...::: مسابقه معماری ::...

...::: مسابقه معماری ::...

  • عالی

    رای: 200 69.2%
  • خوب

    رای: 76 26.3%
  • متوسط

    رای: 5 1.7%
  • بد

    رای: 8 2.8%

  • مجموع رای دهندگان
    289
وضعیت
موضوع بسته شده است.

emad-1989

عضو جدید
:gol:فکر کنم کاره لوییس هنری سالیوان باشه که از سبک مدرن یا مدرنیسم استفاده کرد:gol:
 

yassss

عضو جدید
سوال 72
sezession چيست و مربوط به چه قرنی است?
در زبان آلمانی به معنی انشعاب است. اصطلاحی است که گروههای مختلفی از هنرمندان آلمانی و اتریشی مخالف نظام سالنی( عنوان کلی برای نمایشگاه گروهی) ، دهه آخر سده نوزدهم برای خود برگزیدند. مانند گروه انشعاب وین در 1892 به رهبری فرانتز فون استاک یا انشعاب برلین در 1899 توسط ماکس لیبرمان.
 

mehrazin_f

عضو جدید
در زبان آلمانی به معنی انشعاب است. اصطلاحی است که گروههای مختلفی از هنرمندان آلمانی و اتریشی مخالف نظام سالنی( عنوان کلی برای نمایشگاه گروهی) ، دهه آخر سده نوزدهم برای خود برگزیدند. مانند گروه انشعاب وین در 1892 به رهبری فرانتز فون استاک یا انشعاب برلین در 1899 توسط ماکس لیبرمان.
قرنشو درست گفتی ولی معنی معمارانش مد نظر من بود.بازم ممنون از تلاشی که واسه پيدا کردن جواب کردی...;)
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
سوال 72
sezession چيست و مربوط به چه قرنی است?
sezession(secession in English)d
در 1898سبکی از معماری که همزمان با سمبولیزم در نقاشی به روی کار آمد این سبک(شاخه)از معماری با ترقیب معمار اتریشی ژوزف البریش(Joseph olbrich ) برای ساخت یک سالن نمایشگاهی آغاز شد. که نتیجه آن یک شاهکار معماری آرت نیوو( Art Nouveau)بود.Vienna Secession انشعاب یا شاخه وین در سالهای بعد اقدام به برگزاری نمایشگاه های بسیاری(چند نمایشگاه در سال)نمود که باعث گسترش جنبش Art Nouveau و آغاز معماری مدرن شد.
 

mehrazin_f

عضو جدید
sezession(secession in English)d
در 1898سبکی از معماری که همزمان با سمبولیزم در نقاشی به روی کار آمد این سبک(شاخه)از معماری با ترقیب معمار اتریشی ژوزف البریش(Joseph olbrich ) برای ساخت یک سالن نمایشگاهی آغاز شد. که نتیجه آن یک شاهکار معماری آرت نیوو( Art Nouveau)بود.Vienna Secession انشعاب یا شاخه وین در سالهای بعد اقدام به برگزاری نمایشگاه های بسیاری(چند نمایشگاه در سال)نمود که باعث گسترش جنبش Art Nouveau و آغاز معماری مدرن شد.
عزيزم اینم همونی شد که دوست قبلی گفت...تا شب صبر ميکنم اگه کی جواب درستو نداد خودم جوابو ميگم ديگه...منبعشم ميدم به عنوان راهنمايی:مجله معمار آخرين شماره...
 
آخرین ویرایش:

mehrazin_f

عضو جدید
خب يه راهنمايی ديگه ميکنم.تزييناتی که تو این جنبش استفاده ميشد چی بود???
خيلی آسون شدا...!:smile:
 

سـعید

مدیر بازنشسته
renzo piano be sabke expose kar karde bebeakhshid farsi saz nadaram.
دوست عزیز لطفا فقط فارسی تایپ کنید...
لطفا به سوال آخر پاسخ دهید...(به سوال فعال مسابقه توجه کنید)

در صورتي كه مشكلي با فارسي نوشتن داريد سعي كنيد اون مشكل رو برطرف كنيد يا اينكه از برنامه Finglish to Farsi Translator استفاده كنيد.

براي دانلود اين برنامه اينجا را كليك كنيد
 

yassss

عضو جدید
خب يه راهنمايی ديگه ميکنم.تزييناتی که تو این جنبش استفاده ميشد چی بود???
خيلی آسون شدا...!:smile:
منبع: معماری معاصر غرب
پیروان این نهضت برای اولین بار به جای الهام از گذشته توجه به آینده و تکنولوژی و ابداعات جدید داشت. معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن آهن فولاد و بتن استفاده میکردند، ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل میدادند. تزیینات روی کف، دیوار ها ، نرده های آهنی ، سقف و حتی چهارچوب ها و لوستر ها ادامه پیدا می کنه.
* این سبک در فرانسه به نام هنر نو یا گیومارد و در اتریش sezession نام گرفت ( بدلیل جدایی معماران این سبک از معماران تاریخ گرا)
اتو واگنر و دو تن از شاگرداش آلبریش و هافمان اولین معمار این سبک در اتریش محسوب میشود او میگوید: " هر چیزی که عملکردی نیست زیبا نمی باشد."
فرم های این سه معمار بیشتر به طرح های مکنتاش انگلیسی شباهت داره که از خطوط و احجام راست گوشه استفاده میکرد، تا ارتای بلژیکی (اولین معمار معروف سبک آرت نوو) که از فرم های نرم سیال و در هم تنیده و شاعرانه استفاده مینمود.
 
آخرین ویرایش:

mehrazin_f

عضو جدید
منبع: معماری معاصر غرب
پیروان این نهضت برای اولین بار به جای الهام از گذشته توجه به آینده و تکنولوژی و ابداعات جدید داشت. معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن آهن فولاد و بتن استفاده میکردند، ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل میدادند. تزیینات روی کف، دیوار ها ، نرده های آهنی ، سقف و حتی چهارچوب ها و لوستر ها ادامه پیدا می کنه.
* این سبک در فرانسه به نام هنر نو یا گیومارد و در اتریش sezession نام گرفت ( بدلیل جدایی معماران این سبک از معماران تاریخ گرا)
اتو واگنر و دو تن از شاگرداش آلبریش و هافمان اولین معمار این سبک در اتریش محسوب میشود او میگوید: " هر چیزی که عملکردی نیست زیبا نمی باشد."
فرم های این سه معمار بیشتر به طرح های مکنتاش انگلیسی شباهت داره که از خطوط و احجام راست گوشه استفاده میکرد، تا ارتای بلژیکی (اولین معمار معروف سبک آرت نوو) که از فرم های نرم سیال و در هم تنیده و شاعرانه استفاده مینمود.
ياس عزيز جوابت کاملا درست بود.ممنون از جواب کاملی که دادی.لطفا سوال بعدی رو بپرسين...
 

sheinis

عضو جدید
سوال 73 :

چبیره چیست ؟
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]چبیره : مراحل تبدیل مربع به دایره در ایجاد گنبدها ..................................اگه اشتباه نکرده باشم منظور همون گوشه سازی اطراف گنبده تا بتونن گنبدو روی یک سطح مربع بنا کنن...........................;)[/FONT]
 

m.khakzad

عضو جدید
ببخشید! این عکس متعلق به کجاست؟
 

sheinis

عضو جدید
این عکس متعلق به کجاست ؟
ماچو پیچو (به اسپانیایی: Machu Picchu)، به معنی دورهٔ اینکاها می‌باشد که در ارتفاع ۲٬۴۳۰ متری از سطح دریا در دامنهٔ کوه در بالای درهٔ اوروباما در کشور پرو و در ۷۰ کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته‌است. اغلب اوقات از آن به‌عنوان «شهر گمشدهٔ اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالأ شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها می‌باشد.
این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده‌ و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود و به جز عده‌ای از مردم محلی کسی از آن نامی به خاطر نداشته است. این اثر در سال ۱۹۱۱ میلادی توسط هیرام بینگهام، تاریخ‌شناس آمریکایی به جهانیان معرفی‌شد. پس از آن، ماچو پیچو به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل ‌شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو و در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته میشود.
ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اطاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست‌های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، پرو و دانشگاه ییل به توافقی مبنی بر استرداد صنایع دستی برداشته‌شده از ماچو پیچو در اوایل قرن بیستم میلادی توسط هیرام بینگ هام دست یافتند..........................
تمدن «اينكا»
امپراطوري اينكا در سواحل اقيانوس آرام در آمريكاي جنوبي، اكوادور، پرو و بوليوي گسترده بود. آنها در صنعت همانند ماياها پيشرفته بودند و از بعضي جهات نيز برتري داشتند. آثار چشمگير فرهنگي ـ هنري اينكاها تقريباً همزمان با دوره ماياهاست. آنها به مس مقداري قلع مي ‏ افزودند و با آن ابزارهايي مي ‏ ساختند كه برخي از آنها را با طلا و نقره تزئين مي ‏ كردند و با ساخت آلياژي كه به آن « تومباگا » مي ‏ گفتند ابزارهاي بي همتايي مي ‏ ساختند. اينكاها در زمينه سفالگري نيز بسيار پيشرفته بودند و بدون استفاده از چرخ كوزه ‏ گري، كوزه ‏ هايي عالي مي ‏ ساختند. امپراطوري اينكا از سال 1400 م. تا كشورگشايي اسپانيا ي ي ‏ ها در مرحله اوج خود بود. هام دست یافتند. .......................................................................................................
 

m.khakzad

عضو جدید
ماچو پیچو (به اسپانیایی: Machu Picchu)، به معنی دورهٔ اینکاها می‌باشد که در ارتفاع ۲٬۴۳۰ متری از سطح دریا در دامنهٔ کوه در بالای درهٔ اوروباما در کشور پرو و در ۷۰ کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته‌است. اغلب اوقات از آن به‌عنوان «شهر گمشدهٔ اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالأ شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها می‌باشد.
این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده‌ و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود و به جز عده‌ای از مردم محلی کسی از آن نامی به خاطر نداشته است. این اثر در سال ۱۹۱۱ میلادی توسط هیرام بینگهام، تاریخ‌شناس آمریکایی به جهانیان معرفی‌شد. پس از آن، ماچو پیچو به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل ‌شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو و در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته میشود.
ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اطاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست‌های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، پرو و دانشگاه ییل به توافقی مبنی بر استرداد صنایع دستی برداشته‌شده از ماچو پیچو در اوایل قرن بیستم میلادی توسط هیرام بینگ هام دست یافتند..........................
تمدن «اينكا»
امپراطوري اينكا در سواحل اقيانوس آرام در آمريكاي جنوبي، اكوادور، پرو و بوليوي گسترده بود. آنها در صنعت همانند ماياها پيشرفته بودند و از بعضي جهات نيز برتري داشتند. آثار چشمگير فرهنگي ـ هنري اينكاها تقريباً همزمان با دوره ماياهاست. آنها به مس مقداري قلع مي ‏ افزودند و با آن ابزارهايي مي ‏ ساختند كه برخي از آنها را با طلا و نقره تزئين مي ‏ كردند و با ساخت آلياژي كه به آن « تومباگا » مي ‏ گفتند ابزارهاي بي همتايي مي ‏ ساختند. اينكاها در زمينه سفالگري نيز بسيار پيشرفته بودند و بدون استفاده از چرخ كوزه ‏ گري، كوزه ‏ هايي عالي مي ‏ ساختند. امپراطوري اينكا از سال 1400 م. تا كشورگشايي اسپانيا ي ي ‏ ها در مرحله اوج خود بود. هام دست یافتند. .......................................................................................................


دوست خوبم توضیحات شما کامل بود ولی ماچوپیچو جزء عجایب هفتگانه نیست.اما نکته جالبی که در ساخت بناهای مهم این مجموعه می توان گفت عدم استفاده از ملات در ساخت دیوارها می باشد آنها سنگها را برش داده و بصورت خشک روی هم قرار میدادند و جهت اتصال آنها تنها از برش ذوزنقه ای سنگها استفاده می کردند ونام این روش اشلیر (به فته الف یاashlyer) می باشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا