منابع و کتاب های مفید برای آزمون تافل

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

کتاب 400Must-Have Words for the TOEFL به درد میخوره؟​


برای گسترش واژگان تافل چی بخونیم؟

من خیلی مرافق کتاب‌های واژگان تافل نیستم (فکر می‌کنم بهتر باشه فقط Academic Word List را بخوانید)، اما کتاب 400Must-Have Words for the TOEFL Test 2014 انتشارات McGraw-Hill را با کمال میل به شما پیشنهاد می‌کنم.

این کتاب ۴۱ فصل دارد که هر کدام دارای یک فهرست موضوعی ۱۰ کلمه‌ای با تعاریفی جامع و تمرین (جای خالی و matching) است. در صفحه آخر هر فصل هم یک پاراگراف که از یک متن تافل انتخاب شده است به همراه دو سؤال قرار گرفته است. آنچه که این کتاب را از بقیه کتاب‌ها، مثلاً Barron’s TOEFL Vocabulary، متمایز می‌کند این است که این سؤالات فقط سؤالات سبک واژگان نیستند. بلکه تمام تایپ‌های سؤال ریدینگ تافل آورده شده‌اند. این سؤالات به طور مشخص باعث می‌شوند که این کتاب منبعی ارزشمند برای تمام کسانی باشد که برای بخش ریدینگ تافل آماده می‌شوند.

خود فهرست‌ها براساس تاپیک‌های مختلفی انتخاب شده‌اند که در نوشتن متن‌های ریدینگ تافل از آن ها استفاده شده است. مؤلف‌ها چند تاپیک را در کتاب قرار داده‌اند که احتمالاً هیچ وقت در آزمون نمی‌آیند (spirituality و ghosts)، اما بیشتر آن ها مرتبط هستند. خود کلمه‌ها ترکیبی از کلمه‌هایی هستند که بیشتر در صحبت کردن در مورد یک تاپیک مشخص استفاده می‌شوند، اما فراتر از تاپیک مشخص کلماتی دیگری هم اضافه شده‌اند. مثلاً در فهرست فصل مربوط به agriculture کلماتی مثل «irrigation» و «photosynthesis» آمده‌اند، اما کلماتی مثل «adversley» و «aggregate» هم دیده می‌شوند.

واژه‌های این کتاب ظاهراً کمی چالش‌انگیزتر از کلمات کتاب Barron’s TOEFL Vocabulary هستند، و نسبت به واژه‌های کتاب Princeton Review’s TOEFL Power Vocab بسیار چالش‌انگیزتر هستند. این نقطه قوت خوی است.

توجه کنید که ویراست دوم تقریباً با ویراست اول تفاوتی ندارد. ظاهراً تنها تفاوت آن ها اضافه شدن فصلی با عنوان «Parenting» است. ممکن است در بعضی فصل‌ها تغییراتی انجام شده باشد، اما من به دقت بررسی نکردم.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

کتاب TOEFL iBT Prep Plus 2020 به درد میخوره؟​



یه سال دیگه و یه ویراست بد دیگه از TOEFL Prep Plus توسط Kaplan


این کتاب هر سال چهار مشکل داره:
  • خیلی به‌ روز نمی‌شه.
  • بی‌جهت تست رو پیچید می‌کنه.
  • سؤالات آزمایشی و نمونه به طرز وحشتناکی اشتباه هستند.
  • منابع آنلاین آن طور که انتظار می‌ رفت باکیفیت نیستند.

نکته اول اینکه اگرچه این ویراست ۲۰۲۱-۲۰۲۰ کتاب است، ولی تقریباً همان کتاب ویراست ۲۰۰۹-۲۰۰۸ یازده سال پیش است.

حتی محتوای آنلاین قدیمی‌تر به نظر میاد، و ظاهراً همان مطالب CD-ROM ویراست ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است. ناشر مطالبی که در این سال در آزمون نیامده است را حذف کرده است، ولی همه چیز (استراتژی‌ها و نمونه‌ها) تقریباً همان قدیمی‌ها هستند. باید محتوای آن با مطالب جدید جایگزین شود، به خصوص نمونه‌ها که با آنچه که داوطلبان در آزمون می‌بینند زمین تا آسمان فرق می‌کند. حتی وقتی که برای اولین بار کتاب منتشر شد نمونه‌ها نامناسب بودند، حالا که یک دهه گذشته است، اشتباه‌ها دیگر غیرقابل ‌چشم‌ پوشی هستند.

دوم آن‌که کتاب خیلی پیچیده است. این کتاب حاوی ۶۹ استراتژی برای تسلط پیدا کردن بر قسمت ریدینگ است. من ۶۹ استراتژی دیگر را برای بخش رایتینگ مشخص کردم (تازه اگر این را نادیده بگیریم که شماره ۱۶ خودش به پنج قسمت تقسیم شده است). این دیگه خیلی زیاده. این قسمت‌ها باید گلچین بشن.
نکته سوم و مهم‌تر از همه آن‌ که پرسش‌های کتاب غلط هستند.

منابع آنلاین

نامناسب بودن نرم ‌افزار تست آنلاین خیلی آزاردهنده است. کاربران نمی‌توانند به سرعت به قسمت مورد نظر خودشان بروند. فقط می‌خواید رایتینگ رو بخونید؟ متأسفم. باید منتظر بمانید تا قسمت‌های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تمام بشن. این یک گام به عقب در مقایسه با وقتی است که Kaplan همین تست‌ها را روی سی دی ارائه می ‌داد.

همچنین باید بگم که در تست‌های آزمایشی قابلیت ضبط صدای داوطلب وجود ندارد، یعنی نمی‌توانند چیزهایی که گفته‌اند را مرور کنند. یازده سال قبل وقتی که تست‌ها روی سی دی بودند این کارکرد وجود داشت.

همچنین متوجه شدم که Kaplan برای بخش کوتاه‌ شده
اسپیکینگ دستورالعمل‌های جدید را ننوشته است، پس شماره سؤالات اشتباه است. لکچرهای آنلاین هم همین مشکل را دارند. تنها دلیل آن تنبلی است. همچنین تایمرها در آزمون آزمایشی همه اشتباه هستند و در بین پرسش‌ها در قسمت اسپیکینگ و رایتینگ صفر نمی‌شوند. برای مثال اگر سؤال اول رایتینگ را تنها در ۱۰ دقیقه جواب بدید، برای جواب دادن به سؤال دوم ۴۰ دقیقه وقت دارید. این باید درست شود.

در آخر اینکه روی جلد کتاب نوشته شده است که چهار آزمون آزمایشی ارائه می‌شود (و در یک ضمیمه عنوان شده است که این تست‌ها به صورت آنلاین هم ارائه می‌شوند)، ولی فقط سه آزمون در کتاب وجود دارد. ویراست سال قبل هم همین مشکل را داشت. این به نظر من یک جور دغل‌ کاری است.

خلاصه اینکه این کتاب را نخرید. Kaplan باید مطالب آن را به ‌روز کند. آنها از سال ۲۰۰۸ هیچ کاری برای به ‌روزرسانی آن انجام نداده‌اند. منابع خوب زیادی هست که می‌توانند برای مطالعه کردن در مورد طرح تافل استفاده کنند که در زمان ویراست اول وجود نداشتند. باید از آن ها نهایت بهره را ببرند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

تافل مگوش به درد میخوره ؟​



تافل مگوش از اون ابتدا همیشه خوب بوده و هنوز هم بین خیلی از بچه ها محبوبه. ولی آیا واقعا منبع اطلاعاتی خوبیه؟ خب، من واسه تمرین ریدینگ و لیسنینگ پیشنهادش می کنم. ولی برای رایتینگ و اسپیکینگ منبع ضعیفیه. بذارید یه نگاه دقیق تر بهش بندازیم...

درس ها

درس ها زرق و برق ندارن، ولی کاربردی هستن. عموما سبکشون اینه که معلم مگوش داره پای یه وایت برد، درس میده. خوشبختانه متن فیلم ها هم در دسترسه و اگه بچه ها ببینن درس به کندی پیش میره، میتونن ویدیو رو بزنن جلو. به جز چند مورد جزئی که از چشم ویراستارها دور مونده، همه ی درس ها برای سال 2019 آپدیت شدن.
من دروس ریدینگی که مگوش ارائه میده خیلی دوست دارم. این سایت 19 درس ویدیویی میده که روی هم سه ساعت میشه. هر سوال با جزئیات و مثال های مربوط به اون توضیح داده میشه. نمونه پاسخ های رایج هم در ویدیوی مجزایی توضیح داده میشن. استراتژی های چندانی به جز اونهایی که در مورد داشتن سرعت بیشتر هستن آموش داده نمیشه، که این به نظر من خوبه.
درس های لیسنینگ هم نسبتاً قوی هستن. اگر صادقانه بخوایم بگیم، هیچ درس آنلاین خوبی برای تافل نمی شه پیدا کرد، بنابرین من با اشتیاق فراوان این مورد رو پیشنهاد می کنم. این ها هم به همون روش درس ریدینگ ارائه می شن. برای هر قسمت آزمون، هر نوع سوال و اشتباهات رایج، ویدیو هایی در نظر گرفته شده. اینجا برای استراتژی های پایه مطالب بیشتری ارائه می شه، که با توجه به ماهیت لیسنینگ، کار خوبیه.

درس های لیسنینگ منظم هستن. سوال اول اسپیکینگ با دقت توضیح داده می شه و این کاریه که اکثر کتاب ها و وبسایت ها انجام نمی دن. مگوش همیشه سبک سوال “paired choice” رو که بسیاری از منابع دیگه نادیده می گیرن، توضیح می ده. ولی چیزی که کمی توی ذوق می زنه اینه که درس هایی که برای قسمت های 2 تا 4 ارائه می شه از مجموعه ی قدیمی “Quick Prep” تافلِ ETS استفاده می کنن به این دلیل که بچه ها می تونن به رایگان به اونها دسترسی داشته باشن، ولی حداقل خوبیش اینه که این کار باعث می شه مطالب درس ها خیلی دقیق تر از وبسات های دیگه باشه. الگوها و پیشنهادهای زمانبندی برای هر سوال (که در ویدیوهای جداگونه ارائه می شه) عالی هستن. متاسفانه همه ی این چیزهای خوب، با سوالات ضعیف همراه شده.
درس های رایتینگ کمی ضعیف تر هستن. چند جا در ویدیوها بی دقتی به چشم می خوره. معلمی که تسک integrated writing رو توضیح می ده، در ابتدای توضیحاتش میگه که جزئیاتی که در ریدینگ میاد، ممکنه ترتیبش با جزئیاتی که در لکچر میاد، تفاوت داشته باشه. اما اینطور نیست. به همین ترتیب، در درس های تسک independent writing ، توضیح سوال چندگزینه ای جا افتاده. چنین غفلتی خوب نیست. البته درس های مربوط به ساختار رایتینگ خوب هستن. این درس ها به نوشتن رایتینگ های خلاقانه منجر می شن. اما همین ها هم با سوالات ضعیف همراه شدن.
در آخر، چندتا ویدیوی گرامری هم هست. من چندتا شون رو چک کردم و خوب بودن. البته اگه صادقانه بخوام بگم، جاهای بهتری هم برای تمرین گرامر هست. اگه کسی درس های مگوش رو بخره، قطعا به خاطر گرامرش نیست.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بخش هایی از کتاب Grammar in Use که باید برای تافل بخونی ایناست​



برای تافل چی بخونیم؟

ولی قبل از اینکه بریم سراغ لیست، یه سری چیزا رو باید مشخص کنیم:
برای اینکه ببینید چه قسمت هایی از این کتاب رو باید بخونید اکیداً توصیه می کنم که با معلمتون در ارتباط باشید، این لیست فقط یه نقطه شروعه.
فکر می کنم اسامی یونیت ها در ویرایش چهارم کتاب (که از سال 2012 به بعد اومد) تغییری نداشته، بنابرین این لیست برای اون ویرایش هم قابل استفاده هست.
احتمالا بتونید ازاین لیست ویرایش سوم و چهارم برای کتاب English in use- intermediate هم استفاده بکنید. اون ورژن امریکن کتاب English Grammar in Use هست.

حال و گذشته:

  • Unit 2 – Present Simple (thesis statement برای صحبت کردن کلی راجع به مسائل، شرایط جهان و نوشتن )
  • Unit 3 – Present continuous and present simple (باید تفاوتشون رو یاد بگیرید)
  • Unit 5 – Past simple (برای مثالهای شخصی)
  • Unit 6 – Past continuous


حال و گذشته ی ساده

  • Unit 7 – Present Perfect 1 (برای مثال ها، گرامر پیشرفته)
  • Unit 8 – Present Perfect 2
  • Unit 9 – Present Perfect Continuous
  • Unit 10 – Present Perfect Continuous and Simple (تفاوت ها رو یاد بگیرید)
  • Unit 12 – For and Since
  • Unit 13 – Present Perfect and Past (تفاوت ها رو یاد بگیرید)
  • Unit 14 -Present Perfect and Past 2
  • Unit 15 – Past Perfect (مفید برای مثال ها)
  • Unit 16 – Past Perfect Continuous (مفید برای مثال ها)
  • Unit 18 – Used to (اشتباهات رایج)

افعال Modal

  • Unit 33 – Should ( topic sentence و thesis statement مفید برای نوشتن )

کلمات If و Wish

  • Unit 40 – If I had known… (مفید برای جملات 'جمع بندی')

مجهول

  • Unit 42 – Passive 1 (مفیده که درباره ی معلوم و مجهول بدونید چون ممتحن استفاده از معلوم رو ترجیح می ده)
  • ساختار Reported Speech (نقل قول غیر مستقیم)
  • Unit 47 – Reported Speech 1 (یاد بگیرید که از این ساختار چطور استفاده کنید چون نقل قول مستقیم توی رایتینگ صورت خوبی نداره)

فرم های ing و to

  • Unit 54 – Verb + to…
  • Unit 55 – Verb (+ object)
  • Unit 56 – Verb +ing or to 1
  • Unit 57 – Verb +ing or to 2
  • Unit 58 – Verb +ing or to 3
  • Unit 59 – prefer and would rather (مفید برای نوشتن thesis statement یا topic sentence)
  • Unit 60 – Preposition + -ing
  • Unit 62 – Preposition + -ing (اشتباهات خیلی رایجی در این زمینه دیده می شه)


حرف تعریف ها و اسم ها

  • Unit 69 – Countable and Uncountable 1 (اشتباهات خیلی رایجی در این زمینه دیده می شه)
  • Unit 72 – A/An and The (اشتباهات خیلی رایجی در این زمینه دیده می شه)
  • Unit 73 – The 1
  • Unit 74 – The 2

ضمیر ها درحالت کلی و ضمیر های اشاره

  • Unit 88 – All/all of, most/most of, no/none of

عبارت های موصولی

  • Unit 92 -Relative Clauses 1
  • Unit 95 – Relative Clauses 4

صفت ها و قید ها

  • Unit 98 – Adjective ending in -ing and -ed
  • Unit 101 – Adjectives and Adverbs 2
  • Unit 107 – Comparatives 3

حروف ربط و حروف اضافه

  • Unit 117 – Like and As
  • Unit 119 – During, for, while (اشتباهات رایج)

حروف اضافه

  • Unit 125 – In/at/on
  • Unit 126 – to, at, in and into
  • Unit 127 – in/on/at
  • Unit 130 – adjective + preposition 1
  • Unit 132 – verb + preposition 1
  • Unit 133 – verb + preposition 2
  • Unit 134 – verb + preposition 3
  • Unit 135 – verb + preposition 4

افعال قیدی

همه ی مطالب مربوط به این موضوع رو بخونید اما بدونید که مطالعه راجع به افعال قیدی در کتاب های گرامری محدودیت هایی داره.

تمرین های اضافی

شماره های 1، 5، 9، 29 و 32 رو می تونید نگاه بندازید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

تافل مگوش به درد میخوره–بخش دوم​



تمرین های تافل مگوش​

خب، تمرین رایتینگش بده. از هفت سوالی که برای قسمت integrated writing ارائه می شه، فقط سه تاشون دقیق هستن (Globalization, Rococo, Trade). بقیه بد طراحی شدن چون تعداد پاراگراف هاشون یا خیلی کمه یا بیش از حد زیاده، نمرات جمعشون درست از آب درنمیاد، یا ترتیب نمرات نادرسته. ناراحت کنندست که همون اولین سوال (Gone With the Wind) بد طراحی شده. ای کاش یکی شون رو به انتهای مجموعه سوالات می بردن که تعداد کمتری از بچه ها اون رو ببین. سوالات مربوط به independent writing همه دقیق هستن ولی برای سوالات چهارگزینه ای صورت سوال مطرح نشده. این باعث می شه که مطلب کمی قدیمی به نظر بیان.
تمرینات ریدینگ هم بد طراحی شدن. سوالات مربوط به تسک یک، همه دقیق هستن... اما شامل سبک سوالات جدید good idea نمیشن. نمونه سوالات تسک 2 همیشه از ساختار ارائه شده توسط ETS در طراحی سوالات پیروی نمی کنن.به نظر میاد این سوالات تاکید بیشتری روی ارائه دادن جزئیات در مورد تغییرات اعلام شده دارن تا دو دلیلی که برای تغییرات در آزمون اصلی وجود داره. علاوه بر این، در دانش آموزانی که مکالمات مگوش رو انجام می دن گاهی به جزئیاتی اشاره می کنن که در بخش ریدینگ نبوده، که این شبیه آزمون اصلی نیست. به هر حال به نظر من این دو سوال ارزش انجام دادن دارن: vegetarian meals, college radio. می تونید از بقیه بگذرید. سوالات مربوط به تسک سه و چهار خوب هستن. من احساس می کنم که صورت سوالات جزئیات زیادی داره و کمی طولانی هست (در آزمون اصلی معمولا از بچه ها می خوان که که اصطلاح یا مفهمومی رو به طور کلی تعریف کنن و مثال بزنن) ساختار سوالات اینجا قابل قبوله. بچه ها شاید موقع انجام ازمون اصلی، اصلا متوجه تفاوت نشن (که در واقع آسون تره). من تمرینات ریدینگ رو خیلی دوست دارم. متن ها و سوالات همه به نظر دقیق میان. به نظر میاد نویسندگان متن ها دقیقا می دونن که آزمون چطور طراحی می شه و از تمام ایراداتی که اکثر نویسندان کتاب های آموزش دارن، اجتناب می کنن. ازمون ها بر اساس تافل جدید آپدیت شدن و تعداد سوالات برای هر متن به ده عدد محدود شده. من تعداد سوالات برای هر نوع سوال رو نشمردم، اما به نظر دقیق می اومدن. من با خیال راحت این بخش از تمرینات مگوش رو پیشنهاد می دم.
تمرینات لیسنینگ به نظر خوب و آپدیت میان. این رو هم پیشنهاد می دم. به نظر تا حدود زیادی دقیق میان. این رو خیلی دوست دارم که سوالات این بخش شامل توضیح جزئیات بر اساس پاسخنامه سوالات می شن. معلومه که خیلی روشون کار شده.
اگه پولتون می رسه، این تمرینا رو به خاطر سوالات ریدینگ و لیسنینگ بخرید. در اونها مطالب خیلی زیادی وجود داره که میتونه شما رو برای این بخش های آزمون آماده کنه. به طور محدود از تمرینات اسپیکینگ و رایتینگ استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که در کنار اونها از تمرینات معتبرتری (the Official Guide and iBT Tests books, for instance) هم استفاده می کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

منابع آزمون تافل​



آزمون تافل Test of English as a Foreign Language TOEFL، آزمونی برای سنجش مهارت زبانی شماست که به صورت کامپیوتری برگزار می شود و در آن چهار مهارت لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. برگزار کننده ی این آزمون موسسه ETS است، فرمت آزمون تافل به گونه ای طراحی شده تا توانش زبانی شما را در محیط های آکادمیک مورد ارزیابی قرار دهد. بر خلاف آزمون آیلتس کتبی و کامپیوتری، همه ی بخش های این آزمون در یک روز برگزار می شوند و در بخش اسپیکینگ ممتحنی در مقابل شما وجود نخواهد داشت و صدای شما توسط کامپیوتر ضبط می شود. مدرک تافل مورد پذیرش بیش از 11،000 دانشگاه و مرکز آموزشی در 150 کشور دنیا است. از هر 10 دانشگاه در آمریکا، 9 دانشگاه داشتن مدرک تافل را به سایر مدارک ترجیح می دهند. در استرالیا و نیوزلند مدرک تافل مورد قبول تمامی دانشگاه هاست و مدرک تافل مورد قبول بیش از 98 درصد از دانشگاه های انگلستان است. اعتبار مدرک تافل دو سال است و برای شرکت در آن محدودیتی ندارید، تنها محدودیت برای شرکت در آزمون تافل این است که در سه روز نمی توانید بیش از یکبار در آزمون شرکت کنید.
هزینه ی شرکت در آزمون تافل 255 دلار آمریکا است و اگر ثبت نام شما با تاخیر صورت بگیرد لازم است 285 دلار پرداخت کنید. نمرات شما به طور رایگان برای چهار دانشگاه در صورت انتخاب شما ارسال می شود و اگر بخواهید نمره خود را برای دانشگاه های دیگر ارسال کنید، به ازای هر دانشگاه باید مبلغ 35 دلار پرداخت کنید.

منابع آزمون تافل - کتاب Barron’s Essential Words For The TOEFL

یکی از برترین منابع تافل، کتاب های بارونز (Barron’s) می باشد، این کتاب به کلماتی اختصاص داده شده است که برای موفقیت در آزمون تافل لازم است بدانید. نزدیک به 500 کلمه به‌ همراه تعاریف و راهنمای شیوه‌ی تلفظ در این کتاب فهرست شده‌اند. آزمون‌های تمرینی، در کنار پاسخ ‌نامه، به یادگیرندگان کمک می‌کند، که همزمان با کسب مهارت در روان بود در بیان زبان انگلیسی، میزان پیشرفت خود را اندازه بگیرند.

منابع آزمون تافل - Cracking The TOEFL 2019

از مؤسسه‌ی انتشاراتی Princeton Review نتیجه خواهید گرفت، هر آن چیزی را که برای موفقیت در «آزمون زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی» یا تافل نیاز دارید به دست بیاورید، همراه با یک آزمون شبیه‌سازی‌شده‌ی تافل iBT با مدت‌زمان کامل، یک سی‌دی MP3 که بخش‌های صوتی همراه کتاب را در خود دارد، مرورهای مفصل و کامل از موضوعات محوری، و استراتژی‌های آزمون‌پس‌داده برای بر آمدن از عهده‌ی پرسش‌های دشوار.
  • استراتژی‌های قدم‌به‌قدم برای هر بخش از آزمون تافل
  • نکاتی درباره‌ی شیوه‌ی سامان‌دهی مؤثر ایده‌هایتان
  • هر آن چیزی که برای کسب نمره‌ی بالا به آن نیاز دارد
  • مرور گرامر برای آشنایی مجدد با مباحث پایه‌ای
  • راهنماهای جامع درباره‌ی شیوه‌ی نگارش یک متن با نمره‌ی بالا
  • یک آزمون شبیه‌سازی‌شده تافل iBT با مدت‌زمان کامل، به همراه بخش‌های صوتی مرتبط بر روی سی‌دی (این فایل‌ها را می‌توان به‌صورت آنلاین هم شنید)
  • تمرین‌های آزمایشی برای بخش‌های اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ



منابع آزمون تافل - کتاب TOEFL 5lb Book Of Practice Problems Book

بدون شک تمامی افرادی که در کنار آزمون تافل، می خواهند در آزمون جی آر ای شرکت کنند، اسم منهتن پرپ (Manhattan Prep) را شنیده اند و کتاب 5 پوندی جی آر ای یکی از برترین منابع جی آر ای می باشد، در کنار کتاب 5 پوندی جی آر ای، کتاب 5 پوندی تافل نیز تالیف شده است و می توانید در گروه برترین منابع تافل برای افرادی باشد، که می خواهند سلف استادی داشته باشند. آنچه در این کتاب مطالعه می کنید به شرح زیر می باشد:
  • بیش از 1500 پرسش که در چارچوب 36 فصل درون‌کتابی و برخط مرتب شده‌اند
  • موارد مشکل که به‌نحوی معقول و با توجه به بخش‌های آزمون و پیش‌متن‌های دانشگاهی (academic prompt) در قالب مجموعه‌های تمرین دسته‌بندی شده‌اند
  • ده افزوده‌ی هدیه درباره‌ی مهارت‌های محوری، همچون دایره‌ی واژگان و گرامر انگلیسی
  • استراتژی‌ها و توصیه‌هایی درباره‌ی شرکت در آزمون، مبتنی بر دانش یادگیری
  • فصول، فایل ‌های صوتی و بانک‌سؤالات آنلاین که یک تمرین واقع‌گرایانه و کامپیوتری‌ـ‌تنظیمی (CAT) را برای شما فراهم خواهد کرد
  • روشی ابداعی در چینش پاسخ‌ها و توضیحات ضمن کتاب به‌صورت یکجا
  • استفاده از زبان انگلیسی گویا و روشن در راهنماها و توضیحات برای یادگیری کارآمد

منابع آزمون تافل – سری کتاب های Longman Academic Writing Series

Longman Academic Writing Series به دانشجویان کمک می‌کند بر مهارت‌های رایتینگ آکادمیک مورد نیاز برای موفقیت در شغل خود تسلط پیدا کنند. این مجموعه‌ی پنج سطحی، موضوعات مرتبط با رایتینگ را از جمله ‌سازی تا نوشتن مقالات پژوهشی دربرمی‌گیرد. هر سطح، فرایند کامل رایتینگ از پیش ‌نویس تا بازبینی را پوشش می‌دهد. این کتاب 5 سطح دارد و یکی از برترین منابع تافل در بخش رایتینگ می باشد، با توجه به سطح بندی کتاب می توانید برای سلف استادی و مطالعه ی خود خوان از این کتاب کمک بگیرید.

منابع آزمون تافل – سری کتاب های Longman Academic Writing Series

کتاب Official Guide توسط موسسه ETS منتشر شده است و میتوان این کتاب را، در گروه منابعی از تافل نامید که توسط مولفین آزمون نوشته شده است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
علاوه بر کتاب های رسمی، به چه کتاب های دیگری نیاز دارید؟

کتاب های official تافل را در اولویت اول قرار دهید.


کتاب های تمرینی رسمی TOEFL که توسط ETS منتشر می شود، دارای مزایا و معایبی هستند. لوکاس در کتاب خود که مروریست بر کتاب های ‹the Official Guide to the TOEFL›، ‹Official TOEFL iBT Tests›، و ‹Official TOEFL iBT Tests, Volume 2›، به این نکات اشاره کرده است.

اما صرف نظر از معایبی که این کتاب ها دارند ، اعم از کیفیت پایین توضیح پاسخ ها برای بخش های درک مطلب و Listening تافل، اما کتاب های بسیار مهمی هستند. اگر قصد دارید کتاب های TOEFL را خریداری کنید، حتما این کتاب ها را لحاظ کنید.

بین این کتاب های تافل، شما ۱۴ تست تمرینی کامل تافل و همچنین تعداد کمی منابع تکمیلی در خصوص استراتژی تست و ساختار تست نیز دریافت خواهید کرد. اگر هر سه کتابِ سرویس سنجش تحصیلی را دارید، احتمالا از خود می پرسید که «به چه کتاب های دیگری ممکن است نیاز داشته باشم؟».

برای برخی از شرکت کنندگان، پاسخ به این سؤال «هیچ کتاب دیگری» است. برخی می توانند صرفا با مطالعه این سه کتاب، سطح خود را به حد نیاز رسانند. اما بسیاری دیگر ازشرکت کنندگان احساس می کنند که هنوز به تمرین بیشتر و توصیه های بیشتری، فراتر از انچه در این سه کتاب ارائه شده، نیاز دارند.

به چه کتاب های تافلی نیاز دارید؟

کتاب های رسمی ETS ، از جمله کتاب هایی اند که باید حتما در فهرست کتاب های تافلی که باید خوانده شود، قرار گیرند، زیرا تنها کتاب های هستند که سؤالات تمرینی آنها قطعا ۱۰۰ درصد مشابه سؤالاتی است که در آزمون واقعی TOEFL خواهند آمد. ETS تنها سؤالاتی تمرینی را ارائه می دهد که توسط تعداد کثیری از طراحان تست تافل، طراحی شده اند. این سؤالات، تنها سؤالات واقعی TOEFL هستند که می توانند کاملا شما را برای انواع مختلف سؤال هایی که در تافل با آنها روبرو خواهید شد، آماده کنند.

بنابراین، اگر ETS برای شما کفایت نمی کند، به چه کتاب های تافل دیگری نیاز دارید؟ مادامی که به دنبال پاسخ این سؤال هستید، جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا برخی از کتاب های غیر رسمی ارائه شده توسط دیگر شرکت ها، کیفیت پایینی دارند. حتی بهترین آنها نیز سؤالاتی تمرینی را ارائه می کنند که تماما مشابه سؤالات تافل نیست (در مقایسه با سؤالات نمرینی ارائه شده توسط سرویس سنجش تحصیلی).


همچنان، اگر به کتاب های بیشتری مازاد بر کتاب های ETS ، نیاز دارید، کتاب های راهنمای غیر رسمی تافل که حقیقتا مفید باشند، بسیار اندک اند. مثلا کتاب‹Complete Guide to the TOEFL›، سؤالات تمرینی با ارزشی دارد که کیفیتی نزدیک به کتاب های ETS دارد.

کتاب ‹Cambridge Preparation for the TOEFL Test› نیز مفید است. البته باید اذعان داشت که برخی از سؤالات تمرینی این کتاب در مقایسه با محتوای آزمون TOEFL ، کمی نادرست و دشوارتر بوده و به درستی طرح نشده اند.

اما این کتاب همچنان بسیار سودمند است، زیرا سرشار از تمرین های استراتژی ساز و توصیه هایی برای شرکتکنندگان تافلاست که دانستن آنها پیش از روز ازمون برای شرکت کنندگان مفید است.

فراتر از این منابع عمومی، می توانید از کتاب های تافل برای دانش و مهارت های ویژه آزمون، نظیر کتاب ‹Collins’ Vocabulary and Grammar for theTOEFLTest›، نیز بهره ببرید.

همچنین کتاب هایی وجود دارند مربوط به مهارت های زبان انگلیسی که مشخصا برای شرکت کنندگان تافل طراحی نشده اند، اما برای آزمون بسیار مفید هستند. کتاب ‹ English Grammar Reference› نوشتۀ :سی. نیل لینتون نیز از جمله کتاب های زبان انگلیسی است که برای امادگی برای TOEFL بهآن نیاز خواهید داشت.
 

Similar threads

بالا