معماری داخلی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکوراسیون زرد - نارنجی

برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید. چرخه ی رنگ کمک می‌کند که در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به کار بردن رنگ‌های ناسازگار و نامطبوع در کنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه را- که بسیار هم آسان است- یاد بگیرید تا بتوانید در یک آن تشخیص دهید که چه رنگ‌هایی با یکدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره ی رنگ خواهیم داد.
رنگ‌های تند، مبل‌های کوتاه و راحت، و سقف پارچه‌ای چادری را تنها می‌توان به سبک مراکشی نسبت داد. اگر مایلید درون یک اتاق سرد محیطی به گرمی آفتاب سوزان صحرا پدید آورید، این طرح برای شما تدارک دیده شده است.
برای داشتن یک محیط گرم و هیجان‌انگیز، به دنبال رنگ‌های طبیعی موجود در مناطق حاره‌‌ای باشید؛ مثل رنگ‌های شن و سفال و رنگ ادویه‌ها مانند زغفرانی، دارچینی و زنجبیلی. این رنگ‌ها همه بر روی چرخه ی رنگ در یک‌سو قرار می‌گیرند.
کوسن‌ها و رواندازهایی با ترکیب این رنگ‌ها انتخاب کنید و کف‌پوشی با جنس زمخت، مثل چوب پرداخت نشده یا موزاییک سفالی‌رنگ، برگزینید تا با رنگ لوازم هماهنگی پیدا کند. دوختن نوارهای رنگی و قیطان‌های طلایی روی قالیچه‌ها و کوسن‌ها به این سبک تکامل می‌بخشد.
کاناپه‌ای کوتاه با رواندازهای نقش و نگاردار و کوسن‌های راه راه، یک نقطه ی مرکزی دنج و راحت و دلکش به‌وجود می‌آورد.
از پارچه‌هایی که بافت طبیعی درشت دارند، مثل کتان و کنف پرداخت نشده، در کنار ابریشم لطیف و گران‌بها استفاده کنید.
جلوی مبل یک میز کوتاه قهوه‌خوری بگذارید و کف اتاق به‌صورت پراکنده بالشتک‌های بزرگ قرار دهید. تزیینات پارچه‌ای را تنها به کاناپه محدود نکنید. با پارچه‌ای بلند و عریض سایه‌یانی درست کرده آن را در طول سقف نصب کنید و امتداد آن را بر روی دیوار پشت کاناپه رها سازید. به این ترتیب حالتی مانند چادر عرب‌های بادیه‌نشین فراهم می‌آورید. در ضمن، هر زمان که از این طرح خسته شدید، به‌‌راحتی می‌توانید این پارچه را (که به مثابه سقف و دیوار خیمه شماست!) جمع کنید و کنار بگذارید. منظره اتاق را با اشیای تزیینی نقره‌ای و شمع‌های فانوسی طلایی و چراغ‌های نفتی تکمیل کنید و فضایی شاعرانه و پر احساس به‌وجود آورید.
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنگ مشکی

مشکي رنگ شب است و به شيطان منتسب است. ظاهر وزين رنگ سياه او را در بين هنرمندان محبوب کرده.اين رنگ همچنين با ثروت و زيبايي مرتبط است.مثلا اشياي کاملا سياه اشرافي تر به نظر مي ايند.مشکي نيز مانند سفيد رنگ کمکي بي نظيري است.

روان‌شناسی رنگ سیاه :

سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.
سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد امّا به عنوان نشانگر قدرت نیز شناخته می‌شود. از رنگ سیاه برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک مثل دراکولا و یا جادوگران استفاده می‌شود.
رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است.
در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولّد دوباره بود.
رنگ سیاه معمولاً به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش‌های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنگ قرمز:

رنگ پر شوري است. رنگ قلب و زبانه اتش قرمز نگاه را به خود ميکشاند و به گردش خون سرعت ميبخشد اگر قرمز را با سفيد ترکيب کنيم رنگ صورتي خواهيم داشت که رنگ احساس و رنگ شعر است واگر با ميزان معيني مشکي مخلوط کنيم رنگ خرمايي اشرافي خواهيم داشت.به کار بردن مشتقات معتدل تر اين رنگ مثل صورتي و سرخآبي ميتواند باعث ارامش عضلات و رفع خستگي و گرفتگي شود.

روان‌شناسی رنگ قرمز :

رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.
رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.
رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.
رنگ قرمز، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.
__________________
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
با رنگ هاي زنده بيشتر آشنا شويم



رنگ هاي زنده همواره رنگ هايي دوست داشتني هستند. اين رنگ ها به نحوي اغراق آميز جاذب نگاه و توجه بيننده هستند و هرگز از نظر بيننده دور نمي مانند. رنگ هاي زنده اي كه انرژي و هيجان در فضا مي پراكنند و براي افرادي كه دوست دارند هر روز صبح در فضايي پر انرژي و سرزنده چشم بگشايند و روزشان را با هيجان و سرزندگي آغاز كنند ايده آل هستند.

از آنجا كه اغلب ما بيشتر با رنگ هاي خاموش و خنثي در محيط زندگي مأنوس هستيم به كارگيري اين رنگ ها نيازمند جسارت است. اما چنانچه اين رنگ ها را در تركيبي مناسب به كار گيريد اين جسارت بي پاداش نخواهد ماند و نتيجه فضايي درخشان، زيبا و فوق العاده جذاب خواهد بود. پيش از انتخاب چنين پالت رنگي براي فضاي منزلتان به سليقه خود نيز توجه كنيد زيرا براي بسياري از مردم زندگي در چنين فضاهاي رنگيني براي مدت طولاني ممكن است آزار دهنده باشد. يكي از روش هاي ارزيابي سليقه واقعي شما در انتخاب رنگ دقت در كمد لباس هاي شماست. اگر لباس هاي كمد شما از رنگ هاي بـِژ، كرم، قهوه اي و سياه و سفيد است و يا از ساير رنگ هاي خنثي و ملايم تشكيل شده است در فكر استفاده از رنگ هاي زنده در فضاي منزلتان نباشيد. چون خيلي زود از آنها خسته مي شويد اما اگر در ميان لباس هايتان رنگ هاي شادي مثل قرمز، نارنجي و بنفش زياد به چشم مي خورند احتمالاً از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد.

