مشاوره، پرسش و پاسخ و درخواستهای بخش باغبانی

mis.engineer

عضو جدید
کتاب های پرکاربرد که هر مهندس آب باید حتما خونده باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا با نام نویسنده
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلا هرچی که به نظرتون خوندنش ضروریه...:smile:
باید مشخص کنین تو چه زمینه ای می خواهید کار کنید. مثلا HEC-RAS تو طراحی سیستم بدردتون نمی خوره. یا کار با CropWat بدرد سازه نمی خوره. شما کلی زمان گذاشتین صرف یاد گرفتن چیزایی کردین که بکار نمی یاد.مثلا اگه بخواید شرکت بزنین یا کار طراحی انجام بدین به متره نویسی نیاز دارین.
 

ثریا قدوسی

عضو جدید
رابطه میزان بردهی (محصول)با زاویه بین شاخه و تنه درخت

رابطه میزان بردهی (محصول)با زاویه بین شاخه و تنه درخت

دوستان من يه سوالي دارم...كسي ميتونه لطف كنه و كمكم كنه؟ ممنون ميشم.


چرا شاخه اي كه با تنه زاويه قائمه ميسازه نسبت به شاخه اي كه زاويه بسته تري با تنه داره عملكرد محصول آن بيشتراست...؟
جواب اينكه به تحمل شاخه برميگيره رو ميدونم...اما من ميخوام بدونم چه عاملي باعث حركت بيشتر شيره پرورده در طول شاخه بازتر ميشه...آيا به حركت قطبي هورمونها ربطي داره؟؟؟

دقیقا به حرکت قطبی هورمونها بستگی داره و همچنین حرکت شیره پرورده که هردو به سبب نیروی جاذبه مایل به موندن در شاخه های قائم و سر پایین هستند

ممنونم از اشاره اي كه فرموديد...اما اگه امكانش هست ميشه موضوع رو بازتر كنيدو بيشتر برام توضيح بديد....:gol::redface:
آيا به فتوتروپيسم ربطي دارد؟
آيا به اكسين موجود در بخش انتهايي شاخه ها ربطي دارد؟

راستش خيلي در موردش اينور و اونور و كتاب و جزوه خوندم اما به يه نتيجه منتج نرسيدم...نتونستم دانسته هامو سرهم كنم.

سلام دوستان گلم
نخست باید بگم حرکت شیره های پرورده و خام و هورمون ها هیچ ارتباطی به جاذبه زمین نداره و در واقع ژئوتروپیسم مثبت و منفی با این موضوع بی ارتباطه
دوم این که وقتی زاویه شاخه ها با تنه اصلی کم هست
بدلیل پر برگی، نور کافی به درون شاخساره گیاه نمی رسه به تدریج برگها و شاخه های وسطی شاخساره خشک می شه و از بین میرود و تولید گل و میوه محدود به سطح بیرونی شاخساره گشته ، میزان محصول کم می شه. یعنی هورمون های بردهی یا Gibberellin در حضور نور بیشتری که به شاخساره های قائم نسبت به تنه و برگ های اون می رسه موجب تشکیل میوه بیشتر می شن

سوم عملکرد هورمون های بردهی یا Gibberellins :

نواحی عمده ساخته شدن جیبرلین در گیاهان برگهای مریستمی ، نوک ریشه ، بذر های در حال رشد می باشد و انتقال این هورمون در گیاهان کاملاً بطور آزاد و هم در آوند آبکش و هم در آوند چوبی روی می دهد. جیبرلین ها گروه های مشخصی از هورمون های گیاهی است که بسیار به هم شبیهند و فرمول اسید جیبرلیک GA یکی از بهترین و معروفترین این گروه می باشد.


نقش جیبرلین در گیاه:


1- طویل شدن سلولها: جیبرلین ها همانند اکیسن در طویل شده اندامهای گیاهی نقش بازی می کنند


2- اثر روی گل دادن :برخی از جالبترین اثرات جیبرلین ها روی گل دادن گیاهان است بطوری که همانند اکسین ها در گیاهان روز بلند باعث تولید گل و از طرفی در روی گیاهان روز کوتاه باعث توقف گلدهی می شود.


3- طویل شده وتشکیل ریشه ها: برخی جیبرلین ها به غلظت مناسب لااقل در بعضی گونه ها به طویل شده ریشه کمک می کنند و از طرفی دیگر در اثر جیبرلین ها از تشکیل ریشه روی قلمه ها جلوگیری می کند که علت آن خنثی کردن اثر اکسین ها است.


4- رشد برگ: با توجه به اینکه طول موج های کوتاه ناحیه قرمز در ایجاد رشد برگ موثرترین است این هورمون می تواند جایگزین نور قرمز شود.


5- سبز کردن بذر: بذر تعدادی از انواع گیاهان بعد از جذب آن برای اینکه سبز شود قبلاً لازم است که در معرض نور قرار گیرد که در واقع نور قرمز طیف از این نظر موثرترین است که جیبرلین می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد و به عبارت دیگردر شکستن دوره خواب بذور جیبرلین جایگزین نور قرمز می شود.


6- شکستن دوره خواب جوانه: شکستن دوره خواب بعضی از گونه های گیاهان چوبی مناطق معتدل تحت کنترل فتوپریود است لذا این هورمون می تواند جایگزین خوبی برای فتوپریود به طول کافی باشد.


7- افزایش طول میان گره ها: استفاده از این هورمون در گیاهان می تواند منجر به افزایش طول میان گره ها شود.


کابرد جیبرلین در باغبانی:


1- مهمترین کاربرد این هورمون در بالابردن میزان محصول انگور است که این عمل بسته به زمان کاربرد هورمون به دوصورت انجام می گیرد .


الف- هورمون پاشی پیش از عمل باروری یعنی حدود 10 روز قبل از ریزش گلبرگها یا کلاهک گل ها صورت می گیرد که این عمل باعث از بین بردن مادگی و تولید حبه های بدون دانه ناشی از بکرزایی می شود ضمناً این عمل با ریزش تعدادی از حبه ها همراه است و در انگورهای دارای تراکم زیاد است مانند یاقوتی باعث باز شدن خوشه و بالا رفتن کیفیت محصول می گردد.


ب- محلول پاشی پس از انجام عمل باروری و تشکیل حبه ها یعنی از زمان ریزش حدود 75 درصد کلاهک ها به بعد انجام می گیرد در این حالت تک حبه های درشت تر شده و محصول ازدیاد می یابد.


2- جیبرلین ها ایجاد میوه های ناشی از بکرزایی را روی گیاهان که بطور طبیعی توانایی این کار داشته باشند افزایش می دهد.


3- بزرگی درشتی میوه: برای تولید میوه های درشت و بهتر و برای جلوگیری از ترک ناشی از بارندگی در میوهای گیلاس استفاده از جیبرلین سه هفته قبل از برداشت موثر و مفیداست.


4- کیفیت میوه: استفاده از این هورمون 4 الی5 هفته قبل از براداشت برروی میوه های آلوده باعث بهبود کیفیت می شود.


5- تاخیر در رسیدن میوه ها: میوه های مانند خرمالو که اگر پیش از رسیدن چیده نشوند به سرعت نرم و فاسد می شوند و یا میوه های پرتقال و لیمو زمانی روی درخت می رسند که عرضه است به بازار زیاد و یا قیمت ها پایین است که غالبا ضرر اقتصادی را به همراه موارد استفاده از هورمون جیبرلین هنگامی که میوه ها هنوز سبز هستند یعنی حدود یکماه قبل از رسیدن مدتی نسبتا طولانی همانطور سبز روی درخت باقی خواهند ماندواز طرفی استفاده از این هومون در گیلاس حدود سه هفته قبل از برداشت و در گلابی چهار هفته قبل از برداشت در دیر برداشت کردن محصول موثر است.


6- جیبرلین در انگور باعث افزایش اندازه حبه می شود و در سیب و گلابی باعث دراز شدن اندازه میوه ها می شود.


7- افزایش گل در خیار گلخانه ای از هورمون جیبرلین استفاده می شود.


8- در افزایش جوانه زنی بذرهای سیب ، گلابی ، فندق ، گیلاس که قبل از جوانه زنی استفاده می شود .


9- برای اصلاح شکل و اندازه میوه سیب در زمان اولین ریزش گلها


10- برای کاهش اثر ویروس زرد در میوه ها مثل آلبالو که 15الی 15 روز پس از ریزش گلبرگها استفاده می شود.


11- برای وارد کردن گیاهان روزبلند به گلدهی در شرایط روز کوتاه و گیاهان روزکوتاه در روز بلند از این هورمون استفاده می شود.

چهارم در باره اکسین
(Auxin) که به صورت طبیعی هورمون رشد محسوب می شه نه بردهی باید بگم:

اکسین ها علاوه بر تولید مریستم های اولیه در تشکیل مریستم های ثانویه نیز دخالت دارند. غلظتهای معینی از اکسین موجب تحریک و تولید اتیلن در گیاه می شود، در نتیجه اتیلن سنتز شده باعث ریزش برگ و میوه می شود. اتیلن در تشکیل آنزیم پکتیناز موثر بوده و این آنزیم با تاثیر گذاشتن بر روی تیغه میانی موجب انحلال آن گردیده و در نتیجه لایه سواییAbscission layer در دمبرگ میوه حاصل می شود که منجر به ریزش آنها می گردد. اکسین در شکل زایی و اندام زایی گیاه موثر است. تولید میوه بی دانه از اثرات دیگر اکسین است. در میوه های دانه دار بعد از عمل گرده افشانی و لقاح، اکسین در رشد تخمدان میوه افزایش تعداد سلولها موثر است. اما در میوه بی دانه به علل مختلف اکسین بیشتری تولید می شود و موجب رشد تخمدان می گردد. بکر باری احتمال دارد بدون گرده افشانی و تلقیح باشد که در میوه های بی دانه مرکبات و موز مشاهده می شود و تخمدان قادر به تولید اکسین بیشتر می باشد. بکرباری احتمال دارد در اثر گرده افشانی و بدون تلقیح باشد. در این پدیده عمل گرده افشانی موجب افزایش سنتز اکسین می شود. گونه های تریپلوئید که از نظر ژنتیکی عقیم هستند با این روش مطابقت دارند. در روش سوم بکرباری گرده افشانی و تلقیح انجام می گیرد. اما قبل از اینکه میوه به مرحله رسیدگی برسد، رشد جنین متوقف می گردد. از ویژگی های مهم این هورمون حرکت قطبی و زمین گرایی مثبت و نور گرایی منفی بوده و در حضور نور تجزیه می شود. اکسین موجب چیرگی انتهایی یا غالبیت انتهایی در شاخه می گردد. از ویژگی های مهم اکسین تقسیم سلولی در نقاط رشد گیاه می باشد. این هورمون در تشکیل بافت پینه( Callus ) در محل زخم قلمه ها و تشکیل سر آغازه های ریشه نقش دارد. در پدیده تاریک رویی ( Etiolation ) گیاهان، فیتوکروم قرمز موجب افزایش سنتز اکسین و در نتیجه منجر به رشد سریع ساقه می شود.

منابع: 1- www.tebyan.net
2-http://baghbanbashi.blogsky.com/
3-
http://zamani-agriculture.blogfa.com
مرجع برای مطالعه بیشتر:
https://www.google.com/search?q=gib...me.0.69i57j0.43435j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 

جنوبي

عضو جدید
سلام در زمیته منابع آب چه کتابهایی یا نرم افزارهایی خوندنشون کمک میکنه؟؟؟؟؟؟
 

mis.engineer

عضو جدید
مرسی از جوابتون..کتابهای عالی در زمینه آبهای سطحی...زیر زمینی..مهندسی رودخانه ..مدیریت منابع آب یا نرم افزارایی
که لازمه در این زمینه ها بلد باشم
.....؟؟کلا کاری به گرایشا ارشد ندارم .اگه خدا بخواد سال دیگه به عنوان کارشناس منابع آب تو سازمان آب یا شرکت آب منطقه ای استخدام میشم میخوام تا اون موقع اساسی معلوماتمو بالا ببرم و آماده شم.ممنون میشم کمکم کنین
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرسی از جوابتون..کتابهای عالی در زمینه آبهای سطحی...زیر زمینی..مهندسی رودخانه ..مدیریت منابع آب یا نرم افزارایی
که لازمه در این زمینه ها بلد باشم
.....؟؟کلا کاری به گرایشا ارشد ندارم .اگه خدا بخواد سال دیگه به عنوان کارشناس منابع آب تو سازمان آب یا شرکت آب منطقه ای استخدام میشم میخوام تا اون موقع اساسی معلوماتمو بالا ببرم و آماده شم.ممنون میشم کمکم کنین
خدا رو شکر یکی کار یابید. به نظر من GIS رو حتما یاد بگیرید.
 

masoud_esmaili

عضو جدید
سلام عزيزان خسته نباشيدDSC00119.jpgDSC00117.jpgاينا عكس يكي از گلهاي منه... نميدونم اين چه آفتيه؟؟؟
ممنون ميشم اگه منو راهنمايي كنين تا از چه سمي استفاده كنم كه اينا از بين برن
 

حمید 88

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
سلام یه نوع شپشکه . سم مالاتیون مناسبه .
واااااااااي اين شپشك آردآلود هست كلي از گلدونهاي منو نابود كرده...لطفا هرچه سريعتر به داد گلدونتون برسيد وگرنه سريع شيره نباتيش رو ميمكه و از بين ميبرتش...
ابتدا ميتونيد با يه پنبه الكي شپشكها رو از روي برگها پاك كنيد و بعد به سفارش دوست متخصصمون از سم مالاتيون استفاده كنيد...ايشالا كه زودي برطرف بشه..
آهان در ضمن مراقب بقيه گلدونها هم باشيد كه سريع به گياهان ديگه خودشون رو منتقل ميكنن...اين گلدون رو از بقيه دور نگه داريد..
 

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
سلام عزيزان خسته نباشيدمشاهده پیوست 166647مشاهده پیوست 166648اينا عكس يكي از گلهاي منه... نميدونم اين چه آفتيه؟؟؟
ممنون ميشم اگه منو راهنمايي كنين تا از چه سمي استفاده كنم كه اينا از بين برن
با سلام،
توجه داشته باشید که پوششی که روی آفت هست مانع از تأثیر سم می شه پس سمپاشی فایده ای نداره! البته مالاتیون می تونه نوزادان آفت رو که هنوز پوشش دارن از بین ببره. پس چند تا کار انجام بدید، آفت ها رو با فشار آب یا پنبه یا قلمو پاک کنید. سمپاشی رو انجام بدید اما نذارید به خاک گیاه برسه. ریشه ی گیاه رو بازرسی کنید چون این آفت اونجا هم نفوذ می کنه، اگه بود ریشه رو پاک کنید و ریشه ی آلوده رو حذف کنید. به گیاه تون بیشتر آفتاب بدید و از مرطوب کردن محیط بپرهیزید، رطوبت باعث ابتلای دوباره ی گیاه به آفت می شه! بهتره که سمپاشی رو چند بار با فواصل چند روزه تکرار کنید تا مشکل کاملاً حل بشه!
 

morsadr

عضو جدید
سلام دوستان
بنده یک باغچه کوچک و تعدادی درخت شامل درختان میوه متنوع دارم . شامل سیب گلابی . انواع آلو . هلو گردو آلبالو و گیلاس .
بنده یکسری اطلاعات در مورد بهترین نحوه نگهداری و مراقبت از این درختان و هچنین نوع کود و خصوصا انجام هرس درختان می خواهم . ممنون میشم اگه یک سایت و یا مقاله و یا کتابی در این مورد به بنده معرفی بفرمایید
با تشکر
 

dalin

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
بنده یک باغچه کوچک و تعدادی درخت شامل درختان میوه متنوع دارم . شامل سیب گلابی . انواع آلو . هلو گردو آلبالو و گیلاس .
بنده یکسری اطلاعات در مورد بهترین نحوه نگهداری و مراقبت از این درختان و هچنین نوع کود و خصوصا انجام هرس درختان می خواهم . ممنون میشم اگه یک سایت و یا مقاله و یا کتابی در این مورد به بنده معرفی بفرمایید
با تشکر
سلام
سایت جامع که نداریم
بهترین کار اینه که برای موارد خاص مثلا هرس درخت سیب توی نت سرچ کنی و یا توی همین تالار بگردی و با بچه ها در میون بزاری تا اطلاعات به دست بیاری
 

morsadr

عضو جدید
سلام
سایت جامع که نداریم
بهترین کار اینه که برای موارد خاص مثلا هرس درخت سیب توی نت سرچ کنی و یا توی همین تالار بگردی و با بچه ها در میون بزاری تا اطلاعات به دست بیاری
ممنون از پاسختون
عمده سوال بنده در مورد هرس درختان میوه مخصوصا سیب گلابی و هلو می باشد .
اگر کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم
 

shaiad

عضو جدید
کسی میتونه بگه جطور میشه با شوری آب و زمین مقابله کرد؟:(

با سلام
ابتدا آزمایش خاک و آب میگیرید و مقداری شور چقدر هست.چه چیزی می خواهید بکارید آیا در این حد شوری محصول اقتصادی بهتون می ده یا نه.
شوری خاک را می توان با ایجاد کانالهای زه کشی و شستشوی زمستانه در چندین نوبت می تواند تاحدودی کاهش داد و شوری را از دسترس گیاه خارج کرد.اگر آب آبیاری شور باشه خودش باعث شوری خاک میشه همیشه شوری خاک بیشتر از آب آبیاری است.
اگه شوری خیلی زیاد باشه بطوری که یک لایه نمک بروی سطح خاک تشکیل بشه کار خیلی سخت میشه
باید ببینی آیا کاهش شوری برات اقتصادی است یا نه
میتونی از گیاهان مقاوم مثل زیتون و انار بسته به منطقه شما استفاده کنید
موفق باشی گلم
برای اطلاعات بیشتر می تونید به قسمت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کنید:smile:
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز

chipalo

عضو جدید
مهندسین عزیز. من یه گل ماده سیکاس دارم که تخم داده. الان شکلش مثل این عکسه مشاهده پیوست 167477

اگه امکانش هست بگین چطور تلقیح رو انجام بدم. میخوام یه گل نر بخرم و تلقیح و انجام بدم ولی دقیق نمیدونم باید چکار کنم. زمانش؟ ، نحوه انجام کار ؟ مطالب اینترنتی هم بسیار کلی هستن. اگه فیلمی هم هست لینکشو بذارین ممنون میشم.
 

VAHID.MAKU

عضو جدید
معرفي انواع لوله هاي ابياري قطره اي

معرفي انواع لوله هاي ابياري قطره اي

من اطلاعاتي در مورد انواع لوله هاي ابياري قطره اي محاسن معايب و هزينه ميخاستم اگه ممكنه راهنماييم كنين ممنون
 

masoud_esmaili

عضو جدید
با سلام،
توجه داشته باشید که پوششی که روی آفت هست مانع از تأثیر سم می شه پس سمپاشی فایده ای نداره! البته مالاتیون می تونه نوزادان آفت رو که هنوز پوشش دارن از بین ببره. پس چند تا کار انجام بدید، آفت ها رو با فشار آب یا پنبه یا قلمو پاک کنید. سمپاشی رو انجام بدید اما نذارید به خاک گیاه برسه. ریشه ی گیاه رو بازرسی کنید چون این آفت اونجا هم نفوذ می کنه، اگه بود ریشه رو پاک کنید و ریشه ی آلوده رو حذف کنید. به گیاه تون بیشتر آفتاب بدید و از مرطوب کردن محیط بپرهیزید، رطوبت باعث ابتلای دوباره ی گیاه به آفت می شه! بهتره که سمپاشی رو چند بار با فواصل چند روزه تکرار کنید تا مشکل کاملاً حل بشه!

خيلي ممنون از راهنمايي هاي آموزندتون
 

ozel

عضو جدید
لغت نامه تخصصی

لغت نامه تخصصی

سلام دوستان
من یه لغتنامه تخصصی آب میخوام
میشه برام معرفی کنید؟
از همین حالا ممنونتونم:)
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام

خدمت همه دوستان عزيز تالار مهندسي كشاورزي.. دوستان سوالي داشتم در رابطه با باغ انگور ممنونم ميشم

اگر راهنماييم بكنيد.


ما يك باع انگور داريم كه متاسفانه امسال محصولات اين باغ يعني انگور اصلا خوب نيست انگور هاي خيلي زيادي

آورده بودن اما متاسفانه همه اونها ريز شدن و رنگ طبيعي خودشون رو از دست دادن و اصلا قابل خوردن نيستن

حالا سوالم اينجاست دوستان چرا اينطوري شده ؟ چه نوع آفتي به باغ انگور امده آيا الان ميشه پيشگيري كرد؟

يا ديگه وقت گذشته ممنون ميشم راهنماييم بكنيد بي نهايت سپاسگذارم.
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام

خدمت همه دوستان عزيز تالار مهندسي كشاورزي.. دوستان سوالي داشتم در رابطه با باغ انگور ممنونم ميشم

اگر راهنماييم بكنيد.


ما يك باع انگور داريم كه متاسفانه امسال محصولات اين باغ يعني انگور اصلا خوب نيست انگور هاي خيلي زيادي

آورده بودن اما متاسفانه همه اونها ريز شدن و رنگ طبيعي خودشون رو از دست دادن و اصلا قابل خوردن نيستن

حالا سوالم اينجاست دوستان چرا اينطوري شده ؟ چه نوع آفتي به باغ انگور امده آيا الان ميشه پيشگيري كرد؟

يا ديگه وقت گذشته ممنون ميشم راهنماييم بكنيد بي نهايت سپاسگذارم.

سلام دوست گلم

احتمالا یا محصول شما رو آفت زده و یا دچـار بیماری شده و یا موقع کشت انگور به دلیل کمبود یه ماده غذایی اینطوری شده

اگه آفت زده که باید سم پاشی کرد البته اگه بعضی قسمت های انگور قابل مصرف باشه

ای کاش شما یه عکس از قسمتی که انگور مشکل پیدا کرده رو برای ما اینجا میذاشتید تا بهتر پاسخگوی شما باشیــم!

که اگه محصول انگورتون دچار بیماری شده تشخیص بدیم چه نوع بیماریِ! تا راه پیشگیری رو به شما بگیم!
 
آخرین ویرایش:

hfarda2011

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام

خدمت همه دوستان عزيز تالار مهندسي كشاورزي.. دوستان سوالي داشتم در رابطه با باغ انگور ممنونم ميشم

اگر راهنماييم بكنيد.


ما يك باع انگور داريم كه متاسفانه امسال محصولات اين باغ يعني انگور اصلا خوب نيست انگور هاي خيلي زيادي

آورده بودن اما متاسفانه همه اونها ريز شدن و رنگ طبيعي خودشون رو از دست دادن و اصلا قابل خوردن نيستن

حالا سوالم اينجاست دوستان چرا اينطوري شده ؟ چه نوع آفتي به باغ انگور امده آيا الان ميشه پيشگيري كرد؟

يا ديگه وقت گذشته ممنون ميشم راهنماييم بكنيد بي نهايت سپاسگذارم.
سلام
دوست عزیز با توجه به مواردی که گفتید من حدس میزنم عامل بیماری بوده که اصطلاحا به آن سفیدک میگویندوعلایم بصورت زیر دیده میشود:

در اثر حمله قارچ كيفيت و كميت ميوه كاهش يافته، همچنين باعث حساسيت درخت به سرما مي‌شود. قارچ به ميوه، برگ، خوشه، جوانه، پيچكها، دم ميوه و شاخه‌هاي جوان حمله مي‌كند. در اثر حمله پوششهاي سفيد و خاكستري روي اندامهاي گياه ديده مي‌شود. در روي برگ لكه‌هايي محدود را ايجاد مي‌كند كه در آخر فصل اين لكه‌ها نكروزه مي‌گردند. حمله قارچ به غوره‌ها به علت عدم تعادل فشار در قسمت داخلي و خارجي باعث تركيدن ميوه مي‌گردد وپيش از آنكه غوره‌ها به نصف اندازه حقيقي برسند مي‌ريزند. ميوه‌هاي رسيده مورد حمله قارچ قرار نمي‌گيرند. خوشه‌هاي سفيدك زده كمي سياه و سبك هستند. اگر بيماري هنگام گل و قبل از آن شديد شود گلها مي ريزند و دانه تشكيل نمي‌شود. حبه‌ها كوچك مانده و رشد نمي‌كنند و آبدار نمي‌شوند غالباً حبه‌ها ترك خورده و مي پوسند. سفيدك مو درشرايط خشك بدون ترك خوردن باعث زودرسي انگور مي‌شود. درهواي مرطوب شكافها روي انگور يا غوره زود پيدا مي‌شود.

مبارزه با آن با قارچکشهایی نظیر: فلینت-توپاس-استروبی-فولیکور وگوگرد امکان پذیر است.
78.jpg
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
کلروفیل سوال و مشاوره درباره پرورش بن سای (بونسای) باغبانی 433

Similar threads

بالا