مروری کوتاه بر تاریخچه فیس بوک به مناسبت هفت سالگی آن

آبجی

عضو جدید
کاربر ممتاز
در باره این فیس بوک هرچه بگوییم کم گفتیم ، کی باورش می شد فیس بوکی که مارک و دوستانش در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ یعنی هفت سال پیش راه اندازی کرده اند در طی این مدت به چنین رشد غیر قابل تصوری برسد؟ باور کنید باور این قضیه برای خود مارک زوکربرگ هم سخت بود اما بد نیست به مناسبت تولد هفت سالگی فیس بوک مروری کوتاه به آنچه در این هفت سال بر فیس بوک گذشته تا به این مرتبه رسیده داشته باشیم :
+ در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ ایده شبکه اجتماعی توسط مارک زوکربرگ و تعدادی از دانشجویان دانشگاه هاروارد اجرایی شد و در این تاریخ facebook متولد شد .
+ در مارس همان سال این شبکه اجتماعی از دانشگاه هاروارد فراتر رفت و به سایر دانشگاه های ایالات متحده مانند استنفورد و کلمبیا رسید.
+ در دسامبر همان سال کاربران فیس بوک به یک میلیون نفر رسید.
+ در می سال ۲۰۰۵ فیس بوک توانست بیش از ۱۲ میلیون دلار سرمایه جهت توسعه جذب کند و در این زمان در بیش از ۸۰۰ کالج مورد استفاده دانشجویان قرار می گرفت.
+ در آگوست این سال نام دامنه این سایت که thefacebook.com بود به facebook.com تغییر یافت.
+ در این سال پای فیس بوک به دبیرستان های امریکا هم کشیده شد و در دسامبر ۲۰۰۵ تعداد کاربران آن به ۵٫۵ میلیون نفر رسید . ضمنا تعدادی امکانات همچون افزودن و اشتراک عکس هم به فیس بوک اضافه شد
+ در سال ۲۰۰۶ تعداد کاربران به ۱۲ میلیون نفر رسید
+ در اکتبر سال ۲۰۰۷ یعنی پس از سه سال فعالیت تعداد کاربران فیس بوک از ۵۰ میلیون نفر گذشت و در نوامبر همان سال تبلیغات در فیس بوک آغاز شد.
+ در آگوست سال ۲۰۰۸ فیس بوک مرز یکصد میلیون کاربر را هم گذراند و روز به روز به محبوبیت آن افزوده شد.
+ در ژانویه سال ۲۰۰۹ کاربران فیس بوک به ۱۵۰ میلیون نفر رسید و در فوریه امکان لایک کردن به فیس بوک افزوده شد.
+ در می سال ۲۰۰۹ میزان ارزش فیس بوک ده میلیارد دلار عنوان شد و تا سپتامبر همان سال با رشدی عجیب تعداد کاربران به ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان رسید
+ در فوریه و سپس ژانویه ۲۰۱۰ تعداد کاربران از ۴۰۰میلیون و سپس ۵۰۰ میلیون نفر گذشت و اکنون هم این میزان مرز ششصد میلیون نفر را در نوردید.
همانطور هم که قبلا خبر داده بودم ارزش فیس بوک بیش از ۸۳ میلیارد دلار تخمین زده شده و در هر ثانیه هشت نفر در جهان عضو فیس بوک می شوند و تنها در سال گذشته میلادی ۲۵۰ میلیون کاربر به کاربران فیس بوک افزوده شده است .
با این سیر تحولی Facebook چه آینده ای را برای این غول دنیای شبکه های اجتماعی پیش بینی می کنید؟
منبع : Facebook
 

Similar threads

بالا