از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي ، رنگ هاي زنده داراي ويژگي هاي فوق العاده اي هستند كه مي تواند ويژگي هاي حاكم بر يك فضا را تنها با چند قوطي رنگ تغيير دهد.

پس از آن كه از تمايل و علاقه خود نسبت به اين پالت رنگي مطمئن شديد نوبت به انتخاب رنگ هاي خاصي مي رسد كه در اين گروه مي پسنديد. هنگام انتخاب پالت رنگ هاي زنده بايد به خاطر داشته باشيد كه انتخاب اين گروه به معني به كارگيري اين رنگ ها در سطوح بزرگ مثل ديوارهاست كه بلافاصله كاراكتر و حالت يك اتاق را دستخوش تغييري چشمگير مي سازد و نه تنها به معني استفاده از يك كاناپه قرمز يا قفسه سبز در گوشه اي از يك اتاق نيست بلكه احاطه شدن در فضايي آكنده از رنگ هاي زنده و شاد در كليه جوانب يك اتاق است.

فضاهايي كه با رنگ هاي زنده آراسته مي شوند نياز به نور فراوان دارند، به ويژه نور طبيعي. در شب نيز نور چراغ هاي هالوژن براي چنين فضاهايي مناسب تر است. ممكن است تصور كنيد كه پالت رنگ هاي زنده فقط براي اتاق هاي بزرگ مناسب است در اين صورت در اشتباه هستيد. يك اتاق بسيار كوچك نيز مي تواند با رنگ هاي زنده از نمايي ويژه برخوردار شود حتي اگر اين رنگ ها رنگ هايي تيره باشند مثل آبي نيلي يا حتي سياه. نكته جالب توجه ديگر درباره پالت رنگ هاي زنده اين است كه شما مي توانيد اين رنگ ها را در دكوراسيوني كاملاً مدرن و يا در دكوراسيون هاي سنتي و قديمي با موفقيت به كار بگيريد.

از آنجا كه قدرت و ويژگي رنگ هاي زنده در سطوح رنگي بزرگ و ساده است هنگام كار با اين پالت رنگي نيازي به استفاده از بافت اضافي بر روي ديوارها يا باقي سطوح وجود ندارد. در حقيقت در چنين دكوراسيوني هرچه سطح صاف تر و يك دست تر باشد نماي زيباتري خواهد داشت ديوارهايي كه با رنگ هاي زنده پوشانده مي شوند بايد از زيرسازي بسيار خوبي برخوردار باشند همه چيز در اتاق پيرو رنگ ديوارهاست و در طراحي يك دكوراسيون با اين مجموعه رنگي ديوارها نقطه شروع هستند و سپس بايد اين رنگ ها در ساير اجزاي اتاق تكرار شوند. تكرار اين رنگ ها در اجزاي دكوراسيوني، اين رنگ ها را تكميل مي كند و به حداكثر ميزان خود مي رساند. در گروه رنگ هاي زنده ، تضاد رنگي و كنتراست هاي شديد نقشي اساسي ايفا مي كنند و نتيجه اي جذاب و چشمگير مي آفرينند چنان كه تيره ترين سياه در كنار درخشان ترين رنگ سفيد يكي از تركيب هاي ويژه اين گروه است. همچنين اتاق هايي كه با اين رنگ ها تزيين مي شوند بايد متشكل از دكوراسيوني ساده با اجزايي معدود باشند. شلوغ كردن چنين فضايي با وسايل تزييني متعدد از تأثير مورد نظر رنگي خواهد كاست.

رنگ هاي زنده گرم جذاب ترين رنگ ها در اين گروه هستند. سرخابي، نارنجي تند و زرد درخشان از گرم ترين رنگ هاي اين پالت رنگي هستند كه در كنار يكديگر يا هر يك به تنهايي همراه با سياه چنان پرانرژي هستند كه احساس واقعي از هيجان را در بيننده زنده مي كنند. جالب است بدانيد اين رنگ ها حتي رنگ سياه را نيز تحت الشعاع قرار مي دهند و سياه در واقع همچون قابي اين رنگ ها را كه از خودش قوي تر هستند در برمي گيرد چنان كه در كمتر رنگي چنين ويژگي وجود دارد. اين رنگ هاي گرم و تند در كنار سفيد خالص نيز جذاب و زيبا خواهند بود آن هم با نمايي تميز كه حس پاكي و طراوت را به بيننده القا مي كند. در حالي كه كمي رنگ طلايي جذابيت اين تركيب را دوچندان خواهد كرد. به كارگيري تزيينات فلزي طلايي و نقره اي بر درخشش و زيبايي رنگ هاي اين پالت مي افزايد.

رنگ قرمز در اين گروه رنگي درخشان و برجسته است كه از بارزترين ويژگي هاي اين گروه رنگي است. بسياري از مردم از به كارگيري اين رنگ در دكوراسيون پرهيز دارند اما كمتر رنگي مي تواند هيجاني برابر با تأثير اين رنگ ايجاد كند. تأثيرات اين رنگ چنان چشمگير و قوي هستند كه حتي نيازي به در برگرفتن سطوح بزرگي مثل ديوارها نيست. تنها به كارگيري آن در بخش هايي از دكوراسيون يك اتاق تأثير به سزايي در نماي آن خواهد داشت. استفاده از رنگ قرمز در قالب اجزاي دكوراسيوني مانند گل ها، فرش و يا انواع قاب عكس و از اين قبيل ، روشي مناسب براي معرفي اين رنگ قوي در يك دكوراسيون است.

