مزار قيصر امين پور هنوز سنگ قبر ندارد

سارا بلاااا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مزار «قيصر» هنوز سنگ‌قبر ندارد
خبرگزاري فارس: با وجود تخصيص اعتبار 100 ميليون توماني از سوي فرمانداري و 7 ماه پس از درگذشت «قيصر امين‌پور» قبر او فاقد سنگ است و اداره كل ارشاد خوزستان هم هنوز طرح لازم را آماده نكرده است.
به گزارش خبرنگار ادبي فارس، مقبره مرحوم قيصر امين‌پور شاعر معاصر پس از گذشت 7 ماه از درگذشت وي هنوز هم فاقد سنگ قبر است و علي‌رغم وعده‌هايي كه مسئولان استان خوزستان مي‌دادند، قبر اين شاعر زيبنده نام او نيست.
بنا بر اين گزارش، هم اكنون مقبره قيصر در مكاني خشك و بي‌آب و علف در زير سايه‌باني است كه چشم نواز نيست و بر روي قبر پارچه‌اي سبز رنگ و خاك آلود انداخته‌اند تا واقعيت زير آن پنهان بماند.
زير پارچه، هيچ سنگ قبري در كار نيست و هنوز مقبره به‌صورت تلي از خاك رها شده است و نرده‌اي بد رنگ اطراف آن را پوشانده است.
اين در شرايطي است كه پس از مرگ قيصر امين‌پور حاشيه‌هاي زيادي به‌وجود آمد و بسياري از جريانات تلاش داشتند كه به نحوي اين استاد دانشگاه را منتسب به خود كنند.
از سوي ديگر بين خانواده قيصر يعني همسر و پدر او، اختلافي براي تعيين محل دفن او بروز كرد و سرانجام پدر قيصر با حمايت مسئولان استان خوزستان قيصر را به گتوند بردند و قول ساخت آرامگاهي بزرگ را به دوستداران اين شاعر دادند.
حتي اعلام شده بود كه آرامگاه مرحوم امين‌پور تا كنار كارون ادامه مي‌يابد و زميني چند هكتاري به او اختصاص داده مي‌شود.
مراد امين‌پور، پدر مرحوم قيصر امين‌پور، در گفت‌گو با خبرنگار ادبي فارس در اين‌باره مي‌گويد: ما پيگير موضوع هستيم. از اول بنا بود اداره ارشاد بر اساس طرحي كه گفته بود كار كند. قرار بود سال 86 اين طرح ارائه و سال 87 اجرا شود و به همين دليل ما تاكنون دخالت نكرديم تا ببينيم اداره كل ارشاد استان چه مي‌كند.
وي مي‌افزايد كه امسال در كميته برنامه ريزي شهرستان گتوند از طرف فرمانداري اعتبار 100 ميليون توماني را به ساخت مجموعه قيصريه اختصاص دادند؛ با اين حال بايد طرح آماده شود تا كار اجرايي شروع شود. ما با استانداري صحبت كرديم و استانداري مي‌گويد كه بودجه داريم و فقط منتظر ارئه طرح از سوي ارشاد هستيم.
پدر قيصر درباره جزئيات اين طرح ادامه مي‌دهد كه اين طرح شامل طرح مزار، مجموعه قيصريه و نماد بالاي قبر است. آن چنان كه استاندار در مراسم چهلم قيصر گفته بود همان‌طور كه شيراز حافظيه دارد، گتوند نيز مي‌خواهد قيصريه داشته باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا مقدمات كار را شروع نمي‌كنيد و در پاسخ به اينكه چرا حداقل يك سنگ قبر روي مزار قيصر نمي‌گذاريد، اظهار مي‌دارد كه نمي‌خواهيم دوباره كاري شود و با آماده شدن طرح دوباره برخي از قسمت‌هاي ساخته شده را بكَنيم.
مراد امين‌پور در واكنش به اين گفته كه انتظارات در تهران بسيار بيشتر از مسئولان خوزستان است، مي‌گويد كه متولي قانوني اين موضوع ارشاد است و ارشاد قول داده كه از رديف‌هاي قانوني خود موضوع را پيگيري كند. آن‌ها قرار بود سال 86 طرح را آماده و سال 87 اجرايي كنند و حالا زمان خواستند كه تا دو ماه ديگر طرح ارائه و كار اجرايي شروع شود.
پدر قيصر خاطرنشان مي‌كند كه تا حالا هيچ عملي را مسئولان ارشاد خوزستان انجام ندادند و ما هم كوتاهي كرديم كه تاكنون چيزي نگفتيم؛ اما الان دنبالش هستيم و پيگيري مي‌كنيم و ممكن است تا يكي دو ماه ديگر كار را شروع كنيم.


 

sam-smith

عضو جدید
الآن بیش از یک سال از درگذشت قیصر امین پور گذشته

خب هنوز هم یکم زوده!!! :eek:

اخوان ثالث هنوز هم سنگ قبر نداره !!!

اون کی فوت کرده این کی؟؟

خدا هر دوشون رو بیامرزه
 

majid_1990

عضو جدید
سلام بچه ها من خودم اهل گتوندم .واقعا باید بیاین و ببینید چه به سر این شاعر بزرگ امده .........................................:(:(:(
 

hamed-Gibson

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید ولی 100 میلیون واسه چیه؟مگه مزار چقدر هرینه داره؟

معلوم نیست که این وسط پولهارو بالا کشیده
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
 

Similar threads

بالا