مصیبت وایمکسی یا بلایی که ایرانسل بر سر شما خواهد آورد

Sarp

مدیر بازنشسته
مصطفی دهقان
"اختصاصی وبسایت"
شرکت ایرانسل، شرکت جالبی است. شرکتی است که مدعی بکار گیری روش های جدید مدیریت مشتری محور و ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن است. ایرانسل شاید توانسته باشد این ادعای خود را در بخش سیم کارت جامه عمل پوشانده، البته آن هم فقط در سهولت دریافت سیم کارت و نه خدمات مرتبط با آن، اما وقتی شما از سر ناچاری متقاضی دریافت سرویس وایمکس این شرکت می شوی، در فرآیندی قرار می گیری که با عقب افتاده ترین سیستم های بوروکراتیک در دورافتاده ترین نقطه مملکت برابری می کند. بگذارید داستان واقعی بلایی که سرویس وایمکس بر شخص من نازل کرده را برایتان بازگو کنم.
حدود دو ماه پیش، من و همسرم تصمیم گرفتیم تا برای منزلمان اینترنت پرسرعت بگیریم. طبق روال معمول با یک شرکت خدمات ADSL تماس گرفتیم و آن ها بعد از چند روز به ما اعلام کردند که ظرفیت منطقه شما پر شده است و شما نمی توانید از ADSL استفاده کنید. ما برای پی گیری این موضوع به مخابرات منطقه رفتیم تا ببینیم کی می شود یک ظرفیت خالی به چنگ آورد. برادران مخابرات در حالی که مشغول صرف صبحانه بودند، اعلام کردند که "نمی دونیم" و "ماهی یه بار تماس بگیر تا ببینی چی می شه" . من و همسرم ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی این دوستان و نقشی که در پیشرفت و سعادت کشور عزیزمان ایفا می کنند، دست از پا درازتر از مخابرات خارج شدیم و به دنبال راه و روش دیگری برای دستیابی به مقصود گشتیم.
چند روز بعد وقتی درد بی درمان خود را با دوستی در میان گذاشتیم، این دوست به ما پیشنهاد داد که: "چرا وایمکس نمی گیری؟" و در ادامه از مزایای این سرویس طلایی سخن ها گفت نصیحتمان کرد که وایمکسی شویم. ما نیز نصیحت دوستمان را نصب العین قرار دادیم و به سراغ سایت ایرانسل رفتیم تا ببینیم منطقه ما را پوشش می دهد یا نه و این ابتدای افتادن ما در چاله ای بود که من آن را مصیبت وایمکسی می نامم.
خلاصه این مصیبت از نگاه اول شخص، دوم شخص و سوم شخص! چنین است:
من نقشه پوشش مناطق را چک می کنم و می بینم که وایمکس در منطقه ما پوشش دارد، فرم ثبت نام اینترنتی را پر می کنم. اپراتور ایرانسل دو روز بعد تماس می گیرد و آدرس دقیق منزل ما را می خواهد. آدرس را که می دهیم می گوید که منطقه شما پوشش ندارد و همین که می خواهم بگویم پس چرا نقشه سایت خلاف این را می گوید، گوشی را قطع می کند.
من اما چون روزنامه نگارم و اصولا روزنامه نگاران بیش از حد خوشبین اند تلاش می کنم این پاسخ نا امید کننده را به ناراحتی آن خانم در آن لحظه خاص نسبت دهم و شانس خودم را به شیوه دیگری امتحان کنم: شیوه مراجعه به نمایندگی ایرانسل.
شنبه صبح علی الطلوع به همراه همسرم به نمایندگی ایرانسل در سعادت آباد می رویم، نماینده ایرانسل به ما می گوید معرفی نامه و کارت ملی را بیاورید و وایمکسی شوید اما قبل از آن با 09377070000 تماس بگیرید "تا پوششتان را چک کنند". ما با ذکر چند صلوات و نذر و نیاز به درگاه احدیت شماره را می گیریم و آرزو می کنیم که آن خانمی که ناراحت بود گوشی را برندارد. بعد از حدود 4 دقیقه که به پیامهای ضبط شده ی آگاهی بخش، گوش دل فرا می دهیم، اپراتوری مردی با معرفی خود و بیان " روز شما مشتری عزیر بخیر" پاسخمان را می دهد. پاسخ همان پاسخ قبلی است، " پوشش ندارید". از اپراتور می پرسم پس چرا نقسه سایتتات چیز دیگری می گوید. پاسخ می دهد که آن نقشه دقیق نیست و این جمله اش ما را بهت زده می کند.
