مهم ترین اخبار فوتبال ایران

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اخراج توني اوليويرا از تراکتورسازي

اخراج توني اوليويرا از تراکتورسازي

[h=1]اخراج توني اوليويرا از تراکتورسازي[/h]
[h=2] سرمربي پرتغالي تراکتورسازي از سمتش برکنار شد.[/h]

توني اوليويرا، سرمربي پرتغالي تراکتورسازي از سمتش برکنار شد و حسن آذرنيا سرپرست تيم ، هدايت قرمزپوشان تبريزي را در دو بازي آينده در ليگ برتر بر عهده خواهد داشت.

تيم تراکتورسازي در چند هفته اخير نتايج خوبي را کسب نکرد. اخراج توني اوليويرا به دليل نتايج ضعيف اين تيم به نظر مي‌رسد.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرين وضعيت مصدومان سپاهان

آخرين وضعيت مصدومان سپاهان

براي فينال جام حذفي
[h=1]آخرين وضعيت مصدومان سپاهان[/h]
[h=2] مدافع آلبانيايي تيم سپاهان در تمرين روز پنجشنبه اين تيم شرکت کرد.[/h]

اروين بولکو که به دليل آسيب ديدگي در بازي سپاهان مقابل الغرافه حضور نداشت،روز پنجشنبه در تمرين گروهي تيمش حضور يافت.

به گزارش اوج ، دکتر رشادي، پزشک سپاهان در اين باره گفت: بولکو به آمادگي مطلوب رسيده و در صورت صلاحديد کادر فني مي تواند سپاهان را در بازي مقابل پرسپوليس همراهي کند.

وي درباره وضعيت محرم نويدکيا عنوان کرد: نويدکيا روز پنجشنبه به صورت جداگانه به تمرين پرداخت و روز شنبه آخرين تست را روي پاي او انجام مي دهيم تا وضعيتش براي همراهي سپاهان در مسابقه فينال جام حذفي مشخص شود.نويدکيا با سپاهان به تهران مي آيد و در روز شنبه پس از بررسي هاي بيشتر،تصميم نهايي را مي گيريم.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروين: براي نفوذ در آسيا بايد پول خرج کنيم

پروين: براي نفوذ در آسيا بايد پول خرج کنيم

[h=1]پروين: براي نفوذ در آسيا بايد پول خرج کنيم[/h]
[h=2] سرمربي سابق تيم ملي فوتبال مي گويد ايران براي به دست آوردن نفوذ در مديريت فوتبال آسيا بايد هزينه کند.[/h]

علي پروين که براي حضور در مراسم تقدير از چهره هاي مطرح فوتبال آسيا به کوالالامپور سفر کرده در گفت و گو با خبرنگار ايسنا در مالزي، راجع به انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا و نفوذ کم ايران در AFC گفت: ما بايد به هر شکلي که شده نماينده‌اي در AFC داشته باشيم. براي ما عار به حساب مي‌آيد که براي جمع کردن راي، پول خرج کنيم اما اين امر قانوني است و مي‌توان با پول خرج کردن راي به دست آورد.

وي تاکيد کرد:‌ ما هر طور که شده بايد يک کرسي در هيات اجرايي کنفدراسيون فوتبال آسيا داشته باشيم حتي اگر شده آدم‌ها را بخريم ولي متاسفانه ما اين کارها را عيب و عار مي‌دانيم. براي داشتن کرسي، بايد عده‌اي را داشته باشيم که ما را حمايت کنند. بايد بتوانيم لابي‌هاي قوي داشته باشيم تا بتوانيم راي بياوريم.

پروين درباره برنامه کاري خود براي آينده گفت: ببينيد الان پرسپوليس يک بازي حساس را در برابر سپاهان در فينال جام حذفي دارد. ان‌شائالله که اين بازي را مي‌بريم. قبل از سفر به مالزي با آقاي رويانيان ديدار کردم و قرار شد پس از بازي فينال جام حذفي بنشينيم و براي سال آينده يک تصميم درست و حسابي بگيريم.

وي درباره شانس پرسپوليس در فينال جام حذفي گفت: من فکر مي‌کنم شانس پرسپوليس براي قهرماني بيشتر باشد. فکر مي‌کنم شانس قهرماني پرسپوليس 60 درصد باشد.

پروين در پاسخ به سوال ديگري درباره اينکه آيا به غير از پرسپوليس به تيم ديگري فکر مي‌کنيد يا نه گفت: به هيچ عنوان. غير از پرسپوليس هيچ جاي ديگري نمي‌روم و به باشگاه استيل آذين را هم به خاطر دوستي با آقاي هدايتي رفتيم.

وي ادامه داد: آقاي هدايتي بسيار آدم بامعرفتي است و پيش از سفرم به مالزي به من زنگ زد و گفت که اگر کاري از دستش برمي‌آيد براي من انجام مي‌دهد و به من گفت که هر کاري دارم به او بگويم. من هم در جوابش گفتم دست شما درد نکند، از شما به ما رسيده. به هدايتي گفتم مي‌خواهم به مالزي نروم اما او گفت نه اين کار را نکن و به مالزي برو. شما افتخار محله دولابي.

پروين در پاسخ به سوال ديگري درباره اينکه فکر مي‌کنيد چند درصد بازيکنان پرسپوليس براي فصل بعد بايد تغيير بکنند گفت: اصولا وقتي ليگ تمام مي‌شود يک سري بازيکن خود به خود مي‌روند و يک سري ديگر مي‌آيند و اين در فوتبال طبيعي است. من فکر مي‌کنم که 6 – 7 بازيکن از پرسپوليس خودشان مي‌روند و يک تعدادي هم جذب مي‌شوند.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه به نظر شما بازيکني هست که نياز باشد از پرسپوليس برود گفت: نه اين طور نيست. اما بعضي وقت‌ها يک بازيکن مي‌آيد و مثلا مي‌گويد من ديگر نمي‌خواهم در اين تيم بازي کنم يا نمي‌توانم ديگر ذخيره بنشينم و از تيم خداحافظي مي‌کند.

علي پروين درباره مهدوي کيا و مراسم خداحافظي وي از فوتبال گفت: به نظر من مراسم خداحافظي مهدوي‌کيا به اين شکل اشتباه است. مهدوي‌کيا بازيکن کمي براي فوتبال ما نبود. مهدوي‌کيا بازيکني بوده که فوتبال ما را به اروپا برده است. براي مراسم خداحافظي مهدوي‌کيا بايد يک تيم خارجي مي‌آورديم و تجليل درست و حسابي مي‌کرديم.

او درباره حواشي سفرش به مالزي هم گفت: با پرواز امارات به مالزي آمدم اما از آنجا که در دوبي بايد منتظر ترانزيت مي‌مانديم مدت زيادي حدود 3 – 4 ساعت آنجا معطل شديم. پرواز امارات به مالزي هم با يک ساعت تاخير انجام شد به همين دليل خيلي اذيت شدم و خسته و له به مالزي رسيدم.

وي از پرواز امارات ابراز رضايت کرد اما تنها مشکل را همان معطلي به خاطر ترانزيت عنوان کرد.

پروين درباره وسيله برگشتش از مالزي به ايران گفت: يکي از دوستان‌مان با پرواز ايران اير به مالزي آمده که پرواز مستقيم بود و 7 ساعته به مالزي رسيده بود ولي ما نمي‌دانستيم و اشتباه کرديم و بايد چنين کاري مي‌کرديم. حالا براي بازگشت هر طور شده با پرواز ايراني برمي‌گرديم.

وي درباره ترسش از سوار شدن به هواپيما گفت: ما مي‌گوييم که مي‌ترسيم اما اگر مجبور شويم سوار مي‌شويم. اين طور نيست که ما اصلا نتوانيم سوار شويم و همان طور که قبلا هم گفتم اعتقاد دارم که ما همه يک بار آمده‌ايم و يک بار هم مي‌رويم. همه به نوعي از سوار شدن به هواپيما مي‌ترسند ولي کسي چيزي نمي‌گويد، اما ما گفتيم.

پروين درباره آخرين سفري که پيش از اين انجام داده بود گفت:‌ دقيق يادم نيست. اما حدود دو سال پيش پروازي به دوبي داشتم اما از آن تاريخ به اين طرف ديگر پروازي نداشتم.

وي درباره اينکه احساستان به عنوان نماينده پيشکسوت منتخب ايراني که در مالزي حضور داريد چيست گفت: اگر دست من بود من آقاي همايون بهزادي و جباري را به اين مراسم مي‌فرستادم چون آن‌ها از من پيشکسوت‌تر هستند و از من زودتر در تيم ملي بودند و محبوب‌تر هستند اما آقاي نبي گفت که فقط من به مالزي دعوت شده‌ام.

پروين تصريح کرد: حقيقتش را بخواهيد من نمي‌خواستم به مالزي بيايم اما با اصرار آقاي نبي و خانواده‌ام و به عشق ملت، نظام‌ و مردم خوب‌مان به مالزي آمدم.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
افشين:براي شکست استقلال آماده هستيم

افشين:براي شکست استقلال آماده هستيم

[h=1]افشين:براي شکست
استقلال آماده هستيم
[/h]

[h=2]مهاجم سرعتي تيم فوتبال
فولاد‌ خوزستان که به تازگي از بند مصدوميت رها شده است،‌ گفت: در ديدار با استقلال
براي برد به ميدان مي‌رويم و سه امتياز را خواهيم گرفت.
[/h]







آرش افشين اظهار کرد: خوشبختانه تيم شرايط خوبي دارد و تمرينات
خوبي را هم در اين هفته انجام داده‌ايم و براي شکست استقلال آماده هستيم.

به
گزارش ايسنا،وي ادامه‌داد: استقلال تيم بزرگي است و بازيکنان باتجربه‌اي دارد و
اکنون نيز با توجه به اين‌که نتايج خوبي در ليگ قهرمانان آسيا گرفته و صعودش را به
مرحله بعد قطعي کرده، از انگيزه زيادي برخوردار است.

بازيکن تيم
فولاد‌خوزستان اضافه‌کرد: انگيزه ما هم کمتر از تيم استقلال نيست و ما براي اين‌که
جايگاه‌مان را تثبيت کنيم، مي‌جنگيم ولي نيم‌نگاهي هم به ديدار تراکتورسازي
داريم.

وي با اشاره به اين‌که براي کسب سهميه آسيا تلاش مي‌کنيم، عنوان‌کرد:
کسب سهميه آ‌سيا تاحدودي به خودمان بستگي دارد و اگر بتوانيم در دو بازي پيش‌رو‌
برنده شويم و تراکتورسازي هم لغزش داشته باشد، به اين هدف خواهيم
رسيد.

افشين بيان‌کرد: از هواداران انتظار دارم مانند هميشه و با تمام وجود
ما را حمايت و تشويق کنند تا شاهد يک ديدار خوب در اهواز باشيم.

وي به اتمام
قراردادش با تيم فولاد در پايان فصل جاري اشاره کرد و گفت: براي تمديد قرارداد بايد
با باشگاه صحبت کنم ولي اولويتم براي فصل بعد، بازي در فولاد است.

اين مهاجم
قرمزپوشان اهوازي در پايان از پيشنهاد چند تيم ليگ برتري براي فصل سيزدهم رقابت‌هاي
ليگ برتر خبرداد.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسامي محرومان هفته سي و سوم اعلام شد

اسامي محرومان هفته سي و سوم اعلام شد

[h=1]اسامي محرومان هفته
سي و سوم اعلام شد
[/h]

[h=2]سازمان ليگ اسامي محرومان
هفته سي و سوم ليگ برتر را اعلام کرد.
[/h]







به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومي سازمان ليگ، اسامي
محرومان هفته سي و سوم ليگ برتر به شرح زير است؛:

صبا: مجيد هوتن و سهراب
بختياري ‌زاده

پيکان: علي ميرشفيعيان

سايپا: مجيد ايوبي

ذوب
آهن: محمد

گهر: محمود شفيعي

تراکتورسازي: کارواليو

راه‌آهن:
پيروز قرباني و اميد عاليشاه

مس کرمان: آرش روشني‌پور و شجاع
خليل‌زاده

استقلال: اميرحسين صادقي و ايمان موسوي

پيکان: ميلاد زنيد
پور تا اطلاع ثانوي

7 ديدار باقيمانده هفته سي و سوم روز يکشنبه برگزار مي‌شود
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
غيبت دو بازيکن فولاد مقابل نفت تهران

غيبت دو بازيکن فولاد مقابل نفت تهران

[h=1]غيبت دو بازيکن فولاد مقابل نفت تهران[/h]
[h=2] تيم فوتبال فولاد خوزستان در ديدار با تيم نفت تهران در هفته پاياني ليگ برتر دوازدهم، دو بازيکن خود را به علت مصدوميت و محروميت در اختيار نخواهد داشت.[/h]

عبدالله کرمي مدافع مياني تيم فولاد خوزستان به علت مصدوميت و مهدي اميرآبادي مدافع راست اين تيم به خاطر محروميت، در مسابقه با تيم نفت تهران غايب خواهند بود.

به گزارش ايرنا، اين دو بازيکن در ديدار با تيم فوتبال استقلال تهران که روز يکشنبه گذشته در شهر اهواز برگزار شد، دچار مصدوميت و محروميت شدند.

تيم فوتبال فولاد خوزستان که روز جمعه هفته جاري در تهران ميهمان تيم نفت تهران است، پنجشنبه عازم تهران مي شود.


 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنجعلي: گل‌محمدي گزينه اول ماست

پنجعلي: گل‌محمدي گزينه اول ماست

من عضو کميته فني باشگاه پرسپوليس نيستم
[h=1]پنجعلي: گل‌محمدي گزينه اول ماست[/h]
[h=2] پيشکسوت باشگاه پرسپوليس گفت: يحيي گل‌محمدي گزينه اول ما براي فصل آينده است اما چند گزينه ديگر را نيز تحت بررسي داريم.[/h]

محمد پنجعلي پس از نشست کميته فني امروز باشگاه پرسپوليس در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز سعي کرديم برنامه‌هاي گل‌محمدي براي فصل آينده را ببينيم و سپس آنها را به همراه بازيکناني که قرار است به پرسپوليس بيايند، ارزيابي کنيم تا بهترين تصميم را براي فصل‌ آينده بگيريم.

به گزارش فارس، وي افزود: گزينه اول ما گل‌محمدي است اما چند گزينه ديگر که نام‌شان را نمي‌برم نيز در ليست ما حضور دارند.

پنجعلي در پاسخ به سؤالي که شايد 15 بازيکن از شما جدا شوند، گفت: نه، اينطور نيست، درست است که قراردادها تمام شده اما طبق نظر کادر فني بازيکن جذب مي‌کنيم اما باز هم مي‌گويم گزينه اول ما براي سرمربيگري گل‌محمدي است و ما قرار است برنامه‌ ايشان را گرفته و سپس در مورد او تصميمات لازم را بگيريم، امروز در خصوص گزينه خارجي نيز صحبتي نداشتيم.

پنجعلي خاطرنشان کرد: متأسفانه خارجي‌ها فوتبال ما را خيلي اذيت کردند، ژوزه به ما تيم را دوازدهم تحويل داد اما با مربي خودمان باز هم به فينال جام حذفي رسيديم، گل‌محمدي اگر شناخت بيشتري از تيم داشت قطعاً ما در ليگ برتر هم وضعيت بهتري داشتيم. هواداران از پرسپوليس قهرماني مي‌خواهند و ارزيابي ما اين است که خارجي‌ها به فوتبال ما کمکي نمي‌کنند. ما اسمي‌تر از کي‌روش نداريم اما ايشان براي ما چه کار کرده است؟

وي ادامه داد: ما بازي سختي را مقابل سپاهان داشتيم و متأسفانه بازي را واگذار کرديم اما سؤال من اين است براي يک پنالتي چقدر بازي را معطل کردند و خبرنگاران را به اين طرف و آن طرف کشاندند، من عضو کميته فني نيستم که اين حرف‌ها را مي‌زنم فقط امروز به عنوان يک پيشکسوت دعوت شدم.

وي در پايان يادآور شد: من جزو آنهايي هستم که نمي‌نشينم تا هرچه دلشان مي‌خواهد بگويند و من هم گوش بدهم، همه مي‌دانند هم پست داشتم و هم حقوق اما وقتي ديديم شرايط ايده‌آل نيست. رفتم.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست برنامه از گل‌محمدي براي فصل بعد

درخواست برنامه از گل‌محمدي براي فصل بعد

[h=1]درخواست برنامه از گل‌محمدي براي فصل بعد[/h]
[h=2] جلسه کميته فني باشگاه پرسپوليس پس از پنج ساعت به پايان رسيد.[/h]

جلسه کميته فني باشگاه پرسپوليس بعد از ظهر امروز به مدت پنج ساعت از ساعت 18:30 در باشگاه پرسپوليس برگزار شد.

به گزارش فارس، در اين جلسه استيلي‌، پروين، وطن‌خواه، درخشان، باقري، پنجعلي، رويانيان، زادمهر، پيرواني و کلاني حضور داشتند.

در پايان اين جلسه ابتدا اين اعضا به اين تفاهم رسيدند که از گل‌محمدي براي فصل آينده به عنوان گزينه اول برنامه بگيرند و همچنين سه گزينه ديگر را نيز براي فصل آينده مورد بررسي قرار دادند.

همچنين بازيکناني که قرار است فصل آينده به پرسپوليس اضافه شوند مورد ارزيابي اين کميته قرار گرفتند.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرطلايي فوتبال ايران در بيهوشي

سرطلايي فوتبال ايران در بيهوشي

[h=1]سرطلايي فوتبال ايران در بيهوشي[/h]
[h=2] همايون بهزادي کاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران و پرسپوليس تهران، بار ديگر به علت ناراحتي قلبي و ريوي در بيمارستان بستري شد و در حال حاضر در بيهوشي بسر مي برد.[/h]

همايون بهزادي کاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران، شاهين و پرسپوليس تهران در دهه 40 و 50 که از جمله بنيانگذاران باشگاه پرسپوليس محسوب مي شود، صبح امروز (سه شنبه) به علت ناراحتي قلبي و ريوي در بيمارستان تهران بستري شد.

علي بهزادي فرزند همايون بهزادي در اين باره به سايت رسمي باشگاه پرسپوليس تهران گفت: پدرم به علت ناراحتي از ناحيه قلب و ريه در بيمارستان بستري است و در حال حاضر در حالت بيهوشي بسر مي برد و پزشکان براي به هوش آوردن وي، از دستگاه تنفس مصنوعي استفاده کردند.

در حال حاضر پزشکان پاسخ نهايي را نداده اند و فقط عنوان کرده اند که خروج وضعيت جسماني پدرم از حالت کنوني، بستگي به شرايط ريه وي دارد.

همايون بهزادي در سال هاي اخير، بارها به علت بيماري هاي قلبي و ريوي و فشار خون و ... در بيمارستان بستري شده است.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]دعوت از مديرعامل نفت‌آبادان به کميته‌انضباطي[/h]
[h=2] کميته انضباطي فدراسيون فوتبال از دعوت مديرعامل نفت آبادان به اين کميته در هفته آينده خبر داد.[/h]

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، به دليل عدم رعايت مفاد ماده 23 آيين‌نامه کميته انضباطي توسط ناصر گودرزي مديرعامل باشگاه نفت آبادان، وي روز يکشنبه 22 ارديبهشت ماه به کميته انضباطي دعوت شد.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
قلعه‌نويي: با استقلال قرارداد 2 ساله دارم

قلعه‌نويي: با استقلال قرارداد 2 ساله دارم

هدفم قهرماني با اين استقلال در آسياست؛
[h=1]قلعه‌نويي: با استقلال قرارداد 2 ساله دارم[/h]
[h=2] سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: من با استقلال قرارداد 2 ساله دارم و هدفم قهرماني با اين تيم در آسياست.[/h]

امير قلعه‌نويي در خصوص شايعه جداييش از استقلال در پايان فصل اظهار داشت: اصلاً چنين چيزي صحت ندارد تمام فکر و ذکر من بازي با داماش و 2 بازي با الشباب است. من به عشق اين مردم قرارداد 2 ساله با استقلال بستم و هدفم اين بوده که با اين تيم قهرمان آسيا شوم.

به گزارش فارس، وي افزود:‌ شايد اصلاً بعد از اين 3 بازي مردم و هيئت‌مديره من را نخواهند من که نمي‌توانم از حالا بگويم مي‌خواهم بروم يا بمانم. هميشه گفته‌ام تا لحظه‌اي که هستم با قدرت کار مي‌کنم همين امروز 3 ساعت فيلم بازي حرکات خود را ديده‌ايم و با قدرت به فکر بازي با الشباب امارات هستيم.

قلعه‌نويي با تأکيد بر اينکه استقلال نياز به آرامش دارد، ادامه داد: درست است که در بازي الهلال يک سري دلخوري‌ها به وجود آمد اما اينها مسائل درون‌خانوادگي است و باعث نمي‌شود که ما با قدرت به کارمان ادامه ندهيم.

وي در پايان تأکيد کرد: من به عنوان سرمربي استقلال اگر بخواهم حرفي بزنم، خودم مي‌زنم و هرکسي جاي من صحبت کند حرف من نيست.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
توبيخ بازيکنان توسط گل محمدي

توبيخ بازيکنان توسط گل محمدي

[h=1]توبيخ بازيکنان توسط گل محمدي[/h]
[h=2] پس از خبرهايي مبني بر احتمال برکناري يحيي گل محمدي از سرمربيگري پرسپوليس صداي پاي برزيلي ها برروي نيمکت اين تيم به گوش مي رسد که در پي جلسه امروز تکليف تيم روشن مي شود.[/h]

پس از اينکه يحيي گل محمدي نتوانست عنوان قهرماني در جام حذفي را از آن خود کند احتمال برکناري وي در اين باشگاه به گوش مي رسد اما در اين ميان رويانيان به شدت از سرمربي کنوني اين باشگاه حمايت مي کند و هر گونه خبري مبني بر جدايي يحيي گل محمدي از پرسپوليس را تکذيب مي کند. اما شنيده ها از منابع آگاه حاکي از اين موضوع است که قرار است يک سرمربي برزيلي در ليگ آتي هدايت سرخپوشان پايتخت را بر عهده بگيرد اما امروز در جلسه اي که در حال برگزاري است، تکليف اين تيم مشخص مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، گفتني است، باشگاه پرسپوليس قصد دارد در ليگ برتر سيزدهم از چند ستاره زير 20 سال دعوت کند تا فصل آينده را در اين تيم سپري کنند.

