معرفی بهترین فیلم های سینمایی کمدی خارجی

mohadese esmaeeli

عضو جدید
the-best-international-comedies-movies.jpg

بدون شک دنیای سینمای طنز مدیون سینمای صامت و بزرگترین چهره آن یعنی چارلی چاپلین است. چارلی چاپلین با ولگرد کوچولو تبدیل به یکی از نمادها و کاراکترهای ماندگار سینای کمدی و طنز شد. حتی هیتلر هم از طرفداران او بود. هرچند می دانست چاپلین در چند فیلم او را مسخره کرده است. تعریف ژانر کمدی خودش نیاز به مقاله جداگانه ای دارد. شکسپیر که اعتقاد دارد کمدی همان هیاهو برای هیچ است! فیلمی که در نهایت سرانجام خوب و خوشی دارد و شما را می خنداند کمدی است! برعکس درام که در نهایت پایان ناراحت کننده ای دارد. یا مثلا فیلم هایی که ماجراهای عاشقانه را در فیلم کمدی قرار می دهد کمدی رمانتیک یا اصطلاحا Rom-Com نامیده می شوند. ژانر کمدی موثعیت هم بسیار طرفدار دارد. در این ژانر بازیگران در موقعیت هایی قرار می گیرند که خود موقعیت، خنده دار است. یعنی نه با کلام و نه حالت بدن کار خنده داری نمی کنند. بلکه موقعیت به خودی خود خنده دار است. فیلم ایمنی آخر از همه، شاهکار جاویدان هارولد لوید (از بزرگترین کمدین های تاریخ) در آویزان شدن از برج ساعت ماندگارترین صحنه کمدی موقعیت تاریخ است. بهترین فیلم های کمدی هرساله در گیشه پول بسیار زیادی را نصیب تهیه کنندگان این فیلم ها می کنند. فیلم های کمدی همواره جزو جذاب ترین و البته پرفروش ترین فیلم ها هستند. با توجه به تنوع سلایق انتخاب فیلم طنز خارجی خنده دار از نظر هر شخص متفاوت است. از طرفی ژانر کمدی انواع مختلفی دارد مثل کمدی سیاه، کمدی هجویه، کمدی کلامی و… برخی بهترین فیلم های کمدی خارجی را بر اساس بازیگران آن فیلم انتخاب می کنند مثلا فیلم های جکی چان، جیم کری، مستربین یا لورل و هاردی از جمله فیلم های طنز خارجی خنده دار هستند. به همین دلیل قصد داریم بهترین فیلم های کمدی چند سال اخیر از سراسر جهان را معرفی کنیم.

فیلم طنز خارجی

فیلم کمدی خارجی و فیلم های طنز زیادی در سرتاسر جهان تهیه و اکران شده است اما از آنجایی که این ژانر بسیار گسترده است و انواع متنوعی از ژانرهای کمدی وجود دارد فیلم هایی با سبک و سیاق مختلف نیز تهیه می شوند. در بین کمدین های متاخر، می توانیم از یکی از بهترین بازیگران طنز تاریخ نام ببریم. روان اتکینسون یا همان مستربین جزو بازیگرانی است که نیاز به هیچ گریم یا حرکتی ندارد که مخاطب را بخنداند. ما در یک مقاله کامل و جامع یک لیست سی تایی از بهترین فیلم های کمدی خارجی را گرد آوری کرده ایم. البته این فیلم ها فقط بخش کوچکی از بهترین فیلم های کمدی جهان هستند. تعداد این فیلم ها قطعا بسیار زیاد است. اما در اینجا فقط آنهایی را لحاظ کرده ایم که همم در جشنواره های بین المللی توسط منتقدین و مورد توجه قرار گرفته اند و هم آنهایی که از دیدگاه تماشاگران پسندیده شده اند.

جوجو خرگوشه Jojo Rabbit

یکی از فیلم های جدید کمدی خارجی که در سال 2019 اکران شد، فیلم جوجه خرگوشه است. پسر بچه ای به نام جوجو عاشق و طرفدار یک شخصیت نظامی است. او دوست دارد به عنوان یکی از اعضای تیم محافظ فعالیت کند. او یک دوست خیالی هم دارد! مادر جوجو به یک دختر یهودی پناه داده است و …

