مناظره با نظريه پردازان جديد وحدت

fatemeh-torabi

عضو جدید
به گزارش شیعه نیوز ، آیت الله میر سید محمد یثربی، از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم و رئیس حوزه علمیه کاشان،

دو شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن در این شهر، با بیان این پرسش که «روش صحیح اجرای اتحاد اسلامی کدام است؟ »


نظریه پردازان جدید وحدت را به مناظره زنده تلویزیونی دعوت کردند.


جلسات تفسیر آیات ولایت و امامت، چهارشنبه شبها در کاشان توسط آیت الله یثربی برگزار می شود که در جلسات اخیر موضوع توسل به
ائمه اطهار علیهم السلام و شفاعت ایشان مورد بحث قرار می گرفت. در ضمن این مباحث اتهماتی که از سوی گروههای تکفیری و وهابیت
به شیعیان وارد می شود، به صورت جدی و مستمر مطرح شده و با تکیه بر آیات قرآن و سنت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به آنها پاسخ داده می شود.


شب گذشته که پانزدهمین جلسه از این سلسله مباحث برگزار می شد، آیت الله یثربی با اشاره به فاجعه جنایت تکفیری ها در هتک حرمت حریم امامت

در سامرا بیان داشتند: در عین آنکه وحدت مذاهب مسلمین در مقابل دشمن مشترک را کاملا می پذیریم، اما باید توجه داشت با گروهی

مثل وهابیت که تفکراتی به دور از استدلال و جدای از کتاب خداوند دارند، نمی توان متحد شد و ما نباید از اعتقادات


مستدل خویش در راه اجرای وحدت دست برداریم.


ایشان ضمن انتقاد شدید از گفته های بی پایه و اساس نظریه پردازان امروز وحدت و نسبتهای ناروا به ساحت مقدس
امیرالمؤمنین علی علیه السلام تصریح کردند: این که گفته می شود امیرالمؤمنین (ع) با رضایت و رغبت با شیخین بیعت نمودند، از اساس نادرست است
و توجه به واقعیات آن زمان از جمله فشارهای حکومت بر ایشان و حمله به بیت و آزار رساندن به دختر گرامی رسول خدا (ص) اثبات می کند که بیعت
امیرالمؤمنین (ع) به اجبار بوده است ، نه از روی رضا و رغبت.

آیت الله یثربی ادامه دادند: من برای اثبات بطلان نظرات این نظریه پردازان وحدت، فضل الله، واعظ زاده خراسانی و تسخیری را به
مناظره زنده تلویزیونی در حضور مراجع تقلید و رهبر انقلاب دعوت می کنم تا با روشی علمی و به دور از هرگونه شائبه سیاسی، حقیقت اثبات گردیده
و باطل بودن نظریه این حضرات برای اینگونه اتحاد اسلامی بر همگان روشن گردد.




در تکمیل فرمایشات ایشان لازم به ذکر است که نه تنها اجبار ، بلکه برای حفظ اصل اسلام و از هم نپاشیدن جامعۀ نوپای مسلمان آن روز ،
این دست بر دست زدن ظاهری انجام شده است .
 

PostModern

عضو جدید
ایشان ضمن انتقاد شدید از گفته های بی پایه و اساس نظریه پردازان امروز وحدت و نسبتهای ناروا به ساحت مقدس
امیرالمؤمنین علی علیه السلام تصریح کردند: این که گفته می شود امیرالمؤمنین (ع) با رضایت و رغبت با شیخین بیعت نمودند، از اساس نادرست است
و توجه به واقعیات آن زمان از جمله فشارهای حکومت بر ایشان و حمله به بیت و آزار رساندن به دختر گرامی رسول خدا (ص) اثبات می کند که بیعت
امیرالمؤمنین (ع) به اجبار بوده است ، نه از روی رضا و رغبت.


اجبار ؟؟؟!!! برای بیعت گرفتن از علی (ع) ؟ اونهم از طرف رجاله هایی مثل اون اراذل ؟ هرگز ! پذیرش خلافت جماعتی که بی لیاقتی و انحراف اونها برای علی (ع) واضح بود هیچگونه توجیهی با این تئوریهای اجبار و ... نداره . اون چیزی که بود سکوت علی (ع) برای حفظ وحدت جامعه اسلامی بود وگرنه پس گرفتن این حق برای ایشون بسیار بسیار ساده بوده اما به قیمت دسته دسته شدن مسلمین ! ( هرچند این کار رو چند سال بعد عایشه و اهالی جمل انجام دادن و ... ) .
به قول دکتر شریعتی اون چیزی که در مورد علی (ع) بسیار ناشناخته مونده و اغلب فراموش شده این عظمت و فداکاری علی (ع) در سکوت دردناک ایشونه فقط و فقط برای حفظ وحدت مسلمین . هرچند خلفا و ... دقیقا خلاف این کار رو کردن و به قیمت نابودی اسلام بر مسند خلافت نشستن و شیخوخیت پلید خودشون رو بر جامعه مثلا مسلمون دیکته کردن اما هرگز نمیشه این انتظار رو از علی (ع) داشت که اسلام رو فدای حق خودش کنه . حتی اگر خودش و خانواده ش هرگز از این حق هیچ نفعی نبرن و در واقع این حق من و تو باشه که در تمام تاریخ از ما دریغ شده ! حق زیستن در حکومتی که رهبری اون به دست علی (ع) و فرزندان نازنینش باشه نه هیچ حاکم ظاهری منسوب به تفکر والای علی (ع) . نه هیچکس دیگه ای که از نام علی (ع) برای حکومت بر مردم سو ء استفاده کنه و تیشه به ریشه عدالت علی (ع) بزنه .
عجیبه عظمت علی (ع) و دردناکه عمق مظلومیت و تنهایی اون والاترین جانشین خدا بر زمین
 
بالا