موبایل مارکتینگ (mobile marketing) یا بازاریابی موبایلی چیست؟

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
مفهوم موبایل مارکتینگ (mobile marketing) در بازاریابی خرده فروشی


موبایل مارکتینگ (mobile marketing) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چند کاناله است. تعاریف زیادی از موبایل مارکتینگ ارائه می شود. هدف از این استراتژی دستیابی به مخاطب هدف در تلفن های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و سایر دستگاه های تلفن همراه است.


موبایل مارکتینگ (mobile marketing) چیست؟​


موبایل مارکتینگ (mobile marketing) چیست؟


موبایل مارکتینگ (mobile marketing) که از آن تحت عنوان بازاریابی موبایلی نیز یاد می شود، استراتژی بازاریابی محسوب می شود که مخاطبان هدف آن دستگاه تلفن همراه و تلفن هوشمند است. ارسال پیامک، ایمیل، MMS و فعالیت در رسانه های اجتماعی بخش هایی از این نوع بازاریابی محسوب می شوند. در سال های اخیر مشتریان توجه زیادی به تلفن همراه دارند. به همین دلیل بازاریابان سعی می کنند تا مخاطبان هدف را از طریق تلفن همراه وارد یک مشارکت همه جانبه کنند.


استفاده ازمحتوای استراتژیک و بسیار شخصی​


در بازاریابی موبایلی برای جلب توجه مشتریان بالقوه باید از محتوای استراتژیک و بسیار شخصی استفاده کرد. وقتی صحبت از بازاریابی تلفن همراه می شود، تمامی برنامه های موجود در تلفن همراه هدف قرار می گیرد. حتی بازاریابی پیامکی، MMS و استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه نیز زیر مجموعه موبایل مارکتینگ هستند. بازاریابی موبایلی، بخش مهمی از بازاریابی کوتاه و یا بلند مدت محسوب می شود. از ایمیل گرفته تا پرداخت به ازای هر کلیک، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک کانال بازاریابی تلفن همراه حضور دارد.


دسترسی راحت تر مخاطبان​


وجود این کانال بازاریابی باعث می شود تا مخاطبان دسترسی راحت تری به برند تجاری شما داشته باشند. برای این که بازاریابی موبایلی موثری داشته باشید، باید تجربه ای منسجم رقم بزنید. همین موضوع یک چالش واقعی برای بسیاری از کسب و کارها است. چالش مهم بسیاری از کسب و کار ها، جذب و حفظ کاربران در انواع سیستم عامل ها است.


هزینه موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


از آن جا که یک اپلیکیشن تلفن همراه مانند هر محصول دیگری نیازهای خاصی را برآورده می کند، هر گونه بازاریابی از طریق اپلیکیشن به یک تحقیق بازار در مرحله اول نیاز دارد. چنین تحقیقاتی به طور متوسط بین ۵ تا ۱۵ هزار دلار هزینه دارند.




نقش موبایل مارکتینگ در ارتباط با مخاطب​


نقش موبایل مارکتینگ در ارتباط با مخاطب


موبایل مارکتینگ (mobile marketing) می تواند نقش مهمی در برقراری ارتباط بیشتر با مصرف کنندگان در زمان واقعی در هر نقطه از چرخه عمر مشتری ایفا کند. تاثیر بازاریابی موبایلی بسیار زیاد است. بازاریابی با تلفن همراه می تواند باعث افزایش ارزش و تقاضای نام برند برای محصولات یا خدمات شود. استفاده از تلفن همراه به صورت فزاینده ای در حال رشد است. طبق گزارش «ای مارکتر» آمار استفاده از تلفن همراه در مقابل دسکتاپ در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ نسبت به پایان سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۹ درصد افزایش نشان می دهد. طبق گزارش «اد ویک» ۷۹ درصد از کاربران تلفن همراه، تلفن هوشمند دارند. آن ها تقریبا ۲ ساعت در روز را صرف تلفن هوشمند خود می کنند.


تعداد دستگاه تلفن های همراه، بیشتر از کل جمعیت جهان​


امروزه دستگاه تلفن های همراه در جهان بیشتر از کل جمعیت جهان است. اشتهای سیری ناپذیری نسبت به فناوری های جدید وجود دارد. در ایالات متحده ۷۱.۵ درصد از شهروندان بالای ۱۳ سال دارای تلفن هوشمند هستند. این در حالی است که این رقم در سراسر جهان معادل ۶۶.۵ درصد است. بنابراین استفاده از قدرت فزاینده ی بازاریابی موبایلی می تواند تاثیر چشمگیری در رونق کسب و کار ها داشته باشد شما از طریق این نوع بازاریابی می توانید یک تجربه یکپارچه برای مخاطبان رقم بزنید.


اهمیت موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


اهمیت موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


بازاریابی موبایلی یک روش بازاریابی انقلابی در دنیای تجارت است. این روش، یک روش آسان و راحت برای ارتباط مستقیم با مشتریان و تبلیغ محصولات است. از طریق بازاریابی تلفن همراه می توان تجارت الکترونیک را به راحتی ارتقا داد. بازاریابان با توجه به ماهیت و نیاز کاربران می توانند با آن ها تماس بگیرند. فناوری تلفن همراه به مصرف کنندگان این فرصت را می دهد تا هنگام راه رفتن در مغازه، خرید و مقایسه کنند. مشاغلی که دارای کمپین های بازاریابی موبایلی فعال هستند، می توانند از این مزیت استفاده کنند.


آینده بازاریابی موبایلی​


آینده موبایل مارکتینگ (mobile marketing) در اتصال نقاط بین رسانه های آفلاین و آنلاین است. موبایل یک ابزار قدرتمند تر در مقایسه با سایر رسانه های سنتی است. در عین حال می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین رسانه های سنتی و رسانه های مدرن ایفای نقش کرده و مورد توجه قرار گیرد.


میزان تاثیر موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


میزان تاثیر موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


قطعا برای بسیاری از فعالان در حوزه بازاریابی این سوال مطرح است که استفاده از موبایل مارکتینگ (mobile marketing) تا چه میزان موثر است؟ کمترین موفقیت در کمپین تلفن همراه ۰.۲۹ درصد بوده است که این میزان هنوز ۳ برابر متوسط نرخ پاسخ گویی برای کمپین های اینترنتی است. میانگین نرخ پاسخ گویی تلفن همراه ۲.۷۲ درصد بود. در مورد موفق ترین کمپین این میزان پاسخ گویی به ۱۱.۷۸ درصد رسید. بنابراین نمی توان تاثیر چشمگیر بازاریابی موبایلی را در انواع استراتژی های بازاریابی نادیده گرفت.


انواع موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


انواع موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


موبایل مارکتینگ انواع مختلفی دارد. استراتژی های بازاریابی موبایلی را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد. یکی از مهم ترین این دسته ها، بازاریابی پیامکی و یا همان بازاریابی از طریق پیام های متنی است. در این نوع بازاریابی قطعا محتوا نقش مهمی را ایفا می کند. اما رسانه های اجتماعی را نیز نباید نادیده گرفت. بسیاری از دارندگان تلفن های هوشمند، از تلفن همراه خود برای دسترسی به شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. یکی دیگر از انواع بازاریابی تلفن همراه، بازاریابی مبتنی بر مکان (GPS) است. همچنین بازاریابی داخل اپلیکیشن را نیز می توان یکی دیگر از انواع بازاریابی موبایلی نام برد. یکی دیگر از انواع بازاریابی موبایلی، بازاریابی مجاورتی است. با استفاده از این روش می توانید از طریق wifi و یا بلوتوث، پیام های تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به گوشی های هوشمند مشتریان در یک شعاع محدود ارسال کنید. این در حالی است که برای خرده فروشان، بازاریابی مجاورتی می تواند یک تکنیک فروش مهم و مناسب در فروشگاه باشد.


ویژگی های موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


ویژگی های موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


بازاریابی بر بستر موبایل مارکتینگ (mobile marketing) 5 ویژگی اساسی دارد. ویژگی نخست آن تبلیغات موبایلی است. جستجوی تلفن همراه، وب سایت های بهینه شده برای موبایل، پیامک، کوپن های موبایل، اپلیکیشن های بومی موبایل، پیشنهاد های مبتنی برا موقعیت و مکان و QRcode ها جزو ویژگی های اصلی بازاریابی موبایلی محسوب می شوند.




سه قانون طلایی در موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


سه قانون طلایی در موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


برای استفاده از موبایل مارکتینگ (mobile marketing) باید دیدگاه خود را نسبت به نوع بازاریابی و مخاطبان هدف تغییر دهید. قانون های مهمی برای استفاده از استراتژی بازاریابی موبایلی وجود دارد. نخستین قانون این است که کاربران خود را به خوبی بشناسید. در عین حال به خاطر داشته باشید وقتی کاربری در برنامه تلفن همراه، شما را انتخاب می کند یعنی به نام تجاری شما اعتماد دارد. سعی کنید این اعتماد را حفظ کنید. قانون دوم این است که در رویکرد خود منظم باشید. در قانون سوم باید سعی کنید تا اختلالات و مشکلاتی که در سایت شما وجود دارد را قبل از شروع تبلیغات برطرف کنید.


محرک های استراتژیک موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


محرک های استراتژیک موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


۵ راهبرد استراتژیک در موبایل مارکتینگ (mobile marketing) وجود دارد. این ۵ مرحله شامل: فعال سازی صدا، زمینه، حریم خصوصی، رشد شبکه های اجتماعی و مکانیزم پرداخت با یک کلیک هستند.


اصلی ترین چالش موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


اصلی ترین چالش موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


چالش اصلی موبایل مارکتینگ (mobile marketing) این است که اندازه صفحه نمایش تلفن های همراه با سرعت رندر صفحه متفاوت است. بنابراین برخی از تبلیغات در دستگاه های خاصی که با ویژگی های خاصی سازگار نیستند به خوبی نمایش داده نمی شوند.


ترند اصلی موبایل مارکتینگ (mobile marketing) در سال ۲۰۲۱​


در سال ۲۰۲۱ بازاریابی محتوای ویدیویی بیشتری برای برآورده کردن خواسته های کاربران تلفن همراه صورت گرفت. ویدیوها در حال حاضر ۶۳ درصد از کل ترافیک تلفن همراه را تشکیل می دهند. برخی کارشناسان معتقدند که بیش از ۷۵ درصد از کل محتواهای سازگار با موبایل تا سال ۲۰۲۵ به صورت ویدیو ارائه می شود. بنابراین محتوای ویدیویی را می توان به عنوان اصلی ترین ترند موبایل مارکتینگ (mobile marketing) نام برد.


اهمیت موبایل مارکتینگ (mobile marketing) برای بازاریابان​


اهمیت موبایل مارکتینگ (mobile marketing) برای بازاریابان


استفاده از موبایل مارکتینگ (mobile marketing) مزیت های زیادی برای بازاریابان در تدوین استراتژی دیجیتال دارد. زمان صرف شده در دستگاه های تلفن همراه در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۶ آمریکایی ها به طور متوسط ۱۰ ساعت در روز برای دستگاه تلفن همراه صرف کردند. یک سوم این زمان صرف گوشی های هوشمند و تبلت ها شده است. این بدان معنا است که یک آمریکایی به طور متوسط سالانه بیش از ۵۰۰ ساعت را صرف مرور وب سایت ها یا صحبت با دستگاه تلفن همراه خود می کند.


خرید با دستگاه تلفن همراه​


مصرف کنندگان از دستگاه تلفن همراه خود برای خرید اقلام از آمازون، Ebay و دیگر سیستم عامل های تجارت الکترونیک استفاده می کنند. کسب و کار هایی به بزرگی والمارت در حال درک این موضوع هستند و برای تسهیل فروش، پرتال ها و وب سایت های کاربر پسند ایجاد می کنند. کمپین های یکپارچه موبایل مارکتینگ (mobile marketing) تاثیر زیادی در معرفی محصول، فروش و افزایش درآمد دارد.


نرخ ۹۸ درصدی باز کردن پیام کوتاه​


مردم وقتی پیام کوتاه تبلیغاتی برایشان فرستاده می شود، آن را می بینند در حالی که بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی هیچ گاه دیده نمی شوند. نرخ باز کردن پیامک ۹۸ درصد است و تقریبا ۹۰ درصد افرادی که پیام را باز می کنند، آن را در عرض ۳ ثانیه می خوانند. این در حالی است که در بازاریابی ایمیلی شاهد چنین نرخ بالایی نیستیم. موبایل مارکتینگ (mobile marketing) در حال دستیابی به بازار گسترده تری است. تلفن های همراه کوچک تر، سبک تر و در عین حال ارزان تر مدام در بازار توزیع می شوند. بازاریابان از این فرصت طلایی برای ارتباط با مصرف کننده و جذب مخاطب باید به نحو بهینه استفاده کنند.

مزیت موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


مزیت موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


هدف قرار دادن کاربران با موبایل مارکتینگ (mobile marketing) باعث افزایش تعامل می شود. بنابراین بازاریابی موبایلی برای مشاغل کوچک و بزرگ اهمیت چشمگیری دارد. دسترسی آسان یکی از مزیت های اصلی موبایل مارکتینگ (mobile marketing) است. بر خلاف برخی تلاش های بازاریابی مانند سئو یا کمپین های PPC از طریق گوگل ادوردز، دسترسی به بسیاری از استراتژی های تلفن همراه مانع کمی دارند.


نیازی به تخصص فنی زیادی ندارید​


اگر از بازاریابی پیامکی یا کمپین اجتماعی استفاده کنید نیازی به تخصص فنی زیادی ندارید. همچنین نیازی به فناوری سطح بالا در بازاریابی از طریق تلفن همراه نیست. غالبا ردیابی کمپین های بازاریابی تلفن همراه نیز ساده تر است. درک معیارهای ساده مانند نرخ کلیک، بسیار آسان است.


استفاده از پلتفرم هایی مانند گوگل آنالیتیکس​


پلتفرم هایی مانند گوگل آنالیتیکس نیز دارای گزارش هایی هستند که به کاربران تلفن همراه اختصاص داده شده است. بازاریابی موبایلی نیاز به هزینه چندان زیادی ندارد. شما می توانید با استراتژی موبایلی با هزینه اندک به نتیجه مساعدی برسید. این نوع بازاریابی اغلب بسیار ارزان تر از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی است.


بازاریابی متمرکزتر​


در عین حال تجزیه و تحلیل تحقیقات هوشمند به شما این امکان را می دهد تا مخاطبین هدف خود را بهتر مشخص کنید. بنابراین می توانید کمپین های بازاریابی متمرکزتری را ترتیب دهید. اکثر ما تلفن هوشمند را به هر کجا که می رویم، با خود می بریم؛ این نشانه زندگی مدرن است. این بدان معنا است که از طریق بازاریابی تلفن همراه می توانید از محلی سازی استفاده کنید. این به معنای ارائه محتوا یا پیشنهادها بر اساس زمینه فیزیکی است که در آن مخاطبان هدف شما قرار دارند. محلی سازی برای تجارت الکترونیک نیز مفید است.


شروع استفاده از موبایل مارکتینگ (mobile marketing)​


شروع استفاده از موبایل مارکتینگ (mobile marketing)


برای شروع استفاده از موبایل مارکتینگ (mobile marketing)، بهتر است چندین نکته را به دقت در نظر بگیرید. شما باید وب سایت خود را کاملا یوزر فرندلی طراحی کنید. تولید محتوای مناسب برای تلفن همراه از اهمیت زیادی برخوردار است. صدای برند خود را به کاربران تلفن همراه برسانید. در عین حال در گوگل کسب و کار محلی خود را ثبت کنید. استفاده از بازاریابی پیامکی (پیام کوتاه) بسیار مهم است. سایت خود را مناسب تلفن همراه و تبلت طراحی کنید. سعی کنید لیست مشتریان وفادار و تلفن همراه آن ها را تهیه کنید. با استفاده از تکنولوژی، دسترسی به QRcode را برای برند خود ایجاد کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
۱۱ نمونه از کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)


در دنیای امروز بازاریابی، کمپین های بازاریابی موبایلی (موبایل مارکتینگ) تاثیر چشمگیری در برند سازی و جلب مخاطب دارند. حالا ما در دنیایی زندگی می کنیم که تلفن همراه نقش مهمی در آن ایفا می کند. ترجیح کاربر به استفاده از دستگاه های کوچک تر، با صفحه نمایش کوچک است. نزدیک به ۵۶.۶۸ درصد از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. این در حالی است که برخی منابع این رقم را تا ۷۰ درصد نیز گزارش کرده اند. بنابراین کمپین های بازاریابی تلفن همراه در میان کسب و کار ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.


انواع کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)​


انواع کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)


کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) با اهداف مختلفی راه اندازی می شوند. در اکثر آن ها هدف های کاملا مشخص و رایجی وجود دارد. گاهی این کمپین ها به منظور افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف شکل می گیرند. در برخی از مواقع هدف حفظ مشتری و افزایش طول عمر وفاداری مشتری است. گاهی کمپین های بازاریابی با تلفن همراه برای اطلاع رسانی از تبلیغات به کاربران به گوشی های هوشمند صورت می گیرد.


جمع آوری بازخوردهای ارزشمند و شخصی سازی​


جمع آوری بازخوردهای ارزشمند، شخصی سازی از طریق محتوای پویا و پیگیری فعالیت های کاربران را می توان از دیگر اهداف کمپین های بازاریابی تلفن همراه نام برد. گاهی برخی از برند های تجاری به منظور ارائه خدمات و پیشنهادهای مبتنی بر مکان و یا فروش محصولات و خدمات به مخاطب هدف اقدام به راه اندازی این کمپین ها می کنند. یک استراتژی بازاریابی موفق در راه اندازی کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) می تواند با تمرکز بر هر یک از اهداف ذکر شده تاثیر چشمگیری در توسعه کسب و کار داشته باشد.




کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) دومینو​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) دومینو


زمانی که پیتزا هات حامی رسمی سوپر بول بود، دومینو برای جلب توجه و بزرگ جلوه دادن این موضوع یک کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) راه اندازی کرد. این برند از طریق یک برنامه نوآورانه مخاطبین را تشویق به خرید بیشتر کرد. مشتریان برای اسکن هر پیتزا ۱۰ امتیاز کسب می کردند. با جمع آوری ۶۰ امتیاز، شرکت کننده یک پیتزای رایگان از دومینو دریافت می کرد. این کمپین بازاریابی چریکی به سادگی توانسته بود از طریق تلفن همراه مخاطبان را جذب کند. در این کمپین اسکن پیتزای ساده با برنامه تلفن همراه مشتریان باعث ایجاد آگاهی از نام برند تجاری شده بود. در این کمپین تنها به یک برنامه ساده اسکن مبتنی بر هوش مصنوعی نیاز بود. کمپین بازاریابی «یک پیتزا بیشتر» به هدف خود که آگاهی از نام برند تجاری بود به سادگی دست یافت. در عین حال کاربران ناچار به دریافت این اپلیکیشن می شدند.



کمپین بازاریابی تلفن همراه Ogilvy & Mathers Paris​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) Ogilvy & Mathers Paris


کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) Ogilvy & Mathers Paris، با تکنیک وای فای رایگان کلید خورد. غول های تبلیغاتی Ogilvy & Mathers Paris از طریق کمپین بازاریابی تلفن همراه، باعث شدند تا تبلیغات گسترده ای برای شان صورت بگیرد. این شرکت با اسکربل همکاری کرد تا به کاربران تلفن هوشمند اتصالات وای فای رایگان در مناطقی با ارتباط ضعیف ارائه دهد. راه حل ساده بود. کاربران می بایست مهارت های امدادی خود را به نمایش می گذاشتند. آن ها در مقابل این کار امتیاز بیشتری گرفته و به مدت طولانی به اینترنت دسترسی پیدا می کردند. این ابتکار عمل در رسانه های اجتماعی بسیار پیچیده شد. نتیجه فوق العاده بود. کاربران با جمع آوری بیش از ۶ هزار کلمه بیش از ۱۱۰ هزار دقیقه وای فای رایگان دریافت کردند. ناگفته نماند در این دوره اپلیکیشن تلفن همراه این کمپانی بارگیری بیشماری را ثبت کرد.


کمپین بازاریابی موبایل مارکتینگ شرکت خودروسازی فورد​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) شرکت خودروسازی فورد


شرکت خودرو سازی فورد یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه ساده و در عین حال موثر را برای تبلیغات خط اسکیب و تاروس خود به کار گرفت. آن ها از مخاطبان هدف خود خواستند تا با شماره ۶۳۶۱۱ به فورد پیام دهند تا در مورد خودروها بیشتر بدانند. در پاسخ به این محرک برای اقدام، فورد موفق شد جزئیات مهم مشتریان احتمالی را جمع آوری کند. اطلاعاتی چون نام، کد پستی و نوع وسیله نقلیه مورد علاقه آن ها به سادگی جمع آوری شد. در این کمپین اهمیت پیام متنی به طور چشمگیری مشخص شد. بازاریابی پیامکی به گونه ای ارزشمند در یک کمپین جذاب مورد استفاده قرار گرفت. این کمپین بازاریابی موبایلی نرخ تبدیل را ۱۵.۴ درصد افزایش داد.


