مجوعه مقالات همایش ملی مکانیک

.Hooman

عضو جدید
[FONT=<mj><mj>Arial</mj></mj>]سلام
تصمیم دارم در این قسمت مجوعه مقالات همایش ملی مکانیک که هر سال در یکی از دانشگاه های کشور برگزار میشود را قرار بدهم که به صورت زیر طبقه بندی شده است:
سعی میکنم به ترتیب از هر گروه تعدادی را قرار بدهم ،امیدوارم مفید واقع شود:
و همچنین خوشحال می شوم شما دوستان در انجام این کار کمکم کنید:
[/FONT]

 

.Hooman

عضو جدید
گروه سیالات

گروه سیالات

[FONT=<mj><mj>Arial</mj></mj>]بررسی تجربی تاثير پديده کاويتاسيون بر نرخ جريان در يک سيستم تحت جاذبه
[/FONT] [FONT=<mj><mj>Arial</mj></mj>]چکیده
[/FONT] [FONT=<mj><mj>Arial</mj></mj>]اثرات کاويتاسيون بر نرخ جريان در يک سيستم تحت جاذبه با هد بالاي 10 متر مورد بررسی قرار گرفت است. اين سيستم شامل يک مخزن با ظرفيت 4 مترمکعب و يک لوله تخليه عمودی، با ارتفاع متغير حداکثر تا 13 متر، مي­باشد. برای اندازه­گيری فشار از فشار سنجهای عقربه­ای با دقت 0.01 و 0.05 بار استفاده شده است. به منظور ايجاد کاويتاسيون، از يک ديفيوزر در ورودی به لوله تخليه استفاده گرديد و مشاهده شد که نرخ جريان تا 48.2% نسبت به وضعيت مشابه قبل از بکارگيری ديفيوزر، کاهش يافت. از طرفی، مشاهده گرديد که در محل ورود به لوله تخليه در هنگام استفاده از ديفيوزر مقدار فشار با کاهش ارتفاع آب درون مخزن تغيير نمي­کند. درصورتيکه در آزمايشات بدون جاگذاری ديفيوزر، در همان نقطه، فشار متناسب با فشار استاتيکی حاصل از کاهش ارتفاع آب درون مخزن کم می­شود[/FONT]
 

پیوست ها

  • cavitation.rar
    145.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

.Hooman

عضو جدید
گروه احتراق ومحیط زیست

گروه احتراق ومحیط زیست

استفاده از سوخت هاي تجديدپذير در موتور اشتعال تراكمي مخلوط همگن براي خودروهاي آينده

چکیده

افزايش كسري منابع انرژ ي فسيلي و گراني بيش از حد آنها و همچين مسئله ي محيط زيست امروزه موجب تلاش براي يافتن سوخت هاي جايگزين و توسعه ي يشتر بر روي موتورهاي احتراق داخلي و همچنين تحقيق بر روي منابع توليد انرژي ديگر همچون پيل سو ختي شده است . با بررسي تحقيقات انجام شده در اين چند دهه ي اخير ، نتيجه گيري شد كه سوخت تجديدپذير اتانول و بيوديزل در بين سوختهاي تجديدپذير ديگر و موتور اشتعال تراكمي مخلوط همگن در بين موتورهاي احتراق داخلي از خوش آتيه ترين ها براي آينده مي باشد. براي توليد سوختهاي تجديدپذير اتانول و بيوديزل روغن كلزا و خرما به دليل مساعد بودن شرايط آب و هوايي ايران براي توليد مناسب تشخيص داده شد . روش پيشنهادي جهت استفاده از سوخت تجديدپذير در موتور اشتعال تراكمي مخلوط همگن به اين صورت مي باشد كه سوخت اصلي (اتانول يا بيود يزل) به روش موتور اشتعال جرقه اي به داخل سيلندر هدايت مي شود. اما روش احتراق مانند موتور اشتعال جرقه اي توسط شمع صورت نمي گيرد بلكه در اين روش ، سوخت اصلي بايستي در اثر تراكم دچار خوداشتعالي شود . در غير اين صورت سوخت ثانويه ي تجديدپذير دي متراتر توسط انژكتور جهت كنترل زمان خود اشتعالي به داخل سيلندر پاشيده ميشود.
 

پیوست ها

  • future car.pdf
    219.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه هوا فضا

گروه هوا فضا

[FONT=&quot]بررسی و آناليز ويژگيها و کاربردهای انواع لانچر[/FONT](Launcher)[FONT=&quot] و تبيين نقش موثر آنها در سيستمهای پرتاب راکت و موشک[/FONT]

[FONT=&quot]چکيده :[/FONT]
[FONT=&quot]بشر همواره در صدد بهينه سازی سلاحهای خود و گسترش محدوده برد آنها بوده است . "موشک" بعنوان سلاحی موثر و کارآمد برای انسان نيز مستثنی از اين قاعده نيست . مقوله " لانچرها[/FONT](Launchers)[FONT=&quot] "(پرتابگرها) برای پرتاب بهينه راکتها و موشکها نيز همواره مورد توجه بشر بوده است .بطوريکه پيش از طراحی موشک جديد ،هميشه در پرتاب بهينه موشک قبلی سعی می کرده است .اين امر به تکميل لانچرها منجر شده است .[/FONT]
[FONT=&quot]اين مقاله ، پس از ذکر تاريخچه ، ضرورت و اهميت مقوله لانچرها ، به تبيين تعاريف و کاربرد لانچرها پرداخته است .بررسی و تشريح انواع لانچرها اعم از لانچرهای ثقلی ، ضربه ای ، عکس العملی (طول صفر و طول مثبت (ريلی)) ، لانچرهای الکتريکی ، الکترو مغناطيسی و ... و نقش اصلی و موثر آنها در سيستمهای پرتاب نيز بصورت علمی و آکادميک مذکور گرديده اند .آناليز لانچرها همراه با ارائه ويژگيهای ساختاری و کارکردی آنها و مقايسه مزايا و محدوديتهای عارضی هر يک ، از ديگر موارد مشخصی است که در اين مقاله با رويکردی علمی مورد تدقيق و بازنگری واقع شده اند . [/FONT]
 

پیوست ها

  • Launcher.rar
    413 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
مباحث ویژه در مهندسی مکانیک

مباحث ویژه در مهندسی مکانیک

نگاهی بر انرژي هاي تجدید پذیر خورشید و باد در جهان و ایران
چکیده:
امروزه یکی از مهمترین عوامل اقتدار ملی یک کشور داشتن منابع انرژي متفاوت و فراوان بوده و نقش موثري را در شناسایی
کشور به عنوان قدرت صنعتی و استراتژیک بازي می کند.البته نباید از نظر دور داشت که دسترسی به منابع مذکور همواره
می باید از بعد اقتصادي قابل توجیه باشد.از طرفی با توجه به اینکه امروزه جهان با بحران محیط زیستی روبرو است باید سعی
شود تا حد امکان تولید و استفاده از این انرژي با محیط زیست سازگاز باشد. در این مقاله انرژي باد و خورشید که از انرژي
هاي تجدید پذیر می باشند در ایران و جهان مورد بررسی کلی قرار گرفته اند و به صورت کلی روشهایی براي تولید برق بیان
شده است که هرکدام از این روشها ویژگی هاي منحصر به فردي دارد که با در نظر داشتن آن که چگونه و کجا می خواهیم از
آن استفاده نماییم باید تصمیم گیري نمود.

 

پیوست ها

  • Sun energy.pdf
    569 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه صنعت فولاد و خودرو

گروه صنعت فولاد و خودرو

تحليل استاتيکی و ديناميکی رينگ پيستون موتور
چکیده:
در اين مقاله، تحليل استاتيکی و ديناميکی رينگ پيستون موتور برای محاسبه تنش ها و شناخت مناطق بحرانی انجام گرفته است. برای اين منظور، مدل اجزاء محدود رينگ ساخته شده و بارگذاری از دو طريق شامل نيروی مماسی و گشتاور خمشی اعمال گرديده است تا بيشترين تنش الاستيک و محل آن بدست آيد. به منظور صحه گذاری مدل، ديده شد که نتيجه اخذ شده از مدل سازی مربوط به بحرانی ترين ناحيه تنشی با نتايج حاصله از شکست قطعه در آزمايش تجربی تطبيق داشته است. پس از آن، با تشخيص دور بحرانی موتور، نيروی اصطکاک رينگ به عنوان مهمترين بار ديناميکی نوسانی، به همراه نيروی فشار گاز در اين
دور و همچنين نيروی اينرسی جرمی رينگ که از طريق شتاب رينگ پيستون در دور مورد نظر محاسبه شد، به عنوان بار ديناميک در تحليل ديناميکی رينگ اعمال گشتند. در نهايت با تلفيق نيروهای استاتيکی و ديناميکی، آناليز ديناميکی گذرای رينگ با تکيه بر خواص غير خطی ماده رينگ جهت تشخيص مناطق بحرانی رينگ انجام گرفت. اين تحليل نشان می دهد که پيشانی رينگ در راستای محور تقارن دارای کمترين ضريب اطمينان می باشد.
 