یکی از نقدهایی که به این فیلم کمدی خارجی وارد است این است که ظاهر همه چیز بسیار عالی است. یعنی شخصیت ها همیه شیک پوش هستند و انگار نه انگار فیلم در یک شرایط جنگی است!!! این فیلم در جشنواره های مختلفی از جمله تورنتو اسکار خوش درخشید. این فیلم کمدی خارجی توانست اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی را زاآن خود کند. تایکا وایتینی عنوان کرده است که این فیلم الهام گرفته از داسان های مادربرزگش نیز است. اگرچه اسکارلت یوهانسون به خاطر بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد اما در نهایت جایزه به لورا درن رسید. فیلم سینمایی کمدی خارجی جوجو خرگوشه یکی از فیلم هایی است که جنگ جهانی را در غالب طنز به نقد می کشد. در کل می توان گفت فیلم طنز خارجی سینمایی جوجو خرگوشه جزو فیلم های خوبی است که دمسائل مربوط به جنگ جهانی را با نگاهی طنز گونه روایت می کند.

Jojo-Rabbit-movie.jpg

جومانجی به جنگل خوش آمدید Jumanji Welcome to the Jungle

یکی از زیباترین فیلم های کمدی و اکشن سال 2017 فیلم جومانجی به جنگل خوش آمدید است. این فیلم کمدی خارجی را می توان به عنوان دنباله ای مجزا از فیلم ماندگار جومانجی در سال 1995 دانست. همانطور که اشاره شد این فیلم یک دنباله مستقل از فیلم جومانجی محسوب می شود. اما در این قسمت هر 4 نوجوان داستان وارد بازی شده اند. هر کدام به یکی از کاراکترهای بازی تبدیل می شوند. اما اصلی ترین کاری که باید بکنند، زنده ماندن است ...

سعی شده در این قسمت از جومانجی نیز از المان ها، مجسمه ها و اغلب ویژگی های بصری قسمت اول آن در سال 1995 کپی برداری شود. از این رو خیلی از صحنه ها برای مخاطب آشنا است. این فیلم کمدی خارجی اگرچه یک فیلم ماجراجویی محسوب می شود، اما اصلی ترین مخاطبان آن ها را کودک و نوجوان تپشگیل می دهد. از این رو در اغلب جشنواره کودک و نوجوان مورد تمجید قرار گرفت. لباسی که برای کارن گیلان (شخصیت روبی راندهاوس) در نظر گرفته شده بود، به شدت از لباس لارا کرافت در مجموعه فیلم تامب ریدر تاثیر گرفته بود. البته این تقلید یا کپی برداری! چیزی از بازی زیبای این بازیگر کم نمی کند.

Jumanji-Welcome-to-the-Jungle-movies.jpg

احمق و احمق تر 2 Dumb And Dumber To

قسمت دوم فیلم سینمایی احمق و احمق تر در سال 2014 و باز هم با بازی زوج هنری جیم کری و جف دنیلز ساخته شد. پس از بیست سال قسمت دوم این فیلم خنده دار، دوباره با همان مجموعه ساخته شد که چیزی از قسمت اول کم ندارد. دوباره در این فیلم نیز برادران فارلی نویسندگی و کارگردانی را همانند قسمت اول بر عهده دارند. این داستان در ادامه قسمت قبل و 20 سال بعد است. هری به یک کلیه جدید نیاز دارد و از طرفی به تازگی متوجه شده که دختری دارد که مدت ها است گم شده! هری به همین دلایل تصمیم می گیرد که یک سفر دور و دراز برود. اما در این سفر نیاز به یک همراه دارد و چه کسی بهتر از لوید کریسمس! به همین دلیل دوباره نزد لوید می رود و ...

در ابتدا قرار بود که این فیلم کمدی خارجی در سال 1996 و پس از موفقیت قسمت اول ساخته شود. اما در آن زمان جیم کری یکی از محبوب ترین و البته گرانترین و پرمشغله ترین بازیگر های هالیوود بود. ز طرفی برادران فارلی قصد داشتند در ابتدا با بازیگران دیگری این فیلم را بسازنند، اما در نهایت با تاکید نیولاین سینما از این دو بازیگر (که از لحاظ ظاهری با 20 سال قبلشان تفاوت زیادی دارند) استفاده شد. به طوری که در یک سال حدود 3 فیلم از او به نمایش در می امد. به همین دلیل نتوانست در آن سالها به پروژه اضافه شود. این فیلم کمدی خارجی یکی از ماندگارترین فیلم هایی است که با یک زوج هنری ساخته شده است. شاید بتوان گفت در حوزه فیلم های طنز، بعد از لورل هاردی این دو نفر یعنی جیم کری و جف دنیلز جزو بهترین زوج های هنری کمدی باشند.

Dumb-And-Dumber-To-movie.jpg

گودال Sinkhole


گودال یا فروچاله فیلمی کمدی در ژانر فاجعه از سینمای کره جنوبی است که در سالهای اخیر فیلم ها و سریال های زیبایی را می سازد. پارک دون وونگ یک مرد زحمتکش و ساده است که پس از 11 سال کار و پس انداز پول، توانسته است خانه ای بخرد. او به همین دلیل یک جشن برگزار می کند. اما به یکباره کل خانه آنها به داخل گورالی عمیق که به خاطر فرونشست خاک بر اثر بارندگی به وجود آمده است، می افتد…

فیلم کمدی خارجی گودال به اندازه کافی از منتقدین و کارشناسان، هم نظرات مثبت و هم نظرات منفی گرفته است. در کل این فیلم ابسورد (پوچ) است. احساسات در این فیلم موج می زند، اما به هیچ وجه نمی توان پوچ بودن آن را انکار کرد! این فیلم سینمایی کمدی خارجی در تاریخ سینمای کره جنوبی، عنوان دومین فیلم پرفروش را یدک می کشد. موضوع فیلم و از همه مهمتر اتفاقاتی که در گودال می افتد اگرچه طنز است، اما نکات مهمی را به مخاطب می رساند. در ضمن فیلم یک مفهوم جالب را می رساند. این که افرادی که به سختی همدیگر را تحمل می کردند یا همیدگر را نمیشناختند، به واسطه نیاز، تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر شده و جزو اساسی از نجات زندگی یکدیگر می شوند. فیلم طنز خارجی سینمایی گودال جزو جدیدترین فیلم های کمدی اجتماعی سینمای کره جنوبی است.

Sinkhole-movie.jpg

پنگوئن های آقای پاپر Mr Poppers Penguins

فیلم کمدی خارجی پنگوئن های آقای پاپر یک فیلم خانوادگی نیز محسوب می شود که جیم کری شخصیت اصلی آن است. آقای پاپر یک مشاور املاک در نیویورک است. او در کار خود بسیار موفق است اما رابطه ای سرد با همسر و فرزندان خود دارد. او همه وقت خود را روی کار می گذارد و برای توسه کار خود در یک شرکت برنامه ریزی می کند. همچنین در یک آپارتمان شیک زندگی می کند. تا اینکه ...

این فیلم برپایه یک داستان برای کودکان و نوجوانان اثر ریچارد آتواتر (که در سال 1939نگارش شد) ساخته شده و توسط شرکت فیلمسازی فاکس قرن بیستم تولید شده است. این فیلم توانست تقریبا سه برابر بودجه خود فروش کند. بازی عالی و خنده دار جیم کری و البته صحنه پردازی های جالب این فیلم، از دلایل موفقیت این فیلم است. جیم کری بعدها اعلام کرد یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب این نقش، رقصیدن با پنگوئن ها بود. این پنگوئن ها واقعی هستند و از تکنولوژی CGI استفاده نشده است. گروه سازنده واقعا برای این که یک خانه واقعی را تبدیل به یک سردخانه کند، از برف مصنوعی و … استفاده کرد. به همین دلایل توصیه می کنیم حتما این فیلم طنز خارجی سینمایی را ببنید. به هر حال فیلم های جیم کری خالی از لطف نیستند.

Mr-Poppers-Penguins-movie.jpg

البته در انتخاب بهترین فیلم های کمدی خارجی علاوه بر امتیازهای آنها در سایت های معتبر نقد و بررسی فیلم و سریال همانند IMDB، راتن تومیتوز و… دیدگاه مخاطبان را هم در نظر گرفته ایم. در این مقاله سعی کرده ایم همه سبک ها مورد بررسی قرار دهیم. فیلم کمدی خارجی پی کی یا PK یکی از بهترین فیلم های کمدی بالیوود است که امیرخان بازیگر نقش اول آن است. فیلم کمدی کره ای گودال یکی از جدیدترین و بهترین فیلم های کمدی خارجی محسوب می شود. البته مسلمافیلم های طنز خارجی بسیار زیاد هستند . اما ما در این لیست فقط سی تا از آنها را معرفی می کنیم. علاوه بر معرفی سعی کرده ایم حقایقی در مورد فیلم را هم بیان کنیم. حقایقی که دانشتن آنها بسیار جذاب خواهد بود. از طرفی هم به نقد و بررسی آنها هم پرداخته ایم. از این رو شما می توانید اطلاعات خوبی در مورد هر کدام از انها را کسب کنید. تنام و نقش بازیگران و هم چنین فیلم های مشابه را هم ذکر کرده ایم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا