معرفی سخت‌افزارهای نوین و تکنولوژی‌های مرتبط

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام به همه‌ی اعضای محترم و کسب اجازه از مدیر تالار مهندسی کامپیوتر.

در این تاپیک سعی می‌کنیم به معرفی سخت‌افزارهای روز دنیا بپردازیم. قطعاتی که بی‌شک آینده‌‌ و فنآوری به‌نوعی در گرو معرفی و پیشرفت اون‌ها هست.

امیدوارم همراهی شما دوستان رو شاهد باشیم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
مادربوردي با هشت اسلات حافظه‌

مادربوردي با هشت اسلات حافظه‌

مادربوردي با هشت اسلات حافظه‌​



MSI به تازگي از توليد محصول جديدي به نام P54-8D Memory Lover خبر داد كه به چيپ‌ست جديد Intel P45 و هشت اسلات حافظه مجهز شده است.

اين مادربورد قادر خواهد بود از شانزده گيگابايت حافظه DDR2 يا هشت گيگابايت حافظه DDR3 پشتيباني كند. اين محصول همانند رقباي قدرتمند خود از پردازنده‌هايي با فركانس مسير FSB حداكثر 1600 مگاهرتز پشتيباني مي‌كند و شركت MSI در اين مادربورد از يك رابط PCI-E نسخه 16x دو استفاده كرده است كه اين موضوع براي طرفداران فناوري Crossfire چندان جالب نيست.

در P45-8D از سيستم خنك‌كننده لوله‌هاي مسي با بازده حرارتي بالا استفاده شده تا حرارت در پل شمالي و جنوبي كاهش پيدا كرده و پايداري مادربورد حفظ شود.

منبع: http://www.shabakeh-mag.com
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
مادربورد سبز

مادربورد سبز



Asus سري جديد مادربوردهاي EPU خود را به فناوري‌هاي كاهش انرژي به صورت سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مجهز نموده است. اين مادربوردها كه براي اولين بار در جهان از قابليت‌هاي سخت‌افزاري براي كاهش انرژي مصرفي پردازنده استفاده مي‌كنند، نرخ تأثير انرژي روي سيستم را تا 96‌درصد بالا مي‌برند.

در اين مادربوردها از چيپ‌ستي مجتمع كنترلر‌كننده هوشمند ولتاژ استفاده شده است كه مي‌توانند به طور خودكار انرژي مصرفي پردازنده را مديريت كند. علاوه بر اين Asus امكان مديريت نرم‌افزاري انرژي را نيز ارائه كرده است كه خود كاربر مي‌تواند بر اساس نوع نياز خود توان مصرفي مادربورد خود را مديريت كند.





منبع: http://www.shabakeh-mag.com
 

Farasystem

عضو جدید
کاربر ممتاز
يک انتخاب مطمئن (نگاهي به نوت‌بوك‌هاي سري XPS شركت DELL)

يک انتخاب مطمئن (نگاهي به نوت‌بوك‌هاي سري XPS شركت DELL)

خوب اینم می ذاشتی دیگه! ! !

اگر اهل بازي كردن باشيد و مانند بسياري از كاربران از نوت‌بوك خود براي بازي‌كردن استفاده ‌كنيد، به‌طور حتم نوت‌بوك‌هاي سري XPS شركت DELL را مي‌شناسيد. اين سري از محصولات با آن كه از لحاظ مشخصات فني تفاوت خاصي با رقباي ديگر ندارند، اما به علت كيفيت و كارايي خوب خود از جايگاه مناسبي در بين كاربران حرفه‌اي دنياي بازي برخوردار‌ هستند كه اين موضوع باعث شده حتي بعد از گذشت زمان و بدون تغيير مدل هم محصولات سري XPS رنگ كهنگي به خود نگيرند.

به طور كلي شركت DELL محصولات سري XPS خود را (در سري نوت‌بوك) در چهار مدل به بازار ارائه مي‌كند كه در اين ميان مدل XPS M1530 به علت قيمت و صفحه‌نمايش مناسب خود بيشتر مورد توجه كاربران ايراني قرار گرفته است. به همين دليل در اين مقاله قصد داريم از نگاهي فني اين نوت‌بوك پرطرفدار را بررسي كنيم.
طراحي و چيدمان اجزاء

M1530 همانند برادر 3/13 اينچي خود (M1330) ظاهري ساده اما جذاب دارد. اولين چيزي كه بعد از بيرون آوردن نوت‌بوك از داخل جعبه توجه شما را به خود جلب مي‌كند، آرم دل و نماد سري XPS است كه به ترتيب در وسط و پايين درب درج شده است.

پس از باز كردن درب با يك صفحه‌نمايش 4/15 اينچي با يك فريم مشكي رنگ روبه‌رو مي‌شويد كه در كنار رنگ نقره‌اي صفحه كليد و بدنه اطراف آن تركيبي زيبا را به وجود آورده است. ترتيب چيدمان كليد‌هاي صفحه‌كليد اين نوت‌بوك تقريباً شبيه به M1330 است و در بعضي موارد با آن متفاوت است. صفحه قابل لمس (Touch Pad) اين دستگاه با فاصله‌اي 4 تا 5 سانتي‌متري درست در مقابل كليد Space صفحه‌كليد قرار دارد.

در اين قسمت علاوه بر صفحه قابل لمس، سنسور تشخيص اثر انگشت (Finger Print Sensor) هم وجود دارد كه با فاصله اندكي در مقابل كليد‌هاي چهار جهتي تعبيه شده است. در بالاي صفحه‌كليد دستگاه، تعدادي دكمه چندرسانه‌اي لمسي وجود دارد كه امكان مديريت بهتر فايل‌هاي صوتي را به كاربر مي‌دهد.

در سمت راست دستگاه اسلات، Express Card وجود دارد كه شركت DELL از آن براي تعبيه ريموت كنترل چند رسانه‌اي دستگاه استفاده كرده است. در اين قسمت علاوه بر اسلات EC، كليد خاموش كردن كارت‌شبكه بي‌سيم،‌شكاف ورودي درايو‌نوري (درايونوري در اين نوت‌بوك از نوع كششي است)، خروجي S-Video و يك پورت USB تعبيه شده است.

در سمت چپ دستگاه هم امكانات ارتباطي مناسبي مانند خروجي (D-SUB پانزده پين)، پورت HDMI، يك پورت IEEE1394 و دو پورت USB وجود دارد كه امكانات ارتباط اين نوت‌بوك را به وسايل تصويري و ذخيره‌سازي پيشرفته ميسر مي‌سازد.

بخش جلويي نوت‌بوك در مقايسه با دو بخش ديگر خلوت‌تر است و در اين بخش تنها دو جك 5/3 ميلي‌متري خروجي صدا،‌ اسلات كارت‌حافظه و ميكروفون وجود دارد. اين نوت‌بوك مجهز به يك دوربين اينترنتي دو مگاپيكسلي است كه با ظرافت خاصي در بالاي صفحه‌نمايش تعبيه شده است.

مشخصات فني

نوت‌بوك M1530 مانند رقباي خود بر اساس پلتفرم سانتاروزا به بازار ارائه شده است با اين تفاوت كه در اين مدل DELL به جاي استفاده از پردازنده‌هاي 65 نانومتري به سراغ پردازنده 45 نانومتري Core 2 Duo T9300 با فركانس كاري 5/2 گيگاهرتز و شش مگابايت حافظه نهان L2 رفته است.

اين پردازنده مانند محصولات 65 نانومتري اينتل به وسيله مسير FSB با فركانس 800 مگاهرتز با چيپ‌ست‌هاي موبايل سري 965 در ارتباط است. M1530 مجهز به سه گيگابايت حافظه DDR2 667 و يك هارديسك 320 گيگابايتي با سرعت چرخش 5400 دور در دقيقه است كه به وسيله رابط ساتا (نسخه يك) با مادربورد نوت‌بوك در ارتباط است.

صفحه‌نمايش 4/15 اينچي اين نوت‌بوك از نوع WXGA است به همين علت حداكثر دقتي كه مي‌توان در اين صفحه‌نمايش مشاهده كرد 1024×1280 پيكسل است كه چندان براي بازي‌ مناسب به نظر نمي‌رسد!

DELL براي پردازش بلادرنگ تصاوير ويديويي در اين نوت‌بوك از پردازنده‌گرافيكي Geforce 8600M GT با 256 مگابايت حافظه GDDR3 اختصاصي استفاده كرده است كه اين مسئله باعث افزايش پهناي باند حافظه كارت‌گرافيك به علت افزايش فركانس حافظه شده است.

تست دستگاه

رسيديم به مهم‌ترين قسمت اين مقاله كوتاه، درست جايي كه مشخص مي‌شود آيا M1530 واقعاً آن چيزي است كه همه فكر مي‌كنند؟! براي شروع تست نرم‌افزار 3Dmark 2006 نسخه 2/1 را روي نوت‌بوك M1530 نصب كرديم و بدون تغيير دقت و جزييات تست را انجام داديم.