پیوست ها

  • static analyse.pdf
    638 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه مکانيک شکست وآسيب

گروه مکانيک شکست وآسيب

بررسی اثر تغییرات شعاع ناچ در عمر خستگی قطعات مکانیکی با استفاده از مدل خستگی
چکیده:
بسیاري از اجزاي مورد استفاده در صنایع و ماشینها داراي ناپیوستگی هاي هندسی همچون شفتهاي پلهاي، جاخارها و سوراخهاي روغن، شیارها و رزوهها هستند که عموما به صورت ناچ معرفی می شوند ناچها باعث افزایش تنش و کرنش در ریشههایشان می گردند. ترکهاي خستگی که عموما باعث شکست اینگونه قطعات می شوند از ناچ شروع شده و گسترش می یابد. در این مقاله خستگی چندمحوري یک قطعه ناچ دار با شعاعهاي مختلف ناچ مورد بررسی قرار میگیرد. قطعه از فولاد 1045 ساخته شده که یک ماده کاربردي در صنعت است. بارگذاري اعمال شده از نوع محوري بوده که البته تولید تنشهاي چندمحوري در محل ناچ خواهد کرد. مدل خستگی مورد استفاده نیز مدل خستگی چندمحوري اسمیت و همکارانش می باشد. قطعه و تحت بارگذاري تناوبی و در شرایط الاستیک Abaqus در محیط نرم افزار – پلاستیک مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاصل که تانسورهاي وابسته به زمان تنش و کرنش می باشند جهت انجام تحلیل نهایی به یک کد کامپیوتري تخمین عمر خستگی چندمحوري قطعات مکانیکی وارد و عمر خستگی چندمحوري قطعه استخراج میگردد. نتایج حاصل براي قطعات مشابه با ضرایب متفاوت تمرکز تنش منجر به رسم نمودارهایی گردید که حساسیت عمر خستگی چندمحوري را نسبت به ناچ نشان خواهد داد. در انتها نیز روابط ریاضی جهت درك بهتر این حساسیت پیشنهاد میگردد.
 

پیوست ها

  • fatigue.pdf
    159.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه ساخت وتوليد

گروه ساخت وتوليد

[FONT=&quot]طراحي نرم افزار[/FONT][FONT=&quot]CASBYC[/FONT]
[FONT=&quot]چکیده:[/FONT]
[FONT=&quot]در اين مقاله با نرم افزار طراحي ياتا قان هاي غلطشي با نام[/FONT][FONT=&quot]casbyc [/FONT][FONT=&quot]آشنا مي شويم براي طراحي اين نرم افزار از زبانهاي مختلفي از قبيل[/FONT][FONT=&quot] . [/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]c [/FONT][FONT=&quot]، ويژوال بيسيک مطلب استفاده شده است از ويژگيهاي اين نرم افزار مي توان به بانک اطلاعاتي بسيار وسيع آن اشاره کرد که حتي اطلاعات مربوط به بلبرينگ و رولربرينگهاي بسيار خاص نيز در آن يافت مي شود.همچنين استفاده از آخرين منابع اطلاعاتي در سال 2008 ميلادي نيز باعث غني تر شدن پايگاه اطلاعاتي اين نرم افزار شده است. از مزاياي اين نرم افزار مي توان به محيط ساده و قابل استفاده آن براي طيف وسيعي از کاربران شامل دانشجويان ،اساتيد ، طراحان و صنعتگران نام برد. همچنين اين نرم افزار با گرفتن اطلاعات اوليه از کاربر از قبيل نيروها ي وارده به بلبرينگ يا رولربرينگ، عمر لازم ،قطر داخلي و ........تمام محاسبات و ملاحظات لازم را انجام داده و در پايان نوع مناسب را به کاربر پيشنهاد مي کند البته با تمام جزئيات مربوط به آن[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]از ديگر مزاياي اين نرم افزار مي توان به محاسبات سريع و دقيق آن اشاره کرد که باعث افزايش کيفيت در طراحي و کاهش ضريب اطمينان مي گردد[/FONT]
 

