مشاوره و مقایسه پیرامون زبان های برنامه نویسی

aabedeni

عضو جدید
شروع برنامه نویسی با پاسکال

شروع برنامه نویسی با پاسکال

برای شروع برنامه نویسی با پاسکال چه بایدکرد ؟
 

marof

عضو جدید
برای شروع برنامه نویسی با پاسکال چه بایدکرد ؟

من که برنا مه نویسی نمی دونم فقط می دونم که نباید بی حرکت ماند .

و خواستم که کمکی کرده باشم لا اقل تاپیکت رو جواب بدم.

:gol:
 
آخرین ویرایش:

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
پاسکال زبان بسیار ساده ای است البته به نظر من. من در دانشگاه مبانی کامپيوتر را با پاسکال خوندم. زبان ساده ای است و پيچيدگی زبان هایی مثل سی و یا سی پلاس پلاس رو در یادگيری نداره.
برای یادگيری هم باید یک سری مبانی رو بدونی و بعد سراغ تعريف متغير و syntax و پروسیجر و .... بری که در هر کتابی هست. کتاب پاسکال کافمن که توسط قلزم ترجمه شده کتاب جامعی است و خب خيلی توضیحات داره اما کامل هست.
 

Topcoding

عضو جدید
مشاوره و مقایسه پیرامون زبان های برنامه نویسی

:gol:سلام به همه دوستان:gol:
هدف از ایجاد این تاپیک این بود که افرادی که می خواهند یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنند و هنوز تردید دارند و دنبال یک مشاوره هستند و با پرسشهایی شبیه :
من چه زبانی را انتخاب کنم؟ کدام زبان بهتره ؟ چطور می توانم برنامه نویس بشوم؟ این زبان برنامه نویسی چه پیش نیازهایی داره ؟ از کجا باید شروع کنم و چقدر زمان می بره تا توی این زبان حرفه ای بشم؟ مشکلات این زبان چیست؟ و ؟؟؟؟؟ در بخش های مختلف تالار کامپیوتر مرجعه می کنند ،گفتم یه تاپیک ایجاد کنم تا به همه (یا بخشی ) از این سوالات توسط خود اعضا و مدیران جواب داده شود تا اگر شخصی که این سوالات را در ذهن دارد و به این تاپیک مراجعه می کند حداقل کمی روشن تر شود.
خب بگذارید اول از خودم شروع کنم ، راستش رو بخواهید هیچ تخصصی ندارم ولی به واسطه شکستهایی که خورده ام یه سری تجربه دارم که شاید به دردتان بخورد.
برای انتخاب زبان برنامه نویسیتان به موارد زیر توجه کنید:
1.هیچ وقت دستپاچه و گیج نباشید.
آدم یه شبه به جایی نمی رسه و کم کم و به تدریج می تونه کارهای بزرگ را انجام بده
2.به هر زبانی ناخونک نزنید.
منظورم این نبود که فقط یه زبان یاد بگیرید بلکه اول یه زبان پایه ای رو یاد بگیرید و وقتی خوب با تکنیکهای برنامه نویسی و الگوریتم آشنا شدید قطعا یادگیری زبانهای دیگر هم آسانتر خواهد بود،تااینکه همه زبانها را نیمه کاره بلد باشید و نتوانید یک برنامه کامل وخوب با آن بنوسید

3. با خود روراست باشید.
ببینید اصلا برنامه نویسی همان کاری است که واقعا دوست دارید یا خیر.برنامه نوشتن مشکلات خودش رادارد (منظورم چندتا برنامه دانشگاه نبود) و کسانی می توانند از این مشکلات سربلند بیرون بیایند که علاقه مند باشند(مثل هر کار دیگه ای)
4.هدف خود را مشخص کنید.
قبل از سفر انسان باید بداند به کجا می رود، چه نوع لباسها و چه مقدار سوخت و ... باید به همراه داشته باشد.برای برنامه نویسی هم به همین صورت است. حیطه کاری برنامه نویسها گسترده است و شما نمی توانید در آن واحد وارد همه محیطها شوید و فعالیت مطلوبی داشته باشید.
پس از همان آغاز حرکت تکلیف خود را مشخص کنیدکه آیا می خواهید طراح سایت ، برنامه نویس سیستمهای اتوماسیون اداری،متخصص شبکه و امنیت اطلاعات، طراح الگوریتم و ایده های نوین و ... بشوید و سپس با دید وهدف روشن حرکت کنید
5.واقعیت را ببینید و بپذیرید.
این بحث یک کمی چالش برنگیز می باشد . اینکه شما با توجه به نیاز بازار، زبان برنامه نویسیتان را انتخاب کنید. ولی یادتان باشد که هیچ وقت علاقه خودتان را زیر پا نگذارید و تن به هر زبانی که اصلا خوشتان نمی آید ندهید حتی اگر ...
توی ایران به برنامه نویسی به عنوان یه شغل ثابت نگاه نکنید. ممکنه چند ماه برنامه ای نباشد که شما بنویسید پس به فکر یه کار مکمل هم باشید.این کارهم می تونه به کامپیوتر و برنامه نویسی هم مربوط بشه
(این موضوع هم جای بحث دارد)
6.علاقه از روی شناخت.
مثل هر کار دیگه ای برای انتخاب باید به شناخت برسید و بعد علاقه مند شوید . باید با چم و خم آن زبان آشنایی داشته باشیدو بعد برید سراغش. اینکه می بینید دوستانتان یک زبان خاص را دنبال می کنند و شما هم به واسطه آنها دنباله رو آنها باشیدو بدون اینکه راجع به دیگر زبان ها تحقیق بکنید ممکنه بعدا شما را دچار مشکل کند.
7.برای یادگیری از راهش وارد بشوید.
دانشگاه ،کتاب ،سی دی آموزشی و ... همه اینها برای یادگیری خوب هستندولی نقش کمی را برای برنامه نویس شدنتان دارند(20 درصد) شما باید نمونه برنامه و کدهای خوب را ببینید و سعی کنید مانند آن بنویسید و از آن هم بهتر.
ابزارهایی که گفتم فقط چند مثال برای پیوند شما با آن زبان هست برای حرفه ای شدن به چیزی غیر از این ها فکر کنید تا می توانید کدهای خوب و قدرتمند را ببینیدو بنویسید ،بنویسید ،بنویسید تا حرفه ای شوید .
بهترین محل برای پیداکردن کدهای خوب و پرسش و پاسخ همین سایتهای فروم دار(انجمنی) است البته سایتهای خارجی موثرترند .(دانستن زبان انگلیسی کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد)
8.مشورت
برای انتخاب یک زبان حتما قبلش مشورت کنید با افرادی که با آن زبان کار می کنندو مشکلات و محاصن آن را می دانند ولی به آنها اجازه ندهید برای شما تصمیم بگیرند (تصمیم نهایی با خودتان است)
9. . . . .
--------------------------
فکر کنم زیادی حرف زدم ولی این چیزهایی بود که به آنها رسیدم و اگه قبل از آمدن توی این رشته آنها را به من می گفتند شاید ... اینها نظرات من بودند و ممکن است بابعضی از آنها مخالف باشید پس لطف کنید علت مخالفت خود را بگویید تا من هم اصلاح شوم واگر موارد دیگه ای به ذهنتان رسید حتما دریغ نفرمایید.
از همه عزیزان دلم کاربران محترم و مدیران فعال و کوشامان می خواهم که بحث را تخصصی کرده و هر کس درهر زمینه ای که مهارت دارد در اینجا پستی بزند و به سوالات ابتدای پست جواب دهد تا یک تاپیک کاملی در مورد آشنایی با زبانهای مختلف و کار با آن را داشته باشیم تا شاید به کسانی که دنبال انتخاب هستند کمکی کرده باشیم:gol:
موفقیت همه شما عزیزانم آرزوی قلبی منه:gol:

 
آخرین ویرایش:

شاهكار

عضو جدید
سوالات مشاوره ای و مقایسه ای زبان های برنامه نویسی

سوالات مشاوره ای و مقایسه ای زبان های برنامه نویسی

سلام
براي برنامه نويسي و طراحي سايت چه زبانهايي بايد بلد باشم؟
 
آخرین ویرایش:

mohsenkw23

عضو جدید
پشتیبانی زبان فارسی؟

پشتیبانی زبان فارسی؟

از این زبان های برنامه نویسی کدوماشون از فارسی پشتیبانی میکنه؟
C++ , netbeans نمیکنه, میکنه؟
 

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
با سلام،
نکته این که netbeans ابزاریه برای استفاده ی راحت تر از زبان جاوا و خودش یه زبان نیست!
به طور مستقیم و با امکانات خود زبان، تنها زبان هایی این قابلیت رو دارند که نوع داده ی char در اون ها کاراکترهای Unicode رو هم پشتیبانی می کنه! برای مثال زبان های جاوا و سی شارپ!
اما بازم این نکته ضروریه که این زبان ها هم تنها در حالت win32 امکان چاپ کاراکترهای یونیکد رو دارن و در حالت کنسولی این امکان نیست!
 

اوسا

عضو جدید
راهنمایی در انتخاب زبان برنامه نویسی

راهنمایی در انتخاب زبان برنامه نویسی

:gol:سلام من دانش جو کامپیوتر رشته سخت افزارم به نظر شما من کدام زبان برنامه نویسی برم ؟
C# یا زبان میکرو کنترلر برم؟
 

M.Ghane

متخصص شطرنج باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام خوبی دوست عزیز منم رشتم کامپیوتره ولی نرم افزار عزیزم به نظر من یک مهندس کامپیوتر باید به یک یا دو زبان برنامه نویسی بسنده نکه باید از همشون یر در بیاره ولی برای شروع چون که رشتت سخت افزاره از میکرو کنترلر شروع کن ولی بعد که وقت پیدا کردی c# v رو هم بخون امید به آن روز که در همه ی آنها تخصص پیدا کنی
 

aezvenoos

عضو جدید
asp.net or php

asp.net or php

سلام
من می خوام برنامه نویسی وب را شروع کنم بین php و asp.net موندم زیاد گشتم ولی هرچه بیشتر تو فروم ها
گشتم دیگه این جوری شدم:confused::confused::confused::confused: لطفا یه راهنمایی کنین
می دونم که با php باید بیشتر کد بنویسی (مشکلی نیست)
میدونم که سرعت php بیشتر از asp.net هستش
می دونم و ....:confused::confused:
منظر یاری سبزتان هستم
 

microsoft

کاربر فعال
من 3 ساله asp.net کار می کنم و از php خوشم نمیاد این موضوع شخصیه

زبان پی اچ پی زبان قدرتمندیه.طوری که سایتهای بسیار حرفه ای مانند فیس بوک از پی اچ پی استفاده میکنن و من هرجا دنبال مثال یا پروزه ای با AJAX یا JSON یا JQUERY میگردم با پی اچ پی تو نت هست.اما زبان دات نت بسیار بسیار حرفه ای تره و بسیار گسترده تر و قابل کنترل تر.پی اچ پی منیتاش لو رفتس و همه نقاط ضعف کد ها و کلاساشو میدونن. منم دات نت رو پیشنهاد میکنم اما اینم بگم که ای اس پی دات نت رو فقط با سی شارپ بخون و سراغ وی بی نرو
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگرترین مزیت PHP نسبت به asp.net ، مستقل از پلتفرم بودنش هست
یعنی اسکریپتی که با PHP مینویسید بدون نیاز به تغییر در هر سیستم عاملی قابل اجراست .
ولی asp.net و کلا محصولات مایکروسافت نیاز به دات نت فریمورک دارند . که آن هم فقط روی ویندوز قابل اجراست . یعنی کدی که با asp.net نوشته میشه فقط روی ویندوز مایکروسافت قابل اجراست .

PHP به دلیل open source بودن قابلیت توسعه زیادی داره .
ولی asp.net برای توسعه چشم به دست مایکروسافت است .

آینده ازآن open source است .
 

Sarp

مدیر بازنشسته
دنبال زبانی برید که مستقل از پلتفرم هست و همه جا میتونید ازش استفاده کنید
 

sh.eng

عضو جدید
سلام
تویه اینترنت (سایت های ایرانی) مقایسه های زیادی در این زمینه شده که به نظر من اکثر آنها سلیقه ایست چونکه اینقدر این دو زبان (البته نمی شه گفت asp.net زبان است) قدرتمند هستند که نمی توان گفت کدام یک برتر محض است.
ببینید دوست عزیز، با استفاده از هر دو زبان می توان سایت های پرقدرت (کیفیت، سرعت، امنیت و...) ساخت. بستگی به میزان آشنایی شما با آن، می توانید سایت قدرتمندی طراجی کنید.
البته هر کدام معایب و مزیت های خاص خودشون رو دارند. بستگی داره برای چی می خواید یاد بگیرید؟ (مثلا به نظر من اگر برای بازارکار است بهتره asp.net رو انتخاب کنید چون تویه بازار ایران نیاز بیشتری بش هست).

در کل اگر با زبان های دات نت (همچون CSharp - VB ) آشنایی دارید من asp.net رو به شما پیشنهاد می کنم.
موفق باشید.
 

ricardo

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تفاوت زبان سی وجاوا

تفاوت زبان سی وجاوا

نام کتاب : تفاوت زبان سی وجاوا
نویسنده : مهدی زکی نژاد



این کتاب به تفاوت ها و شباهت های دو زبان برنامه نویسی سی و جاوا میپردازد برای مثالنام متغيرها در دو زبان نسبت به حروف حساس است.
نوع بولين در جاوا نمي تواند با عدد مقايسه شود در صورتي كه در سي پلاس پلاس مجاز است.
رشته ها در جاوا آرايه ساده اي از كاراكتر ها نيستند.
در سي پلاس پلاس وراثت چند گانه مستقيما پشتيباني مي شود ولي در جاوا اين وجود ندارد.
جاوا از ابتدا به صورت شي گراست در صورتي كه سي پلاس پلاس اينطور نيست.
كد سي 10 بار سريعتر از كد جاوا اجرا مي شود جاوا از كاراكترهاي يوني كد استفاده مي كند اما سي نه
...


 
  • Like
واکنش ها: Sarp

آینا

عضو جدید
سوالات مشاوره ای و مقایسه ای زبان های برنامه نویسی

سوالات مشاوره ای و مقایسه ای زبان های برنامه نویسی

سلام به همه جاوایی ها

میخواستم بدونم مزیت زبان جاوا نسبت به زبانهایی مثل c و c#در چیه؟؟؟
 

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار

aezvenoos

عضو جدید
سوالات مشاوره ای و مقایسه ای زبان های برنامه نویسی

سوالات مشاوره ای و مقایسه ای زبان های برنامه نویسی

بابا من گیج گیج شدم:confused:
چه زبان برنامه نویسی را یاد بگیرم که به درد هر محیطی بخوره و به همین زودی ها از گود خارج نشه
آشنایی به سی دارم به نظر شما برم تو فکر یادگیری برنامه نویسی سی در شبکه و .. یا زبان برنامه نویسی دیگری را یاد بگیرم
با تشکر:gol:
 

always persian

عضو جدید
راهكار

راهكار

سلام دوستان دانشگاه تا مبحث رشته ها بهمون آموزش دادن چون علاقه دارم به برنامه نويسي دوست دارم ادامش بدم لطف راهكار بدين از چه منبعي استفاده كنم و بنظرتون ادامه دادنش لازم و بدرد بخوره؟:):):)
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
م مشاوره برای انتخاب موضوع پروژه و پایان نامه برنامه نویسی 26

Similar threads

بالا