منسوجات نوین (modern textile)

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
Gore-Tex

این پارچه که برای البسه رو مورد استفاده قرار می گیرد. حاوی غشایی از جنس کربن در داخل خود است و به سبب آن از انتشار بوی انسان که توسط حیوانات قابل درک است جلوگیری می شود.این پارچه برای استفاده صیاحان و شکارچیان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

Coolmax

این پارچه ها تامین کننده تکنولوژی مدیریت رطوبت هستند.این دسته که عموما برای استفاده در البسه تریکو کاربرد دارند برای دوندگان و کسانی که راهپیمایی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد .و دارای قابلیت انتقال رطوبت موجود از بدن ورزشکار و تبخیر آن هستند.و در این حالت هیچ گونه احساس رطوبتی در پارچه وجود نخواهد داشت.

Innova

این پارچه یک نوع پلی اولفین جدید است.این پارچه با انتقال عرق از روی پوست منجر به تبخیر آن شده و در این حالت بدن در هنگام فعالیت بدنی خنک نگه داشته می شود .علاوه بر این بدن شخص در صبح های زود قبل از انجام فعالیت ورزشی به نحو مطبوعی گرم نگه داشته می شود .ضمن اینکه البسه تهیه شده از این پارچه ها بسیار سبک است.

Akwatek polyester

این پارچه از تکنولوژی تنظیم حرارت استفاده می کند .در هوای بسیار گرم رطوبت بدن توسط آن منتقل شده و از روی بدن تبخیر می شود.در این حالت بدن احساس خنکی میکند.در هوای سرد این پارچه ها لایه ای از هوای گرم را ایجاد می کنند که منجر به گرم شدن بدن می شود.

x-static

این پارچه ها از خواص آنتی باکتریالی فلز نقره استفاده می کند و از آن برای البسه پزشکی باند زخم و نیز البسه ورزشی استفاده می شود .نقره با پروتئین ها در درون و بیرون غشای سلول باکتریایی پیوند برقرار نموده و منجر به کشتن باکتری ها می شود .از طرفی منجر به ایجاد بویی می شود که آنها رابرای استفاده در جوراب های ورزشی مناسب ساخته است.

parnian magazin
 

moderntextile

عضو جدید
با تشكر از اطلاعات خوبتون اگه لطف كنيد و منبع اين اطلاعات رو ذكر كنيد ممنون ميشم چون ميخوام اطلاعات جامعتري رو درباره اين پارچه ها داشته باشم;)
 

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
با تشكر از اطلاعات خوبتون اگه لطف كنيد و منبع اين اطلاعات رو ذكر كنيد ممنون ميشم چون ميخوام اطلاعات جامعتري رو درباره اين پارچه ها داشته باشم;)

این منابع خدمت شما :




http://coolmax.invista.com/





----------------------------------------------------------------------------------------​

توضیح:در این نوع اندازه ی سوراخ های غشای گورتکس 700 برابر بزرگتر از اندازه ی مولکول های آب است .بنابراین عرق بدن براحتی عبور داده شده و بدن خشک میماند و البته قابلیت تنفس و راحتی را نیز دارد.​


2.http://www.gore-tex.com/remote/Satellite/content/how-does-it-work-windproof

3.http://www.gore-tex.com/remote/Satellite/content/how-does-it-work-waterproof


http://www.gore-tex.com/remote/Satellite/content/fabric-technologies-outerwear



GORE-TEX® PACLITE® SHELL
Perfect for times when weight and space are critical.






GORE-TEX® SOFT SHELL
Recommended for improved freedom of movement in colder conditions.


GORE-TEX® PERFORMANCE SHELL
Ideal for a wide range of outdoor activities.


GORE-TEX® PRO SHELL
The right choice for extended and extreme conditions.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Introduction to the function of AKWATEK(Polyester)
and its prospective




---------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------
 

moderntextile

عضو جدید
جالب بود!! البته اين سايتها بيشتر تبليغاتي هستند ولي باز هم ما را با دنياي نساجي آشنا ميكنه واقعا نساجي يعني تلفيق هنر و علم. ادم حسرت ميخوره كه چرا تو اين مملكت از نساجي حمايت نميشه تا ماهم اين منسوجات را توليد كنيم. قبول كنيد كه ما هم مي تونيم اين منسوجات را توليد كنيم!! اه و صد افسوس
 

Similar threads

بالا