در اين مرحله نوت‌بوك M1530 توانست بعد از سه بار تست (به صورت پيوسته) امتياز كل 5380 را كسب كند كه براي يك نوت‌بوك عدد قابل قبولي است. بعد از اين موضوع از نرم‌افزار PC Mark 2005 براي تست قطعات سيستم استفاده كرديم كه در اين نرم‌افزار هم امتياز كل 5920 را كسب كرد.

براي بررسي دقيق‌تر كارايي سه‌بعدي نوت‌بوك به سراغ بازي معروف Crysis نسخه 2/1 رفتيم كه در اكثر سيستم‌هاي كامپيوتري با مشكل اجرا مي‌شود. در اين مرحله تست M1530 توانست در دقت 1024×1280 پيكسل و با جزييات High دموي بازي را با ميانگين 5/22 فريم در ثانيه پردازش كند (البته نه در ويندوز Vista).

هاردديسك نوت‌بوك هم در برنامه HD Tune ميانگين سرعت انتقال اطلاعات 37 مگابايت را ثبت كرد كه با در نظر گرفتن نوع هارديسك (5/2 اينچي) و سرعت چرخش آن امتياز مناسبي است. براي تست عمر باتري (باتري دستگاه از نوع شش سلولي بود) تنظيمات مصرف انرژي را روي حالت Performance گذاشتيم و نور صفحه‌نمايش را تا بيشترين حد افزايش داديم (البته كارت شبكه بي‌سيم هم روشن بود).

در اين حالت باتري نوت‌بوك M1530 توانست حداكثر مدت 2 ساعت و 48 دقيقه توان مورد دستگاه را تأمين كند (در اين حالت Media Player و نرم‌افزار Photoshop فعال بود). براي تست نويز فن و ميزان گرما هم برنامه 3Dmark 2006 را به صورت پيوسته روي نوت‌بوك اجرا كرديم كه تقريباً بعد از بيست دقيقه صداي فن كاملاً منطقي بود و در محيط آرام آزاردهنده نبود.

گرماي دستگاه هم در مقايسه با مشخصات فني آن چندان زياد نيست و گرم‌ترين نقطه‌اي كه در هنگام تست گرماي آن قابل احساس بود، بخش صفحه قابل لمس بالاي هارديسك بود.


مزايا
کارايي بالا، وجود پردازنده گرافيکي مناسب با 256 مگابايت حافظه اختصاصي، صفحه‌نمايش با کيفيت مناسب (البته زاويه ديد آن از زاويه پايين چندان مناسب نيست)، عمر مناسب باتري، صفحه‌کليد و Touch Pad خوب، امکانات ارتباطي مناسب (به جز تعداد محدود پورت‌هاي USB)، طراحي ساده و زيبا

معايب
تعبيه پورت USB زير شکاف ورودي درايونوري، استفاده از درايو نوري کششي، گرماي نسبتاً زياد هاردديسک (گرماي توليدي در زير Touch Pad قابل احساس است)، تعبيه سه پورت USB



منبع: http://www.shabakeh-mag.com
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
گيگابايت مادربورد GA-EX58-Extreme رامعرفي كرد

گيگابايت مادربورد GA-EX58-Extreme رامعرفي كرد

شركت گيگابايت پس از معرفي سري جديد مادربوردهاي خود بر پايه چيپ ست‌هاي سري X58، دومين نسل از مادربوردهاي سري Extreme را كه مخصوص دنياي سيستم‌هايي با كارآيي بسيار بالا طراحي شده‌اند، معرفي كرد. پيش از اين شاهد عرضه دو مدل مادربورد از اين سري بوديم كه هر دو با استفاده از چيپ ست‌هاي P45 عرضه شده بودند.
</B>

بسياري از تحليلگران عقيده دارند، عرضه چنين مادربوردهايي كه بالاخص براي اوركلاكينگ بهينه شده‌اند، نشانگر توجه بسيار ويژه‌اي است كه توليدكنندگان براي كاربران سطح بالا و كاربراني كه مي‌خواهند به حداكثر كارآيي در سيستم‌هاي خود دست پيدا كنند، دارند. از مشخصاتي كه گيگابايت با تاكيد فراوان از آن نام مي‌برد مي‌توان به استفاده از نسل سوم طراحي با طول عمر بالا اشاره كرد. اين طراحي از بردهاي مدار چاپي استفاده مي‌كند كه داراي لايه‌هاي داخلي مسي قطورتري هستند و به همين دليل مي‌توانند جريان برق را به شكل بهتري هدايت كنند. همين امر سبب مي‌شود تا مادربورد در هنگام كار حرارت كمتري توليد كند. در نهايت تعداد زيادي درگاه SATA و درگاه‌هاي PCI Express نيز در اين مادربورد مورد پشتيباني قرار گرفته‌اند. به احتمال بسيار زياد اين مادربورد خواهد توانست از هر دو تكنولوژي SLI و CrossFire پشتيباني كند، اما تاكنون تنها پشتيباني از پيكره‌بندي CrossFire تاييد شده است.
چيپ ست‌هاي سري X58 كه شايد بتوان آن را انقلابي‌ترين پلت‌فرم اينتل در چند سال اخير دانست نيز ويژگي‌هايي دارند كه پيش از اين در هيچ يك از خانواده چيپ ست‌هاي اينتل شاهد آن نبوده‌ايم. مهم‌ترين توانايي اين سري از چيپ ست‌ها پشتيباني از پردازنده‌هاي خانواده Nehalem است كه براي اولين بار يك كنترل كننده حافظه را به صورت مجتمع در خود دارند. پردازنده‌هاي Nehalem كه با نام تجاري Core 7i و از اواخر سال جاري ميلادي به فروش خواهند رسيد از معماري متفاوتي نسبت به پردازنده‌هاي سري Core 2 Duo استفاده مي‌كنند.



 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگاهی به iPhone 3G

نگاهی به iPhone 3G

تمام مطالب اين پست برگرفته از: www.p30download.com


اگر دقت کرده باشید نکته جالب درباره آیفون این است که این گوشی همیشه یک پای بحث در مورد بازار تاچ اسکیرینهاست ، هر وقت که گوشی تاچ اسکیرینی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد امکان ندارد این گوشی در اطلاعات و عکسها با آیفون مقایسه نشود که این به علت دردانه و محبوب بودن آیفون است که تنها دلیلش طراحی فوق العاده آیفون به وسیله کمپانی APPLE است ، اپل خوب می داند چگونه دل همه را با زیبایی به لرزه در بیاورد.


سال 2007 بود که کمپانی اپل رسما آیفون را معرفی کرد . در آن زمان همه محو زیبایی این گوشی شده بودند ، آیفون اولین گوشی تاچ اسکیرین بود که با انگشتان کار میکرد و قدرت چرخش اتوماتیک داشت و همینطور اولین گوشی مولتی تاچ بود و همین باعث شده بود که همگان شیفته اش شوند . پس از مدتی که کم کم دیگر بحثی در رابطه با آیفون نبود و دیگر این گوشی اهمیت گذشته خود را نداشت ، ناگهان APPLE اعلام کرد که مدل دیگری از آیفون به نام IPHONE 3G در راه هست در همین هنگام بود که دوباره همه چیز از سر گرفته شد .
آیفون 3G دارای یک صفحه نمایش قدرتمند 3.5 اینچی با قدرت نمایش 16 ملیون رنگ بود که در این مورد تفاوتی با آیفون معمولی نداشت و تمامی تفاوتها در ظاهر این گوشی در پشت آیفون 3G بود . پشت گوشی حالتی صیقل داده به خود گرفته بود و با دو رنگ براق سفید و سیاه میدرخشید .
تفاوت اصلی سخت افزاری آیفون معمولی و 3G در قدرت پذیرش نصسل سوم تلفن همراه یعنی 3G بود دقیقا برای همین هم هست که نام این گوشی 3G هست . آیفون قدیمی زیاد با مدل جدید این گوشی تفاوت ندارد ! همان دوربینی 2 مگاپیکسلی که در آیفون معمولی بود در 3G هم مشاهده میشود و در حافظه داخلی هم با یکدیگر برابر هستند (16 و 8 گیگ).
یکی دیگر از تفاوتهای آیفون جدید در داشتن GPS هست که فقط با Google Map کار میکند .


منوی اصلی
قبل از هر چیزی لازم میدانم یک سری توضیحات درباره با تنها دکمه مکانیکی در جلوی آیفون را خدمت شما عرض کنم .
این دکمه در حقیقت دکمه منوی اصلی هست و با فشردن آن در هر جایی از گوشی که باشید به منوی اصلی باز میگردید .
کلید منو کاربردهای دیگری نیز دارد ، مانند زمانی که شما صفحه آیفون را خاموش میکنید با زدن این دکمه دوباره صفحه روشن میشود و یکی دیگر از کاربردهای این دکمه هنگام تهیه یک اسکیرین شات هست که برایتان توضیح خواهم داد .
در آیفون 3G شما میتوانید آیکونها را به صلیقه ی خود ویرایش کنید و برای اینکار تنها کافیست چند ثانیه دست خود را روی یکی از آیکونها نگه دارید تا در منو یک حالت لرزه ایجاد شود ، حالا شما می توانید آیکونها را گرفته و در هر جایی و هر صفحه ای که دوست دارید قرار دهید . )درگ کنید )
یکی از کاربردهای فوق العاده و ابتکاری دکمه ی منو این هست که شما میتوانید به وسیله همین دکمه از صفحه یک اسکیرین شات به راحتی و بدون نیاز به هرگونه نرم افزار تهیه کنید برای اینکار فقط کافیست دکمه ی منو را نگه داشته و سپس دکمه خاموش کردن اسکیرین در بالای گوشی را بزنید در این هنگام صفحه آیفون مانند فلاش دوربین سفید شده و شما صدای عکسبرداری نیز خواهید شنید



منوی تلفن
در این قسمت شما میتوانید تمام تنظیمات و عملکردهای مخصوص تماسهای تلفنی را مشاهده کنید.

این قسمت تشکیل شده از پنج قسمت است :
VoiceMail: این بخش یکی از بخشهای محبوب در آیفون هست که برای پیام های صوتی شما میباشد .
Recents: در این بخش شما میتوانید تماسهای گرفته شده ، دریافت شده و همینطور میسکالها (تماسهای نا موفق ) را مشاهده کنید.
Contacts: این بخش همان دفترچه تلفن هست که البته در آیفون 3G دارای یک آیکون اختصاصی در منوی اصلی نیز میباشد .
KeyPad: یک صفحه کلید برای تماس گرفتن شما .
favorites: این بخش در اصل بخشیست برای افرادی که شما زیاد با آنها تماس میگیرید و یک نوع لیست برای تماس سریع هست .
بعد از آشنا شدن شما با این آیکون بد نیست بدانید آیفون یک سنسور بسیار جالب در این بخش دارد که شما زمانی که در حال مکالمه هستید صفحه ی گوشی به صورت اتوماتیک خاموش میشود زیرا صفحه مولتی تاچ آیفون به حدی حساس هست که امکان دارد با برخور با صورت و گوش شما عمل کند . در رابطه با نوع عماکرد این سنسور هم باید بگم یک چشمی هوشمند در بالای گوشی سمت راست وجود دارد که به وسیله ی این چشمی گوشی تشخیص میدهد که شما چه زمانی میخواهید با کسی مکالمه داشته باشید و گوشی را نزدیک گوش خود میبرید.



ایمیل
در این بخش باید بگم که اپل انصافا هیچی کم نذاشته .
در اینجا شما میتوانید به ایمیل خود وارد شوید (فرقی نمیکنه چه ایمیلی ، یاهو ، جی میل و ... ) ایمیلها را خوانده ، ادیت کرده یا هر بلایی سرشون بیارید !
در این بخش پس از کلید کردن بر روی آیکون ایمیل لیستی در مقابل شما باز میشود که نوع ایمیل خود را انتخاب کنید : yahoo mail - Gmail - AOL - Microsoft Exchange - Mobile ME بعد از این پنج گذینه ، گذینه ششمی نیز وجود دارد به نام other بلی این یعنی شما میتوانید تقریبا از هر نوع ایمیلی استفاده کنید
همانطور که گفتم آیفون از این نظیر بی نظیر عمل کرده و هیج جایی برای صحبت در این رابطه نذاشته و من به راحتی میگم اگر دنبال یک گوشی میگردید که از این نظر از آیفون بهتر باشه ، وقت خود را بیخود و بیهوده طلف نکنید و اگر آیفون شما را رازی نمیکنه برید پولاتون جمع کنید برای خرید یک لپ تاپ (هرچند میدونم قیمت آیفون 3G در ایران از خیلی لپ تاپها بیشتر هست ).در آخر فقط میتوانم بگم به امید روزی که ما ایرانی ها هم بتوانیم بدون دردسر از اینترنت و نظیر چنین امکاناتی استفاده کنیم.



مرورگر اینترنت سافاری
سافاری مرورگر اینترنت کمپانی اپل هست . (مانند internet explorer که روی ویندوز خود میبینید و برای شرکت مایکروسافت هست ) سافاری اول فقط برای سیستم عامل مک بود اما چند وقتی هست که این مرورگر اینترنت برای سیستم عامل ویندوز نیز عرضه شده و توسط اپل در ویندوز پشتیبانی میشه .




آیپاد
.
فکر نمیکنم کسی باشه که ندونه آیپاد چیه اما با این حال میگم که آیپاد اگر بهترین هم نباشد جزو بهترین MP3 پلیرهای دنیا هست و مدلهایی گوناگونی نظیر nano - video - shafell - touch و ... دارد.
آیپاد قدرت دارد موسیقی های شما را در دسته های مختلفSongs - Composers Playlist - Artist - Albums - Videos - Genres - تقسیم بندی کند ، یعنی شما میتوانید آهنگهای خود را بر اساس نام خواننده ، آلبوم ، سبک و ... تقسیم کنید .
زمانی که شما آیفون را در حالتی که در آیپاد هستید به صورت افقی کنید ، با صحنه جالبی رو به رو خواهید شد ، لیبلهای آلبومها در پیش چشمان شما ظاهر خواهند شد و شما به صورت خیره کننده ای میتوانید آنها را ورق بزنید که این از خصوصیتهای فوق العاده دیگر آیپاد هست ( نا گفته نماند لیبلها در iTunes قابل تنظیم هستند )





اس ام اس
اس ام اس بازها با آیفون خیلی مشکل داشتند چون آیفون در این بخش خیلی ضعیف بود اما باید بگم که در 3G اکثر این مشکلات حل شده و شما به سادگی میتوانید یک اس ام اس را برای چند نفر سند کنید و حتی به وسیله نرم افزار biteSMS اس ام اس های خود را برای دیگران بفرستید
اما متاسفانه هنوز مشکل ارسال MMS حل نشده و شما هنوز نمیتوانید برای دیگران فایلهای صوتی و تصویری ارسال کنید (دقیقا مانند بولوتوس ) .



جی پی اس و نقشه گوگل
یکی از تفاوتهایی مثبت آیفون 3G و معمولی در وجود تراشه GPS هست.
درست هست که در آیفون قبلی وجود GoogleMap بسیار کمک حال نبود GPS بود اما بودن GPS چیز دیگریست که اینبار طعم آن را روی آیفون 3G خواهید چشید.
GoogleMap انصافا یکی از کاملترین و بهترین نرم افزارهای نقشه میباشد که بسیار کار آمد بوده و از امکانات و پشتیبانی بسیار خوبی بهره مند هست . شما در GoogleMap میتوانید مسیر خود را انتخاب کرده و از میزان ترافیک آن باخبر شوید و با خیالی راحت رانندگی کنید و حتی در سفر نیز شما را از اوضاع رستورانها و هتلها و تمامی موارد نیاز در یک سفر با خبر میکند و نیز با اتصال به ویکیپدیا اطلاعات بسیار مناسبی در اختیار شما قرار میدهد.
این هم ناگفته نماند که در حالت عادی GPS آیفون فقط با GoogleMap کار میکند اما ممکن هست با نرم افزارهای خاص این مشکل حل شود. به امید آن روزی که در ایران هم بتوانیم از امکانات کامل GPS استفاده کنیم .

iTunes
آیتونز در حقیقت سینک کننده ی کامپیوتر شما با آیفون شما میباشد . (سینک کردن یعنی برقراری ارتباط برای ارسال و دریافت فایل ) اگر شما میخواهید فایل ویدیو یا موزیکی را به آیفون خود انتقال دهید چاره ای ندارید جز اینکه از آیتونز استفاده کنید. (آیتونزی که روی کامپیوتر شما نصب شده ) برای اینکار کافیست یک Playlist در آیتونز ساخته و سپس آن را به داخل آیفون انتقال دهید.
توجه داشته باشید برای کارایی بهتر و استفاده بیشتر از آخرین ورژن آیتونز که فعلا 8 میباشد استفاده کنید.


