مشاوره و راهنمایی درسی و شغلی معماران

مشاوره و راهنمایی درسی و شغلی معماران


  • مجموع رای دهندگان
    322
  • نظرسنجی بسته .

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام.ممنون که به فکر ما هستی.من دبیر انجمن علمی دانشگاهمون هستم میخواستم راهنماییم کنی برای مفید تر شدن انجمن برای خودمون و دانشجو ها ی دیگه
سلام دوست خوبم
انجمن علمی معمولا وظیفه بسیار سنگین و مهمی به دوش میکشه که اکثرا به خاطر نداشتن رفرنس مناسب فعالیتی ، از انجام اونها باز می مونه . به شخصه از اگر فعالیتی در یک چنین انجمن هایی داشتم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی رو برای این مجموعه برنامه ریزی می کردم .
1- انجمن علمی وظیفه ارتقا سطح علمی و عملی دانشجویان رو در مواردی داره که اولادرراستای دروس رشته تخصصی باشه و ثانیا ارتباط تنگاتنگی رو با فضای خارج از دانشکده ایجاد کنه .
بنا براین یکسری از برنامه ها خودبخود اشکارمیشن .
فرض کنید قراره برای انجمن علمی دانشکده معماری - معماری برنامه ریزی کنیم .
1- تشکیل چند کار گروه مشخص برای انجام فعالیتهای تخصصی : 1- کارگروه بخش نمایشگاهها ، کنفرانسها
2- کارگروه بخش کارآموزی و کارورزی
3- کارگروه تخصصی ارشیو و جمع اوری آموزشهای تصویری و منابع و مدارک کاغذی ، دیجیتال ، فیلم ، میکرو فیلم
4 - کارگروه تخصصی مسابقات درون و برون مرزی ، همایشهای دانشجویی
5- کار گروه نشریات و مجلات تخصصی گروه انجمن علمی و آرشیو کلیه مجلات الکترونیک و کاغذی منتشره درداخل و یا خارج از کشور
6- بانک مقالات ، پایان نامه ها ، پروژه های پایان دوره و تهیه آرشیو تمام طرح های پایان دوره های دانشجویان از طرح 1 تا طرح 7
7 - کار گروه آموزشی نرم افزارهای معماری و بانک نرم افزاری
و ...
طبق سر فصلهای کار گروهها باید وظایفی برای این مجموعه ها تهیه کرد و با شرایط منطبق به هر دانشکده نسبت به عضو گیری و اعطای مسئولیت نسبت به راه اندازی هر بخش همت کرد .
مثلا وظایف هر کار گروه میتونه به این شکل باشه :
بخش 1 کار گروه بخش نمایشگاهها و کنفرانسها :
تهیه لیست کاملی از نمایشگاهها مرتبط با معماری در شهر و کشور و همینطور خارج از کشور .
ارتباط مناسب با برگزار کنندگان همایشها و برقراری ارتباط برای اعزام گروهی دانشجویان به همایشها وکنفرانسها
تهیه اطلاعات و مدارک از مراسم های برگزار شده ( عکس و فیلم و نوشته )
جمع اوری نتایج تحقیقات و مباحث مطرح شده در کنفرانسها و همایشها و بایگانی و آرشیو اطلاعات در بانک مقالات و همایشهای انجمن
تهیه بیوگرافی کلیه اعضای اصلی شرکت کننده در کنفرانسهای با اهمیت و انتشار خبر نامه به همراه اگاهسازی دانشجویان و اساتید از برگزاری جلسات و کنفرانسها
و ...
به همین ترتیب میشه حرکات بسیار سودمندی در غالب انجمن علمی انجام داد که در نهایت انجمن علمی رو تبدیل به یک بانک علمی قدرتمند و یک قطب تاثیر گذار در دانشکده ها دونست .
موفق باشید
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ba salam va tashakor az rahnamaihaton.doste aziz man terme5hastam va hanoz hich tajrobe kari nadaram.albate khili dost daram kar konam vali nemidonam az koja va chejori shoro konam.rastesh mitarsam ke ye chizaie balad nabasham va onja zaie sham.lotf mikonid age rahnamiam konid.mamnon misham.behem begid az koja shoro konam?:(

سلام دوست خوبم
خواهش اولم اینه که از این به بعد سعی کن در تالار فارسی تایپ کنی .

در جواب سوالت باید بگم مهندسان معمار برای شروع کار حرفه ایی اگر قراره راسا شروع به کار کنن می بایست حتما پروانه اشتغال به کاررو بگیرن که این پروانه معمولا بعد از گرفتن حق امضا و خود حق امضا هم بعد از 2 تا 3 سال گذشتن از فارغ التحصیلی داده می شه اون هم طی آزمونهای نظام مهندسی چنانچه نمرات تمام بخشها رو به طور کامل بیارید .

اما در مورد مشکلت که یه جورایی مشکل اکثر کسایی هست که قراره شروع به کار کنن باید بگم برای شروع هر کاری اعتماد به نفس لازمه . قطعا موضوع اعتماد به نفس نباید با تعصب در مورد اطلاعات غلطی که ممکنه هر کس داشته باشه اشتباه بشه . ولی برای امتحان خودتون هم که شده از طراحی و دیتیله کردن یک منزل مسکونی شروع کنید و سعی کنید چند سایت واقعی رو پیدا کنید و فکر کنید که کار فرما خودتون هستید .
یکسری سوالات رو از خودتون بپرسید :
1- چقدر با مصالح روز معماری و مصالح دکوراسیون داخلی آشنا هستید ؟
2- چقدر از قوانین شهرداری و آتش نشانی و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت رو میدونید ؟
3- از اصول طراحی های منطبق با محیط زیست چه اطلاعاتی دارید ؟
4- اطلاعات شما از سازه ها ، ساختار های عمرانی ، مصالح جدید ساخت و ساز در بخش سازه و اسکلت ، سقف ، دیوارها و جایگزینهایی که دربازاراومده چقدره و ایا اینکه شده تا حالا بر اساس این مصالح و با محدودیتهای این گونه مشخصات کار کنید ؟
5- اطلاعات فنی شما در بخش نرم افزار ها معماری چقدره ؟ اگه قرار باشه یک دیتیل اجرای سقف و یا دکور داخلی منزل رو به یک کارگر بی سواد بفهمونید چطوری این کار رو انجام میدید؟
6- آیا میتونید طریقه در اوردن شیب مناسب کف آشپزخونه و یا حمام رو به یک کارگر یاد بدید ؟
7 - از اندازه های وسایل جدید آشپزخونه خبر دارید ؟ خبردارید که یخچال ساید بای ساید و ماشین ظرفشویی و مایکروفر و ... وسیله های دیگه ای هستند که از مثلث کار آشپزخونه خارج هستند ولی دیگه نمی شه با طراحی های قبلی اونا رو تو آشپزخونه جا داد ؟
8- اندازه تاسیسات منزل رو که جدیدا تبدیل به یک باکس کوچیک شده رو خبر دارید ؟
9- خبر دارید زمین متری میلیونها تومن شده و پرت یک متر در 10 طبقه معادل دهها میلیون ضرری می شه که شما به کارفرما تحمیل می کنید ؟
10 - از طراحی مقرون ب صرفه منطبق بر حیطه بندیها خبر دارید که با طراحی نا بجای میلیونها تومن ضرر به کارفرما وارد نکنید ؟
11 - در کنار همه این ها ، حرفهای اساتیدتون برای یک طراحی معماری مناسب و قابل احترام با تکیه بر اصولی که در دوره دانشگاه خوندید رو میتونید اجرا کنید ؟
و دهها سوال دیگه که قطعا همه اینها رو همهاز خودشون نمی پرسن ولی موفق هم نمی شن !!!
از من می شوید ، چشماتون رو باز کنید ، به هردرسی عملی نگاه کنید وسریعا با مطالب موجود در دنیای بیرون دانشکده انطباق بدید وخودتون رو درون یکی از این سوالات کاملا حل کنید و تا جوابتون رو نگرفتید رهاش نکنید .
عملا سرپروژه ها برید کارها نیمه تمام و کارهایی که در حال شروع شدن و تمام شدن هستند . کار فرماها رو گیر بیارید و باهاشون صحبت کنید از مشکلاتی که در بحثهایی مثل طراحی و نظارت طراحی داشتن بپرسید .

دنبال اطلاعات روز مصالح و تجهیزات جدید باشید . پروژه هایی که در حال اتمام هستند بهترین منابع برای اینجور اطلاعات هستند .

از مهندسان عمران ، تاسیسات و سازه برای منطقی کردن طرح هاتون کمک بگیرید و سعی کنید کارتون رو به اجرا نزدیک کنید .

از دیتیلها نترسید و سعی کنید با اونها کنار بیاید . سعی کنید در حین درسها ، قسمتهایی از اجزایی خونه رو طراحی کنید و باپیدا کردن مصالح جدید برای کارتون دیتیل بزنید .
رسیدن به طرح خوب امکان پذیر نیست مگر با در نظر گرفتن تمام جوانب . قیمت مصالح و قیمت اجرا تنها در صورتی به دستتون میرسه که وارد بازار بشیید و کاتالوگها رو ببینید.

از تبلیغات به راحتی نگذرید . اونها رو بررسی کنید و به عنوان گزینه هایی که امکان استفاده از اونها هست برای خودتون نگه دارید .

یک دوربین عکاسی به شکا اجازه ذخیره کردن دیده هاتون رو میده و امکان اینکه مطالعات دقیق و مناسبی رو اونها انجام بدید .

از اساتیدتون خواهش کنید که در پروژه های اجرایی که دارن شما رو هم ببرن و از نزدیک با مشکلات اجرا آشنا بشید .

تا توان دارید انالیز کنید . نتایج انالیزها همون گنجینه ها گرانبهای شما در اجرا خواهند بود و همون برگهای سری که همیشه شما رو فاتح میدانهای طراحی و اجرا خواهند کرد .
نظرات مثبت منفی رو با دیدیک منتقد گوش کنید نه یک مهاجم و یک مجرم !!

امیدوارم موفق باشید .
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام به همه
من بازم سوال دارم....
در مورد كاراي دكوراسيون داخلي گفته بودين دستمزد به بين 9 تا 18 درصد حساب ميشه حالا سوالم اينه : اگه موقع كار يكي از كارا مثلا نقاشي رو خود كارفرما به عهده بگيره ( يه نقاش آشنا داشته باشه و بخواهد اونو واسه كار بياره ) اونوقت از اون كار باز هم درصدي به ما تعلق ميگيره يا نه ؟

سلام
توافق در انجام معماملات اینچنینی حرف اول رو میزنه . باید برای ریز کار قرارداد و توافق نامه تهیه کنید و با برنامه ریزی صحیح کار رو مدیریت کنید . موارد اینچنینی جزو توافقهای کارفرما و پیمانکاره .
اما عرف و معقول یک پروژه بر اینه که پیمانکاری که تمام قسمتهای یک پروژه رو به عهده میگیره باید کلیه مسئولیتهای اجرای اون پروژه رو هم به عهده بگیره و کارش رو تضمین کنه . ضمن اینکه شما وقتی کاری رو به عنوان نمونه کار به سایر مشتریانتون معرفی می کنید ،‌ در صورت انجام نا صحیح گروهی خارج از گروه خودتون ،‌نمی تونید از کار اونها دفاع کنید و بگید که مثلا کار رنگ کاری با ما نبوده ولی باقی کار مربوط به گروه ماست !!!‌
البته نمونه این اتفاقات زیاده و معمولا به ضرر پیمانکار تموم میشه . زمانی پیش میاد که گروهی از طرف کار فرما معرفی می شن که به هیچ وجه نتونه همساز با گروه اجرایی پیمانکار ،‌ حرکت کنه و این نقیصه باعث تخریب و نقصان باقی کارهای پیمانکار بشه که باعث بروز اختلافات جدی و اساسی در کار خواهد شد که پیشنهاد می کنم تحت هیچ شرایطی از این بندو تبصره ها در قراردادتون استفاده نکنید چون ضرر با پیمانکاره .
 

aradan

عضو جدید
وقتی ازت میپرسن نمونه کار داری یا نه باید چی بگیم... ببخشید سوالم خیلی شاید مسخره باشه. اما من واقعا نمیدونم اسم ایم کارایی که ما در طول ترم انجام میدیم... مثلا درس برداشت یا روستا یا حتی کارای طرحمون نمونه کاره یا نه
...

نمي دونم منظورت اين هست يا نه ولي يك چيزي رو كه الان دارم بهش فكر مي كنم اينه كه بچه ها درست مي گن و براي بازار كار از همين الان شروع كرد تا با بازار كار آشنا بشيم
نه موقعي كه ليسانس و يا فوق رو گرفتيم و يادمون بيافته كه بازار كاري هم هست!!!! و چه جوري حالا باهاش كنار بياييم
يه چيز ديگه اين كه اين كارهايي كه تو درس هامون داريم جدي بگيريم و به قول بچه ها به صرف پاس شدن نباشه
تمام كارهايي رو كه انجام مي ديم روش كار كنيم و اون رو به ديد اجرايي نگاه كنيم
چه بسا همون طرحي كه بالفرض براي يك خونه و براي درس طرح مي زنيم بعدا نتونيم ازش استفاده كنيم؟
يا مثلا اگر به عنوان پروژه اگر يك موضوعي مثل كافي شاپ به ما داده شد به نظر من بايد به قول معروف با يه تير دو نشون رو بزنيم و به اين فكر كنيم كه اين كافيشاپ كه طراحي مي كنيم اگر روش وقت بذاريم مي تونه در اينده يك پروژه ي اجاريي باشه
به همين سادگي
چون وقتي روي اجرايي بودن كار فكر مي كنيم قطعا كار كيفيت بهتري پيدا مي كنه
;)

 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام بازم مزاحم هميشگي...
بازم سوال دارم...مي خوام بدونم قيمت ترسيمات 3D max چجوري و چقدر محاسبه ميشه .
ممنون .

با سلام به کلیه عزیزان معمار :smile:
میخواستم قیمت انجام پروژه ها دانشجویی از قبیل نقشه های اتو کد و تری دی مکس و ماکت سازی را بدونم .
آیا میشه به عنوان یک منبع درآمد (یا یک شغل) به این کارنگاه کرد ؟؟؟

سلام به دوستان عزیزم

در مورد سوال اول باید بگم که حجم یه پروژه در تعیین قیمت اون تاثیر داره . و اینکه مخاطب شما کی باشه . در مورد کارهای دانشجویی قیمت پایه کارهای مکس از 150 شروع میشه و تا 500 هزار تومن ادامه پیدا می کنه که قیمتهای بالا تر مر بوط به پروژه های پایان نامه ایی هست . ولی باز هم توافق حرف اول رو میزنه .

در مورد کارها ی اتو کد قیمتها شیتی محاسبه می شه . از شیتی آ4 3000 تومن تا شیت های 100@70 هر شیت 30 هزار تومن . در مورد پروژه های کد بر مبنای فاز های 1 و 2 می شه کنترات کار رو برداشت و با تمام جزییات روش کار کرد و هزینه رو اعلام کرد که به کل بسته به میزان وسعت پروژه هست .

در مورد سوال آخری که فرمودید می شه به این کار به عنوان یک شغل نگاه کرد ، باید بگم از قدیم می گن هنر مند هر جا که رود قدربیند و بر صدر نشیند . اگر این هنر در کناره شغل اصلی باشه خیلی می تونه مفید باشه در صورتی که بازار کارش وجود داشته باشه . و اینکه در حیطه نرم افزار ها مشکلات عدیده ای هست . اولا بروز شدن اونها در هرمقطع زمانی نیاز به آموزشهای خاص خودش رو داره . چنانچه در یک مقطع قانون کپی رایت اعمال بشه دیگه از کار ها ی اینچنینی خبری نیست . و اینکه هیچ حساب و کتابی برای کار های اینچنینی نیست چون در یک محدوده زمانی کار زیاده و در یک مقطع هیچ کاری نیست . پس توصیه می کنم اگر هم دید مالی نسبت به این نرم افزار ها دارید به عنوان یک کمک خرج بهش نگاه کنید و به فکر یک شغل و کار اصلی و اساسی برای خودتون باشید .
ولی مورد دیگه ایی که خیلی اهمیت داره ، اینه که مسلط بودن به این نرم افزارها به شیوه عجیبی در روند یادگیری معماری هم تاثیر داره و دید سه بعدی رو قوی می کنه . ضمن اینکه یادگیری این نرم افزار ها برای خارج از کشور هم بسیار کارسازه .

یادتون باشه آدمها به اندازه نیازهایی که دارند ، بزرگند . نه به اندازه داراییها شون . نیازهاتون رو بزرگ و متعالی کنید تا بتونید انسانهای بزرگی باشید .

وقتی با یک کاسه آش برای گرفتن آش برید فقط با یک کاسه آش بر می گردید . و مطمئن باشید هر چقدر ظرف شما بزرگتر باشه ، سهم شما از آش بیشتر خواهد بود . نیازهاتون رو و ظرفتون رو بزرگ کنید ...
موفق باشید
 

melodi753

عضو جدید
از همتون به خاطر راهنماييهاتون ممنون واقعا به درد خورد اما مشكل اينجاست كه تا چند وقت پيش همه كار با 3 ميخواستن اما حالا كه ياد گرفتم كار نيست مخصوصا تو شيراز اصلا انگار ديگه ساختموني ساخته نميشه
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همگی
منم میدونم که باید بیرون کار کنم اما جدا نمی دونم که از کجا شروع کنم،لطفا اگه کسی تجربه ای داره به من کمک کنه
سلام نیلوفر جان:gol:
اگه میتونی پیش استاد ت بری کار کنی این کار و بکن..
اگه نه یه سرچ بزن سازمان نظام مهندسی شهر ت. لیست مهندسان مشاور رو در بیار... زنگ بزن ببین نیاز به کار اموز یا همکار دارن یا نه. به همین سادگی به همین خوشمزگی..!!! اگه یکی دو تا هم بگه نه چند تایی هم میگن اره... بهتره اول به عنوان کاراموز بری ... تا کارت رو ببینن و خودت هم متوجه بشی چی به چیه. یا اگه قوی هستی به عنوان همکار برو...
به طور متوسط از هر 5 شرکت حداقل یکیشون نیاز داره ;)
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
از همتون به خاطر راهنماييهاتون ممنون واقعا به درد خورد اما مشكل اينجاست كه تا چند وقت پيش همه كار با 3 ميخواستن اما حالا كه ياد گرفتم كار نيست مخصوصا تو شيراز اصلا انگار ديگه ساختموني ساخته نميشه

راستش تو اون یکی تاپیک هم من پستتون رو دیدم... :gol:
اینطور نیست که حتما کسی باید پارتی ادم بشه یا کمک کنه برا شروع ... ایکاش بدون پارتی بشه که فردا کسی نتونه حرفی بزنه که مثلا فلانی رو میبینی من کمکش کردما.. اگه من نبودم.....
میتونم بگم که دوست خوبم اصلا اینطوری نیست خیالت راحت راحت :gol:.
مخصوصا تو رشته معماری ;)
میتونم بپرسم برای شروع کار چیکار میکنید؟ مثلا وقتی میخواید کاری شروع بکنید به کجاها سر میزنید؟ چطور شروع میکنید؟:que: میخوام که با هم برا شروعش اطلاعاتمون رو به اشتراک بذاریم این مرحله سخت به نظر میرسه . اما اینطور نیست...
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب بزرگترا بگید چطور شروع کردید !
به نظرم این بحث جزو مهمترین بحثها دررشته ماست...
من بگم؟؟؟
من قبلا یه جا که برا کارورزی میرفتم (مقطع کاردانی)اونجا چندتا پروژه کوچیک انجام داده بودم. بقیه کارام هم مثلا اساتیدمون دعوت میکردند... اما به طور جدی که شروع کردم از طریق لیست سازمان نظام مهندسی اقدام کردم که برا کارورزی بود اما چون خودشون نیرو لازم داشتن بعد اینکه رفتم برا صحبت (حتی برا کارورزی هم اینجا رزومه میخوان!!!) موندگارم فعلا . مطالب این تاپیک با تاپیک دوست دارید چیکار کنید تقریبا نزدیکه .برا همین من در ادامه اون مواردم میگم که اونجا دقیقا چیکار میکنم... فکر میکنم این بحث جالب باشه که بدونیم دقیقا چه کارهایی میشه انجام داد... و روند شروع و ادامه یه پروژه چطوره و چقد به دانشگاه نزدیکه یا چقد دوره ...

خواهشا هر کسی تجربه ای داره به اشتراک بذاره. مرسی...:gol:
 
آخرین ویرایش:

archi_atish

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش من از ۱۸ سالگی با بابام و آشناها میرفتم سر پروژه‌های مختلفی‌ که داشتن.این بود که از اون موقع با بازار کار آشنا شدم،بعد که اومدم دانشگاه و شروع کردم به خوندن تخصصیه معماری دیدم که خیلی‌ متفاوته...منظورم تفاوت بین پروژ‌های دانشگاه با پروژ‌های اجراییه که کار فرما میده

الان با اینکه دانشجو هستم اما دارم کار می‌کنم.چیزی که تجربه بهم نشون داده اینه که خودمون باید توی پروژ‌های که تو دانشگاه بهمون میدن جوری کار کنیم که تا جایی‌ که می‌شه به واقعیت نزدیک باشه

ببینید اگر هدفتون از درس خوندن اینکه فقط یه مدرک بگیرید که هیچ،،اما اگه واقعا قصد کار کردن دارید باید همه چیزو جدی بگیرید

یه مثال میزنم که حرفم واضح تر بشه

مثلا ما میخوایم یه فروشگاه طراحی کنیم،خوب اگه به پرژهٔ دانشگاهی و کلاسی بخوایم فکر کنیم می‌اییم یه دیوار می‌زنیم به ضخامت مثلا ۳۰ سانتیمتر...اما آیا واقعا تو اجرا اینه؟؟؟؟یعنی‌ دیواری که ما از یک فروشگاه میبینیم یک لایه داره یا چند لایه؟؟؟ یه دیوار واقعی‌ چند سانت گچ داره؟؟چند سانت ملات داره؟؟زخامت اجرش چقدره؟؟؟چند میلیمتر رنگ میاد روش..آیا کاشی می‌شه؟؟کاشی دو لایه یا یک لایه؟؟؟ و خیلی‌ جزئات دیگه


کم پیش میاد که یه استاد تمام این مسائل رو پوشش بده

ما هم به هیچ عنوان نمیخوایم که از نظر اجرا از رشته‌های مثل عمران عقب باشیم..پس همه چیز دست خودمون و تلاش خودمونه



من سعی‌ کردم با زبونه خیلی‌ ساده منظورمو بگم..امیدوارم بتونم کمک کرده باشم:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

archiciv

عضو جدید
من با سیمین کاملا موافقم...خود منم اون جایی که واسه کاراموزی رفتم جذبم کردن باید خودتونو خوب نشون بدید و جایی رو واسه کاراموزی انتخاب کنید که پروژه های زیادی دارن و در نتیجه نیروی کار بیشتری میخوان در کل کارورزی موقعیت خیلی مناسبیه.
ولی به نظر من کلا کار چند دسته ست
یکی طراحی که ما معمارا بیشتر رو این مسئله کار میکنیم
و یکی هم اجرا که معمولا دوستان عمران یا کاردانی بیشتر روش متمرکز میشن
واسه کسی که طراحی میکنه دونستن جزئیات اجرایی مفیده اما واسه کسی که اجرا میکنه ضروریه
پس به نظر من اول تکلیفتون با خودتون روشن کنید که به کدوم گرایش علاقه بیشتری دارید و بعد مهارتاشو یاد بگیرید
موفق باشید;)
 

melodi753

عضو جدید
راستش تو اون یکی تاپیک هم من پستتون رو دیدم... :gol:
اینطور نیست که حتما کسی باید پارتی ادم بشه یا کمک کنه برا شروع ... ایکاش بدون پارتی بشه که فردا کسی نتونه حرفی بزنه که مثلا فلانی رو میبینی من کمکش کردما.. اگه من نبودم.....
میتونم بگم که دوست خوبم اصلا اینطوری نیست خیالت راحت راحت :gol:.
مخصوصا تو رشته معماری ;)
میتونم بپرسم برای شروع کار چیکار میکنید؟ مثلا وقتی میخواید کاری شروع بکنید به کجاها سر میزنید؟ چطور شروع میکنید؟:que: میخوام که با هم برا شروعش اطلاعاتمون رو به اشتراک بذاریم این مرحله سخت به نظر میرسه . اما اینطور نیست...
بزرگترين اشتباهم اين بود كه كار اموزيمو فقط امضا تحويل دادم البته با شرايطي كه دانشجو شهرستان بودمو برا كارشناسي ميخوندم نميتونستم برم سر پروژه ها بخدا ادم تنبلي نيستم ترم دو اتوكد بلد بودم ترم سه فتوشاپ و الان هم 3d بلدم اونقد كه تو دانشگاه با استاد شعرا بيست شدم اما فكر كنم مشكل اصلي من اين باشه كه اعتماد به نفس ندارم اما از راهنمايي همتون ممنون كمي به اينده اميدوار تر شدم
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترين اشتباهم اين بود كه كار اموزيمو فقط امضا تحويل دادم البته با شرايطي كه دانشجو شهرستان بودمو برا كارشناسي ميخوندم نميتونستم برم سر پروژه ها بخدا ادم تنبلي نيستم ترم دو اتوكد بلد بودم ترم سه فتوشاپ و الان هم 3d بلدم اونقد كه تو دانشگاه با استاد شعرا بيست شدم اما فكر كنم مشكل اصلي من اين باشه كه اعتماد به نفس ندارم اما از راهنمايي همتون ممنون كمي به اينده اميدوار تر شدم

خودتون هم الان میتونید به عنوان کار اموز جایی کار کنید . به این صورت که اولش کمی رایگان کار میکنید...
عموما بچه ها میگن که فعلا از یه شرکت کوچیک شروع کنیم برسیم به بقیه... اما معمولا این شرکتهای بزرگ هستند که همیشه پروژه در حال انجام دارن و میتونن کار آموز یا همکار جدید قبول کنن.
شرکتهای کوچیک ممکنه که این امکانو نداشته باشن که بتونن عضو جدیدی قبول کنن. مگه برا شروع کار شرکت... یااحتمالا تعویض اعضا که اتفاقی نیست که همیشه بیفته...بالاخره هر کی میره اونجا باید کارکنه دیگه. و خب باید کاری باشه که نیازی به همکار باشه ....این خودش خیلی مهمه!
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب قرار شده در مورد نحوه ورود به بازار صحبت كنيم
من از بچگي توي ساخت و ساز بودم و از همين جا با معماري آشنا شدم
از همون ترم اول پروژه هاي دوستاي ترم بالاي رو كمك ميكردم
از ترم 4 هم با كار با كامپيوتر رو شروع كردم و پروژه هاي خودمو دوستانم رو انجام ميدادم
چند تا از دوستام توي مشاور بودند و تو ي يه پروژه كه نيرو كم داشتن من رو معرفي كردن
روز اول يه تست ازم گرفتن
اون پروژه كه چند ماه طول داشت بسيار مفيد بود در پيشرفتم
بعد هم با اين كه مدرك كارداني داشتم از بقيه كم نمي اوردم
البته قبل از اين كار به طور پراكنده براي چند شركت كار فاز 2 انجام داده بودم
يه مدتي اينجا كار كردم بعد هم به اتفاق چند تا از همكار هام يه شركت تاسيس كرديم
كه يه مدت هم اونجا بودم و به خاطر پايان نامم ازشون جدا شدم
توي اين مدت هم از كلي از استاد هام پيشنهاد كار داشتم واسه شهر هاي مختلف
الان هم با اين كه جاي مشغول نيستم اما همچنان كارهاي زيادي مياد واسم
به نظرم اگه كسي كارش خوب باشه كافيه خودشو نشون بده
توي بازار كار هم تجربه هاي زيادي كسب كردم
كه خيلي هاش هم تلخ بود
اما تجربه بود
تجربه ضربه خوردن از قرار نبستن
از انتخاب شريك
از ندادن حقوق
از دادگاه رفتن و ...
با اين كه به نظر خيلي ها كه فكر ميكنن قانون كار رو ميدونن
من پيشنهاد ميكنم كتابش رو تهيه كنن و خوب بخونن كه بعدا پشيمون نشن
يه چيز ديگه اين قدر كار هست تو اين رشته كه قابل شمارش نيستن فقط بايد بتونيد از توانايي كه داريد به خوبي استفاده كنيد
موفق باشيد.
 

Seesteen

عضو جدید
سلام
به نظر من مقطع لیسانس یه مشکل اساسی داره و اون اینه که واحد کارآموزی نداره
که بچه ها مجبور شن برن توی بازار کار ..خودشون و نشون بدن ..
تجربه به دست بیارن برای کارای حرفه ای بعدی.
به نظرم برای شروع همونجور که بچه ها گفتن باید رفت سراغ اساتید خوبی که توی درسی که باهاش داشتی موفق بودی.
ازت راضی بوده.یه جورایی باهاش رابطه خوبی داری:smile: احتمالش کمه که روی آدم زمین بزنن;)

صبر هم عنصر مهمه دیگه ایی ست که باید بهش اشاره کنم:smile: چون ممکنه اول کار شرایط طوری باشه که دوست نداری...
مثل نوع کاری که بهت میدن.حقوقش.ساعت زیاد کار برای کسایی که عادت ندارن مثل خودم! البته بعضی ها میگن به تجربه اش می ارزه .
 

افرودیته

عضو جدید
سلام:gol:
واقعا چه بحث خوبی
ببخشید ولی من چند تا سوال ابتدایی دارم به خدا تقصیر خودم نیست با این که ترم 4ام ولی انگار هیچی نمیدونم شایدم هست چون من تا حالا فقط دنبال این بودم که طرح 20 بگیرم هی پشت سر هم از این کلاس به اون کلاس نرم افزار یاد بگیرم و... ولی هیچی از اجرا نمیدونم همش فکر می کنم هنوز معلوماتم اون قدر نیس که برم یه جا کار کنم:redface:
1.یه بار تصمیم گرفتم یه جا کار کنم زنگ زدم به یکی از دوستام که فارق التحصیل شده و تجربه چند تا کار اجرایی را داشته گفتم می خوام یه جا کار کنم نه واسه حقوق یه جورایی فقط می خوام کار یاد بگیرم اونم یه جا را بهم معرفی کرد(البته با این نصیحت که این جا فقط ازت بیگاری می کشن اخرشم کارت به اسم اوناس منم گفتم بابا من می خوام کار یاد بگیرم اسم چیه!!بعد تازه می گفت الانم زوده خلاقیتت کور می شه!!!..)رفتم اون جا شرکت که چه عرض کنم خوونه بود:surprised:نه تابلویی... یعنی انگار خود پسره(انگار اونم اول کارش بود:eek:)هم اون جا زیاد بود!!منم یه جورایی خوشم نیومد اخه چند تا اندازه به من داده می گه برو کمد طراحی کن بیا ببینم اگه خوب شده استفاده کنیم حالا من می خواستم ببینم ایا واقعا روالش این جوریه ؟؟این که من بشینم خوونه یه کمد طراحی کنم ببرم بش نشون بدم واقعا چی به اطلاعات من اضافه می کنه ؟؟!!
حالا یعنی من واقعا لگد به بختم زدم:biggrin: و باید همون کارا ادامه می دادم؟؟!!
2.حالا اگه من بخوام یه شرکت درس حسابی کار کنم باید چی کار کنم؟ یا اصلا الان میشه برم یه جای دولتی کار کنم(به صورت کاراموزی نه برا حقوق و...) و باید چی کار کنم؟
یعنی الان واقعا هیچ ایده ای ندارم که باید چی کار کنم بعضی وقتا می گم نکنه باید یه اشنایی یه جا داشته باشیم؟؟

دوستان اگه لطف کنن دست ما تازه کارا و ناشی ها را هم بگیرن خیلی ممنون میشیم:gol:
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
به نظر من مقطع لیسانس یه مشکل اساسی داره و اون اینه که واحد کارآموزی نداره
که بچه ها مجبور شن برن توی بازار کار ..خودشون و نشون بدن ..
تجربه به دست بیارن برای کارای حرفه ای بعدی.
به نظرم برای شروع همونجور که بچه ها گفتن باید رفت سراغ اساتید خوبی که توی درسی که باهاش داشتی موفق بودی.
ازت راضی بوده.یه جورایی باهاش رابطه خوبی داری:smile: احتمالش کمه که روی آدم زمین بزنن;)

صبر هم عنصر مهمه دیگه ایی ست که باید بهش اشاره کنم:smile: چون ممکنه اول کار شرایط طوری باشه که دوست نداری...
مثل نوع کاری که بهت میدن.حقوقش.ساعت زیاد کار برای کسایی که عادت ندارن مثل خودم! البته بعضی ها میگن به تجربه اش می ارزه .
ما هم واسه كارداني و هم واسه كارشناسي كارآموزي داشتيم
دانشگاه آزاد بودم
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام:gol:
واقعا چه بحث خوبی
ببخشید ولی من چند تا سوال ابتدایی دارم به خدا تقصیر خودم نیست با این که ترم 4ام ولی انگار هیچی نمیدونم شایدم هست چون من تا حالا فقط دنبال این بودم که طرح 20 بگیرم هی پشت سر هم از این کلاس به اون کلاس نرم افزار یاد بگیرم و... ولی هیچی از اجرا نمیدونم همش فکر می کنم هنوز معلوماتم اون قدر نیس که برم یه جا کار کنم:redface:
1.یه بار تصمیم گرفتم یه جا کار کنم زنگ زدم به یکی از دوستام که فارق التحصیل شده و تجربه چند تا کار اجرایی را داشته گفتم می خوام یه جا کار کنم نه واسه حقوق یه جورایی فقط می خوام کار یاد بگیرم اونم یه جا را بهم معرفی کرد(البته با این نصیحت که این جا فقط ازت بیگاری می کشن اخرشم کارت به اسم اوناس منم گفتم بابا من می خوام کار یاد بگیرم اسم چیه!!بعد تازه می گفت الانم زوده خلاقیتت کور می شه!!!..)رفتم اون جا شرکت که چه عرض کنم خوونه بود:surprised:نه تابلویی... یعنی انگار خود پسره(انگار اونم اول کارش بود:eek:)هم اون جا زیاد بود!!منم یه جورایی خوشم نیومد اخه چند تا اندازه به من داده می گه برو کمد طراحی کن بیا ببینم اگه خوب شده استفاده کنیم حالا من می خواستم ببینم ایا واقعا روالش این جوریه ؟؟این که من بشینم خوونه یه کمد طراحی کنم ببرم بش نشون بدم واقعا چی به اطلاعات من اضافه می کنه ؟؟!!
حالا یعنی من واقعا لگد به بختم زدم:biggrin: و باید همون کارا ادامه می دادم؟؟!!
2.حالا اگه من بخوام یه شرکت درس حسابی کار کنم باید چی کار کنم؟ یا اصلا الان میشه برم یه جای دولتی کار کنم(به صورت کاراموزی نه برا حقوق و...) و باید چی کار کنم؟
یعنی الان واقعا هیچ ایده ای ندارم که باید چی کار کنم بعضی وقتا می گم نکنه باید یه اشنایی یه جا داشته باشیم؟؟

دوستان اگه لطف کنن دست ما تازه کارا و ناشی ها را هم بگیرن خیلی ممنون میشیم:gol:

سلام دوست عزيز
بله تقريبا همين طوره
اولش بيگاريه
ما تو شركتي كه بوديم كسي كه واسه كار آموزي و اينا ميومد يه نقشه از تو نقشه هاي باطله و چك پرينت ها ميداديم دستش و مي گفتيم بكش
چند روزي كه ديديم كارش رو بلده يا نه كار هاي مفيد تري رو بهش ميداديم مثل كاري كه به شما دادند شما هم كه ميگيد كلاس هاي مختلفي رفتيد كافيه چند تا تكنيك از خودتون رو كنيد
به نظر من كار كردن در جاهاي دولتي چيزي به دانش آدم اضافه نمي كنه مثل شهرداري و اينا
حقوق هم مهم نيست در ابتدا
فقط هواستون به قرار داد بستن باشه
خيلي مهمه
موفق باشيد
 

Seesteen

عضو جدید
رفتم اون جا شرکت که چه عرض کنم خوونه بود:surprised:نه تابلویی... یعنی انگار خود پسره(انگار اونم اول کارش بود:eek:)هم اون جا زیاد بود!!منم یه جورایی خوشم نیومد اخه چند تا اندازه به من داده می گه برو کمد طراحی کن بیا ببینم اگه خوب شده استفاده کنیم حالا من می خواستم ببینم ایا واقعا روالش این جوریه ؟؟این که من بشینم خوونه یه کمد طراحی کنم ببرم بش نشون بدم واقعا چی به اطلاعات من اضافه می کنه ؟؟!!
حالا یعنی من واقعا لگد به بختم زدم:biggrin: و باید همون کارا ادامه می دادم؟؟!!
2.حالا اگه من بخوام یه شرکت درس حسابی کار کنم باید چی کار کنم؟ یا اصلا الان میشه برم یه جای دولتی کار کنم(به صورت کاراموزی نه برا حقوق و...) و باید چی کار کنم؟
کمد طراحی میکردی!!!!:biggrin: واقعا لگد زدی به بخت خودت:D
بچه ها توی پستای قبل از تجربیاتشون گفتن..
برای کار دولتی قضیه مشکل تر میشه ..اولا که حتما مدرک براشون ملاکه.
بعدم اکثرشون آزمون ورودی دارن .شما هم که هنوز دانشجویی.
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزيز
بله تقريبا همين طوره
اولش بيگاريه
ما تو شركتي كه بوديم كسي كه واسه كار آموزي و اينا ميومد يه نقشه از تو نقشه هاي باطله و چك پرينت ها ميداديم دستش و مي گفتيم بكش
چند روزي كه ديديم كارش رو بلده يا نه كار هاي مفيد تري رو بهش ميداديم مثل كاري كه به شما دادند شما هم كه ميگيد كلاس هاي مختلفي رفتيد كافيه چند تا تكنيك از خودتون رو كنيد
به نظر من كار كردن در جاهاي دولتي چيزي به دانش آدم اضافه نمي كنه مثل شهرداري و اينا
حقوق هم مهم نيست در ابتدا
فقط هواستون به قرار داد بستن باشه
خيلي مهمه
موفق باشيد
محمد جان شما چقد سنگ دل بودین :D نکنید این کارا رو گناه داره ... ای بابا . احساساتم جریحه دار شد...
منم موافقم جاهای دولتی چیزی به دانش ادما اضافه نمیکنه

سلام:gol:
واقعا چه بحث خوبی
ببخشید ولی من چند تا سوال ابتدایی دارم به خدا تقصیر خودم نیست با این که ترم 4ام ولی انگار هیچی نمیدونم شایدم هست چون من تا حالا فقط دنبال این بودم که طرح 20 بگیرم هی پشت سر هم از این کلاس به اون کلاس نرم افزار یاد بگیرم و... ولی هیچی از اجرا نمیدونم همش فکر می کنم هنوز معلوماتم اون قدر نیس که برم یه جا کار کنم:redface:
1.یه بار تصمیم گرفتم یه جا کار کنم زنگ زدم به یکی از دوستام که فارق التحصیل شده و تجربه چند تا کار اجرایی را داشته گفتم می خوام یه جا کار کنم نه واسه حقوق یه جورایی فقط می خوام کار یاد بگیرم اونم یه جا را بهم معرفی کرد(البته با این نصیحت که این جا فقط ازت بیگاری می کشن اخرشم کارت به اسم اوناس منم گفتم بابا من می خوام کار یاد بگیرم اسم چیه!!بعد تازه می گفت الانم زوده خلاقیتت کور می شه!!!..)رفتم اون جا شرکت که چه عرض کنم خوونه بود:surprised:نه تابلویی... یعنی انگار خود پسره(انگار اونم اول کارش بود:eek:)هم اون جا زیاد بود!!منم یه جورایی خوشم نیومد اخه چند تا اندازه به من داده می گه برو کمد طراحی کن بیا ببینم اگه خوب شده استفاده کنیم حالا من می خواستم ببینم ایا واقعا روالش این جوریه ؟؟این که من بشینم خوونه یه کمد طراحی کنم ببرم بش نشون بدم واقعا چی به اطلاعات من اضافه می کنه ؟؟!!
حالا یعنی من واقعا لگد به بختم زدم:biggrin: و باید همون کارا ادامه می دادم؟؟!!
2.حالا اگه من بخوام یه شرکت درس حسابی کار کنم باید چی کار کنم؟ یا اصلا الان میشه برم یه جای دولتی کار کنم(به صورت کاراموزی نه برا حقوق و...) و باید چی کار کنم؟
یعنی الان واقعا هیچ ایده ای ندارم که باید چی کار کنم بعضی وقتا می گم نکنه باید یه اشنایی یه جا داشته باشیم؟؟

دوستان اگه لطف کنن دست ما تازه کارا و ناشی ها را هم بگیرن خیلی ممنون میشیم:gol:
عزیزم من تو شهر خودم یک عدد پارتی داشتم به ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن گندگی...:D
کاردانی که تموم شد دنبال یه شرکت میگشتم که ببینم کجا برم این واحدو بگذرونم... اصلا نمیدونستم چه جوری دنبال شرکت بگردم...:confused: به ایشون زنگ زدیم یه شرکتی رو معرفی کرد من رفتم اونجا... دیدم یه صندلی از نوع اتلیه ای دادن بهم و گفتند بیا بشین پیش این خانومه نگا کن:surprised:... ببین چی کار میکنه... بابا یعنی چی اخه... خلاصه گفتم اوکی . اون خانومه هم طی تجربه معماری میکرد مدرکش کاردانی علوم تربیتی بود!:surprised: نمیدونم این اقا اینقد کله گنده بود چرا اونجا رو بهم معرفی کرد اخه....:confused: خلاصه مدتی گذشت بابا ادم خوابش میگیره اگه از بغل مثلا با زاویه 45 درجه به مانیتور نگا کنه که یکی داره نقشه هایی میکشه که انگار کمی توهین به معماریه...:D همه اش همون ورژن کار میکنه... یه زمین با ابعاد مشابه بیارن با کمی تغییر همون نقشه رو میده بهشون... :surprised: البته من در ادامه اونجا چند تا کار انجام دادم تا بالاخره تمومش کردیم کاراموزی رو ... این شد که متنفر شده بودم از کار .. یعنی چی اخه. اگه کار اینه ما نخواستیم...
بعد یه چند جا متفرقه بودم قبلا گفتم... تا اینکه تماس گرفتم و وارد این شرکت شدم...
اتفاقا اینو میخوام بگم که چند جا رفتیم برا کارورزی، دوستم ازشون پرسید که ما اینجا چه کاری قراره انجام بدیم... وقتی دیدیم شبه بیگاریه قبول نکردیم... خلاصه تا موقعی که من اومدم اینجا... الان خیلی خوشحالم... اتفاقا از اولش هم منو وارد کار کردن نه بیگاری! اما یادم نمیره روز اول چطور منو ترور شخصیتی کردن.:biggrin:..... فرداش مهندس گفت که من روز اول اونطوری برخورد میکنم که هر کی میخواد تنبلی کنه یا ... بره دیگه نیاد....:D
دیگه خودمو ، دانشگاهمو، تقریبا اساتیدمو، همه و همه زیر :que:رفتیم اون روز....:biggrin:
اما همون روز تموم شد......
به فکر پارتی نباشید . اگه هم با پارتی برید جایی ،خدای نکرده ببینن چیزی بلد نیستید به زودی بیکار میشید. مگه اینکه واقعا بلد باشید. کسی هم که بلده نیازی به پارتی نداره ... (تقریبا) نسبیه :D. من از بند پ استفاده نکردم برا کار نهایی ام ، که کسی نتونه بگه من باعث شدم اون الان تو اون موقعیت باشه ها. به خدا توکل کنید و پیش برید...:gol:
 

optimistic

عضو جدید
سلام . بحث خوبيه.منم يه دو هفته اي هست مي رم كاراموزي. دفتر يكي از دوستاي پدرمه.به نظرم واسه شروع بد نيست اونجا هم يك كمي با ضوابط آشنا مي شم هم مي خوام كشيدن نقشه هاي سازه رو ياد بگيرم.( البته نمي دونم خيلي به دردمون مي خوره يا نه!!!) چون فكر مي كنم من خودم خيلي چيزا رو درباره استاندارد ها نمي دونم. خيلي خوبه كه تا يه حدي اونا رو ياد بگيريم.البته قبول دارم كه اين ضوابط بعضي هاشون بيخودن و خيلي ها اونا رو رعايت نمي كنن ولي دونستن يه سري شون مهمه.
ولي در كل بهتر از هيچيه .گفتم از تابستون استفاده كنم يه چيزايي ياد بگيرم.
 

افرودیته

عضو جدید
ممنون از شما دوستای عزیز
حالا یه سوال دیگه اگه من کاری که اونا گفته بودن را انجام داده بودم یعنی نشسته بودم خوونه کمدها را براساس اون چیزی که می خواستن طراحی کرده بودم می بردم نشوونشون می دادم چی میشد اخه ؟!!یعنی منظورم اینه که چیزی به معلوماتم اضافه نمی شد !!من تصوری که از کار اموزی داشتم یه کاری بود مثل کاری که دوستمونoptimistic می گه. یعنی دوست دارم بدونم تو اجرا چی کار می کنن نقشه فاز های 1و 2 و..و سازه چیه تاسیسات را چی کار می کنن؟؟؟یعنی چیزایی که توی دانشگاه باید یاد بدن ولی نمیدن!!وگر نه تا دلتوون بخواد کمد و صندلی و ... توی مقدمات طراحی کردیم..
می خوام بدوونم اگه ان شاالله یه جایی را پیدا کردم چه جوری حالیشون کنم که من می خوام همچین کارایی را یاد بگیرم؟؟
پارتی می خواد !!قبول کنین دیگه اولش می خواد !!حداقل واسه اینکه وقتی رفتی اونجا هول نکنی و اعتماد به نفس داشته باشی(یکی از مشکلات حاد من!!)
من دوستی دارم که نصف منم چیزبلد نیس ولی خوب باباش............:D
ممنون از راهنمایی هاتون:gol:
 

optimistic

عضو جدید
ببين مي توني همون طوري كه بچه ها گفتن سازمان نظام مهندسي رو سرچ كني و مهندسان مشاورو پيدا كني بعد يكي يكي زنگ بزني ببيني كارآموز مي خوان يا نه...من شنيدم اگرم بري مثلا سازمان نظام مهندسي يا سازمان انژي هاي نو ...... يه مجله هايي دارن ( همون كتاب اول يا كتاب هاي مرجع) كه كتاباي تيليغاتي هستن از توي اونا به شركت هاي مختلف زنگ بزن ببين كارآموز لازم دارن.من الان اين جايي كه مي رم اصلا حقوقي نمي گيرم چون دارم مي رم كارآموزي.در واقع فقط مي رم ازشون چيزي ياد بگيرم. به نظر من لزومي نداره از الان به حقوقش فكر كنيم. همين كه بري توي محيط كار خودش خوبه.......
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از شما دوستای عزیز
حالا یه سوال دیگه اگه من کاری که اونا گفته بودن را انجام داده بودم یعنی نشسته بودم خوونه کمدها را براساس اون چیزی که می خواستن طراحی کرده بودم می بردم نشوونشون می دادم چی میشد اخه ؟!!یعنی منظورم اینه که چیزی به معلوماتم اضافه نمی شد !!من تصوری که از کار اموزی داشتم یه کاری بود مثل کاری که دوستمونoptimistic می گه. یعنی دوست دارم بدونم تو اجرا چی کار می کنن نقشه فاز های 1و 2 و..و سازه چیه تاسیسات را چی کار می کنن؟؟؟یعنی چیزایی که توی دانشگاه باید یاد بدن ولی نمیدن!!وگر نه تا دلتوون بخواد کمد و صندلی و ... توی مقدمات طراحی کردیم..
می خوام بدوونم اگه ان شاالله یه جایی را پیدا کردم چه جوری حالیشون کنم که من می خوام همچین کارایی را یاد بگیرم؟؟
پارتی می خواد !!قبول کنین دیگه اولش می خواد !!حداقل واسه اینکه وقتی رفتی اونجا هول نکنی و اعتماد به نفس داشته باشی(یکی از مشکلات حاد من!!)
من دوستی دارم که نصف منم چیزبلد نیس ولی خوب باباش............:D
ممنون از راهنمایی هاتون:gol:
نه اینکه بهشون حالی کنی که میخوای چیکار کنی،،،،،
یا باید بمونی کم کم قابلیت ها تو نشون بدی
یا اینکه بر عکس جایی بری که بدونی نمیخوان ازت بیگاری بکشن... منظورم کار متفرقه است مثلا تایپ و اینا...
من یه نمونه گفتم چطور میشه یه شرکت خوب پیدا کرد... باید لیستشو پیدا کنید ازسازمان نظام مهندسی یا هر جایی . و اقدام کنید... اولش هم شرکتهای خوب زنگ بزنید!!:warn: نترسید...
من چون خودم تجربه ام بدون پارتی بوده اینطور میگم شاید واقعا جاهایی پارتی بخواد...
الان همینجا که من هستم مدیرش سپرده به بقیه که اگه کسی زنگ زد برا کار ردش نکنید ! بگید با خودم صحبت کنه! به همین راحتی ! اما خب جایی نه اگهی داده نه گفته ... تو دلش میخواد کسانی رو اضافه کنه اما منتظره خودشون بگن...:D
یه راهش هم اینه که برید شرکتهای خوب فرم پر کنید . البته این بیشتر برا کسایی که یه کم سابقه دارن خوبه به نظرم. اگه دوستان اطلاعات بیشتر دارن لطفا بگن ;)
 

archi_atish

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از شما دوستای عزیز
حالا یه سوال دیگه اگه من کاری که اونا گفته بودن را انجام داده بودم یعنی نشسته بودم خوونه کمدها را براساس اون چیزی که می خواستن طراحی کرده بودم می بردم نشوونشون می دادم چی میشد اخه ؟!!یعنی منظورم اینه که چیزی به معلوماتم اضافه نمی شد !!من تصوری که از کار اموزی داشتم یه کاری بود مثل کاری که دوستمونoptimistic می گه. یعنی دوست دارم بدونم تو اجرا چی کار می کنن نقشه فاز های 1و 2 و..و سازه چیه تاسیسات را چی کار می کنن؟؟؟یعنی چیزایی که توی دانشگاه باید یاد بدن ولی نمیدن!!وگر نه تا دلتوون بخواد کمد و صندلی و ... توی مقدمات طراحی کردیم..
می خوام بدوونم اگه ان شاالله یه جایی را پیدا کردم چه جوری حالیشون کنم که من می خوام همچین کارایی را یاد بگیرم؟؟
پارتی می خواد !!قبول کنین دیگه اولش می خواد !!حداقل واسه اینکه وقتی رفتی اونجا هول نکنی و اعتماد به نفس داشته باشی(یکی از مشکلات حاد من!!)
من دوستی دارم که نصف منم چیزبلد نیس ولی خوب باباش............:D
ممنون از راهنمایی هاتون:gol:

به نظر منم نباید خودتو محدود کنی‌ به اینکه بخوای با یه کمد طراحی کردن خودتو نشون بعدی...
من میگم آدم باید همه سعیشو بکنه که یه جای خوب بره برای کار آموزی.تو شرکت ما هم خیلی‌ اینای که میان رو اذیت می‌کنن اولش که ببینن چند مرده هلاجن.اما بد خدایش خیلی‌ باهشون راه میان و کار یادشون میدن،،،اونی‌ برنده می‌شه که در درجهٔ اول عتماد به نفس داشته باشه،،،بعد از اون کار بلد باشه و کوتاه نیاد،،،سمج باشه،،،دنبال کار بدوه،،اینطور نیست که بیان بگن بفرماید این پروژه مال شما ..باید خودتونو نشون بدید،از همه نظر،،،کار،،اخلاق،،جسارت کاری و بقیه مسائلی‌ که دوستای دیگه هم گفتن
اما هر جایی‌ هم پاتونو نذارید که از کار زده بشیم د.مثله مثلا این خونه که گفتی‌،،،البته این نظر منه
 

rozhann

مدیر بازنشسته
من کارآموزی دوست دارم.از زیرش در نرفتم.
کارشناسی پیوسته معماری واحد کارآموزی نداره.
واقعا.به این میگن تبعیض.پس ما چرا باید دوبار بریم شما اصلا نه.اخه جدای از همه خوبیاش یه ترم رو مشغول میکنه.
ولی جدای از شوخی برای من تمام دانشگاه و درساش یه طرف دوران کاراموزیم خیلی خیلی چیزها یاد گرفتم.حاظرم مدرک دانشگاهمو بدم ولی تجربه ها و اموختهام رو توی دوران کاراموزیم با هیچ چیز عوض نمیکنم.
 

memarekochak

عضو جدید
با با من میخواستم برم کار آموزی..................2هفته تمام شرکتها رفتم.................ولی چون پارتی ندارم همه میگن نه!!!!
ماکسیموم یکی خواست هال بده گفت برگتو برات امضا میکنم.اما نمیتونی بیای شرکت!!!:gol::gol::gol::gol:
 

rozhann

مدیر بازنشسته
اجی جان مگه شما تو کدوم شهرین؟من تا حالا همچین چیزی نشنیده بودم.با اساتیدت که شرکت دارن هم صحبت کردی؟
 
بالا