منابع آزمون کارشناسی نقشه برداری ؟؟؟

سندباد

عضو جدید
با سلام بنده امسال برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی رشته نقشه برداری رو انتخاب کردم. دروس تخصصی نقشه برداری شامل (1-ریاضی 2-فیزیک نور 3-اطلاعات عمومی ژودزی و فتوگرامتری 4- نقشه برداری عمومی) این دروس میشه اگر از کتابهای منبع این دروس اطلاع دارید:que: لطفآ به من هم اطلاع بدید. با تشکر :gol:
 

بنده خدا

عضو جدید
سلام .وقتت بخیر! متاسفانه منابع رشته نقشه برداری بیشتر بصورت جزوه است تا کتاب!!! واسه درس نقشه برداری کتاب نقشه برداری دیانت خواه وکتاب پرنا خوبه. فتوگرامتری هم جزوه های کلاسی فتو 1و2 و مثلث بندی دکتر عزیزی و مهندس خاکبازان و ژئو دزی هم جزوه های ژئو1 دکتر نجفی و ژئو 2 دکتر محمد کریم و نجوم ژئودزی دکتر محمد کریم و مباحثی از ژئو ماهواره ای دکتر باعث کفایت می کنن.فیزیک نور هم هر چی گیرت اومد بخون چون خیلی بی حساب کتاب سوال میاد.ریاضی هم مال گسترش علوم پایه بد نیست.....
موفق باشی.
 

sevynaz

عضو جدید
همانطور كه مي‌دانيد نزديك به 3ماه تا برگزاري آزمون كارداني به كارشناسي زمان باقي است اما با يك برنامه ريزي مناسب مي توان در همين زمان كم هم به مطالعه پرداخت و نتيجه گرفت حتي اگر تاكنون نيز مطالعه‌اي نداشته‌ايد زمان را از دست ندهيد و از همين لحظه خود را براي روز آزمون آمده نماييد.قطعا با تلاش و ممارست فراوان مي‌توانيد به نتيجه‌ي دلخواه خود دست يابيد

نکته بعدی که خیلی هم مهم هست اهمیت دروس عمومی هست .پیشنهاد من اینه که این دروس رو همگام با دروس اختصاصی از روزهای ابتدایی شروع درس خوندنتون ،بخونید.
ابتدا منابع اصلی بعدکتابهای تست مربوط به درس روذکر می کنم.
معرفی کتاب یا جزوه ای صرفا پیشنهادی بوده وهیچ منظوره و وابستگی به انتشارات یا نویسنده نیست.
زبان و ادبیات فارسی - تعداد سوال : ۳۰
منابع اصلی:
-كتاب برگزيده متون ادب فارسي-جليل تجليل- نشر دانشگاهي
2-زبان و نگارش فارسي انتشارت سمت
منابع کنکوری :
الف - درس و کنکور ادبیات فارسی1 ( غلامی کلیشمی( - گسترش علوم پایه - قیمت 6800 تومان
ب - کتاب جامع ادبیات – زبان – معارف ( مدرسان شریف ) - قیمت : ۹۸۰۰ تومان
ج - کتاب کاردانی به کارشناسی گاج-مینا مدحی- قیمت =۶۵۰۰ تومان
انتشارات گسترش علوم پایه:
این انشارات در باب ادبیات فارسی کاردانی به کارشناسی 2 جلد کتاب به نوشته آقای غلامی کلیشمی منتشر کرده است :
1 - درس و کنکور ادبیات فارسی1
2 - درس و کنکور ادبیات فارسی2
توجه: داوطلبین کنکور سراسری تنها باید جلد اول ادبیات را خریداری کنند و داوطلبین دانشگاه آزاد اسلامی هستند که باید هر دو جلد را خریداری نمایند.
محتوای کتاب درس و کنکور ادبیات فارسی جلد1 :
این کتاب در ابتدای هر فصل درس می دهد. بدینگونه که مثلا متن یا قطعه شعری را آورده و سپس به تشریح نکات آن می پردازد. سپس لغات مهم را از نظر املایی و معنایی مورد بررسی قرار می دهد. لازم به ذکر است که در انتهای هر فصل نیز از خواننده تست به عمل می آید.
در انتها هم تست های کنکورهای سال گذشته از جمله 1387 آورده شده است.
بررسی کلی: به نظر من این کتاب بسیار جامع و مفید است. اما داوطلب گرامی برای خواندن و مرور دقیق این کتاب به زمانی معادل 5 ماه مانده به کنکور نیاز دارد. بنابراین مطالعه این کتاب برای افرادی که قصد دارند این کتاب را یکی دو ماه مانده به کنکور مطالعه نمایند توصیه نمی شود.
انتشارات مدرسان شریف :
این کتاب با قطری بزرگ و در 484 صفحه تدوین گشته است و شامل 3 درس عمومی ( ادبیات , معارف و زبان خارجه) می باشد.
محتوای بخش ادبیات :
بخش ادبیات این کتاب حدودا 120 صفحه و با فونت ریز و جامع شامل برترین نکات ادبیات می باشد.
شیوه تدریس این کتاب بسیار عالی می باشد. بدینگونه که پس از هر نکته چند تا تست می گیرد و در همان جا هم جواب تست را می دهد. (دیگر لازم نیست برای پیدا کردن جواب تست در انتهای کتاب دنبالش بگردید ) در انتها هم تست های کنکورهای سال گذشته از جمله 1387 آورده شده است.
بررسی کلی: این کتاب سراسر فشرده و سرشار از نکات ریز و مهم است. بنابراین مطالعه این کتاب در هر مقطعی مفید می باشد.
انتشارات گاج:
کتابی کامل هست.اگه از اول شروع به خواندن بکنید و تا اخر ادامه دهید حتما نتیجه مطلوبی در ادبیات خواهید داشت.کتابهای گاج از هر نظر کامل بوده و من ادبیات آنرا حتما پیشنهاد می کنم.در آخر کتاب هم مجموعه تستهای جامع از کنکور سالهای قبل دارد.
در تمامی کنکورهایی که از درس ادبیات در آن سوال طرح می شود،همواره سوال یا سوالاتی از تاریخ ادبیات و کتب نویسندگان و شاعران می آید.کنکور کاردانی به کارشناسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.اما یکی از مشکلاتی که در این زمینه برای داوطلبان بوجود می آید مسئله بخاطرسپاری این تعداد زیاد ازآثار نویسندگان و شاعران مشهور است.این قضیه وقتی نمود بیشتری می یابد که آثار تعدادی از نویسندگان یا شعرای مختلف در نام مشابه یکدیگر هستند و طراحان سوالات کنکور نیز از این قضیه نهایت استفاده را برده و در گزینه های سوال داوطلب را گمراه می کنند و اورا به شک می اندازند.مثلا ناصرخسرو قبادیانی کتابی دارد به نام زادالمسافرین و خواجه عبدالله انصاری نیز کتابی مشابه همین نام به اسم زادالعارفین دارد.این وجه تشابه بعضا مشکلاتی را برای داوطلبان بوجود می آورد.
اما راه حل چیست؟
یک راه حل اینست که برای جلوگیری از اشتباه در بخاطرسپاری و یادآوری آثار شعرا و نویسندگان شما باید یک ارتباط بین اثر و صاحب اثر پیدا کنید.ارتباطی که باعث شود به محض دیدن و یا شنیدن نام اثر یا نام صاحب اثر بلافاصله متوجه شوید که این اثر متعلق به کیست و یا این شخص کدام اثر متعلق به اوست.توجه کنید که این ارتباط حتما نباید ارتباطی معقول و منطقی باشد.شما می توانید از ارتباطاتی مضحک و خنده دار نیز استفاده کنید.فقط این ارتباط باید طوری باشد که شما را در یادآوری کمک نماید.مثلا در مورد بالا برای جلوگیری از تداخل و اشتباه می توان این ارتباط را بین ناصر خسرو و اثرش زادالمسافرین بوجود آورد که ناصرخسرو شخصی است که زیاد سفر می کرده و سفرنامه را دارد و مسافر هم کسی است که سفر می کند.وهمچنین بین خواجه عبدالله انصاری و زادالعارفین می توان این ارتباط را تصور کردکه چون خواجه عارف نامی قرن پنجم است ، اثرش نیز زاد العارفین می باشد.
یک راه دیگر برای بخاطرسپاری آثار نویسندگان اینست که آثار نویسنده ای را که می خواهید حفظ کنید بصورت مخفف و مختصر در آورید. مثلا شما قصد دارید آثار نظامی گنجوی را به خاطر بسپارید.همانطور که می دانید آثار وی عبارتند از:مخزن الاسرار- لیلی و مجنون – خسر وشیرین – هفت پیکر – اسکندرنامه
اگر حرف اول این پنج اثر را کنار هم بگذارید،واژه ی ملخ ها ساخته می شود.که حرف م=مخزن الاسرار ل=لیلی و مجنون خ=خسرو شیرین ه=هفت پیکر ا=اسکندرنامه
با این روش درصد یادگیری و یاداوری به مراتب بیشتر و بهتر می شود. و اشتباهات نیز به حداقل می رسد.چون حفظ کردن یک کلمه بهتر از حفظ کردن چند کلمه است.شما می توانید برای دیگر شاعران و نویسندگان هم به همین شکل عمل کنید.حتما لازم نیست که حرف اول آثار آنان را در کنار هم قرار دهید و یک کلمه معنی دار بسازید بلکه هر کلمه یا عبارتی که شما را به یاد آثار آن نویسنده بیندازد مناسب است.حتی می توانید آثار یک نویسنده و یا شاعر را به صورت یک بیت شعر در آوردید.در این حالت یادگیری سریعترانجام می شود.
چند مثال دیگر:مثلا شما می توانید آثار مولوی را به وسیله کلمه مفسد به خاطر بسپارید.که در آن م=مکتوبات ف=فیه مافیه س=سبعه یا مجالس سبعه و د=دیوان کبیر و یا در مورد عبید زاکانی می توانید کلمه مصرا را بکار ببرید.م=موش و گربه ص=صد پند ر=رساله دلگشا و ا=اخلاق و الاشراف
همانطور که کفته شد حتما لازم نیست حرف اول آثار را کنار هم بگذارید بلکه ازهر کلمه یا عبارتی که شما را به یاد آن آثار بیندازید می توانید استفاده کنید حتی کلمات و عبارات خنده دارحتی خودتان می توانید روشها و راه حلهای بهتری نیز پیدا کنید.
یک پیشنهاد:
کمتر از ۱۰۰ روز به کنکور کاردانی به کارشناسی سال 8۸ باقی مانده است.اگر قصد دارید که تاریخ ادبیات و آثار نویسندگان و شعرا را حفظ کنید بهتر است از همین امشب شروع کنید.
سعی کنید هر شب یا هر دو شب یکبار آثار فقط یک نویسنده و یا شاعر را حفظ و بخاطر بسپارید.چون اگر بخواهید آثار تمامی شاعران را با هم و یکجا حفظ کنید قطعا دچار مشکل می شوید.فقط کافی است شبی ده پانزده دقیقه وقت بگذارید.فکر نمی کنم اگر هر شب آثار یک شاعر را حفظ کنید بیشتر از یکماه طول بکشد.بعد از آنکه آثار تمامی شاعران را مطالعه کردید دوباره از اول شروع کنید و به مرور و یادآوری بپردازید و هر شب آثار یک شاعر را دوره کنید.
معارف اسلامی - تعداد سوال : ۳۰
منابع اصلی :
كتاب معارف اسلامي 1 انتشارات نهاد رهبري
2-كتاب انديشه اسلامي 1 انتشارات رهبري

سعی کنید وقت بیشتری را برای کتاب اولی بگذارید زیرا بیشتر تستها از این کتاب مطرح می شود.اگر این کتاب را به خوبی مطالعه نمایید به طور حتم می توانید حدود 60 تا 70درصد تستها را پاسخ صحیح دهید.درضمن فراموش نکنید این کتاب را به طور سطحی مطالعه نفرمایید زیرا در سوالات کنکور به ویژه درس معارف گزینه ها شما را به اشتباه وا می دارند.سعی نمایید در هنگام مطالعه این کتاب یرای خود سوال طرح نمایید و به انها پاسخ دهید حتی سوالاتی که فکر می کنید احتمال آمدنشان در کنکور کم باشد.
اگر قرار باشد در کنکور سال۸۸ نیز از این کتاب سوال مطرح شود باید خوشحال باشید زیرا شما می توانید با مطالعه تستهای معارف بین سالهای8۷-82 بیش از 50 درصد جواب دهید.چون ظرفیت تستهای این کتاب به پایان رسیده یعنی طرح نمودن تستهای جدید توسط طراحان مشکل می باشد.بنابراین شما می توانید تستهای سالیان قبل را حتی بدون تغییر در گزینه ها در کنکور سال 8۸ نیز مشاهد نمایید.شما می توانید با مشاهده تستهای معارف سالیان قبل و مقایسه انها به درستی این ادعای من پی ببرید.
منابع کنکوری :
الف - درس و کنکور معارف اسلامی ( آقای فراهانی( - گسترش علوم پایه - قیمت 4500 تومان
ب - درس و کنکور اندیشه اسلامی ( آقای فراهانی( - گسترش علوم پایه - قیمت 6000 تومان
ج - کتاب جامع ادبیات – زبان – معارف ( مدرسان شریف ) - قیمت : ۹۸۰۰تومان
انتشارات گسترش علوم پایه :
این انشارات در باب معارف اسلامی کاردانی به کارشناسی چند جلد کتاب به نوشته آقای اکبر فراهانی منتشر کرده است :
1 - درس و کنکور معارف اسلامی
2 - درس و کنکور اندیشه اسلامی
توجه : هر دوی این کتب برای کنکور سراسری می باشند که من در اینجا به تشریح کتاب اول می پردازم.
محتوای کتاب درس و کنکور معارف اسلامی:
این کتاب شامل 217 صفحه می باشد. ابتدا گلچینی از مهمترین نکات را درس داده و سپس از آن مبحث تست هایی را مطرح می کند. در انتها هم تست های کنکورهای سال گذشته از جمله 1387 آورده شده است.
بررسی کلی : به نظر من کتاب خلاصه و مفیدی است و نکات خوبی را بیان می کند.
انتشارات مدرسان شریف :
این کتاب با قطری بزرگ و در 484 صفحه تدوین گشته است و شامل 3 درس عمومی (ادبیات , معارف و زبان خارجه) می باشد.
محتوای بخش معارف اسلامی :
بخش معارف این کتاب حدودا 160 صفحه و با فونت ریز و جامع شامل برترین نکات معرف اسلامی می باشد. شیوه تدریس بسیار جالبی دارد. ابتدا بصوررت شماره گذاری شده تمامی نکات مهم یک بخش را بیان کرده و سپس تست های طبقه بندی شده مطرح می گردند. در انتها هم تست های کنکورهای سال گذشته از جمله 1387 آورده شده است.
بررسی کلی: این کتاب سراسر فشرده و سرشار از نکات ریز و مهم است. بنابراین مطالعه این کتاب در هر مقطعی مفید می باشد. لازم به ذکر است که مطالعه این کتاب نه تنها فراگیر را خسته نکرده , بلکه بر شوق یادگیری وی می افزاید.
زبان انگلیسی - تعداد سوال : ۳۰
از این درس هم از گرامر و دستور زبان انگلیسی سوال مطرح می شود و هم از معنی و درک مطلب.
در سالیان اخیر تعداد کمی تست از گرامر در این کنکور آمده و بیشتر به معنی و درک مطلب پرداخته شده است.
متاسفانه برای این درس منبع مشخصی وجود ندارد و معلوم نیست که از چه کتبی سوال مطرح می شود

انتشارات گسترش علوم پایه :
این انشارات در باب زبان انگلیسی کاردانی به کارشناسی کتابی را با نام درس و کنکور زبان منتشر نموده است.
محتوای کتاب درس و کنکور درس و کنکور زبان انگلیسی :
در بخش های مختلف به تدریس گرامر و واژه ها و معانی پرداخته و در انتهای هر بخش اقدام به برگزاری آزمون های تستی نموده است. در انتها هم تست های کنکورهای سال گذشته از جمله 1387 آورده شده است.
بررسی کلی: توجه داشته باشید که حجم این کتاب زیاد می باشد و کسانیکه می خواهند از این کتاب برای کنکور ۱ مرداد 88 استفاده نمایند باید قبل از عید آن را خریداری کنند. منظور اصلی این است که این کتاب باید با دقت خوانده شود که مستلزم زمان کافی می باشد...
انتشارات مدرسان شریف:
این کتاب با قطری بزرگ و در 484 صفحه تدوین گشته است و شامل 3 درس عمومی (ادبیات , معارف و زبان خارجه) می باشد. (البته فقط بخش زبانش 190 صفحه است)
محتوای بخش زبان انگلیسی :
ابتدا بصورت نکات ریز و کوتاه درس را تشریح کرده و در بین آن ها تست هایی را طرح کرده است. و پس از آن آزمونی در مورد همان مبحث طرح می شود. برای مثال فصل دوم به تدریس "صفت" می پردازد و پس از آن تست هایی در مورد مبحث صفت طرح گردیده است. در انتها هم تست های کنکورهای سال گذشته از جمله 1387 آورده شده است.
ریاضیات - تعداد سوال :بین ۲۰ تا ۳۰ سوال
منابع کنکوری :
الف - درس و کنکور ریاضیات 1و2 ( انتشاران گسترش علوم پایه – دکتر نیکوکار ) - قیمت 6000 تومان
ب - ریاضیات 1 و 2 مدرسان شریف - قیمت : 8۸00 تومان
ج - فلش کارت ریاضیات عمومی 1و2 مدرسان شریف - قیمت : 3000 تومان
*سرفصل های ریاضیات عمومی و کاربردی : اتحاد - معادلات - مثلثات – دستگاه معادلات - مجموعه ها - معادلات خط - توابع - حد - هم عرضی - هوپیتال - پیوستگی - مجانب ها - مشتق و کاربردهای آن - قضایای رول و میانگین - دیفرانسیل - انحنا - مشتقهای جرئی - توابع چند متغیره - روشهای انتگرال گیری معین و نامعین - قضایای اساسی - محاسبه سطح ، حجم زیر منحنی و طول کمان - انتگرال دوگانه و سه گانه - معادلات دیفرانسیل - تبدیلات لاپلاس - دنباله و سری - بردار - اعداد مختلط - مختصات قطبی - ماتریس...
مدرسان شریف حجم زیادی دارد ولی کاملترین کتاب در این درس می باشد. با برنامه ریزی می توان در درس ریاضی که معمولا عموم درصد پایین می زنند موفق شد.
نقشه برداری - ۳۰ تست
کتاب نقشه برداری-دیانت خواه - قیمت:۶۱۰۰ تومان
کتاب نقشه برداری عمومی-عاصی -قیمت:۸۰۰۰ تومان
کتاب جامع نقشه برداری-رنجبر - قیمت۱۲۰۰۰ تومان
تستها و نکات جامع نقشه برداری-صمدی علی نیا-قیمت :۳۰۰۰ تومان
مجموعه تستهای نقشه برداری کاردانی به کارشناسی-رنجبر-قیمت:۵۸۰۰ تومان
کتاب نقشه برداری مسیر وقوسها در راهسازی- سلیمانی
بهتر است ۲ کتاب اولی را به صورت مفهومی بخوانید وتمرینها را حل کنید چون جامع هستند بعد تستهای نقشه برداری را از کتاب کاردانی به کارشناسی رنجبر بزنید.
برای مسیر کتاب رنجبر خوب هست.برای نقشه برداری زیرزمینی جزوه مهندس عظیمی و راست بود را مطالعه کنید.
ژئودزی و فتوگرامتری - ۳۰ تست
جزوه ژئودزی ۱- نجفی
جزوه ژئودزی۲- محمد کریم
کتاب ژئودزی و کارتوگرافی ریاضی-رستمی امامی-قیمت ۳۸۰۰ تومان
جزوه فتوگرامتری سعید صادقیان
جزوه فتوگرامتری شایسته ماهانی
جزوه فتوگرامتری امامی
جزوه نجوم- محمد کریم
تستهای این دو درس رو از کتاب کاردانی به کارشناسی رنجبر مطالعه کنید.
فیزیک نور- ۱۵ تست
کتاب خاصی نیست ولی جزوه ی ماهان رو خیلی تعریف می کنند.
تستهارو از کتاب کاردانی به کارشناسی رنجبر بخونید.
برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنینhttp://omranmarand.blogfa.com/
 

omid

عضو جدید
be nazare bande ketabe abolfazle ranjbar ro bekhuni ishala gabul mishi-chon hame manabe ro dare.be omid movafagiate you
 

HT boy

عضو جدید
به نظر من همون کتاب رنجبر و ریاضی مدرسان و فیزیک نور اندیشه سازان و کتاب عمومی انتشارات علوم پایه بهترین گزینه ها هستند. اکثر رتبه های برتر اینها رو توصیه می کنند.
 

بچه دهات

عضو جدید
شوخی میکنید!؟

شوخی میکنید!؟

من یکی از رتبه های برتر در کاردانی به کارشناسی نقشه در سال 85 هستم پیشنهاد من برای فیزیک قلم چی و برای نقشه دیانت خواه و جزوه استاد کاشف و برای فتو جزوه استاد خاکبازان (طراح بیشتر سوالات کارشناسی!) و برای ژئو استاد میرقاسم پور
 

Similar threads

بالا