اما هيچگونه اسامي خاصي از سوي باشگاه اعلام نشده و احتمال دارد که تا شنبه 21 ارديبهشت اسامي اين ستاره ها اعلام شود.

شايان ذکر است، در حاليکه برخي از بازيکنان پرسپوليس قصد داشتند تا چند روزي را از گل محمدي مرخصي بگيرند تا به استراحت بپردازند و به تبريز نروند اما سرمربي اين باشگاه بازيکناني را که چنين درخواستي از وي داشته اند را توبيخ کرده و اظهار داشته که تمامي بازيکنان اين تيم بايد به همراه سايرين براي مقابله با تراکتورسازان به تبريز بروند.

انتقاد پيوس و پنجعلي از رويانيان

با توجه به اينکه پرسپوليس از قهرماني در جام حذفي ناکام ماند فرشاد پيوس و محمد پنجعلي به شدت از رويانيان انتقاد کردند اما مديرعامل اين باشگاه هر دو پيشکسوت منتقد خود را براي حضور در جلسه کميته فني پرسپوليس دعوت کرد.

آيا نيلسون مي ماند؟

قرار است مسئولان باشگاه پرسپوليس قراردادي جديد با نيلسون دروازه بان کنوني اين باشگاه منعقد کنند و در فصل آينده نيز از حضور وي به عنوان سنگربان سرخپوشان بهره ببرند.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروين: براي مهدوي کيا بسيار ناراحت هستم

پروين: براي مهدوي کيا بسيار ناراحت هستم

[h=1]پروين: براي مهدوي کيا بسيار ناراحت هستم[/h]
[h=2] جلسه کميته فني باشگاه پرسپوليس از دقايقي پيش در محل اين باشگاه آغاز شده است.[/h]

جلسه کميته فني باشگاه پرسپوليس در خصوص نتايج ضعيف اين تيم در ليگ برتر و عدم قهرماني اين تيم در جام حذفي در باشگاه پرسپوليس از لحظاتي پيش آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در اين جلسه پيشکسوتان پرسپوليس؛ حميد استيلي، حسين کلاني، علي پروين، افشين پيرواني، زادمهر، پنجعلي و درخشان حضور دارند.

علي پروين زماني که قصد ورود به جلسه را داشت در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت: در خصوص شرايط تيم بسيار ناراحت هستم که نتوانستيم قهرماني جام حذفي را بدست آوريم. در مورد برکناري يا عدم برکناري سرمربي هم بايد اعلام کنم اين موضوع در جلسه توسط اعضا بررسي خواهد شد.

وي در مورد مهدوي کيا گفت: بسيار ناراحت هستم که مهدوي کيا اين گونه از فوتبال خداحافظي کرد. مهدي بازيکن بزرگي بود و بايد با يک قهرماني بزرگ فوتبال مهدوي کيا به پايان مي رسيد.

پروين در مورد خداحافظي علي کريمي از فوتبال هم گفت: من خودم شخصا با او صحبت مي کنم و او را از تصميمش منصرف خواهم کرد.

رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس و کريم باقري هم لحظاتي قبل به اين جلسه اضافه شدند.

رويانيان زماني که قصد ورود به محل جلسه را داشت از حضور خبرنگاران شوکه شد و بعد از مدتي خواستار حضور آنها در جلسه شد.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشتي‌کنان رحمتي و نکونام رسمي شد

آشتي‌کنان رحمتي و نکونام رسمي شد

در تمرين امروز استقلال اتفاق افتاد
[h=1]آشتي‌کنان رحمتي و نکونام رسمي شد[/h]
[h=2] دروازه‌بان و هافبک استقلال در تمرين امروز اين تيم به صورت رسمي با يکديگر آشتي کردند.[/h]

جواد نکونام و مهدي رحمتي در تمرين امروز استقلال به طور علني آشتي کردند و دست در دست يکديگر به سمت هواداران رفتند. مدتي بود حاشيه قهر اين دو بازيکن شنيده مي‌شد که در اردوي امارات استقلالي‌ها اعلام شد اين دو بازيکن اختلافات را کنار گذاشته و با يکديگر آشتي کردند.

به گزارش فارس،‌ نکونام و رحمتي در تمرين امروز استقلال که از ساعت17:30 دقيقه در کمپ مرحوم ناصر حجازي برگزار شد به صورت رسمي با يکديگر آشتي کردند و عکس يادگاري نيز انداختند.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا/ چین جای ایران را در صدر گرفت

استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا/ چین جای ایران را در صدر گرفت

[h=1] استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا/ چین جای ایران را در صدر گرفت

[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 92021812734
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰



کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که استقلال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بیشترین تماشاگر را در میان تمامی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها داشته اما بر اساس آمارها ایران دیگر عنوان پرتماشاگرترین فوتبال آسیا را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، AFC آمار حضور تماشاگران در 96 بازی برگزار شده را اعلام کرد که آمار منتشر شده نشان می‌دهد استقلال ایران با میانگین 43 هزار و 320 تماشاگر در هر بازی و در مجموع 129 هزار و 960 تماشاگر پرهوادارترین تیم حاضر در رقابت‌های این فصل بوده است.
پس از استقلال، تراکتورسازی ایران بوده که در رده‌بندی کلی با میانگین 40 هزار و 756 نفر و در مجموع 122 هزار و 269 نفر در رده دوم قرار گرفت اما سپاهان دیگر نماینده ایران با میانگین ناامید کننده 5 هزار و 341 نفر و در مجموع 16 هزار و 24 نفر در میان تیم‌های کم‌هوادار لیگ قهرمانان در این فصل جای گرفته است.
با این حال، این آمار تنها بخش امیدوار کننده در فایل اعلام شده از سوی AFC است چرا که در بخش میانگین اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه نخست سال قبل ایران، امسال به فوتبال چین تعلق گرفته است.
چینی‌ها که امسال با 4 نماینده حضوری درخشان در رقابت‌ها داشته‌اند توانسته‌اند میانگین 34 هزار و 156 تماشاگر را به خود اختصاص دهند و پس از چین، ایران با 33.56 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در رده دوم کشورها در میانگین اعلام شده قرار گرفته است. ایران در سال 2012 توانسته بود با میانگین 44 هزار و 860 تماشاگر برای هر بازی، رتبه نخست حضور تماشاگران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد و کاهش 33.56 درصدی ایران به دلیل غیبت پرسپولیس در رقابت‌های این فصل و کاهش چشمگیر حضور تماشاگران تراکتورسازی بوده است. پس از چین و ایران، تایلند توانسته با 14 هزار و 244 نفر تماشاگر رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. از مجموع 96 بازی انجام شده در لیگ قهرمانان آسیا، یک میلیون و 260 هزار و 20 نفر دیدن کردند که میانگین 13 هزار و 125 تماشاگر را برای هر بازی به ثبت رسیده است.

دیدار استقلال ایران و الهلال عربستان با 80 هزار و 300 تماشاگر پرتماشاگرترین بازی این فصل لیگ قهرمانان در مرحله گروهی بوده است.

شاهین رحمانی مسئول بخش مسابقه‌های باشگاهی AFC با اشاره به رشد حضور تماشاگران آسیایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایسنا گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده حضور تماشاگران در رقابت‌های امسال نسبت به فصل گذشته 6 درصد رشد داشته است که این برای فوتبال آسیا مایه امیدواری است.

وی افزود: اگرچه نرخ متوسط حضور تماشاگران ایرانی در این رقابت‌ها به دلیل غیبت پرسپولیس در رقابت‌های امسال افت داشته است اما استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا در رقابت‌های امسال بوده است. شاید یکی دیگر از دلایل کاهش کلی تماشاگران ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به تشریفاتی شدن بازی آخر تراکتورسازی برگردد.

مسئول کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با اشاره به صعود چشمگیر حضور تماشاگران چینی و تایلندی در رقابت‌های امسال گفت: هرچند که این افزایش تماشاگر ایده‌آل نیست اما نشان می‌دهد فوتبال آسیا در مسیر درستی قرار گرفته است. حضور چشمگیر تماشاگران چینی و تایلندی و بالا رفتن نرخ حضور تماشاگران در آسیا نکته مهمی است که جزو موفقیت‌های فوتبال قاره به حساب می‌آید.

رحمانی به رغبت بیشتر حامیان مالی برای حضور در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ حضور تماشاگران زیاد می‌شود، حامیان مالی ترغیب می‌شوند که بیشتر در این رقابت‌ها سرمایه گذاری کنند همانطورکه می‌دانید لیگ قهرمانان آسیا دومین مسابقات درآمدزای قاره است و نکته مهم این که تمامی درآمدهای این رقابت ها به فوتبال آسیا بر می‌گردد و این پول خرج مسابقات رده‌های پایه آموزش و ... می‌شود و در نهایت فوتبال آسیا نسبت به گذشته رشد می‌کند.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
رويانيان: قصد رفتن ندارم مگر اينکه برکنارم کنند

رويانيان: قصد رفتن ندارم مگر اينکه برکنارم کنند

[h=1]رويانيان: قصد رفتن ندارم مگر اينکه برکنارم کنند[/h]
[h=2] مديرعامل باشگاه پرسپوليس مي‌گويد ظرف سه چهار روز آينده با فعاليت‌هاي شبانه‌رزوي تکليف کادر فني پرسپوليس را مشخص مي‌کند تا "تجربه تلخ" سال گذشته تکرار نشود.[/h]

محمد رويانيان که اين روزها به خاطر ناکامي پرسپوليس در قهرماني در جام حذفي زير فشار است براي فصل آينده وعده مي‌دهد که پرسپوليسي "قدرتمند و طوفنده" به هواداران هديه کند.

او درباره وضعيت يحيي گل‌محمدي گفت: گل‌محمدي در شرايط بسيار سخت پرسپوليس را تحويل گرفت و اگر پرسپوليس را قهرمان مي‌کرد اکنون به او لقب امپراتور مي‌دادند. او مربي محجوب و بامنشي است اما متاسفانه فشارهاي زيادي به او وارد شد. رسانه‌ها فشار زيادي آوردند تا او را برکنار کنيم اما به او دست نزدم و حتي براي حمايت از سرمربي تيم به تمرين‌ رفتم، يحيي را در آغوش گرفتم و به او روحيه دادم. از او خواستم که استعفا ندهد اما بامداد امروز ساعت 3 بدون هماهنگي با من استعفا داد.

به نقل از ايسنا، وي افزود: البته هنوز به طور کامل با استعفاي او موافقت نکرده‌ام. او در کنار سه گزينه ديگر نامزدهاي مربي‌گري در پرسپوليس هستند. ما دو گزينه داخلي و يک گزينه خارجي داريم و ظرف سه چهار، روز آينده با کاري شبانه‌روزي و بدون اينکه بخوابم تکليف سرمربي را مشخص مي‌کنم. هرچند عجله نخواهم کرد اما نبايد تيم را معطل نگه دارم تا تجربه تلخ سال گذشته تکرار شود.

رويانيان درباره جايگاه کميته فني در باشگاه پرسپوليس گفت: مي‌خواهم شجاعانه بگويم که سال آينده به کميته فني قدرت دخالت خواهم داد. در فوتبال ايران اين طور باب شده که مربي نمي‌پذيرد که در کميته فني پاسخگو باشد. حتي ضعيف‌ترين مربيان ايراني هم چنين چيزي را قبول نمي‌کنند اما من اگر مربي بزرگي براي پرسپوليس بياورم به او خواهم گفت که کارم فوتبال نيست و فوتبال را به عده‌اي کارشناس سپرده‌ام و شما بايد در کميته فني پاسخگو باشيد.

وي با انتقاد از پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس گفت: من يک برادري را به کميته آوردم، بعد که گل‌محمدي را انتخاب کرديم با من تماس گرفت و خيلي رک و صريح گفت تو بايد من را سرمربي تيم مي‌گذاشتي و از آن روز به بعد مدام عليه ما مصاحبه مي‌کند. ما بيش از 100 پيشکسوت داريم. نبايد اين طور باشد که يک نفر را که انتخاب مي‌کنيم صداي 99 نفر ديگر دربيايد. پييشکسوت ما بايد حدود و ثغور و شان خود را بشناسد. مشکل ما اين است که پيشکسوت‌ ما فرهنگ تعامل ندارد، هم‌افزايي ندارد و آن وقت ما توقع داريم که بچه فوتباليست ما تربيت شود! پيشکسوتان بايد بپذيرند که ديگر امروز روز آن‌ها نيست. روز جوانان مملکت است. بايد بگويم پيشکسوتان بزرگ‌ترين مشکل ما هستند.

رويانيان درباره نيمکت‌نشيني مهدي مهدوي‌کيا همزمان با حضور گل‌محمدي با وجود عملکرد بسيار خوبش در نيم فصل نخست گفت: اساسا افراد در سيستم‌ها نبايد خيلي توقع منحصر به فردي داشته باشند. مهدوي‌کيا در نيم فصل اول قهرمان پرسپوليس بود. او در نيم فصل نخست نقش يک رهبر شايسته را ايفا کرد. اما در نيم فصل دوم اين اتفاق نيفتاد. اين اشکال از سوي سرمربي ما بوده يا هر کس ديگر، نبايد اتفاق مي‌افتاد. در دو ماه گذشته سنگيني خداحافظي مهدوي‌کيا روي تيم ما سايه انداخت. نه مهدوي‌کيا و نه هيچ کس ديگري نبايد اجازه مي‌دادند اين اتفاق مي‌افتاد و اين بي‌سياستي کادر فني ما بود. من قبول دارم که کادر فني ما نبايد مي‌گذاشت که بحث خداحافظي مهدوي‌کيا برايش به يک چالش تبديل شود.

وي افزود: همين پيشکسوتان که اين روزها مصاحبه مي‌کنند و مي‌گويند دل‌شان براي مهدوي‌کيا سوخته در اين مدت هيچ کدام‌شام با گل‌محمدي تماس نگرفته‌اند. متاسفانه ما خوب حرف مي‌زنيم اما حرف‌مان تا عمل‌مان فاصله زياد دارد. رسانه‌هاي ما هم قدرت تحمل ندارند. کريم باقري و علي دايي خداحافظي کردند، براي کدام‌شان مراسم خداحافظي گرفتند. چقدر به بحث خداحافظي مهدوي‌کيا پرداختند؟ و ديديد که چگونه چند روز قبل و بعد از فينال جام حذفي خداحافظي مهدوي کيا همه چيز را تحت‌الشعاع خود قرار داد. من و برادرم از قديم عاشق مهدوي‌کيا بوده‌ايم ولي بايد درست و متعادل رفتار کنيم. اين اشتباه گل‌محمدي بود که به مهدوي‌کيا زمان کمي براي بازي داد. او مي‌توانست 15 دقيقه حداقل به مهدوي‌کيا بازي بدهد اما آقاي پيشکسوت، کارشناس يا رسانه، اينقدر تند نرويد. کدام اسطوره ما به صورت درست و حسابي از فوتبال خداحافظي کرد؟

رويانيان درباره خداحافظي علي کريمي هم گفت: خوب نيست که کريمي اين طور از فوتبال خداحافظي کند. کريمي نگاه خوبي نسبت به من ندارد. البته ايرادي هم متوجه او نيست. او مثل بچه من است و رابطه قلبي با او دارم و هر کاري که بلد باشم براي او انجام مي‌دهم. همان شبي که اعلام کرد از فوتبال خداحافظي کرده بيش از 10 با او تماس گرفتم اما دو، سه موبايلي که از او داشتم خاموش بود. اميدوارم که او خداحافظي نکند.

وي در پايان بحث رفتنش از پرسپوليس را شايعه عنوان کرد و گفت: شايعه‌اي مطرح است که رويانيان مي‌رود و اين مسئله در روحيه بازيکنان فعلي ما و بازيکناني که قصد جذب‌شان را داريم تاثير مي‌گذارد. اما بايد بگويم من قصد رفتن ندارم مگر اينکه برکنارم کنند. اما قطعا اگر از پرسپوليس بروم پول را دست خودم نگه مي‌دارم تا به بازيکنان باز هم پول بدهم!

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اخبار کميته انضباطي[/h]
[h=2] کميته انضباطي آرا خود را درباره پرونده هاي مختلف و شکايات رسيده به کميته انضباطي اعلام کرد.[/h]

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، آراي صادره به شرح زير است:

جريمه نقدي براي تراکتورسازي و آلومينيوم هرمزگان

در بازي آلومينيوم هرمزگان و تراکتورسازي تبريز که 15 ارديبهشت 92 در بندرعباس برگزار شد، باشگاه آلومينيوم هرمزگان به دليل اهانت و فحاشي تماشاگران منتسب به اين تيم، دو ميليون تومان جريمه نقدي شد. همچنين اين باشگاه به دليل پرتاب اشيا از سوي طرفداران منتسب به اين تيم به سوي نيمکت ذخيره ها، به پرداخت يک ميليون تومان جريمه نقدي محکوم شد. تراکتور سازي تبريز هم به دليل تاخير دو دقيقه اي در ورود به زمين، در نيمه دوم به پرداخت 600 هزار تومان جريمه نقدي محکوم شد. آراي صادره قطعي است.

ملوان 9 ميليون ريال جريمه شد

باشگاه ملوان بندرانزلي در بازي مقابل پرسپوليس تهران در 9 ارديبهشت 92 و در نيمه دوم با سه دقيقه تاخير به ميدان آمد که به همين دليل از سوي کميته انضباطي 900 هزار تومان جريمه شده است. راي صادره قطعي است.

جريمه 20 ميليوني براي استقلال و 5 ميليوني براي اميرآبادي

در بازي فولاد خوزستان و استقلال تهران که 15 ارديبهشت 92 در اهواز انجام شد، باشگاه استقلال تهران به دليل پرتاب اشياي متفرقه طرفداران منتسب به اين تيم، 20 ميليون ريال جريمه شد. مهدي امير آبادي بازيکن تيم فولادخوزستان به دليل توهين به داور يک جلسه از همراهي تيمش محروم و 5 ميليون ريال جريمه شد. آراي صادره قطعي و لازم الاجراست.

صمد مرفاوي دو جلسه محروم شد

بر اساس گزارش ناظر بازي و ناظر داوري بازي 15 ارديبهشت 92 تيم هاي راه آهن و صباي قم صمد مرفاوي به دليل اعتراض هاي مکرر به داور مسابقه و اهانت به داور و همچنين حرکات زننده اي که منجر به اخراجش شد و در حين اخراج هم از دستور داور خودداري مي کرد، از سوي کميته انضباطي به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي و دو جلسه محروميت از همراهي تيمش محروم شد. همچنين علي دايي سرمربي راه آهن به دليل اهانت به سرمربي تيم مقابل و اعتراض به داور به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد. آراي صادره قطعي و لازم الاجراست.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام اسامي محرومان هفته سي و چهارم ليگ

اعلام اسامي محرومان هفته سي و چهارم ليگ

[h=1]اعلام اسامي محرومان هفته سي و چهارم ليگ[/h]
[h=2] اسامي محرومان هفته سي و چهارم ليگ برتر فوتبال اعلام شد.[/h]

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومي سازمان ليگ حرفه اي فوتبال ايران، اسامي محرومان هفته سي و چهارم ليگ برتر به شرح زير است؛

سپاهان؛ اميد ابراهيمي

ملوان؛ پژمان نوري

پرسپوليس؛ اميرحسين فشنگچي

پيکان؛ حکيم نثاري و ميلاد زنيدپور

صباي قم؛ صمد مرفاوي

راه آهن؛ حسين پاشايي و ابراهيم کريمي

فولاد خوزستان؛ مهدي امير آبادي و ايوب کلانتري

داماش گيلان؛ محمد مختاري

مسابقات هفته سي و چهارم ليگ برتر روز جمعه 20 ارديبهشت برگزار مي شود.

 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه سال پرسپولیس تو آسیا نبود چین جای ایران رو گرفت ..
ایران با 33.56 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در رده دوم کشورها در میانگین اعلام شده قرار گرفته است..

چین 4 تا نماینده داشته که 2 تا نمایندش صعود کردن و 2 تای دیگه هم سوم شدن اما 2 تا از نماینده های ما روز آخر عملا شانسی نداشتن که اگه شانس داشتن 85-90 هزار نفر به تعداد تماشاگرامون واسه 2 بازی سپاهان و تراکتور تو ایران اضافه میشد
البته با بودن پرسپولیس جام باشگاههای آسیا بیشتر میچسبید ، تیمتون باید برای سومی یا چهارمی لیگ میجنگید نه اینکه از اول نیم فصل دوم همه تلاششو برا جام حذفی کنه و لیگ ..حالا بردیم که بهتر ، نبردیمم هیچی
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
چین 4 تا نماینده داشته که 2 تا نمایندش صعود کردن و 2 تای دیگه هم سوم شدن اما 2 تا از نماینده های ما روز آخر عملا شانسی نداشتن که اگه شانس داشتن 85-90 هزار نفر به تعداد تماشاگرامون واسه 2 بازی سپاهان و تراکتور تو ایران اضافه میشد
البته با بودن پرسپولیس جام باشگاههای آسیا بیشتر میچسبید ، تیمتون باید برای سومی یا چهارمی لیگ میجنگید نه اینکه از اول نیم فصل دوم همه تلاششو برا جام حذفی کنه و لیگ ..حالا بردیم که بهتر ، نبردیمم هیچی
البته اگه پرسپولیس بود دیگه استقلال اول نمیشد :دی
درسته ما اگه بازی نفت ابادان و مس که تا اخر برده بودیم و بخاطر شل کردن بازی مساوی دادیم رو میبردیم و دو تا بازی دیگه جای مساوی برده بودیم الان سهمیه رو از لیگ میگرفتیم و اصلا هم کار سختی نبود ... بازیکن ایرانی فقط دنبال راه میانبر میگرده و مربی هم خودش باهاشون همراه شد جای اینکه نزاره بازیا رو دست کم بگیرن ..هیچکس ارزشی برای احساس اون 120 هزار نفری که فینال اومدن قائل نیست ...
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
این آمارها که مربوط به تعداد تماشاگر تو ایران هست الکی هستش!! گزارشگر یه نگاه به تماشاگرا میندازه و یه رقم برای خودش میگه.اونطور که من شنیدم ظرفیت استادیوم آزادی 75 هزار نفر هستش.تازه نهایت گنجایشش هست.ولی خب بازم میگن 120 هزار .یا میبینی چند ردیف پر نمیشه میگن 90 هزار!!تازه برای تراکتور سازی که 70 هزارتا گنجایش داره میگن 110 هزارتا!!

