مرگ ببر روسی در باغ وحش تهران / ببری که هرگز به میانکاله نرفت!

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
حکیم مهر - پس از گذشت 8 ماه اسارت در باغ وحش ارم، سرانجام صبح نهم دی ماه 89 ببر نر سیبری وارد شده، جان سپرد.

ببر نر سیبری که اردیبهشت ماه به همراه همتای ماده خود از روسیه به ایران آمد، حدود 8 ماه در باغ وحش ارم در قفس نگهداری شدند تا مراحل احیای میانکاله بعنوان زیستگاه ببر مازندران به پایان برسد، اما انگار بخت با این ببر نر یار نبود و این ببر که از چند روز قبل بر اثر نوعی بیماری از ناحیه دستگاه تنفسی دچار عارضه شده بود، صبح امروز در قفس های بستری پارک ارم تهران، جان داد.

دکتر محمدباقر صدوق معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مرگ ببر نر وارد شده از سیبری در باغ وحش ارم صحت دارد ،گفت: ببرها به نوعی بیماری تنفسی مبتلا شده بودند که ببر نر را تلف کرد.

وی در خصوص ابتلای ببر ماده به این بیماری افزود: هم اکنون وضعیت ببر ماده در دست بررسی است.

صدوق با اشاره به اینکه ماجرای ابتلای ببرها به این بیماری به حدود یک ماه قبل باز می گردد اظهار داشت: پیش از این، شیرهای نر باغ وحش به این بیماری مبتلا شده بودند که بدلیل مشترک بودن این بیماری میان گربه سانان، به ببرها هم منتقل شده است.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از دامپزشکان داخل و خارج از سازمان کمک گرفته شده تا ببر ماده نجات یابد.

بدین ترتیب، پرونده احیای نسل ببر سیبری یا همان ببر مازندران، با مرگ ببر نر بسته شد.
:(






 

morta

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا ما ایرانیا فقط برای محیط زیست دردسر ببار میاریم :mad::cry::cry:
 

ashkyurdi

عضو جدید
یکی از دو ببری که سازمان حفاظت محیط زیست ایران چند ماه پیش در مقابل تحویل دو پلنگ ایرانی ، از روسیه دریافت کرده بود در تهران جان باخت . مقامات و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرده بودند که تصمیم دارند با استفاده از آزاد سازی این دو ببر نر و ماده در شمال ایران نسل منقرض شدهء ببر مازندران را احیا کنند . از چند ماه پیش که این دو ببر وارد ایران شدند کارشناسان محیط زیست و جانورشناسان نخبه و نیز دوستداران حیوانات در ایران بارها و بارها به مقامات و مدیران مذکور هشدار داده بودند که با توجه به سردسیری بودن این دو ببر و تفاوت اساسی نوع زندگی و محیط زندگی و ساختار بدنی و فیزیکی این ببرها با گونهء منقرض شدهء ایرانی آن نه تنها تولید مثل شان بلکه حتی زنده ماندشان در آب و هوا و موقعیت جغرافیایی ایران نیز ممکن نیست و این ناسازگاری می تواند به مرگ این حیوانات بیچاره منجر شود ، اما متاسفانه این هشدارها بی نتیجه بود تا اینکه امروز اعلام شد یکی از آن دو (ببر نر) در قفس جان باخته است . مرگ این ببر معصوم موجی از تاسف را در میان دوستداران محیط زیست ایران بوجود آورده است

این ببر بیچاره به دلیل مشکلات تنفسی مرده است . ابتدا این دو ببر معصوم و بی گناه را به شمال ایران بردند و در هوای دم کرده و شرجی شمال نگه داشتند . وقتی هم که دیدند آن طفلکی ها رو به مرگ هستند ، به تهران منتقلشان کردند و در هوای خفه کنندهء تهران و در قفس ، زندانشان کردند . امروز یکی از آنها مرد و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ، ببر دومی هم قطعا” خواهد مرد
 

Similar threads

بالا