مشاوره، پرسش و پاسخ و درخواستهای بخش باغبانی

hamidreza_7535

عضو جدید
در خواست همکاری

در خواست همکاری

سلام:

برای تفکیک محیط و زیبا سازیی فضای اطراف کارخانه ای نیاز به درخت یا درختچه های هست که در شرایط زیر را داراو نیز زیبایی به همراه داشته باشند:

1- مقاوم به سرما
2- در تمامی خاکها رشد و ادامه زندگی داشته باشد.(بی تفاوت به نوع خاک)
3- مقاوم به کم آبی
4- در کل مقاوم و بی تفوت به محیط اطراف باشد....
00000000000000000000000
لطفا نام علمی و نام محلی همراه با مشخصات کامل گیاه را به آدرس اینترنتی موجود ایمیل نماید.
با تشکر.​
 

ajaab

اخراجی موقت
سلام کاکو جووونی

سلام کاکو جووونی

از این واضح تر میخوای ؟؟؟؟؟؟ باید خاک باغچتو تا 30 سانتیمتر خالی کنی و مخلوط ( 40 درصد خاک باغچه یا همون گل معمولی + 40 درصد کود دامی 100 در 100 پوسیده که در زمان استفاده پودری باشد نه گلوله ای + 10 درصد کود شیمیایی کامل که توی بازار فروش اسمشو میذارن کود کامل 20-20-20 . + 10 درصد انواع سمهای کشاورزی که شامل نماتد کش ها و آفت کش ها و بیماری کش ها) که همگی به هر مارکی که گیرت اومد باید استفاده کنی . اول 5 درصد سم ها رو در باغچه بریز تا ضد عفونی کرده باشی باغچتو و بعد مخلوط خاک باغچه و کود دامی و 5 درصد سم دیگری رو با هم خوب خووووووب مخلوط میکنی و میریزی توی باغچه و در آن یک حفره برای کاشت رزها ایجاد میکنی که پس از انکه رزها را کاشتی باید با دو پا اطراف رزها فشار بدهی تا شل و لق نشند و در آب پاش مخلوط 10 درصد کود شیمیایی و 90 درصد آب لوله کشی ( نری آب معدنی بریزی پای باغچه هاااااا ) با هم خوب حل میکنی و به ارامی میریزی باغچه و حواست باشه روی رزها نه اب بریزی نه کود و نه ......... که فقط اگه یه وقت همون کرم ریشه خوار یا ساقه خوار اومد سراغ رزهای بیچارتون باید از سمهای آفنت کش استفاده کنی که باید از دستور 20 درصد سم و 80 درصد آب استفاده کنی و اونو روی قسمتی که کرم زده میریزی . نکنه بلد نیسی 10 درصد سم یا کود هم بسازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! خجالت نکش اگه بلد نبودی بگو یادت بدیم کاکو جوونی !!! تووووی مرام کاکوهای شیرازی چیزی کم نیس .

یادت نره که کود دامی نپوسیده یا گلوله ای یا با بوی زننده در زمانی که به اوون اب اضافه کنیم یه حالت اسیدی پیدا میکنه که مثل همون اسیدی بودن اسیدهای آزمایشگاه شیمی میشه مثلا ph اون از 7 به 4 تغیر میکنه که همچیو میسوزونه کاکو . کود دامی نپوسیده حاوی انواع آفات و نماتدها و بذر علف های هرز هست . و باعث میشه باغچت پر علف هرزی بشه که خودت نکاشته بودی ولی سبز شده .

یه چیز دیگه اییکه این سم ها خطرناکه ها و دست هیچکس نده و در زمان استفاده از دستکش استفاده کن و در نهایت دستتو با صابون بشور . من از سموم ارگانیک استفاده میکنم که مهمترینش ( سولفات مس 5 هیدراته 98 درصد روسی ) هست که کیلویی 5000 تومانه و اگه حساسیت نداشته باشی به اون بگم که اصلا خطرناک نیس و هم نماتد و باکتری و قارچ و ویروس و همه افت ها رو میکشه که حواست باشه به کسی یاد ندی ها !!!!!!! ) موفق و موئید باشد .
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
این مطالبی که برات مینویسم چکیده هایی از کتاب رز ( از مرکز ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات ) کتاب گلکاری دکتر خلیقی و جزوه گلکاری دکتر جلیلی و کمی دانسته های خودم هستش . سعی کردم مطالب کوتاه و قابل درک باشه .:gol:

رز دامنه وسیعی از شرایط محیطی را تحمل میکنه ولی معمولاً محل باز و آفتاب گیر را ترجیح میدهد . رشد بهتر رز در خاکهای مرطوب با حاصلخیزی متوسط و غنی از هوموس با زهکشی مناسب صورت میگیرد .

خاکی که قبلاً برای رز استفاده شده به دلیل وجود ارگانیسم مضر ، برای کشت مجدد رز مناسب نیست . در این شرایط تعویض خاک یا استریل نمودن آن تنها راه چاره بوده و یا کشت باید در محل دیگری صورت گیرد . بهترین زمان کشت : زمستان یا اوایل بهار است . اگر زمان کاشت در بهار و اوایل تابستان باشد باید در اطراف بوته مالچ ریخته و آبیاری به خوبی انجام شود .

مناسب ترین خاک برای رز : خاک نیمه سنگین شنی رسی هوموس دار و ماسه دار هستش . بافت خاک لوم و لوم رسی .در خاکهای رسی میزان مواد غذایی بیشتر از شنی است و در خاکهای شنی میزان شستشوی عناصر غذایی بیشتر است . سرعت تجزیه مواد آلی در خاکهای رسی ( سرد ) کندتر از خاکهای شنی است از اینرو معمولاً کودهای دیر تجزیه شونده مانند کود گاوی را در خاکهای شنی مصرف کرده و کودهای زود تجزیه شونده مانند کود گوسفندی را در خاکهای رسی مورد استفاده قرار میدهند .

خاک بایستی عمیق حدود 90 تا 120 سانتیمتر دارای 30 درصد حجمی تخلخل و ظرفیت نگهداری آب و زهکشی خوب باشد . تهویه خاک بخصوص در خاکهای سنگین از اهمیت زیاد برخوردار می باشد .در غیر این صورت خروج co2 حاصل از تنفس ریشه و جانداران و ورود اکسیژن به داخل خاک دچار اشکال شده و در نتیجه رزها دچار تنش گردیده و در مقابل بیماریها از جمله لکه سیاه رز و همچنین جذب عناصر غذایی از جمله آهن دچار مشکل میشوند .

بنابراین شخم عمیق و ساختمان مناسب خاک ( گرانوله یا اسفنجی ) ، بدون کلوخه ، قبل از کاشت لازمست مهیا گردد . از ایجاد سله بعد از آبیاری با ایجاد مالچی از مواد آلی در سطح خاک و یا سله شکنی جلوگیری شود تا موجب اخلال در تهویه خاک نشود .

خاکها در شرایط مناسب معمولاً دارای 2 تا 4 درصد ماده الی هستند در حالیکه رز احتیاج به 7 درصد ماده الی دارد . رزها از نظر نیاز غذایی پر توقع هستند .توصیه کودی مناسب برای رز : 5 تا 10 کیلوگرم در متر مربع کود دامی به خوبی پوسیده شده بسته به میزان مواد الی موجود در خاک باید به خاک اضافه شود . چنانچه کود دامی پوسیده نباشد ، لازم است 3 تا 4 ماه قبل از کاشت ، با خاک مخلوط شود تا زمان مورد نیاز جهت پوسیده شدن فراهم باشه .

زمان مصرف کودهای آلی بلافاصله بعد از هرس بهاره هستش، در مناطق گرم با دوره ی رویش طولانی که دوره ی گلدهی در فصل پاییز و زمستان میباشد ، مصرف مجدد کودهای الی در اوایل شهریور سودمند است .محیط خاک بعد از توزیع کود الی بایستی کاملاً مرطوب باشد . از کوددهی در اواخر تابستان به خاطر تحریک رشد جدید و احتمال اسیب دیدگی در زمستان باید اجتناب کرد .:gol:


دوستمون گلابتون میتونه راهنمایی بهتری برات داشته باشه چون یه خونه ی باصفا و باغچه گل و سبزی داره و بصورت تجربی با مشکلاتی که تو بهشون برخوردی مواجه شده و خیلی بهتر میتونه کمکت کنه . ایشالله به زودی از سفر بر میگرده و میتونیم از تجربیات ارزشمندش کمک بگیریم .:gol:
 

ajaab

اخراجی موقت
کاج سياه

درخت نوئل

نوئل آبی

سدر اطلس

سدر لبنان

سدر سليمان

نراد

کاج تهران

سرو ناز

سرو نقره ای

سرو نقره ای و سدر و کاج نوئل هم زیباست و هم تقریبا مقاوم به سرماس و هم نیاز انچنانی به هرس کردن نداره . اسم علمی هم جز توی دانشگاها کاربردی در هیچ جایی نداره کاکو !!!
 

فهیمه م

عضو جدید
سلام
خيلي زحمت كشيدي.
ان شاء ا... جبران كنم خانم مهندس.
يه سئوال؟
شما مهندس معماري هستين چه ربطي به مهندسي كشاورزي دارد؟ آيا علاقه؟:redface:

خواهش می کنم.
طراحی فضای سبز یکی از اصول معماری منظره.
من هم به این گرایش معماری علاقه دارم.
شاید شما به منظر علاقه دارید، نه من به کشاورزی!!
موفق باشید.
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
فهیمه جون اول از همه قبولی ارشدت مبارک . گرایشت رو متاسفانه نمیدونم .امیدوارم بتونیم با هم تبادل اطلاعات خوبی داشته باشیم منم یه جورایی شاید تغییر گرایشم به رشته ی شما نزدیک باشه . فقط یه سوال شما میتونی یه اطلاعات جزیی راجه به معماری منظر بدی؟:gol:
 

shushtari

عضو جدید
salam
ba arze pozesh on aghaee ke goft bayad goni doresh bast reshtashon chie?
in bimariye gomoze morakabate
agar kande shodane post be halate pishraftash reside bashe yani kamelan dore saghe ro gerefte bashe ke karish nemishe kard .
dar gheire in sorat bayad mahali ke asib dide ro meghadri bishtar az haman nahie kand ke amele bimari ta hododi kam beshe.
bad ba oxi koloraide mes mahal ro zede ofoni kard .
say konid rotobate dore toghe kam bashe . yani rotobet zire taj bashe va ba toghe yemetri fasele dashte bashe. khake dore toghe ro ta hododi bardar.
mahale asib dide ro ham be nahvi ba chasb khob pansemanesh kon;) movafagh bashi.
in ham maile mane age soali dashti khoshhal misham javab bedam .
h.shushtari@yahoo.com
 

hamidreza_7535

عضو جدید
سلام

برای جلوگیری کردن از خشک شدن درخت باید از چسب پیوند استفاده کنید.موارد دیگری که دوستان ذکر کردن باعث بیمار شدن درخت و در نهایت از بین رفتنش می شود.

امیدوارم درخت زندگیتون همیشه سالم و تنومند باشد
 

akha25

عضو جدید
سلام دوست عزیز.مبحث طراحی فضای سبز به عنوان یک رشته دانشگاهی جدید از اهمیت خاص و ویژه ی برخوردار است که نمی توان به سادگی لیستی از پوشش گیاهی را ردیف کرد بدون اینکه اهداف در درجه اول و معیارهای وثر در انتخاب گونه گیاهی مشخص نشود.ان شاء الله وب سایت تخصصی فضای سبز با عنوان greenview به زودی افتتاح خواهد شد که در آن به تفضیل درباره فضای سبز چرایی و چگونگی بحث خواهد شد.
 

فرزام

عضو جدید
salam
ba arze pozesh on aghaee ke goft bayad goni doresh bast reshtashon chie?
in bimariye gomoze morakabate
agar kande shodane post be halate pishraftash reside bashe yani kamelan dore saghe ro gerefte bashe ke karish nemishe kard .

h.shushtari@yahoo.com


ولی دوست عزیزمون که سوال کردند گفتند که عامل فیزیکی باعث کنده شدن پوست درخت شده .... پس نمیتونه بیماری باشه ..
:surprised:
با این حال متشکر از توضیحات کاملتون ;)
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

کاکو یه سر به ایت شهرداری شیراز بخش سازمان پارک ها بزن بهتره به اینجا بری : www.shirazcity.org

نوضیحات کامل اونجا هس
 

ajaab

اخراجی موقت
فرق دانه جو و گندم در چیست ؟

فرق دانه جو و گندم در چیست ؟

یه سوال ساده عمومیه که توی مصاحبه های شغلی از دوستان پرسیده شده و جالبه بعضی هایی که میخواستند مصاحبه بدن میگفتند چون ما کارشناس باغبانی هستیم دیگه نباید از زراعت چیزی بدونیم !!!!! غافل از اینکه کشاورز وقتی میبینه مهندس کشاورزی اومده سر زمینش حتما از رابطه آب و خاک ( شوری و .. ) کود دهی و سم پاشی حتما سوالاتی میپرسه .. خیلی زشته که توی بعضی سایتهای خبری کشاورزی بگن که فلانی فرق دانه جو و گندم را نمیدونه و .... میشه شما به من بگین فرقش چیه ؟ یا اون لینک خبری مستند در تایپیک بعدی بذارم براتون ؟:D:D:D:D:D:D
 

النازی

عضو جدید
اگه توی همین فروم بگردی خوب میفهمی که بچه ها چی میگن. فرقش در توع غلافش هست برو تاپیک و پستی که بچه ها دادن رو بخون تا متوجه بشی.رو بخون متوجه می شی
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

سوال کلی و سختیه .

مشخص کن موضوع تحقیقت چیه ؟ تا راحت تر بشه احساس وظیفه کرد . مثلا ما برای تحقیقات میاییم از مقالات الزویر و اسپرینگر و ... استفاده میکنیم که سطح بالا داره و برای کار هم ازمایشگاههای پیشرفته میخواد که متاصفانه مجبوریم نمونه هامونو بفرستیم اونور . سایت معتبر اینها هس ولی اگه الزویر میخوای راهش اینه که مشخص کنی دقیقا مقالتو تا من برات ایمیل کنم و یا بری مرکز اینترنت هر دانشگاه دولتی یا آزاد که در سطح ارشد و دکتری تدریس دارند و اونجا از یه استاد بخوای راهنماییت کنه و مقالتو ردیف کنی تا پول ندی به ایت خارجی ( معمولا 33 دلار ) .
http://www.e-journals.org/
http://www.aginternetwork.org/
http://www.sciencedirect.com

دانشگاه هاروارد هم خوبه اما بعید میدونم تحویلت بگیرن :
http://mcb.harvard.edu/BioLinks/Sequences.html
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
 

ajaab

اخراجی موقت
هر غلاف قسمتي از ساقه را به فاصله بين دو گره ميپوشاند. در محل خروج برگ از روي ساقه يا گره ها ساقه توپر ميباشد.:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:


بنده عرض کردم فرق دانه ها ( بذر ها ) در چیست ؟ نه فرق ساقه ها

خب شما که هیچ

نفر بعدی ............. نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
هر غلاف قسمتي از ساقه را به فاصله بين دو گره ميپوشاند. در محل خروج برگ از روي ساقه يا گره ها ساقه توپر ميباشد.:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:


بنده عرض کردم فرق دانه ها ( بذر ها ) در چیست ؟ نه فرق ساقه ها

خب شما که هیچ

نفر بعدی ............. نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


بابا بیخیال ...... خیلی واردی .......... :biggrin:
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

نفر بعدیییییییییییییییییییی ! نبووووووووووووووووو د ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟;););););)
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
نفر بعدیییییییییییییییییییی ! نبووووووووووووووووو د ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟;););););)


دعوا داری با ملت.. این چه وضع تاپیک زدنده !!! :biggrin: خوب می خوای بیا مطلب بنویس درست و حسابی یا سوال طرح کن. مگه می خوای کشتی بگیری ؟
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

نه دعوا هس نه کشتی کج بلکه جواب دادن به سوال من خیلی برات سخته و داری حرص میخوری . چند تا پیغام دادن که درست تایپ کنم ولی جالبه که تا کی میخواین ادا در بیارین ؟ خب سوال کرد و جواب بدین . نمیتونی هم بیخود حاشیه نرو !!!!!! ما متاصفانه اینقد حاشیه برو هسیم اصلا اصل برو نیسیم . اونا که نمیخوان حرفمو قبول کنن مسلما میان بحث منو به حاشیه میکشونن که متاصفم ولی من همتونو دوست دارم و قدرتونو میدونم . نماز و روزه هاتون قبول



:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
:heart:
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
نه دعوا هس نه کشتی کج بلکه جواب دادن به سوال من خیلی برات سخته و داری حرص میخوری . چند تا پیغام دادن که درست تایپ کنم ولی جالبه که تا کی میخواین ادا در بیارین ؟ خب سوال کرد و جواب بدین . نمیتونی هم بیخود حاشیه نرو !!!!!! ما متاصفانه اینقد حاشیه برو هسیم اصلا اصل برو نیسیم . اونا که نمیخوان حرفمو قبول کنن مسلما میان بحث منو به حاشیه میکشونن که متاصفم ولی من همتونو دوست دارم و قدرتونو میدونم . نماز و روزه هاتون قبول



:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
:heart:
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:


آخه حاشیه باری چی هست که شما میگی .... !!!

http://www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=42468&page=15

برو اینو ببین بچه ها قبلا در این مورد بحث کردن. خیلی ادعا داری دوست عزیز بیا و یک کم اینو بخون و ببین. من چیز خاصی نگفتم. فقط قصدم این بود که الکی تاپیک نزنید. لطفا. ببین یک سوال دیگه بکنید از بچه ها. مثلا سوالای سخت یا متوسط. اونوقت اگه کسی نتونست جواب بده شما بگین :

نفر بعدیییییییییییییییییییی ! نبووووووووووووووووو د ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

الناز میدونه قبلا تایپیک نوشته شده ولی خیلی دقیق جوابو اشتباه میگه و پجی هم از مظرات داروهای شیمیایی خبر داره ولی از فرق دانه جو و گندم بیخبره !!!!!!!!!! بماند که در تهران و سازمان نظام مهندسی تهران کارشناسانی بودند که جواب سوالمو نمیدونستند و خبرگذاری ............ اونو تیتر کرد و ابرو ریزی کرد و بعدش اقا پجی میگه دعوا داری ؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که ............. اقا پجی سوال سخت میخوای ؟ باشه منتظر بمون کاکو .

این سوال من در مورد بذر از پوسته در امده هست نه بذر در ساقه جا گرفته .............

نفر بعدییییییییییییییییییییی ;););)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی سخته براتون که ندونین فرق دانه خارج شده از ساقه و آماده تهیه آرد و دانه قرار گرفته در ساقه گندم و جو . چی هس ؟؟؟؟؟؟ :(:(:(:(:(:(
 

ajaab

اخراجی موقت
یه سوال خیلی ساده تر از باب نارگیل !!!

یه سوال خیلی ساده تر از باب نارگیل !!!

کی میتونه بدون سرچ گوگل و یاهو و ... با دانش شخصی خودش به من بگه چرا درخت نارگیل کج در میاد و با اون ارتفاعش نمی افته ؟؟؟؟؟؟؟
چرا مثل خرما و موز صاف رشد عمودی نداره ؟

جوابش ساده هس خودم میدونم ولی میخوام ببینم شما چقدر بدون تکیه بر سرچ اینترنتی میتونین پاسخ به سوال باغبانی بدین .
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
جواب نامعلوم...

جواب نامعلوم...

:D کج بودن نارگیل 2 علت داره حتما : یا اینکه باد اونو کج می کنه یا اینکه نور گرایی یا آب گرایی داره. فکر نکنم به جز اینا دلیل دیگه ایی داشته باشه. اوه اوه سوالت برای من سخت بود. فردا جواب سوالو بدید. امیدوارم بقه بیان و نگاه کنن و به جواب من نخندن. شما فردا جواب بده منم برم به کارام برسم. مرسی سوالت خوب بود.
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

حال و احوال شما

کج بودن نارگیل ربطی به باد نداره و فرضیه آب گرایی یا رطوبت گرایی در ساحل دریا مطرح هست . پس چرا در خشکی و باغستان نارگیل باز هم کج شدگی نارگیل با اون ارتفاع 30 متری خودش علت دیگه داره . کی میتونه بگه ؟؟؟؟؟ :biggrin:
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب دانشمندا

عجب دانشمندا

نفر بعدییییییییییی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نبووووووووووووود ؟؟؟؟؟؟؟؟:confused::confused::confused::confused:


خودم جوابشو بگم ؟:) آره ؟؟؟؟؟؟؟
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

میبینم که 21 ساعته که فقط کسی نتونسته جواب بده و ظاهرا شما فقط در فرووم نیستید و سایرین هم حضور دارند و اگر چند روز دیگه کسی نتونه جواب بده !!!!!!!!! جواب اینو با جواب اون سوال فرق بذر گندم با بذر جو ( نه گیاه بلکه بذر از خوشه خارج شده ) با هم برات مسیج میکنم .:D
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

نفر بعدی ؟؟؟؟؟؟ نبووووووووووووووووووووووددد ؟؟؟؟؟؟ :cool:
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
هست نفر بعدی ولی سوالت خیلی هم ساده نیست.
البته تا حالا دقت نکرده بودم به این موضوع که برام سوال پیش بیاد
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
کلروفیل سوال و مشاوره درباره پرورش بن سای (بونسای) باغبانی 433

Similar threads

بالا