مشكل جابه جا شدن بار نقطه اي در ansys هنگام بهينه سازي

mjyazdani

عضو جدید
سلام
چجوري ميشه درansys بار نقطه اي روي يه مدل گذاشت كه با تغيير سايز مش بندي يا تغيير مكان نود ها در بهينه سازي مكان بار تغيير نكنه.
مثلا من ميخام يه استوانه 3 بعدي با قطر متغيرو بهينه سازي كنم و ميخام بار هميشه وسط استوانه باشه
اگر نيرو رو روي node بذارم حل ميكنه اما تو بهينه سازي با تغيير مش بندي نيرو جا به جا ميشه چون جاي اون نود تغيير ميكنه.
اگر keypoint تعريف كنم و نيرو رو روري اون بذارم اصلا نيرو تو تحليل وارد نميشه. روي keypoint نود گذاشتم اما بازم نشد انگار اصلا نيرويي وارد نشده.

ممنون ميشم اگه كسي راهنمايي كنه
 

mjyazdani

عضو جدید
كسي نظري نداره يعني اين همه ادم كه انسيس بلدن هيچكدومشون نميتونه جواب منو بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

ehsan4476

عضو جدید
keypoint باید متعلق به استوانه باشد تا نیرو به المان های استوانه اعمال شود. مثلا میتونید یا تعریف دو استوانه در کنار هم و تقسیم خطوط و سپس Glue کردن آنها یک keypoint در محل مورد نظر ایجاد کنید. راه دیگر استفاده از hard point است. راه دیگر هم اینست که با استفاده از دستوری مشابه f,node(x,y,z),fy,100 نیروی 100 نیوتون در جهت Y به نود قرار گرفته در محل x,y,z وارد کنید.
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
به نظر می رسد شما هربار استوانه را حذف می کنید و همین ارتباط بین نقطه و استوانه را از بین می برد و همانطور که احسان گفته نقطه به عنوان Hard point در تولید مش بکار گرفته نمی شود از این رو گرهی هم در موقعیت آن ایجاد نشده و از نیروی تعریف شده روی آن هم به همین دلیل چشم پوشی می شود.

شاید این راه حل خوبی نباشد اما اگر موقعیت نقطه ثابت است، می توان استوانه را در موقعیت نقطه به چهار قسمت تقسیم کرد.

یک راه بهتر، می توانید بجای هر بار مدل سازی و ایجاد استوانه و ... یک فایل اجرایی انسیس log file ایجاد کنید که قطر استوانه و همه ورودی های مسئله، دستور تحلیل مدل، و حتی نمایش نتایج را در آن بطور پارامتریک تعریف کرده اید و تنها کافی است آن را در انسیس فراخوانی کنید تا در هر بار بر اساس مقادیر تعریف شده برای پارامترها مدل بطور خودکار تولید و تحلیل شود.

این هم یک لینک برای شروع و آشنایی با ماکرو نویسی و ایجاد log file در انسیس:
http://www.mece.ualberta.ca/tutorials/ansys/cl/create.html
 
بالا