APP Store
یکی از بهترین افکار جدید اپل همین App Store میباشد.
APP Store در حقیقت مکانیست برای دسترسی به نرم افزارهای آیفون که بسیار جالب هست که بدانید هر شخصی میتواند نرم افزار نوشته شده ی خود را در این مکان به صورت رایگان یا حتی به قصد فروش در اختیار شما قرار دهد.
شما به سادگی میتوانید یک اکانت APP Store گرفته و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از اینجا دانلود کنید و لذت ببرید

Calendar (تاریخ)
در این بخش شما میتوانید تاریخ روز را مشاهده کنید ، قرارهای خود را تنظیم کنید و آنها را با کامپیوتر خود یا کامپیوتر را با آیفون سینک کنید.
پس از لمس کردن آیکون Calendar این بخش باز میشود ، شما در نگاه اول سه بخش List - Day - Mounth را میبینید
در قسمت mounth شما تاریخ روز را مشاهده میکنید که به صورت معمولی روزهای مختلف و تاریخشان را نشان داده
در قسمت Day شما میتوانید زمان قرارهای روز خود را تنظیم کنید



YouTube
یوتوب یکی از محبوبترین سایتهای جهان هست که برای به اشتراک گذاشتن فایلهای تصویری میباشد و معمولا داغترین و پرصداترین ویدیوهای موجود اول در یوتوب قابل دسترسی هستند.
همانطور که قبلا هم گفتم یکی از مشکلات بزرگ مرورگر سافاری نبود امکان نمایش فایلهای فلش هست ، این در صورتیست که فایلهای ویدیویی در سایت یوتوب یا فرمت فلش میباشد اما در آیفون آیکونی وجود دارد که فایلهای تصویری را برای شما نمایش میدهد اما خوب همچین کیفیت مطلوبی ندارد !!!



عکس و دوربین
خوب بخش بعدی دوربین آیفون هست ، دوربینی که اصلا نمی تواند شما را رازی کند.
این دوربین 2 مگاپیکسلی فاقد هرگونه تنظیماتی بوده و حتی فیلمبرداری هم نمیکند !!!! بد نیست بدانید که خبری از زوم هم نیست !!! حرف فوکاس اتوماتیک و فلاش هم دیگر نزنید !!
اگر در رابطه با عکسبرداری آیفون بخوام بگم انصافا از نظر کیفیتی در حد یک 2 میگاپیکسلی عالی هست اما خوب این خوب بودن نمیتواند جای فیلمبرداری ، فلش ، فوکاس اتوماتیک ، زوم و کلی امکانات را بگیرد !
پس از گرفتن عکس ، عکسها به آیکون Photos منتقل میشوند . در Photos شما تمامی عکسهایی که روی گوشی دارید را در قسمتهای مختلف مشاهده میکنید و عکسهایی که به وسیله دوربین تهیه کردید میتوانید در قسمت Camera Roll مشاهده کنید. وقتی شما یک عکس را باز میکنید می توانید از سنسورهای گوشی برای چرخاندن عکس (فول اسکیرین کردن ) استفاده کنید فقط کافیست آیفون را به حالت افقی در بیارید و همینطور به وسیله تکنولوژی مولتی تاچ گوشی میتوانید با استفاده از دو انگشت یا با دوبار ضربه زدن در صفحه آیفون روی عکسها زوم کنید.



ماشین حساب
خوب حالا میرسیم به بخش مورد علاقه خودم.
ماشین حساب روی تمامی گوشیها وجود داره و یک امکان کاملا معمولیه اما ماشین حساب آیفون کمی متفاوت که براتون توضیح میدم. وقتی آیکون ماشین حساب را لمس میکنید در نگاه اول یک ماشین حساب ساده میبینید که چهار عمل اصلی را میتوانید انجام دهید ولی زمانی که گوشی را به حالت افقی در میارید با صحنه جالبی برخورد میکنید ، این ماشین حساب تبدیل میشود به یک کاشین حساب مهندسی با امکانات کامل که واقعا خیلی جالب هست


خوب در آخر میتوان گفت Apple همچنان زیبایی را ملاک اول خود میداند و امکانات را در درجه ی بعدی قرار میدهد و این باعث کمتر شدن محبوبیت آیفون برای افرادی که دنبال امکانات هستند خواهد شد.
قیمت آیفون در کشور ما فعلا به دلایل مختلفی بسیار بالاست ، شما میتوانید بنا بر انتخاب رنگ و ظرفیت از 800 تومان تا حدود 1 میلیون تومان و حتی بالای 1 میلیون برای مدلهای بدون توربو سیم هزینه کنید.
امکانات گوشی :
- نام گوشی : APPLE iPhone 3G
- شبکه های ارتباطی : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 850 / 1900 / 2100
- سیستم عامل : Mac OS X v10.4.10
- وزن و ابعاد : 133 گرم - طول : 115.5 عرض : 62.1 ضخامت : 15.3
- رنگ بندی : مشکی - سفید
- صفحه نمایش : TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
- سایز : 320x 480 پیکسل 3.5 اینچ
- حالت تاچ اسکیرین : دارد با فن آوری مولتی تاچ
- دوربین : 2 مگاپیکسل
- فلاش : ندارد
- فیلمبرداری : ندارد
- فوکاس اتوماتیک : ندارد
- موزیک پلیر : iPod audio/video player
- بولوتوس : دارد (امکان ارسال فایل ندارد)
- اینفرارد : ندارد
- Wi-Fi : دارد
- GPS : دارد (مجهز به Google Map )
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
عرضه مادربردهای DK 790X-M2RS و BI P45-T2RS Elite

عرضه مادربردهای DK 790X-M2RS و BI P45-T2RS Elite


کمپانی DFI از دو محصول جديد خود با نام های LANParty DK 790X-M2RS و BI P45-T2RS Elite رو نمايی کرد.

محصول اول يعنی LANParty DK 790X-M2RS يک مادربرد بر پايه چيپست های AMD 790GX و AMD SB750 بوده و مجهز به چهار درگاه DDR2 و دو درگاه PCI-Express 2.0 شده است اين محصول دارای قابليت پشتيبانی از انواع حافظه های DDR2 تا حداکثر فرکانس 1200MHz ميباشد، نکته جالب توجه در مورد LANParty DK 790X-M2RS تجهيز آن به کنترلر شبکه Marvell 8056 GbE ميباشد كه نسبت به چيپست های مشابه کمپانی Realtek حدودا 15% کارايی بيشتر مخصوصاً در هنگام بازی های Multi-Player ارايه ميکند، چيپ آناليزگر صدا نيز در اين محصول Realtek ALC885 انتخاب شده که صدايی هشت کاناله را در خروجی توليد ميکند.
با اينکه LANParty DK 790X-M2RS يک مادربرد در رده Main-Stream ميباشد اما مهندسان DFI اکثر امکانات موجود در BIOS محصولات سری High-End خود يعنی سری 790FXB را در BIOS اين محصول نيز پيش بينی کرده اند و کمپانی DFI رسماً اعلام کرده است که LANParty DK 790X-M2RS به پيش از يکصد Option جهت Overclocking و بهينه سازی سيستم مجهز شده است، از ديگر موارد قابل ملاحظه در مورد اين محصول مي توان به پشتيبانی از تکنولوژی های AMD CrossFireX، DFI Genie BIOS و DFI ABS II اشاره كرد.
اما محصول دوم يعنی BI P45-T2RS Elite يک محصول از سری P45 Elite و از خانواده Blood Iron ميباشد، BI P45-T2RS Elite از پل شمالی اينتل P45 بهره ميبرد و قابليت پشتيبانی از پردازنده های بر پایه معماری Core 2 و حافظه های DDR2 را دارا ميباشد، خازن های اين محصول تماماً جامد بوده و شش پرت SATA 3Gb/s و يک درگاه PCI-Express 2.0 بر روی آن مشاهده ميشود.
کمپانی DFI اعلام کرده است که اين محصول دارای توانايی رسيدن به FSB 600MHz و بالاتر را دارا ميباشد که با توجه به تجهيز اين محصول به تکنولوژی DFI Genie BIOS و طراحی خاص Layout آن اين موضوع دور از انتظار نيست، BI P45-T2RS Elite با قيمتی در حدود 110$ و امکانات Overclocking خود ميتواند رقيب اکثر مادبرد های P45 موجود در بازار جهانی در رده قيمت 150$ باشد.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
ولین مادربرد گيگابايت با پردازنده‌ دوهسته‌ای Intel Atom 330

ولین مادربرد گيگابايت با پردازنده‌ دوهسته‌ای Intel Atom 330

گیگابایت اولین مادربرد خود را با استفاده از پردازنده‌های دو هسته‌ای Intel Atom 330 عرضه کرد.

مادربرد GA-GC330UD که در شکل ساخت ITX ساخته شده است بازار سیستم‌های بسیار ارزان‌قیمت را هدف گرفته است. این اولین بار است که مادربردی به استفاده از پردازنده‌های Atom 330 روانه بازار می‌شود به نظر می‌رسد اینتل سعی کرده است تا با طراحی و تولید پردازنده‌های دوهسته‌ای اتم، انتقادهایی که از نظر کارآیی بر این پردازنده وارد بود را از میان برداشته و بر محبوبیت این معماری جدید در میان کاربرانی که از سیستم‌های بسیار ارزان‌قیمت و یا نت‌بوک‌ها استفاده می‌کنند بیافزاید.
همانطور که گفته شد مادربرد GA-GC330UD به یک پردازنده Intel Atom 330 مجهز است که دارای دوهسته بوده و در فرکانس 1.6 گیگاهرتز عمل می‌کند. این فرکانس کاری دقیقا مشابه پردازنده‌های بسیار رایج و مجبوب Atom N270 است. به غیر دوبرابر شدن تعداد هسته‌های پردازشی به نظر نمی‌رسد تغییر دیگری در معماری پردازنده به وجود آمده باشد.
گیگابایت در مادربرد جدید خود از این پردازنده به همراه چیپ‌ست‌های سری 954GC با پل جنوبی ICH7 استفاده کرده است که اگرچه به اندازه خود پردازنده کم مصرف نیستند اما مصرف توانی در حد چیپ‌ست‌های موبایل دارند. مادربرد از نظر امکانات جانبی بسیار محدود است که با توجه به حوزه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده است کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. دو درگاه SATA2 به همراه یک اسلات PCI و یک اسلات توسعه رم که حداکثر از دو گیگابایت حافظه DDR2 667 استفاده می‌کند همچنین یک درگاه IDE، 8 درگاه USB2.0 و خروجی صدای شش کاناله تمامی امکاناتی هستند که این مادربرد ارایه می‌کند.
اگر چه این مادربرد در دسته مادربردهای با کارآیی بالا و یا حتی متوسط قرار نمی‌گیرد و از نظر امکانات توسعه‌ای نیز محدود است اما با توجه به قیمت بسیار مناسب و کارآیی قابل قبول در هنگام اجرای نرم‌افزارهای عمومی‌تر، انتظار می‌رود تا جایگاه خوبی را در بازار به دست آورد.​
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
عنوان باریکترین LCD دنیا

عنوان باریکترین LCD دنیا




رقابت در حوزه فناوری اطلاعات و تولید محصولات جدید چند رسانه ای همواره برای علاقه مندان و دست اندرکاران این صنعت جاذبه های بسیاری را به همراه داشته است. بطوریکه در بسیاری از موارد صف های بلندی برای مشاهده و یا خرید تکنولوژی های نوین و دستاوردهای جدید پشت ورودی سالن ها و مراکز فروش شکل گرفته است. اما شاید بتوان به جرات گفت که یکی از شرکت های خلاق و پرتلاش در این عرصه شرکت LG است که در راستای فعالیت های خود موفق به تولید و نمایش باریکترینLCD دنیا شد.

این محصول جدید که توانست عنوان باریکترین LCD دنیا را به خود اختصاص دهد، در دو سایز 42 و 47 اینچ و با ضخامت 0.23 اینچ (معادل 5.9 میلیمتر) یعنی ضخامتی به اندازه یک سکه در معرض نمایش گذاشته شد. از دیگر ویژگی های بارز این محصولات ارائه فرکانس 120 هرتز و زمان پاسخ به تصویر (MPRT) 8 میلی ثانیه است.
LCD TV Panel شرکت LG که از تصاویر با وضوح بالای 1080p پشتیبانی می کند، در کنار ویژگی های ذکر شده میزان کیفیت نمایش تصاویر NTSC را از 72 درصد به 80 درصد ارتقاء بخشیده است تا تحولی دیگر در ارائه تصاویر با کیفیت بالاتر را رقم زده باشد. اما در کنار تمامی این مزایا، همچنان وزن بالای این محصول - 6.1 کیلوگرم برای اندازه تصویر42 اینچ و 7.3 کیلوگرم برای اندازه تصویر 46 اینچ - در مقایسه با محصولات مشابه از شرکت هایی همچون JVC - با وزن تقریبی 5 کیلوگرم - مانع یکه تازی LCD TV شرکت LG شده است.

سریر سرویس
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
NEC با USB 3.0 آمد!

NEC با USB 3.0 آمد!



تا کنون بخاطر سرعت پایین پورت های USB دچار سردرگمی و کلافگی شده اید! اگر شما هم از آن دسته از علاقه مندان به سرعت های سرسام آور انتقال اطلاعات هستید باید بدانید که انتظار ها به پایان رسید. شرکت NEC یکی از شرکت های پرسابقه که از سال 1996 به عنوان یکی از پیشگامان عرصه توسعه و تعیین ویژگی های تکنولوژی USB بوده است، اولین Host Controller USB 3.0 جهان را عرضه کرد.

این محصول که با نام تجاری µPD720200 نام گذاری شده است، قادر است تا اطلاعات را با نرخی معادل 5 گیگابیت در ثانیه و 10 بار سریعتر از نرخ انتقال تکنولوژی USB 2.0 منتقل کند. بنابراین تصور کنید چه لذتی خواهد داشت که به جای 14 دقیقه انتظار برای انتقال 25 گیگابیت داده با تکنولوژی USB 2.0 و سرعت 480 مگابیت در ثانیه آن، بتوان در کمتر از 70 ثانیه این حجم از اطلاعات را منتقل کرد.
شرکت NEC که در این محصول پشتیبانی از نسخه های 2.0، 1.1 و 1.0 تکنولوژی USB را نیز فراهم آورده است، اعلام کرده که تولید انبوه آن را در ماه ژوئن و با حجم 1,000,000 قطعه در ماه آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است که قیمت این محصول در حدود 15 دلار تخمین زده شده است. پس صبر تا ماه ژوئن برای پروازی با سرعت 5 Gbps!


سریر سرویس
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
مشخصات آی فون جدید

مشخصات آی فون جدید

به گزارش سایت Wired، منابع بسیار نزدیک به بخش سخت افزار کمپانی اپل مشخصات احتمالی نسخه جدید تلفن همراه آی فون (iPhone) را اعلام کرده اند.

در کنار مهمترین موضوع یعنی تاریخ معرفی آی فون جدید که ۲۶ تیر ماه (۱۷ ژولائی) می باشد، نکته دیگری که دارای اهمیت است قیمت آن می باشد که برای آی فون ۱۶ گیگابایت ۱۹۹/۹۹ دلار و برای آی فون ۳۲ گیگابایتی ۲۹۹/۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.
اما مهمترین جزئیاتی که در اینترنت پخش شده اند عبارتند از:
- آی فون جدید با دو ظرفیت های ۳۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت تولید می شود (مدل های فعلی ۱۶ و ۸ گیگابایت هستند)
- قیمت آی فون جدید ۱۹۹ و ۲۹۹ دلار خواهد بود بسته به ظرفیت آن - دوربین ۳/۲ مگاپیکسل (دوربین فعلی ۲ مگاپیکسل است)
- امکان ظبط و ویرایش فیلم های ویدیویی - امکان ارسال و دریافت عکس و فیلم به صورت MMS - در طراحی آی فون جدید، نوار نقره ای دور آی فون برداشته می شود - مجهز به صفحه نمایش OLED
- زمان عمر باطری ۱/۵ برابر بیشتر از باطری فعلی شده است - قدرت رم و پردازنده دو برابر مدل فعلی شده است
- مجهز به دریافت کننده FM
- لوگوی اپل در پشت آیفون به صورت درخشان طراحی شده است
- طراحی آی فون جدید ظریف تر از مدل فعلی خواهد بود
- استفاده از قابلیت موقعیت سنج جدید (Turn-by-turn directions)
هرچند در این ارتقاء، آی فون نسبت به نسخه های اولیه خود پیشرفت قابل قبولی داشته است اما نمی توان گفت امکانات افزوده شده قبلاً در مدل های دیگر تلفن همراه وجود نداشته اند. قطعاً با شروع ماه ژوئن اپل اطلاعات بسیار دقیق تری را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.​
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
دوربين حساس به حركت

دوربين حساس به حركت



«نينتندو» فقط تنها سازنده كنسول (دستگاه نصب و اجراي) بازي ويديويي با كنترل‌‌گر حساس به حركت، نخواهد بود.
اگر گزارش نشريه «وال استريت» (Wallstreet) درست از آب در بيايد، يعني به واقعيت بپيوندد، مايكروسافت دوربين ويديويي جديدش را معرفي خواهد كرد. دوربيني كه كاربران كنسول «ايكس باكس 360» (360×xb) به كمك آن مي‌توانند با حركت دادن بدنشان بازي را كنترل كنند. نينتندو و دستگاه كنترل «وي» وقتي به بازار آمد، با مشخصه‌هاي جديدش دنياي بازي‌هاي ويديويي را دگرگون كرد.به گزارش اين نشريه معتبر «دوربين مورد نظر براساس فناوري اي توليد شده كه مايكروسافت در بازوي تحقيقاتي به كاربرده است.»
گفته مي‌شود اين دوربين احتمالاً در نمايشگاه فناوري سه ماه بعد در لس‌آنجلس به نمايش در خواهدآمد اما تا آخر سال به بازار نمي‌آيد و انتظار مي‌رود مايكروسافت آن را به عنوان يك ابزار مستقل، نه يك مكمل براي ايكس باكس‌اش، بفروشد.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
عرضه هارد ديسک قابل‌حمل با نرم‌افزار امنيتي McAfee

عرضه هارد ديسک قابل‌حمل با نرم‌افزار امنيتي McAfee


شرکت Iomega از طراحي يك حافظه مجازي قابل ‌حمل و مجهز به نرم‌افزار امنيتي ويژه خبر داده است كه قيمت آن از 85 دلار آغاز مي‌شود.