نا امید و سرافکنده و شرمسار از سوزاندن یک روز از مرخصی مان به خانه بر می گردیم. چند روز بعد آن دوست ناصحمان را می بینیم. او به ما می گوید "این اپراتور ها چیزی از وایمکس نمی فهمند. بیا این مودم"کله قندی" من را بگیر و ببر خانه و با اکانت من برو ببین وضعیت پوشش آنجا چگونه است". خوشان خوشان "مودم کله قندی" در دست به منزل می رویم، مودم را به برق می زنیم و کانکت می شویم و می بینیم به حمدالله سیگنالمان پُرِ پُر است. به همان شماره زنگ می زنیم و شرح ماوقع باز می گوییم. حیرت می کند و می گوید ال ایحال نقشه ما می گوید الان شما پوشش ندارید پس ما نمی توانیم برای شما چیزی را ثبت کنیم، خودتان بروید نمایندگی و آنجا زورتان را بزنید که تقاضایتان را ثبت کنند.
فردا صبح درب نمایندگی توسط متصدی آنجا با حضور من و همسر گرام گشوده می شود تا یک روز کاری دیگر برای کارمندان سخت کوش ایرانسل آغاز شود و باید بگویم که ما یعنی من و همسرم، سعادت حضور در این لحظه تاریخی را داشتیم. بعد از مستقر شدن دوستان در مکان های معهود، به ما می گویند که اگر کار وایمکسی دارید فردا بیایید چون متصدی آن رفته مرخصی. (باور کنید اغراق نمی کنم، به جان خودم و تمامی اهالی فامیلمان متصدی وایمکس رفته بود مرخصی).
فکر می کنید که ما نا امید شدیم؟ نه! ما همچنان به مبارزه ادامه دادیم. رفتیم و فردا دوباره آمدیم. متصدی وایمکس آمده بود. مدارکمان را که گرفت این جواب را به ما داد: "فیش تلفنتان آدرس ندارد! معرفی نامه تان هم دستی نوشته شده است." گفتیم معرفی نامه را تایپی می آوریم ولی فیش تلفن که دیگر کار دست ما نیست که آدرس دارش کنیم. شانه متصدی که بالا رفت همه پاسخ خود را گرفتیم.
باز هم نا امید نشدیم. با همان شماره مرکز وایمکس تماس گرفتیم و شرح حالمان را پس از 4 دقیقه گوش دادن به پیام های ضبط شده ی آگاهی بخش به اپراتور آنجا گفتیم. پس از رایزنی های بسیار، اپراتور مربوطه گفت:" فیش برقتان اگر آدرس دارد به فیش تلفنتان ضمیمه کنید، حل است". فردای آن روز چنین کردیم و وایمکسمان ثبت شد. دوان دوان به بانک رفتیم و پولی که در اس.ام.اس شرکت ایرانسل گفته بود را به حساب شرکت واریز کردیم و گمان کردیم از فردا با اینترنت پرسرعت وایمکس به شبکه جهانی اینترنت وصل خواهیم بود.
فردای آن روز تکنسین ایرانسل نیامد که مودممان را وصل کند. روز بعدش از ایرانسل تماس گرفتند و شماره تلفن و نام تکنسین را اعلام کردند و گفتند که راس ساعت 7 بعد از ظهر منزل شما خواهد بود. ما ساعت 6 خودمان را به منزل رساندیم و لباس های نومان را پوشیدیم و در معیت پدر همسرم منتظر ماندیم تا به سعادت دیدار با تکنسین ایرانسل نایل شویم. تا ساعت 7 و نیم منتظر ماندیم و هی به هم گفتیم که این ترافیک تهران امان همه را بریده و باعث شده هیچ کس به موقع به قرار خود نرسد.
زمان که به 8 نزدیک شد دل به دریا زدیم و با شماره تکنسین تماس گرفتیم. ایشان با خوشرویی تمام اعلام کردند که به علت مشکل فنی در خطوط وایمکس با اندکی تاخیر خواهند آمد. دردسرتان نمی دهم، پس از 2 بار دیگر که این تکنسین قرار را عقب انداخت ساعت 10 و نیم شب به منزل ما آمد مودم را روی میز گذاشت. از ما امضا گرفت و گفت سایت ایرانسل امشب خراب است و فردا خودتان به ترتیبی که در این دفترچه نوشته شده به سایت مراجعه کنید و مودمتان را ثبت کنید. ضمنا تکنسین عزیز پس از دریافت مدارک ما اعلام کرد که بدانید و آگاه باشید که اکانت شما تا 24 ساعت آینده فعال خواهد شد.
فردا صبح مودممان را ثبت کردیم و ماندیم به انتظار دریافت اس.ام.اس فعال شدن اکانت. 48 ساعت گذشت و خبری نشد. با همان شماره مرکز وایمکس تماس گرفتیم و پس از شنیدن 4 دقیقه پیام آگاهی بخش ضبط شده به ما گفتند شناسه وایمکستان را بگویید. شناسه را گفتیم و گفت صاحب شناسه(یعنی همسر بنده) گوشی را بگیرند. از ایشان نام و فامیل و کد ملی و کد پستی را خواستند و تایید شد که ما خودمانیم نه یک شخص دیگر. پس از بیان ماوقع، اپراتور وظیفه شناس به همسر بنده اعلام کرد که مدارکتان به دست ما نرسیده. شکایتمان را ثبت کردند، شماره تماسمان را گرفتند و به ما یک شماره پی گیری دادند و گفتند تا 24 ساعت آیند خبرمان خواهند کرد.
24 ساعت از آن 24 ساعتی که قرار بود تماس بگیرند گذشت و خبری نشد. دوباره با همان شماره تماس گرفتیم و مجددا به 4 دقیقه پیام آگاهی بخش گوش دل فرا دادیم. این بار اپراتور گرامی به ما گفت که تکنسینی که مدارک شما را تحویل گرفته به شرکت مراجعه نکرده. شماره و نام تکنسین را به اپراتور دادیم. گفت تا عصر پی گیری می کند. خودمان با تکنسین تماس گرفتیم، ما را لایق پاسخ ندید. عصر پس از طی همان مراحل و گوش دادن به همان 4 دقیقه پیام آگاهی بخش به اپراتور وصل شدیم. گفت مدارکتان را از نو برای ما فکس کنید. پذیرفتیم. فردا پس از تهیه مجدد مدارک تماس گرفتیم و آن 4 دقیقه پیام طلایی را گوش دادیم و عاجزانه از اپراتور شماره فکس را طلب کردیم. این اپراتور به ما گفت که "ایمیل کنید بهتره و ضمنا مورد شما تبدیل به یه مورد خاص شده و هیچ ضمانتی نیست که به مورد شما به سرعت رسیدگی بشه".
باورتان می شود؟
حالا ما مانده ایم و یک شناسه وایمکس و یک رمز عبور که غیر فعال است و شرکت مشتری محور ایرانسل که پر توش و توان به دنبال حل مشکل ما است. جالب این است که مدارک ما نزد آن تکنسین مانده و هر کاری که بخواهد می تواند با آن بکند و این بخش ماجرا ابدا برای شرت گرانسنگ ایرانسل اهمیتی ندارد. ما که حل مشکلمان را به خدا واگذار کرده ایم و بدانید که اگر شما هم پای در این راه پر خطر گذاشتید، در انتهای آن به یک حالت عرفانی "راضیه مرضیه" خواهید رسید که حس و حال زیبایی است.
ما که مدارکمان توط ایرانسل وقف عام شده پس شناسه وایمکسمان را هم این جا می گذارم و اگر تا چند روز دیگر اتفاقی نیفتاد رمز عبورش را هم می گذارم تا مومنین و مومنات بدانند که آن چه در بالا آمده همه راستِ راست بود.در حساب کاربری من مدت ها است که در جلوی "وضعیت فعلی کاربر"، نوشته شده: در انتظار دریافت مدارک.
شناسه وایمکس: 09411180018

تکمله: 1 ساعت بعد از انتشار این مطلب از شرکت ایرانسل تماس گرفتند و اکانت ما را فعال کردند. حال در ادامه چه پیش آید، نمی دانم. ولی گزارش لحظه به لحظه از اتفاقات آتی را هم منتشر خواهم کرد.



کد:
http://hamshahrimags.com/NSite/FullStory/News/?Id=2976
 
آخرین ویرایش:

Sarp

مدیر بازنشسته
این هم چن تا از کامنتها :


محمود رمضاني:
اينجانب شرح حالي بدتر از شما دارم که ايکاش مطلب من هم رسانه اي ميشد و يکي به داد اين مردم در قبال اين شرکتهاي دروغگو و ... ميرسيد و شکايتمان رسيدگي ميشد مسئولين شرکت آنقدر ..... که حتي حاضر به پاسخگويي به مردم نيستند، کاش قوه قضاييه رسيدگي ميکرد و جلوي اين تبليغات تلويزيوني و کلاهبرداري از مردم را ميگرفت شناسه وايمکس:09411134425


محمد حسين بختياري:
سلام. ميشه منهم مشکلاتم رو يه جايي بگم يا بنويسم؟ بلکه يک ساعت بعدش مشکل منهم حل بشه؟؟!! بلافاصله بعد از ثبت نام اينترنتي پول رو تمام و کمال از من گرفتند بعد که اومدن براي نصب ميگن اينجا پوشش نداره!!! پولتون رو هم تا دو هفته ديگه پس ميديم. البته با کسر جريمه!!! من نميدونم الان جريمه رو من بايد بدم يا اونا که پولمو گرفتن وقتمو گرفتن آخرش هم ميگن پوشش نداريم.!!! خوب اگه پوشش نداريد بيخود از مردم پول ميگيريد. شناسه وايمکس 0411166549


يزداني:
کاملن صحيح است. من هم يکي از قربانيان بوده و 3 ماه است که منتضر برگشت هزينه هايم هستم واميدي به دريافت ان ندارم


ناشناس:
حالا ببينم تمام سازمانهاي دولتي که دهن ملت را سرويس کرده اند چرا جرات نداريم در موردشون چيزي بنويسيم. ببينم تا حالا شهرداري رفتي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Elham:
اين که اصلا چيز عجيبي نيست و تعجب هم ندارد . اگر يک کار در اين مملکت درست انجام شد تعجب کتيد و تو سايت بنويسيد و تو بوق و کرنا کنيد .... تعجب ميکنم شما انگار اصلا تو اين مملکت زندگي نکرده ايد انگار بقيه کارهايمان همه درست و رو اصول داره انجام ميشه فقط وايمکسمون ايراد داشت که البته اون هم با اقدام شجاعانه شما و توجه مسئولين بحمدال.. مشکل برطرف گرديد !!!!!


وحيد:
خوبه باز پيله شديد ..نتيجه گرفتيد. منزل ما در اتوبان باقري است چندين نوبت من در خوات داده ام ...همين گونه برخورد شد. واقعا سازمانشان بي صاحبي است


نيما:
راستش من 2 تا وايمکس ايرانسل (يکي براي تهران، ستارخان و يکي هم براي کرج گرفتم). هم خيلي سريع (بهتر از شرکت هاي اي دي اس ال) اومدن وصل کردن. هم سرعتش خوبه. لطفا تجربيات شخصي رو به همه بسط ندين


غلام عباس پور هندي!!:
سلام!دوست عزيز جهان سوم همينه!من مشکل مشابه رو در هند با شرکت reliance هند داشتم!فکر کنيد من با شرکت تماس گرفتم براي سفارش اکانت اينترنت!شخصي با کارت شرکت مياد مدارک رو پر ميکنه!پول رو ميگيره رسيد رو ميده!1 هفته بعد از شعبه ي ريلاينس مربوط به منطقه تماس ميگيرند ميگند ما نميتونيم اينترنت شما رو وصل کنيم!اپشني که شما انتخاب کردين براي دانش اموزان نيست و بايد پول بيشتري پرداخت بشه!!!بابات خوب ننت خوب اپشن انتخابي توسط من کاملا صحيح بوده و خود مسئول سفارشتون هم که تاييدش کرده تو رسيدم هم که نوشته!!!جالا چيکار کنم!زنگ ميزنم به يارو که سفارشو گرفته!ميگمش اينا اينجوري ميگن!من هم پول زور نميدم!ميگه 2 روز صبر کن =ولتو بر ميگردونيم!2 روز تموم ميشه!1 هفته تموم ميشه!!هيييچ!!زنگ ميزنم به نمايندگي ريلاينس منطقه ميگمش پول من چي شد؟ميگن شما درخواست cancelation ندادين!!اي واي!لابد اگه الان درخواست بدم دوباره 1 هفته طول ميکشه!ميگن خير!1 الي دو ماه طول ميکشه و پول شما به صورت چک بانکي توسط پست درب منزل شما فرستاده ميشه!!!زنگ ميزنم به اون دروغگوي رذل پول خور سفارش گيرنده!بهش ميگم من دانشجو ام پولمو ميخوام نميتونم 2 ماه صبر کنم!اين پول اينترنتم بوده!ميگه درستش ميکنم!فرداش:زنگ ميزنم به شرکت التماس که راهي نيست پولمو زودتر بدين !!!جواب اونها:پول شما تحويل شخص سفارش گيرنده شده!بريد از اون بگيريد!!الله اکبر!زنگ ميزنم به يارو سفارش گيرنده ي گرامي!!التماس که پولمو بيار!!جواب ايشون:مزاحم نشيد!چرا اينقدر تماس ميگيريد!ميگمش پولم!مدارکم!ميگه اذيتم کردي برنميگردونم!!!!!دوباره زنگ ميزنم به نمايندگي ريلاينس کلاش منطقه!جناب ايشون پولمو نميده!جواب:برو نمايندگي مرکزي ريلاينس!!حالا اين کجاست!30 40 کيلومتر خارج از شهر!!!بسم الله!فردا صبحش شال و کلاه ميکنم خوشحال با رسيدم ميرم که پولمو بگيرم!!!!!به هزار کوفت و زهرماري ادرس و پيدا ميکنم!يه ساختمون که دورش پر از ديشهاي غول پيکر و انتهاي مخابراتيه!ميرم داخل!!!اقا جان من شکايتي دارم از يکي از کارکنان شما!!ميگن نوبت بگيريد!بعد از 1 ساعت يه اقايي مياد جلو ميگه مشکل شما چيه؟؟توضيح ميدم با اب و تاب و خود عزيز که شايد فرجي بشه!!!اقاهه مهربونه هندي ميگه ميرم با مديريت صحبت ميکنم!!ميره و مياد!ميگه شماره يارو سفارش گير رو بده!اخ جون يعني ممکنه!!!!!چند دقيقه بعد!صحبت کرديم با يارو!قراره فردا پول رو بياره به اينجا(نمايندگي اصلي)!!!من ساده هم قبول ميکنم!!!بعدش يارو ميگه واسه اينکه پول رو از يارو بگيريم بايد رسيد رو داشته باشيم!!بهش ميگم اين تنهاي مدرکي که دارم!ميگه مشکلي نيست اسم و ادرس شما به عنوان کانکشن کنسل شده ثبت شدن!شما رسيد رو بدين فردا پول حاضره!!!!!!!ناچارم رسيد رو بدم!!!رسيد رو ميدم و ميرم!!فرداش تماس ميگيرم با همين نمايندگي اصلي!اقا جان پول ما چي شد!جواب ميدن:از دست ما کاري ساخته نيست!!!!!ميگمش پس رسدم چي؟؟ميگن رسيددد؟؟؟کدوم رسيد!!!!جل الخالق!!جوش ميارم!فحش توپ انگليسي بهشون ميکشم!مرتيکه هندي گوشي رو قطع ميکنه!داغ ميکنم ميرم پليس!اقا ريلاينس پولمو خورده!!ميگن شکايتت به جايي نميرسه!!!!چون ريلينس کمپاني بزرگيه!!کاري نميتوني بکني!بعدش شماره يارو سفارش گير رو ازم ميگيرن!يارو مامور پليس تماس ميگيره با اون شخص !بهش ميگه ساعت 4 بيا اداره پليس همون منطقه!!ميگدش باشه!من ساعت 4 اون روز ميرم!خبري نميشه!يارو گوشيشو خاموش کرده پول رو خورده مدارکم هم به قول شما وقف ريلاينس شده!!!!!!ريلاينس همون شرکتيه که نفت ما رو مفت ميخوره و با چند برابر قيمت بنزين به ما ميفروشه!!!!اين بود داستان من بدبخت!!!اميد که درس عبرتي براي ايندگان شود!ولي در هند فرقش با ايران اينه که اونقدر شرکت خدمات دهنده اينترنتي وجود داره که ادم نگران نباشه!شرکت تاتاي هند اون مودم گرون واي مکس ايرانسل رو رايگان به مشتري ميده!که من با حربه و کلک تونستم اون مودم رو که بعد از پايان قرارداد اينترنت بايد پس داده بشه از شرکت کش برم و سود کنم!!اين به ان در!!!!


helen:
دوست عزيز از اتفاقي که براي شما افتاده متاسفم . اما خود من که وايمکس را گرفتم هم بسيار آسان ثبت نام کردم هم زودتر از زمان تعيين شده نصب شد و هم سرويس آن کيفيت خوبي دارد . مثل همه مارد ديگر در اين کشور اين مورد هم شانسي است و بستگي دارد که به چه افرادي برخورد کنيد . در هر صورت اميدوارم اين مساله نه براي شما و نه براي کس ديگر تکرار نشود. موفق باشيد
 

arman23

عضو جدید
ناشناس:
حالا ببينم تمام سازمانهاي دولتي که دهن ملت را سرويس کرده اند چرا جرات نداريم در موردشون چيزي بنويسيم. ببينم تا حالا شهرداري رفتي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


به شدت با این ناشناس موافقم

خدا نکنه آدم راهش به شهرداری بیفته

واویلاست
 

Sarp

مدیر بازنشسته
به شدت با این ناشناس موافقم

خدا نکنه آدم راهش به شهرداری بیفته

واویلاست
وجدان مثقالی چنده !

رفته بودم نقشه محله رو بگیرم
مهندسه نمیداد
15 تومن گرفت داد

مثلا اون فرد وجدانش 15 تومن ارزش داشت :huh:
 

arman23

عضو جدید
وجدان مثقالی چنده !

رفته بودم نقشه محله رو بگیرم
مهندسه نمیداد
15 تومن گرفت داد

مثلا اون فرد وجدانش 15 تومن ارزش داشت :huh:
نه بابا ما مشکلمون خفن تر از این چیزاست

پدر ما داشت ملکی رو میساخت

تقاضا داده بود واسه جواز

بهش گفتن امروز که 5شنبه است، با جواز هم موافقت شده شما برو شنبه بیا جوازتو بگیر

پدر ما هم از اونجا داش قرص شده بود گفت آهن هارو بکشید بالا

خلاصه ما اولین ستون رو که جوش دادیم پلیس ساختمان محترم اومد و تقاضای قیمت وجدان!!! نمود

بابای ما هم که عمرا از این پولا نمیداد

سر همین دو روز با اجازه 7 تومن جریمه شدیم تا اون 50 تومن پول وجان اون طرفو ندیم

البته بخاطر همین به بابام افتخار میکنم که 7 میلیون جریمه داد ولی 50تومن رشوه و پول زور نداد
 

rezaafsharpoor

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایول...راست میگه بدبخت...ما هم از مرکز مخابرات سلمان فارسی سعادت آباد اشتراک adsl گرفتیم...پدرمون رو درآوردن...با این اینترنت درپیتشون
 

Sarp

مدیر بازنشسته
من میخواستم وایمکس بگیرم ...منصرف شدم!!
من خودم تجربه استفاده از وایمکس رو ندارم .

ولی چند تا از دوستان همین مشکل پست اول رو دارند .
و البته مشکل این دوستام فقط مربوط به یه شهر نیست
یکیش بچه اهوازه
یکیش ارومیه
یکیش مشگین اردبیل
یکیش بیرجند
.
.
.


واسه من بیشتر از ای دی اس ال رو مفت هم بدن استفاده نمیکنم (تو ایران)
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا