مسابقات معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
11.jpg

برج تجاری خدماتی ابریشم - تبریز
موبایل
93-12-12
این برج یکی از ساختمونهای مجموعه تجاری عتیق (ایپک) هست که جزو طرح توسعه و بهسازی چهارراه شهید بهشتی تبریز (منصور سابق) هست که با هدف احیای یک میدان بزرگ و با هویت شکل گرفته ومن امیدوارم با پخش بار ترافیکی شدید این منطقه شاهد یکی از پروژه های موفق در سطح شهر باشیم .ودر ضمن یکی از بناهای فوق العاده موردعلاقه من هست هرچند سبکش منسوخ شده باشه!!!
 

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



.
.
.
برج طاووس
منطقه آزاد انزلی
11 اسفند 93
دوربین گوشی

 

پیوست ها

  • 0203201584571.jpg
    0203201584571.jpg
    23.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 020320158455.jpg
    020320158455.jpg
    25.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

shiva2009

کاربر بیش فعال
اینا رو امشب گرفتیم. در امتداد پست قبلیم ببینیدش. نه به خاطر مسابقه. به خاطر حال و هواشون.
فانوس شهر:
fanoos.jpg
جالب اینجاس که تا وقتی سر برج ! پنهان بود. من و دوستم دکل رو به کلی فراموش کرده بودیم و تو ذهنمون فقط قسمت سبد رو تصور می کردیم. بعد از عبور امر و مه، از ارتفاع زیادی که پوشیده شده بود جا خوردیم.
عکاسش دوستمه که رشته ش معماری نیست. دوربینشم گوشی هوآوی با لرزش دست اضافه:دی
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاخ شیشه ای وزارت کشاورزی -قوه قضاییه - (واقع در بلوار کشاورز)

معمار : عبدالعزیز فرمانفرمائیان

طراحی شده در سال 1353

دوربین گوشی 3 Galaxy Note

93/12/13










پ.ن: این عکس هم موقیعت این سه برج رو نسبت به هم نشون میده که دست عکاسش درد نکنه :دی ---->کلیک
 
آخرین ویرایش:

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با اجازه مدیریت و پیشکسوتا این عکسها رو هم میذارم: (اینا رو روز قبل از برج بلور گرفتم، خوشم نیومد اولش. ولی با اجازهخ دوستان میزارم الان)

مکان: برج ابریشم (پروژه ایپک). میدان منصور تبریز. با تشکر از خانوم سحر آرشیتکت که توضیحات لازم رو در مورد این پروژه میدونستن و دادن.
زمان: 93-12-7
دوربین: سونی دبلیو ایکس 70



DSC00813.jpg

DSC00809.jpg
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
سلام
دیروز از یه جایی رد شدم ، چند تا عکس از یه بنا گرفتم. حالا خیلی هم بلند مرتبه نیست ، ولی خب یه جورایی مرتبط هست با موضوع مسابقه.
بچه ها توی این تاپیک هم مشترک بشید. میخوام در مورد نحوه ی عکاسی ِ ساختمان های بلند صحبت کنیم . ممنون


مکان : ایران - ایلام - بلوار آزادی - مجتمع تجاری خورشید

تاریخ :
1394.01.01

دوربین :
iphone

توضیح :
عکس برداری هنگام عصر و در حضور خورشید و غروب بدون حضور خورشید و با فاصله یکی دو ساعت (اول ، اولی رو گرفتم ، بعد از دید و بازدید ، دومی رو :دی )


تصویر 01

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=235770&d=1427007881

.
.
.
تصویر 02

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=235771&d=1427008322


.
.
.
1394.01.02
11:45
:gol:
 

پیوست ها

  • IMG_4038.jpg
    IMG_4038.jpg
    44.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • IMG_4042.jpg
    IMG_4042.jpg
    33.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
نقد و بررسی عکاسی از ساختمان های بلند - 94.01.02

نقد و بررسی عکاسی از ساختمان های بلند - 94.01.02

سلام دوستان
صمن تبریک سال نو ، میخواستم در خصوص عکاسی از سازه های بلند ، بیشتر صحبت کنیم و نظر و تجربیات شخصی شما رو بشنویم (بخونیم) .
برای مثال :
- از چه تکنیک هایی برای جا دادن سوژه در کادر استفاده میکنید ؟
- چه زاویه هایی رو پیشنهاد میدید برا قرار گرفتن دوربین و عکاس ؟
- چه هنگامی مناسب هست برای عکاسی ؟
- با چه تکنیکی میشه ساختمون رو بلند تر نشون داد یا کوتاه تر ؟
و خیلی سوالای دیگه که خودتون میتونید طرح کنید و بهش بپردازید.

