[ مصاحبه ی علمی-عقیدتی شرکت نفت ] سایت آزمون: azmoon.nioc.ir

pasefic

عضو جدید
سلام دوست عزیز
موقعی که رفتم منابع انسانی از من پرسید مدرکت دولتی هست یا آزاد.چون مدرکم دانشگاه دولتی بود گفت آزمون نمیخواد.فقط مصاحبه داری.اگه تو اینترنت هم تحقیق کنی یکی از مسئولین نفت در این رابطه توضیح داده.
موفق باشید

سلام
دوست گرامی من در مورد مدرک و سایر مطالبی که فرمودید نظری ندادم . چون شما تحقیق کردید و حتماً از من اطلاعات بیشتری در این رابطه دارید . فقط جهت یاد آوری و کمی چاشنی طنز ، املاء کلمه "صوری " را برای شما ( به جای اشتباه احتمال زیاد تایپی "سوری" )
در پیام قرار دادم . موفق باشید .:D
 

emr1390

عضو جدید
سلام
ارادت داریم.
بهتره اول پست های چند صفحه اخیر رو بخونید(مثلا این پست) و بعدا به پست من جواب بدین و اون رو به اصطلاح اصلاح کنین. خوشحال میشم مرجع قانونی که شما ازش نقل قول کردین رو ارائه بدین.
شرکت گاز هم من تماس گرفتم گفتن باید حداقل معدل 16 داشته باشی(ارشد) تا بدون آزمون برای مصاحبه و تعدیل مدرک پذیرفته بشی. اینها قوانین داخلی خود شرکت هست، بعضی شرکتا اصلا نیازی به معدل بالا و مدرک دولتی برای تعدیل مدرک ندارن، فقط توافق شرکت مبدا و مقصد مهمه.

http://www.shana.ir/fa/newsagency/180266این لینک رو نگاهی بنداز
 

salehi.com

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ببخشید یادم رفت سلام کنم.

سلام.

خیلی ممنون مطالب ارزشمندی رو ضمیمه کردین. من یه تکیه از این مطالب رو میذارم اینجا:

دارندگان مدرک ماخوذه از دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که کارمند از طریق آزمون سراسری پذیرش شده و دارای یکی از شرایط ذیل باشد:
■ دارای حداقل معدل مندرج در دستورالعمل و ظوابط پذیرش و استخدام نیروی انسانی در صنعت نفت

■ دارای حداقل معدل مندرج در دستورالعمل و ظوابط پذیرش و استخدام نیروی انسانی در صنعت نفت در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

احتمالا برداشت آقایون شرکت گازی از آزمون سراسری فقط "دانشگاه دولتی" هست. و حداقل معدل هم 15 است که اینا 16 می خوان!!
 

majidpc

عضو جدید
سلام به همه دوستان.
از دوستان اگر کسی هست که دوره آموزشی شرکت مناطق نفت خیز رو طی کرده باشه؟ممنون میشم کمی راجب دروه کارآموزیتون توضیح بدید.راجب به شرایط اونجا از لحاظ اسکان ،تحصیل، حقوق.و اینکه برای متاهلین م جردین فرقی هست یا نه همه به یک شکل برنامه درسی دارن.
 

mahpok

عضو جدید
سلام
شانس ما هيئت مركزي گزينش داره جا به جا ميشه هر چي به تلفن هاش زنگ ميزنم جواب نميدن
كسي ميدونه به كجا قراره برن خبر مرگشون؟
 

masoud-1987

عضو جدید
مدتی پیش مطلبی با عنوان «شرایط شغلی در عسلویه» (نوشته مهندس علی احمدی) رو در این وبلاگ منتشر کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد. به همین دلیل از یکی دیگه از دوستان خوبم، مهندس مهرداد ستوده که بیشتر از ۸ سال تجربه کار در صنعت رو دارن درخواست کردم برای کامل‌تر شدن آشنایی ما در رابطه با شرایط شغلی در شرکت نفت، مطلبی در این زمینه تهیه کنن و ایشون هم زحمتش رو کشیدن که جا داره همین‌جا ازشون تشکر کنم.




انسان در زندگی انتخاب‌های متعددی را پیش رو دارد اما انتخاب‌های مهم و سرنوشت‌ساز زیاد نیستند. از جمله این انتخاب‌ها می‌توان به انتخاب رشته تحصیلی، محل زندگی، انتخاب شغل و... اشاره کرد. در برخی از این موارد، انتخاب تا حدود زیادی بر عهده شخص می‌باشد ولی انتخاب شغل تابع پارامترهای متعددی است. در کشورهای جهان سوم ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌مردان می‌باشد و جوانان ساکن در این کشورها می‌بایست در انتخاب شغل بسیار هوشمندانه عمل نمایند. یک جوان در کشور ما معمولاً بزرگ‌ترین آرزویش ورود به دانشگاه است ولی خیلی‌ها وقتی وارد دانشگاه شدند، متوجه می‌شوند رشته‌ای را که انتخاب کرده‌اند مورد علاقه آنان نیست و ممکن است از این بابت هزینه‌های جبران‌ناپذیری پرداخت نمایند. بعد از پایان تحصیلات، هدف شاغل شدن و تأمین مایحتاج خانواده است ولی بارها پیش می‌آید که شخص بعد از وارد شدن به یک رشته کاری یا استخدام در یک سازمان دولتی یا خصوصی متوجه می‌شود که نمی‌تواند با محیط کار کنار بیاید و به جای «عشق‌ورزیدن» به کار می‌بایست آن را «تحمل» کند و هزینه این انتخاب اشتباه به مراتب سنگین‌تر از انتخاب اشتباه رشته تحصیلی است، زیرا او مجبور است بهترین دوران زندگی خود را با یک ذهنیت منفی و رنج، در محیطی بگذراند که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. به همین جهت تصمیم‌گیری با چشم باز در رابطه با شغل و مشاوره با افراد آگاه در این زمینه اهمیت خاصی می‌یابد.

اگر قرار باشد روی صحبت ما فقط با فارغ‌التحصیلان مهندسی شیمی‌ و زیرشاخه‌های آن باشد، باید عرض کنم در چشم‌انداز آینده ایران، بهترین بازار کار را فارغ‌التحصیلان این رشته دارند. بالاترین دل‌مشغولی یک محصل مهندسی شیمی‌ این است که آینده شغلی او چه خواهد بود؟ کدام شرکت از زیرمجموعه‌های وزارت نفت را انتخاب کند؟

بهتر است که برای اشتغال در وزارت نفت اصلاً عجله نکنید، چرا که اگر راه را اشتباه بروید تغییر محل خدمت در این وزارت‌خانه، کار بسیار دشواری است. شما باید در وهله اول روحیه خودتان را به طور کامل واکاوی و شناسایی نمایید و سپس موقعیت و وضعیت خانوادگی خود را بشناسید. هروقت به صورت واقعی به این شناخت رسیدید، می‌توانید یک انتخاب صحیح داشته باشید. به عنوان مثال باید مواردی از قبیل وضعیت اقتصادی، میزان وابستگی به خانواده، میزان علاقه‌مندی به کار در اجتماع و محیط شهری، میزان علاقه‌مندی به کار در محیط‌های صنعتی و بیابانی، میزان علاقه‌مندی برخورد با ارباب‌رجوع و... را مشخص کنید.

در وزارت نفت سه نوع زمان‌بندی شغلی داریم:

الف) اداری: از ساعت ۷ الی ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه می‌باشد.

ب) اقـمـاری - اداری: بـه صـورت «۲۱ روز کـار و ۷ روز تـعـطیـل» یا «۱۴ روز کـار و ۱۴ روز تـعـطیـل» و یـا «۱۴ روز کار و ۷ روز تعطیل» است.

ج) اقماری - شیفتی: مانند مورد «ب» است با این تفاوت که یک هفته روز و یک هفته شب می‌بایست سرکار باشیم و به «کار شیفتی» مشهور است.


مواردی را در این رابطه به اختصار توضیح می‌دهیم:

مزیت زمان‌بندی اداری این است که در بین مردم کار می‌کنید. با افراد مختلف و از اقشار مختلف اجتماع در ارتباط هستید. هرچه انسان با افراد بیشتری سر و کار داشته باشد، می‌تواند صاحب موقعیت‌های بیشتری در جهت پیشرفت گردد. تنوع در کار در این مورد بیشتر است.

موارد اقماری - اداری و اقماری - شیفتی نسبتاً شبیه به هم هستند. از مزایای این موارد می‌توان حقوق ماهیانه بیشتر و ارتقاء شغلی بهتر را نام برد. معمولاً شرکت نفت فلات قاره، شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، شرکت نفت شمال، شرکت ملی حفاری، شرکت نفت اروندان و... مشمول چنین خصوصیاتی می‌باشند. محل خدمت در شرکت نفت فلات قاره عموماً در دریا می‌باشد. از معایب این دو مورد می‌توان به دوری از خانواده، استـرس زیاد، تـکـراری بودن افـراد، روزمـرگی و... اشاره نـمود و این نـکته کـه در زمان‌بنـدی اقـمـاری - شیفتی، شب‌کاری سیستم بدن را از حالت طبیعی خارج می‌کند.


به لحاظ حقوقی هم هر کس که استخدام می‌شود، با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری یک پایه حقوقی برای او مشخص می‌گردد. هر منطقه و شرکت ضریب مخصوص به خود را دارد که ضریب مورد نظر حاصل اعمال بعضی موارد از جمله حق محرومیت، حق اولاد، حق کارگاهی، ایاب و ذهاب، سختی محیط کار، شب‌کاری، حق اقماری، حق جنوب و... می‌باشد. به عنوان مثال برای شرکت نفت مناطق مرکزی ضریب بین ۲٫۸ تا ۳٫۵ است. یعنی حقوق پایه در این عدد ضرب می‌شود. برای منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، ضریب بین ۵ تا ۵٫۵ است. برای شرکت نفت فلات قاره ضریب حدوداً ۴٫۵ تا ۵ و برای شرکت‌های گازرسانی ضریب نزدیک به ۲ می‌باشد. همچنین این ضریب برای شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب بین ۲٫۵ تا ۳٫۵ و برای شرکت ملی حفاری بین ۴ تا ۵ است.



در پایان صادقانه خدمت شما عزیزان عرض می‌کنم همیشه وجدان کاری، صداقت در کار و پشتکار و تلاش در راستای نوآوری، درک متقابل دیگران و تفاهم با همکاران، اساس پیشرفت هر انسان در صنعت نفت کشورمان می‌باشد.


با سپاس
مهرداد ستوده
عضو گروه راه‌اندازی میادین گازی هوش پارسیان
رئیس گازرسانی شهرستان تنگستان

خوب بگو کارکنان ایستگاه تقویت فشار با ضریب 2 اصلا حقوق نمیگیرن .http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon9.gif
 

icofc

عضو جدید
سلام
من تکمیل ظرفیت شهریور نفت زاگرس جنوبی هستم که آبان نتیجه قبولی رو دریافت کردم. تمام استعلام هام اومده (عدم سوپیشینه، مدرک تحصیلی و طب صنعتی) بجز گزینش.
کسی شرایطش مثل من هست؟
 

reza-e

عضو جدید
من دو روز پیش مصاحبه گزینش مناطق نفت خیز بودم.
ازشون پرسیدم مساحبه هاتون تا کی ادامه داره.
گفتن مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری فشار آوردن به هسته گزینش که تا قبل عید پرونده گزینش همه رو وضعیتش رو معلوم کنن و بفرستن استخدامی.
هسته گزینش هم برای این دو شرکت همه بچه هایی که از تکمیل ظرفیت موندن رو تا 25 اسفند خواسته برای مصاحبه و تا قبل عید پرونده ها رو میفرسته استخدامی.
اگه کسی از بچه های تکمیل ظرفیت ملی حفاری و مناطق نفت خیز هست که هنوز براش زنگ نزدن برای گزینش حتما خودش اقدام کنه چون طرف با قاطعیت گفت کسی بعد 25 اسفند نمی مونه
 

m4hdad

عضو جدید
سلام آقا رضا و تمامی دوستان و همکاران عزیز

من تکمیل ظرفیت آبان ماه هستم برای مناطق نفت خیز جنوب

9 بهمن ماه رفتم برای تکمیل پرونده گزینش و مناطق و کارهای طب صنعتی
هفته اول اسفند ماه هم اومدن تحقیقات محلی
12 اسفند ماه هم رفتم مصاحبه عقیدتی هسته گزینش جنوب
نامه عدم سوپیشینه رو هم همون روز 12 اسفند ماه تحویل مناطق دادم همون روز بهم گفتن نامه طب صنعتی شما دست ما رسیده و فقط گزینش مونده که باید جواب بده تا پرونده شما تکمیل بشه

مصاحبه من 1 ساعت طول کشید هم احکام پرسیدن و هم سیاست و همه چی..
در آخر مصاحبه یک برگه ای تایپ شده گذاشتن جلوم که باید اسم خودم رو می نوشتم و امضا می کردم
نامه به این صورت بود که اینجانب مثلا......فرزند....سمت سازمان..... (که گفتن سمت رو جاخالی بگذار خودمون پر می کنیم)...استخدام پیمانی رسمی قراردادی و....(اینم گفتن خالی بگذار) تعهد می دهم اگر خلاف صحبت هایی که در مصاحبه شده و یا بعد ها در تحقیقات برای گزینش جنوب اثبات بشه واقعی نبوده و یا درست نیست گزینش من منتفی است و قبول می کنم و امضا کردم و اسم نوشتم به همراه تاریخ
حالا این خیلی نگران کرده منو....به شدت ناراحت هستم چون از یک سری ها هم این برگه رو نگرفتن و اعصابم خورد شده...
خواهش می کنم راهنمایی کنید و یا اگر کسی مثل من هست اعلام کنه ببینیم قضیه چی هست
 

hyperlink05

عضو جدید
نیروهای اعزام نشده به دوره آموزشی نفت و گاز پارس

نیروهای اعزام نشده به دوره آموزشی نفت و گاز پارس

بله ! هنوز هست و خیلی هم هست ! یک عده از قبولی های دور اول مانده اند (حدود هفتاد هشتاد نفر) که هنوز اعزام نشده اند. یک عده در تکمیل ظرفیت خرداد ماه قبول شده اند (حدود صد نفر شامل بنده ) که آن ها هم هنوز اعزام نشده اند ، عده ای هم در تکمیل ظرفیت نفرات بومی استان بوشهر قبول شده اند (صد و خورده ای نفر) که آن ها هنوز اعزام نشده اند . یک ظرفیت دیگر شامل سهمیه ایثارگران مانده اند که از تعداد آن ها اطلاعی ندارم. پس مجموعا حدود چهارصد پانصد نفر دیگر هنوز به آموزشی اعزار نشده اند. بر طبق برخی اخبار احتمالا از اردیبهشت سال آینده مجددا اعزام به دوره آموزشی شروع می شود . خوب حالا شما بفرمایید چرا مهم است ؟ مشکلتان حل شد؟

با سلام.گویا حداقل حدود 250 نفر برای اعزام به دوره آموزشی نفت و گاز پارس باقی مانده اند. طی تماس دیروز برخی دوستان با آقای اعتمادی اعلام شده که قرار بر اینست که تعدادی و یا همه این نفرات به استخدام شرکت spgc (مجتمع گاز پارس جنوبی) و سایر شرکتهای دیگر درآیند و اسامی این نفرات برای تعیین محل خدمت در سایر شرکتها به شرکت ملی نفت ارجاع داده شده است.
به نظر شما چنین چیزی امکان دارد؟
دوستانی که در این زمینه نظر یا توضیح کارشناسی دارند (به ویژه مهندس salehi.com و مهندس nima_4321) لطفا ما را هم بهره مند فرمایند.
سپاس.
 
آخرین ویرایش:

فریدف

عضو جدید
سلام
من دیروز اهواز مصاحبه عقیدتی داشتم
ملی حفاری
اکثر سوال هارو جواب دادم، ولی راجع به کشیدن قلیون هم گفت که مجبور شدم بگم تک و توک میکشم، راجع به قضا شدن نمازم ازم عدد میخواست
به نظر شما جای نگرانی هست؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم اگه جواب بدین، خیلی نگرانم
 

Reza_nisoc

عضو جدید
سلام آقا رضا و تمامی دوستان و همکاران عزیز

من تکمیل ظرفیت آبان ماه هستم برای مناطق نفت خیز جنوب

9 بهمن ماه رفتم برای تکمیل پرونده گزینش و مناطق و کارهای طب صنعتی
هفته اول اسفند ماه هم اومدن تحقیقات محلی
12 اسفند ماه هم رفتم مصاحبه عقیدتی هسته گزینش جنوب
نامه عدم سوپیشینه رو هم همون روز 12 اسفند ماه تحویل مناطق دادم همون روز بهم گفتن نامه طب صنعتی شما دست ما رسیده و فقط گزینش مونده که باید جواب بده تا پرونده شما تکمیل بشه

مصاحبه من 1 ساعت طول کشید هم احکام پرسیدن و هم سیاست و همه چی..
در آخر مصاحبه یک برگه ای تایپ شده گذاشتن جلوم که باید اسم خودم رو می نوشتم و امضا می کردم
نامه به این صورت بود که اینجانب مثلا......فرزند....سمت سازمان..... (که گفتن سمت رو جاخالی بگذار خودمون پر می کنیم)...استخدام پیمانی رسمی قراردادی و....(اینم گفتن خالی بگذار) تعهد می دهم اگر خلاف صحبت هایی که در مصاحبه شده و یا بعد ها در تحقیقات برای گزینش جنوب اثبات بشه واقعی نبوده و یا درست نیست گزینش من منتفی است و قبول می کنم و امضا کردم و اسم نوشتم به همراه تاریخ
حالا این خیلی نگران کرده منو....به شدت ناراحت هستم چون از یک سری ها هم این برگه رو نگرفتن و اعصابم خورد شده...
خواهش می کنم راهنمایی کنید و یا اگر کسی مثل من هست اعلام کنه ببینیم قضیه چی هست

سلام اصلا نگران نباش اینا باید تا قبل عید پرونده هارو تکمیل کنن چون مجوز بچه هایی که مال سال 90 برا سال 92 باطل میشه و برا شرکت دردسر میشه به همین دلیل احتمالا چون هنوز نتیجه استعلامات شما نیومده تعهد گرفتن تا برا خودشون مشکل نشه احتمالا پرونده میفرستن برا ابلاغ رای و نامه میزنن به امور استخدام
 

Reza_nisoc

عضو جدید
سلام
من دیروز اهواز مصاحبه عقیدتی داشتم
ملی حفاری
اکثر سوال هارو جواب دادم، ولی راجع به کشیدن قلیون هم گفت که مجبور شدم بگم تک و توک میکشم، راجع به قضا شدن نمازم ازم عدد میخواست
به نظر شما جای نگرانی هست؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم اگه جواب بدین، خیلی نگرانم

البته بهتر بود نمی گفتی :))

ولی نگران نباش در بترین حالت ممکن اینه که ازت یه تعهد میگرن که دیگه این کارهارو نکنی ولی درکل جای نگرانی وجود نداره

بیشتر مسائل سیاسی برشون مهمه
 

555ali

عضو جدید
سلام

سلام

با سلام.گویا حداقل حدود 250 نفر برای اعزام به دوره آموزشی نفت و گاز پارس باقی مانده اند. طی تماس دیروز برخی دوستان با آقای اعتمادی اعلام شده که قرار بر اینست که تعدادی و یا همه این نفرات به استخدام شرکت spgc (مجتمع گاز پارس جنوبی) و سایر شرکتهای دیگر درآیند و اسامی این نفرات برای تعیین محل خدمت در سایر شرکتها به شرکت ملی نفت ارجاع داده شده است.
به نظر شما چنین چیزی امکان دارد؟
دوستانی که در این زمینه نظر یا توضیح کارشناسی دارند (به ویژه مهندس salehi.com و مهندس nima_4321) لطفا ما را هم بهره مند فرمایند.
سپاس.

سلام
این خبر تو اداره هم پیچیده ... اینجور که ما اینج1 (سایت اعسلویه) شنیدیم قراره نه تنها بچه های تکمیل ظرفیت و گروه پنجم بلکه حدود 250 نفراز بچه های جدید الاستخدام که مشغول کار هستند رو هم رلیز کنند و بفرستن بقیه شرکت ها ...... اینجور که از بوش میاد و اینجا به وضوح هم قابل حس می باشد شرکت به شدت به مشکل مالی برخورده... ...به نظر منشرکت گاز و بقیه جاها خیلی بهتر از اینجا هستن... چیزی که ما رو اذیت میکنه نبود امنیت شغلیه. بای
 

mahpok

عضو جدید
با سلام.گویا حداقل حدود 250 نفر برای اعزام به دوره آموزشی نفت و گاز پارس باقی مانده اند. طی تماس دیروز برخی دوستان با آقای اعتمادی اعلام شده که قرار بر اینست که تعدادی و یا همه این نفرات به استخدام شرکت spgc (مجتمع گاز پارس جنوبی) و سایر شرکتهای دیگر درآیند و اسامی این نفرات برای تعیین محل خدمت در سایر شرکتها به شرکت ملی نفت ارجاع داده شده است.
به نظر شما چنین چیزی امکان دارد؟
دوستانی که در این زمینه نظر یا توضیح کارشناسی دارند (به ویژه مهندس salehi.com و مهندس nima_4321) لطفا ما را هم بهره مند فرمایند.
سپاس.

سلام بله درسته من خودم با اقای اعتمادی و خانم شیبانی صحبت کردم و شخصا رفتم شرکت خانم شیبانی گفت حدود 200 نفر هنوز سرکار نرفتن و حدودا 250 نفر هم که سر کار رفتن باید برگردن و ما داریم اسم هاشون رو درمیاریم که بفرستیم شرکت ملی نفت ایران تا یه جایی براشون پیدا کنیم گفت دستور وزیره من خیلی قاطی کرده بودم بعد از این همه مدت این سرنوشت ماست بعد از اون رفتم شرکت گاز یارو اصلا در جریان نبود و گفت ما خودمون چند وقت پیش آزمون برگذار کردیم امکان نداره که نیرو کم بیاد و قرار بشه از مازاد نفت و گاز پارس استفاده کنیم.
خلاصه آقایونی که منتظر پارس هستند دیگه نباشن چون کلا قضیه استخدام در اونجا کنسل شده حتی از شیبانی پرسیدم یعنی بعد از عید دیگه دوره اموزشی ندارین گفت نه کلا کنسل شده
از اقای اعتمادی پرسیدم چقدر این پروسه زمان میبره ؟گفت نمیدونم ولی حدودا 3 یا 4 ماه میشه. این یعنی ما باید دوباره سه چهار ماه انتظار بکشیم.آخه این درسته.
به نظرم باید یه فکری کرد حق ما نیست اینجوری با ما برخورد بشه
 

Arbitrage

عضو جدید
چه علتی باعث شده که این تصمیم گرفته بشه؟
یعنی یکدفعه تصمیم بگیرند که pogc نیروی مازاد داره؟! حالا چرا بعد از این همه مدت تازه متوجه شدند؟! تا هفته قبل که خبر از اعزام در اوایل اردیبهشت به دوره آموزشی بود ولی متاسفانه حالا منتفی اعلام میشود!

به قول شاعر نظامی گنجه ای:
هر دم از این باغ بری می‌رسد ---- تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد

و یا به قول سعدی:

هر دم از عمر می رود نفسی ----- چون نگه می کنم نمانده بسی
 

mahpok

عضو جدید
چه علتی باعث شده که این تصمیم گرفته بشه؟
یعنی یکدفعه تصمیم بگیرند که pogc نیروی مازاد داره؟! حالا چرا بعد از این همه مدت تازه متوجه شدند؟! تا هفته قبل که خبر از اعزام در اوایل اردیبهشت به دوره آموزشی بود ولی متاسفانه حالا منتفی اعلام میشود!

به قول شاعر نظامی گنجه ای:
هر دم از این باغ بری می‌رسد ---- تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد

و یا به قول سعدی:

هر دم از عمر می رود نفسی ----- چون نگه می کنم نمانده بسی

u
عدم برنامه ریزی
عدم اینده نگری
بی اعتنایی به اینده و سرنوشت جوانان مملکت
معمولا همه تصمیم ها بعد از از خواب پا شدن گرفته میشن
وزیر از خواب پا میشه میگه بقیه پشم
به نظر شما چه کنیم؟
 

nima_4321

عضو جدید
با سلام.گویا حداقل حدود 250 نفر برای اعزام به دوره آموزشی نفت و گاز پارس باقی مانده اند. طی تماس دیروز برخی دوستان با آقای اعتمادی اعلام شده که قرار بر اینست که تعدادی و یا همه این نفرات به استخدام شرکت spgc (مجتمع گاز پارس جنوبی) و سایر شرکتهای دیگر درآیند و اسامی این نفرات برای تعیین محل خدمت در سایر شرکتها به شرکت ملی نفت ارجاع داده شده است.
به نظر شما چنین چیزی امکان دارد؟
دوستانی که در این زمینه نظر یا توضیح کارشناسی دارند (به ویژه مهندس salehi.com و مهندس nima_4321) لطفا ما را هم بهره مند فرمایند.
سپاس.

دوست عزیز با توجه به این که هنوز هیچ قراردادی فی مابین ما و شرکت نفت بسته نشده است ، احتمالا شرکت نفت حتی در صورت عدم استخدام ما مرتکب خلاف قانون نشده است و از نظر قانونی دست ما به جایی بند نیست. اما و از طرف دیگر تا آن جایی که من می دانم پروسه استخدام در شرکت نفت آن قدر ها کتره ای نیست ، یعنی ابتدا می بایست جا و سمت خالی وجود داشته باشد تا در نهایت آزمون و استخدامی صورت پذیرد. یعنی به ازای تک تک نفراتی که هنوز اعزام نشده اند می بایست سمت و پست خالی وجود داشته باشد. از طرف دیگر تقریبا مطمئن هستم و هر جور که حساب می کنم ، آماری که برخی دیگر از دوستان داده اند صحیح نیست . تعداد نفرات باقی مانده بیشتر از 250 نفر است. فقط صد و خورده ای تکمیل ظرفیت بوشهری هاست . ما تکمیل ظرفیت های 10 خرداد هم تعداد قابل اعتنایی هستیم و همچنین تعدادی از قبولی های دور اول باقی مانده اند . ضمنا مطمئن هستم که تعداد زیادی نفرات سهمیه جانبازان و ایثارگران باقی مانده اند چرا که هر گاه جهت پیگیری پرونده خود تماس می گرفتم سوال می کردند که شما سهمیه عادی هستید یا ایثارگر . در مجموع برخی اطلاعات ارائه شده با آن چه باید باشد تطابق ندارد .واقعیت مسئله چیست را باید گذر زمان نشان دهد اما یک مسئله واضح و مشخص است، اوضاع اقتصادی خراب است ، بودجه نیست و هر احتمالی را در این شرایط تحریم نیمه جنگی باید متصور بود.
 

honestman

عضو جدید
سلام خدمت همه دوستان
حقیقتا این قضیه برا همه استرس زا شده :w05:.... از همه ی دوستان که خبری از نحوه رلیز کردن و معرفی کردن به شرکت های دیگه دارن در خواست میکنم اطلاع رسانی کنن(جسارتا موثق باشه)
 

nima_4321

عضو جدید
خوب همون طور که حدس می زدم در شایعاتی که گوش به گوش میپیچد و از گوشی به گوش بعدی ابعاد و شکل جدیدی به خود میگیرد واقعیاتی نهفته است اما نه تمام واقعیت ;) صرف نظر از اینکه جریان فرستادن تعدادی از قبول شدگان پی او جی سی به اس پی جی سی تا چه حد صحت دارد و اصولا واقعیت ماجرا چیست ، امروز با یکی از دوستانم که در اس پی جی سی کار می کند صحبت می کردم ، می گفت من که خبری از فرستادن نیروهای پس او جی سی به اس پی جی سی ندارم ولی به تازگی شرکت پی او جی سی تمامی نیروهایی را که از اس پی جی جهت کار در فاز 15 16 به پی او جی سی رفته بودند را برگردانده و دستور داده که به هیچ عنوان از اس پی جی سی نیرو نگیرند !
 

farkhaniii

عضو جدید
خوب همون طور که حدس می زدم در شایعاتی که گوش به گوش میپیچد و از گوشی به گوش بعدی ابعاد و شکل جدیدی به خود میگیرد واقعیاتی نهفته است اما نه تمام واقعیت ;) صرف نظر از اینکه جریان فرستادن تعدادی از قبول شدگان پی او جی سی به اس پی جی سی تا چه حد صحت دارد و اصولا واقعیت ماجرا چیست ، امروز با یکی از دوستانم که در اس پی جی سی کار می کند صحبت می کردم ، می گفت من که خبری از فرستادن نیروهای پس او جی سی به اس پی جی سی ندارم ولی به تازگی شرکت پی او جی سی تمامی نیروهایی را که از اس پی جی جهت کار در فاز 15 16 به پی او جی سی رفته بودند را برگردانده و دستور داده که به هیچ عنوان از اس پی جی سی نیرو نگیرند !

سلام مهندس ، خوبی؟

عرضم به حضورت که تو این هفته با جانشین مجری طرح فازمون جلسه ای داشتیم که این موضوع رو مطرح کردیم و ایشون گفتن اینکه از شرکت بچه ها رو ببرن شرکت گاز صحت داره ، گفتم که در جریان باشی
 

Arbitrage

عضو جدید
پارس‌جنوبی از نبود مدیریت صحیح رنج می‌برد تا کمبود سرمایه


آقای حسینی! مدتهاست که درباره آخرین پیشرفت فازهای پارس جنوبی خبری منتشر نمی‌شود، درصورتیکه پارس جنوبی یکی از کلیدی‌ترین نکاتی است که وزیران پیشنهادی با آن می‌توانند در مجلس رای اعتماد بگیرند، به نظر شما دلیل عدم اعلام آخرین پیشرفت های پارس جنوبی چیست؟ دلیلش را نمی‌دانم، اما می‌دانم که وزیر نفت مدتهاست درباره آخرین وضعیت پارس جنوبی آمار و ارقام دقیقی اعلام نکرده در حالیکه مهمترین سخنان وی در مجلس برای دریافت رای اعتماد میادین مشترک بوده است و بس. به هر روی به اعتقاد من مراجع تصمیم گیرنده باید نسبت به تعیین یک دیدگاه حاکمیتی که منافع و مصالح ملی کشور در آن وجود دارد به پارس جنوبی بنگرند تا از این وضعیت نجات پیدا کند.

http://naftna.ir/نفت/228299-پارس‌جنوبی-از-نبود-مدیریت-صحیح-رنج-می‌برد.html
 

Arbitrage

عضو جدید
باسمه تعالي
« با صلوات بَر مُحمّد و آل مُحمّد »

مجلس شوراي اسلامي - وزارت دادگستري – وزارت امور اقتصادي و دارايي – معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري- اتاق تعاون جمهوري اسلامي ايران– اتـاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران –
شوراء و مرکز ملی رقابت- وزارت نفت



« تصويبنامه هيأت واگذاري »

يكصدو هشتادو دومين جلسه هيأت واگذاري رأس ساعت -/9 صبح روز شنبه مورخ 06/09/1389 در محل سالن شهید مطهری وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار و پس از بحث و بررسي موارد ذيل تصويب گرديد :
1- قیمت واگذاری 40 درصد سهام شرکت پالایش نفت لاوان از شرکتهای زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فر آورده های نفتی ایران بابت سهام عدالت مطرح گردید و به علت لزوم بازنگری در تصویبنامه واگذاری شرکتهای پالایشگاهی به طرح توزیع سهام عدالت، از دستور کار خارج شد.
2- در اجرای بند(1-3) صورتجلسه شماره 127999/193/2/89/ﻫ مورخ 13/7/1389 موضوع جلسه مورخ 27/6/1389 هیات واگذاری مبنی بر گزارش اقدامات تفکیک امور حاکمیتی و تصدیگری و پیشنهاد روش واگذاری شرکت مادر تخصصی و شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران به هیات، صورتجلسه تنظیمی مورخ 20/7/1389 ما بين سازمان خصوصي سازي و نمایندگان وزارت نفت در خصوص تعیین تکلیف شرکت ملی گاز ایران و شرکتهای زیر مجموعه این شرکت مادر تخصصی به شرح پیوست (جزء لاینفک این تصویبنامه) به اطلاع اعضاء محترم هیات واگذاری رسید و پس از بحث و بررسی تصمیمات زیر اتخاذ شد :
1-2-درخصوص بند (1) صورتجلسه، بازبینی و بازنگری مجدد توسط کارگروهی شامل نمایندگان سازمان خصوصی سازی و شرکت ملی گاز ایران جهت تعیین تکلیف وظایف و فعالیتهای شرکت مادر تخصصی ملی گاز ایران و انتزاع فعالیتهای حاکمیتی از امور تصدی به منظور واگذاری فعالیتهای قابل واگذاری صورت گیرد و پیشنهاد را ظرف مدت يكماه به هيأت واگذاری ارائه نمایند .
2-2-در خصوص بند (2) صورتجلسه، از آن جا که شرکت انتقال گاز ایران مستثنی از واگذاری نمی باشد، لذا از ظرفیتهای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی جهت واگذاری آن شرکت به روشهای غیر مالکیتی استفاده گردد و شیوه های ممکن به هیات واگذاری پیشنهاد گردد.
3-2- در خصوص بند (3) صورتجلسه، عدم مالکیت شرکت ملی گاز ایران بر شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت نفت نسبت به واگذاری آن اقدام نمایند.
4-2- در خصوص بند (4) صورتجلسه، ضمن موافقت با واگذاري 100 درصد سهام شركتهاي پالايش گاز سرخون و قشم، فجر جم، پارسیان (1) و (2)، بيد بلند (1) ، مسجد سليمان ، شركت خدمات غيرصنعتي گاز و پالايشگاه ايلام، مقرر گردید اقدامات مربوط به واگذاری آنها توسط سازمان خصوصی سازی انجام گردد .ضمنا با باقي ماندن 100 درصد سهام شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از شرکتهای گروه (2) ماده (2) قانون به عنوان 20 درصد سهم دولت موضوع بند (ب) ماده (3) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی موافقت گرديد .
5-2- در خصوص بندهای (5) و (6) صورتجلسه، كارگروهي متشكل از نمايندگان وزارت نفت، سازمان خصوصي سازي، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی (آقای مرجانی) درخصوص تعيين تكليف شركت مهندسي و توسعه گاز ايران و شركت ذخيره سازي گاز طبيعي تشكيل گردد و انتــزاع فعاليتهاي حاكميتي یا تصدی های غیر قابل واگذاری از دو شرکت و ساماندهي شركتهای مزبور در قالب شرکتهای فني مهندسي یا مشاوره و پيمانكاري قابل واگذاری و اصلاح اساسنامه ها را در اين راستا بررسی نموده و پیشنهاد های لازم را جهت تصمیم گیری نهایی به هيأت واگذاري گزارش نمایند .
6-2- درخصوص بند (7) صورتجلسه، کارگروه مذکور بازبيني مجددی در مورد ساختار هلدینگ به عمل آورد و بررسی لازم جهت تشكيل هلدينگ منطقه اي يا ساير روشهاي واگذاري یا بررسی بر روی اولویت بندی شرکتهای داخل هلدینگ از نظر واگذاری انجام دهند و پيشنهادات را ظرف مدت يكماه جهت تصمیم گیری نهایی به هيأت واگذاري ارائه نمایند .
7-2- در خصوص بند (8) صورتجلسه، اخذ تضامين و تعهدات از انتقال گيرندگان و خريداران سهام بجز مفاد بند «خ» مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد در زمان تصویب واگذاری شرکتها به صورت موردی به تصویب هیات برسد.
8-2- در خصوص بندهای (9) و (10) صورتجلسه، با اضافه شدن وزارت نفت به بند (10) به شرح ذیل موافقت گرديد :
بند (10) اصلاحی- اين توافقات در راستاي اصلاح مصوبه هيأت محترم وزيران صورت گرفته و سازمان خصوصي سازي و وزارت نفت پيگيريهاي لازم را برای ابلاغ مصوبات اصلاحي و سپس اجرای تصمیمات این مصوبه تا حصول نتيجه نهايي به عمل مي آورند .
9-2- موافقت شد جلسه مشتركي ميان وزارت نفت و شوراي رقابت جهت بررسی و تنظيم مقررات مربوط به تسهيل رقابت و منع انحصار تشكيل و اقدامات لازم را به عمل آورند .
(نمایندگان دستگاه ذیربط آقایان بازرگان، شاهین، کشکولی، منجزی، سهیلی پور، رئیسی)

اين تصويبنامه دراجراي قسمت اخير ماده 39 قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ج.ا.ا و اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي ابلاغ مي گـردد./

سيّد شمس الدين حسيني


رونوشت :
1- دفتـر وزارتـي .
2- سازمان خصوصي سازي ( دبيرخانه هيأت واگذاري )


منبع : سازمان خصوصی سازی

به نظر میاد علت اصلی انتقال نیروهای شرکت نفت و گاز پارس به شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی مساله مالی(پرداخت حقوق-مزایا-بیمه-امکانات رفاهی و...) باشد که با اینکار انتقال نیرو به SPGC در کوتاه مدت پرداخت حقوق فقط بر عهده وزارت نفت خواهد بود و بعد از واگذاری مجتمع گازی پارس جنوبی به بخش خصوصی بحث واریز حقوق و مزایا از سوی وزارت نفت بر عهده بخش خصوصی خواهد بود ، یعنی اینکه در آینده ایی نزدیک مجتمع گازی پارس جنوبی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.



یک نکته مهم دیگر در مورد شرایط آزمون استخدامی شرکت گاز:
.
.
.
9- در صورت واگذاري هر يك از شركت هاي متقاضي نيرو(محل هاي خدمتي) به بخش غيردولتي از تاريخ واگذاري، كارمند تابع مقررات شركت غيردولتي خواهد بود.
http://130.185.75.3/conditions.aspx
 
آخرین ویرایش:

mahpok

عضو جدید
به نظر میاد علت اصلی انتقال نیروهای شرکت نفت و گاز پارس به شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی مساله مالی(پرداخت حقوق-مزایا-بیمه-امکانات رفاهی و...) باشد که با اینکار انتقال نیرو به SPGC در کوتاه مدت پرداخت حقوق فقط بر عهده وزارت نفت خواهد بود و بعد از واگذاری مجتمع گازی پارس جنوبی به بخش خصوصی بحث واریز حقوق و مزایا از سوی وزارت نفت بر عهده بخش خصوصی خواهد بود ، یعنی اینکه در آینده ایی نزدیک مجتمع گازی پارس جنوبی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.



یک نکته مهم دیگر در مورد شرایط آزمون استخدامی شرکت گاز:
.
.
.
9- در صورت واگذاري هر يك از شركت هاي متقاضي نيرو(محل هاي خدمتي) به بخش غيردولتي از تاريخ واگذاري، كارمند تابع مقررات شركت غيردولتي خواهد بود.
http://130.185.75.3/conditions.aspx

واقعا تاسف باره از ناراحتي دارم دق مي كنم شانس ما به هر دري زديم به در بسته خورديم نمي دونم ما دهه شصتي ها چه هيزم تري فروختيم كه بايد كليه آزمايشات روي ما انجام بشه
 

benfika

عضو جدید
سلام

کد پرسنلی همراه با حکم کارگزینی استخدامن پیمانی در دوره آموزشی (نیم دوره اول ) برای همه کارآموزان جدید الاستخدام ارسال می

گردد . بقیه مراحل مثل سیستم جامع و . . . در پایان کل دوره کار آموزی و ابتدای اشتغال انجام می گردد . تاریخ استخدام هم از روز آغاز

دوره آموزشی محاسبه میگردد .

AZ MANATEGH KHABARI NIST???????
 

benfika

عضو جدید
سلام آقا رضای گل
من هم مثل اون یکی دوستمون خیلی وقته فرم پر کردم ولی مصاحبه نرفتم. سه هفته پیش حضوری رفتم فقط جواب یکی از استعلاما نرسیده بود. همین روزا باز میرم. بهم اطمینان داد که تا قبل از عید جواب نهاییتو میفرستیم مناطق ولی مثل اینکه خیلی طولانی شده. یکی از دوستام حدود 2 ماه پیش رفته مصاحبه و جوابو حدود یکی دو هفته پیش به مناطق فرستادن. مناطق هم بهش گفته بود دو هفته طول میکشه تا شماره پرسنلی برسه! من که شانس ندارم اصلا ، شما هم اگه مصاحبه رفتی مرتب پیگیر باش
SALAM BARADAR
AZ MANATEGH KHABARI NIST?
KEI SHOROO BE KAR HAST?
 
بالا