معرفی شغلهای فنی پردرآمد

soroush47

عضو جدید
شغلهای فنی پردرآمد معمولاً بهترین روش ورود به بازار کار و کسب درآمد در کوتاه مدت با کم‌ترین دردسر هستند. به گزارش آموزشگاه فن آموزان مشاغل فنی مزیت‌های زیادی نسبت به دیگر روش‌های کسب درآمد دارند و از این رو در بین نسل جدید به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این مشاغل این است که شما در کم‌ترین زمان ممکن در صورت فراگیری آن‌ها می‌توانید به درآمدی هر چند اندک برسید. در ادامه قصد معرفی شغلهای فنی پردرآمد در ایران را خواهیم داشت. کسب و کارهایی که شما از طریق آن‌ها قادر هستید در مدت زمان کوتاهی به پول برسید.

چگونه شغل پردرآمد تعمیرات پکیج را یاد بگیریم؟

به سراغ شغلی می‌رویم که امروزه به دلیل استفاده از پکیج‌های دیواری و شوفاژ به محبوبیت زیادی دست یافته است. تعمیرات پکیج یکی از مشاغل محبوب و فنی با بازار کار مناسب در تمامی نقاط ایران است. مهارت‌هایی که شما برای این شغل باید یاد بگیرید تا حد زیادی بستگی به خودتان خواهد داشت. اما به طور کلی شامل آموزش تعمیرات پکیج دیواری و زمینی و برندهای مختلف آن، هواگیری، سرویس، رفع عیب و تشخیص مشکل، در صورت علاقه تعمیرات موتورخانه و همین طور خیابابی در سیتسم‌های هوشمند انواع پکیج‌ها خواهد بود. معمولاً امروزه فلزکاری، جوشکاری و همین‌طور لوله کشی آب پکیج دیواری نیز جز زیرشاخه‌های این شغل به حساب می‌آید. اگر دقت کرده باشید ما در مورد درآمد شغلهای فنی پردرآمد کم‌تر به رقم دقیق اشاره کردیم. دلیل آن هم نامحدود بودن سطح درآمد این گونه مشاغل خواهد بود.

آموزش تعمیرات پکیج


در صورت حرفه‌ای بودن در هر کدام از موارد گفته شده شما می‌توانید درآمد ماهیانه خود را به چند ده میلیون برسانید. یا این که پس از مدتی مجموعه‌ای را اداره کنید که در آن تکنسین‌های زیادی در زمینه‌های مختلف تعمیرات و ... فعالیت می‌کنند و شما صرفاً از آن‌ها پورسانت دریافت می‌کنید. تمامی این مشاغل نیز از جمله بهترین‌ها برای مهاجرت هستند و پتانسیل این را دارند که حتی در کشورهای اروپایی برای شما درآمدزا باشند.

البته این شغل تجهیزات و لوازم ریز و درشت زیادی نیاز دارد. ضمن این که شما باید توانایی حل مشکل انواع پکیج‌ها در خانه‌های هوشمند را نیز داشته باشید. معمولاً برای یادگیری این رشته نیاز به حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزشگاه‌ها خواهید داشت. بخش مهمی از آن نیز باید به صورت عملی و تجربی با کارآموزی فرا گرفته شود.

تعمیرات لوازم خانگی و سطح درآمد آن

در بین شغلهای فنی پردرآمد که تاکنون معرفی کردیم، به طور قطع یکی از محبوب‌ترین، پرسودترین و بهترین‌ها تعمیرات لوازم خانگی است. امکان ندارد که از کنار یک مرکز تعمیر لوازم خانه و آشپزخانه رد شوید و تعداد زیادی دستگاه الکتریکی نبینید که به شخص تعمیرکار سپرده شده است. معمولاً این افراد می‌توانند دوره‌های آموزش تعمیرات لوازم خانگی آن را از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای بگذرانند.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی


از طرفی امروزه برندهای زیادی در بازار ایران فعالیت می‌کنند که شاید در ظاهر با هم متفاوت باشند، اما در نهایت از شماتیک فنی و سخت افزاری مشابهی استفاده می‌کنند. برخلاف گذشته که صرفاً تعمیرات لوازم خانگی وابسته به سخت افزار بود، امروزه حیطه تعمیر انواع دستگاه های الکترونیکی هوشمند نیز به این شغل اضافه شده است.

این شغل البته چالش‌های زیادی دارد و مشابه تمام موارد بالا شما رقبای زیادی پیش و روی خود دارید. معمولاً باید بهترین و تخصصی‌ترین در این زمینه باشید تا در یک شهر مشتریان به سراغ شما بیایند. شغلهای فنی پردرآمد معمولاً یک مشکل بزرگ دارند و آن هم رقیب در بازار کار است.

مواردی که شما در شغل تعمیر لوازم خانه و آشپزخانه نیاز خواهید داشت:

  • یادگیری کار با قطعه‌های الکتریکی و بردها
  • عیب‌یابی انواع لوازم خانه و آشپزخانه، ماشین لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و...
  • حل مشکلات نرم‌افزاری در گجت‌های اسمارت نظیر تلویزیون‌ها و...
  • یادگیری ساختمان الکترونیک در دستگاه‌های خانگی
معمولاً به جز هزینه اجاره و ... خرید دستگاه‌های موردنیاز برای شروع کار تعمیر لوازم خانگی بیش از 10 میلیون تومان نخواهد بود. اما در شما می‌توانید به عنوان کارآموز هم فعالیت کنید و از این راه به درآمد اولیه‌ای برای راه‌اندازی یک تعمیرگاه برسید.

شغلهای فنی پردرآمد: تعمیرات موبایل

یکی از اولین گزینه‌هایی که احتمالاً شما هم توانسته‌اید آن را حدس بزنید مربوط به تعمیرات موبایل خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید موبایل‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های هوشمند امروزه یکی از پراستفاده‌ترین سیستم‌های دیجیتال موجود در دنیا هستند. از کودک 3 ساله تا پیرمرد و پیرزن 80 ساله به این دستگاه جادویی وابسته هستند. تعمیرات آن نیز یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیا به حساب می‌آید. این تعمیرات شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار خواهد بود. التبه عده زیادی در هر دو زمینه به صورت فول استک فعالیت می‌کنند. معمولاً یادگیری تعمیرات نرم‌افزاری (با وجود اینترنت) مسئله پیچیده‌ای نیست.

رفرنس‌ها و آموزش‌های زیادی از شماتیک سخت‌افزاری گرفته تا توسعه‌های نرم‌افزاری، روش‌های تعمیرات سیستم عامل و ... در اینترنت موجود است. البته لازم خواهد بود که شما بخش مهمی از تعمیرات سخت‌افزاری را به صورت دوره‌های فنی و حرفه‌ای طی کنید. پس از آن به شما گواهینامه‌ای مبنی بر تأیید گذراندن این کورس ارائه می‌شود و پس از آن در صورت داشتن تجهیزات لازم و کسب کمی تجربیات عملی می‌توانید وارد بازار کار شوید. ضمن این که تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزای به جز چند دستگاه هزینه اضافه‌ای برای شما نخواهد داشت. کل پروسه تعمیر نرم‌افزار موبایل نیز با استفاده از یک لپ‌تاپ قابل انجام است.

لازم است که به زمینه‌های زیربرای ورود به تعمیرات موبایل مسلط باشید:

  • تعمیرات سخت‌افزاری، برد، تعویض قطعات، ال سی دی، فلت و...
  • تعمیرات نرم‌افزاری نظیر تغییر سیستم عامل، فلش، وایپ، آشنایی با سیستم ریکاوری و...
  • آشنایی با روش‌های رفع مشکلات نرم‌افزاری سیستم عامل‌های مختلف
  • تعمیرات لوازم جانبی

بررسی درآمد و آینده برق ساختمان

برق بخشی جدانشدنی از زندگی ما انسان‌ها است، ساختمانی را مشاهده نمی‌کنید که سیستم‌های برق نداشته باشد. به هر حال راه‌اندازی آن و همین‌طور تعمیرات در پروژه‌های عمرانی یک شغل مهم و فنی به حساب می‌آید. برق کار ساختمان باید به نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌های الکتریکی، امنیتی، دزدگیر، اعلان حریق، دوربین‌های مداربسته و ... نیز آشنا باشد. البته این موارد اجباری نیست اما به هر حال دامنه درآمد فرد را می‌تواند تا حد زیادی گسترش دهد.

ضمن این که شغل‌های برق کاری زیرشاخه‌های دیگری نظیر خودرو، PLC و ... نیز خواهند داشت. حتی دسته‌بندی‌های دیگری مثل: برق کار صنعتی، PLCMAN و متخصص الکترونیک نیز از جمله مواردی است که در این حیطه قرار می‌گیرد. برق ساختمان البته دوره‌های آسان‌تری دارد و پیچیدگی آن کم است. می‌توانید مجوز راه‌اندازی چنین شغلی را از سازمان‌های زیر نظر مجموعه فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کنید.

اگر برقکاری ساختمان را یاد بگیرید، می‌توانید حتی جذب ادارات، سازمان‌ها و همین طور تکنسین انواع مجتمع‌های تجاری، شهرک‌های صنعتی، کارگاه‌ها و همین‌طور مراکز دولتی شوید. برق کاری ساختمانی در ایران بازه درآمدی از 5 تا 25 میلیون تومان بسته به تخصص و تجربه و همین‌طور بازاریابی فرد خواهد داشت.

برخی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت برق کار ساختمان:

  • طراحی و نصب سیستم‌های روشنایی
  • برق‌کشی کامل ساختمان‌ها و واحد ها
  • نصب و سیم‌کشی تجهیزات ایمنی و حفاظتی
  • نصب و سیم‌کشی مدار، برد و تابلوهای برق
  • راه‌اندازی و نصب انواع موتورهای الکتریکی و...

بررسی درآمد و حیطه کار شغل هوشمندسازی ساختمان

تکنسین‌های هوشمندسازی ساختمان اگر چه به اندازه موارد دیگر شناخته نیستند، اما در آینده درآمدی چند برابری نسبت به این مشاغل خواهند داشت. در صورتی که به دنبال یادگیری یک علم بروز و همین‌طور با امکان توسعه هستید و می‌خواهید از آن در کشورهای دیگر برای کسب درآمد پس از مهاجرت استفاده کنید، هوشمندسازی ساختمان یکی از اصلی‌ترین‌ها و بهترین زمینه‌های فعالیت است.

در شغل هوشمندسازی ساختمان لازم است که شما به زمینه‌های:

  • برقکاری ساختمان
  • آشنایی با سیستم‌های نرم‌افزاری نظیر ETS و پلتفرم‌نویسی
  • برنامه‌نویسی و هماهنگ‌سازی سخت‌افزار با OS
  • مانیتورینگ و اتصال پلتفرمهای هوشمند سازی‌خانه‌ها و محل کار به موبایل‌ها و کامپیوترهای شخصی

نصب تجهیزات هوشمندسازی

و چندین مورد مهم دیگر آشنا باشید. امروزه از روش ها، ساختار ها و پروتکل های زیادی نظیر: Zwave,can-bus,S-bus و همین طور KNX نیز استفاده می‌شود. این شغل معمولاً در شهرهای بزرگ درآمد زیادی دارد و می‌تواند برای شما شروع یک زمینه فعالیت حرفه‌ای در زمینه‌های هوش مصنوعی و ... نیز باشد. اما در بسیاری از مواقع شما نرم‌افزار و یا پلتفرمی طراحی نمی‌کنید، بلکه صرفاً دیوایس‌ها را در منازل نصب می‌کنید، آن‌ها را راه‌اندازی و در صورت نیاز پشتیبانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را انجام می‌دهید. بسیاری از مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها نیز در حال حاضر دوره‌های آموزشی هوشمندسازی ساختمان را برگزار و کل پروسه یادگیری آن هزینه کم‌تر از 5 میلیون تومان خواهد داشت. وب سایت‌های فریسلنری بهترین فضا برای یافتن پروژه در این زمینه هستند.

آینده شغلی لوله‌کشی ساختمان

در معرفی شغلهای فنی پردرآمد به سراغ لوله‌کشی ساختمان می‌رویم. این شغل صرفاً به اجرای لوله‌کشی آب و فاضلاب محدود نخواهد شد. بلکه امروزه به راه‌اندازی و ساخت مسیرهای آبرسانی انواع استخر، سونا، جکوزی، لوله‌کشی ساختمان‌های فرسوده، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و اکسسوری‌های حمام و سرویس بهداشتی و همین‌طور تعمیر و نصب انواع پمپ‌های آب و استخر و ... نیز شغل لوله‌کشی گفته می‌شود. علاوه بر آن امکان آموزش لوله‌کشی ساختمان در دانشگاه‌های تأسیسات و مراکز فنی و حرفه‌ای وجود دارد. همین‌طور شما برای شروع کار نیاز به دفتر خواهید داشت.

آموزش لوله کشی ساختمان


تجهیزات موردنیاز نیز هزینه زیادی ندارند و اقلام و مصالحی که استفاده می‌شوند نیز باید توسط شما یا کارفرما بسته به توافق تهیه شود و در نهایت با ارائه فاکتور می‌توانید آن را از شخصی که سفارش پروژه داده است دریافت کنید. همین‌طور شما می‌توانید با دوره‌های تجربی و حضور در کنار یک مختصص در این مورد کسب تجربه و علم کنید.

حیطه فعالیت شغلهای فنی پردرآمد از جمله لوله‌کشی ساختمان معمولاً رو به افزایش است. به طبع تأسیساتی‌ها و لوله‌کش‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
 

Similar threads

بالا