این ورزشگاه یه زمانی 100 هزار نفری بود .الان دیگه 70 هزار نفری شده.البته بنظرم همینم زیادیه برای فوتبال ایران.چون با این جور بازی کردن کسی استادیوم نمیره.امسال دیدید که استقلال و پرسپولیس تو اکثر بازیاشون نهایت چیزی حدود 7-8 هزار تا میومدن.مخصال که مدعی هم بود ولی خوب استقبال نمیکردند.چون تیمامون خوب بازی نمیکنند و مردم ترجیح میدند به جای اینکه این فوتبال درو پیت رو ببینند شبش بازیهای اروپایی رو ببینند و لذت ببرند.
یادش بخیر تو دهه 70 که تو بازیهای معمولی پرسپولیس حداقل 40 هزارتا میومدند.اگه آخر هفته میشد که بالای 50-60 هزارتا میشد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تراكتور بدون منت نايب قهرمان شد!

تراكتور بدون منت نايب قهرمان شد!


با توقف تيم سپاهان برابر آلومينيوم و برد قاطع تراكتور برابر پرسپوليس،نايب قهرماني سال گذشته تراكتور تكرار شد.اين در حالي بود كه اكثر دستياران و هواداران سرمربي فصل گذشته تراكتور تكرار نايب قهرماني اين تيم را بدون قلعه نوعي يك روياي محض تصور كرده بودند.اما تراكتور در واقعيت و با بودجه اي كمتر از سال گذشته به اين مهم دست پيدا كرد تا بسياري پي به اين واقعيت برند كه يك سرمربي،مدير يا دستيار بسيار كوچكتر از نام و شخصيت يك تيم بزرگ است.

اين كشتي در سكوي نايب قهرماني به گونه اي لنگر انداخت كه كاپتان آن مظلومانه و به طور ناجوانمردانه طعمه نامردي ها و خروش درياي روزگار شد. با مقايسه اين دو قهرماني متوجه مي شويم كه سرمربي فصل قبل با تشويق هزاران هزار نفر و با زباني طعنه آميز و منت دستيارانش بدرقه شد اما اين بار توني محبوب و بدون توقع با تيمي بسيار ضعيف تر از فصل قبل در حالي اين مقام را تكرار كرد كه مظلومانه حتي فرصت خداحافظي با هواداران را پيدا نكرد.

و اين خود از عجايب روزگار است كه كاپتان سيبيلو حاصل دسترنج خود را در ساحل نايب قهرماني نبيند اما هواداران 90 دقيقه يكپارچه از زحمات اين مربي قدرداني كردند.اميد است با تغييرات مديريتي اين مربي محبوب به تيم بازگردد.

شايد اگر آقاي جعفري قبل از بازي سپاهان با استعفاي خود شوك بزرگتر را به تيم وارد مي كرد امروز با حضور توني شاهد جشن قهرماني تيم محبوبمان بوديم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تیم تراکتورسازی تبریز برای چهارمین سال متوالی به عنوان پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر شناخته شد.

تیم تراکتورسازی تبریز برای چهارمین سال متوالی به عنوان پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر شناخته شد.

تراکتور پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر
پرونده دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بسته شد و تیم تراکتورسازی تبریز برای چهارمین سال متوالی به عنوان پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر شناخته شد.

رده بندی 5 تیم پرتماشاگر لیگ دوازدهم فوتبال برتر به شرح زیر است:
1- تراکتورسازی تبریز 455 هزار نفر
2- استقلال تهران 446 هزار نفر
3- پرسپولیس تهران 386 هزار نفر
4- آلومینیوم هرمزگان 117 هزار نفر
5- صنعت نفت آبادان 94 هزار نفر
بدین ترتیب تیم تراکتورسازی با اختلافی اندک با تیم استقلال همچنان به عنوان پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر نام گرفت.
آمار تماشاگران یازدهمین لیگ برتر فوتبال ایران:
1- تراکتورسازی تبریز 680000 نفر
2- استقلال تهران 478000 نفر
3- پرسپولیس تهران 459000 نفر
4- نفت آبادان 192000 نفر
5- داماش گیلان 163000 نفر
--------------------------------------
آمار تماشاگران دهمین لیگ برتر ایران:
۱-تراکتورسازی تبریز 765000 نفر
۲-پرسپولیس تهران 407000 نفر
۳-استقلال تهران 358000 نفر
۴-نفت آبادان 267000 نفر
--------------------------------------
آمار تماشاگران نهمین لیگ برتر ایران:
1-تراکتورسازی تبریز 1.030.000 نفر
2-پیروزی تهران 670000 نفر
3-استقلال با 500000 نفر
4-شاهین بوشهر با 260000 نفر
جمع آوری شده از وبلاگ آمار و ارقام تماشاگران لیگ برتر.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تركي براي دومين سال متوالي جام را از تراختور گرفت!

تركي براي دومين سال متوالي جام را از تراختور گرفت!

فصل گذشته محسن تركي داور سرشناس! فدراسيون با قضاوت بحث برانگيز بازي تراختور - استقلال به تنهايي تراكتور را از سكوي قهرماني به زير كشيد.تركي در حالي 3 امتياز بازي را از تراختور گرفت كه اين تيم تنها با اختلاف يك امتياز قهرماني را تقديم سپاهان كرد.البته خود بازي 6 امتيازي سپاهان - تراختور با اشتباه محض داوري به ضرر تراختور پايان يافت.

در اين فصل تراختور چنان غرق حواشي بود كه ذره بين ها كمتر به مسائل بيروني معطوف گرديد.اما به ياد داشته باشيم كه محسن تركي اين داور سرشناس فدراسيون و كميته داوران هفته ها پس از كناره گيري از قضاوت در ليگ برتر به يكباره به عنوان داور ديدار فولاد خوزستان و استقلال معرفي مي گردد! اين در حالي ست كه اين داور! در اين فصل بر اساس اشتباهات فراوان به نفع يك تيم با اعتراضات هوادارن و اهالي فوتبال تحت فشار از دنياي داوري كناره گيري كرد.ولي به يكباره در ديداري كه استقلال هيچ شانسي براي برنده شدن نداشت داور ديدار معرفي مي گردد! و جالب اينكه گل 3 امتيازي استقلال از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.صحنه اي كه در آن فرهاد مجيدي به دليل تمارض آشكار مستحق دريافت كارت زرد بود ،پنالتي اعلام مي شود.استقلال اگر آن بازي را حتي مساوي هم مي كرد تراكتور با امتياز برابر و تفاضل گل مساوي و به دليل گل زده بهتر در صدر جدول قرار مي گرفت و قهرمان ليگ برتر لقب مي گرفت.

نكنه حائز اهميت اصرار و پافشاري رئيس كميته داوران در صحيح جلوه دادن قضاوت آقاي تركي بود.حال آنكه كارشناس داوري برنامه مشهور با تكان دادن سر به نشانه افسوس صحبتي براي گفتن نداشت!

فدراسيون قبل از ليگ يك شايسته است تباني را در ليگ برتر ريشه كن كند و چه بهتر كه اين مسأله را از همان دپارتمان داوري و ساختمان فدراسيون آغاز كند.
دوستان براي دومين سال متوالي قهرماني را از تراكتور گرفتند،ديروز حتي آسمان هم آبي نبود! سياه و ابري!
ديروز آسمان هم به حال شما گريست!
مباركتان باشد.
 

...ARASH...

عضو جدید
دو تا تيمه ميليارديمونو از خزانه دولتي تا خرخره تجهيز ميكنيم،ميفرستيم به مصافه 16 تا تيمه به مراتب كم بضاعت
برد مياره،قهرمان ميشه،ميشينيم بهش افتخار ميكنيم
اين كه نشد يه اتفاق منطقي

فوتباله ما همينه آقاجان
همچين ميگين فلاني جام را از تراختور گرفت كه انگار از معدود اشتباهات داوري بوده كه تو اين فصل رخ داده
بايد نشست ديد كه ايا اين داور،بازيهاي كه قضاوت ميكنه بي نقصه كه الان اين نقصش دامن گيره تيمتون شده يا نه،كه مطمعنا بري تا ته،ميبيني همين داور تو همه بازيهاش يكي دو مورد صحنه مشكوك داشته

به نظرم اونا كه تو راس كارن،سيري ناپذير دارن حق منو تو را ميخورن و كيفيت كارو بالا نميبرن
ماها هم كه در حد هواداري پي گير قضيه هستيم،در حد برد تيممون قانع هستيم و عمقي به قضيه نگا نميكنيم
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
مربي‌استيل‌آذين يک‌سال‌محروم و جريمه‌نقدي شد

مربي‌استيل‌آذين يک‌سال‌محروم و جريمه‌نقدي شد

[h=1]مربي‌استيل‌آذين يک‌سال‌محروم و جريمه‌نقدي شد[/h]
[h=2] کميته انضباطي راي خود را در خصوص تيم استيل‌آذين اعلام کرد.[/h]

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، کميته انضباطي راي خود را در خصوص ليگ دسته دوم صادر کرد.

بنا بر اعلام کميته انضباطي، باشگاه البدر بندرگنگ درخواست بررسي اتفاقات ديدار مس سونگون ورزقان و استيل‌آذين را کرده بود و کميته انضباطي پس از بازبيني فيلم مسابقه و بررسي دقيق گزارش‌هاي ارسال شده و تحقيقات لازم و دريافت نظريه کارشناسان منتخب، اعلام کرد که اتهام تباني به تيم‌هاي فوق‌الذکر با توجه به نبود دلايل و مستندات به اثبات نرسيده است و درخواست باشگاه البدر بندر گنگ را رد کرد.

اما کميته انضباطي رفتار مجتبي خيرانديش مربي تيم استيل‌آذين که در کنار زمين مسابقه و با صدور دستور، بازيکنان را ترغيب به انجام بازي تاخيري مي‌کرد را مطابق ماده 40 آيين‌نامه انضباطي دانسته و وي را به مدت يک‌سال از هرگونه فعاليت مرتبط با فوتبال محروم و به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم کرد.

اين راي تا دو هفته پس از رويت قابل تجديد نظر در کميته انضباطي است.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام راي کميته انضباطي مسابقات ليگ دسته اول

اعلام راي کميته انضباطي مسابقات ليگ دسته اول

شهرداري تبريز به ليگ دسته يک سقوط کرد
[h=1]اعلام راي کميته انضباطي مسابقات ليگ دسته اول[/h]
[h=2] رئيس کميته انضباطي ضمن تشکر از کليه رسانه ها اعلام کرد که در آينده نزديک و در کنفرانسي مطبوعاتي ضمن پاسخگويي به رسانه هاي گروهي جزئيات اين پرونده را تشريح خواهد کرد.[/h]

به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال ، راي کميته انضباطي عينا به شرح زير است:

مسابقات فوتبال دسته اول ليگ آزادگان کشور در فصل 91-92 در دو گروه 14 تيمي در تاريخ 91/6/23 شروع و در تاريخ 92/1/27 به مرحله نهايي ( پلي آف ) رسيده است .گزارش هاي واصله از مراجع ذي صلاح حکايت دارد که مواردي از نقض قوانين، پيشنهادات نامشروع ، تباني و غيره در گروه دوم (ب) اين مسابقات بوقوع پيوسته است. کميته انضباطي با مطالعه دقيق پرونده و به استناد ماده 41 آيين نامه انضباطي بدواً موضوع را به گروه سه نفره کارشناسان ارجاع و همزمان نظر مقام رسمي و ارشد سازمان ليگ آزادگان و کميته محترم مسابقات مربوط و يکي از کارشناسان خبره داوري را نيز استعلام نمود، که گروه محترم کارشناسي و مقامات اخيرالذکر پس از بررسي فيلم مسابقات و ساير مستندات، طي گزارش هاي جداگانه نظريه کارشناسي خود را تحويل کميته انضباطي نمودند و همچنين کميته انضباطي با تحقيقات لازم از برخي از افراد مطلع و ذي مدخل در موضوع و بررسي گزارش ها و تحقيقات مراجع ذي صلاح و نيز تحقيقات مفصل ستاد رسيدگي به تخلفات فوتبال و بررسي نامه هاي واصله از باشگاه ها و دواير ورزشي ذي ربط ازجمله نامه هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي و متن تعهدات قبلي که پيشاپيش از برخي عوامل سابقه دار فوتبالي اخذ شده و در پرونده مضبوط است، موارد مختلف پرونده را به دقت با موازين انضباطي فوتبال مطابقت نموده و اعلام مي نمايد که :

اولا : عوامل تيم فوتبال باشگاه شهرداري تبريز با اقداماتي برخلاف اخلاق ورزشي و بازي جوانمردانه نتايج برخي مسابقات را تعيين نموده اند که در نهايت به صعودشان به ليگ برتر منتهي شده است . به اين صورت که :

الف ) با ايجاد ارتباطات غير متعارف و غير قانوني با عوامل تيم ها ، زمينه را براي همکاري هاي نامشروع فراهم ساخته اند که وجود پرينت مکالمات تلفني و خلاصه مکالمات تحرير شده و نيزاظهارات و اقرار افراد در پرونده ثبت شده است.

ب ) با همکاري مستقيم عوامل تيم هاي ديگر ( که غالبا ارتباطات معنا دار با سرمربي و کادر فني تيم شهرداري داشته اند ) زمينه را براي اخذ نتيجه دلخواه در چند مسابقه از جمله مسابقه با تيم يادآوران شلمچه و شهرداري بندر عباس و فولاد يزد و راهيان کرمانشاه فراهم ساخته اند که اسناد و مدارک آن ، از جمله اعترافات و فيلم مسابقات و نظريه هيئت کارشناسي و تحقيقات مراجع ذي صلاح مويد اين تخلفات است .

پ ) پرداخت رشوه ( مال نامشروع ) به افراد جهت رقم زدن نتيجه مسابقه ازجمله پرداخت 4 قطعه سکه تمام بهار آزادي به يکي از بازيکنان تيم راهيان کرمانشاه که اقرار فرد گيرنده سکه ها و مدارک متقن در نزد مراجع ذي صلاح موجود است.

ت ) اقدام دسته جمعي و سازمان يافته برخي مسئولين و بازيکنان تيم براي تهيه پول جهت پرداخت رشوه به عوامل يک تيم ديگر ، که اقرار صريح افراد و نيز مستندات اداري و آثار جابجايي پول در سيستم بانکي در پرونده منعکس است.

ث ) تلاش براي هماهنگ سازي عوامل ساير تيم ها در ساير مسابقات براي رقم زدن نتيجه موثر براي تيم شهرداري تبريز که مدارک و مستندات آن در پرونده منعکس است .

ج ) عدم همکاري در مرحله تحقيقات و مکتوم گذاشتن ادله و قرائن رفتارهاي ارتکابي افراد که در پرونده مضبوط است .

چ) ممانعت از فيلم برداري از برخي مسابقات مسئله دار ، از جمله مسابقه تيم شهرداري تبريز با شهرداري بندر عباس که مراتب ممانعت به تاييد رياست محترم هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي نيز رسيده است .

که کميته انضباطي موارد ارتکابي عوامل تيم فوتبال شهرداري تبريز را حسب مورد از مصاديق ماده 40 و 41 و42 آيين نامه انضباطي دانسته و به ترتيب :

1- تيم فوتبال شهرداري تبريز را با در نظر گرفتن خدمات صادقانه برخي مقامات ورزشدوست استان و توجه وافر شوراي محترم شهر تبريز و شخص شهردار محترم تبريز به رشته فوتبال ، با اعمال يک درجه تخفيف به سقوط به دسته اول ليگ آزادگان محکوم مي نمايد .

2- آقاي فرازکمالوند سرمربي باشگاه شهرداري تبريز را به پرداخت سيصد ميليون ريال جريمه نقدي و 2 سال محروميت از کليه فعاليتهاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد.

3- آقاي صادق ورمزيار (مربي باشگاه شهرداري تبريز) را به پرداخت سيصد ميليون ريال جريمه نقدي و 2 سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

4- هر يک از آقايان پيمان صاحب جمعي ( مربي باشگاه شهرداري تبريز) و سعيد ورمزيار ( بازيکن باشگاه شهرداري تبريز) را به پرداخت سيصد ميليون ريال جريمه نقدي و هجده ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد.

5- آقاي فرهاد صداقت ( سرپرست تيم شهرداري تبريز ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

6- آقاي ميرمعصوم سهرابي ( مدير عامل باشگاه شهرداري تبريز ) را به پرداخت دويست ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

7- آقاي شيث رضايي ( کاپيتان تيم فوتبال شهرداري تبريز ) را به پرداخت دويست ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد.

8- هر يک از آقايان علي علي زاده و مهدي واعظي ( بازيکنان تيم شهرداري تبريز ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد .

ثانيا : عوامل تيم فوتبال باشگاه ياد آوران شلمچه نيز با اقدام به تباني با تيم شهرداري تبريز درشرايطي تيم خود را براي مسابقه با شهرداري به تبريز رسانده و به کيفيتي بازي کرده اند که نتيجه دلخواه تيم شهرداري رقم خورده است . به اين صورت که :

الف ) ارتباطات مکرري توسط عوامل دو تيم شهرداري تبريز و يادآوران شلمچه ( خصوصا با محوريت شخص آقاي محمد عارف نيا ) قبل از انجام مسابقه صورت گرفته که مشروحا رصد شده و در پرونده ثبت شده است.

ب ) اصرار برخي مسئولين تيم ياد آوران شلمچه برعدم اعزام تيم از خوزستان به تبريز که در تحقيقات مراجع ذي صلاح تبيين گرديده است .

پ ) عملکرد خارج از عرف فوتبالي و مغاير با برنامه ريزي هاي معمول مقامات رسمي فوتبال وعدم اقدام بموقع جهت اعزام تيم از خوزستان به تبريز که مستندات در پرونده مضبوط است .

ت ) ترتيب غير متعارف امور تيم از جمله سفر و تغذيه و خواب که در نهايت موجب امتيازدهي به تيم شهرداري تبريز شده است.

ث ) وجود شواهد آشکار مويد تباني ، در حين انجام مسابقه ، ازجمله اينکه سرمربي تيم شهرداري تبريز پس از زدن گل سوم به تيم شلمچه ، به بازيکنان خود دستورمي دهد : ديگر گل نزنيد که اقرار و اظهارات افراد در پرونده منعکس است.

ج ) رد و بدل شدن وجوه ، بين عوامل دو تيم شهرداري تبريز و يادآوران شلمچه که توسط مراجع ذي صلاح رد يابي گرديده و در گزارش ها مضبوط است .

که کميته انضباطي موارد ارتکابي عوامل تيم فوتبال يادآوران شلمچه را حسب مورد از مصاديق ماده 40 و41 و42 آيين نامه انضباطي دانسته و به ترتيب :

1- تيم فوتبال يادآوران شلمچه که در جدول مسابقات به دسته دوم تنزل کرده است را نيز با اعمال يک درجه تخفيف ( به جهت زحمات صادقانه برخي بازيکنان آن باشگاه ) به سقوط به دسته سوم ليگ آزادگان محکوم مي نمايد .

2- هريک از آقايان محمد عارف نيا (مشاور مربي ) و ايوب غزي ( مربي ) و منصور چلداري ( سرپرست ) تيم فوتبال يادآوران شلمچه را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و 2 سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

3- آقاي مجيد ناصري ( مدير عامل باشگاه يادآوران شلمچه ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد.

ثالثا : برخي عوامل و بازيکنان تيم هاي مختلف که در ماجراي تباني در مسابقات دسته يک ليگ آزادگان به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشته و روند غير اخلاقي و غير جوانمردانه فوتبال را تسهيل نموده اند به اين صورت که :

الف ) با ارتباطات غير حرفه اي و غير جوانمردانه نتايج برخي مسابقات را رقم زده اند .

ب ) با اقداماتي بر خلاف اخلاق ورزشي و بازي جوانمردانه برعليه تيم خود اقدام کرده اند .

پ ) در انجام وظايف قانوني و حرفه اي خود مسامحه و اهمال نموده اند به نحوي که با کم کاري در تيم خود، مسيرموفقيت تيم ديگري قدم برداشته اند .

ت ) در حين انجام مسابقه به سود تيم حريف اقدام نموده و براي حريف موقعيت خلق کرده اند .

ث ) رفتارهاي غيرعادي و غير اخلاقي مانند دادن پنالتي مشکوک و هند عمدي و گرفتن اخطارهاي متوالي و اخراج عمدي از بازي مستقيم که نتيجه دلخواه حريف را رقم زده است .

ج ) مطلع بودن از رفتارهاي ناجوانمردانه در حوزه ماموريت فوتبالي خود و عدم اقدام پيشگيرانه و بعضا اهمال و همکاري با متخلفين.

چ) سوء مديريت در امور باشگاه بعضا با انگيزه هاي منفي و بعضا بر اثر اهمال ( مانند آنچه در باشگاه استقلال صنعتي خوزستان صورت گرفته و مانع از موفقيت طبيعي آن تيم شده است ) .

ح) تمارض و تظاهر به مصدوميتي که توسط پزشک تيم تاييد نشده است ، که حسب مورد نظريه هاي پزشکي در پرونده مضبوط است.

که کميته انضباطي موارد ارتکابي عوامل فوق الذکر را حسب مورد از مصاديق مواد 40 و 41 و42 آيين نامه انضباطي دانسته و به ترتيب :

1- آقاي عبدالمجيد باقري نيا ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه استقلال صنعتي خوزستان ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و هجده ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

2- آقاي بهمن روشنايي ( سرپرست تيم فوتبال باشگاه استقلال صنعتي خوزستان ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

3- آقاي علي پور کياني ( قائم مقام باشگاه استقلال صنعتي خوزستان ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

4- هر يک از آقايان عبدالرضا سعدي و رسول حلفي و حبيب موسوي ( از فعالان در فوتبال ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

5- آقاي حيدر علي کامياب ( مدير عامل وقت باشگاه برق شيراز ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

6- آقاي محسن زاهدي ( بازيکن تيم فوتبال باشگاه برق شيراز ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

7- آقاي عبدالحميد رمضاني ( مدير عامل باشگاه پاس همدان ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

8- آقاي اميد طيري ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه پاس همدان ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

9- آقاي علي خلفي ( مسئول روابط عمومي باشگاه پاس همدان ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد

10- آقاي فريدون مير ترابي (مربي فوتبال) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد

11- آقاي ............... ( بازيکن تيم فوتبال راهيان کرمانشاه که هويت کامل او در پرونده محرز و محفوظ است ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد.

12- آقاي هادي موسوي ( بازيکن تيم فولاد يزد ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

13- آقاي مصطفي افخمي ( مربي تيم فوتبال باشگاه شهرداري بندر عباس ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

14- آقاي پژمان شاه پري ( بازيکن تيم فوتبال باشگاه شهرداري بندر عباس ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

15- آقاي شاهين مجيدي ( بازيکن تيم فوتبال باشگاه شهرداري بندر عباس ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

16- آقاي نادر دست نشان ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه سايپاي شمال ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

17- آقاي رضا نيکزادي ( سرپرست تيم فوتبال باشگاه سايپاي شمال ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

18- آقاي احد الياسي ( سرپرست تيم فوتبال باشگاه شهرداري ياسوج ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

19- آقاي جمشيد غديري ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه شهرداري ياسوج که پس از برخي رفتارهاي مشکوک از سمت خود کنار گذاشته مي شود ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد . 20- آقاي رتيپ طاهري( مربي تيم فوتبال باشگاه شهرداري ياسوج ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

21- هر يک از آقايان محمد پورمند و اتابک نمازي و ميلاد جعفري و وحيد کارگر ( بازيکنان تيم فوتبال شهرداري ياسوج ) را به پرداخت شصت ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

22- هر يک از آقايان محمد مهدي ورنکش ( بازيکن تيم فوتبال يادآوران شلمچه) رضا طلبه( بازيکن تيم فوتبال يادآوران شلمچه) مرتضي مولايي ( بازيکن تيم فوتبال يادآوران شلمچه) مرتضا هاشم زاده ( بازيکن تيم فوتبال شهرداري تبريز) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد .

23- از آقاي محمد زعفراني و ساير عوامل فوتبالي ( که به دليل امنيتي و مصالح افراد ، هويتشان محرمانه در پرونده محفوظ است) که در راستاي تحقيقات و کشف حقايق در اين پرونده همکاري نمودند و از بي مهري ها و تهديدات مستقيم و غير مستقيم برخي افراد نهراسيدند و به روند دادرسي کمک کردند تقدير و سپاس به عمل مي آيد.

اين راي در تمام موارد مطابق ماده 15 آيين نامه انضباطي ظرف يک هفته پس از ابلاغ قابل تجديد نظرخواهي در کميته محترم استيناف مي باشد.

و اما اين پرونده به سبب شکايت برخي افراد از جمله شکايت آقاي عسگرشاهي و نيز درخصوص تخلفات ساير عواملي که به نحوي در مسابقات دسته اول ليگ آزادگان دخالت داشته اند و تاکنون دلايل کافي عليه ايشان جمع آوري نشده است از جمله آقاي دکتر علي اکبر روشني (پزشک تيم اتکاي گلستان ) و علي گلي و آقاي نادر باقري و مرتضي کريمي و ... کماکان مفتوح است.

و کميته انضباطي ضمن تقدير از کليه کساني که در مسير تحقيقات پرونده همکاري موثر با ستاد تحقيقات و ساير نيروهاي دخيل در پرونده نمودند ، از همه دلسوزان و زحمتکشان عرصه فوتبال دعوت مي نمايد تا چنانچه اخبار و اطلاعاتي راجع به موضوع پرونده دارند در اولين فرصت در اختيار کميته انضباطي فدراسيون قرار دهند تا بخش ناتمام پرونده نيز تکميل و منتهي به صدور حکم شود .

 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعلام راي کميته انضباطي مسابقات ليگ دسته اول

اعلام راي کميته انضباطي مسابقات ليگ دسته اول

رئيس کميته انضباطي ضمن تشکر از کليه رسانه ها اعلام کرد که در آينده نزديک و در کنفرانسي مطبوعاتي ضمن پاسخگويي به رسانه هاي گروهي جزئيات اين پرونده را تشريح خواهد کرد.


به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال ، راي کميته انضباطي عينا به شرح زير است:

مسابقات فوتبال دسته اول ليگ آزادگان کشور در فصل 91-92 در دو گروه 14 تيمي در تاريخ 91/6/23 شروع و در تاريخ 92/1/27 به مرحله نهايي ( پلي آف ) رسيده است .گزارش هاي واصله از مراجع ذي صلاح حکايت دارد که مواردي از نقض قوانين، پيشنهادات نامشروع ، تباني و غيره در گروه دوم (ب) اين مسابقات بوقوع پيوسته است. کميته انضباطي با مطالعه دقيق پرونده و به استناد ماده 41 آيين نامه انضباطي بدواً موضوع را به گروه سه نفره کارشناسان ارجاع و همزمان نظر مقام رسمي و ارشد سازمان ليگ آزادگان و کميته محترم مسابقات مربوط و يکي از کارشناسان خبره داوري را نيز استعلام نمود، که گروه محترم کارشناسي و مقامات اخيرالذکر پس از بررسي فيلم مسابقات و ساير مستندات، طي گزارش هاي جداگانه نظريه کارشناسي خود را تحويل کميته انضباطي نمودند و همچنين کميته انضباطي با تحقيقات لازم از برخي از افراد مطلع و ذي مدخل در موضوع و بررسي گزارش ها و تحقيقات مراجع ذي صلاح و نيز تحقيقات مفصل ستاد رسيدگي به تخلفات فوتبال و بررسي نامه هاي واصله از باشگاه ها و دواير ورزشي ذي ربط ازجمله نامه هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي و متن تعهدات قبلي که پيشاپيش از برخي عوامل سابقه دار فوتبالي اخذ شده و در پرونده مضبوط است، موارد مختلف پرونده را به دقت با موازين انضباطي فوتبال مطابقت نموده و اعلام مي نمايد که :

اولا : عوامل تيم فوتبال باشگاه شهرداري تبريز با اقداماتي برخلاف اخلاق ورزشي و بازي جوانمردانه نتايج برخي مسابقات را تعيين نموده اند که در نهايت به صعودشان به ليگ برتر منتهي شده است . به اين صورت که :

الف ) با ايجاد ارتباطات غير متعارف و غير قانوني با عوامل تيم ها ، زمينه را براي همکاري هاي نامشروع فراهم ساخته اند که وجود پرينت مکالمات تلفني و خلاصه مکالمات تحرير شده و نيزاظهارات و اقرار افراد در پرونده ثبت شده است.

ب ) با همکاري مستقيم عوامل تيم هاي ديگر ( که غالبا ارتباطات معنا دار با سرمربي و کادر فني تيم شهرداري داشته اند ) زمينه را براي اخذ نتيجه دلخواه در چند مسابقه از جمله مسابقه با تيم يادآوران شلمچه و شهرداري بندر عباس و فولاد يزد و راهيان کرمانشاه فراهم ساخته اند که اسناد و مدارک آن ، از جمله اعترافات و فيلم مسابقات و نظريه هيئت کارشناسي و تحقيقات مراجع ذي صلاح مويد اين تخلفات است .

پ ) پرداخت رشوه ( مال نامشروع ) به افراد جهت رقم زدن نتيجه مسابقه ازجمله پرداخت 4 قطعه سکه تمام بهار آزادي به يکي از بازيکنان تيم راهيان کرمانشاه که اقرار فرد گيرنده سکه ها و مدارک متقن در نزد مراجع ذي صلاح موجود است.

ت ) اقدام دسته جمعي و سازمان يافته برخي مسئولين و بازيکنان تيم براي تهيه پول جهت پرداخت رشوه به عوامل يک تيم ديگر ، که اقرار صريح افراد و نيز مستندات اداري و آثار جابجايي پول در سيستم بانکي در پرونده منعکس است.

ث ) تلاش براي هماهنگ سازي عوامل ساير تيم ها در ساير مسابقات براي رقم زدن نتيجه موثر براي تيم شهرداري تبريز که مدارک و مستندات آن در پرونده منعکس است .

ج ) عدم همکاري در مرحله تحقيقات و مکتوم گذاشتن ادله و قرائن رفتارهاي ارتکابي افراد که در پرونده مضبوط است .

چ) ممانعت از فيلم برداري از برخي مسابقات مسئله دار ، از جمله مسابقه تيم شهرداري تبريز با شهرداري بندر عباس که مراتب ممانعت به تاييد رياست محترم هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي نيز رسيده است .

که کميته انضباطي موارد ارتکابي عوامل تيم فوتبال شهرداري تبريز را حسب مورد از مصاديق ماده 40 و 41 و42 آيين نامه انضباطي دانسته و به ترتيب :

1- تيم فوتبال شهرداري تبريز را با در نظر گرفتن خدمات صادقانه برخي مقامات ورزشدوست استان و توجه وافر شوراي محترم شهر تبريز و شخص شهردار محترم تبريز به رشته فوتبال ، با اعمال يک درجه تخفيف به سقوط به دسته اول ليگ آزادگان محکوم مي نمايد .

2- آقاي فرازکمالوند سرمربي باشگاه شهرداري تبريز را به پرداخت سيصد ميليون ريال جريمه نقدي و 2 سال محروميت از کليه فعاليتهاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد.

3- آقاي صادق ورمزيار (مربي باشگاه شهرداري تبريز) را به پرداخت سيصد ميليون ريال جريمه نقدي و 2 سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

4- هر يک از آقايان پيمان صاحب جمعي ( مربي باشگاه شهرداري تبريز) و سعيد ورمزيار ( بازيکن باشگاه شهرداري تبريز) را به پرداخت سيصد ميليون ريال جريمه نقدي و هجده ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد.

5- آقاي فرهاد صداقت ( سرپرست تيم شهرداري تبريز ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

6- آقاي ميرمعصوم سهرابي ( مدير عامل باشگاه شهرداري تبريز ) را به پرداخت دويست ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

7- آقاي شيث رضايي ( کاپيتان تيم فوتبال شهرداري تبريز ) را به پرداخت دويست ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد.

8- هر يک از آقايان علي علي زاده و مهدي واعظي ( بازيکنان تيم شهرداري تبريز ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد .

ثانيا : عوامل تيم فوتبال باشگاه ياد آوران شلمچه نيز با اقدام به تباني با تيم شهرداري تبريز درشرايطي تيم خود را براي مسابقه با شهرداري به تبريز رسانده و به کيفيتي بازي کرده اند که نتيجه دلخواه تيم شهرداري رقم خورده است . به اين صورت که :

الف ) ارتباطات مکرري توسط عوامل دو تيم شهرداري تبريز و يادآوران شلمچه ( خصوصا با محوريت شخص آقاي محمد عارف نيا ) قبل از انجام مسابقه صورت گرفته که مشروحا رصد شده و در پرونده ثبت شده است.

ب ) اصرار برخي مسئولين تيم ياد آوران شلمچه برعدم اعزام تيم از خوزستان به تبريز که در تحقيقات مراجع ذي صلاح تبيين گرديده است .

پ ) عملکرد خارج از عرف فوتبالي و مغاير با برنامه ريزي هاي معمول مقامات رسمي فوتبال وعدم اقدام بموقع جهت اعزام تيم از خوزستان به تبريز که مستندات در پرونده مضبوط است .

ت ) ترتيب غير متعارف امور تيم از جمله سفر و تغذيه و خواب که در نهايت موجب امتيازدهي به تيم شهرداري تبريز شده است.

ث ) وجود شواهد آشکار مويد تباني ، در حين انجام مسابقه ، ازجمله اينکه سرمربي تيم شهرداري تبريز پس از زدن گل سوم به تيم شلمچه ، به بازيکنان خود دستورمي دهد : ديگر گل نزنيد که اقرار و اظهارات افراد در پرونده منعکس است.

ج ) رد و بدل شدن وجوه ، بين عوامل دو تيم شهرداري تبريز و يادآوران شلمچه که توسط مراجع ذي صلاح رد يابي گرديده و در گزارش ها مضبوط است .

که کميته انضباطي موارد ارتکابي عوامل تيم فوتبال يادآوران شلمچه را حسب مورد از مصاديق ماده 40 و41 و42 آيين نامه انضباطي دانسته و به ترتيب :

1- تيم فوتبال يادآوران شلمچه که در جدول مسابقات به دسته دوم تنزل کرده است را نيز با اعمال يک درجه تخفيف ( به جهت زحمات صادقانه برخي بازيکنان آن باشگاه ) به سقوط به دسته سوم ليگ آزادگان محکوم مي نمايد .

2- هريک از آقايان محمد عارف نيا (مشاور مربي ) و ايوب غزي ( مربي ) و منصور چلداري ( سرپرست ) تيم فوتبال يادآوران شلمچه را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و 2 سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

3- آقاي مجيد ناصري ( مدير عامل باشگاه يادآوران شلمچه ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد.

ثالثا : برخي عوامل و بازيکنان تيم هاي مختلف که در ماجراي تباني در مسابقات دسته يک ليگ آزادگان به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشته و روند غير اخلاقي و غير جوانمردانه فوتبال را تسهيل نموده اند به اين صورت که :

الف ) با ارتباطات غير حرفه اي و غير جوانمردانه نتايج برخي مسابقات را رقم زده اند .

ب ) با اقداماتي بر خلاف اخلاق ورزشي و بازي جوانمردانه برعليه تيم خود اقدام کرده اند .

پ ) در انجام وظايف قانوني و حرفه اي خود مسامحه و اهمال نموده اند به نحوي که با کم کاري در تيم خود، مسيرموفقيت تيم ديگري قدم برداشته اند .

ت ) در حين انجام مسابقه به سود تيم حريف اقدام نموده و براي حريف موقعيت خلق کرده اند .

ث ) رفتارهاي غيرعادي و غير اخلاقي مانند دادن پنالتي مشکوک و هند عمدي و گرفتن اخطارهاي متوالي و اخراج عمدي از بازي مستقيم که نتيجه دلخواه حريف را رقم زده است .

ج ) مطلع بودن از رفتارهاي ناجوانمردانه در حوزه ماموريت فوتبالي خود و عدم اقدام پيشگيرانه و بعضا اهمال و همکاري با متخلفين.

چ) سوء مديريت در امور باشگاه بعضا با انگيزه هاي منفي و بعضا بر اثر اهمال ( مانند آنچه در باشگاه استقلال صنعتي خوزستان صورت گرفته و مانع از موفقيت طبيعي آن تيم شده است ) .

ح) تمارض و تظاهر به مصدوميتي که توسط پزشک تيم تاييد نشده است ، که حسب مورد نظريه هاي پزشکي در پرونده مضبوط است.

که کميته انضباطي موارد ارتکابي عوامل فوق الذکر را حسب مورد از مصاديق مواد 40 و 41 و42 آيين نامه انضباطي دانسته و به ترتيب :

1- آقاي عبدالمجيد باقري نيا ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه استقلال صنعتي خوزستان ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و هجده ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

2- آقاي بهمن روشنايي ( سرپرست تيم فوتبال باشگاه استقلال صنعتي خوزستان ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

3- آقاي علي پور کياني ( قائم مقام باشگاه استقلال صنعتي خوزستان ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

4- هر يک از آقايان عبدالرضا سعدي و رسول حلفي و حبيب موسوي ( از فعالان در فوتبال ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

5- آقاي حيدر علي کامياب ( مدير عامل وقت باشگاه برق شيراز ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

6- آقاي محسن زاهدي ( بازيکن تيم فوتبال باشگاه برق شيراز ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

7- آقاي عبدالحميد رمضاني ( مدير عامل باشگاه پاس همدان ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

8- آقاي اميد طيري ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه پاس همدان ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

9- آقاي علي خلفي ( مسئول روابط عمومي باشگاه پاس همدان ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد

10- آقاي فريدون مير ترابي (مربي فوتبال) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد

11- آقاي ............... ( بازيکن تيم فوتبال راهيان کرمانشاه که هويت کامل او در پرونده محرز و محفوظ است ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد.

12- آقاي هادي موسوي ( بازيکن تيم فولاد يزد ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

13- آقاي مصطفي افخمي ( مربي تيم فوتبال باشگاه شهرداري بندر عباس ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

14- آقاي پژمان شاه پري ( بازيکن تيم فوتبال باشگاه شهرداري بندر عباس ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

15- آقاي شاهين مجيدي ( بازيکن تيم فوتبال باشگاه شهرداري بندر عباس ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

16- آقاي نادر دست نشان ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه سايپاي شمال ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

17- آقاي رضا نيکزادي ( سرپرست تيم فوتبال باشگاه سايپاي شمال ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

18- آقاي احد الياسي ( سرپرست تيم فوتبال باشگاه شهرداري ياسوج ) را به پرداخت پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

19- آقاي جمشيد غديري ( سرمربي تيم فوتبال باشگاه شهرداري ياسوج که پس از برخي رفتارهاي مشکوک از سمت خود کنار گذاشته مي شود ) را به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد . 20- آقاي رتيپ طاهري( مربي تيم فوتبال باشگاه شهرداري ياسوج ) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي و يک سال محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

21- هر يک از آقايان محمد پورمند و اتابک نمازي و ميلاد جعفري و وحيد کارگر ( بازيکنان تيم فوتبال شهرداري ياسوج ) را به پرداخت شصت ميليون ريال جريمه نقدي و شش ماه محروميت از کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال محکوم مي نمايد .

22- هر يک از آقايان محمد مهدي ورنکش ( بازيکن تيم فوتبال يادآوران شلمچه) رضا طلبه( بازيکن تيم فوتبال يادآوران شلمچه) مرتضي مولايي ( بازيکن تيم فوتبال يادآوران شلمچه) مرتضا هاشم زاده ( بازيکن تيم فوتبال شهرداري تبريز) را به پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي نمايد .

23- از آقاي محمد زعفراني و ساير عوامل فوتبالي ( که به دليل امنيتي و مصالح افراد ، هويتشان محرمانه در پرونده محفوظ است) که در راستاي تحقيقات و کشف حقايق در اين پرونده همکاري نمودند و از بي مهري ها و تهديدات مستقيم و غير مستقيم برخي افراد نهراسيدند و به روند دادرسي کمک کردند تقدير و سپاس به عمل مي آيد.

اين راي در تمام موارد مطابق ماده 15 آيين نامه انضباطي ظرف يک هفته پس از ابلاغ قابل تجديد نظرخواهي در کميته محترم استيناف مي باشد.

و اما اين پرونده به سبب شکايت برخي افراد از جمله شکايت آقاي عسگرشاهي و نيز درخصوص تخلفات ساير عواملي که به نحوي در مسابقات دسته اول ليگ آزادگان دخالت داشته اند و تاکنون دلايل کافي عليه ايشان جمع آوري نشده است از جمله آقاي دکتر علي اکبر روشني (پزشک تيم اتکاي گلستان ) و علي گلي و آقاي نادر باقري و مرتضي کريمي و ... کماکان مفتوح است.

و کميته انضباطي ضمن تقدير از کليه کساني که در مسير تحقيقات پرونده همکاري موثر با ستاد تحقيقات و ساير نيروهاي دخيل در پرونده نمودند ، از همه دلسوزان و زحمتکشان عرصه فوتبال دعوت مي نمايد تا چنانچه اخبار و اطلاعاتي راجع به موضوع پرونده دارند در اولين فرصت در اختيار کميته انضباطي فدراسيون قرار دهند تا بخش ناتمام پرونده نيز تکميل و منتهي به صدور حکم شود .
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال با 4 گل کار الشباب را تمام کرد

استقلال با 4 گل کار الشباب را تمام کرد


مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
[h=1]استقلال با 4 گل کار الشباب را تمام کرد[/h]
[h=2] استقلال در ديدار رفت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مقابل الشباب امارات به يک پيروزي پر گل دست پيدا کرد.[/h]

ديدار تيم‌هاي الشباب امارات و استقلال از ساعت 20:15 در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبي برگزار شد که اين ديدار در پايان نيمه اول با پيروزي يک بر صفر الشباب به پايان رسيده بود اما اين مسابقه در نهايت با پيروزي4 بر 2 استقلال به پايان رسيد.



به گزارش فارس، آبي پوشان هرچند در نيمه اول با گل دقايق پاياني شکست خوردند اما در نيمه دوم با ارائه يک بازي هوشمندانه توانستند از موقعيت هايي که ايجاد کردند نهايت استفاده را ببرند و در نهايت به پيروزي برسند. اين پيروزي خيال استقلال را تا حدود زيادي راحت کرد تا در ديدار برگشت استرس چنداني نداشته باشند.

گل‌هاي الشباب را هنريکه لوئيز در دقيقه 2+45 و برونو داسيلوا 83به ثمر رساند. ساموئل 55، جواد نکونام 73 ،فرهاد مجيدي 79 و خسرو حيدري 89، 4 بار براي استقلال گلزني کردند.

قضاوت اين ديدار بر عهده نيشي‌مورا از کشور ژاپن بود. وي به علي حمودي، فرزاد حاتمي و ساموئل از استقلال ، لوئيز و سامي از الشباب امارات کارت زرد نشان داد.

ترکيب استقلال:

سيد مهدي رحمتي، پژمان منتظري،‌ امير حسين صادقي، علي حمودي (46 حنيف عمران زاده)، هاشم بيگ زاده، جواد نکونام،‌ ساموئل، مجتبي جباري، خسرو حيدري، سياوش اکبرپور (74 فرزاد حاتمي)، فرهاد مجيدي(90، آرش برهاني) به ميدان رفت.
 

Similar threads

بالا