اين حافظه مجازي که eGo نام دارد، با طراحي بسيار زيبا به ورودي USB 2.0 مجهز است. حافظه eGo در رنگ‌هاي قرمز، آبي و نقره‌اي طراحي شده كه ضمن سازگاري با سيستم‌هاي عامل ويندوز و Mac، در حجم‌هاي 250، 320 و 500 گيگابايت ساخته شده است.
آخرين نسخه اين محصول که هم‌اکنون به بازار عرضه شده، جايگزين مدل پيشين اين حافظه مجازي مي‌شود که دو سال پيش وارد بازار شد. اين مدل جديد، مجهز به نرم‌افزار ويژه‌اي است که مي‌تواند از اطلاعات کاربران نسخه پشتيبان تهيه کند. همچنين شرکت سازنده، نرم‌افزار ضدويروس شرکت McAfee را نيز روي آن نصب کرده است. کاربران طي شش ماه نخست استفاده از اين هارد ديسک قابل ‌حمل، براي استفاده از نرم‌افزار ضد ويروس McAfee نياز به پرداخت هزينه ندارند.
بدنه اين هارد ديسک از جنس آلومينيوم است و حدود نيم اينچ ضخامت دارد. وزن اين محصول کمتر از هفت انس بوده و در مقابل سقوط از ارتفاع 51 اينچي مشکلي براي آن ايجاد نمي‌شود. اين محصول همراه با يک کابل Y عرضه مي‌شود که به کاربران امکان مي‌دهد در صورت لزوم ، همزمان از دو ورودي USB استفاده کنند.​
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
AMD و عرضه GPU با اورکلاک 1GHz

AMD و عرضه GPU با اورکلاک 1GHz


مدت زمان زيادی از عرضه RV790 به بازار نمي گذرد و اين چيپست قدرتمند توانسته است با توجه به کارايی و قيمت مناسب خود موفقيت های بسياری را کسب کند.

يکی از ويژگی های بارز RV790 قابليت Overclocking بالای آن ميباشد که در همين راستا نيز تاکنون چندين نسخه Overclock شده از Radeon HD 4890 (يا همان RV790) توسط شرکای تجاری AMD تهيه و بازار عرضه شد است، اما با توجه به پتانسيل های RV790 سرانجام کمپانی AMD خود اقدام به Overclock اين پردازشگر نمود و روز گذشته اين كمپاني از آماده سازی اولين پردازشگر RV790 با فرکانس کاری 1GHz خبر داد که در واقع اولين پردازشگر گرافيکی ساخته شده با اين فرکانس تا به امروز ميباشد، مشخص است که اين پردازشگر جديد ذاتاً در فرکانس کاری 1GHz فعاليت ميکند و نياز به هيچ نرم افزار يا ابزار خاصي برای Overclock آن نميباشد.
بايد توجه داشت که اين پردازشگر Overclock شده همراه با بهره گيری از پتانسيل حافظه های GDDR5 ميتواند توان محاسباتی 1.6 TeraFLOPs را برای کاربران به ارمغان آورد که اين توان از توان محاسباتی يک GeForce GTX 285 حدودا 50% بيشتر است، از سوی ديگر و با توجه به پيشتيبانی پردازنده های سری Radeon 4000 از دو تکنولوژی ATI Stream Acceleration و GPGPU انتظار ميرود که شاهد موجی جديد در عرصه محاسبات کامپيوتری باشيم.
نکته جالب توجه ديگر اينکه کمپانی Havok و AMD با عقد قرار دادی تصميم به راه اندازی تکنولوژی فيزيک بر روی پردازنده های گرافيکی Radeon گرفته اند که به زودی نتايج اين همکاری مشخص خواهد شد، کمپانی Havok و AMD جهت راه اندازی موتور فيزيکی Havok بر روی پردازنده های سری RV700 از چهارچوب تکنولوژی OpenCL بهره گرفته اند.​
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
هارد اکسترنال 4 ترابایتی معرفی شد

هارد اکسترنال 4 ترابایتی معرفی شد





شرکت وسترن دیجیتال، هارد درایو اکسترنالی به حجم 4 ترابایت را معرفی کردبه گزارش مک‌ورلد، MyBook Studio نسخه 2 هم‌ اکنون در آمریکا به قیمت 650 دلار فروخته می‌شود.
این هارد از دو هارد 2 ترابایتی متصل به هم تشکیل شده‌است و علاوه بر USB2.0، برای اتصال به کامپیوتر‌های مکینتاش از اتصال eSATA بهره می‌برد.
این هارد از سری محصولات Green Power شرکت وسترن دیجیتال است و به صورت یک آرایه Raid Level0 عرضه می‌شود.
یک شاخص برای نمایش میزان فضای خالی هارد بر روی قسمت بیرونی آن نصب شده‌است. این هارد با قابلیت Leopard’s Time Machine‌ نیز سازگار است.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
خنک کننده ای از جنس آب!

خنک کننده ای از جنس آب!


شرکت Termaltake آخرین محصول خنک کننده خود یعنی PW880i را معرفی کرد تا کمی از دیدن این محصول غول پیکر تعجب کنیم.

این محصول که آخرین تولید از سری محصولات خنک کننده با سیستم آب است، با پردازنده هایLGA775 Intel ،Intel LGA1366،AMD AM2، AMD AM2+ و AMD AM3 سازگاری کامل دارد. این محصول غول پیکر که متشکل از یک مخزن آب، پروانه، لوله های آب رسانی و یک رادیاتور 240 میلی متری است؛ با صدایی در حدود 30 دسی بل به نسبت کم صدا بوده و طول عمری در حدود 80,000 ساعت را داراست.
از دیگر ویژگی های این محصول دو پره خنک کننده در کنار رادیاتور PW880i است که با 1000 تا 2000 دور در دقیقه، پر سر و صداترین بخش این سیستم خنک کننده بشمار می روند. همچنین گنجایش 350 سی سی مخزن خنک کننده Termaltake بطور کامل نیاز سیستم را برطرف می کند. بنابراین اگر به محصولات عجیب و البته بزرگ و جاگیر علاقه مند هستید، این محصول را به شما توصیه می کنیم.








 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
چاپگر با قابليت اتصال به اينترنت روانه بازار مي‌شود

چاپگر با قابليت اتصال به اينترنت روانه بازار مي‌شود

شركت كانن از سري چاپگرهاي ImageCLASS خود محصول جديدي روانه بازار كرده است كه كليه كاربران در رايانه‌هاي مجهز به سيستم‌هاي عامل ويندوز، مك و لينوكس مي‌توانند از آن استفاده كنند.

اين چاپگر رنگي جديد در دو مدل و با نام‌هاي MF8050Cn , MF8350Cdn ساخته شده و احتمال مي‌رود از ماه سپتامبر با قيمت‌هاي 499 و 699 دلار وارد بازار شوند.
هر دو چاپگر ياد شده قابليت پشتيباني از شبكه Ethernet را دارند و به ورودي USB 2.0 مجهز شده‌اند.
مدل MF8350Cdn قادر است در هر دقيقه 21 صفحه رنگي يا سياه و سفيد را چاپ كند و علاوه بر اين شامل سيستم چاپ دو طرفه كاغذ، كپي و فكس نيز مي‌شود.
سرعت مدل MF8050Cn نيز هشت صفحه رنگي و 12 صفحه سياه و سفيد در هر دقيقه است و از ديگر امكانات به‌كار رفته در آن مي‌توان به نمايشگر 5 اينچي براي سادگي فرآيند چاپ اشاره كرد.
شركت كانن علاوه بر اين دو محصول چاپگر ديگري را با نام Pixma MP560 معرفي كرد است كه از شبكه بي‌سيم Wi-Fi پشتيباني مي‌كند. اين چاپگر كه قابليت اتصال حافظه‌هاي قابل‌حمل فلش را نيز فراهم مي‌كند، شامل نمايشگر 2 اينچي مي‌شود و براي دوربين‌هاي ديجيتالي بسيار مناسب است.
شركت كانن براي اين چاپگر قابليت اتصال به اينترنت بدون نياز به رايانه را نيز در نظر گرفته و سرعت آن را 2/9 صفحه سياه‌ و سفيد در هر دقيقه اعلام كرده است. اين چاپگر 150 دلار قيمت دارد.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
صفحه کلید بی صدا ابداع شد

صفحه کلید بی صدا ابداع شد



شرکتی رایانه ای نوعی صفحه کلید مخصوص نویسندگان و خبرنگاران ابداع کرده است که نسبت به صفحه کلیدهای رایج تقریبا بی صدا است.

نویسندگان برای تایپ مطالب خود معمولا ساعتهای متوالی را به فشردن دکمه های صفحه کلید و ایجاد سر و صدای زیاد ناشی از تایپ کردن می پردازند که این سر و صدا می تواند برای تمرکز یا خواب افراد ایجاد مزاحمت کند.
به منظور رفع این مشکل شرکت تانکو صفحه کلیدهای بی صدایی ابداع کرده است که می تواند میزان صدای ایجاد شده توسط کلیدها را تا 44.5 دسیبل کاهش دهد که این میزان کاهش صدا 16.5 دسیبل کمتر از صدای ایجاد شده از صفحه کلیدهای معمولی است.

بر اساس گزارش گیزمگ، این صفحه کلید کامل و از کلیدهای اعداد و خروجی یو اس بی برخوردار بوده و قابلیت انطباق با ویندوزهای ایکس پی، 2000 و ویستا را خواهد داشت.
قیمت تقریبی این محصول نیز 54 دلار اعلام شده است.












 
آخرین ویرایش:

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی


آخرین XPERIA محصول Sony Ericsson... من واسه اینم پول نمیدم، اصلا استحکام نداره، یهو جدا میشه... ;)
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی

خجالت نکش .. منم یاد فیلم های دهه 70 افتادم که همه چی خیلی خالی بندی بود

ولی خوب این یکی واقعیه، یک کیبورد لیزری مجهز به دندان آبی یا همون بلوتوث D:​
 
آخرین ویرایش:

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی


خوب این یک محصول خورشیدی، یک کیف لپ تاپ که همینجور که دارید راه میرید لپ تاپ شما رو شارژ میکنه اونم از طریق پنل های نوری روش!​
 
آخرین ویرایش:

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
هارد پرتاپل ضد ضربه هیتاچی

هارد پرتاپل ضد ضربه هیتاچی


این روز ها خیلی ها به دنبال خرید یک هارد پرتابل هستند. قیمت نسبتا ارزان و حجم بالا سبب شده که آنها بهترین گزینه برای پشتیبان گیری از اطلاعات و نقل و انتقالات حجیم باشند.

اما مهم ترین عیب این داریوهای قابل حمل، آسیب پذیربودن آنها در مقابل ضربه است. بنابراین عقل سلیم می گوید که بهتر است به دنبال خرید مدل های ضد ضربه باشیم. این تانک هم که می بینید یک داریو قابل حمل ساخت هیتاچی است که در ظرفیت های 250 و 500 گیگابایتی عرضه می شود.
می توانید این درایو را از ارتفاع سه متری به پایین بیاندازید بدون اینکه نگران اطلاعاتتان باشید. بدنه آن هم ضد ضربه و ضد آب است و با سایز کوچک به راحتی در جیب جا می گیرد.
سیم یو اس بی آن هم درون خودش جمع می شود که این یکی را من خیلی دوست دارم. خوشبختانه قیمت آن نسبت به مدل های معمولی خیلی تفاوت ندارد. می توانید مدل 500 گیگابایتی را با 140 دلار و 250 گیگابایتی را با 100 دلار بخرید.
به همراه هر کدام از هارد های SimpleTOUGH هیتاچی یک اکانت پشتیبان گیری آنلاین رایگان با ظرفیت دو گیگابایت هم ارایه می شود.








 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
ساخت مانیتور با كلیه امكانات یك رایانه پیشرفته

ساخت مانیتور با كلیه امكانات یك رایانه پیشرفته





شركت Averatec كه در زمینه تولید لوازم جانبی رایانه فعالیت می‌كند، مانیتور جدید 22 اینچی روانه بازار كرده است كه تمامی امكانات یك رایانه پیشرفته نظیر كیس، اسپیكر و صفحه‌كلید را دارد.روی این مانیتور همه‌كاره پردازنده 2.5 گیگاهرتزی دوهسته‌ای E5200 اینتل نصب شده است . این مانیتور شامل رم 3 گیگابایتی می‌شود و یك هارد دیسك 320 گیگابایتی SATA را نیز در خود جا داده است. برای این مانیتور درایور ویژه ذخیره اطلاعات روی دیسك‌های DVD نیز درنظر گرفته شده است و از امكانات دیگری كه در آن به كار رفته است می‌توان به كارت گرافیكی X4500HD، سیستم پشتیبانی از شبكه‌های Wi-Fi و Ethernet و وب‌كم 2 مگاپیكسلی اشاره كرد. روی این مانیتور نسخه Home Premium از سیستم‌عامل ویندوز ویستا نصب شده و صفحه‌كلید و ماوس آن طوری در بدنه جاسازی شده است كه در حالت عادی مشخص نیست.

















 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
4Way SLI تقدیم به دیوانگان سرعت!!!

4Way SLI تقدیم به دیوانگان سرعت!!!

شرکت EVGA در آخرین اقدام خود اولید مادربورد Way SLIا-4 را با نام تجاری X58 Classified روانه بازار کرد. این مادر بورد حیرت آور علاوه بر استفاده از آخرین تکنولوژی های دنیا از جمله Evbot مجهز به 7 شیار PCI برای پشتیبانی از پیکربندی Way SLIا-4 است. به گفته شرکت EVGA از دو چیپ Nvidia NF200 و Way SLIا-4 Bridge به صورت پیش فرض بر روی این مادربورد غول پیکر استفاده شده است.
X58 Classified که در اندازه XL-ATX و با ابعاد 322.9 در 261.6 میلی متر به بازار عرضه شده است نیاز به محفظه ای با 10 خروجی PCI دارد تا بتواند از تمامی ویژگی های گنجانده شده بر روی آن از جمله 8 درگاه SATA، یک درگاه eSATA، 12 درگاه USB و 6 بانک حافظه اصلی با قابلیت پشتیبانی 24 گیگابایت حافظه1600 مگاهرتز سه کاناله بهره برد.
اما خبر ناخوشایند در مورد این محصول – به غیر از محفظه ی خاص مورد نیاز آن – آنست که پیکربندی Way SLIا-4 تنها با استفاده از کارت های گرافیکی EVGA GTX285 Classified که مجهز به jumper هایی خاص هستند قابل پیاده سازی است که البته این کارت های گرافیک با 1 گیگابایت حافظه DDR3 و 240 پردازنده داخلی و رابط اتصال 512 بیتی هر یک به تنهایی دنیایی از سرعت در پردازش های گرافیکی را به ارمغان می آورد.
آخرین خبر خوش در مورد این محصول قیمت ناقابل آن است. EVGA X58 Classified با قیمتی معادل 449.99 دلار و هر کارت گرافیکی GTX285 Classified با قیمت تقریبی 379.99 دلار – با در نظر گرفتن 4 کارت گرافیک – هزینه ای در حدود 1970 دلار در بر خواهد داشت. تنها بخش باقی مانده یک پردازنده Core i7 975 است تا بتوان یک Prince حسابی با این غول گرافیکی بازی کرد!!!

منبع:سریر سرویس









 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
زماني براي انتخاب - گيگابايت با مادربردهاي جديد خود، گوي سبقت را از رقبا ربود.

زماني براي انتخاب - گيگابايت با مادربردهاي جديد خود، گوي سبقت را از رقبا ربود.

صنعت مادربرد و CPU به استقبال نسل جديد محصولات خود مي رود. با ورود پلتفرم هاي جديد و گذشت زمان و ارزان تر شدن هزينه تمام شده توليد محصولات جديدتر و بهينه تر، بازار مادربرد و شركت هاي توليد كننده نيز پوست مي اندازند و با معرفي محصولات جديد و از رده خارج كردن نمونه هاي قديمي انتخاب هاي جديد پيش روي كاربران قرار مي دهند. در اين ميان شركت گيگابايت زودتر از ساير رقبا، محصولات و مدل هاي جديد را در بازارهاي جهاني و ايران موجود كرده است.
با از رده خارج شدن چيپست P31 از سوي اينتل اين شركت تراشه توانمندتر و بهينه تر P41 را جايگزين آن نموده است. مادربردهاي EP31-DS3L و P31-ES3G گيگابايت كه بي شك پرفروش ترين مادربردهاي بازار هستند كم كم جاي خود را به EP41-UD3L مي دهند كه با قيمتي بسيار نزديك امكاناتي جديد تر از جمله پشتيباني از درگاه PCI-Express2.0 را در اختيار كاربران قرار مي دهد. جالب توجه است كه P41 نيز به مانند P31 از جمله چيپست هايي است كه اينتل بصورت انحصاري براي گيگابايت توليد خواهد كرد. از جمله امكانات ديگر اين چيپست قابليت پشتيباني از حافظه هاي DDR2 تا فركانسي بيش از 1333 مگاهرتز است. علاوه بر اين Gigabyte EP41-UD3L مادربردي است كه از كيفيت ساخت بالا و فن آوري انحصاري Ultra Durable 3 بهره مند است. در رده چيپست قديمي تر P43 گيگابايت اقدام به توزيع مدل جديد با نام EP43T-UD3L كرده است كه تفاوت عمده آن با مدل قديمي تر و خوش فروش قبلي، پشتيباني از حافظه اي قدرتمندتر و سريعتر DDR3 است. با ارزان تر شدن حافظه هاي DDR3 استقبال از خريد اين حافظه ها و مادربردهاي پشتيبان رو به فزوني است. در همين راستا گيگابايت مادربرد EP45T-UD3L را نيز وارد بازار كرده است كه علاوه بر بهره مندي از بهترين چيست موجود حال حاضر پلتفرم LGA775، از حافظه اي DDR3 نيز پشتيباني كرده و قيمتي بسيار مناسب و اقتصادي دارد. همينطور گيگابايت اولين نامي خواهد بود كه پلتفرم جديد اينتل يعني مادربردهاي سري P55 را به بازار ايران خواهد رساند. سه مدل P55-UD3P، P55-UD4P و مدل P55-UD6 به زودي موجود و قابل تهيه خواهند شد. پشتيباني از تراشه هاي جديد Core i5‌ اينتل، حافظه هاي DDR3و SATA 6GB/s از جمله قابليت هاي جديد است كه اينتل و گيگابايت در دل اين مادربردهاي جديد گنجانده اند.


مادربرد هاي پشتيبان از AMD نيز از قائده تغيير مستثني نيستند و با تغييرات و مدل هاي جديد حضوري دوباره در بازار پيدا كرده اند. چيپست بسيار پرطرفدار 780G متكامل تر شده است و با نام 785G در بازار موجود شده است و از تراشه گرافيكي مجتمع Ati HD 4200 بهره مي برد كه به مراتب قدرتمند تر از تراشه قبلي HD3200 است. در اين رده گيگابايت سه مدل MA785G-UD3H، MA785GM-UD2H و MA785GT-UD3H را به بازار عرضه كرده است كه مدل آخر قابليت پشتيباني از حافظه هاي DDR3 را نيز دارد. حافظه هاي DDR3 امروز به جديدي ترين تمركز شركت هاي توليد كننده بدل شده اند بطوري كه گيگابايت دو مدل قديمي تر خود يعني MA790GP-UD4H و MA770-UD3 را نيز با مدل هاي DDR3 جديدي با نام هاي MA790GPT-UD4H و MA770T-UD3P به روز كرده است. بدين ترتيب گيگابايت با معرفي 6 مدل جديد از محصولات خود كه قابليت پشتيباني از حافظه هاي DDR3 را دارند، كامل ترين سبد محصول و بيشترين قدرت انتخاب را در اختيار كاربرا قرار داده است.

گيگابايت در زمينه كارت هاي گرافيك نيز محصولات جديد را روانه بازار كرده است. بيشتر كارت هاي گرافيك نسل جديد گيگابايت گيگابايت مجهز به فن آوري انحصاري UDV هستند كه كيفيت و طول عمر بيشتري نسبت به مدل هاي قديمي دارند. R489-1GH-B نمونه اي سريعتر، كم مصرف تر، خنك تر و ارزان تر از كارت هاي گرافيكي Radeon HD 4890‌ اين شركت است كه با قيمتي حدود 260 هزار تومان انتخابي بي رقيب و ايده آل است. در رده مياني كارت هاي گرافيكي Ati، گيگابايت مدلي با نام R467Z - 1GI را در اختيار كاربران قرار داده است كه با بهره مندي از فن هاي خنك كننده Zalman بسيار خنك و بهبنه تر كار مي كنند.
با از رده خارج شدن Geforce 9600 از رده تراشه هاي توليدي nVIDIA، گيگابايت كارت هاي گرافيكي GTS250 اين شركت را با قيمتي مشابه و كارايي بسيار متفاوت را عرضه نموده است. دو مدل N250ZL - 1GI و N250OC - 1GI با قيمتي تقريبا مشابه انتخاب هاي مناسبي براي علاقه مندان به بازي هاي رايانه اي هستند كه قصد هزينه اي بين 150 تا 200 هزار تومان دارند. مدل OC پر سرعت تر و مدل ZL خنك تر و كم مصرف تر است. كارت هاي GTS240 گيگابايت نيز به زودي به بازار خواهند آمد كه به مرور جايگزين 9500 هاي قديمي خواهند شد.


منبع
 

smart man

عضو جدید
سال 2010 سال لوح رایانه ها

سال 2010 سال لوح رایانه ها

تا چند سال پیش هزینه خرید یک نت بوک در حدی بود که از این وسایل الکترونیکی کوچک کمتر اسمی شنیده می شد ولی با ورود تکنولوژی های جدید و بهینه شدن قطعات مختلف کار به جایی رسید که مدل Eee pc این دستگاهها یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های دنیا شد.
در حال حاضر نیز کارشناسان پیش بینی می کنند سال 2010 سال لوح رایانه ها خواهد بود.
این دستگاههای قابل حمل که مایکروسافت نمونه آزمایشی یکی از آنها را معرفی کرده شبیه به دستگاههای مخصوص کتاب های الکترونیک سونی است.
دستگاهی که مایکروسافت معرفی کرده مانند یک کتاب از دو صفحه تشکیل می شود که از دو طرف باز می شوند.
در این دستگاه به جز دکمه پاور هیچ کلیدی دیده نمی شود و به وسیله یک قلم و با استفاده از صفحه لمسی آن باید کار کرد.
مایکروسافت مدل Courier را تولید خواهد کرد که صفحات 7 اینچی دارد.روی آن ویندوز اکس پی را نصب خواهد کرد، البته مایکروسافت وعده داده مدل هایی با ویندوز 7 و ویستا را هم روانه بازار کند.
اپل هم یکی از این دستگاهها به نام itablet را عرضه خواهد کرد که از نمایشگر های 10 اینچی سود می برد. شركت اپل هنوز اطلاعات دقيقي از اين محصول ارايه نكرده ولي قيمت اين محصول حدود 600 دلار و درآمد اپل از فروش حدود 2 ميليون عدد آن در سال آينده 1.2 ميليارد دلار تخمين زده مي شود.
توشیبا نیز touch journ e را که از همین خانواده است روانه بازار خواهد کرد.
حال باید منتظر باشیم و ببینیم این دستگاهها چقدر موفق خواهند بود.
 

پیوست ها

  • Microsoft-Courier-Booklet-1.jpg
    Microsoft-Courier-Booklet-1.jpg
    28.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • itablet.jpg
    itablet.jpg
    20.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

fjalili

عضو جدید
کارت گرافیک ماتروکس با پشتیبانی ۸ مانیتور همزمان

کارت گرافیک ماتروکس با پشتیبانی ۸ مانیتور همزمان

Matrox Announces World's First Single-Slot
PCIe x16 Octal Graphics Card for Mission-Critical Environments

Matrox M9188 supports up to eight DisplayPort or DVI Single-Link outputs and can be combined with a second M9188 to drive up to 16 displays, all from a single workstation​

نخستین کارت گرافیک دنیا که توسط یک اسلات PCIx16 به کامپیوتر متصل می شود و می تواند همزمان ۸ مانتیور سی اینچی را با رزولیشن 2560x1600 به کار بیاندازد!

مدل Matrox M9188 دارای دو گیگابایت حافظه است و با ویندوز ۷ - ویستا - سرور - اکس پی و لینوکس کار میکند. اگر ۸ مانیتور همزمان کم است، این کارت می تواند با یک کارت دیگر به صورت دوقلو کار کند تا بتوان همزمان ۱۶ مانیتور را به کامپیوتر اصلی وصل نمود.

سیستم های چند مانیتوره در صنایع مختلف، نیروگاه ها و مکان های امنیتی کاربردهای زیادی دارند. این کارت گرافیک از دسامبر 2009 با قیمت ۱۹۹۵ دلار به فروش می رسد.


منبع:
http://www.matrox.com/graphics/en/press/releases/2009/process_control/mission_critical/mseries_octal
 

hossein_00

عضو جدید
واقعا ، بهترین و حرفه ای ترین مادربرد هست... من تمام مادربردها رو تست کردم و باهاشون کار کردم
هیچی اسوس نمی شه !!
 

fjalili

عضو جدید
کیبرد استثنائی

کیبرد استثنائی

دوستان عزیز،

امروز ترکیب شدن تکنولوژی و طراحی مدرن، وسایل تکنولوژی را بسیار جذابتر از قبل کرده است، در اینجا یک کیبرد تاشو را میبینید که واقعاً از لحاظ طراحی جذاب و کاربردی است، به علاوه اینکه کی برد مذکور مستقیماً دارای یک پورت usb هم برای انتقال داده هست. همانطور که می بینید این کی برد دارای رنگهای مختلفی هم هست که جذابیتشو بیشتر میکند. این کیبرد در سایت Yanko Design معرفی شده است:








پر انرژی باشید.
 
بالا