کمپین بازاریابی تلفن همراه برگرکینگ​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) برگرکینگ


برگرکینگ با استفاده از واقعیت افزوده و کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) موفق شد تا نرخ تبدیل خود را بسیار افزایش دهد. در واقع نام تجاری این کمپین بسیار موفق «آن تبلیغ را بسوزان» بود. کاربران تلفن های هوشمند با دریافت اپلیکیشن برگرکینگ و استفاده از واقعیت افزوده برای پیدا کردن و سوزاندن تبلیغات دیگر خود انگیزه پیدا می کردند. چرا که به برنده تسهیلات رایگان از برگرکینگ تعلق می گرفت. گرچه برخی اعلام کردند این نوع روش، روشی اخلاقی برای بهبود نرخ تبدیل نیست. اما می توان گفت که یک روش هوشمندانه بود. مشتریان واقعا از تلاش برای دستیابی به فناوری جدید لذت می بردند و برگرکینگ از سرمایه گذاری تبلیغات دریافتی در اپلیکیشن خود بهترین استفاده را کرد.


کمپینی خلاقانه با ۱۲ جایزه​


این کمپین توسط شرکت اف سی بی نیویورک اجرا شد و در مجموع ۱۲ جایزه از آن خود کرد. کمپین تبلیغاتی برگرکینگ مشتریان مک دونالد را به سمت رستوران های خود هدایت کرد. برگرکینگ در اپلیکیشن تلفن همراه خود ۱۴ هزار رستوران مک دونالد در ایالات متحده را قرار داد. هر کاربری که در فاصله ۲۰۰ متری یک رستوران مک دونالد قرار می گرفت، برایش پیشنهاد برگر ۱ سنتی واپر فرستاده می شد. کاربر باید اپلیکیشن موبایل برگرکینگ را نصب کرده، به نزدیک ترین رستوران مک دونالد برود. در رستوران مک دونالد برگر واپر را سفارش داده و در نزدیک ترین رستوران برگر کینگ تحویل بگیرد.


بازگشت ۳۷ برابری سرمایه​


برگر کینگ با یک تیر چند نشان زد. بیش از ۱ و نیم میلیون نصب اپلیکیشن در ۹ روز صورت گرفت. بازگشت سرمایه ۳۷ برابر شد. ۳ میلیارد نمایش در رسانه ها صورت گرفت. همچنین ۳ برابر فروش بیشتر در زمان اجرای کمپین بازاریابی از طریق تلفن همراه صورت گرفت. نرخ بازدید از رستوران به بیشترین حد خود در ۴ سال گذشته رسید. رسانه های معروف زیادی از شیوه تبلیغاتی برگرکینگ صحبت کردند. مدیر بازاریابی برگرکینگ اعلام کرد ما ۲ گزینه برای مشتریان قرار دادیم.


گزینه های کمپین​


اولین گزینه نصب اپلیکیشن برگرکینگ و دریافت یک برگر واپر رایگان بود. گزینه دوم نصب اپلیکیشن برگرکینگ و ثبت کارت بانکی بود. در عین حال باید مشتریان به رستوران مک دونالد می رفتند، در آن جا سفارش داده، یک سنت پرداخت کرده و به رستوران برگرکینگ بر می گشتند و برگر خود را تحویل می گرفتند. او می گوید کمپین دوم بیشتر جواب داد. ما توانستیم مشتریان رقیب را هوشمندانه و خلاقانه به سمت خود بکشیم.

کمپین بازاریابی تلفن همراه کالوین کلاین​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) کالوین کلاین


گاهی اوقات یک کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) به منظور استفاده از یک فرصت موجود است. وقتی «میراندا کر» به عنوان یک سوپر مدل از هشتگ «مای کالوینز» استفاده کرد، نمی دانست که قرار است کمپین بازاریابی تلفن همراه برای این برند رقم بخورد. پست او که در حال حاضر بیش از ۱۸۵ میلیون لایک در اینستاگرام دارد، بینش منحصر به فردی در مورد ظرفیت مشارکت پلتفرم رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. پس از آن این برند از افراد مشهور دیگری خواست تا همراه با این ترند قرار گیرند. اینفلوئنسرها از چنین هشتگی برای تبلیغات در سراسر جهان استفاده کردند. جالب این جا است که این ترند در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.



کمپین بازاریابی موبایلی استارباکس​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) استارباکس


استارباکس از کمپین بازاریابی موبایلی برای سفارش و پرداخت استفاده کرد. ثبت سفارش و پرداخت از طریق دستگاه های تلفن همراه ممکن است در حال حاضر چندان مهم به نظر نرسد. با این حال باید گفت که استارباکس تقریبا از یک دهه پیش از چنین رویکردی حمایت می کرد. در سال ۲۰۱۱ برنامه تلفن همراه استارباکس به کاربران این امکان را می داد تا منو را دریافت کرده و به راحتی ثبت سفارش کنند. تنها کاری که نیاز بود، مراجعه به کافه و دریافت سفارش بود. در طول سال ها این برنامه تلفن همراه توسعه بیشتری پیدا کرد. شخصی سازی شد، نظر سنجی و بازخورد در آن اضافه شد و برنامه های وفادارسازی چون پیشنهاد موسیقی در فروشگاه به آن اضافه شد. این ملاحظات کوچک منجر به ۷ میلیون بارگیری بیشتر و ۲۲ درصد افزایش سود شد.


کمپین بازاریابی تلفن همراه ایکیا​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) ایکیا


ایکیا پلیس هدف دو گانه ای برای کاربران تلفن هوشمند دارد. شرکت ایکیا در کمپین بازاریابی تلفن همراه خود به کاربران هوشمند اجازه می دهد تا فهرست خرید خود را مرور کرده و نحوه چیدمان مبلمان در محیط مورد نظر خود را بررسی کنند. برای دستیابی به هدف دوم به اپلیکیشن تلفن همراه، تکنولوژی واقعیت افزوده اضافه شد. برنامه تلفن همراه از واقعیت افزوده برای پوشاندن یک تصویر در مقیاس پس زمینه ضبط شده توسط دوربین استفاده می کند. این راه حل خلاقانه باعث شد تا ایکیا بالای ۳۷۰ هزار کاربر فعال به صورت ماهانه به دست آورد. علاوه بر این، این استراتژی بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) باعث افزایش تعامل کاربران شد. کاربران برنامه به طور متوسط ۸ دقیقه زمان صرف آن می کردند. این در حالی است که این زمان در گذشته ۳ دقیقه بود.

کمپین بازاریابی موبایل مارکتینگ نیوآ سان​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) نیوآ سان


استراتژی کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) نیوآ سان مخاطبان هدفش والدین بودند. این برند در مجلات برزیلی دستبندهایی «گریه نکن» توزیع کرد. والدین تشویق شدند این دستبند را دور مچ فرزند خود قرار دهند و برنامه نیوآ پروتکت را بارگیری کنند. این برنامه مکان و موقعیت کودک را زیر نظر داشت. اگر کودک بیش از حد از والدین دور می شد، زنگ خطر به صدا در می آمد. در واقع نیوآ از طریق این نوع بازاریابی پیام دوستانه ای را پخش کرد؛ این که نیوآ به همه چیز اهمیت می دهد. این برند در واکنش به چنین کمپینی ۶۲ درصد افزایش فروش ثبت کرد. مطالعات بعدی نشان داد از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتند و برنامه را بارگیری کردند. بنابراین کمپین بازاریابی تلفن همراه نیوآ موفق شد جایزه بزرگ در جشنواره بین المللی خلاقیت در بخش موبایل را از آن خود کند.


کمپین بازاریابی موبایلی گوریلاز​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) گوریلاز


گوریلاز با بازگشت به برنامه لنز بازی بازاریابی دیجیتال را ارتقا داد. لنز به طرفداران اجازه داد تا از شگفتی واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و برچسب گذاری جغرافیایی برای شرکت در کنسرت های مجازی استفاده کند. طرفداران می توانند به یکی از ۵۰۰ خانه گوریلاز وارد شوند و آهنگ های آخرین آلبوم «هومانز» را بشنوند. ماهیت تجربی کمپین بازاریابی تلفن همراه، فروش آلبوم را به حداکثر رساند. در عین حال طرفداران را به صورت گروهی به یکدیگر نزدیک کرد.


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) اسپاتیفای و اسنیکرز​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) اسپاتیفای و اسنیکرز


اسنیکرز یک کمپین تبلیغاتی موفق تلفن همراه را با شعار «وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی!» اجرا کرد. عملکرد آفلاین کمپین به تنهایی بسیار موفق بود. کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) نیز پس از آن با همکاری اسپاتیفای رقم خورد و اسنیکرز را در کانون توجهات دیجیتالی قرار داد. زمانی که اپلیکیشن نصب شد، کاربران می توانستند به ژانرهای مختلف موسیقی گوش دهند. این یک آگهی تبلیغاتی تلفن همراه برای اسنیکرز بود.


وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی​


بنری که برای اسنیکرز ایجاد شده بود، یک دکمه فراخوان برای اقدام داشت که کاربر را به سمت شعار «وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی» سوق می داد. این کمپین ۷ میلیارد نمایش کلی داشت و میزان دیده شدن آن از ۲ میلیارد دسترسی منحصر به فرد عبور کرد. هدف این کمپین یادآوری اشتباهاتی بود که افراد هنگام گرسنگی انجام می دهند. راهکار نیز هدف قرار دادن یکی از نیازهای اولیه و ضروری انسان ها یعنی رفع گرسنگی بود. بازار هدف این کمپین افراد بالای ۱۳ سال بودند.



کمپین بازاریابی تلفن همراه یونیکلو​


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) یونیکلو


شرکت یونیکلو یک شرکت طراحی لباس و تولید کننده ژاپنی است. این شرکت در ۲۰ کشور در سطح جهان فعال است. یونیکلو بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه در آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، کره، استرالیا و… دارد. نام تجاری یونیکلو در رسانه های اجتماعی، برچسب گذاری جغرافیایی و کمپین های بازاریابی تلفن همراه بسیار آشنا است. بازدید کنندگان از رسانه های اجتماعی خود برای ثبت نام در هر یک از ۶۲ فروشگاه یونیکلو در توکیو استفاده کرده و در مقابل یک کوپن ۱۰۰ ینی به آن ها اهدا می شود. نتیجه این کمپین بازاریابی تلفن همراه بازدید بیشتر فروشگاه و ارجاع بیشتر برند تجاری یونیکلو است. یونیکلو طی یک دوره ۳ روزه اجرای این کمپین شاهد سونامی بازدید کنندگان بود. این سونامی منجر به ثبت رکورد فروش تاریخی ۱۰ میلیارد ین شد.


سخن پایانی​


درباره کمپین های بازاریابی موبایلی


کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) تاثیر چشمگیری در بازاریابی برند های تجاری دارند. خلاقیت در این کمپین ها حرف اول را می زند. با استفاده از خلاقیت می توان کاربران زیادی را به سمت اپلیکیشن های تلفن همراه سوق داد. کسب و کار ها و برند های تجاری با استفاده از مثال های بالا می توانند الهام گرفته و راه حل هایی برای جلب توجه مخاطبان خود ایجاد کنند. شما با راه اندازی کمپین های مختلف می توانید به سادگی با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و سر و صدا ایجاد کنید. اما قطعا با ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق از طریق اپلیکیشن نرخ تبدیل و فروش شما دو چندان خواهد شد
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۱۶ کسب و کار که وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه برای آن ها ضروری است​



16 کسب و کار که وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه برای آن ها ضروری است


بسیاری از کسب و کارها در صنایع مختلف برای رشد و توسعه نیاز به راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن های تلفن همراه دارند. به طور متوسط، کاربر تلفن همراه در ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به ۴.۵ ساعت را در دستگاه خود صرف می کند. این ۴.۵ ساعت فعالیت های غیر از صحبت کردن هستند. پیش از این بسیاری از خریدها از طریق رایانه های رومیزی صورت می گرفت. اما حالا دستگاه های تلفن همراه جایگزین شده اند. شرکت ها از طریق استراتژی های مختلف دیجیتال در کسب و کار سعی در حفظ مشتری دارند. بنابراین استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن ها، جزو ترندهای ثابت در مسیر رشد کسب و کار ها قرار گرفته اند.


لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کارهای حوزه گردشگری​


لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه گردشگری


هر شرکتی در حوزه گردشگری قطعا به اپلیکیشن تلفن همراه نیاز دارد. در عین حال با تجزیه و تحلیل بازدید های گذشته وب سایت های گردشگری، می توان داده های ارزشمندی را از مقصد ها و تجربیات سفر پرطرفدار به دست آورد. در نتیجه کسب و کار های حوزه گردشگری می توانند پیشنهاد های مرتبطی را در زمینه سفر به مشتریان ارائه دهند. بنابراین می توان استفاده از وب سایت و اپلیکیشن را به عنوان یک بخش ضروری در کسب و کار های حوزه گردشگری عنوان کرد. این دو مسیر می تواند کمک زیادی به پیشرفت در مراحل رزرو و جمع آوری داده ها کند.


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کارهای حوزه حمل و نقل​


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه حمل و نقل


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه حمل و نقل یک امر نسبتا ضروری است. زنجیره تامین جهانی پیچیده تر و پر تنش تر از همیشه است. شرایطی ایجاد شده است که تقاضا و انتظارات مشتریان بسیار بالا رفته است. در نتیجه فشار فوق العاده ای بر این حوزه وارد شده است. زنجیره تامین حالا در شرایطی قرار دارد که ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال باید برای اطمینان از عملکرد کارآمد مدیریت ویژه ای شود. بنابراین اپلیکیشن های تلفن همراه و در عین حال وب سایت ها می توانند در مسیر توسعه در سیستم حمل و نقل بسیار تاثیرگذار باشند. استفاده از آن ها این امکان را ایجاد می کند تا مسائل و مشکلات را بتوان در هر زمان و هر شرایط کنترل و مدیریت کرد.


اهمیت وب سایت و اپلیکیشن های تلفن همراه در کسب و کارهای حوزه خرده فروشی​


اهمیت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن های تلفن همراه در کسب و کار های حوزه خرده فروشی


کسب و کارهای حوزه خرده فروشی باید خیلی سریع به سمت استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه حرکت کنند. برند هایی که قصد دارند تجربه کاربری خوبی را از تلفن همراه در ذهن مشتری ثبت کنند باید خیلی سریع در این مسیر قرار گیرند. موفقیت برند هایی چون لوئیس ویتون، استراتژی دقیق دیجیتالی و حضور قوی در فضای دیجیتال به ویژه وب سایت خرده فروشی و اپلیکیشن تلفن همراه بوده است. این برند با سرمایه گذاری قوی که در استراتژی اومنی چنل، اپلیکیشن تلفن همراه و وب سایت انجام داد، تصویر بسیار قوی در فضای دیجیتال از خود بر جای گذاشت. عقب ماندن در دنیای دیجیتالی شدن، یک اشتباه بزرگ برای کسب و کار ها در حوزه خرده فروشی است.



لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه غذا​



لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه غذا


رستوران ها باید دارای اپلیکیشن تلفن همراه باشند. بسیاری از رستوران ها هنگام شیوع کرونا، به دلیل آماده نبودن برای دریافت سفارش از طریق تلفن همراه غافلگیر شدند. موسساتی که رستوران های سنتی محسوب نمی شوند، در این دوره ناگهان در مسیر سیلی از سفارش ها و تماس های تلفنی قرار گرفتند. در حالی که این کسب و کار ها به سادگی می توانستند پیش از قرار گرفتن در شرایط بحران، اقدام به راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه کنند و از این طریق مدیریت ویژه ای در حفظ مشتری و دریافت سفارش ها داشته باشند. در چنین شرایطی میزان رضایت و وفاداری مشتریان نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.



استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه بانکداری​


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه بانکداری


اپلیکیشن های تلفن همراه بخش مهمی از کسب و کار های حوزه بانکداری محسوب می شوند. موسسات مالی شاهد افزایش جستجوها برای خدمات آنلاینی مانند آخرین وضعیت، تراکنش ها، بررسی و نمایش موجودی و پرداخت صورت حساب ها هستند. با راه اندازی وب سایت ها و اپلیکیشن مخصوص با امنیت بالا می توان تجربه کاربری را بسیار ساده کرد. در عین حال از اطلاعات حساس کاربران به نحو بهینه ای محافظت کرد.

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در حوزه بیمه سلامت​


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در حوزه بیمه سلامت


کسب و کار های مختلف در هر صنعتی باید به دنبال ایجاد استراتژی مشارکت با مشتریان باشند. آن ها باید نحوه استفاده از فناوری تلفن همراه را به خوبی درک کنند. یک اپلیکیشن قوی در صنعت بیمه سلامت، می تواند بسیار ارزشمند محسوب شود. صنعت بیمه سلامت یک مبتنی بر اعتماد است. تلفن هوشمند می تواند مهم ترین نوآوری در اجرای استراتژی های بلند مدت و تقویت کننده در ایجاد اعتماد محسوب شود. مشتریان باید تجربه خوبی از کسب و کار های حوزه بیمه سلامت داشته باشند. این تجربه خوب و ایجاد احساس اعتماد از طریق طراحی وب سایت های کاربر محور و در عین حال، اپلیکیشن های قوی صورت می گیرد.


وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه مراقبت های بهداشتی و سلامت​


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه مراقبت های بهداشتی و سلامت


در مورد استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه باید اعتراف کرد که بخش سلامت و مراقبت های بهداشتی، در این حوزه عقب است. این در حالی است که نه تنها می توان از اپلیکیشن برای شناسایی، ثبت نام و پرداخت استفاده کرد؛ بلکه بهره گیری از آن و مدیریت کار ها در آن بسیار راحت است. بیماران زمان زیادی را صرف انتظار در مراکز درمانی می کنند. در حالی که منتظر هستند، سوالات زیادی دارند. در بخش کسب و کار های حوزه مراقبت های بهداشتی و درمانی می توان با راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن کمک بزرگی به حل مشکلات بسیار ساده و در عین حال پر دغدغه کرد. در وب سایت باید بخشی طراحی شود تا به سوالات متداول بیماران پاسخ درستی داده شود. در عین حال افراد باید بتوانند بدون مراجعه، وقت ویزیت بگیرند و در سالن های انتظار طولانی منتظر نمانند.


مراقبت سلامت از راه دور (Telehealth) با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن​


مراقبت سلامت از راه دور (Telehealth) با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن


مراقبت سلامت از راه دور (Telehealth) شامل: نظارت، ارتقای سلامت و عملکرد عمومی بهداشت است. اصطلاح (Telehealth) شامل طیف گسترده ای از فناوری ها و خدمات برای ارائه مراقبت ها از بیمار و بهبود سیستم سلامت است. به تله هلث، دورپزشکی نیز گفته می شود. کسب و کار هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، به شدت به وب سایت و اپلیکیشن نیاز دارند. گسترش فناوری در زمینه تلفن همراه به جزء ضروری سیستم مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است. در حال حاضر در این صنعت خدمات مجازی و از راه دور بسیار افزایش یافته است. در عین حال برنامه تلفن همراه یک محیط مجازی امن را ایجاد می کند که در آن بیمار می تواند اطلاعات کافی به دست آورده و تجربه خود را به اشتراک بگذارد.


نیاز کسب و کار های فعال در حوزه داروخانه به وب سایت و اپلیکیش​


مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی امروزه نیاز دارند تا به هم متصل شوند. مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر از سایر بخش های سیستم بهداشتی، با داروخانه ها ارتباط برقرار می کنند. بنابراین این نوع کسب و کار ها باید ارتباطی مدیریت شده را ایجاد کنند. آن ها باید مشتریان خود را آموزش دهند تا از طریق تلفن همراه، بسیاری از کارها را انجام دهند. وب سایت نیز می تواند تجربه خوبی در بررسی قیمت ها و ثبت سفارش باشد. بنابراین داروخانه ها باید بتوانند با راه اندازی و پشتیبانی مناسب از اپلیکیشن و وب سایت، مشتریان خود را برای ارائه خدمات بهتر به این سمت و سو سوق دهند.


اهمیت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه تحقیقات بالینی​


اهمیت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه تحقیقات بالینی


تحقیقات بالینی شاخه ای از علم بهداشت است که امنیت و کارایی داروهای تجویزی، تجهیزات پزشکی و رژیم های درمانی مورد استفاده انسانی را تعیین می کند. بیماری کرونا اهمیت فناوری دیجیتال را در تحقیقات بالینی بسیار پر رنگ کرد. اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند به پزشکان اجازه دهند تا به طور مستقیم با بیمار ارتباط برقرار کنند. بنابراین نیازی نیست از بیماران بخواهند تا به آن ها مراجعه کنند. تلفن همراه و اپلیکیشن در کسب و کارهای حوزه تحقیقات بالینی می تواند بیمارمحور، محلی و کارآمد محسوب شود. این موضوع منجر به درمان بیشتر و سریع تر خواهد شد.


نیاز آموزش عالی به وب سایت و اپلیکیشن​


نیاز آموزش عالی به وب سایت و اپلیکیشن


یکی از صنایعی که واقعا به اپلیکیشن تلفن همراه نیاز دارد، کسب و کار های حوزه آموزش عالی هستند. تقریبا همه دانش آموزان با تلفن همراه خود زندگی می کنند. مهم این است که بتوانید از طریق کانال دلخواه با آن ها ارتباط برقرار کرده و در شرایط فارغ التحصیلی به خوبی آن ها کمک کنید. کانال های مختلفی وجود دارند اما وب سایت و اپلیکیشن می تواند در ارائه خدمات شخصی از جمله ثبت نام بسیار تاثیرگذار باشد. استفاده از این دو کانال باعث می شود تا برنامه ریزی و مدیریت ایده آلی در بحث آموزش عالی چه برای مخاطب و چه برای کسب و کار های این حوزه رقم بخورد.


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه انرژی و خدمات آب و برق​


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه انرژی و خدمات آب و برق


بدون شک کسب و کار های فعال در زمینه انرژی و خدمات آب و برق نیاز ویژه ای به استفاده از اپلیکیشن دارند. شهر هوشمند نمونه واقعی نیاز به حضور دیجیتالی در این عرصه است. با ظهور اختلالاتی از قبیل تغییرات آب و هوایی، دیجیتالی شدن، ادغام صنایع و جابجایی الکترونیکی، پذیرش قدرت کسب و کار های حوزه انرژی و خدمات در دنیای دیجیتال یک امر طبیعی است. شرکت های حوزه آب و برق باید بتوانند ارتباط درست و موثری با مردم برقرار کنند. این ارتباط از طریق پلتفرم ها و وب سایت های قوی با تجربه کاربری خوب و در عین حال اپلیکیشن های قدرتمند در زمینه پشتیبانی امکان پذیر خواهد بود.


نرم افزار های تجاری حوزه خدمات​


نرم افزار های تجاری حوزه خدمات


اهمیت وب سایت و موبایل را برای نرم افزار های حوزه B2B در شرکت های خدماتی دست کم نگیرید. تلفن همراه تقریبا نیمی از ترافیک وب را در سراسر جهان برای این صنعت به خود اختصاص می دهد. اکثر کسب و کار های B2B دارای وب سایت موبایلی ضعیف هستند. در این وب سایت ها نمی توان به درستی عمل کرد. بنابراین هزینه زیادی صرف تبلیغات می شود. رتبه بندی سئو آسیب می بیند و در نتیجه بازدید کنندگان ارگانیک کمتری وجود دارند.


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در دولت ها​


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در دولت ها


دولت ها اعم از محلی و فدرال باید در زمینه اپلیکیشن کاربردی تلفن همراه و طراحی وب سایت های کاربردی همکاری داشته باشند. اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند به مشارکت شهروندان، ایمنی و بهداشت، مدیریت اماکن عمومی و خدمات دولت الکترونیک بسیار کمک کنند. آن ها می توانند با آموزش و توسعه کسب و کار های فعال در زمینه شهر هوشمند، محیطی جذاب، ایمن و سازگار با محیط زیست را فراهم کنند. تبلیغات و آموزش در وب سایت های دولتی نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ارتباطات دیجیتال​


استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ارتباطات دیجیتال


رقابت در صنعت ارتباطات دیجیتال در دنیای امروز قطعا به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد. همه چیز از رسانه های اجتماعی گرفته تا ایمیل، تقریبا بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. مصرف کنندگان هر روز با اپلیکیشن ها و برنامه های تلفن همراه بیشتری آشنا می شوند. رقابت در این زمینه افزایش پیدا می کند. شما می توانید آن چه که مصرف کننده به آن نیاز دارد را ارائه ندهید. او با اطمینان به سراغ رقبای شما در کسب و کار های مشابه می رود. بنابراین باید گفت صنعت ارتباط دیجیتال و کسب و کار های مرتبط با آن به اپلیکیشن با پشتیبانی قوی و وب سایت های ارائه دهنده خدمات با تجربه کاربری مناسب نیاز دارد.


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ورزش الکترونیک (Esport)​


ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ورزش الکترونیک (Esport)


ورزش الکترونیک به مسابقات ورزشی گفته می شود که با استفاده از بازی های ویدیویی برگزار می شود. ورزش الکترونیک ممکن است یک بازی ویدیویی چند نفره باشد که میان دو تیم انجام می شود. حتی ممکن است به شکل انفرادی بین گیمر های حرفه ای برگزار شود. پذیرش استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های این حوزه امری اجتناب ناپذیر است. حوزه جدید نیاز به برنامه های بصری و همه جانبه در اپلیکیشن دارد. Esport در عین حال به یک بستر رسانه های اجتماعی نیاز دارد. این بستر باید شامل تماشای گیم، ردیابی آمار، تیم های پیام رسانی، بازیکنان و جامعه عمومی باشد
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۷ استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک​



7 استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


بازاریابی موبایلی تاثیر زیادی در تجارت الکترونیک‌ دارد. یکی از شاخه های تجارت الکترونیک، تجارت سیار است. با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه فناوری ارتباطات و گسترش قابلیت های تلفن های هوشمند، بازاریابی موبایلی به عنوان یک پتانسیل جدی در تجارت الکترونیک ایفای نقش می کند. فناوری موبایل فرصت زیادی برای بازاریابی به ویژه در ارتباط مستقیم با مشتریان بدون موانع زمانی یا مکانی ایجاد کرده است. تقریبا بیشتر کسب و کار های بزرگ از بازاریابی موبایلی به عنوان یک استراتژی تاثیرگذار و منحصر به فرد استفاده می کنند.

محتوای سازگار با تلفن همراه در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک​


محتوای سازگار با تلفن همراه در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


یکی از نکات مهم در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک، انتشار محتوای سازگار با تلفن همراه است. صفحات وب شما مهم ترین منبع شما هستند. آن ها جایی هستند که شما تمام کار خود را انجام داده و نمایش می دهید. بنابراین در استراتژی بازاریابی تلفن همراه، اطمینان حاصل کنید که تمامی محتوای شما برای موبایل مناسب است. ساخت لندینگ پیج مناسب موبایل می تواند تاثیر زیادی در تسهیل پرداخت آنلاین در فروشگاه داشته باشد. باید بتوانید در وب سایت تجارت الکترونیک خود یک تجربه کاربری قوی برای کاربران تلفن همراه ایجاد کنید. باید الزامات سازگاری موتورهای جستجو با تلفن همراه را فراهم کنید. برای این منظور محتوای صفحه وب تلفن همراه شما باید به خوبی بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند قرار بگیرد. باید صفحات وب شما به سرعت روی هر دستگاه بارگیری شود و هیچ خطایی مرتبط با تلفن همراه را ندهد. در مجموع شما باید یک طراحی ایده آل داشته باشید. چرا که محصولات شما باید به بهترین نحو در تلفن هوشمند به نمایش درآید.




بهینه سازی جستجوی صوتی در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک​


بهینه سازی جستجوی صوتی در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


رویکرد بهینه سازی جستجوی صوتی یکی از نکات مهم در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک محسوب می شود. همه ما به صحبت با تلفن های هوشمندمان بسیار بیشتر از لپ تاپ های مان عادت کرده ایم. به تماس تلفنی، صحبت با دستیارهای مجازی و کنفرانس های ویدیویی فکر کنید. بسیاری از ما اواخر از گزینه زووم استفاده می کردیم. به هر حال ما همیشه در حال چت کردن به کمک دستگاه های تلفن همراه خود هستیم. بنابراین اهمیت به جستجوی صوتی یک ترند رو به رشد است. افراد زیادی به جای تایپ عبارت هایی که به دنبال آن ها هستند، از شیوه جستجوی صوتی استفاده می کنند. این رقم در میان کاربران تلفن همراه بسیار زیاد است. با بهینه سازی صفحات وب برای جستجوی صوتی، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. این کار به تحقیقات بیشتری در مورد کلمات کلیدی مخصوص موبایل نیاز دارد. شما باید آن عبارات بلند را پیدا کنید. ببینید مردم واقعا در تلفن همراه خود چه می گویند. برای مثال برخی برای جستجو و خرید کفش این گونه سوال می کنند: «بهترین کفش ورزشی را از کجا بخرم؟» این در حالی است که همین جملات برای سرچ در جستجوی تایپی به ندرت استفاده می شود.


اهمیت ارسال پیامک در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک​


اهمیت ارسال پیامک در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


بازاریابی پیامکی یا همان بازاریابی موبایلی از طریق متن اهمیت زیادی در تجارت الکترونیک دارد. وقتی در مورد تلفن های مدرن صحبت می کنیم، این که فقط به اتصال به اینترنت فکر کنیم، فکری وسوسه انگیز است. اما باید بدانیم هنوز ارتباطات به شیوه سنتی اثر بخش هستند. پیام متنی نمونه بارزی از این اثر بخشی است. پیام متنی یک کانال بازاریابی برای کشف مشاغل در تجارت الکترونیک است. نرخ باز کردن پیام های متنی فوق العاده بالا است. فکرش را بکنید چه مدت یک پیامک را در تلفن خود نگه می دارید و آن را باز نمی کنید؟! نرخ پاسخ گویی به بازاریابی پیامکی بسیار بیشتر از بازاریابی ایمیلی است. اگر می توانید از طریق پیامک با مردم در تماس باشید. ارسال پیامک هنوز به عنوان یک کانال ارتباطی محسوب می شود که بسیاری از افراد تصور می کنند یک راه مناسب برای تعامل با عزیزان است. این کار کاملا به نفع شماست. سعی کنید در این شیوه از بازاریابی موبایلی از متون کوتاه و شخصی و در عین حال گیرا استفاده کنید.



تاثیر ویدیو و محتوای ویدیویی در تجارت الکترونیک​


تاثیر ویدیو و محتوای ویدیویی در تجارت الکترونیک


یکی از محتواهای مورد علاقه کاربران تلفن همراه، محتوای ویدیویی است. بنابراین می توان ویدیو را به عنوان یک استراتژی مهم در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک در نظر گرفت. ویدیوهای بازاریابی نیز تاثیر زیادی در تصمیمات خرید مصرف کننده دارد. مردم اطلاعاتی را مصرف می کنند که از طریق ویدیو به دست آورده باشند. ۸۵ درصد از هزاره ها می گویند که پس از تماشای یک ویدیویی بازاریابی، یک محصول را خریداری کرده اند. گزینه های زیادی برای استفاده از ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تلفن همراه وجود دارد. تبلیغات یوتیوب یا کلیپ های توضیح دهنده محصول در وب سایت شما نمونه های برجسته ای محسوب می شوند. در عین حال ویدیوها راهی عالی برای تعامل با مخاطبان از طریق رسانه های اجتماعی هستند. برند زیبایی «بلیس» دارای یک استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی عالی در اینستاگرام است. خوراک این برند استفاده از IGTV و پر کردن کلیپ های جذاب است. بلیس توانسته مخاطبان هدف خود را به خوبی جذب کند. او با اشتراک گذاشتن چنین مطالبی یک راه حل عالی برای ایجاد وفاداری مشتری رقم زده است.


کمپین های شخصی سازی شده در بازاریابی موبایلی و تجارت الکترونیک

کمپین های شخصی سازی شده در بازاریابی موبایلی و تجارت الکترونیک


شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال مدرن بسیار جا افتاده است. بازاریابان و مشاغل متوجه شدند که مصرف کنندگان دوست ندارند فقط مانند یک عدد از هزاران عدد با آن ها رفتار شود. شرکت هایی که سطح شخصی سازی فعالیت های خود قوی عمل می کنند، توانسته اند ارتباط پایداری با مشتریان خود برقرار کنند. شخصی سازی در بازاریابی موبایلی و تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارد. راه های زیادی هم وجود دارند که می توان از بازاریابی تلفن همراه برای ارائه کمپین های شخصی استفاده کرد. خواه از طریق پیامک، ایمیل یا رسانه های اجتماعی سعی کنید به مشتریان این احساس را بدهید که فقط با آن ها صحبت می کنید. به عنوان مثال می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی با تلفن همراه ایجاد کنید. با ردیابی فعالیت کاربر تلفن همراه در سایت خود می توانید یک توصیه شخصی برای محصول به او ارسال کنید. این همان محتوایی است که تجربه کاربری بهینه را تقویت می کند.

تاثیر اپلیکیشن ها موبایل در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک​


تاثیر اپلیکیشن ها موبایل در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


اگر واقعا در مورد بازاریابی موبایلی خود در زمینه تجارت الکترونیک انگیزه دارید، ممکن است بخواهید اپلیکیشن تلفن همراه خود را توسعه دهید. راه های زیادی برای حمایت از تلاش های تجارت الکترونیک شما در زمینه اپلیکیشن وجود دارد. مشتریان معمولا اپلیکیشن های شما را بارگیری می کنند. یکی از متخصصان مبلمان، رویکردی طنزآمیز داشت! آن ها اپلیکیشنی به نام نیمکت را تحت عنوان «معتاد به تلویزیون» ساختند. این شرکت از این برنامه به عنوان یک ردیاب عدم فعالیت استفاده کرد. چنین برنامه ای می تواند تاثیر واقعی بر روی مصرف کنندگان بگذارد. پیشنهاد این کمپانی بسیار نوآورانه و سرگرم کننده بود. به همین دلیل پوشش خبری زیادی پیدا کرد. بنابراین شما می توانید با طراحی اپلیکیشن های مناسب باعث ایجاد شناخت برند شوید.


استفاده از Google Ads و Display Ads در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک​


استفاده از Google Ads و Display Ads در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


تبلیغات نقش مهمی در استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک ایفا می کند. نکته مهم این جا است که بدانید چه چگونه و چطور از هر یک از این تبلیغات استفاده کنید. چرا که هر یک از این تبلیغات نقاط ضعف و قوت خود را دارند. Display Ads برای بنرها و یا پنجره های بازشو بسیار مناسب است. استفاده از آن باعث آگاهی از نام برند تجاری شما می شود. شما از این طریق می توانید برند و محصول خود را در مکان هایی که احتمال دارد مشتریان بالقوه پیدا کنید، نشان دهید. در عین حال Google Ads و تبلیغات در آن نقش متفاوتی ایفا می کنند. آن ها تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک هستند. از آن برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده می شود. یک کمپین قوی، تبلیغات به ازای هر کلیک تلفن همراه، ترافیک و نرخ تبدیل صفحات وب را افزایش می دهد. کلمات کلیدی مورد نیاز افراد به شما می گویند که به چه محصولاتی علاقه مند هستند.

سخن پایانی​


استفاده از بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک بسیار موثر است. راه های زیادی برای این موضوع وجود دارد. بازاریابی موبایلی موضوعات خلاقانه ای چون اسکن QRcode و بازاریابی بر اساس مکان یابی را نیز در بر می گیرد. این نوع روش بازاریابی یک راهکار مناسب در جذب مخاطب و وفادارسازی است.
 
بالا