قرمز در كنار سياه يا خاكستري نمايي جذاب مي يابد و همراه با سبز و كمي نقره اي نيز تأثيري خاموش تر خواهد داشت اما اين رنگ چنان قوي و تأثيرگذار است كه همواره بيشترين اثر را بر بيننده دارد. آگاهي از تأثيرهاي رنگ قرمز بر روي فضاي يك اتاق مي تواند سودمند باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز در واقع مقداري از نور محيط را جذب مي كند از اين رو بايد اتاق مورد نظر براي دكوراسيوني با اين رنگ از نور كافي برخوردار باشد. همچنين ديوارهايي به رنگ قرمز جلوتر از فاصله واقعي خود به نظر مي رسند و موجب مي شوند اتاق كوچك تر به نظر برسد به همين دليل استفاده از اين رنگ براي ديوارهاي اتاقي با ابعاد كوچك مناسب نيست بلكه در چنين فضاهايي اگر به جاي رنگ آميزي ديوارها با رنگ قرمز از اين رنگ در سطوح كوچك تري مثل قاب پنجره ها و درهاي اتاق بهره بگيريم نتيجه بهتري در بر خواهد داشت و به اين ترتيب بدون قرباني كردن فضا ، از تأثيرهاي مثبت اين رنگ بهره مند خواهيد شد
 

archi_atish

عضو جدید
کاربر ممتاز
































 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

World Designer

عضو جدید
طراحی خلاق

طراحی خلاق

یک طراحی خوب و خلاقانه، حسی جدید و قوی القا می‌کند بطوریکه روزمره‌ترین کارهای زندگی نیز به یک تجربه جذاب و ماندگار تبدیل می‌شود.شستن دست و صورت، یکی از کارهای روزمره است که از آن گریزی نیست اما می‌تواند تجربه‌ی جدیدی باشد. این شیرهای خلاقانه که بی‌شباهت به آبریزهای روم ...
باستان نیست می‌تواند فضا و تجربه این کار روزمره را تغییر دهد.
یک کره فلزی که با غلتیدن بر روی صفحه هوشمند دایره‌ای شکل نقش تنظیم کننده میزان خروجی آب و دمای آب را بازی می‌کند. به گونه‌ای که با نزدیک شدن به مجرای آب گرم دمای آب خروجی بالا رفته و با نزدیک شدن به مجرای آب سرد دمای آن پایین می‌آید. همچنین با دور شدن از مرکز دایره شدت آب خروجی افزایش می‌یابد و در مرکز آب قطع می‌گردد.
شاید بهترین قسمت این طرح دیدن آب در داخل مجراها به همراه نوری که در اطراف مجرا تعبیه شده و قبل از لمس و حس آب، تنها با دیدن، بتوان میزان حرارت آب را درک کرد. هر چه حرارت آب پایین‌تر باشد نور آبی شدت می‌یابد و هر چه حرارتش بالاتر باشد میزان نور قرمز افزایش پیدا می‌کند.
 

World Designer

عضو جدید
جایگاه آکواریوم در معماری داخلی

جایگاه آکواریوم در معماری داخلی

وجود آشفتگی در زندگی شهری و صنعتی امروز ضرورت ایجاد آرامش را دو چندان می کند ، برای دستیابی به این مهم روشهای متعددی در پیش روی ما قرار دارد و تنها با باز کردن چشم سومی می توان بر این مقوله تسلط یافت . یکی از روشهای رسیدن به آرامش دسترسی به محیط طبیعی است ، متاسفانه امروزه با گسترش زندگی آپارتمانی رابطه انسان با طبیعت به میزان قابل توجه ای قطع شده است و انسان همواره در تلاش است تا این خلاء بزرگ را با کشاندن گوشه هایی از طبیعت به محل زندگی خود پر کند .



در کشور های توسعه یافته آکواریوم جزئی از دکوراسیون داخلی منازل ، فروشگاه ها و اماکن تجاری بشمار می رود . روانشناسان معتقدند 15 دقیقه تماشای آکواریوم می تواند انسان را به مدت 48 ساعت شاداب نگه دارد و بر تمرکز افراد جهت یادگیری بیافزاید. گذشته از آن آکواریوم می تواند به زیبایی معماری داخلی بنا کمک شایانی کند ، البته رعایت اصول صحیح در بکار گیری آکواریوم بسیار مهم و قابل اهمیت است .

بسیاری از معماران و طراحان داخلی تنها به پیشبینی مکانی برای قرار گیری آکواریوم بسنده می کنند و از محدودیت استفاده آکواریوم در محیط های خاص غافلند . بکار گیری غیر اصولی آکواریوم نه تنها به زیبایی فضا کمک نمی کند بلکه با رشد جلبکها منظر زننده ای را ایجاد می نمایند .
بنابر این جهت طراحی و تعبیه آکواریوم در طرح خود میبایست عوامل زیر را مورد توجه قرار داد :


:: انتخاب گونه زیستی آکواریوم
آکواریوم ها را می توان به چهار گونه استوایی ، مرجانی ( آب شور ) ، رودخانه ای و مردابی طراحی کرد ، انتخاب گونه ای خاص به شرایط اقلیمی مکانی که آکواریوم در آن قرار می گیرد بستگی دارد. به عنوان مثال انتخاب طرح استوایی مستلزم و جود نور طبیعی مناسب و دمای معتدل است .
در اینجا بصورت جداگانه گونه های مختلف را مورد بر رسی قرار می دهیم.

:: طراحی آکواریوم استوایی
همان طور که قبلا" گفته شد ساختار آکواریوم استوایی به گونه ایست که نیازمند نور زیاد و دمای مناسب است ، البته نور بیش از حد نیز باعث رشد نا متجانس جلبکها می شود و به ظاهر آکواریوم لطمه زیادی می زند .

در طراحی اکواریوم استوایی از گیاهان آبزی بصورت فشرده استفاده نمایید و سعی کنید حتی الامکان تمامی نقاط آکواریوم را پوشش دهید . از گیاهان استوایی می توان والیز نریا ، کریپتون و برگ سیبی را نام برد .

دمای مناسب برای این گونه 28 تا 32 درجه سانتیگراد است. مرحله بعد انتخاب گونه ماهیان است ، گوپی ، آنجل ، بلک ویدو ، نئون و انواع تترا ها ماهیان آکواریوم استوایی را تشکیل می دهند .

:: طراحی آکواریوم مرجانی
همان طور که از نامش پیداست ، آکواریوم مرجانی محیطی پوشیده از مر جان ها و صدف های در یایی است . آب این گونه شور است و می بایست از ماهیان آب شور ( دریایی ) استفاده کرد . دلقک ماهی ، آنجل آنتن دار ، خفاش ، خروس دریایی می توانند به عنوان ماهیان این گونه انتخاب شوند.

:: طراحی آکواریوم رود خانه ای
همه می دانیم که رودخانه ها پوشیده از قلوه سنگ و صخره های سنگی هستند ، بنابر این سعی کنید آکواریوم را به شکل کف رود خانه طراحی کنید ، استفاده از تعدادی صخره کوچک آکواریوم را به محیط طبیعی نزدیکتر می کند .
بهتر است در آکواریوم رودخانه ای از ماهیان گوشتخوار استفاده کنید ، ماهیان مناسب این محیط اسکار ، دراگون ، کارد ماهی ، و انواع سیچلاید ها هستند .
استفاده از گیاه در این آکواریوم پیشنهاد نمی شود زیرا معمولا" توسط ماهیان نابود و ریشه کن می شوند . دمای مناسب برای این گونه 22 تا 28 در جه سانتیگراد با نور ملایم است .

:: طراحی آکواریوم مردابی
ماهیان مناسب این گونه را فایتر ، کت فیش ، پوزه خرگوشی و گورامی ها تشکیل می دهند . گیاه گندمی نیز مناسب ترین گیاه برای این آکواریوم است .

بر خلاف تصور مردم ما راه اندازی و نگهداری یک آکواریوم بسیار ساده است و نیازمند داشتن تخصص خاصی نیست . خوشبختانه در ایران به میزان قابل ملاحضه ای فرهنگ نگهداری آکواریوم رشد کرده است و افراد زیادی به پرورش و نگهداری این موجودات دوست داشتنی روی آورده اند.
 

فرح نوش

عضو جدید
کاربر ممتاز


هتل برج العرب (Borj Al arab Hotel)
برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنامشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند. صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می‌دهند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.
فضای خارجی: این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌است. در فضای بین بالها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنهٔ سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالیکه شیشه شفاف جلو، مقددار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود. تقریبا بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتربی نظیر توسط یک پایه نصب شده‌است. این باند فرود هلیکوپتر چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده‌است: گلف باز مشهور تیگر وودز(به انگلیسی: tiger woods) چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد. در فوریه سال ۲۰۰۵ تنیس بازان حرفه‌ای راجر فدرر(به انگلیسی: Roger Federer) و آندره آغاسی (به انگلیسی: Andre Aghassi) یک بازی را درارتفاع ۲۱۱ متری انجام دادند که این باند فرود به صورت موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود. این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ای ندارد.
فضای داخلی: لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان است. زیرا در ارتفاع ۱۸۰ متری واقع شده. آتریوم بیش از یک سوم فضای داخل هتل را در برمی گیرد. درحالیکه معماری بیرونی هتل یک معماری کاملا مدرن است، اما معماری داخلی هتل ترکیبی از سبک شرقی و غربی بصورت بسیار لوکس می‌باشد. در لابی نیم طبقه، یک فواره، یک ستاره سه بعدی اسلامی را بوجود می‌آورد. با وجود اندازه بزرگ برج العرب، تنها ۲۸ طبقه دوبل با ۲۰۲ سوییت دارد. کوچکترین سوئیت ۱۶۹ متر مربع و بزرگترین آن ۷۸۰ متر مربع می‌باشد. قیمت هر سوئیت، از ۱۰۰۰ دلار(هر شب) تا ۱۵ هزار دلار متغیر است و سوئیت سلطنتی گرانترین آن است، که شبی ۲۸ هزار دلار می‌باشد. ستونهای سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگهای کار شده بر روی نرده‌ها تاثیر هنر کلاسیک را بر روی طراحی داخلی هتل نشان می‌دهد. حمامهای SPA مانند با موزائیک‌های کف و دیوار با شکلهای هندسی عربی، که در تمام ساختمان یافت می‌شود، قابل توجه‌است. :D
 

kkm7

عضو جدید
اگراصفهان نصف جهانه ، مشهد همه جهانه
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] مشهد از جهات بسياري نسبت به اصفهان برتري داره ، اما دلیل من:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif](در مورد این موضوع بیشتر با هاتون حرف دارم که در مطالب بعدی در موردش بحث می کنیم)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] نمي دونم اصفهان رفتين يا نه ولي اگه گشتي تو اين شهر زده باشين اصفهان رو از جهت ساختمان هاي اداري و مسکوني و تجاري بسيار نازل تر از مشهد مي يابين. نماي خانه ها ، ادارات و اماکن تجاري مشهد بسيار با سليقه تر ،زيباتر ، مدرن تر و شيک تر از اصفهان است. در اصفهان از ساختمان هاي بلندو خوش ساخت امروزي اثر چنداني نيست و اگر از برج نيمه ساز جهان نما که آن هم گرفتار بگير و ببندهاي ميراث فرهنگي و شهرداري است، بگذريم، براي ديدن ديگر ساختمانها هرگز نبايد کلاه از سر برداريم. حتي بافت جديد آن شهر هم چندان چنگي به دل نمي زند. حال آن که هم بناهاي اداري و هم خانه ها و مجتمعهاي مسکوني و تجاري مشهد، به گونه اي چشمگير چهره شهر مشهد را آراسته و آن را به يک شهر خوش نما تبديل کرده است.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] اما در پايان اين گفتار ازتون مي خوام گفته هاي دکتر رزمي عضو شوراي شهر اسلامي مشهد در يکي از جلسات رو بخونيد تا بفهميد لابي قدرتمند وزراي اصفهاني در دولت هاي اصلاحات و سازندگي چه ها که با مشهد نکردند. اما صحبت هاي آقاي رزمي: [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] دکتر رزمي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر مشهد گفته است: به رغم اين که مسئولان چندين بار نسبت به تأمين واگنهاي قطار شهري مشهد قول مساعد داده‌اند، اما تا کنون هيچ اتفاقي نيفتاده است. پروژه‌اي که در سال 78 شروع شد و قرار بود فاز اول آن در سال 82 به بهره‌برداري برسد، هنوز تأمين واگن مورد نياز آن به سرانجام روشني نرسيده است. وي سپس در مقام مقايسه وضعيت شهري مشهد و اصفهان برآمده و گفته است: مشهد با 270 کيلومتر مربع، دو ميليون و هفتصد هزار نفر جمعيت دارد و اصفهان با 220 کيلومتر مربع، يک ميليون و سيصد هزار نفر؛ ميليونها مسافر سالانه مشهد نيز سبب نشده است که سهميه تاکسي مشهد از يک سوم سهميه اصفهان بيشتر شود. وي افزوده است: اعتيار قطار شهري مشهد 1000 ميليون دلار است و اعتبار قطار شهرس اصفهان 2200 ميليون دلار. وي سخنان خود را اين گونه پايان داده است که: بسياري مي‌گويند عده‌اي در وزارتخانه‌ها هم‌پيمان شده‌اند تا زماني که قطار شهري اصفهان بهره‌برداري نشود، پروژه قطار شهري مشهد نيز افتتاح نگردد!!!![/FONT]
 

kkm7

عضو جدید
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مجتمع پروما[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پروژه مجتمع تجاري پروما ، واقع در ميدان جانباز مشهد با کاربري تجاري در مرداد ماه 1379 شروع گرديد. زيربناي اين ساختمان که متعلق به شرکت کاروان ستاره شرق مي باشد حدود 2500 متر مربع است .اسکلت ساختمان به شکل يک سازه بتني با قابهاي خمشي بوده که داراي اتصالات کاملا صلب مي باشد . ساختمان داراي پي نواري بوده که به ضخامت يک متراجرا شده است. فاصله تقريبي ستونها از يکديگر حدود 5/7 متر بوده و ارتفاع طبقات حدود 6 مترمي باشد . حجم کل بتن ريزي در اين سازه 14000 متر مکعب مي باشد.از جمله مسايلي که در اين پروژه بروز نموده ، مقارن شدن اجراي اسکلت بتني با فصل زمستان بوده است . خوشبختانه با ارائه پيشنهادات و راهکارهاي واحد تحقيق و توسعه شرکت اين مسئله نتوانست بر سرعت اجراي پروژه تأثير منفي بگذارد و اسکلت بتني در مدت کم نظيري (160 روز کاري ) به انجام رسيد [/FONT]
 

sayyah archi

عضو جدید
کاربر ممتاز
من که برام جالب بود شمارو نمیدونم









خوشحال میشم اگر شما هم عکسی در این مورد دارید در این جا قرار بدید منم عکسهای دیگری دارم که بستگی به استقبالتون داره














 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

javidboss

عضو جدید
کاربر ممتاز
حیاط زمستانی - winter garden,vale garden, sunrooms

حیاط زمستانی - winter garden,vale garden, sunrooms

باسلام: بد از تاپیکه درب و پنجره یاده یه موضوعی افتادم. یاده اینکه در معماری ما ایرانیها خیلی کم از حیاط زمستانی استفاده میشه. گفتم چند مدل از این قسمت از خانه که خیلی زیبا و مهمه رو بزارم تا دوستانم که تو کاره دکوراتسیون و طراحی هستن ازش به خوبی استفاده کنن.
به امیده موفقیت تمامه دوستایه عزیزی که اینجا پیدا کردم.:heart::gol:;)
یه خواهش کوچیک: لطفا اگه می خواهید همکاری کنید و عکس بزارید لطفا از تصاویری استفاده کنید که حجمش زیاد نباشه.

داداش کوچیکتون نامی سعادت.:heart::gol:
 
آخرین ویرایش:

greatmemar

عضو جدید
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

این دوران، دوران تغییرات سریع است. تغییرات حاصل در سراسر جهان به دنبال دو جنگ جهانی و پیشرفت‌های چشمگیر در تکنولوژی طی این قرن آهنگ زندگی را سرعت بخشید. حدود دویست سال پیش ده‌ها سال طول می‌کشید تا یک سبک دکوراسیونی در میان کشورهای اروپایی گسترش یابد و سپس اقیانوس‌ها را به سوی باقی جهان طی کند. اما امروز گسترش وسایل ارتباط جمعی کوچکترین تغییرات در مد را ظرف چند روز به اقصی نقاط جهان می‌رساند.
از این رو سبک‌های دکوراسیونی تقریباً با سرعت تغییرات مد لباس در حال تغییر و تحول هستند و از آنجا که مردم قادر به تغییر دادن مبلمان و وسایل منزل و دکوراسیون کلی خانه در زمان‌های کوتاه نیستند، امروز اغلب سبک‌های دکوراسیونی دچار تداخل و به عبارتی همپوشانی،حتی در یک خانه واحد، می‌شوند. در ابتدای قرن بیستم در میان طراحان دکوراسیون اروپایی عکس العملی نسبت به تزئینات افراطی اوایل قرن نوزدهم پدیدار شد و آنان را به سوی سبکی از معماری که بیشتر بر روی فضاهای باز، تناسب و سطوح صاف تکیه داشت، سوق داد. در فرانسه «جنبش مدرن» توسط فردی به نام کربوزیر (۱۸۸۷ـ۱۹۶۵ Corbusier) شکل گرفت. از او کتابی با عنوان «درباره معماری» در سال ۱۹۲۷ به زبان انگلیسی به چاپ رسید که در آن «نکته‌هایی از یک معماری جدید» را مطرح می‌کرد: ردیف‌های افقی پنجره‌ها، نقشه‌ای آزاد، نمای ساده و سقف‌های مسطح. در ایالات متحده آمریکا، فرانک للوید رایت (۱۹۵۶ـ۱۸۶۷) خطوط ساده افقی و اتاق‌های وسیع و کم ارتفاع در معماری را توسعه داد. خانه‌های معروف طراحی شده توسط او در اطراف شیکاگو به نحوی چشمگیر بی پیرایه هستند با نمای ساده اما زیبا از ترکیب آجر با چوب مرغوب. مدرسه طراحی باهاوس که در سال ۱۹۱۹ در ویمار آلمان تاسیس شد، سردمدار بسیاری از ایده‌های جنبش مدرن بود.
هدف مدیر این مدرسه، والتر گروپیوس (۱۹۶۹ـ۱۸۸۳) ایجاد ارتباط میان همه آموزش‌های هنری، معماری و طراحی بود. معماری حاصل از این تجمع به صورت ساختمان‌های مکعب مانندی با سقف‌های مسطح و ردیف‌های عمودی و افقی پنجره‌های بزرگ با قاب‌های فلزی برای راه یافتن نور طبیعی فراوان به داخل بود.
نوگرایی، کارایی و بهداشت جوهر اصلی سبک جدید بود. رنگ سفید رنگ ارجح برای دیوارها بود که عاری از تزئینات و گچبری‌های پیشین، سطوحی صاف و ساده بودند. درها بدون قاب بندی‌های سنتی و تنها پوشیده از سطوح تخته سه‌لای رنگ شده بودند. فرم‌ها بیشتر به سوی آیرودینامیک شدن متمایل بود و مبله کردن اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه با وسایل توکار متداول شد. در هلند گروهی تحت عنوان «استایل» (به معنای سبک)، نامی برگرفته از مجله‌ای با همین عنوان نیز رسالت خود را بر بریدن هرچه بیشتر از فرم‌های متداول و گذشته و پیش بردن طراحی دکوراسیون به سوی قرن بیستم قرار داده بود.
رهبر این گروه گرت ریتولد (۱۹۶۴ـ۱۸۸۸) طراحی‌های خود را بر پایه فرم‌های سه گوش آبستره با رنگ‌های اولیه قرمز، آبی و زرد قرار داده بود.
معروف‌ترین ساختمان او، خانه شرودر در اتریش، نمایی با خطوط ساده، سطوحی متشکل از قطعات بلوک مانند بدون هرگونه گچبری روی دیوارها و سقف با ردیف‌های متصل افقی از پنجره‌های فلزی داشت. آرت دکو نقطه اوج زاهد منشی جنبش مدرن بود. آرت دکو نام خود را از نمایشگاهی که با عنوان «هنرهای تزئینی» به سال ۱۹۲۵ در پاریس برگزار شد، گرفته بود و در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ قرن بیستم در اروپا و آمریکا بسیار مرسوم بود. بارزترین ویژگی این سبک استفاده از اشکال هندسی بود. دایره‌ها، نیم دایره‌ها، سه گوش‌ها، چندضلعی‌ها و مکعب‌ها به عنوان طرح‌هایی برای فرش، کفپوش، کاغذدیواری، کاشی، پارچه و همچنین فرم مبلمان، ظروف، شومینه، چراغ‌ها، لوازم صوتی و خلاصه هر آنچه در دکوراسیون دخیل است، به کار گرفته می‌شدند.
موتیوهای ساده شده که منظره‌هایی چون غروب آفتاب را نشان می‌دادند و فرم‌های استیلیزه شده درختان، گل‌ها، فواره و اشکال حیوانات به ویژه آهو، در حالی که از نقوش تمدن باستانی آزتک‌ها (معبد پلکانی زیگورات) و مصر (پس از راه یافتن به داخل معبد توتانخ آمون در سال ۱۹۲۲) الهام گرفته می‌شدند، به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
این سبک که به شدت تحت تاثیر هنر شرق بود، مناسب‌ترین سبک برای طراحی هتل‌های لوکس، رستوران‌ها، کشتی‌های اقیانوس‌پیما، سالن‌های تئاتر و صحنه‌های فیلمبرداری بود. طراحان فرم‌های پرانحنا با سطوح پرداخت شده کالاهای سبک آرت دکو را با مواد اولیه متنوعی چون چوب خودرنگ روشن (گردو، بلوط و افرا)، چرم، مرمر و شیشه می‌ساختند. انواع مختلف مبلمان و شیرآلات خانه با کروم ساخته می‌شد و انواعی نیز با پلاستیک‌های جدید مانند باکلیت که سخت و براق است، تولید می‌شدند.
این ترکیب متنوع و مطبوع مصالح و مواد گوناگون در پس زمینه‌ای از دیوارهای سفید، کرم یا بژ قرار می‌گرفت و با پارچه‌هایی به رنگ‌های روشن ملایم مثل هلویی تکمیل می‌شد.
لکه‌هایی از رنگ‌های نارنجی، سبز زمردی، آبی و قرمز نیز گاه این دکوراسیون‌ها را مزین می‌کرد. در آمریکا حرکتی برای آیرودینامیک کردن همه وسایل به راه افتاده بود و چنان که طراحی اتومبیل‌ها و لوکوموتیوهای قطار به سوی آیرودینامیک شدن می‌رفت، لوازم خانگی از قبیل یخچال و جاروبرقی نیز به تقلید از این جنبش با اشکال دوکی شکل و آیرودینامیک طراحی و تولید می‌شدند. در هر دو سوی آتلانتیک طراحی ساختمان‌ها با نمایی آیرودینامیک، صاف و براق رایج شده بود.
جنگ جهانی دوم توقفی ناگهانی در روند حرکت طراحی و معماری به وجود آورد. با این حال تکنولوژی ساخت تخته سه ‌لایه سبب شد که مصرف آن در صنایع هواپیماسازی رشد چشمگیری یابد. در سال ۱۹۵۱ فستیوالی در انگلستان برگزار شد که بر سادگی زاهدگونه پس از جنگ نقطه پایانی نهاد و سبکی که به دنبال این فستیوال و متاثر از آن در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ قرن بیستم رایج شد، راحت و بی تکلف بود. این سبک «سبک معاصر» نام گرفت. هشت میلیون نفر از نمایشگاهی که خاستگاه سبک معاصر بود، دیدن کردند. در این زمان از بتون، شیشه و استیل در ساخت بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شد از جمله ساختمان فستیوال سلطنتی که هنوز در کناره جنوبی رود تایمز پابرجا است.

منبع : Memarha.Com
 

hitech

عضو جدید
10 نکته مهم در دکوراسیون

10 نکته مهم در دکوراسیون

1. سرمایه گذاری کردن در بهترین‌ها:
به جای پر کردن به سرعت یک اتاق با وسایلی که شما می‌توانید تهیه کنید، سعی کنید از وسایل محدودی که واقعاً به آنها علاقه دارید در مراحل مختلف و به آرامی در طی مرور زمان به اتاقتان اضافه کنید.
2. از لباسهای شخصی اقتباس کنید.
اگر شما یک بلوز با رنگ دلخواه یا هر چیزی که دارای بافت هموار و صاف است دارید، آن را به یک نقاش منزل نشان دهید تا مطابق رنگ آن برای شما رنگ مورد علاقه‌تان را تهیه کند.
3. روشن کردن فضا:
بازتاب پارچه‌های پر تلالو و کاغذ دیواری‌های روشن به فضا کمک خواهد کرد که روشن‌تر به نظر برسند.
4. از آنچه که دارید لذت ببرید.
بر روی چیزهای با ارزش اتاق تاکید کنید. اگر سقف بلندی دارید پرده‌های بلند آویزان کنید و اگر اتاقتان مانند یک جعبه تاریک است آن را تغییر ندهید، فقط با یک رنگ سفید روشن، فضای تیره و خفه را نجات دهید. با آنچه که دارید کار کنید و همیشه راحتی را در نظر بگیرید.
5. نورها:
حداقل 3 منبع نور در یک اتاق داشته باشید هدف مطلوب با یک لامپ سقفی و چندین لامپ زمینی و رومیزی بدست می‌آید. از آباژورها می‌توانید برای روشن کردن گوشه‌های تیره استفاده کنید.
6. بیشتر از وسایل آنتیک و عتیقه و شیک استفاده کنید.
در یک اتاق نشیمن بیشتر از وسایل وعتیقه‌های شگفت‌انگیز استفاده کنید. این حرکت برای فضای ورودی هم عالی می‌باشد.
7. فضای ورودی را جدی بگیرید.
از فضای ورودی غفلت نکنید! فکر کنید که به عنوان یک پیش غذا می‌باشد. فضای ورودی باید سبک همه جای منزلتان را منعکس کند، به عبارتی دیگر باید خلاصه‌ای از تمام فضای منزلتان باشد. باید در مهمانان حسی ایجاد کنند که راغب باشند تا بیشتر ببینند.
8. بیشتر جمع آوری کنید.
هر وسیله ای که دوست دارید و با شما صحبت می‌کند را جمع آوری کنید، مهم نیست که چه چیزی هست و در چه تعدادی می‌باشد، مهم این است که شما آن را دوست دارید.
9. خطر!
وسایل روی میز، وسایل اضافی محل ورودی، کفشها، کوله پشتی بچه‌ها و نامه‌ها هر وسیله‌ای که نمایش گذاشتن آن زیبا نیست باید در کمدها و فضاهای تعبیه شده برای این منظور، بایگانی شود.
10. آنسوی کاغذ دیواری:

تغییر رومبلی زدن و کاغذ دیواری کردن یکی از بهترین کارها برای ایجاد یک تغییر اساسی در منزل می‌باشد که هزینه‌ها را تا حدودی می‌تواند کم
 

bitaraff

عضو جدید
دو مقاله درباره آموزش راه اندازی آکواریوم خانگی به فارسی و انگلیسی

دو مقاله درباره آموزش راه اندازی آکواریوم خانگی به فارسی و انگلیسی

با سلام

در لینک های زیر که یکی به زبان فارسی و دیگری به زبان انگلیسی است می توانید روش ساخت یک آکواریوم و لوازم مورد نیاز آن را مطالعه کنید.

مخصوصا" مطلب انگلیسی خیلی با دقت ساخت یک آکواریوم را آموزش داده و از تصویر نیز استفاده کرده است :

فارسی : http://www.nobonyan.com/Magazine_selection/Aquar/Aquar.htm

انگلیسی :
http://www.nobonyan.com/English pages/Articles/Aquarium/Making_aquarium.htm
 

majid6

عضو جدید
سخنی در باب آسیبهای هنر-صنعت دکوراسیون داخلی

سخنی در باب آسیبهای هنر-صنعت دکوراسیون داخلی

[FONT=&quot]بنام او که هر چه آفریده، در کمال هنر و صنعت است[/FONT]​
[FONT=&quot]کارگاه طراحی و تولیدی دکوراسیون و مبلمان اداری-تجاری و مسکونی (چوبی و ام.دی.اف) "هنر چوب بیستون" با تکیه بر بیش از بیست سال تحقیق و تجربه،افتخار دارد رعایت حقوق مصرف کننده و برآوردن تمام انتظارات مشتریان مشکل پسند را سرلوحه کار خود قرار داده و استانداردهای کیفی خود را هرگز به توقع این مشتریان نکته سنج و ظریف بین [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot]که مشتریان ایده آل بیستون هستند- محدود نمی کند و نیز از عزیزانی که برای علاقه شان به کیفیت ، ظرافت و هنر،کمتر پاسخی از جانب صنعتگران گرفته اند ، دعوت می کند تا مهارت و تخصص هنروران [/FONT][FONT=&quot]"[/FONT][FONT=&quot]بیستون[/FONT][FONT=&quot]"[/FONT][FONT=&quot] را به چالش بکشند.[/FONT]
[FONT=&quot]سخن مدیر- مسئول [/FONT][FONT=&quot]"[/FONT][FONT=&quot]هنر چوب بیستون[/FONT][FONT=&quot]"[/FONT][FONT=&quot] :[/FONT]
[FONT=&quot]متاسفانه در صنایع ما آسیب های قابل ذکر بسیاری وجود دارند که برخی از آنها ، از قصور صنعتگران و مابقی از شرائط ناکارآمد جو فراصنعتی نشاءت می گیرند-همچون کمیاب بودن مواد اولیهء مرغوب و ...- که همهء این آسیب ها ، در یک مورد مشترکند و آن اینکه در نهایت هزینهء آنها را مصرف کننده پرداخته و از یک محصول با کیفیت- از لحاظ ساختاری و ظاهری- محروم می شود.[/FONT]
[FONT=&quot]اینجانب سعی دارم در این فرصت کوتاه [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot] و مغتنم- تنها به چند مورد از این آسیب ها که در مجموعهء کوچک تحت مسئولیتم بطور جدی سعی در ترمیم و رفع آنها داریم ، بپردازم . با این امید که فرهنگ مشتری مداری و شرافت حرفه ای هرچه پر رونق تر در تمام عرصه های صنعتی و هنری کشور عزیزمان تسری یابد :[/FONT]
[FONT=&quot]-نخست اینکه برخی از صنعتگران ، آنگونه که بایسته است مراحل "آموزش و تعلیم"،"تحقیق"و"تجربه"را طی نکرده و پیش از احاطهء کامل به حرفهء متبوع خود،اقدام به پذیرش مسئولیت و عرضهء محصول می کنند که طبعا هزینهء تجربه اندوزی ایشان را مصرف کنندگان می پردازند .[/FONT]
[FONT=&quot]-متاسفانه موج ویرانگر مادی گرایی و پول محوری که در بسیاری از عرصه ها آسیب های جدی وارد کرده ، عرصهء صنعت را هم بی نصیب نگذاشته و این طرز فکر که "هدف از اشتغال به صنعت ، کسب درآمد است و بس"،ضربه های مهلکی به پیکرهء صنعت و بخصوص رشته هایی که تلفیقی از هنر و صنعت هستند- همچون صنایع چوب- وارد کرده و اجماع این تفکر خام با سطحی نگری برخی سودجویان موجب شده تا ایشان برای کسب بالاترین درآمد ، کوتاهترین راه را انتخاب کنند که همانا عدم تعهد به کیفیت و [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot] در بهترین حالت-تنها حفظ ظاهر موجه محصول است.[/FONT]
[FONT=&quot]-از آنجا که در هر رشتهء فنی،صنعتی و هنر-صنعت تعداد متخصصین واقعی معدود است،زمانی که این افراد در چرخهء اقتصادی و رابطه با مصرف کننده قرار می گیرند ، بعضا با تکیه به دانش و تخصص خود [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot]و علم به کمیاب بودن امثال خود- گاهی دچار غرور نابجا شده و اصل اساسی"مشتری مداری" و احترام به نظر و خواستهء مشتری را بطور کامل زیر پا گذاشته و چه بسااین اعتماد به نفس بیش از اندازه و بی علاقگی به پاسخگویی ، به فرایند کاری ایشان لطمه وارد کرده و حتی موجب تقلیل کیفیت محصول این گروه نیز می گردد.[/FONT]
[FONT=&quot]-و آخرین آسیبی که در این یادداشت به آن می پردازم ، اینکه متاسفانه روش های نادرست آموزشی در عموم رشته های تحصیلی ، صنعتی و هنری در نظام آموزشی ما و مدرک گرایی رایج در جامعه ، شرائطی را بوجود آورده تا جوانان و نوجوانان مستعد و باذوق ما ، بدون توجه به علائق و هنرهای نهفته در وجودشان و تحت تاثیر جبر فکری جامعه ، فقط و فقط به دنبال طی مدارج تحصیلی و درسی ای باشند که هیچ تجربهء عملی در کنار آن وجود ندارد و در نتیجه تجربهء مشاغل صنعتی و مخصوصا رشته های هنر- صنعت و نهایتا گرداندن چرخ صنعت و تکنولوژی کشور ، برای قشری باقی می ماند که عموما موفق به طی آن مدارج [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot] تحصیلی- نشده اند که طبعا می توان دلیل این ناکامی را به راحتی حدس زد ، البته باستثنای تعداد محدودی که توانایی پشت سر گذاردن آن مراحل را داشته ، ولی تحت تاثیر این جو نادرست قرار نگرفته اند و ذوق و قریحهء فنی و هنری اشان را فدای طرز فکر ناپختهء غالب بر جامعه نکرده اند.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا