختمان تازه‌وارد قرض داده‌اند.



پنجره‌های این ساختمان خیلی کوچک‌اند، به‌اندازه قطعات دیگر نما، در عوض تعدادشان زیاد است و همین باعث می‌شود نور به اندازه کافی وارد فضای داخل شود و آن را کاملاً روشن کند. وقتی برای نور بیشتر از پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شود، منظره بیرون به‌راحتی حواس دانش‌آموزان را پرت می‌کند، اما این‌طوری این اتفاق هم نمی‌افتد.



این موزه را زاها حدید، هنرمند مشهور معمار طراحی کرده است. در نگاه اول ساختمانی جذاب و زیبا به‌نظر می‌آید و فضاهای غیر معمولش توجه آدم را جلب می‌کنند، مثل همه آثار دیگر این هنرمند. اما وقتی وارد آن می‌شویم، می‌بینیم که با همه زیبایی‌هایش برای موزه یا مکانی که قرار است در آن آثار هنری به‌نمایش در بیایند، خیلی مناسب نیست. ورودی آن فضای بزرگ و پیچیده‌ای دارد و کسانی که به موزه می‌آیند به‌راحتی راهشان را پیدا نمی‌کنند. از آن مهم‌تر این که تعداد دیوارهایی که می‌شود رویشان تابلو آویزان کرد خیلی کم است در نتیجه تنها نمایشگاه‌هایی می‌توانند در این ساختمان برپا شوند که تعداد آثارشان محدود باشد.

 

liya.s

عضو جدید
عمارت کلاه‌فرنگی برنهام/ زاها حدید
عمارت کلاه‌فرنگی گروه معماری زاها حدید، جنبه‌های رسمی را با برنامه‌ریزی تاریخی شهری برنهام ادغام می‌کند.


کارفرما: Burnham Plan Centennial
معمار: زاها حدید
معمار داخلی: Thomas Roszak
مهندس سازه: Rockey Structures
روشنایی و برق: Tracey Dear

اختصاصی معماری نیوز: طرح ارائه شده توسط دانیل برنهام برای شهر شیکاگو از اهمیت خاصی برخوردار است و به تازگی مطلع شدیم که وی یکی از عوامل طرح شیکاگو ـ طرح برنهام ـ است که منطقه مرکزی شیکاگو را در سال 1909 بازسازی کرده و مجدداً شکل داد.

پیش از برگزاری جشن صدسالگی این طرح، چندین مسابقه نظیر مسابقه Union Station 2020 و مسابقه یادبود برنهام برگزار شد. همچنین دو عمارت کلاه‌فرنگی توسط استودیو UN و زاها حدید به طور موقت در پارک Milleniumدایر شدند. این عمارت‌ها در 31 اکتبر 2009 برای بازدید عموم افتتاح خواهد شد.

عمارت کلاه‌فرنگی گروه معماری زاها حدید، جنبه‌های رسمی را با برنامه‌ریزی تاریخی شهری برنهام ادغام می‌کند.

قرارگیری سازه‌های سه‌بعدی بر روی یکدیگر با اشکال نهان طرح برنهام پوشیده شده‌ و درون ساختمان را به گونه‌ای احاطه کرده که فرمی پویا ایجاد شده است.

گرامیداشت صدمین سالگرد طرح برنهام به صورت جشنی برای برنامه‌های پررنگ و رویاهای بزرگ طرح رویایی شیکاگویدانیل برنهام برگزار می‌شود. این جشن در مورد بازآفرینی و توسعه مقیاس نقشه شهری و استقبال از آینده‌ای با ایده‌ها و تکنولوژی‌های نو و مبتکرانه است. این سازه با قطر طرح اوایل قرن بیستم برنهام شیکاگو هم تراز است و سپس با پوششی پارچه مانند با استفاده از تکنیک‌های پوششی قرن بیست و یکم سطح آن پوشیده شد تا شکلی سیال به خود بگیرد.

پوشش سطح سازه از مواد هم سنتی و هم با تکنولوژی پیشرفته می‌باشد که شکل آن رابطه‌ای مستقیم با نیروهای اعمال شده بر روی آن دارد که در نهایتشکل هندسی زیبایی ایجاد کرده است.







 

liya.s

عضو جدید

MVRDV،برنده رقابت طراحی موزه طنز و انیمیشن
دفتر برنامه ریزی شهری هنگژو، گروه معماری MVRDV را به عنوان برنده مسابقه بین المللی طراحی موزه طنز و انیمیشن انتخاب کرد.

دفتر برنامه ریزی شهری هنگژو، گروه معماری MVRDV را به عنوان برنده مسابقه بین المللی طراحی موزه طنز و انیمیشن انتخاب کرد.

این موزه در فضایی به مساحت 30000 متر مربع واقع شده است. موزه طنز و انیمیشن از هشت بالن غول آسا تشکیل شده است که هر کدام از این بالن ها، عملکرد و کاربرد متفاوتی دارد. قسمتی از این موزه به نمایش آثار انیمیشن و طنز اختصاص دارد. همچنین یک نمایشگاه دائمی در بیرون از موزه و در فضایی مارپیچ تعبیه شده است. این فضای مارپیچ، موزه طنز و انیمیشن را به کتابخانه جامع کتب کمدی و طنز و همچنین 3 آتریوم بزرگ مرتبط می کند.

در بیرون مجموعه موزه، فضایی به مساحت 17000 متر مربع به پارک و مجتمع تفریحی اختصاص داده شده است، در این بخش، فضایی برای قایقرانی نیز در نظر گرفته شده است.



عملیات احداث این پروژه تا سال 2012 ادامه خواهد داشت و طبق پیش بینی های صورت گرفته، بودجه ای حدود 92 میلیون پوند نیز برای این موزه هزینه خواهد شد. در این مجموعه عظیم، 3 سالن سینما و تئاتر با 111 صندلی نیز طراحی شده است تا در مجموع تمام نیازهای مخاطب در محیط پاسخ داده شود.








منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

liya.s

عضو جدید
موزه ای با برج های خورشیدی
نورمن فاستر و همکارانش، در شهر ابوظبی "موزه ملی زاید" را به سفارش حاکم ابوظبی و به اسم خودش طراحی کرده اند.

نورمن فاستر و همکارانش، در شهر ابوظبی "موزه ملی زاید" را به سفارش حاکم ابوظبی و به اسم خودش طراحی کرده اند.

این موزه که به تاریخ و فرهنگ کشور اختصاص داده شده، پنج برج خورشیدی دارد که همان‏قدر در معماری اثر شاخص‏اند که در مکانیزم ذخیره‏ی انرژی بنا.

منظر طراحی شده در این ساختمان، تپه‏ای را شکل داده که درون آن گالری‏ها قرار گرفته‏اند و پنج برج بال-شکل نیز بر فراز آن واقع شده‏اند. برج‏ها به عنوان لوله‏ های حرارتی عمل می‏کنند و جریان‏های خنک‏کننده را بدون نیاز به الکتریسیته به درون موزه هدایت می‏نمایند.

در مکانیزم حرارتی این برج‏ها، هوای تازه گرفته شده، در لوله‏های خنک‏کننده‏ی زیرزمینی جمع آوری و پس از آن به هوای موزه تزریق می‏شود. از آن‏جا که برج‏ها در قسمت فوقانی گرم می‏شوند، هوا به صورت عمودی و از میان گالری‏ها به سمت بالا کشیده شده و از ونت‏های هوا خارج می‏شود.

"فاستر و همکاران" علاقه‏ی شیخ زاید به شکار پرندگان را به هیبت طرحی معمارانه درآورده‏اند؛ پرندگان زنده نیز در محوطه‏ی بیرونی بنا به وفور دیده می‏شوند.

علاقه‏ی مؤسس این موزه به طبیعت منجر به ایجاد یک باغ در منظر این ساختمان شده است. استفاده‏ی کنترل شده از بازشوها و پنجره‏ها، باعث شده تا فضاهای بیرونی و گالری‏ها به طور مناسبی از فراوانی نور صحرایی در منطقه بهره ببرند.












 

liya.s

عضو جدید

موزه تصویر و صدا در ریو دو ژانیرو
این پروژه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید. مصاحبه ویدیویی ریکاردو اسکوفیدو ، الیزابت دیلر و چارلز رنفرو در رابطه با طرح معماری این موزه موجود است.

دیلر[SUP]1[/SUP] ، اسکافیدو[SUP]2[/SUP] و رنفرو[SUP]3[/SUP]موزه ای مدرن را در شهر ریو دوژانیرو[SUP]4[/SUP] ی برزیل طراحی كرده اند. این پروژه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید. مصاحبه ویدیویی ریکاردو اسکوفیدو ، الیزابت دیلر و چارلز رنفرو در رابطه با طرح معماری این موزه موجود است.

روبرتو بورله مارکس طراحی معماری این موزه را با الهام گیری از فضای ساحلی کوپاکابانا[SUP]5[/SUP] ، خط ساحلی ، مناظر کوهستانی اطراف و گردشگاه های زیبای ساحلی آن انجام داده است.

ساختمان این موزه نیز در این منطقه گردشگاهی و در مسیر بلواری مستقیم و جدید واقع شده كه در آن به تدریج محوطه هایی سربسته و باز و شعبه هایی از گالری ها، اجرای برنامه های آموزشی، و مكان هایی برای استراحت و سرگرمی افراد به چشم می خورد.

این بلوارتفریحی به خیابانی منتهی می شود كه ساختمانهای آن محل برگزاری برنامه های تفریحی است. ساختمان این موزه مكانی برای مشاهده شهراز منظری جدید است. تصویر پانورامایی آن قبلا در هتل ها و رستورانها در معرض دید گردشگران قرار داشت، هم اكنون شاید بدلیل رعایت مسائل امنیتی، نمایش تصویرمركزی موزه برای بسیاری از ساکنین ممنوع است .
















 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنرهای معاصر در شهر بوینس آیرس همراه با خشت خام




مسابقه ی طراحی موزه ی هنرهای معاصر در پایتخت آرژانتین در شهر بایونس آیرس (Buenos aires) برگزار شد. ایده ی این طرح، ساختن فضای گردشگری بوده است. قسمتهای مختلف این موزه شامل: ورودی، مغازه، رستوران و تالار کنسرت می باشد. سلسله مراتب درونی این موزه به نوعی طراحی شده که حاضرین را از قسمت ورودی به داخل هدایت می کند. بیننده ها به هنگام عبور از گالری و پشت بام موزه، می توانند به شهرهای اطراف این موزه دید داشته باشند. ساختمان این موزه توسط خشت خام ساخته شده است و دلیل اصلی این کار ایجاد تهویه ی مطبوع از بیرون ساختمان به داخل موزه است.



پرسپکتیو



سالن کنسرت شیشه ای که به طرف ساحل رودخانه دید دارد.



دید گالری و پشت بام به طرف شهر



مقطع



پلان طبقه ی همکف



پلان طبقه ی اول



پلان طبقه ی دوم



پلان طبقه ی سوم
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
موزه لوور- لنس

موزه لوور- لنس

چشم انداز آينده شهر لنس، فرانسه در سال 2003 همينك به اتمام رسيده است. اين موزه كه لوور- لنس نام گرفته است توسط شركتي ژاپني كه در پاريس مستقر است به نام SANAA طراحي و با كمك كاترين مسباچ، معمار استوديو پاريسي طراحي منظر امرِي كلبرت و استوديو طراحي موزه آدرين گاردر تكميل شده است.
براي جذب گردشگران به اطراف، اين موزه در 200 كيلومتري پاريس در منطقه اي صنعتي واقع شده است.براي حفظ گشايش ها به سايت معدني موزه، اين ساختمان با 28،000 متر زيربنا به قطعات كوچكتر بر روي توپوگرافي سايت تبديل شده است. گالري هاي شيشه اي، چشم اندازهايي گسترده از زمين هاي اطراف را ايجاد مي كنند ؛ از اين شفافيت به منظور ديد متقابل از حوزه هاي عمومي به موزه نيز استفاده شده است.​
306 متر طول و دنبال كردن امتداد بلند و منحني ظريف نمايشگاه ها، اختلالي در نمايش آثار هنري ايجاد نمي كند. آلومينيوم صيقل يافته تصاويري مات از خطوط مواج را منعكس مي كنند و ديواره هايي تمام شيشه، نور روز را به داخل گالري ها مي آوردند؛ در حاليكه يك سيستم كم كننده نور سرد از آثار هنري محافظت مي كند. ستون هاي باريك فولادي كه سازه فلزي بنا را حمل مي كنند، به رنگ سفيد درآمده اند.​
به منظور مقابله با دپارتمان كردن موزه، محيطي با مساحت 3000 متر مربع به صورت يكپارچه، آثاري از مجموعه لوور را بدون پارتيشن به نمايش مي گزارد كه " گرند گالري " نام گرفته است. هزار متر مربع شيشه اطراف اين گالري، فضايي آرامش بخش را براي بازديد از آثار هنري با كانسپت بررسي مفهوم زمان، ايجاد مي كنند. پارك گسترده ي موزه، با رد شدن از 20 هكتار سايت معدن زغال سنگ و طبيعت مجاور، مجموعه اي از نقش هاي هنري، آموزشي و اجتماعي را بوجود آورده است. زيرزمين مجموعه به فضاهاي پشتيباني و امكانات مورد نياز موزه اختصاص داده شده است.


موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

موزه لوور- لنس​

ديد پرنده​

پلان زيرزمين​

پلان همكف​

قسمتي از طراحي سايت پلان​


منبع : سایت مارپیچ
 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحي موزه ي شهر فلامينكو؛ تکتونیک صفحه ای


حركات و ژست هاي رقاص ها داراي بيان و تاثيرهاي بسيار زيادي است.رقاص ها ، تماشاگران مجذوب را به دنيايي از تجربه و احساسات مي برند وآن رقاص ها اين مجذويت را از طيق حركات نرم وموزون خود بوجود مي آورند. موسيقي اي كه پر انر‍ژي و ريتم دار است ، ذهن بيننده را به داخل جهاني از احساسات زيبا مي برد و تمام احساسات دروني شخص را بيدار و تمام تخيلات او را برمي انگيزد.
معماران ام-يو-اس (MUS Architect ) در نقشه اي كه براي موزه ي بين المللي فلامينكو (Flaminco) طراحي كرده اند بر اين باورند كه بايد " نوعي از معماري را كه مربوط به فرهنگ شهر فلامينكو باشد و هم در شهر فلامينكو به چشم آيد را ايجاد كنند " يكي ازعضو هاي برنده در مسابقه ي بين المللي طرح موزه ي فلامينكو ، با گفته ي "طراحي معماري مربوط به فرهنگ شهر فلامينكو " موافق است اما از عملي بودن اين گفته مطمئن نيست ؛ و همچنين او اضافه مي كند ، كه اگر اين گفته ي معماران (ام-يو-اس) (MUS Architect ) عملي شود جسمي براي روح شهر فلامينكو به وجود مي آورند.
محل موزه ي فلامينكو تا حدي به وسيله ي تجزيه و تحليل محيط اطراف طرح موزه ، برداشت شد و مهم ترين مرحله در اجراي اين طرح، قالب بندي بتن موزه ي فلامينكو و پيدا كردن پيمانكاري كه در انجام اين كار خبره باشد ، مد نظر بود.حجم بيروني موزه ي شهر فلامينكو ، مانند صفحه هاي موجي شكل روي هم قرار گرفتند .پلان بام موزه ي شهر فلامينكو مانند نقشه ي توپوگرافي مي باشد و انرژي هايي كه از درون به بيرون منتشر مي شود را شكل مي دهد. نماي حجم موزه ي فلامينكو خيلي زيبا به وسيله ي بتن ساخته شده است .


پرسپكتيو













سطح هاي موجي






توپوگرافي


موقعيت موزه




پلان



نماي موزه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا