مفتی سوری: سجده کردن بر عکس بشاراسد جایز است

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیخ "محمد سعید رمضان البوطی" که از هواداران سرسخت نظام حاکمیت در سوریه به شمار می رود، پیش از این نیز فتوایی صادر کرده بود و به موجب آن تیراندازی نیروهای امنیتی و پلیس به سمت معترضین در سوریه که آنان را "مزدور" نامید، را جایز دانسته بود.
به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "محمد سعید رمضان البوطی" مفتی سرشناس سوریه که استاد رشته عقاید و ادیان در دانشکده شریعت اسلامی دانشگاه دمشق است، در جدید ترین فتوای خود سجده کردن بر عکس "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را جایز دانست.

گفتنی است این فتوا در پاسخ به استفتای یک دانشجو صادر شد. شماره این فتوا که در سایت های مختلف سوریه منتشر شده "15449" است.

گفته می شود دانشجویی که این استفتا را مطرح کرد، خطاب به شیخ "البوطی" گفت: برخی نیروهای امنیتی بازداشت شدگان اعتراضات سوریه را مجبور به سجده کردن به عکس "بشار اسد" می کنند. آیا این جایز است.

شیخ "البوطی" نیز در پاسخ به این استفتا، گفت: با توجه به اینکه می توان عکس "بشار اسد" را مانند فرش یا هر چیز قابل سجده تصور کرد، بنابراین سجده کردن بر عکس وی جایز است.

قابل ذکر است شیخ "محمد سعید رمضان بوطی" که از هواداران سرسخت نظام حاکمیت در سوریه به شمار می رود، پیش از این نیز فتوایی صادر کرده بود و به موجب آن تیراندازی نیروهای امنیتی و پلیس به سمت معترضین در سوریه که آنان را "مزدور" نامید، را جایز دانسته بود.

وی در ادامه آن فتوا گفت: سرباز یا نیرویی که بفهمد یکی از معترضین را کشته، باید محض احتیاط دو ماه روزه بگیرد.

http://shia-online.ir/article.asp?id=19203
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز

لا إله إلا بشار أسد!

کیلیپ کوتاهی از لحظاتی که این معترضین سوریه مجبور به گفتن "لا إله إلا بشار أسد" می شوند، در سایت های مختلف اینترنتی و از جمله یوتیوب پخش شده در حال انتشار میان کاربران جهان عرب و دیگر کشورها است.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که تعدادی از هواداران "بشار أسد" رئیس جمهور سوریه در اقدامی افراط گرایانه پس از بازداشت تعدادی از معترضین در این کشور، آنان را مجبور کرده اند که بگویند: "لا إله إلا بشار أسد".

گفته می شود این اقدام هواداران "بشار أسد" با هدف کفرگویی انجام نمی شود اما به گفته خودشان با این کار می خواهند این معترضین را تحقیر کنند تا ذلیل شوند.

قابل ذکر است کیلیپ کوتاهی از لحظاتی که این معترضین سوریه مجبور به گفتن "لا إله إلا بشار أسد" می شوند، در سایت های مختلف اینترنتی و از جمله یوتیوب پخش شده در حال انتشار میان کاربران جهان عرب و دیگر کشورها است.

در این کیلیپ هواداران "بشار أسد" با یونیفرم های نظامی دیده شده اند و برخی ها معتقدند این افراد وابسته به نیروهای امنیتی سوریه هستند.

گفتنی است هفته گذشته نیز شیخ "محمد سعید رمضان البوطی" مفتی سرشناس سوریه که استاد رشته عقاید و ادیان در دانشکده شریعت اسلامی دانشگاه دمشق است، در فتوایی سجده کردن بر عکس "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را جایز دانسته بود.

http://shia-online.ir/article.asp?id=19801&cat=1
 
بالا