برای مثال ، دیروز من در عکس شماره ی 01 در این پست برای نمایش تمام ِ بنا ، داخل جوب رفتم ! ( بار اول نیست که به خاطر رشته م از این کارای عجیب و غریب میکنم ! ) . یادمه دوران دانشجویی هر وقت دنبال انجام پروژه هامون بودیم ، یا میرفتیم بازدید از ساختمونا و ... همیشه انگشت نما بودیم . یه جوری نگاه میکردن انگار دانشجوی معماری ندیدن !
یاد این تیکه ی طنز افتادم که یکی از دوستان می گفت : شما مثل کفتر بازا همیشه سر و چشمتون رو خونه هاست (سر به بالا ) :D

منتظر نظرات دوستان هستیم ...:gol:
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.
اول از همه باید بگم وقتی شما گفتین داخل جی آب رفتین واسه عکس، اصلا تعجب نکردم. من اعتقاد دارم برای گرفتن یک عکس باید زحمت زیادی کشید. نباید فعالیتمون برای عکس تنها زحمت فشردن دکمه شاتر باشه.
اتفاقا آماده کردن محیط و زحمت جایگیری مناسب خیلی مهمه. اینکه بری جاهایی که واقعا مشقت داره. یه بار تو تلوزین دیدم یک عکاس رفته بود دقیقا دهنه آتشفشان در حال فواران برای گرفتن عکس و داشت از گدازه ها عکس میگرفت، آتشفشان داشت کم کم گدازه ها رو میداد بیرون و حتی سه پایه دوربین و لباس عکاس (که از جنس مخصوص بود) هم آتش گرفت ولی اون عکاس تمرکزش رو از دست نداد!!!
بلی. اینه. من یه عکسهایی از یک روستای کودکی در تایپیک خودم دارم که با موبایل 5 مگا پیکسل خودم گرفتم ، برای گرفتن اونها رفتم ته دره، بالای تپه ها. روی دیوار. خیلی هم قشنگ شدن.
در مورد سوالات استارتر محترم:

1- برای جای دادن یک سوژه بزرگ در یک عکس میتونیم از لنزهای واید و یا لنزهای مخصوص استفاده کنیم، در دوربین های slr البته. من خودم دوربین حرفه ای ندارم. برای همین برای جا دادنش مجبورم فاصله ام رو از سوژه تا حد ممکن زیاد کنم تا بتونم کل سوژه رو جا بدم. همچنین باید ابعاد عکس رو دقت کنیم. من از ابعاد واید یعنی همون 16در9 برای عکسهایی که بخام عریض یا طویل نشون بدم استفاده میکنم.

2- زوایای دوربین و عکسا بر اساس تجربه به دست میاد. باید از هنرمندان بزرگ یاد گرفت. باید عکسهای متفاوت رو دید و یاد گرفت. همچنین باید واقعا حس و استعداد هنر تجسمی در یکی باشه به نظرم. البته به نظرم بیشتر باید همون گزینه ی یادگرفتن از پیشکسوتان و اساتید رو درنظر داشت. تا جایی که من میدونم وقتی اسم سوژه برج و ساختمان بلند هست یعنی باید از پست ترین نقطه عکس مورد نظر رو گرفت. این روتین ترین روش هست.
همچنین میشه قرار دادن سوژه های کوچک در کنار ساختمان های بلند و تلقین تفاوت بین این دو سوژه و انتقال این حس به بیننده و یا عکس برداری از بالای همون برجها بطوری که سوژه های پست اطراف رو نشون بدیم (بطوری هنرمندانه) و با جلوه های وِیژه هم خیلی مهمه. یک نظر تجربی دیگه منم اینه که وقتی از برج عکس میگیریم حتما در بالای اون از آسمان ابر دار و و یا تلالو خورشید هم استفاده کنیم.
به نظرم قرار گیری در یک فاصله ی طولی مناسب (خیلی زیاد نزدیک نه) خیلی قشنگتر میشه. مثلا شاید بتونم در پایینترین نقطه رو کف قرار بگیریم و نصف ارتفاع ساختمان (از خودم در آوردم) ازش فاصله بگیریم .
یا در بالاترین نقطه ی برج قرار بگیریم و از بالا پایین رو مد نظر قرار بدیم.
قرار گیری در موازات ساختمان و فاصله ی میانی در فاصله طولی دور اون یقینا از ارزش ارتفاع ساختمان کم خواهد کرد، اما ممکنه اینجوری هم بشه عکسهای قشنی گرفت. یعنی بستگی به مهارت عکسا داره. من عکسهای قشنگ اینجوری هم دیدم. البته بازم میگم یقینا دیگه به اون حدی که در شرایط نزدیک و از پایین ساختمان و یا بالای اون عکس میگیریم اون ساختمان رو بلند احساس نخواهیم کرد. ولی میشه اینجوری مناظر قشنگی هم در اورد. مثلا قرار دادن مجومع ی برجها در این عکسها در کنار مناظر طبیعی قشنگ، مثل درختان و یا جاده ها. در این عکسها قرار دادن برجها در کنار جاده ها و یا خیابانها قشنگ در میاد.
3- موعد مناسب برای عکس سوژه های بلند به نظرم زمانی که آسمون نیمه ابری متمال به صاف و یا کاملا آفتابی و همچنین شب هنگام روشن شدن چراغها و نورپردازیهای ساختمانهای مدرن و یا ساختمانهای سنتی با نورپردازیهای حرفه ای هست.

4- بلندتر و یا کوتاهتر نشون دادن ساختمان هم به نظرم یکی با تنظیم ابعاد عکس هست. مثلا وقتی از ابعاد واید استفاده کنیم ساختمان مرتفع نشون داده میشه ولی اگه همون ساختمان رو با ابعاد معمولی نشون بدیم کوتاهتر نشون داده میشه. همچنین نحوه جایگیری دوربین هم هست دیگه. از کجا و چگونه عکس بگیریم. یعنی موقیعیت ساختمان نسبت به سوژه های اطراف رو چطور نشون بدیم و یا دوربین رو در چه فاصله ای قرار بدیم.هر چه فاصله طولیمون از سوژه بیشتر بشه و بقیه ی سوژه ها بیاد تو عکس طبیعتا ساختمان کوتاهتر خواهد شد.

همچنین مهمترین نکته در مورد عکسهای برجها و ساختمانهای مدرن دقت در خطوط هست. خیلییییییی مهمه. اینکه خطوط موجود در ساختمان چوری بیاد. موازی بیاد. کج بیاد. به موازات کادر بندی بیاد. با کادر زاویه دار باشه. به نظرم زمانی که ساختمان خطوط مایل و خمیده داره (معماری اینگونه) باید فقط روی همونا فوکوس کرد جوری که اونا به چشم بزنه.
همچنین کادر بندی عکسها. یعنی به نظرم ساختمان بلند در وسط کادر قرار بگیره و یه فاصله کوتاه تقریبا مثلا یک پنجم از بالای بام ساختمان تا آسمان رعایت کنیم.

نمیدونم دیگه. حرف زیاده. منتظر حضور اساتید و استفاده از نظرات اونها هستم. همه ی بقول یک دوستی تراوشات ذهنی یک بی سواد (خودم) هست:D. شاید کلا راه بخطا رفته ام. دی.
دوست دارم یقیه هم بفرمایند تا بیشتر یاد بگیریم.
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان
صمن تبریک سال نو ، میخواستم در خصیشوص عکاسی از سازه های بلند ، بیشتر صحبت کنیم و نظر و تجربیات شخصی شما رو بشنویم (بخونیم) .
برای مثال :
- از چه تکنیک هایی برای جا دادن سوژه در کادر استفاده میکنید ؟
- چه زاویه هایی رو پیشنهاد میدید برا قرار گرفتن دوربین و عکاس ؟
- چه هنگامی مناسب هست برای عکاسی ؟
- با چه تکنیکی میشه ساختمون رو بلند تر نشون داد یا کوتاه تر ؟
و خیلی سوالای دیگه که خودتون میتونید طرح کنید و بهش بپردازید.

برای مثال ، دیروز من در عکس شماره ی 01 در این پست برای نمایش تمام ِ بنا ، داخل جوب رفتم ! ( بار اول نیست که به خاطر رشته م از این کارای عجیب و غریب میکنم ! ) . یادمه دوران دانشجویی هر وقت دنبال انجام پروژه هامون بودیم ، یا میرفتیم بازدید از ساختمونا و ... همیشه انگشت نما بودیم . یه جوری نگاه میکردن انگار دانشجوی معماری ندیدن !
یاد این تیکه ی طنز افتادم که یکی از دوستان می گفت : شما مثل کفتر بازا همیشه سر و چشمتون رو خونه هاست (سر به بالا ) :D

منتظر نظرات دوستان هستیم ...:gol:
سلام
موضوع این شماره یه مقدار متفاوت تر از سایر موضوعات بود در مورد سوالات و بحثی که میتونیم داشته باشیم..
زمان مناسب صبح یا عصر که نور خیره کننده نداشته باشیم و افتاب مایل بتابه
پرسپکتیو سه نقطه ای ساختمانو بلند تر نشون میده ، وقتی زاویه دید از زیر بنا به سمت بالا هست به صورت سه نقطه ای میشه
برای زاویه دید جالب تر میتوان بنا رو در وسط عکس قرار نداد یا از طبقات ابتدایی صرف نظر کرد در عکس
کادربندی مناسب با درنظر گرفتن شاخ و برگ درختان در بالا و اطراف سوژه و خارج کردن از یکنواختی و صرفا اسمان
در مورد لنز و.. نظری ندارم برای غیر حرفه ای ها بصرفه نیست /:دی


:gol:
 
آخرین ویرایش:

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
از نظرات ریز ریز دوستای عزیزمون علی حسینی و نسترن جان تشکر می کنم
رفتن تو جوب منو یاده خیلی تجربه های برداشت در دوره دانشجوی و بعد از اون انداخت،باز این عمل یه فعل اختیاری هست ، من سابقه سر خوردن تو توپوگرافی،افتادن رو تیرچه بلوک، زیر پام خالی شدن رو دیوار حیاط به ظاهر سالم اما در باطن سست و خیلی اتفاقات مشابه رو در عکاسی داشتم
در کل عکاسی از سوژه کوتاه یا بلند در معبر باریک و یا سوژه بلندمرتبه در معبر باریک وبزرگ مشکل هست ، عکس برداری تو بافت قدیمی ،خصوصا فرسوده مشکل تر و البته خطرناک تر از همه هست.
راستش من اونقدر حرفه ای عکس نمی گیرم هیچ وقت نشده دوربین رو بردارم برم عکس هنری بگیرم
اما همون عکاسی برداشتهای درسی و کاریم که انجام دادم از هیچ زاویه ای دریغ نکردم هر جای که فکر می کردم دید بهتری به سوژم می ده و در یک عکس می شه حرفهای بیشتری زد می رفتم تا زاویه بهتر باشه ، وقتی هم واقعا نمی تونستم سعی می کردم چند عکس کنار هم بگیرم.و اصلا اینطور نبود که فکر کنم این زاویه خوبه و گویاست ،دیگه کافیه عکس دیگری رو نگیرم .
مثلا برای عکسی که در مسابقه این دوره قرار دادم با وجود اینکه محوطه ی وسیعی جز لندسکیپ برج بود و فاز سه برج در حال کار بود و باید از فنس های دور تا دور کار عبور می کردی یک دور کامل با فاصله های خیلی زندیک و دور مثلا 5 تا ده متر متفاوت ، دوره سوژه چرخیدم و تعداد خیلی زیادی عکس گرفتم ، آخرش هم یکیشم خوب نشد (عکسهای که قرار دادم تو تاپیک)،اما چند روز بعدش از طبقه سوم ساختمونی در نزدیکی همون برج بهش نگاه می کردم متوجه شدم هیچ زاویه ای مثل همون زاویه یعنی ارتفاع 6 متری با فاصله تقریبا 60 یا 70متری اون رو گویا تر نمی کنه، اما خوب ، موقعیت جوری نبود که بشه عکس گرفت.
اینکه کدوم زاویه بهتر هست خیلی به این ربط داره که کاربردی که شما از اون عکس می خواید چه چیز هست ، شاید برای من که صرفا هدفم دیدن برج های مختلف در حد فقط اشنای هست و به عنوان مثال برج بلور تبریز رو ندیدم عکسهای هنری که دوستان گرفتند خیلی خوب و گویا باشه ، اما اگر قرار بر این باشه مثلا برجی طراحی کنم ، اگرچه حضور فیزیکی مهم هست ، اما می شه تا حدودی با عکسهای از زوایای مختلف (دید ناظر از پیاده رو ، دید ناظر از ساختمانهای اطراف ، دید پرنده ، دید از فاصله ی دور برای تشخصی تاثیر اون برج در خط آسمان و ...) موضوع رو گویا تر کرد .
بارها و بارها برام پیش اومده بعد از برداشت از یک بنای فکر کردم عکس باطله زیادی گرفتم ، اما خیلی کم پیش اومده که در حین کار همون باطله ها کاربردی نباشند.
در مورد زمان ، تو تجربه این رو بگم اگر قصد عکسبرداری از گچ بری و نقوش اسلیمی رو دارید ابدا در نور شب یا غروب اینکار رو نکنید، اگرچه تجربه حضور در کنار عکاس حرفه ای در حین عکس برداری بهم یاد داده نور ظهر برای عکس برداری طبیعت و بافت اصلا مطلوب نیست اما تجربه شخصی در عکسبرداری از نقوش بهم ثابت کرده فقط نور روز و ظهر (البته اگر خورشید مستقیم تو کادر نباشه)باعث مطلوب شدن عکس می شه .
راجع به بنا ، خوشبختانه، نورپردازی در شب یکی از رکن های اصلی طراحی نماهای شهری درشریانهای اصلی شهر هست ، به همین جهت فکر می کنم نیاز به عکس برداری در هر دو زمان روز و شب برای یک بنا وجود داره تا به این موضوع پی ببریم که جلوه اون بنا در دو حالت مطلوب هست .
بنا به ساعت کاری من هیچوقت برج طاووس(سوژه مورد نظر که در تاپیک مسابقه عکسش رو قرار دادم)رو در شب ندیده بودم ، اگرچه به عنوان یک بیننده اصلا موافق برجِ به این بلندی در کنار ساحل به همون دلیل شکستن خط آسمان اون منطقه نیستم ، اما وقتی یکبار به صورت اتفاقی این برج رو غرق نور پردازی در شب دیدم ، زیباییش رو تحسین کردم، و به نظرم سیمای شبش زیباتر از روز بود و خوب فکر می کنم این یک ضعف محسوب می شه که اون برج از نظر چند بیننده (دوستانی که حضوری برج رو دیدن و نظرشون رو جویا شدم)سیمای روز خوبی نداره و شب جلوه ی بیشتری داره

یه نکته هم بی ارتباط به موضوع ذکر کنم
اگرچه خیلی از افراد ذاتا خلاق و هنرمند هستند
اما به شدت موافق این موضوع هستم که درصد بالا و غیر قابل انکاری از خلاقیت و هنرمند بودن اکتسابی هست.
 
آخرین ویرایش:

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
نسترن
من خیلی کنجکاو سیستم سازه ای این برج شدم

کسی چیز می دونه؟



سلاممم.
اسکلتش رو دیده بودم.سیستم خاصی نبود.سازه قابی بود.اون قسمتاش کنسول شده هم خرپا بود تا اونجایی که یادمه.
دانشمیر مثل اینکه بازم به مانند طرح پردیس ملتش کپی کاری کرده....باعث تاسفه:)
 

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلاممم.
اسکلتش رو دیده بودم.سیستم خاصی نبود.سازه قابی بود.اون قسمتاش کنسول شده هم خرپا بود تا اونجایی که یادمه.
دانشمیر مثل اینکه بازم به مانند طرح پردیس ملتش کپی کاری کرده....باعث تاسفه:)
همون کنسول بیشتر ذهنمو مشغول کرده بود چون روی کنسولها کنسول اومده
کپی قشنگیه
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلاممم.
اسکلتش رو دیده بودم.سیستم خاصی نبود.سازه قابی بود.اون قسمتاش کنسول شده هم خرپا بود تا اونجایی که یادمه.
دانشمیر مثل اینکه بازم به مانند طرح پردیس ملتش کپی کاری کرده....باعث تاسفه:)

سلام
پردیس ملت کپی از روی کدوم بناس؟
من یه کار دیدم میخوام بدونم همونه که من دیدم :)
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کپی درست بهتره به نظرم تا معماری ناموزون
سلاممم.
اسکلتش رو دیده بودم.سیستم خاصی نبود.سازه قابی بود.اون قسمتاش کنسول شده هم خرپا بود تا اونجایی که یادمه.
دانشمیر مثل اینکه بازم به مانند طرح پردیس ملتش کپی کاری کرده....باعث تاسفه:)
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برج 27 طبقه (+3 طبقه پارکینگ = 30 طبقه) شهران تبریز
6 فروردین 94
این برج به صورت اغراق آمیزی مدعی استفاده ازتکنولوژی هست که اجازه بازدید ما هم توسط شرکت فروشنده عایق های رطوبتی این برج گرفته شده بود که خب میتونه شاهدی بر این مدعا باشه. اما همه این ها نمیتونه دلیل بر این بشه که منایرادات این پروژه رو نگم! برج تمام شیشه ای به خصوص در اقلیم تبریز یعنی فدا کردن تمام معماری!! اون هم شیشه هایی که بازشو ندارند. هیچیک از شیشه های این برج بازشو نیستند تهویهکاملا مکانیکی هست (اما نمیدونم ساکنین آینده این برج واقعا دوست ندارند یه روز بهاری پنجرهروباز کنند و ازهوا لذت ببرند؟). پلان بسیار نامناسب در حدی که بعید میدونم معماری روی این پروژه حضور داشته باشه(به عنون مثال یکی از واحدهای نمونه: در واحدرو باز میکنید مستقیم وارد اشپزخونه میشین!زاشپزخانه سرد و گرم روبروی هم قرار دارند و شما باید از بینش بگذرین تا وارد فضای حال و پذیرایی بشید. از بخش پشت اشپزخانه یه دالان تنگ وجود داره که ما روبه اتاق خوابها و سرویس ها هم میرسونه(این علاوه بر راهرو اصلی منتهی به اتاقها هست) اتاقها به شدت بی شکل هستند در حدی که مبلمان باید به صورت متمرکز با فاطله زیادی نسبت به دیوارها قرار بگیرند تا جا بشن. سرویس های بهداشتی خیلی کوچیکتر از حداقل استاندارد و ده ها مشکل طراحی و اجرایی دیگه...
20 دقیقه کنار خیابون موندم که خلوت بشه عکس بگیرم اخرش هم شد این :D
v1.jpg
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سازه های بلند / هتل بزرگ شیراز

سازه های بلند / هتل بزرگ شیراز

نام بنا: هتل شیراز
دوربین: گوشی سامسونگ
زمان: فروردین 94
توضیحات: هتل بزرگ شیراز به زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در ۱۴ طبقه در بالای کوه ساخته شده و با نمایی کشتی مانند در نزدیکی دروازه قرآن قرار گرفته است. این هتل لوکس ترین مجموعه اقامتی جنوب کشور بوده و بزرگترین رستوران گردان ایران در آن قرار گرفته است.

پ ن:
زمانی که داشتند این هتل رو می ساختند بسیار دوست داشتم ساخته شود تا ببینم چطور بیرون می یاد. اون زمان یک اسکلت وسط کوه بود و برام خیلی خیلی جذاب بود که یک بنا وسط کوه بیرون اومده و همچین معماری. عکسی که بنده گرفتم به دلیل اینکه داشتم به سمت راست منتهی می شدم خوب از آب در نیامد ولی دوستان می تونند در نت این بنا رو جستجو کنند و از ناحیه ای دورتر عکس رو مشاهده کنند خصوصا در شب که به دلیل نزدیکی به دروازه قرآن و همچنین خواجوی کرمانی زیبایی منحصر به فردی به خودش و ورودی شهر می دهد.)



_      .jpg
 
آخرین ویرایش:

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام بنا: هتل شیراز
دوربین: گوشی سامسونگ
زمان: فروردین 94
توضیحات: هتل بزرگ شیراز به زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در ۱۴ طبقه در بالای کوه ساخته شده و با نمایی کشتی مانند در نزدیکی دروازه قرآن قرار گرفته است. این هتل لوکس ترین مجموعه اقامتی جنوب کشور بوده و بزرگترین رستوران گردان ایران در آن قرار گرفته است.
(زمانی که داشتند این هتل رو می ساختند بسیار دوست داشتم ساخته شود تا ببینم چطور بیرون می یاد. اون زمان یک اسکلت وسط کوه بود و برام خیلی خیلی جذاب بود که یک بنا وسط کوه بیرون اومده و همچین معماری و این چنینی.)
مشاهده پیوست 237956

سلام قاصدک
ممنون از عکسی که به اشتراک گزاشتی و البته عکس کامل و گویا ، خوشحال شدم از دیدنش
نمی دونم دلیل استفاده از ایده کشتی در کنار کوه چه چیزی بوده شاید در گذشته اون منطقه دلیلی وجود داشته باشه و و شاید هم صرفا یک ایده بود
اما طرحش اصل اساسی طراحی در شیب رو (یعنی حل کردن طرح در شیب ، یا شیب در طرح) رو رعایت کرده .
ممنون از حضورت
:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا