مسلم بودن یعنی بدون چرا عمل کردن!!!!!!

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
پوشاندن زير چانه
همه مراجع (به جز آيات عظام تبريزى و مكارم): آرى، بايد آنها را از نامحرم
بپوشاند.(1)
آيت‏الله مكارم: پوشاندن زير چانه واجب است ولى پوشاندن كف و روى پا تا مچ، واجب
نيست.(2)
آيت‏الله تبريزى: پوشاندن زير چانه واجب است ولى پوشاندن كف و روى پا تا مچ بنابر
احتياط، واجب است.(3)
پى‏نوشت‏
(1) آيت‏الله سيستانى Sistani.org ) ،حجاب (، س 3 آيت‏الله تبريزى، صراطالنجاة، ج 1، س 878 آيت‏الله فاضل، جامع‏المسائل، ج 1، س 1706 آيت‏الله صافى، جامع‏الاحكام، ج 2، س 1696 آيت‏الله خامنه‏اى، اجوبة الاستفتاءات، س 438 دفتر آيت‏الله نورى، آيت‏الله وحيد، آيت‏الله بهجت و امام.
(2) دفتر آيت‏الله مكارم.
(3) آيت‏الله تبريزى، صراطالنجاة، ج 5، س 1275 و استفتاءات، س 4161.

آيا استفاده از كلاه‏گيس به جاى روسرى، در مجالس عروسى كفايت مى‏كند؟
آيات عظام امام خمينى، خامنه‏اى و فاضل: استفاده از آن اشكال ندارد ولى بنابر احتياط واجب، بايد كلاه‏گيس را از نامحرم پوشاند.(1)
آيات عظام سيستانى، صافى، مكارم و نورى: استفاده از آن اشكال ندارد ولى كلاه‏گيس خود يك نوع زينت است و بايد از نامحرم پوشانده شود.(2)
آيت الله بهجت و آيت الله وحيد: استفاده از آن اشكال ندارد ولى در برابر نامحرم اگر باعث مفسده شود، جايز نيست.(3)
آيت الله تبريزى: استفاده از آن اشكال ندارد ولى اگر زينت محسوب شود، پوشاندن آن از نامحرم واجب است.(4)
پى‏نوشت‏
(1) آيت الله فاضل و امام خمينى، تعليقات على‏العروة،) الستر (، م 1 و دفتر: آيت الله خامنه‏اى.
(2) آيت الله نورى، استفتاءات، ج 2، س 670 آيت الله سيستانى sistani.org ) ،زينت (، س 14 آيت الله مكارم، استفتاءات، ج 1، س 137 آيت الله تبريزى، صراطالنجاة، ج 5، س 1276 و دفتر: آيت الله صافى.
(3) دفتر: آيت الله وحيد و آيت الله بهجت.
(4) دفتر: آيت الله تبريزى.

نگاه كردن به موهاى زنان بد حجاب - كه هيچ گونه امر و نهى در آنان تأثير ندارد - چگونه است؟
آيات عظام سيستانى، تبريزى، مكارم و وحيد: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشكال ندارد.(1)
آيات عظام امام خمينى، صافى، خامنه‏اى، فاضل و نورى: بنابر احتياط واجب، بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نيز جايز نيست.(2)
آيت‏اللّه بهجت: بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نيز جايز نيست.(3)
پى‏نوشت‏
(1) آيت اللّه سيستانى، توضيح‏المسائل مراجع، 2434 آيت اللّه تبريزى، التعليقه على منهاج‏الصالحين،) النكاح (، م 1232 آيت اللّه مكارم، استفتاءات، ج 2، س 1029 و 1039 و تعليقات على‏العروة الوثقى،) النكاح (م 27 آيت اللّه وحيد، توضيح‏المسائل م، 2443.
(2) امام خمينى، تحريرالوسيلة، ج 2،) النكاح (م 27 آيت اللّه فاضل و آيت اللّه نورى، التعليقات على‏العروة الوثقى،) النكاح (م 27 آيت اللّه صافى، هداية العباد، ج 2) النكاح (م 272 و آيت اللّه خامنه‏اى، استفتاء، س 582 و 516.
(3) دفتر آيت‏اللّه بهجت.

در قيامت چه عذابى براى خانمهايى كه موهايشان را نمى‏پوشانند وجود دارد؟
در روايت آمده است كه اميرالمؤمنين (ع) مى‏فرمايد: من و فاطمه خدمت رسول خدا (ص) بوديم و ديديم كه حضرت به شدت گريه مى‏كند. علت را سؤال نموديم، حضرت فرمودند: شبى كه مرا به معراج بردند نمونه‏هايى از اهل عذاب را به من نشان دادند و گريه من به خاطر آن چيزهايى است كه مشاهده كردم از جمله زنانى از امتم را ديدم كه در عذاب هستند و سپس به ذكر موارد پرداختند تا رسيدند به اينجا كه فرمودند: وَ رأيتُ امرأةً مُعَلَقة بشعرِها يُغلى دِماغُ رَأسها زنى را ديدم كه به موهايش آويزان در آتش است و مغز سرش مى‏جوشد.
سپس به ذكر علت اين عذاب‏ها پرداخت و در مورد ياد شده فرمودند: «اين زنى از امت من بوده كه در دنيا موى خودش را از نامحرم نمى‏پوشاند»،(1). گفتنى است كه اين درباره زنى است كه عمداً و از روى آگاهى موى سرش را به نامحرم نشان بدهد اما اگر زنى در اثر ندانستن و يا اشتباهاً مويش در معرض ديد نامحرم قرار گرفت، مشمول اين روايت نمى‏باشد. هم‏چنين درباره مردى كه عمداً و با آگاهى به ساير بدن زن نگاه كند، چنانچه بدون توبه بميرد در روايات وعده عذاب شديد داده شده است.
از پيامبر خدا (ص) نقل شده «هر كه چشم خود را از حرام پر كند (يعنى به زن نامحرم نگاه مستمر داشته باشد كه لذت ببرد نه نگاه گذرا) خداوند در روز قيامت چشم او را از آتش پر گرداند مگر اين كه توبه كند و از عمل خود دست بردارد»،(2).
پى‏نوشت‏
(1)) بحارالانوار، ج 8، ص 309)
(2)) ميزان الحكمه، ج 13، ص 6323، ح 20280)
 

ensan1

عضو جدید
مسلم بودن یعنی بدون چرا عمل کردن!!!.....؟؟؟؟؟

به نظر من که نه...به نظر خدا هم چنین جمله ای و عبارتی غلط است ...ابتدا تفهیم سپس تحمیل...تحمیل بدون تفهیم بره پرور است نه انسان پرور....

نکته بعدی جالبه بیشتر اوقات که در مورد حجاب صحبت میشه میگن هر کس به قصد لذت نگاه کنه آتش و ....جهنم و... میره میسوزه و میمیره خب که چی؟ چنین بحثی چه دردی رو دوا میکنه؟ من رو بهتر میکنه؟ میخواید با ترسوندن همه رو خوب و پاک کنید؟کاری که برخی اساتید امروز (بچه های دبستان دیروز) تنها از سیستم آموزش خودشان آموختند و با تحریک کردن انسانها رو بره میکنند
نه چنین چیزی اسلام هست اما شیعی علوی نیست

همانطور که فرمودید نگاه به فکر وابسته است حال اگر کسی قلب مریضی داشته باشد حتی به یک زن محجبه هم نگاه درستی نمی اندازد تا چه برسد به ...
حال دین شما برای این فرد بیمار دل چه دارویی به غیر از نهی کردن داره تا این فرد از این بیماری نجات پیدا کنه،و سعادتمند بشه...

بدیها را از ما نگیرید ما را از بدیها بگیرید.....هر کس که خودش را شناخت تمامی شهوتها در پیش او پست و حقیر خواهد شد

اسلام و تشیع علوی تشیع تفهیم است نه تشیع تحمیل و زور تشیه انسان پروری است نه تشیع پخمه پروری...
ش
 
آخرین ویرایش:

*باران*

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه جا جز گردی صورت و دستها تا مچ باس پوشانده شود..........حرف کاملا واضحه........دیگه حرفی نمی مونه
 

Similar threads

بالا