پیوست ها

  • CASBYC .pdf
    181.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه هوا فضا

گروه هوا فضا

آناليز اثرات لانچرهای ريلی همراه با تعيين افت نوک راکتها و موشکها ،
در پروسه پرتاب بهينه آنها
چکیده:
[FONT=&quot]اهميت و ضرورت لانچرها يا پرتابگرهای راکت و موشک و روند تاثير گذاری آن در نيل به اهداف تاکتيکی و استراتژيکی ، امری بديهی و مسلم است . در اين مقاله ، ابتدا بطور اجمال ، تاريخچه ، ضرورت و اهميت ، تعاريف و کلياتی چند در مورد انواع لانچرها ارائه گرديده اند . بعلت گستردگی مطلب ، در اين مقاله ، بحث به لانچرهای ريلی که برای پرتاب موشکهای زمين به زمين استفاده ميشوند ، محدود شده است . در اين خصوص خلاصه ای از ويژگيهايي از اين نوع لانچرها که بر روی شکل پرتاب راکتها و موشکها موثر است ، لحاظ گرديده است . با استفاده از ترکيب روشهای محاسباتی و آزمايشات مکرر ، تاثيرات شرايط اوليه ای که توسط لانچر ديکته ميگردد ، بررسی ، اندازه گيری و جدول تير راکت بر اساس آن اصلاح ميگردد .محاسبات ارائه شده ، بيشتر در خصوص سرعت زاويه ای است که در اثر عوامل مختلف از جمله اندرکنش بين راکت و لانچر ايجاد ميگردد .اين فاکتور در دقت هدفگيری تاثير عمده ای دارد .[/FONT]
[FONT=&quot]ضمن بررسی فازهای چهار گانه در پروسه پرتاب ، تمرکز اين مقاله بر روی دومين فاز حرکت راکت و موشک توسط کفشک عقب که روی ريل در حال حرکت است و تعيين معادلات حرکت ذيربط قرار دارد ، که ميتوان آنرا برای حالات مختلف حل کرد .معادلات افت نوک راکت برای لانچرهای صلب تعيين ، و محاسبات لازم برای نيل به مقصود ارائه و تبيين شده اند .بطوريکه ميتوان حتی اثرات ناهمگونی ريل لانچر را در شکل پرتاب آن بطور تقريبی محاسبه نمود . با بهره گيری از نتايج حاصله ، کلياتی چند در خصوص طراحی لانچر نيز ارائه گرديده است . در بخش پايانی مقاله ، رفتار حرکت راکت در خلا ء در حالت موتور روشن ، مورد تجزيه و تحليل و تدقيق واقع شده اند ، ضمن اينکه روند تاثير گذاری ارتعاشات و ... در هندسه پرتاب راکت و موشک نيز مورد آناليز و امعان نظر قرار گرفته اند .[/FONT]

 

پیوست ها

  • launcher2.pdf
    575.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه مکانیک سیالات

گروه مکانیک سیالات

بررسي اثر تغيير اندازه لقي بر روي جريان نشتي در ناحيه نوک پره توربين گاز

چکیده:
در سالهاي اخير استفاده از روشهاي پيشرفته در طراحي پره موتورهاي توربين گاز براي کاهش افت انرژي به شدت مورد توجه واقع شدهاند. بر اين اساس با هدف بررسي و تحقيق پيرامون تاثير اندازه لقي بر روي ميزان جريان نشتي و افت ناشي از آن، يک تحليل عددي صورت پذيرفته است.در اين مقاله از پروفيل پره توربين گاز، مدل GE-E3 استفاده شده است براي تهيه شبکه از نرم افزا Gambit و براي حل جريان، نرم افزار CFX به کار گرفته شده است. در اين مطالعه اثر دو اندازه لقي1/۹۷ mm و3/۲۹ mm مورد بررسي قرار ميگيرد. نتايج بصورت نمودار و کانتورهاي نسبت فشار بر روي سطح پره براي دو مقدار لقي، در گسترههاي مختلف پره و ناحيه نوک ارائه شده است. نتايج نشان ميدهد که ميزان جريان نشتي که به علت اختلاف فشار بين سطح فشاري و مکشي پره ايجاد ميشود با اندازه لقي رابطه مستقيم دارد. همچنين با افزايش مقدار لقي، در نوک پره، جريان نشتي به سمت لبه فرار تمايل پيدا ميکند.
 

پیوست ها

  • Gas Turbine.pdf
    387.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

koruosh

عضو جدید
بررسي اثر تغيير اندازه لقي بر روي جريان نشتي در ناحيه نوک پره توربين گاز

چکیده:
در سالهاي اخير استفاده از روشهاي پيشرفته در طراحي پره موتورهاي توربين گاز براي کاهش افت انرژي به شدت مورد توجه واقع شدهاند. بر اين اساس با هدف بررسي و تحقيق پيرامون تاثير اندازه لقي بر روي ميزان جريان نشتي و افت ناشي از آن، يک تحليل عددي صورت پذيرفته است.در اين مقاله از پروفيل پره توربين گاز، مدل GE-E3 استفاده شده است براي تهيه شبکه از نرم افزا Gambit و براي حل جريان، نرم افزار CFX به کار گرفته شده است. در اين مطالعه اثر دو اندازه لقي1/۹۷ mm و3/۲۹ mm مورد بررسي قرار ميگيرد. نتايج بصورت نمودار و کانتورهاي نسبت فشار بر روي سطح پره براي دو مقدار لقي، در گسترههاي مختلف پره و ناحيه نوک ارائه شده است. نتايج نشان ميدهد که ميزان جريان نشتي که به علت اختلاف فشار بين سطح فشاري و مکشي پره ايجاد ميشود با اندازه لقي رابطه مستقيم دارد. همچنين با افزايش مقدار لقي، در نوک پره، جريان نشتي به سمت لبه فرار تمايل پيدا ميکند.
های علیک هومن جون اگه پیشت بودم خفن بوست میکردم تک تک پستات بدردم خورد و از شر این استادا خلاص شدیم دمت گرم بای
 

.Hooman

عضو جدید
گروه ساخت و تولید

گروه ساخت و تولید

تأثير پارامترهاي جوشكاري رباتيك مگ روي خواص مكانيكي جوش حاصل
چکیده:
روش مگ،يكي ازفرايندهاي جوشكاري ذوبي ميباشدكه به دو صورت اتوماتيك ( رباتيك ) ونيمه اتوماتيك درصنعت مورداستفاده قرارميگيرد و يكي از پركاربردترين فرايندهاي جوشكاري،خصوصاً درصنعت خودروسازي به حساب ميآيد. دراين روش،از ذوب شدن سيمجوش،جهت برقراري پل اتصال ميان دو قطعه و ازگازمحافظ فعال دي اكسيدكربن،به منظورحفاظت ازمنطقه جوش استفاده ميشود. ازجمله پارامترهاي مهمي كه دراين روش مطرح بوده و قابل تغيير و تنظيم ميباشند،عبارتنداز: ولتاژقوس،شدت جريان و سرعت پيشرفت جوشكاري؛كه تغيير هريك ازپارامترهاييادشده ميتواند روي خواص مكانيكي جوش حاصل موثر باشد.
درمقاله حاضر،به منظور بررسي اين تاثيرات،پس ازانجام عمليات آماده سازي ،نمونه هاي فولاديازجنسCK 45 تحت فرايندجوشكاري،توسط ربات جوشكاري مگ قرارگرفته اند و در ادامه باانجام آزمايشات عملي برطبق استانداردASME تاثير سه پارامترفوق روي خواص مكانيكي، جوش،ماننداستحكام مكانيكي ،انعطاف پذيري،چقرمگي شكست وسختي موردبررسي واقع شده است.
 

پیوست ها

  • welding.pdf
    158.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

.Hooman

عضو جدید
صنعت فولاد و خودرو

صنعت فولاد و خودرو

ابداع و طراحي وساخت نمونه كلاچ نيمه اتوماتيك عمل كننده با انگشت دست وترمزماشين
چکیده:
در این طرح سعی شده است در خودرو ها یک سیستم الکتریکی جایگزین سیستم کلاچ پایی گردد ، بدون اینکه پدال کلاچ از سیستم حذف گردد .هدف از این کار ایجاد راحتی بیشتر و کیفیت کلاچ گیری بهتر برای
رانندگان می باشد و همچنین کمک به معلولین از ناحیه پا برای استفاده از خودروهای معمولی م ی باشد . در این طرح ملزومات اصلی بررسی شده، سپس پارامترهای مورد نیاز اندازه گیری شده و بعد از طراحی مهندس ی
سیستم، یک مدل آزمایشی ساخته شد و مورد آزما یش قرار گرفت . مدل آزمایشی ساخته شده بعد از مراحل تست و ارز یابی، دار ای عملکرد مناسب و بهینه ای بود.
 

پیوست ها

  • clutch.rar
    423.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه کنترل، رباتيک، مکاترونيک

گروه کنترل، رباتيک، مکاترونيک

پیاده سازی سیستم ترمز اتوماتیک فازی به منظورپیشگیری از تصادف
چکیده:

بسياري از تصادفات رانندگي قابل پيشگيری هستند بشرطی كه مقدار نيروی ترمز كافی، در زمان مناسب اعمال شود.در اين مقاله،طراحی و پیاده سازی سیستم ترمز اتوماتیک که قابل جاسازی در اتومبیل می باشد ،ارائه می گردد تا زمان عکس العمل راننده را اصلاح کند.در پیاده سازی این سیستم از دو كنترل كننده فازي كه شرايط تصادف احتمالي را بر اساس فاصله بين دو وسيله نقليه، سرعت نسبي آنها و يك ضريب ثابت نيروي اصطكاک تحليل مي‌كند استفاده کردیم اين كنترل‌كننده نيروي ترمز مورد نياز را براي پيشگيري از تصادف تعيين مي‌كند تا يك سواری آرام وامنی برای مسافران فراهم شود.
 

پیوست ها

  • brake.pdf
    164.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه سیالات

گروه سیالات

طراحي سيستمهاي آب بندي در پمپهاي سانتريفيوژ ضد اسيد

چکیده:
يكي از مشکلاتی كه همواره در پمپهاي سانتريفيوژ وجود دارد انتخاب يا طراحي سيستم آب بندي و به نوعي مهار نشتي هاي آنهاست. در اين مقاله، انواع سيستم آب بندي در پمپهاي سانتريفيوژ بر اساس يكي از بهترين آب بندها (سيل مكانيكي) ارائه شده است. در اين نگارش سعي شده است كه با توجه به متون موجود در زمينه آب بندهاي مكانيكي، نحوه استفاده بهينه از اين قطعه در پمپهاي سانتريفيوژ به صورت عملي مورد بررسي قرار گيرد. صحت عملكرد طراحي اين سيستمها حاكي از دقت طراحي هاي انجام شده است. در نتيجه ميتوان چنين سيستمهايي را جهت استفاده وسيعتر در صنايع پمپ سازي استفاده نمود كه به عنوان راه حل اصلي استفاده از دو سيل مكانيكي در اين پمپها پيشنهاد شده است.
 

پیوست ها

  • pump.pdf
    332.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
مباحث ويژه در مهندسی مکانيک

مباحث ويژه در مهندسی مکانيک

تغيير مكان استاتيكي تيرهاي پيزوالكتريك چندلايه دو سر لولا تحت بارگذاري هاي مختلف

چکیده:
در اين مقاله ابتدا معادلات ساختاري پيزوالكتريك ها بيان شده و با بكارگيري اين معادلات، انرژي د اخلي تير چند لايه پيزوالكتريك محاسبه مي شود. سپس با تركيب اصل مينيمم انرژي پتانسيل و روش رايلي-ريتز، رابطه اي براي جابجايي تير پيزوالكتريك دو سر لولا ، تحت ،V و ولتاژ خارجي P بار گسترده ،F نيروي متمركز ،M ممان متمركز حدس زده مي شود. به طوريكه شرايط مرزي را ارضا كند . ضرايب مجهول با مينيمم كردن انرژي پتانسيل بدست مي آيند. در ادامه روابط
بدست آمده براي تيرهاي باي مورف و يوني مورف دو سر لولا ساده شده و بار الكتريكي و همچنين ولتاژ ايجاد شده در آنها در حالت حسگري به دست خواهد آمد . جهت اطمينان از صحت و دقت روابط تح ليلي بدست در قالب مثال هاي ANSYS آمده، نتايج تحليلي با نتايج نرم افزار 10 عددي مقايسه مي شوند. نتايج بدست آمده نشان مي دهد، كه مطابقت
خوبي بين حل تئوري و حل المان محدود وجود دارد . همچنين حداكثر ولتاژ ايجاد شده در تيرهاي باي مورف و يوني مورف دو سر لولا در حالت حسگري در وسط تير مي باشد كه بيشترين خيز را در اثر بارگذاري دارد و هرچه از تكيه گاه تير دور مي شويم، دقت داده هاي مساله كاهش پيدا مي كند.
 

پیوست ها

  • Piezoelectric.pdf
    0 بایت · بازدیدها: 0

.Hooman

عضو جدید
گروه احتراق ومحیط زیست

گروه احتراق ومحیط زیست

تعيين و مقايسه ي نسبت گرماي ويژه براي دو سوخت بنزين و گاز طبيعي در موتور اشتعال جرقه اي
چکیده:
گرماي ويژه ي سو خت مهمترين پارامتر موجود براي تعيين پارامترهاي احتراق مي باشد. بر اين اساس، اين تحقيق به بررسي گرماي ويژه ي سوخت بنزين و گاز طبيعي در موتور اشتعال جرقه اي پرداخته است . نت ايج نشان مي دهد که نسبت گرم اي و يژه ي سوخت بنز ين در درجه حرارت پ ايين تر از ١٧٠٠ کل وين نسبتا کمتر از نسبت گرم اي و يژه ي سوخت گاز طب يعي مي باشد. در حالي که در درجه حرارت بالاتر از ١٧٠٠ کلو ين نسبت گرم اي ويژ ه ي بنز ين بالا تر از نسبت گرم اي ويژه ي سوخت گازطبيعي مي باشد. همچن ين نت ايج نشان داد
که نسبت گرم اي و يژه ي سوخت بنز ين در مرحله تراکم در موتور جرقه اي پايين تر از سوخت گازطبيعي م ي باشد در حا لي که در مرحله احتراق بالاتر از نسبت گرم اي و يژه ي سوخت گازطب يعي است . شدت تغييرات نسبت گرم اي ويژه ي سوخت گازطب يعي در مرحله ي احتراق بيشتر از گاز طبيعي است . اي ن امر مي تواند به خاطر شدت بالاي تغييرات ترکيبات سوخت گازطبيعي نسبت به سوخت بنزين در فرايند احتراق باشد.
 

پیوست ها

  • fuel.pdf
    287.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

vahid dehghan

عضو جدید
دمت گرم

دمت گرم

خیلی عالی بود :smile: داش هومن . کارم رو راه انداختی اساسی
باز هم از این کار ها بکن.:)
مرسی;)
 

.Hooman

عضو جدید
گروه انرژی وعلوم حرارتی

گروه انرژی وعلوم حرارتی

بررسي روشهاي كاهش و بازيابي گازهاي ارسالي به مشعل

چکیده
:
امروزه استفاده منطقي از انرژي در صنعت، به عنوان يك ضرورت مورد توجه قرار گرفته است . گازهاي باارزش فلرينگ(هم ازنقطه نظر حرارتي وهم مواد متشكله) پالايشگاهها ي نفت و گاز نيز از جمله اين موارد محسوب میگردد. بازيابي انرژی حرارتي و مواد با ارزش همراه گاز همچنين كاهش نشر گازهاي آلاينده حاصل از احتراق نظير SOX ،NOXو CO2 ،COرا به همراه داشته و ميتواند ازلحاظ زيست محيطی مفيدCO2 ،CO ، واقع شود . دراين مقاله، روشهاي كاهش ميزان گازهاي فلرينگ، طراحي سيستم بازيافت گازهاي فلرو استفاده از آن جهت توليد توان با استفاده از ميكروتوربين CHPو ... مدنظر قرار گرفته است. برای اينمنظور ابتدا روشهای کاهش گازهای فلر مدنظر قرار دارد. بعد از آن شرح مختصری از سيستم جداسازی مواد با ارزش از خوراک ورودی آورده شده است.

 

پیوست ها

  • gas recovery.pdf
    200.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mohamad9569

عضو جدید
سلام دوست عزیز کارت خیلی عالیه خیلی ممنون لطفا اگه مقاله یا تحقیقی در مورد تنش با محاسبه وتوضیح کاملتر داری بازم بزار با تشکر
 

eng.esmail

اخراجی موقت
بسیار عالی
خسته نباشی عزیز
از تبدیل انرژی و حرارت و سیالات مقالات بیشتری بذاری بسیار ممنون میشم
راستی برای من دکمه تشکر نیست که ازت تشکر کنم
شرمنده
 
بالا